EPF
Porady, testy, konserwacja naszych sprzętów
Awatar użytkownika
By FreakyRipper
#1001542
Siemka :bry
Chciałbym przedstawić wam mój pomysł na przerobienie tego, już samego w sobie fajnego parownika :D
Od początku miałem niedosyt spowodowany małą chmurką i mizernym kopem, więc wpadłem na pomysł dodania drugiej grzałki (Filmiki na Yt o tym zobaczyłem jakieś dwa tygodnie po fakcie).
Sprawa na prawdę banalna, wystarczy do tego:
- Wiertarka (najlepiej stojąca)
- Wiertła do metalu o średnicach: 3,5mm do drugiego otworu na knot, 1,5mm do rozwiercenia oryginalnego airhole i wywiercenia drugiego(na 2x2mm też fajnie hula), 1,7mm (lub trochę grubsze) do wlewu :)
Przed tym wszystkim zeszlifowałem trochę cap`a, o 2mm, by zmniejszyć komorę spalania.
Więc do roboty!
Najpierw rozwierciłem oryginalny otwór do zalewania wiertłem 3,5mm, potem, za pinem "+" wiertłem 1,7mm nowy wlew paliwa :D



Potem włożyłem w otwory na knoty wiertła i zaznaczyłem na capie markerem punkt, w którym muszę wywiercić drugi otwór, tak, aby był w linii z drugim knotem. Najpierw oba otwory miały po 1,5mm, z czasem, po prostu z ciekawości rozwierciłem na 2mm i nie było wielkiej różnicy.



Set-up:
Knoty zwijany z 8cm długości paska, oksydowany przed zwinięciem po obu stronach, potem rozgrzewany parę razy palnikiem do czerwoności. Na końcu zrobiona zakładka na około 3mm. Jako, że powstała słomka, włożyłem do środka bardzo ciasno zwinięty kawałem mesha z paska o szerokości około 1,5cm, by lq nie wyciekał. Grzałki po 4 zwoje kanthala D 0,30śr. Opór około 0,6 ohm.







Porównując z oryginalną jedną grzałką, teraz to niezła ciuchcia *CZAJNICZEK* Chmura jest o wiele większa, smak wyrazistszy, a kop mocniejszy. Niestety parownik trochę bardziej się grzeje, ale jakoś mi to nie przeszkadza.
Dziękuję za uwagę, może komuś się przyda :beer:
Awatar użytkownika
By FreakyRipper
#1002454
Mały apdejt:
Setup spokojnie radzi sobie na 8V, przy tej oporności daje to 90W. Chmurka kozacka, smaczek świetny, tylko gorący dym :D
Awatar użytkownika
By bezi2
#1002602
Coś o tym wiem! Ale jak się złapie bobra to nogi miękną *BOJE SIE* !

Wysłane z mojego Kruger&Matz Live za pomocą Taptalka
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1003048
FreakyRipper pisze:Mały apdejt:
Setup spokojnie radzi sobie na 8V, przy tej oporności daje to 90W. Chmurka kozacka, smaczek świetny, tylko gorący dym :D



Uwielbiam wszelkie fascynacje liczbami i rozmiarami :twisted: :twisted:

Z boku jednak ktoś cicho podpowiada, że "tak to tylko w Erze" :mrgreen:

Setup, który poprawnie odparowuje przy 90W ( :twisted: :twisted: ) byłby permanentnie zalany przy...np. 20W.

Pozdrawiam
Grzegorz
Awatar użytkownika
By Mutango
#1003056
FreakyRipper pisze:Setup spokojnie radzi sobie na 8V, przy tej oporności daje to 90W.

8V, to czym zasilone? Dwoma bateriami w szeregu? Jakimi bateriami? W jakim modzie?
Awatar użytkownika
By vincent
#1003073
FreakyRipper pisze:Setup spokojnie radzi sobie na 8V, przy tej oporności daje to 90W.

