EPF
Mechaniczne i z elektroniką
Awatar użytkownika
By szperaczz
#679425
No ja mankosa nie czyszcze (czyms innym jak recznik papierowy). Wybieram stara paste, przecieram papierowym recznikiem i nowa warstwa pasty.
Styki bez nalotu ;)
By Korbamoto
#679452
Jak pisałem wyżej- mam jakąś pastę do styków, którą dostałem w gratisie kupując kiedys używanego Lambo. Posmarowałem se gwint parownika dość grubo, pasta przelazła z gwintu na pin plus, a potem się zastanawiałem czemu Lambo pokazuje zwarcie :D
By user
#679462
Pasta stykowa nie powoduje zwarcia. Ewentualnie syf jaki się nazbierał z lambo.
Pasty stykowej dajemy minimalną ilość, nie smarujemy jak wątrobianką po wypłacie.
To ma być tylko "mgiełka" a nie żeby kapało :palm2
By Korbamoto
#679466
No własnie za grubo jej nawaliłem. Teraz to wiem, ale to było w "zamierzchłych czasach" (czyli jakieś 8 miesięcy temu ;) ) gdy byłem jeszcze początkującym waperem ;)
Awatar użytkownika
By Thaniell
#679662
Kilka fotek na początek. Jutro Relacja Live :lol:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Blokada włącznika.

Obrazek


Jak widać, jest możliwość dokupienia (?) dodatkowej tulei, pod aku 18500.

#1 = 18350
#3 = 18500 / 18350+Kick
#1 + #2 = 18650 / 18500+Kick
#2 + #3 = 18650+Kick


Obrazek


*CZAJNICZEK* *CZAJNICZEK*
By Korbamoto
#679838
Obfocony z kazdej mozliwej strony i jakosc nieporownywalnie lepsza z moimi komorkowymi wypocinami :)
Ale moje to taka zajawka tylko.
Czekam niecierpliwie na videotesty.
By user
#681881
Dzięki Danielu za reckę :)
Czyli wygląda na to, że mimo kitajskiego pochodzenia, da się używać bez wstrętu, a po małej modyfikacji, może być całkiem niezłym zasilaczem :)
Awatar użytkownika
By Thaniell
#681912
Według mnie, mod wart swojej ceny. Wygląda dość ładnie. Części są spasowane dokładnie, nic się nie zacina, ani nie przeskakuje. Przycisk załącza 100/100. Działa również dobrze. Kwestią sporną jest koronka głowicy, wystająca ponad głowicę, ale i z tym można sobie poradzić. Jak tylko dojdę do siebie, to na pewno coś z tym zrobię i się z Wami podzielę. A teraz idę dalej leżeć :(
Awatar użytkownika
By blackraven
#683012
Thaniell skąd Ty wziąłeś tą trzecią tulejkę? W mojej wersji e-dymowej są dwie. A materiał ( pomimo opisu na pudełku Stainless steel) to raczej bardziej koło amelinium stał :mrgreen: leciutki jak piórko i odpowiednio "brzęczy".
Baterie TF czarne 18x350 nie pozwoliły dobrze skręcić całości ( wystający pin + baterii)
Jednak mimo wszystko ładny. Moim zdaniem mogłem zaczekać i nabyć moda rodzimej produkcji, ale to moja subiektywna ocena. Co się odwlecze to nie uciecze :D
Koszt moda - szału nie ma ale do zaakceptowania.
W całości popieram stwierdzenie reed`a
reed pisze:Dzięki Danielu za reckę :)
Czyli wygląda na to, że mimo kitajskiego pochodzenia, da się używać bez wstrętu, a po małej modyfikacji, może być całkiem niezłym zasilaczem :)



Pozdrawiam
PS. powrotu do zdrowia Thaniell

/edit/
Korbamoto pisze:Thaniell na filmiku uzywa dwoch tulejek, tak jak w zestawie.
Czy moze sie myle? Ale chyba nie.
Jakie amelinum? To stal stalowa, prawdziwa, nierdzewna. Brzeczy jak stal, wyglada jak stal i zachowuje sie jak stal. A o stalach akurat mam troche pojecia. Gdyby byl z czego innego, to bym go nie kupil.
A te batki czarne co to sie nie chca miescic, to pewnie jakies z PCB? AW IMR mieszcza sie spoko.

