EPF
Modernizacje e-papierosów i akcesoriów przez forumowiczów.
Awatar użytkownika
By PucH2
#424221
Jestem po pierwszej wymianie grzałki. No więc wymiana jest dość prosta i bez lutownicy. Niestety bez fotek, bo to było tak z buta. Użyłem NICR o,18 i sznura od ogrodnika 2 mm. Sznur 1 centymetr na najcieńszą igłą do szycia i na to 8 zwoi druta. końcówki druta zostawiamy dłuższe o jakieś 2 centymetry jeden i centymetr drugi. to wkładamy w kubek ceramiczny, pamiętając że są tam otworki do tego przygotowane. Po jednej stronie kubka jest wyfrezowany rowek. Po tej stronie krótszą końcówkę druta. Po naciągnięciu drut zaginamy tak by wpasował się w rowek. Nadmiar obcinamy. Wciskamy tak przygotowany kubek do tulei metalowej. Wchodzi dość lekko. Obcinamy nadmiar sznura wystający z kubeczka i wciskamy dalej już z iglicą. Do iglicy najlepiej założyć nowy knot. Jak to zrobić to opisano przy atomizerach T. Drugi koniec druta przeciskamy przez silikonową zatyczkę, pomiędzy blaszką mosiężną. To zakładamy na tuleje i naciągamy drut. Tak by nie miał luzów. Zaginamy i odcinamy nadmiar. Zostawiając tyle by drugi koniec przewlec przez przeciwny otwór w silikonie (foto niżej). Oporność 3,2 oma. Na 5 volt zwala smakiem jak i dymem z nóg. Takiego bukietu smaków nie zaznasz oryginalnym wkładzie.

Naturalnie oporność wkładu dobieramy do posiadanego zasilanie. Średnie napięcie batki minus dwa. Czyli jak batka ma średnie napięcie 3,6 V to odejmujemy od tego dwa. W naszym wypadku wyjdzie 1,6 oma.

Obrazek
Awatar użytkownika
By jajo
#424259
Czekałem na potwierdzenie. Moim zdaniem nawet na CS3 smak i dym był lepszy niż na oryginale. Widzę że trzeba pokręcić.
Na CS3 dawałem 4 zwoje pod batki EGO. Ile optymalnie zwoi pod C dla kanthala 0,2??
Chyba też 4 będzie ok?
Awatar użytkownika
By Murof
#424320
Mam ego c (a w zasadzie żona ich używa) od epapierosylodz.pl. Robiłem już kilka razy do nich grzałki, ale największy problem był z usunięciem starej grzałki z kubka ceramicznego. Nie wiem jak jest w innych ale tutaj przewody do grzałki, przechodzące przez otwory w kubku, są zalane jakąś żywicą. Bardzo ciężko je stamtąd usunąć. Musiałem dobrać odpowiednie małe wiertło i po prostu przewierciłem te pozostałości przewodów i żywicy. Inaczej się tego nie wydłubie, żywica jest bardzo twarda. Jeżeli ktoś będzie wymieniał grzałkę właśnie w tych wkładach, musi się liczyć z takimi problemami.
Awatar użytkownika
By gregbard
#424324
Murof pisze:Mam ego c (a w zasadzie żona ich używa) od epapierosylodz.pl. Robiłem już kilka razy do nich grzałki, ale największy problem był z usunięciem starej grzałki z kubka ceramicznego. Nie wiem jak jest w innych ale tutaj przewody do grzałki, przechodzące przez otwory w kubku, są zalane jakąś żywicą. Bardzo ciężko je stamtąd usunąć. Musiałem dobrać odpowiednie małe wiertło i po prostu przewierciłem te pozostałości przewodów i żywicy. Inaczej się tego nie wydłubie, żywica jest bardzo twarda. Jeżeli ktoś będzie wymieniał grzałkę właśnie w tych wkładach, musi się liczyć z takimi problemami.


