By Haze - 24 maja 2014, 00:33
Posty: 2106
Rejestracja: 03 lut 2013, 16:18
Posty: 2106
Rejestracja: 03 lut 2013, 16:18
- 24 maja 2014, 00:33
#1087731
Tak sobie ostatnio pomyślałem, że większość testów które robiłem odnosiły się do modów elektronicznych... A zwolennicy mechaników, owszem, mogli co nieco z nich skorzystać ale jednak nie do końca... No i zacząłem kombinować jakby tu ich dopieścić ?
Pierwsze co przychodzi do głowy to po prostu test obciążenia ciągłego batek przy dosyć dużym prądzie. Test może wydawać się banalny, ale w sumie to w brutalny sposób obnaża wydajność baterii pozbawionych wsparcia elektroniki. No i tak właśnie zrobiłem - skomponowałem taki układ pomiarowy:
a) bateria została osadzona w ładowarce, w której oczywiście zaizolowałem piny,
b) podłączyłem ją do rezystora mocy 0,5 ohma (50W):
- z jednej strony poprzez łącznik,
- z drugiej przez multimetr robiący za amperomierz,
c) do zacisków baterii zostały doprowadzone:
- woltomierz (mniejszy multimetr),
- termopara ze zwykłego termometru "samochodowego" (w okolice pina plusowego).
W efekcie możemy obserwować:
- prąd w obwodzie,
- napięcie baterii (pod obciążeniem),
- temperaturę okolic pinu plusowego.
No i właściwie te filmiki to NUDA, ile można patrzeć na wolno zmieniąjące się cyferki? Ale jeśli wyciągnąć te wyniki na wykresy to porównania mogą być ciekawe ...
I właśnie stąd ta ankieta - takie testy nie są ani łatwe, ani szybkie, i czasami też niezbyt bezpieczne, więc chciałbym wiedzieć czy jest jakieś zainteresowanie. Jeśli będzie to będę walczył .
I jeszcze 2 uwagi zanim obejrzycie filmy:
a) proszę się nie śmiać z chaosu w układzie pomiarowym,
b) oczywiście przy rezystorze 0,5 ohma należałoby się spodziewać prądu w okolicach 8A, ale trzeba pamiętać o wszystkich spadkach po drodze, zwłaszcza na długich kablach amperomierza, więc w efekcie dostajemy prąd około 6,5A.
No i na początek 2 filmiki:
AW IMR 18350 oryginał:
Efest Purple:
Pierwsze co przychodzi do głowy to po prostu test obciążenia ciągłego batek przy dosyć dużym prądzie. Test może wydawać się banalny, ale w sumie to w brutalny sposób obnaża wydajność baterii pozbawionych wsparcia elektroniki. No i tak właśnie zrobiłem - skomponowałem taki układ pomiarowy:
a) bateria została osadzona w ładowarce, w której oczywiście zaizolowałem piny,
b) podłączyłem ją do rezystora mocy 0,5 ohma (50W):
- z jednej strony poprzez łącznik,
- z drugiej przez multimetr robiący za amperomierz,
c) do zacisków baterii zostały doprowadzone:
- woltomierz (mniejszy multimetr),
- termopara ze zwykłego termometru "samochodowego" (w okolice pina plusowego).
W efekcie możemy obserwować:
- prąd w obwodzie,
- napięcie baterii (pod obciążeniem),
- temperaturę okolic pinu plusowego.
No i właściwie te filmiki to NUDA, ile można patrzeć na wolno zmieniąjące się cyferki? Ale jeśli wyciągnąć te wyniki na wykresy to porównania mogą być ciekawe ...
I właśnie stąd ta ankieta - takie testy nie są ani łatwe, ani szybkie, i czasami też niezbyt bezpieczne, więc chciałbym wiedzieć czy jest jakieś zainteresowanie. Jeśli będzie to będę walczył .
I jeszcze 2 uwagi zanim obejrzycie filmy:
a) proszę się nie śmiać z chaosu w układzie pomiarowym,
b) oczywiście przy rezystorze 0,5 ohma należałoby się spodziewać prądu w okolicach 8A, ale trzeba pamiętać o wszystkich spadkach po drodze, zwłaszcza na długich kablach amperomierza, więc w efekcie dostajemy prąd około 6,5A.
No i na początek 2 filmiki:
AW IMR 18350 oryginał:
Efest Purple: