EPF
Masz problem techniczny lub odkryłeś ciekawe rozwiązania? Podziel się z innymi!
By Polan
#1382959
Opanował ktoś gp Herona na niklu? Z dripperami nie mam problemu.
Z doświadczenia wiem, że Heron nie toleruje za bardzo drutów 0.45 ( robi się zwarcie śrubki o dekiel) wiec próbowałem na Ni 0.32
I jakoś mi nie idzie :(
Ma ktoś w tym jakieś doświadczenie?

Podejrzewam ten adapter na 510
Bo chyba coś źle wykrywa mi oporność. Jak już jest dobrze to po 3 zaciągniętych wali too hot...
Mam Herona?V 1.5 ten z zmieniana dupką.
Awatar użytkownika
By cimon
#1383495
dawid111 pisze:Ktoś dawno temu się pytał czy da rade przepalic ni200. Da radę, ale nie ma to sensu, skrobanie nagaru z drutu i wg nie ma sensu. 5 min i mamy nowy setup :)


Ktoś dawno temu napisal też, że powyżej 700 stopni z Ni200 wytrącają się takie kwasy po których możesz świecić w nocy.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2015, 10:00 przez cimon, łącznie zmieniany 1 raz.
By TRNCzarny
#1383499
dawid111 pisze:Od około 3dni mam zrobioną grzałkę z ni200 0.30mm z e-plyny i powiem tyle. Kanthal po tych trzech dniach był do wywalenia. Ni200 nawet nie zmieniło posmaku liquidu, a wapuje ciągle ten sam. Problemu ze skacząca opornoscia nie doświadczyłem, trzyma się cały czas 0.15ohm. Wapuje na 500F i 18W i to jest dla mnie optymalne nastawienie :)


A mi się wydaje, że Ni200 szybciej się syfi. Robiłem ostatnio testy:

Obrazek
Sosy te same i Ni200 szybciej się zasyfił.
Awatar użytkownika
By adamk9
#1383943
Jadę na samogonach. U mnie grzałki wyglądają nieżle nawer po tygodniu. Nie przekraczam jednak temp. 220 stopni, przy prawidłowo odczytanym oporze. Jest to bardzo ważne. Przy wahnieciu 0.02 oma w góre od prawidłowej, zadana temperatura jest w rzeczywistości dużo większa.
By null
#1383968
Czytam i nie mogę wyjść z podziwu co ta elektronika potrafi.
Dla mnie nagar, to osad powstający po podgrzaniu cieczy, powyżej temperatury wrzenia.
Dziwi mnie jednak, że osad pojawia się na drucie pomimo kontroli. Jeżeli jednak pojawia się to jest problem ze zbyt wysoką temperaturą. Liquid jest palony a nie podgrzewany. Skoro tak się dzieje to są dwie możliwości. Temperatura ustawiona za wysoko bądź jest błąd związany z opornością grzałki. Jeżeli to drugie to najbardziej prawdopodobne nieprawidłowe połączenie parownika z drutem oporowym.

Takie to moje wywody po opróżnieniu kilku puszek "buda".
By MakeZZZ
#1384039
null pisze:Czytam i nie mogę wyjść z podziwu co ta elektronika potrafi.
Dla mnie nagar, to osad powstający po podgrzaniu cieczy, powyżej temperatury wrzenia.
Dziwi mnie jednak, że osad pojawia się na drucie pomimo kontroli. Jeżeli jednak pojawia się to jest problem ze zbyt wysoką temperaturą. Liquid jest palony a nie podgrzewany. Skoro tak się dzieje to są dwie możliwości. Temperatura ustawiona za wysoko bądź jest błąd związany z opornością grzałki. Jeżeli to drugie to najbardziej prawdopodobne nieprawidłowe połączenie parownika z drutem oporowym.

Takie to moje wywody po opróżnieniu kilku puszek "buda".