Dzięki za info :D na filmiku - tak - na foto jest jeszcze 1850 tulejka 3 ( może się zasugerowałem)
Ad. 2 ja za to na stali się nie znam w ogóle :mrgreen: dla mnie bylo za lekkie jak na stal....ale wierzę Ci na słowo.
Ad.3 tak TF z PCB :oops: nie zwróciłem uwagi.
Myślę, że posta napisałem bardziej w celu uzyskania potwierdzenia, że nabywając Naturala nie palnąłem głupstwa.
/end edit/
Ostatnio zmieniony 02 mar 2013, 22:00 przez blackraven, łącznie zmieniany 1 raz.
By Korbamoto
#683223
Thaniell na filmiku uzywa dwoch tulejek, tak jak w zestawie.
Czy moze sie myle? Ale chyba nie.
Jakie amelinum? To stal stalowa, prawdziwa, nierdzewna. Brzeczy jak stal, wyglada jak stal i zachowuje sie jak stal. A o stalach akurat mam troche pojecia. Gdyby byl z czego innego, to bym go nie kupil.
A te batki czarne co to sie nie chca miescic, to pewnie jakies z PCB? AW IMR mieszcza sie spoko.
Awatar użytkownika
By Ogar616
#702094
Mam i ja. Czaiłem się na niego odkąd tylko było słychać na forum :)
Całkiem fajny sprzęt, bardzo solidny, na pełnej baterii fajnie się chmurzy. Jedyna wadą jaką zauważyłem jest wspomniana już w tym wątku szczelina przy gwincie. Zdecydowanie na plus przemawia fakt, że mimo to Vivi trzyma mi się bardzo solidnie w środku i nie przychodzi mi na myśl od razu, że przydało by się to toczyć, czy wymyślać jakąś osłonkę.
Awatar użytkownika
By Norbas
#709165
Słuchajcie męczy mnie jedno pytanie.
Czy w The Natural, lub też innych mechanikach trzeba używać baterii z PCB???
Bo skoro mod nie ma elektroniki która by za nas pilnowała to skąd będziemy wiedzieli przykładowo kiedy baterie należy do ładowarki włożyć by nie nastąpiło zbyt duże rozładowanie itp itd?
Awatar użytkownika
By Norbas
#709176
PawełNS pisze:Po to jest właśnie PCB ;-)


Zdaje sobie sprawe co daje PCB.
Mnie bardziej chodziło o to czy można bezpiecznie używać z mechanikiem również baterii bez PCB i o rady jak to robić by nic nie poszło z dymem lub w kosz...
Czy ewentualnie jeśli z PCB to takie się nadaja?
Obrazek
Mam dwie sztuki akurat...
Awatar użytkownika
By gregbard
#709196
Ja używam wyłącznie baterii bez PCB do modów, w tym i Natural.
Czy UF 18650 będą dobre? Poza tym że mogą się nie zmieścić do moda i tym że deklarowana na koszulce pojemność 3000mAh do bajka dla grzecznych dzieci... mogę o nich tylko tyle napisać że... na szczęście ich nie mam.

A co do Natural... gwint w głowicy zeszlifowałem na równo z górnym kapem, dopasowałem też pin +, bo to po prostu śruba wkręcona w twardy materiał, i wystarczyło trochę zeszlifować... Gienek dokręca się teraz idealnie i nie ma żadnych szpetnych szczelin.
Awatar użytkownika
By Haze
#710372
Norbas pisze:Zdaje sobie sprawe co daje PCB.
Mnie bardziej chodziło o to czy można bezpiecznie używać z mechanikiem również baterii bez PCB i o rady jak to robić by nic nie poszło z dymem lub w kosz...

