Dzięki dodaniu odwagi przez usera LuziQ (dzięki), kupiłem torxy i rozbebeszylem sxa. Szczęka mi opadła - wykonanie wewnątrz jest równie perfekcyjne jak na zewnątrz.
0,30 czy 0,32 to raz. Dwa że szaleje Ci rezystancja, coś masz niedokręcone. Na 7 zwojach powinien być opór w granicach 0,08 plus minus kilka tysięcznych. Na 8 zwojach (cały czas mowa o grzałce 2,5mm) miałem 0,096 Oma bodajże. Musiałbym zdjęć poszukać. Tak więc mogę zalecenia są proste: zrób dokładny przegląd Sub'a i dla pewności odwróć pin dodatni w podstawie. I przede wszystko: ZWOJÓW nie zwoi.
Edit: Znalazłem.
Edit2: Aha i jedna ważna sprawa. Nikiel od Stealthvape ma jeszcze niższy opór na takiej samej grubości (czyt. prawdopodobnie jeszcze czystszy).
Dobrze gada, odwrócenie pinu przy ni200 to podstawa, niby skacze minimalnie ale przy tak niskich oporach ma to kolosalne znaczenie. 0.1 ohma przy VW i grzalce 2ohm to raptem 5%, 0,05 przy grzalce 0,10 ohma to 50% .
Zrób podobny Setup na kantalu i zobacz co wtedy się stanie przy 30 czy 40 W -będziesz wiedział czy opór czy transport.
Aha, grzałka wyżej była kręcona z Ni200 Vapowire AWG28. Nikiel z e-plyny ma podobny opór, natomiast Stealthvape przy 8 zwojach na 2,5mm z AWG27 dało na chwilę obecną 0,071 Oma. I na takim setupie jadę już jakiś tydzień. Ustawienia 200*C i 26,5J.
Sprawa rozwiązana oporność juz nie skacze, źle robiłem. Bo po każdym naciśnięciu power logowałem grzałkę haha. Jak wykręce czajnik i wykręce po czym zaloguje to jest cały czas ta sama oporność. Głupek ze mnie aż mi wstyd haha.
Powiem tak. Stwierdzam, że więcej niż 75W mi jest niepotrzebne. Clapton z podwójnej skrętki Nichrome'a AWG26 i owinięty AWG28 w połączeniu z 75 watami daje coś w stylu:
BTW. Nie wiem czy w tej aktualizacji, czy tak było od początku, ale zauważyłem że zbędne jest robienie "kalibracji". Wykręciłem Sub'a, wcisnąłem Fire - check atomizer. Wkręciłem, dałem Fire, pokazał koło temperatury 0,07 Oma i grzeje normalnie. Opór sztywno stoi nawet po nagrzaniu taki sam pokazuje.
Zauważyłem dziwną sytuację na lemo2 i sx na tym samym setapie przy 20J 200stopniach miałem kopa niemiłosiernego i zacną chmurę. Zrobiłem nowy setap identyczny i kolejny i kolejny i co ? Przy tych samych ustawieniach kop zmalał drastycznie chmura mniejsza co jest ? Zauważyłem, że lemo ma bardzo duży luz na gwincie podczas wkręcania może to być przyczyną? Wcześniej też miał luz ale nie aż taki....
Do portu zacumował SX mini M Class... Panowie... pierwsze wrażenia - chylę czoła... teraz będę musiał zjarać kilka baniaczków na VT i SX... i wyrobić sobie opinię
suvv pisze:Do portu zacumował SX mini M Class... Panowie... pierwsze wrażenia - chylę czoła... teraz będę musiał zjarać kilka baniaczków na VT i SX... i wyrobić sobie opinię
Zamówiłem dla kolegi SX mini, super zasilanko ciężkie ale zgrabne i poręczne. Kopara opada na żywo wygląda 100% lepiej niż na zdjęciach. Polecałem gorąco bo do działania elektroniki nie miałem zastrzeżeń, od miesiąca mam na niej zbudowane dwa box home made. Jednak w pogoni za ergonomią jeden chip zmienił ubranko na legendarnego Hammonda 1550P i już nie zazdroszczę ergonomii
Bo trzeba mieć jaja by iść z podniesionym czołem gdy inni plują Ci w twarz za twoje przekonania.
To akurat fakt. Wykonanie jest naprawdę bardzo dobre. Nawet pomimo upadku na beton nic nie pękło, nawet wyświetlacz.
@Krasny czy mógłbyś doradzić jakiegoś fajnego Hammonda? Zastanawiam się nad kupnem SX350J i zrobieniu go na dwóch 18650 (chyba szereg dla zabawy z RDA przy 120W), parownikach 25mm np. Subtank Plus. Znalazłby się jakiś poręczny?
LuziQ pisze:To akurat fakt. Wykonanie jest naprawdę bardzo dobre. Nawet pomimo upadku na beton nic nie pękło, nawet wyświetlacz.