Jeszcze nikt nie udowodnił od czego powstaje nagar więc to daleko posunięte stwierdzenie. Co więcej tam są temperatury około 200 stopni C co jak dla mnie podgrzeje liquid do wrzenia nawet jeśli się nie mylisz.
By TRNCzarny
#1384381
Nie kazdy składnik liquidu odparuje w zadanej temperaturze. Nagar to to co nie odparowało i osadziło się na grzałce.
Awatar użytkownika
By meshuggah1975
#1391398
Panowie. Ukręciłem 2 setupy na ni200, 1-szy wyszedł 0,15 ohm, 2-gi 0,17 ohm, ustawiłem 22 waty i 460 stopni F i powiem tak, jak dla mnie odczucia z wapowania są o połowę mniejsze niż na kantalu. Nigdy nie jechałem na niskich opornościach grzałek i wysokich mocach, zazwyczaj 1,2 - 1,6 ohma setupy i do 16 wat mocy, a mimo to mam wrażenie jakbym jechał na pół gwizdka. Połowa smaku. Poza tym w tym drugim setupie zaczęło strzelać jak cholera. Zwoje ułożone równo w obydwu setupach, jeden strzela, drugi nie. Miał ktoś ten problem?
Awatar użytkownika
By STRUNA
#1391410
Na Ni masz mniejszego kopa, ale większe odczucia smakowe. Strzelanie jest spowodowane zbyt dużym transportem.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
By TRNCzarny
#1391411
meshuggah1975 pisze:Panowie. Ukręciłem 2 setupy na ni200, 1-szy wyszedł 0,15 ohm, 2-gi 0,17 ohm, ustawiłem 22 waty i 460 stopni F i powiem tak, jak dla mnie odczucia z wapowania są o połowę mniejsze niż na kantalu. Nigdy nie jechałem na niskich opornościach grzałek i wysokich mocach, zazwyczaj 1,2 - 1,6 ohma setupy i do 16 wat mocy, a mimo to mam wrażenie jakbym jechał na pół gwizdka. Połowa smaku. Poza tym w tym drugim setupie zaczęło strzelać jak cholera. Zwoje ułożone równo w obydwu setupach, jeden strzela, drugi nie. Miał ktoś ten problem?



Coś spieprzyłeś. Pokaż foty
Awatar użytkownika
By gentillo
#1391414
Ja jadę na 18J tak jak przy kanthalu i smak jest na pewno porównywalny o ile nie lepszy. Prawda jest taka, że Ni200 potrafi być upierdliwy.
Awatar użytkownika
By meshuggah1975
#1391415
Nie dam rady wstawić fotek, niestety, ale obydwa setupy są identyczne, a ich zrobienie poprzedzone wnikliwym instruktażem z youtuba i tu z forum. Jeden strzela drugi nie. I dlaczego mam wrażenie, że smak to jednak nie jest to do czego się przyzwyczaiłem? Że czegoś tu brakuje. Wy poważnie uważacie, że smak jest na tym samym poziomie jak przy kantalu czy jednak każdy tak sobie podświadomie wmawia bo chciałby, żeby tak było? Co sądzicie?
By TRNCzarny
#1391418
Sam drut nie wpływa na smak, ale kontrola temperatury zapewnia jego równomierność. Jeśli grzałka jest dobrze zrobiona i do tego transport jest poprawny to nie ma mocnych, żeby było inaczej niż na Kanthalu.

Ukręć Microcoila zadbaj o transport i będzie miodzio :)
Awatar użytkownika
By gentillo
#1391420
Jeszcze jedno. Przy pierwszej próbie miałem taką sytuację, że kilkanaście pierwszych machów było zupełnie do dupy. Dopiero po jakimś czasie zaczęło działać tak jak trzeba.
Awatar użytkownika
By meshuggah1975
#1391421
Transport jest dobry bo obydwa setupy mam w driperach. Co do microcoila to mam obiekcje bo większość jednak twierdzi żeby z ni200 robić tradycyjne grzały. Pewnie z czasem ukręcę micro żeby sprawdzić jak to hula, ale mieszane mam odczucia mimo wszystko do temp control.
Awatar użytkownika
By gentillo
#1391424
Na początku też miałem mieszane uczucia. Teraz juz chyba nie wyobrażam sobie powrotu do kanthala.
By TRNCzarny
#1391427
Od samego początku lecę na Micro z Ni200 i żadnych problemów z nimi nie miałem. Czy to w tankach czy w dripperach.
Awatar użytkownika
By meshuggah1975
#1391430
TRNCzarny pisze:Od samego początku lecę na Micro z Ni200 i żadnych problemów z nimi nie miałem. Czy to w tankach czy w dripperach.

