By cckk - 23 wrz 2014, 21:35
Posty: 33
Rejestracja: 11 kwie 2014, 00:02
Posty: 33
Rejestracja: 11 kwie 2014, 00:02
- 23 wrz 2014, 21:35
#1176144
W niniejszej recenzji omawiam trzy mierniki:
● BLUE METER – mierzy napięcie i spadki napięcia;
● ECSTT – mierzy napięcie i opór;
● Haka Tester – mierzy napięcie, spadki napięcia, opór i moc.
Jako urządzenia referencyjne wykorzystałem dwa multimetry:
● düwi 07975 – tani mulitmetr manualny;
● YATO YT-73087 – drogi multimetr automatyczny.
BLUE METER
BLUE METER to miernik napięcia akumulatora i spadków napięcia pod obciążeniem produkowany przez Goldiego z EPF-u i sprzedawany tutaj. Cena miernika wraz z dostawą wynosi 50 zł.
Mój egzemplarz BLUE METER-a jest czerwony. (To taki hermetyczny żart. Zainteresowanym mogę go objaśniać na PW).
W moim egzemplarzu BLUE METER-a ścianki ze złączami 510 są nieco ścięte, co powoduje, że mod i atomizer wkręcają się pod kątem. Mnie to nie przeszkadza, ale kogoś mogłoby razić. Taki wymagający klient powinien zamówić niebieski BLUE METER, który jest prostopadłościenny.
Dane producenta:
Wymiary obudowy: 46×31×16 mm
Kolor obudowy: niebieski lub czerwony
Kolor wyświetlacza: odpowiednio zielony lub czerwony
Złącza: 510
Według danych katalogowych miernik wbudowany w BLUE METER mierzy napięcie od 3,3 V. Niektóre egzemplarze mają próg 3,2, a nawet 3,15 V. Kiedy napięcie akumulatora jest na granicy progu, możliwe są następujące sytuacje:
● miernik się nie świeci,
● miernik wyświetla przydymione 0,
● miernik wyświetla jasne 0,
● miernik wyświetla jasne 0 i przydymione następne 0
● itd.
Opis miernika:
BLUE METER wkręcony do moda mierzy napięcie akumulatora, a wkręcony między mod i atomizer pod obciążeniem mierzy dynamicznie spadki napięcia, wykonując około sześciu pomiarów na sekundę. Wyświetlacz BLUE METERA jest trójpozycyjny: „3.30” oznacza 3,30 V. Obudowa BLUE METER-a jest prostopadłościenna, wykonana z niebieskiego lub czerwonego tworzywa, a na krótszych bokach obudowy są złącza 510 – męskie i żeńskie. Miernik wyświetla odpowiednio zielone lub czerwone cyfry.
ECSTT
ECSTT to miernik napięcia akumulatora i oporu grzałki sprzedawany przez FastTech jako „E-Cigarette Resistance & Voltage Tester” tutaj. Cena miernika bez dostawy wynosi 10,73 USD (ok. 32,20 zł).
Dane producenta:
Napięcie pracy: DC 3–6 V
Zakres oporów: 1–9,5 Ω
Prąd bez obciążenia: 2,8 mA
Napięcie wyjściowe: takie jak napięcie akumulatora
Maksymalny prąd: ≦ 4 A
Średnica: 16,5 mm
Długość: 50 mm
Opis miernika:
ECSTT wkręcony do moda mierzy napięcie akumulatora, a wkręcony między mod i atomizer pod obciążeniem mierzy napięcie akumulatora i opór. Wyświetlacz ECSTT ma dwie pozycje znaczące: „3.0U” oznacza 3,0 V, a „1.0r” oznacza 1,0 Ω. Miernik mierzy napięcie, opór i wraca do wyświetlania zmierzonej uprzednio wartości napięcia. Gdy nie może wykonać pomiaru, wyświetla: „8.8.8.” – liczbę Bestii powiększoną o 33%, czyli liczbę małej bestii. (To był kolejny hermetyczny żart – jeśli go nie rozumiesz, zapraszam na PW).
Obudowa ECSTT jest walcowata, wykonana z satynowanego metalu ze złączami 510 i dodatkowym gwintem eGo od strony atomizera. Wyświetlacz świeci się na czerwono.