Przyzwoite bateryjki (typu AW IMR) mają dopuszczalną obciążalność długotrwałą na poziomie 8-10A więc trzeba wykazać się nieprzeciętną bezmyślnością/"talentem"/pechem (niepotrzebne skreślić) żeby je ugotować. Mało tego: nawet klasyczne laptopowe ogniwa do kupienia za 7-8 zł też dają radę z prądami rzędu 4-5 A (sprawdziłem wielokrotnie, tylko ważne żeby były firmowe: sanyo, panasonic, itp.).
A co robić żeby "nic nie poszło z dymem"? Przede wszystkim myśleć :-) i trochę liczyć - jak bateria ma Idop=8A to nie kręcić grzałki 0,2 ohma bo przy napięciu 4V wyrąbie w kosmos; jak mod zaczyna nagle parzyć w ręce to też raczej dobrze nie jest. A najlepiej to na początku kupić jakąś Lave z pomiarem rezystancji albo miernik i sprawdzać rezystancję tego co nawinąłeś przed odpaleniem mechanika. I nie przejmować się zbytnio, to nie jest żadne "rocket science" tylko stare, dobre I=U/R :-)
Powodzenia *CZAJNICZEK*
By Burn84
#726542
Mam i ja od dziś
w oczekiwaniu na Mankos'a (lista strasznie długa) zakupiłem Naturala
patrząc na fotki jakoś odstraszał mnie ten guzik ale będąc dziś w e-dym.pl w sosnowcu obejrzałem go sobie z każdej strony i no po prostu zachciałem go mieć wiec zakupiłem od razu :) hehe

Aga-t2 troszkę odstaje podobnie jak VIVI i inne więc w wolnym czasie zeszlifuję gwint i Pin +
i myślę że wtedy będzie to fajnie wyglądać
mnie jednak troszkę irytuje ta szczelina :P
Awatar użytkownika
By eef
#727948
W ramach uzupełnienia fotka Naturala bez szpetnej szpary ;)
Tutaj z Aga-t2:

Obrazek
Awatar użytkownika
By irecki67
#730461
Witam. Nie wiem czy to tylko u mnie ale czy parowniki z kołnierzem nie wchodzą np. mini cc ???
Awatar użytkownika
By fojcik
#730505
irecki67 pisze:Witam. Nie wiem czy to tylko u mnie ale czy parowniki z kołnierzem nie wchodzą np. mini cc ???

Nikomu nie wchodzą. ( nie tylko za względu na średnicę )
Chcąc korzystać z tego typu parownika, jest potrzebna przejściówka 510/eGo :wink:
W opisie tego moda jest info :
" Mod wyposażono w gwint 510. Konektor jest wpuszczony w obudowę, dzięki czemu całość niezaleznie od tego jaki parownik przykręcimy wygląda bardzo ładnie. Nie posiada gwintu eGo. "
Awatar użytkownika
By Szaddam
#732203
Może wie ktoś gdzie można kupić tulejkę nr 3 do naturala?
Podoba mi się koncepcja zamontowania kicka do tego cudeńka :)
Awatar użytkownika
By ohlers
#733276
Szaddam pisze:Może wie ktoś gdzie można kupić tulejkę nr 3 do naturala?
Podoba mi się koncepcja zamontowania kicka do tego cudeńka :)