A czemu micro, a nie tradycyjne?
Awatar użytkownika
By Mutango
#1391431
meshuggah1975 pisze:Panowie. Ukręciłem 2 setupy na ni200, 1-szy wyszedł 0,15 ohm, 2-gi 0,17 ohm, ustawiłem 22 waty i 460 stopni F i powiem tak, jak dla mnie odczucia z wapowania są o połowę mniejsze niż na kantalu.

Jedną z najważniejszych informacji jest grubość druta, a ty nie podałeś takiej informacji.
Awatar użytkownika
By meshuggah1975
#1391471
Mutango pisze:
meshuggah1975 pisze:Panowie. Ukręciłem 2 setupy na ni200, 1-szy wyszedł 0,15 ohm, 2-gi 0,17 ohm, ustawiłem 22 waty i 460 stopni F i powiem tak, jak dla mnie odczucia z wapowania są o połowę mniejsze niż na kantalu.

Jedną z najważniejszych informacji jest grubość druta, a ty nie podałeś takiej informacji.

29 awg
Awatar użytkownika
By Mutango
#1391482
meshuggah1975 pisze:29 awg

http://www.steam-engine.org/coil.asp?a=true&useNaDia=true&mat=ni200&r=0.16&hfnw=22&awg=29&id=3&ll=4&ws=0.1
Nikiel ma dosyć wysoką pojemność cieplną w stosunku do masy. Przydałaby się trochę wyższa moc, coś miedzy 25-30W. Heat flux mógłby się bardziej zbliżyć do 300mW/mm², a moc w watach mogła by być nawet nieco wyższa niż Heat capacity w mJK-1. Krótko mówiąc, nikiel generalnie wymaga dosyć dużych mocy w stosunku do kanthala, i tutaj trochę tej mocy brakuje. Dla mocy poniżej 25W bardziej stosowny byłby drut 30AWG (0.25mm).
Awatar użytkownika
By gentillo
#1391484
Ja na drucie 0.3 jadę na 18J i jest ok. Na 20 jest już zajedwabiście.
Awatar użytkownika
By meshuggah1975
#1391490
I w to mi graj. Wiem już o co chodzi. Zamawiam 0,30 i 0,40. Jak zwykle jesteście nieocenieni Panowie. Wielkie dzięki!!!
Awatar użytkownika
By Einheart
#1391515
po kilkudziesięciu testach z Ni200 stwierdzam że najlepiej sobie radzi TG2 znacznie gorzej wypada K4® a subtank to już mała tragedia - chodzi o transport zrobiony na Fiber Freaks - zbyt mały to czujnik temperatury nie pozwala na dobrą chmurę - ale Taifun® GT II sprawuje się doskonale ! transport wyrabia się rewelacyjnie i zero problemów ze skroplinami - temperatura 300f mu strasznie pasuje co do smaku i chmury rewelacja - ale nową grzałkę trzeba kręcić co 3 dni - ale warto - tylko biedne oko poszło do szuflady a co do drutu to używam tego https://www.fasttech.com/p/2086608 i polecam - starczy pewnie na rok :)
Awatar użytkownika
By gentillo
#1391541
Eee tam, mi na Subtanku chodzi jak złoto. Z drugiej strony włókien celulozowych nie jestem w stanie ogarnąć:(
Awatar użytkownika
By Einheart
#1391544
-- [scalono] 29 maja 2015, 14:35 --

chodzi chodzi na subtanku ale to nie co na TG2 - tu chodzi znacznie lepiej i 40w ustawione
By Polan
#1391618
TRNCzarny pisze:Sorry ale uprawiacie jakąś czarną magię nad tym drutem :lol:

Bo to jest czarna magia :D
Swoje parowniki znam na wylot i grzałki na nich robię z zamkniętymi oczami :)

Mimo to walczę z DNA 40.
Wydaje mi się, że wszystkiemu winien jest drut. Jego miękka odmiana jest dla mnie nie do ogarnięcia... Z Twarda wersja natomiast parowniki kopca jak szalone.
Nie ważne jakiej grubości mam miękki drut zawsze wychodzi z tego lipa :) Twarda wersja idzie z marszu jak rakieta!
Awatar użytkownika
By adamk9
#1391628
A ja wolę zdecydowanie miękka odmianę Ni200. Smak jest lepszy niż na kanthalu, albo co najmniej taki sam. Widać każdy ma swoje preferencje :-) Subtank sprawuje się bardzo dobrze, jednak dość szybko łapie zadana temperaturę.
By Polan
#1391634
Wstyd mi się trochę przyznać ale jestem tak zadowolony,że zastanawiam się nad rozstaniem się z mechanikami.
Kick z TC zawojowałby moje serce :)
Awatar użytkownika
By meshuggah1975
#1392545
Mutango pisze:
meshuggah1975 pisze:29 awg

http://www.steam-engine.org/coil.asp?a=true&useNaDia=true&mat=ni200&r=0.16&hfnw=22&awg=29&id=3&ll=4&ws=0.1
Nikiel ma dosyć wysoką pojemność cieplną w stosunku do masy. Przydałaby się trochę wyższa moc, coś miedzy 25-30W. Heat flux mógłby się bardziej zbliżyć do 300mW/mm², a moc w watach mogła by być nawet nieco wyższa niż Heat capacity w mJK-1. Krótko mówiąc, nikiel generalnie wymaga dosyć dużych mocy w stosunku do kanthala, i tutaj trochę tej mocy brakuje. Dla mocy poniżej 25W bardziej stosowny byłby drut 30AWG (0.25mm).

Jednak po wczytaniu się w Wasze komentarze skłaniam się do sugestii Mutango. Trza zakupić cieńszy drut i może wtedy satysfakcja z wapowania wzrośnie. Na drucie 0,30 od 25 wat wzwyż jest już ok, ale po co jechać na wyższych mocach jak można na niższych? Akumulatory dłużej wytrzymają.
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1392639
meshuggah1975 pisze:Jednak po wczytaniu się w Wasze komentarze skłaniam się do sugestii Mutango. Trza zakupić cieńszy drut i może wtedy satysfakcja z wapowania wzrośnie. Na drucie 0,30 od 25 wat wzwyż jest już ok, ale po co jechać na wyższych mocach jak można na niższych? Akumulatory dłużej wytrzymają.


Dokładnie tak *ISH* Używam od samego początku Ni200 0,25mm (miękki) i jest przefajnie (z oporności przy 9 zwojach nakręconych na wzorniku 2,8mm "ląduję" w okolicach 0,18-0,19 Oma) *CZAJNICZEK*

Pozdrawiam
Grzegorz
Awatar użytkownika
By gentillo
#1395308
To już prawie tydzień jak jadę na Ni200. Chciałbym zapytać o opinię bo kilka różnych juz gdzieś znalazłem. W moim wypadku przy setupie Ni200 0.3, przekroj 0.25 9 zwoi rezyatancja w okolicy 0.115 mam wrażenie że "dym" jest trochę bardziej gryzący niż przy grzalkach z kanthala. I nie chodzi o większego kopa tylko właśnie o to że jest taki właśnie trochę gryzący.
Awatar użytkownika
By Ytier
#1395869
Po dwóch tygodniach używania gotowej grzałki Ni200 do Subtanka postanowiłem zabrać się za ukręcenie własnej i montaż w bazie RBA.
Drut Ni200 29AWG, średnica grzałki 0.25 mm, 8 zwojów, Muji jako transport. Oporność wyszła 0.13 ohm, po zalaniu wzrosła do 0.14 ohm i tak została.
Trochę się obawiałem zabawy z własnymi grzałkami na niklu (po wielu opiniach, że nikiel "nie wybacza błędów"), ale były to obawy przesadzone. Wykonanie setupu zajęło mi niespełna 5 minut, a wszystko "odpaliło" bez żadnych poprawek. Temperatura ustawiona na 230°C i jazda. Smak bardzo przyzwoity, chmura konkretna, przyjemność z vapowania ogromna :D
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1396019
Ytier pisze:...średnica grzałki 0.25 mm....