:palm
By Likwidator
#1003077
Dobra sprawa, tylko jakiś izolator knota skołować do nowej dziury i powracamy do koncepcji idiotoodpornego parownika tym razem w wersji dual :)
Awatar użytkownika
By FreakyRipper
#1003168
Po kolei:
Pracuje poprawnie pod 40w i pod 90 (poniżej 25 nie schodze, chyba, że micro coil). :D
Baterie to 2 Aw Imr w pełni naładowane. Mod Hektor.Liquid 70PG/30VG.
Izolator w planach (czyt. jak mi się zachce :D)
Napięcie moda mierzone czymś na patencie miernika przelotowego, z parownikiem na 1 baterii napięcie 3,96. Przy dwóch w pełni naładowanych 8,04. Waty liczone ze wzoru :D
Awatar użytkownika
By Fisherking
#1003194
inny wzór się przyda :)
(a jaki max prąd rozładowania maja twoje baterie)
Awatar użytkownika
By nok
#1003205
Fisherking pisze:inny wzór się przyda :)
(a jaki max prąd rozładowania maja twoje baterie)

strzelam, że używa AW IMR 18350 bo innych by tam nie zmieścił jak wkłada dwie, pewnie nie skręca mu się do końca ale normalnie działa.
AW IMR 18350 mają max. prąd rozładowania 6A

FreakyRipper pisze:Po kolei:
Pracuje poprawnie pod 40w i pod 90 (poniżej 25 nie schodze, chyba, że micro coil). :D
Baterie to 2 Aw Imr w pełni naładowane. Mod Hektor.Liquid 70PG/30VG.
Izolator w planach (czyt. jak mi się zachce :D)
Napięcie moda mierzone czymś na patencie miernika przelotowego, z parownikiem na 1 baterii napięcie 3,96. Przy dwóch w pełni naładowanych 8,04. Waty liczone ze wzoru :D

Jeżeli napięcie 8,04 a opór 0,6 ohma to wychodzi Ci prawie 108W.
P=U*U/R
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1003211
FreakyRipper pisze:Po kolei:
Pracuje poprawnie pod 40w i pod 90 (poniżej 25 nie schodze, chyba, że micro coil). :D
Baterie to 2 Aw Imr w pełni naładowane. Mod Hektor.Liquid 70PG/30VG.
Izolator w planach (czyt. jak mi się zachce :D)
Napięcie moda mierzone czymś na patencie miernika przelotowego, z parownikiem na 1 baterii napięcie 3,96. Przy dwóch w pełni naładowanych 8,04. Waty liczone ze wzoru :D



Jak w Hektora zmieścić 2*350 (około 70mm) to nie mam pojęcia :mrgreen:
Maks. prąd rozładowania dla takiego ogniwa 6A i o ile mnie pamięć nie myli (a może :mrgreen: ) to w połączeniu szeregowym natężenie prądu jest stałe. A jeśli tak to maks. moc takiego układu = 6A x 8V = 48 W. Jak więc te 90W się zrobiło ? :mrgreen:


Pozdrawiam
Grzegorz
Awatar użytkownika
By Miotła
#1003214
Generalnie fotki nie działają, ale sam robiłem bez rozwiercania, a zalewam albo wkładając igłę obok waty w tym oryginalnym otworze do knota, albo przy wymianie waty zalewam, ale trzeba będzie też rozwiercić :D
Awatar użytkownika
By FreakyRipper
#1003246
Hmm, nie wiem co z fotkami, działały jeszcze rano :D Z tego co mi się zdawało AW IMR miały 10A, więc byłem w błędzie. Po przyszlifowaniu jednego z pinów z zestawu wszystko pięknie się skręca.
Awatar użytkownika
By erbis
#1003255
FreakyRipper pisze:Z tego co mi się zdawało AW IMR miały 10A, więc byłem w błędzie

Obrazek
Awatar użytkownika
By Mutango
#1003289
Szkoda baterii, bo zarzynasz je.
Zasada jest dość prosta. Bierzesz najwyższe możliwe napięcie, które może wystąpić bez obciążenia, tutaj zakładam że 8,4V, a następnie dzielisz je przez maksymalną wydajność prądową, tutaj 6A
8.4/6=1.4
To oznacza że w tym przypadku minimalna oporność grzałki powinna wynosić 1.4 ohm
Jeśli podłączasz to do grzałki o niższej oporności niż 1.4, to przeciążasz zasilanie. A to oznacza że nie tylko nic ci to nie da, bo większej mocy nie wymusisz, ale oznacza również że zarzynasz swoje baterie, bo próbujesz wymusić na nich większy prąd niż są one w stanie zdzierżyć
Dla pojedynczej baterii AW IMR 18350, minimalna oporność grzałki, która ma sens to:
4.2/6=0.7ohm
Awatar użytkownika
By FreakyRipper
#1003687
Tylko pytanie, czy te 6A to maksymalny czy zalecany prąd rozładowania?
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1003814
FreakyRipper pisze:Tylko pytanie, czy te 6A to maksymalny czy zalecany prąd rozładowania?