Ale przecież kicka montujesz na fabrycznych tulejach, wkładając zamiast 18650, ogniwo np. AW 18490...+kick oczywiście...
Awatar użytkownika
By Norbas
#734109
Dziś wybierając się w podróż złapałem w pośpiechu e-fajeczka i w drogę.
Po jakimś czasie kiedy przyszła chęć na dymka sięgnąłem do kieszeni i lekkie zdziwienie. Zamiast z-maxa mini w ręku mam naturala. Naturala używam do mesha. No ale jak pomyłka to trudno, dokręciłem Vivi tanka i ognia. Pierwsze myśli to brak stabilizacji, ustawienia W... ale... po kilku buszkach OK... i tak cały dzień mi smakuje. Czy ktoś używa naturala również do sznurka? Bo przyznam szczerze, że całkiem przyjemnie mi się popala mimo pierwszego stracha kiedy się zorientowałem, że z-max został w domu...:-)
Awatar użytkownika
By Ogar616
#734144
Norbas pisze:Dziś wybierając się w podróż złapałem w pośpiechu e-fajeczka i w drogę.
Po jakimś czasie kiedy przyszła chęć na dymka sięgnąłem do kieszeni i lekkie zdziwienie. Zamiast z-maxa mini w ręku mam naturala. Naturala używam do mesha. No ale jak pomyłka to trudno, dokręciłem Vivi tanka i ognia. Pierwsze myśli to brak stabilizacji, ustawienia W... ale... po kilku buszkach OK... i tak cały dzień mi smakuje. Czy ktoś używa naturala również do sznurka? Bo przyznam szczerze, że całkiem przyjemnie mi się popala mimo pierwszego stracha kiedy się zorientowałem, że z-max został w domu...:-)


Ja jak na razie popalam tylko na sznurku (w najbliższej przyszłości zamierzam to zmienić :)) i na vivi V3 przy grzałce około 1,3 ohma baaardzo przyjemnie się chmurzy :D Aż sam jestem zaskoczony. Na co dzień tak używam - Natural Vivi 1,3ohma + Evic Vivi 2.2-3.3ohma.

ohlers pisze:Ale przecież kicka montujesz na fabrycznych tulejach, wkładając zamiast 18650, ogniwo np. AW 18490...+kick oczywiście...


Masz rację ale ja np. staram się z całych sił uniknąć wkładania innych ogniw. Chodzi mi o pojemność przede wszystkim i konieczność zakupu dodatkowych ogniw, a może i ładowarki. Wcale nie zależy mi na wielkości - od tego mam inne zasilania.
Troszkę boli mnie to, że przestrzeń na przycisk jest taka duża. Na pewno są możliwości konstrukcyjne zbudowania w takiej przestrzeni przycisku + miejsca na kick. No ale w sumie nie ma co mówić w ten sposób jeśli mówimy o mechaniku. Ma być prosty. Ale ta przestrzeń.. Zastanawiam się co tam można schować :lol:
Awatar użytkownika
By Szaddam
#734638
Właśnie włożyłem kicka do Naturala i baterię AW IMR 18490. I po skręceniu zostaje mi szpara ok. 1 mm. Dlaczego?
Czy dlatego że bateria jest z PCB?
Awatar użytkownika
By maciejaszek
#735167
Ktoś już szlifował gwint 510, aby się zrównał z górnym capem? Jak to zrobić i czym najlepiej?
Awatar użytkownika
By amadepi
#735345
Jest dobry sposób żeby poprawić wydajność Naturala. Należy go rozkręcić (pin plus, i pin minus - razem z tym słupkiem) a następnie papierem ściernym - zaczynając od 400 (do momentu aż pokaże się miedź) a kończąc na 800/1000 delikatnie zeszlifować piny a dokładniej końcówki, które łączą się z ogniwem + ten słupek bo pod ich srebrną warstwą kryje się miedź. Najlepiej wyszlifować/wypolerować tak żeby się błyszczały. Narazie nie mogę dokładnie zmierzyć o ile się poprawia wydajność (miernik się zepsuł), ale czuć, że jest dużo lepiej. Jest tylko jeden minus - trzeba o piny częściej dbać bo szybciej się brudzą - utleniają.
Awatar użytkownika
By Giant
#735368
amadepi pisze:Jest dobry sposób żeby poprawić wydajność Naturala. Należy go rozkręcić (pin plus, i pin minus - razem z tym słupkiem) a następnie papierem ściernym - zaczynając od 400 (do momentu aż pokaże się miedź) a kończąc na 800/1000 delikatnie zeszlifować piny a dokładniej końcówki, które łączą się z ogniwem + ten słupek bo pod ich srebrną warstwą kryje się miedź. Najlepiej wyszlifować/wypolerować tak żeby się błyszczały. Narazie nie mogę dokładnie zmierzyć o ile się poprawia wydajność (miernik się zepsuł), ale czuć, że jest dużo lepiej. Jest tylko jeden minus - trzeba o piny częściej dbać bo szybciej się brudzą - utleniają.


