EPF
Nasze własne produkcje
Awatar użytkownika
By psqdny
#461059
Po długich staraniach udało mi się złożyć własnego moda. Nie jest jeszcze w ostatecznym kształcie, jednakże pali, dymi i chmurzy jak zawodowiec.
Wizualnie ocenić możecie sami.








Na pokładzie regulator TayVoy-U-m. Samej elektroniki raczej przedstawiać nie trzeba, ale dla formalności link do strony twórcy, czyli naszego forumowego kolegi Tajwoj'a -> http://tayvoy.com/regulator-tayvoy-u-m/.
Jest to mój pierwszy mod ze zmiennym napięciem, jak i w ogóle wytwór home made. Wcześniejszy sprzęt to standardowe eGo Kamikaze. Muszę przyznać, że VV "to jest to co tygryski lubią najbardziej" .) Przez moje zabawy z HV wywaliłem dwa kartomizery watkowe po kilku dniach eksploatacji, więc jest potencjał .) Dodam, że nie były to felerne kartki. Na wysokim napięciu z podbiciem mocy na 150% musiało się tak skończyć. Nie jestem pewien bo nie mierzyłem napięcia miernikiem, ale ustawiając np. 6V i współczynnik 1,5 można otrzymać 9V. Tajwoj musiałby się wypowiedzieć. Jeśli tak to twardziele mogą sobie zdrowo popalić .)

Obecnie używam baterii UltraFire 18350.
Spadki napięcia na kartomizerach ST (~3 Ohm) to 0.4V-0.6V na kartkach DC (~1.8 Ohm) na poziomie 1V.
Spadki są dość znaczne i będę musiał jeszcze nad tym popracować. Czasem jak rozkręcę i skręcę rurkę to obserwuje zaniki rzędu 0.3V (przy ST). Sprężynkę z dolnego capa chciałem wyeliminować całkowicie, jednak brak jakiegokolwiek elementu dociskowego nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem, a przynajmniej nie udało mi się jeszcze w żaden sposób uzyskać zadowalającego efektu gdy jej nie ma. Będę raczej kombinował z zastosowaniem dodatkowego elementu przewodzącego. Dodam, że moje pojęcie o elektronice jest na poziomie typowo podstawowym więc moje założenia mogą być błędne.
Dwa akusy wystarczają mi na około 4-5 ml paliwa. Przekłada się to na jeden dzień wapowania, jednakże zawsze mam ze sobą drugi komplet. Ostatnio zmniejszyłem częstotliwość wapowania i teraz jeden komplet to czasem i dwa dni.
Napięcie baterii trzyma się dość stabilnie, a właściwie spada dość stabilnie do poziomu ~6,5V pod obciążeniem, po przekroczeniu tego progu spadki są coraz bardziej zauważalne i to już krok do wymiany baterii.
Rozważam zakup akusów AW IMR tylko zastanawiam się czy dwukrotnie wyższy koszt to dwukrotnie dłuższe działanie. Zapewne nie.. choć jestem przekonany, że proces rozładowywania przebiegałby znacznie bardziej przewidywalnie, a i spadki napięcia były by mniejsze no i czas działania nieco dłuższy. Nie wiem tylko czy dlatego warto wydać dwa razy więcej?
Mierzyłem baterie przed pierwszym użyciem. Batki z jednego blistra. Jedna miała napięcie 4.1V a druga 3.2V. Sprawdzam batrie po rozładowaniu i są rozbieżności. Początkowo chciałem parować batki, ale wydawało mi się, że to bez sensu. Sparowałem raz i wystarczy, ale jednak po ułożeniu sprowałem drugi raz. Ładowarka to WF-188.

Konstrukcja



Trzy segmenty:
CAP GÓRNY / OBUDOWA ELEKTROWNI / OBUDOWA BATERII / CAP DOLNY
Sam kształt miał być nieco inny, ale poszedłem na łatwiznę i już nie wymyślałem zbytnio.
Nie jest to finalny zarys obudowy. Na pewno mam zamiar wykonać "sześciokąt" lub coś podobnego na rękojeści, ale na razie nie mam wolnych mocy warsztatowych i własnych możliwości czasowych. Mogłoby być zwykłe przetoczenie, ale nie może być zbyt prosto przecież .)

