EPF
Co z czym i jak mieszać.
Awatar użytkownika
By MONTERMC
#150830
Witam wszystkich specjalistów domowej roboty e-liquidów.
Mam kilka pytań ponieważ przymierzam się do zakupu pierwszego zestawu mieszacza :)
Jestem zielony w tym temacie i chcę was eksperci spytać o radę :;


1. Co kupić na początek ? Oczywiście że bazę to wiem tylko którą ? 24 czy 36 ? docelowo potrzebuje liquidy o mocy 18 .

2. Jak uzyskać liquid w jak największym stopniu oparty na glicerynie ( tz VG ) a jak najmniej na PG , ale aby nie miał słodkiego smaku. Gdzie zakupić glicerynę która nie będzie słodka ? czy jest taka ?

3. Co jest lepsze aromaty czy olejki naturalne ? jak przekłada się to na smak ?

mysle o zakupie tu http://twojliquid.pl/ ale może gdzie indziej ?

Proszę was o radę ponieważ sprzedawca z tego sklepu , który jest też forumowiczem nie podjął ze mną dyskusji na temat co i jak mieszać i ile czego zakupić.

Liczę że podzielicie się doświadczeniem ze mną . Przejżałem forum i nie ma wątku od a do z co kupić i gdzie, jak mieszać i z czym. Liczę że nie wywalicie do kosza tego tematu.

Liczę na waszą pomoc i wasze doswiadczenie.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By ax1
#150853
1. 36 chyba wychodzi taniej. jak docelowo 18 to łatwo będzie z 36 zrobić - 36/2 = 18.
2. Dodać więcej gliceryny i będzie wtedy w większym stopniu oparty o glicerynę. Glicerynę kupić np. na http://twojliquid.pl/index.php?page=sho ... Itemid=101
3. Lepsze aromaty np. z http://www.inawera.com/index.php
Są gdzieś kalkulatory do mieszania ale nawet ręcznie łatwo się liczy. Jak z 36 ma być 18 to trzeba podzielić na 2 np:
5 ml roztworu nikotynowego "36"
1 ml glikolu
4 ml gliceryny
5-10 kropel aromatu.
Powstanie 10 ml liquidu o stężeniu 18.
Awatar użytkownika
By StaryChemik
#150871
ax1 pisze:1. 36 chyba wychodzi taniej. jak docelowo 18 to łatwo będzie z 36 zrobić - 36/2 = 18.


Z tym się zgodzę.

2. Dodać więcej gliceryny i będzie wtedy w większym stopniu oparty o glicerynę.