@Krasny czy mógłbyś doradzić jakiegoś fajnego Hammonda? Zastanawiam się nad kupnem SX350J i zrobieniu go na dwóch 18650 (chyba szereg dla zabawy z RDA przy 120W), parownikach 25mm np. Subtank Plus. Znalazłby się jakiś poręczny?
W moim dziale są 3 konstrukcje na SX350J niestety w Hammonda 1550P nie wejdą 2x18650 + wandal + konektor Fatdaddy Zobaczysz u mnie box na Hammond 1550P 1x18650 lub inny klocek na 2x18650 ale nie w Hammond. krasny-mods-f413.html
Bo trzeba mieć jaja by iść z podniesionym czołem gdy inni plują Ci w twarz za twoje przekonania.
Drodzy Uży(sz)kodnicy SX'a... a może zrobimy listę na silikon do moda, poprosimy o pomoc Cimon'a i ogarniemy zamówionko z UK... jak nas się paru uzbiera to koszty wysyłki będą znikome...
To jeszcze raz pozwolę sobie mieć rację Inaczej będzie wyglądać te 5 funtów za przesyłkę przy kondonie za 20 niż przy takim za 5 : -)
A tak poważnie to wierzę w naszych dostawców - chwilę to potrwa, ale mogę się założyć że oryginalne silikony pojawia się w pl i cena będzie porównywalna jakbyś miał teraz zapłacić kilkanaście funtów z przesylka za podrobe . Myślę że 6-7 dych maks
suvv pisze:Do portu zacumował SX mini M Class... Panowie... pierwsze wrażenia - chylę czoła... teraz będę musiał zjarać kilka baniaczków na VT i SX... i wyrobić sobie opinię
Słowo się rzekło...po krótkim, aczkolwiek emocjonującym testowaniu zaczyna wyłaniać się zwycięzca pojedynku...a przegrany zaczyna być coraz bliżej "bazarku"...
Podpowiedź: ten cięższy i wyższy wychodzi na prowadzenie
Dzięki wielkie, działa wyśmienicie Tłumaczenie w toku:
edit:
Dobra, mogę upublicznić. Jak się komuś przyda to fajnie, jak nie to trudno.
KAŻDĄ ZMIANĘ W OPROGRAMOWANIU WYKONUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ I RYZYKO. TO ŻE U MNIE DZIAŁA, NIE ZNACZY, ŻE TAK SAMO BĘDZIE U CIEBIE. NIE PONOSZĘ ODPOWIEDZIALNOŚĆI ZA UCEGLENIE SX'a!
Teraz najważniejsza jest kolejność: Wyłączamy SX'a, wyjmujemy baterię, podłączamy pod kompa i:
1. Wgrywamy testowe oficjalne opro, czyli: SXmini-M Class-120W_20150623-0957_V2.23 test version upgrade firmware.SXI 2. Uruchamiamy SX'a i sprawdzamy czy wszystko działa. 3. Wyłączamy, wyjmujemy baterię, podłączamy pod kompa i wgrywamy: SXmini M Class Test 2.23 - tylko logo.SXi -> Zmienione tylko logo na "M CLASS" ALBO SXmini M Class Test 2.23 - PL.SXi -> Przetłumaczone tyle na ile pozwalał program i niestety nie obsługuje polskich znaków (tak jak na wideo PONIŻEJ) ALBO SXmini M Class Test 2.23 - PL v2.SXi -> Przetłumaczone j/w + coil settings i display.
4. Uruchamiamy SX'a i cieszymy się prawie całkowicie przetłumaczonym interfejsem.
Ważne jest aby wgrać najpierw oficjalne opro a potem "spolszczenie", gdyż jest ono jakby nakładką na normalne - co z resztą widać po rozmiarze pliku.
PAMIĘTAJ, JEŚLI NIE JESTEŚ PEWNY, BOISZ SIĘ, NIE CHCESZ CZEGOŚ UWALIĆ - NIE WGRYWAJ OPROGRAMOWANIA! WSZYSTKO DZIAŁA TAK SAMO TYLKO, ŻE NIE GADA PO POLSKU.
Edit2: Udało mi się dotrzeć (już nie przez Logo changer'a) jeszcze do etykiet ustawienia rodzaju grzałki oraz ekranu. Wygląda to tak:
A ja mam pytanie do posiadaczy czarnych sx mini m class z edym. Jak z trwałością farby na waszych egzemplarzach? Jest tak tragicznie jak piszą na zagranicznych forach?
No właśnie, przejrzałem 20 stron tematu i też nie zauważyłem, dlatego zastanawiam się czy wszyscy obchodzą się ze swoimi boxami jak z jajkiem, a za granicą nie dbają tak o swoje boxy, czy może trafiła nam się "lepsza" partia.