Średnica zewnętrzna to fi22. Miało być fi21, ale podchodziłem z rezerwą do tego co na papierze i przyjąłem bardziej bezpieczne wykonanie. Teraz wiem, że fi21 jest jak najbardziej do uzyskania. Muszę jeszcze się naradzić z tokarzem, czy można bezpiecznie przy tym dłubać bardziej ekstremalnie, czy nie. Obstawiam, że po prostu wykonam nowego z uwzględnieniem nabytych doświadczeń. Spróbuję również zastosować gwint M20x0,5 lub x0,75 co pozwoli zwiększyć średnicę wewnętrzną.
Aktualnie mam batki oklejone taśmą klejącą tak dla bezpieczeństwa, bo zauważyłem małe ubytki na izolacji i ciężko wchodzą.

Obecnie długość całkowita z zasilaniem 2x18350 to 125 mm.
Co najmniej 5 mm skróci się bez problemu, gdyż używam 2,5 mm miedzianej podkładki dystansowej, tak aby zapewnić połączenie elektroniki i górnego capa. Nie było to zamierzone. Dodatkowo można skrócić górny cap, modyfikując nabytą głowicę 510 (ja mam od Peleona - długość 9 mm), a najlepiej by było wykonać gwint M7x0.5 bezpośrednio w capie. Nie udało mi się jednak zdobyć takiego gwintownika. Proponowali mi wykonanie na zamówienie... Gdzieś na pewno można go dostać, ale nie udało mi się i nie chciałem tracić czasu na poszukiwania. Jak ktoś wie to proszę o link lub namiar. Jak będzie w rozsądnej cenie to warto. Fanar ma w ofercie, ale nie posiada(ł) na stanie.

Osadzenie elektroniki









Koszyk elektroniki w takiej postaci ma swoje wady.
Po "nieprawidłowym" ułożeniu podczas skręcania rurki lub gdy wystąpi zbyt duży docisk z obu stron (górny cap<->baterie) zacina się przycisk. Nie występuje to jednak przy normalnej zmianie baterii, jednak samo w sobie jest dość irytujące. Dodatkowo wielkość okienka pod wyświetlacz (6x12 mm) w obudowie elektrowni jest bardzo skąpa i właściwe pozycjonowanie elektroniki trzeba było uwzględnić również już przy skręcaniu.
Teraz po około dwóch miesiącach użytkowania. Bo w sumie już jakiś czas na tym sprzęcie palę, części się najwidoczniej ułożyły i konieczność pozycjonowania nie jest konieczna, jednakże mam problem z reakcją przycisku. Powodem jest to, że sam przycisk ten mosiężny nie jest bezpośrednio nad switchem elektroniki.




Założenie konstrukcyjne było aby koszyk z elektroniką był całkowicie oddzielnym modułem oraz aby zabezpieczyć samą elektronikę, przed przypadkową zamianą biegunów, zarówno podczas skręcania wszystkich segmentów w całość, jak i przy montażu baterii. Czy się udało? Z bateriami sprawdzać nie zamierzam.

Ogólnie jestem zadowolony, choć pewne poprawki są wskazane.






Dane techniczne
(przy aktualnej konstrukcji)
---------------------------------------
Długość całkowita:......... 125 mm
Średnica zewnętrzna:..... fi22
Zasilanie:....................... 2x18350
Sterownik zasilania:....... TayVoy-U-m
Obudowa:..................... INOX / Mo
---------------------------------------
Waga bez baterii:........... 140 gr
2 baterie 18350:............ 44 gr
Waga z bateriami:.......... 184 gr
---------------------------------------


Chciałbym podziękować, zarówno Tajwojowi za to, że stworzył elektroniczny regulator grzałki oraz PUCHowi za to, że po przeczytaniu jego solucji wykonania TVP podjąłem się budowy własnego moda.
Bo mogę zrobić grawer made in Poland .)

---------------------------------------
Podaje link do katalogu z dokumentacją w PDF.
https://docs.google.com/folder/d/0BxIP0QJhXl5OdW5waGVpR2dROWVPU2xBc05UMWdUZw/edit
Zaznaczam, że "dokumentacja", a raczej szkice są nieaktualne, bo poprostu nie mam czasu. Postaram się ją skończyć, ale z czasem u mnie krucho.
W katalogu do którego podałem link panuje mały chaos. Są tam wcześniejsze wersje konstrukcyjne i takie tam.

Kto chce niech pobiera, drukuje, kseruje, rozdaje, produkuje, czy sprzedaje.
Proszę tylko, aby dzielić się swoimi rozwiązaniami, które powstaną na bazie tego projektu.

---------------------------------------

Wszelkie sugestie konstrukcyjne mile widziane.
Wspólnymi siłami można więcej.