Max. continuous discharge rate : 6A, czyli maksymalny :wink:


Pozdrawiam
Grzegorz
Awatar użytkownika
By FreakyRipper
#1005519
Zastanawiam się jeszcze, czemu różnica między jednym a dwoma akumulatorami jest aż tak olbrzymia. Przy jednym knoty mogą wyjarać cały zbiorniczek bez puszczania przycisku, a przy dwóch aku już po 10-15 sek jest bóbr i knoty suche.
Awatar użytkownika
By FreakyRipper
#1006467
Zdjęcia są i działają :D
Awatar użytkownika
By bezi2
#1006586
Dziwne bo na moim taptalku chulaja fotki bez problemu.

Wysłane z mojego Kruger&Matz Live za pomocą Taptalka
Awatar użytkownika
By [H3]
#1014562
FreakyRipper pisze:Zdjęcia są i działają :D


obecnie nie działają... błąd..
An error occurred while processing your request.
Reference #50.955c0e17.1394362846.9e32ef4c



Zamiast na FB, wrzuć je np. na TinyPic :D
By dorjak72
#1015262
Wstawiam fotki otrzymane od kol. FreakyRipper

FreakyRipper pisze:Siemka :bry
Chciałbym przedstawić wam mój pomysł na przerobienie tego, już samego w sobie fajnego parownika :D
Od początku miałem niedosyt spowodowany małą chmurką i mizernym kopem, więc wpadłem na pomysł dodania drugiej grzałki (Filmiki na Yt o tym zobaczyłem jakieś dwa tygodnie po fakcie).
Sprawa na prawdę banalna, wystarczy do tego:
- Wiertarka (najlepiej stojąca)
- Wiertła do metalu o średnicach: 3,5mm do drugiego otworu na knot, 1,5mm do rozwiercenia oryginalnego airhole i wywiercenia drugiego(na 2x2mm też fajnie hula), 1,7mm (lub trochę grubsze) do wlewu :)
Przed tym wszystkim zeszlifowałem trochę cap`a, o 2mm, by zmniejszyć komorę spalania.
Więc do roboty!
Najpierw rozwierciłem oryginalny otwór do zalewania wiertłem 3,5mm, potem, za pinem "+" wiertłem 1,7mm nowy wlew paliwa :D

Obrazek

Potem włożyłem w otwory na knoty wiertła i zaznaczyłem na capie markerem punkt, w którym muszę wywiercić drugi otwór, tak, aby był w linii z drugim knotem. Najpierw oba otwory miały po 1,5mm, z czasem, po prostu z ciekawości rozwierciłem na 2mm i nie było wielkiej różnicy.

Obrazek

Set-up:
Knoty zwijany z 8cm długości paska, oksydowany przed zwinięciem po obu stronach, potem rozgrzewany parę razy palnikiem do czerwoności. Na końcu zrobiona zakładka na około 3mm. Jako, że powstała słomka, włożyłem do środka bardzo ciasno zwinięty kawałem mesha z paska o szerokości około 1,5cm, by lq nie wyciekał. Grzałki po 4 zwoje kanthala D 0,30śr. Opór około 0,6 ohm.

Obrazek

Obrazek
Porównując z oryginalną jedną grzałką, teraz to niezła ciuchcia *CZAJNICZEK* Chmura jest o wiele większa, smak wyrazistszy, a kop mocniejszy. Niestety parownik trochę bardziej się grzeje, ale jakoś mi to nie przeszkadza.
Dziękuję za uwagę, może komuś się przyda :beer:
Mam proble z Nordem5

Zakupiłem go wczoraj w sklepie, dostałem z nim w o[…]

Pomocy

Witam! Kupiłem e papierosa EGO-CE8 1800mAH,niestet[…]

Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.