Niemożliwe :mrgreen: Rozumiem, że 2,5 mm, tak ?

A udanego setupu oczywiście gratuluję *CZAJNICZEK*

Pozdrawiam
Grzegorz
Awatar użytkownika
By dziakson
#1396066
Jesli chodzi o ni200 to ja juz powoli wymiekam.
Na gotowych grzalkach wszystko fajnie.
Gdy tylko probuje zrobic swoja, to za kazdym razem pali wate.
Awatar użytkownika
By Ytier
#1396077
Gwido67 pisze:Niemożliwe :mrgreen: Rozumiem, że 2,5 mm, tak ?

Oczywiście 2,5 mm. Już nie pierwszy raz mi się przecinek tak przestawił :oops:
Awatar użytkownika
By adamk9
#1396095
dziakson pisze:Jesli chodzi o ni200 to ja juz powoli wymiekam.
Na gotowych grzalkach wszystko fajnie.
Gdy tylko probuje zrobic swoja, to za kazdym razem pali wate.

Myslę, że masz żle odczytana oporność. Przy nowym setupie musisz odczekać aby atomek i mod miały pokojową temperaturę.
Awatar użytkownika
By dziakson
#1396111
Setupy krece na tugboacie, podczas krecenia setupu parownik jest wykrecony od zasilania. Po wkreceniu do zasilania z tc i wlozeniu waty, kazde przycisniecie przycisku fire konczy sie spaleniem waty:/
Awatar użytkownika
By vokalek
#1396179
dziakson pisze:Setupy krece na tugboacie, podczas krecenia setupu parownik jest wykrecony od zasilania. Po wkreceniu do zasilania z tc i wlozeniu waty, kazde przycisniecie przycisku fire konczy sie spaleniem waty:/

Jakie zasilanie? Czesc zasilań wymaga zalogowania nowej grzałki inaczej traktuje nowa grzalke jak stara i podaje parametry dla starej
Awatar użytkownika
By dziakson
#1396435
Ehpro spd a5 po przykreceniu parownika mam zapytanie"new coil on same down" zawsze biore new coil.
Zaznaczam ze przy grzalkach sklepowych nawet przy nastawach 50w/350c brak bobra.
Awatar użytkownika
By gentillo
#1396440
Coś musisz robić nie tak. Też na początku się balem, że może być ciężko ze względu na upierdliwość Ni200 ale po paru dniach muszę stwierdzić że łatwiej mi trafić z setupem w Ni200 niż kanthalu. Pewnie duży wpływ ma na to właśnie TC. Fakt jednak pozostaje faktem.
Awatar użytkownika
By adamk9
#1396804
Up znaczy, ze logujesz nowa grzalke, down używaną ostatnio. Przynajmniej tak jest w HB DNA 40. To jest ważne. Dobrze aby grzalka i box w momencie logowania nowej grzaleczki były odstane.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2015, 17:29 przez adamk9, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1396823
Oporność w temperaturze pokojowej jest opornością odniesienia i musi być zapisana w pamięci.
Podczas normalnego wapowania grzałka się rozgrzewa i jej oporność rośnie. Później na podstawie różnic w oporności, system potrafi obliczyć temperaturę grzałki.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Pomocy

Witam! Kupiłem e papierosa EGO-CE8 1800mAH,niestet[…]

Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.