95% tego tekstu napisałem chyba w połowie kwietnia, a teraz go tylko uzupełniłem o dodatkowe uwagi które dostrzegłem podczas użytkowania.
By ekwit
#461074
Piękny, chętnie bym sfotografował. Ale daleko. Inna sprawa, że dobrze się zapowiada.
By Vendo
#461084
Świetna robota! Również jestem na etapie konstruowania własnego moda na tej elektronice i podsunąłeś mi kilka ciekawych pomysłów.
Awatar użytkownika
By _Monter_
#461115
Super wykonanie. Bardzo mi się podoba. Gratuluję pomysłu na włącznik ;-) . Jakaś seryjna produkcja?
By user
#461168
Świetna robota. Naprawdę bardzo podoba mi się ten sprzęt. Bardzo dobrze wyglądają te ringi mosiężne i obramowanie "telewizorka"
Czy myślałeś, żeby zrobić takie body "na opak"?
Czyli mosiężne ze stalowymi wstawkami?
Sorry też, że coś sugeruję, ale IMO lepszym efektem byłoby nadanie body satynowego połysku :)
Ale całościowo, to jestem bardzo na TAK. Kawał solidnej i dobrze wykonanej roboty.
Awatar użytkownika
By psqdny
#461203
@ekwit
Zdjęcia faktycznie nie są najlepsze, ale mój aparat jest jakiś dziwny. Kombinowałem na różne sposoby, ale wyszło jak wyszło. Na żywo wygląda lepiej. No ale w sumie nie o zdjęcia tu chodzi.

@Vendo
Cieszę się .) o to chodziło tak naprawdę.

@_Monter_
Ten włącznik i to co z nim związane, czyli zamocowanie elektrowni w obudowie i odpowiednie zabezpieczenie przed obrotem itd. spędzał mi sen z powiek.
Sama idea jest ok, ale tak jak pisałem, nie sprawdza się idealnie.
Koncepcji poprawy tego rozwiązania jest i mam kilka, ale słowami ciężko to opisać.

Produkcji się nie podejmuję. Kupa roboty.
Gdyby ktoś chciał zabrać się do tego na skalę "masową" to polecam wprowadzenie zmian, bo te zastosowane rozwiązania nie są najlepsze.
Jeśli ktoś ma czas i możliwości niech się bawi.

@tajwoj
Chciałem się przyznać wcześniej, ale czekałem aż skończę to na tip-top włączając w to dokumentację. Ale jak to bywa w życiu, doba ma tylko 24h, a człowiek z natury leniwy jest .)

I co do zdjęć to - oczywiście - jasne, że możesz .)

@reed
Nad wykonaniem "na opak" nie myślałem .)
Pomysł nie jest zły, bo mosiądz znacznie lepiej się obrabia, tylko wkurzało by mnie to ciągłe polerowanie, bo jednak Mo szybko śniedzieje. Chociaż posiadacze GoldenModa na pewno mają już opanowany jakiś tajny myk .)

Z założenia miała być satyna, mam nawet włókninę do tego celu, ale jeszcze do tego nie doszło.
Tak naprawdę jak tylko miałem wszystkie elementy potrzebne do montażu, to złożyłem i tak palę do dziś. Czas, to dla mnie deficytowy towar.

--------------------
Dzięki wszystkim za wypowiedzi.

Konstruktywna krytyka to najlepsze czego można oczekiwać. Ja na pewno obrażać się na nikogo nie będę - to zdanie jest dla tych, którzy chcieliby coś dodać od siebie, ale się wahają.

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 27 maja 2012, 11:21 przez psqdny, łącznie zmieniany 1 raz.
By user
#461212
@psqdny - Wbrew pozorom mosiądz nie jest problemem :)
Wiem, większość pewnie poleruje go ciągle "na lustro"
Ja lubię bardziej wtedy, gdy właśnie mosiądz "zajdzie" Ale uwierz mi, nie jest prosto doprowadzić mosiądzu do solidnej patyny. Przynajmniej nie wtedy gdy się go ciągle używa.
Mam Golden Moda, nawet 2 Ale mimo starań aby chemicznie wyhodować ładną patynę, nie udało mi się. Z postaci lustra przechodzi po prostu w jakby jaśniejszy mat. I tyle.
A szkoda, bo spatynowany mosiądz jest piękny :)
Awatar użytkownika
By Bialy_Wilk
#461229
GRATULACJE psqdny
Bardzo fajny mod *1st* . Jeden z nie wielu nie komercyjnie zaprezentowanych :bry .

Ps. Powoli zaczynałem się zastanawiać czy jestem na forum dyskusyjnym czy na Bazarku z opcją dyskusji.
Awatar użytkownika
By daras25
#461293
Gratulacje dobra robota *SMOKEKING*
W sumie teraz to już musztarda po obiedzie ale może przyda się komuś innemu ,
wpadłem jakiś czas temu na taki pomysł
Obrazek
By daras25 at 2012-05-27

Banalnie proste do wykonania nawet w domowych warunkach .
Awatar użytkownika
By Goldi
#461295
daras25 pisze:Banalnie proste do wykonania nawet w domowych warunkach .

