LogerM pisze:rafal180 pisze:Super, jak naprawią Ci buty lub sprzęt na gwarancji z powodu naturalnego zużycia materiałów lub niewłaściwego użycia to podaj mi nazwę tej firmy z butami lub sprzętem, a będę tylko tam kupował.
Pierwsze z brzegu prowadzące naprawy gwarancyjne nawet w przypadku zwykłego zużycia: Kingston (wybrane serie), Netgear (wybrane serie), Alpinus (wybrane serie - niestety upadł, ale buty nadal sprawne [po naprawie w ramach gwarancji] więc nie podam zamiennika bo jeszcze nie szukałem nowych), Leatherman (wybrane serie w okresie 25 lat od daty produkcji). A na koniec: Zippo - zawsze i na wszystko.
Ale rozumiesz, że są to wyjątki potwierdzające regułę? Wkleję Ci ze strony uokiku, do której linka dawałem Ci wcześniej, i który - jak widać - zignorowałeś (
http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl ... gwarancja/).
"Korzystniejsza dla kupującego jest – co do zasady – rękojmia, ponieważ jej warunki są określone w przepisach prawa, których przedsiębiorca nie może w żadnym zakresie zmieniać na niekorzyść konsumenta. Wybór rękojmi daje konsumentowi większą pewność posiadanych uprawnień i ułatwia dochodzenie roszczeń od przedsiębiorcy.
Inaczej jest w przypadku gwarancji: zakres odpowiedzialności przedsiębiorcy i uprawnienia konsumenta określa wówczas samodzielnie gwarant, więc mogą one być mniej korzystne od regulacji ustawowych związanych z rękojmią.
Z gwarancji warto skorzystać, jeżeli upłynął już termin odpowiedzialności sprzedawcy wynikający z rękojmi. Co ważne, dotyczy to tylko gwarancji udzielonych na okres dłuższy niż 2 lata od dnia wydania towaru. Udzielenie gwarancji na taki czas często wiąże się jednak z koniecznością uiszczenia dodatkowej opłaty."
Zresztą widzę, że nie ma co z Tobą prowadzić dyskusji, bo ignorujesz fragmenty niewygodne, nie pasujące do Twojej wizji rzeczywistości.
Rozumiem po części Twoją agresywną obronę interesu sprzedawców, wszak dzięki ich reklamom utrzymujesz to forum.
Pozdrawiam i EOT z mojej strony.