gemino pisze:Najlepiej, pewnie, było by napisać całą ustawę od początku i złożyć ją, jako projekt obywatelski. Nie wiem jak to działa do końca ale myślę, że taki składający taki projekt, przedstawia go osobiście w sejmie i jest podczas pracy nad nim. Ten sposób, byłby może najlepszy, ale pewnie i najtrudniejszy. Obecna władza obiecywała, że nie odrzuci takiego projektu z góry i że się nim zajmie (przy okazji innego projektu, który jest lub będzie złożony)
Razo pisze:O i to jest jakiś ciekawy, w miarę do zrealizowania pomysł
Chyba łatwiej zebrać podpisy niż wyciągnąć ludzi na ulicę. A znając ustawę na wylot, nie trzeba byłoby jej całej pisać od nowa. Wystarczy wywalić część bezsensownych zapisów i poprawić tam, gdzie trzeba.
StaryChemik pisze:Człowiek z długopisem działa. Właśnie dziś podpisał dwie ustawy. Z czerwca.
http://www.prezydent.pl/aktualnosci/wyd ... stawy.html
http://www.prezydent.pl/aktualnosci/wydarzenia/art,295,andrzej-duda-podpisal-dwie-ustawy.html
http://www.prezydent.pl/aktualnosci/wydarzenia/art,295,andrzej-duda-podpisal-cztery-ustawy.html
Kszywho pisze:To ile czasu on ma na ten podpis? To przecież prawie 5 tygodni
Tekst ustawy ustalony ostatecznie po rozpatrzeniu poprawek Senatu
USTAWA z dnia 22 lipca 2016 r. o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych
pol pisze:http://orka.sejm.gov.pl/proc8.nsf/ustawy/432_u.htmTekst ustawy ustalony ostatecznie po rozpatrzeniu poprawek Senatu
USTAWA z dnia 22 lipca 2016 r. o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych
pol pisze:http://orka.sejm.gov.pl/proc8.nsf/ustawy/432_u.htmTekst ustawy ustalony ostatecznie po rozpatrzeniu poprawek Senatu
USTAWA z dnia 22 lipca 2016 r. o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych
Amix pisze:[.
Nijak ma się ten 3 tygodniowy termin w stosunku do tamtych ustaw, które AD podpisał.
Prezydent w procesie legislacyjnym
Prezydent RP podpisuje ustawę w ciągu 21 dni od dnia jej przedstawienia (7 dni w przypadku ustaw pilnych i ustawy budżetowej) i zarządza jej ogłoszenie w Dzienniku Ustaw. Aby bowiem ustawa stała się obowiązującym prawem (weszła w życie) musi być w nim opublikowana, a następnie musi upłynąć określony termin, tzw. vacatio legis, czyli okres potrzebny do zapoznania się z nią przez obywateli i przygotowania do jej realizowania.
Prezydent może jednak odmówić podpisania ustawy i z umotywowanym wnioskiem przekazać ją Sejmowi do ponownego rozpatrzenia (tzw. weto ustawodawcze), co powoduje, że zajmie się nią ponownie Sejm (ale już nie Senat). Nie ma on jednak na tym etapie możliwości wnoszenia nowych poprawek.
Jeżeli, większością 3/5 głosów, w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów, Sejm odrzuci weto Prezydenta, to nie ma on innej możliwości, jak tylko podpisać ponownie uchwaloną ustawę i zarządzić jej ogłoszenie. Jeżeli takiej większości nie będzie, proces ustawodawczy kończy się i ustawa nie nabierze mocy prawnej.
Prezydent, jeśli ma wątpliwości prawne co do ustawy uchwalonej przez parlament, może złożyć wniosek do Trybunału Konstytucyjnego o zbadanie jej zgodności z konstytucją. Jeśli jednak skorzysta z tego uprawnienia, nie może już zastosować weta ustawodawczego.
Po rozpatrzeniu wniosku Trybunał orzeka, czy ustawa jest zgodna z konstytucją. Jeżeli Trybunał uzna ustawę za zgodną z konstytucją, Prezydent ma bezwzględny obowiązek jej podpisania. Jeśli zaś orzeknie o niezgodności całej ustawy, głowa państwa odmawia jej podpisania.
Może się również zdarzyć, że Trybunał orzeknie, iż tylko niektóre przepisy są niezgodne z ustawą zasadniczą. Jeżeli te przepisy nie są nierozerwalnie związane z ustawą, wtedy Prezydent, po uzyskaniu opinii Marszałka Sejmu, może ją podpisać z pominięciem tych przepisów, albo zwrócić ustawę Sejmowi w celu usunięcia niezgodności. W takim przypadku ustawą zajmie się ponownie Sejm, następnie Senat, a ich głównym zadaniem będzie taka zmiana przepisów, aby były one zgodne z konstytucją. Po ich przepracowaniu poprawiona ustawa jest ponownie przekazywana Prezydentowi do podpisu.
Przedstawiony schemat postępowania w toku procedury legislacyjnej nie uwzględnia wszystkich różnic przewidzianych przy rozpatrywaniu projektów ustaw: pilnych, o zmianie konstytucji, wykonujących prawo Unii Europejskiej, projektu ustawy budżetowej, projektu ustawy podpisanej przez 100 000 obywateli czy kodeksów. Różnice te mają zapewnić przyjęcie ustaw w odpowiednim terminie ( np. ustawa budżetowa) albo też zapewnić szczegółowe jego dopracowanie (zmiany kodeksów).
LinGruby pisze:....
Ale te Załączniki zestaw 1 do 3 to tak nas w ogóle nie dotyczą bo tylko "Palenie, Palacze..." etc itp
pol pisze:[...]
-- 26 lip 2016, 20:04:54 --LinGruby pisze:....
Ale te Załączniki zestaw 1 do 3 to tak nas w ogóle nie dotyczą bo tylko "Palenie, Palacze..." etc itp
A czy ustawa o zmianie ustawy dotyczy wyłącznie EIN?
Art. 9b. 1. Na każdym opakowaniu jednostkowym i opakowaniu zbiorczym wyrobów tytoniowych do palenia zamieszcza się mieszane ostrzeżenia zdrowotne, które:
1) zawierają jedno z ostrzeżeń tekstowych wymienionych w załączniku do ustawy oraz odpowiadającą mu kolorową fotografię z biblioteki obrazów w tym załączniku;
Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]