Bo proste. Ale jak w prosty sposób zrobić te szczelino - prowadnice?
Awatar użytkownika
By daras25
#461296
Goldi pisze:
daras25 pisze:Banalnie proste do wykonania nawet w domowych warunkach .

Bo proste. Ale jak w prosty sposób zrobić te szczelino - prowadnice?

Iglakiem , jak dobrze pójdzie to niedługo zrobię to w ten sposób tylko czekam na tuby z kapami .
Awatar użytkownika
By psqdny
#461488
@daras25
Twoje rozwiązanie jest dużo prostsze. Na dodatek powinno się sprawdzić .)
Gdybym miał na nowo robić coś takiego, to poszedłbym pewnie tym tropem, ale zamiast wykonać rowki w tulejce wykonałbym otwarte nacięcia nie rozcinając do końca z jednej strony. Pozwoliłoby to na pozostawienie minimalnej średnicy potrzebnej do upchnięcie elektrowni w rurce. Moja płytka miała szerokość 18,5 mm.
Jakby nie było każde 0,5 mm się liczy, bo to rzutuje na otrzymaną średnicę zewnętrzną.

Dla mnie szczytem możliwości byłoby zejście do średnicy zewnętrznej fi20.
(Wiem, że ktoś to upchnął w fi20, ale nie pamiętam kto i nie wiem jak.)

Tulejkę z plexi (czy jakiegokolwiek innego tworzywa) można by wkleić na stałe.
Tulejka mogłaby mieć wcześniej zrobione płytkie dwa wpusty na swoim obwodzie z obu stron, które pozwalałyby jednoznacznie ustalić oba izolatory elektroniki zabezpieczając je przed obrotem podczas skręcania wszytkiego w całość. Oczywiście izolatory musiałyby mieć wypustki.

Pozostaje kilka szczegółów do rozwiązania i sprawdzenia, ale rzeczywiście trop jest dobry.
Chociaż nic nie jest tak proste jak się wydaje to na pewno warto by spróbować.
Może i prościej się da, kto wie... .)

Mam nadzieję, że to co napisałęm jest w miarę zrozumiałe.
Awatar użytkownika
By daras25
#461501
W moim przypadku tuba ma śr. wew. 19mm i mam plexi o tej samej średnicy zewn. a płytka 18 mm dlatego u mnie będzie ok , sądzę że w tym rozwiązaniu regulator będzie bardzo stabilny i włącznik również . Po złożeniu wszystkich części wystarczy wcisnąć przycisk i wsunąć całość do tuby . Ale zobaczę jak to wyjdzie w praktyce .
Górny kap robię wciskany a tylko dolny wkręcany .
Ostatnio zmieniony 27 maja 2012, 22:27 przez daras25, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By sator75
#461510
Świetna robota , szkoda że ja nie mam tyle cierpliwości .
Fi 20 jak najbardziej realne no przynajmniej mi się udało ;-)
Odezwę się w środku tygodnia bo może mam "luźne " gwintowniki to chętnie wesprę projekt.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By _Monter_
#461523
daras25 pisze:W moim przypadku tuba ma śr. wew. 19mm i mam plexi o tej samej średnicy zewn. a płytka 18 mm dlatego u mnie będzie ok , sądzę że w tym rozwiązaniu regulator będzie bardzo stabilny i włącznik również . Po złożeniu wszystkich części wystarczy wcisnąć przycisk i wsunąć całość do tuby . Ale zobaczę jak to wyjdzie w praktyce .
Górny kap robię wciskany a tylko dolny wkręcany .