Wcale 1 stronę wcześniej niema filmiku z info jak zrobić upgrade !!!
Awatar użytkownika
By amadepi
#735487
Wcale 1 stronę wcześniej niema filmiku z info jak zrobić upgrade !!!


Nie każdy ogląda całe recenzje jeśli w ogóle ogląda - Todd robi to na samym końcu.
Awatar użytkownika
By Krasny
#735500
maciejaszek pisze:Ktoś już szlifował gwint 510, aby się zrównał z górnym capem? Jak to zrobić i czym najlepiej?


Właśnie szlifowałem Naturala a mam go od 4 godzin.
Robiłem to dremelem z okrągłym (talerzykowatym) kamieniem na trzpieniu.

Powiem tak warto, po zdjęciu nadmiaru tulejki Natural zyskuje niesamowicie na wyglądzie.
Awatar użytkownika
By Krasny
#735527
dethleffs pisze:...i nie ukazał się mosiądz ?


jeśli mnie pytasz to

mosiądz jest na pin + , tuleja z gwintem 510 to w całości ss
Awatar użytkownika
By okrzemek
#735727
amadepi pisze:Jest dobry sposób żeby poprawić wydajność Naturala. Należy go rozkręcić (pin plus, i pin minus - razem z tym słupkiem) a następnie papierem ściernym - zaczynając od 400 (do momentu aż pokaże się miedź) a kończąc na 800/1000 delikatnie zeszlifować piny a dokładniej końcówki, które łączą się z ogniwem + ten słupek bo pod ich srebrną warstwą kryje się miedź. Najlepiej wyszlifować/wypolerować tak żeby się błyszczały. Narazie nie mogę dokładnie zmierzyć o ile się poprawia wydajność (miernik się zepsuł), ale czuć, że jest dużo lepiej. Jest tylko jeden minus - trzeba o piny częściej dbać bo szybciej się brudzą - utleniają.


Wystarczy uzyc trochę pasty stykowej, np. od reeda i nic nie trzeba szlifowac. Natural potrafi miec minimalne straty pod obciążeniem :mrgreen:
Awatar użytkownika
By amadepi
#735789
Wystarczy uzyc trochę pasty stykowej, np. od reeda i nic nie trzeba szlifowac. Natural potrafi miec minimalne straty pod obciążeniem :mrgreen:

Ja szlifowałem, plus użyłem pasty i też uważam to za naprawdę dobre rozwiązanie. Spadki na poziomie 0,35-0,38V
By misiek325
#737876
Ja natomiast mam taki problem z Naturalem, objawiający się słabym stykiem przycisku z pinem minusowym. Muszę kręcić tym przyciskiem w lewo i w prawo żeby zaczął "dobrze" stykać. Najlepiej to widać na grzałce bez knota, która (w zależności od kręcenia przyciskiem) żarzy się mocniej lub słabiej. Winę zrzucam na tę fazę, która jest zrobiona w pinie przycisku, co daje mniejszą płaszczyznę styku z pinem minusowym. Dodam, że jeszcze nie szlifowałem pinów. Pomijam straty napięcia bez szlifowania. Denerwuje mnie to do tego stopnia, że mam ochotę rzucić Neutralem przez okno. I tu moje pytanie do użytkowników tego zasilania. Czy u Was też występuje/występował ten problem? Jak sobie z tym poradzić? Pozbycie się zewnętrznej powłoki z pinów eliminuje ten problem?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Szaddam
#737907
I coś w tym temacie u mnie ... ale tu ciekawostka! Na Agatce występuje powyższy problem, natomiast na Vivi - NIE!
Męczę własnie vivkę na Naturalu od 2 godzin i pięknie styka za każdym razem.
Awatar użytkownika
By Norbas
#738297
Regulacja pinu plusowego i nie ma problemu. Zanim się napisze o problemie dobrze się najpierw przyjrzeć czy sami czegoś źle nie robimy a w naturalu nawet podczas zmiany pin + potrafi się obrócić razem z zakręcaniem gwintu obudowy i potem są "niekontakty". Po skręceniu potrząsnąć energicznie, jak bateria ma luz to poprawić i cała filozofia.
Awatar użytkownika
By maciejaszek
#738301
A ja dziś szlifowałem gwint 510.... Pilnikiem, a w zasadzie pilniczkiem.
Umęczyłem się jak koń na westernie. *horse* Nie udało mi się solidnie zabezpieczyć górnego capa przed porysowaniem. Trochę ostro go pojechałem. Zrobiłem go potem papierem 1000 i 2000. Ale jeszcze są jakieś drobne ryski. Jak będę miał czas, spróbuję usunąć, albo i nie, bo przecież tego elementu i tak nie widać.Najlepsze jest to, że z RSST dalej jest lekka szczelina :palm2 , a z liquinatorem Jacka nie.
Obrazek
Jakbym miał to robić jeszcze raz ręcznie, olałbym temat :mrgreen:

Aha, mam skręcony prawie, że na maxa pin plusowy, aby jak najgłebiej wkręcił się parownik... wtedy z kolei nie mieszczą mi się AW IMR 18650... ktoś też tak ma (oprócz amadepi) i jakoś sobie poradził ? :mrgreen:
Awatar użytkownika
By eef
#738307
Ja po zeszlifowaniu głowicy skróciłam też trochę pin+ i jest ok.
Awatar użytkownika
By maciejaszek
#738318
eef pisze:Ja po zeszlifowaniu głowicy skróciłam też trochę pin+ i jest ok.

Właśnie zamiast wpierw napisać, mogłem pomyśleć :palm: Już zeszlifowałem śrubkę i jest super :wink:
Awatar użytkownika
By amadepi
#738638
A masz możliwość sprawdzenia, czy wkręcają się bez problemu płaskie baterie?

I jeszcze jedno.. Również planuję zeszlifować głowicę, a czy myślicie, że bez problemu będzie można nawiercić dziurę w głowicy gdybym potrzebował otwór powietrzny i jeśli tak to najlepiej ile mm?
Awatar użytkownika
By maciejaszek
#740647
Tak jak wcześniej pisałem, pomimo zeszlifowania głowicy, nadla pomiędzy RSST a Naturalem jest delikatna przerwa, która wynika chyba z zaokrąglenia górnego capa.
Obrazek
amadepi pisze:A masz możliwość sprawdzenia, czy wkręcają się bez problemu płaskie baterie?

Mam w domu z płaskim pinem, sprawdzę i napiszę. Ale powinno chyba być bez problemu.
amadepi pisze:I jeszcze jedno.. Również planuję zeszlifować głowicę, a czy myślicie, że bez problemu będzie można nawiercić dziurę w głowicy gdybym potrzebował otwór powietrzny i jeśli tak to najlepiej ile mm?

Według mnie, choć specem nie jestem w capie górnym można śmiało zrobić dziurkę w tej koronce. Wiertełko 1mm i jazda :mrgreen:
Awatar użytkownika
By amadepi
#740652
maciejaszek pisze:Tak jak wcześniej pisałem, pomimo zeszlifowania głowicy, nadla pomiędzy RSST a Naturalem jest delikatna przerwa, która wynika chyba z zaokrąglenia górnego capa.


Czyli szlifowanie pinu nie spowodowało, że RSST idealnie się łączy z Naturalem?
Awatar użytkownika
By Giant
#740656
amadepi pisze:
maciejaszek pisze:Tak jak wcześniej pisałem, pomimo zeszlifowania głowicy, nadla pomiędzy RSST a Naturalem jest delikatna przerwa, która wynika chyba z zaokrąglenia górnego capa.


Czyli szlifowanie pinu nie spowodowało, że RSST idealnie się łączy z Naturalem?


Zapewne trzeba troszku zeszlifować gwint 510 w RSST :P
Pomocy

Witam! Kupiłem e papierosa EGO-CE8 1800mAH,niestet[…]

Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.