nie kumam, grzałka ego c z żywicą? problem z rozebraniem? weź kolego popatrz na filmik, na zdjęcia w tematach z ego c i powiedz mi gdzie tam miałeś żywicę? Syf, nagar ale żywica? rozebranie grzałki typ C na części jest banalnie proste.
Awatar użytkownika
By jajo
#424339
Zalane jakimś klejem są otwory w kubku. Zresztą na filmiku też widać jak skrobie klej nożykiem i wierci igłą. Tak samo jest w CS3. Ja radziłem sobie z tym w inny sposób. Kombinerki, spinacz, wszystko nad palnik do czerwoności i szybciutko w otwór kubka. Ciężko jest trafić za pierwszym razem, żeby drut nie ostygł, ale jak się uda to przechodzi jak przez masło i otwór drożny.
Murof napisz ile zwoi kręciłeś, jaki kanthal i jakie efekty? Czy jest lepiej od oryginału?
Może mi się tylko wydaje, ale czy drut oporowy na tej silikonowej uszczelce nie przygrzeje jej??
Awatar użytkownika
By Murof
#424341
Weź kolego gregbard przeczytaj ze zrozumieniem mój post. Jeżeli masz problemy ze zrozumieniem, to poproś kogoś niech ci wytłumaczy.
I weź kolego popatrz jeszcze raz na filmik. Może załapiesz, co wydłubują z kubka tym ostrzem i igłą.

@jajo, grzałki robiłem podobnie jak PucH2, dawałem 7 zwojów NiCr 0,18 na sznurku 2mm. Ale do drutu oporowego mocowałem przewody zasilające, jak w oryginale. Moim zdaniem taka grzałka lepiej dymi jak oryginalna.
Awatar użytkownika
By jajo
#424353
Przewody lutowałeś czy na skrętkę? No i jakie przewody? Miedziaki wystarczą? Ja wcześniej skręcałem z przewodami ze starych CE2 i było ok, ale myślę nad srebrnym.
Awatar użytkownika
By gregbard
#424365
Rozbabrałem 2 grzałki C od kinga i 1 volish. W tych kingowych izolacja kabelka + się zniszczyła, ale grzałkę do części pierwszych bez żadnych kłopotów we wszystkich tych przypadkach dało się rozłożyć. Nic nie przeszkadzało, nie stawiało oporu. Po wyjęciu silikonowego kapsla i odłączeniu kabelka do + kubek ceramiczny z grzałką wypycha się bez problemu.... To u mnie chyba zapomnieli nalać tej cudownej substancji podobnej do żywicy czy może moje brutalne metody spowodowały że nawet nie zauważyłem że ona tam jest...??? 3 grzałki z 2 firm? Z tych 3, dwie poskładałem bez skrobania bez przetykania otworów, bez wiercenia. I chyba stąd moje zdziwienie i niedowierzanie. Jedna działa ładnie, pytanie jak długo.
Awatar użytkownika
By Murof
#424369
Wykorzystuje przewody ze starych parowników. Łączę je z grzałką na krótką skrętkę i dodatkowo na to połączenie daję odrobinę lutu
bezołowiowego. Do lutowania używam topnika AlumWeld Chrome, inaczej się nie zlutuje. Myślę, że spokojnie można wykorzystać drut srebrny na skrętkę.
Na początek proponuję jednak zrobić tak, jak pokazał PucH2. Szybko i łatwo, sam spróbuję jak to działa.
Awatar użytkownika
By marjan1967
#424430
Eksperymentalnie wczoraj zrobiłem grzałkę nic nie lutując,z braku doświadczenia,wiedzy i niedoczytania forum nie owinąłem w sznurek ,ale grzałka "świeciła" bardzo ładnie. trochę miałem problemów z wybiciem kubka z tulejki ,ale teraz wiem ,że mając drugą tulejkę do dyspozycji jest to łatwizna :wink:
Myślę ,że przy odrobinie treningu,każdy amator ,nawet taki jak ja zrobi taką wymiankę bezproblemowo.
W mojej wersji grzałki no name ,nic nie jest posklejane żywicami czy czymś podobnym ,więc rozbiórka jest prosta z użyciem prostych narzędzi a złożenie idzie już lepiej niż sam demontaż :wink:
Tam nie ma żadnej filozofi :wink:

-- [scalono] 12 mar 2012, 19:27 --

Witam ! Trzecie moje podejście do grzałki i już o nieebo lepiej ale jeszcze nie to , niestety braki materiałowe :oops: zupełne resztki sznurka :oops: Nawinąłem tylko 5 zwojów drutu bo nie miałem na co go nawinąć :lol: Atomizer grzeje jak szalony jest nienajgorszy kop i dym ,postaram się o sznurek i eksperymentuje dalej,ale będzie dobrze! :mrgreen:
Atomizer skwierczy jak orginał :mrgreen:Chyba tańszego w ekploatacji nie będzie na rynku :mrgreen:

Czas operacji 10 minut
Awatar użytkownika
By marjan1967
#426381
Kolejne podejście do grzałki na szybko i chyba najmniej staranne wykonane,tym razem 2 zwoje więcej i więcej sznurka ,nowy knot,czyli dokładnie to wszystko o czym pisze kol PucH2 w pierwszym poście!
Pełne zaskoczenie!
To dymi lepiej od orginału , chyba przy tym sprzęcie pozostanę na dłużej ,bo zamiast bawić się w jakieś przepalanie,szybciej jest wymienić grzałkę :wink:

Czy ktoś z Was ekperymentuje w temacie?
Awatar użytkownika
By wodz11
#429098
marjan1967 pisze:
Czy ktoś z Was ekperymentuje w temacie?


Ja skręcam na CS3. Kanthal 0,17 (0,18 był za gruby z oporowym) x5 i do tego srebrny na skrętkę. Sznurek 2mm. Nie mam miernika (w drodze) ale skwarzy lepiej od nowego.
Kolega @Lutor pomógł merytorycznie. Pierwszy raz był strach, ale teraz juz jest loozik.
Nie wyjmuje nawet uszczelki z kubka. Tylko pin - uszczelke zostawiam. Oporowy później przycinam nieco poniżej pinu plusowego aby nie wystawał. Pracuje wzorowo.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2012, 20:10 przez wodz11, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By jajo
#429105
Ehhhh chyba coś pomyliłeś. Kanthal to właśnie oporowy.
Skręciłem 5 zwoi, dałem drut pod podkładkę od dołu grzałki i kiepsko.
Skręciłem 4 zwoje, jeden koniec zagiąłem na obudowę, a do drugiego końca drut miedziany na skrętkę. Teraz grzeje się atomek niesamowicie ale cosik kiepsko działa. Paruje ale nie tak jak powinien. Chyba w tych C jest za mały przepływ powietrza.....?????
Jutro kolejne próby.
Awatar użytkownika
By marjan1967
#429132
jajo dlaczego dawałeś drut miedziany ?,powinno chodzić bez niczego na samym kanhalu włożonym pod podkładkę...(drut przekładasz z powrotem w drugą dziurkę uszczelki) jak jest za mały przepływ powietrza letko podciągnij grzałkę może zadziała,ma się letko ciągnąć :wink:
Awatar użytkownika
By wodz11
#429134
Podciągnąć grzałkę ? Ech, kurcze - kręcić grzałę, złożyć do kupy, zalać likiem i stwierdzić że znowu trza rozbierać całość żeby podciągać ?
Podziwiam twoja cierpliwość :)
Awatar użytkownika
By jajo
#429231
Jak wsadziłem sam kanthal to za duża oporność już była (przynajmniej tak mi się wydawało). Dymił bo dymił. Teraz na skrętce z miedzianym już jest mała oporność i się grzeje niesamowicie.
Ego-C ma chyba za mały przepływ powietrza dlatego nie da się wyciągnąć chmury większej jak na CS3. Jutro jeszcze spróbuję z miedzianym ale więcej zwojów na sznurku.
No i może faktycznie grzałkę dawałem za głęboko z tond opór przepływu powietrza.
By andante
#432747
Murof pisze:Wykorzystuje przewody ze starych parowników. Łączę je z grzałką na krótką skrętkę i dodatkowo na to połączenie daję odrobinę lutu
bezołowiowego. Do lutowania używam topnika AlumWeld Chrome, inaczej się nie zlutuje. Myślę, że spokojnie można wykorzystać drut srebrny na skrętkę.
Na początek proponuję jednak zrobić tak, jak pokazał PucH2. Szybko i łatwo, sam spróbuję jak to działa.



Czy lut wytrzymuje przepalanie grzałki?
Pomocy

Witam! Kupiłem e papierosa EGO-CE8 1800mAH,niestet[…]

Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.