I to "w praktyce" pokaże Ci rogi.
Każdy, kto pakował tą płytkę w rurę wie o czym mówię...papier wszystko przyjmie :wink:
Jak będę miał czas i nie zapomnę to pokaze jak ja to robiłem. Napiszę tylko, ze też wykorzystałem rurę plexi jednak ja ją obciąłem i do niej przymocowałem płytkę (chociaż nie wpadłem na to, żeby jedna stronę przeciąć całkowicie aby łatwiej było zrobić drugą prowadnicę ) W rurę plexi zrobiłem otwór w którym umocowałem rurkę wkładu długopisu (komin kończący się zaraz nad włacznikiem) aby w niej mógł pracować plastikowy pręcik opierający sie o włącznik i wystający odrobinę nad wszystko. W tubie włożony przycisk i wtedy wsunięty cały moduł do tuby.
P.S. Teraz mi sie przypomniało czemu ja nie mogłem całej rury użyć...mój wyświetlacz jest równo z tubą a nie w głębi.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2012, 07:07 przez _Monter_, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By daras25
#461527
Może być tak jak piszesz Monter , na razie to tylko projekt na papierze ale i dopóki nie sprawdzę tego to się nie dowiem , jak nie wyjdzie to spróbuję innego sposobu ale sądze że zawsze jest jakieś wyjście :)
Awatar użytkownika
By PucH2
#461549
Jest co trzymać i na co popatrzeć. Przy tak zaawansowanym projekcie aż się prosi o dedykowany tylko jemu parownik.
Awatar użytkownika
By psqdny
#461552
@sator75
Gdybyś posiadał gwintownik M7x0,5 to chętnie ponegocjuję .)
Aczkolwiek szczerze wątpie, że akurat taki gwintownik gdzieś u Ciebie zalega. Strasznie nietypowy wymiar - nie dość, że M7 to jeszcze x0,5 !?!
M7x0,75 udało mi się znaleźć, ale co z tego...

@slavo22
Nie musisz umieć, ja sam tego nie wykonałem. Najistotniejsze to mieć możliwość skorzystania z zaplecza narzędziowego. Potrzebna jest tokarka, frezarka i czas.
Ja wykonałem projekt, a części zrobili mi na warsztacie.
Postaram się ukończyć dokumentację do takiego stopnia, aby każdy mógł sobie to wykonać zlecając robotę fachowcom.

Kolega trafnie sformułowął myśł:
Bialy_Wilk000 pisze:...
Ps. Powoli zaczynałem się zastanawiać czy jestem na forum dyskusyjnym czy na Bazarku z opcją dyskusji.
Jego wypowiedź pominąłem, a zauważyłem - również fakt.
...
Zrobiłem sobie prototyp kartomizera z wymienną grzałką na bazie clearomizera CE2 (tego krótkiego Volishowo Mildowskiego).
Widziałem mod Senia i moim zamiarem, nie było powielanie jego SE2, ale w efekcie skończyło się praktycznie tak samo, z tym że u mnie nia ma konieczności stosowania wkrętu jak i izolacji. Ale budowa praktycznie taka sama.
To taka dygresja, bo pamiętam dysuksję na temat powielania pracy kolegów. Dodatkowo jeszcze ankieta była. Nie wziąłem w niej udziału, bo dziwne to wszystko mi się wydawało.
I kontynuując myśl, czy mogę zostać posądzony o plagiat? To było pytanie retoryczne .)
Nie chcę wywoływać kolejnej burzliwej dyskusju na ten temat - droczę się (!) - jednak coś w tym jest.

@PucH2
Dziś ma do mnie dotrzeć 10 kartomizerów, i obiecałem sobie, że będą to ostatnie kartomizery jakie kupiłem. Również zauważyłem spadek jakości kartków ST i nie mam zamiaru sobie psuć krwi, żeby komuś nabijać kieszenie.
Z racji tego, że gwintownika pod EGO pewnie mieć nie będę, a zakup głowic i adapterów jest dość kłopotliwy i jeszcze trzeba je jakoś mocować, to właśnie zrobię tak jak sugerujesz .)
A cap z głowicą 510 można mieć w zapasie.

Planów jest więc sporo, gorzej z wykonaniem.
Awatar użytkownika
By sator75
#461553
Twoje wątpliwości postaram się rozwiać ;-) i uwierz mi że to nie jest nietypowe narzędzie .
Dzięki temu gwintownikowi powstają moje zabawki w tym Golden ;-) Jednak w tym konkretnym przypadku postawiłem na gotowe rozwiązanie. Kupując za kilka złoty złączkę montażową i skracając ją na tyle ile pozwala jej budowa zdecydowanie łatwiej zapanować nad wszystkim .
Tak to wyglądało w praniu
Obrazek

Pozdrowionka

Link tak na szybko
http://www.narzedzia-profesjonalne.pl/pl/sklep/produkt/gwintownik-ngmm-m-7x0-5.html
Awatar użytkownika
By psqdny
#461817
@ sator75
Zaskoczyłeś mnie muszę przyznać. Faktycznie fanarowy i to w przystępnej cenie.
Jak rozmawiałem z hurtownią to proponowali mi wykonanie na zamówienie. Prawdopodobnie błędem były poszukiwania maszynówki.
Teraz mi głupio .)
Pomocy

Witam! Kupiłem e papierosa EGO-CE8 1800mAH,niestet[…]

Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.