Znając napięcie i opór, można się pokusić o wyliczenie mocy ze wzoru: P = V^2 / R. Dla hipotetycznych danych: P = 3,0^2 / 1,0 = 9 W. Takie wyliczenie jest obarczone sporym błędem, bo ECSTT podaje informację o napięciu akumulatora bez uwzględnienia spadków napięcia. Jeżeli ich nie znamy, możemy przyjąć wartość 0,5 V, co da nam wynik bliższy realnego: P = (3,0 – 0,5)^2 / 1,0 = 6,25 W :
Haka Tester
Haka Tester to miernik napięcia akumulatora, spadków napięcia pod obciążeniem, oporu grzałki i mocy urządzenia sprzedawany w Allegro przez użytkownika e-shop24pl w aukcjach „MIERNIK SMART eGo/510 WAT – WOLT – OM !!! NOWOŚĆ”. Cena miernika bez dostawy wynosi 79 zł.
Dane producenta:
Napięcie: 3–15 V
Opór: bez ograniczeń
Moc: bez ograniczeń
Średnica: 14 mm
Długość: 56 mm
Waga: 20 g
Opis miernika:
Haka Tester wkręcony do moda mierzy napięcie akumulatora, a wkręcony między mod i atomizer pod obciążeniem mierzy na zmianę napięcie pod obciążeniem, opór grzałki i moc urządzenia, oznaczając je kolorami. Wyświetlacz Haka Testera jest trójpozycyjny:
● „3.00 ■” oznacza 3,00 V;
● „1.0 ■” oznacza 1,0 Ω;
● “9.0 ■” oznacza 9,0 W.
Miernik mierzy napięcie, opór i moc w pętli. Gdy nie może wykonać pomiaru napięcia, wyświetla: „–L– ■”.
Obudowa Haka Testera jest walcowata, wykonana z satynowanego metalu ze złączami 510 i dodatkowym gwintem eGo od strony atomizera. Wyświetlacz świeci na czerwono, a diody sygnalizują rodzaj pomiaru: czerwona – napięcie, pomarańczowa – opór i zielona – moc.
Napięcie jest wyświetlane w systemie trójpozycyjnym, a opór i moc – w dwupozycyjnym, przykładowo: 3,44 V; 2,3 Ω i 5,0 W. Znając napięcie i moc można się pokusić o dokładniejsze wyliczenie oporu ze wzoru: R = V^2 / P. Dla przykładowych danych: R = 3,44^2 / 5,0 ≈ 2,37 Ω.
Porównanie
BLUE METER pozwala na ciągły pomiar spadków napięcia. ECSTT nie mierzy spadków napięcia i po wyświetleniu napięcia i oporu powraca do trybu wyświetlania napięcia. Haka Tester mierzy wszystko, czego nam potrzeba, a w połączeniu z kalkulatorem pozwala obliczyć dokładną wartość oporu.
Po co to komu:
● BLUE METER to urządzenie dla dociekliwych badaczy spadków napięć (i lubiących wspierać polskich moderów);
● ECSTT to urządzenie dla zadowalających się wiedzą o stanie akumulatora i oporze grzałki (i niebojących się zakupów w FastTechu);
● Haka Tester to urządzenie dla tych, którzy chcą wiedzieć wszystko (i mają na koncie 79 zł plus sumę na pokrycie kosztów wysyłki).
Zestawienie
Pomiary (Apache V2 i Senisis)
* z uwzględnieniem hipotetycznego spadku napięcia rzędu 0,5 V.
Jak widać, rozrzut pomiarów pomiędzy tymi urządzeniami może być duży. Nie ma to znaczenia o tyle, że jeżeli korzystamy z jednego urządzenia, to bardziej interesuje nas relacja obecnych rezultatów do przeszłych lub przyszłych niż faktyczne ich wartości.
Zdjęcia
Fot. 1. BLUE METER (czerwony), ECSTT i Haka Tester
Fot. 2. BLUE METER – pomiar spadków napięcia
Fot. 3. ECSTT – pomiar oporu grzałki
Fot. 4. Haka Tester – pomiar mocy urządzenia
Powyższa recenzja ukazała się pierwotnie w Świecie Papierosów. Ponieważ ostatnio dowiedziałem się, że ŚP blokuje niektóre treści dla niezarejestrowanych użytkowników, postanowiłem powielić moją recenzję w EPF-ie. Jeżeli łamie to jakieś reguły, niewątpliwie zostanę o tym uprzejmie poinformowany przez moderatora, a niniejszy wątek zostanie usunięty.
● BLUE METER – mierzy napięcie i spadki napięcia;
● ECSTT – mierzy napięcie i opór;
● Haka Tester – mierzy napięcie, spadki napięcia, opór i moc.
Jako urządzenia referencyjne wykorzystałem dwa multimetry:
● düwi 07975 – tani mulitmetr manualny;
● YATO YT-73087 – drogi multimetr automatyczny.
BLUE METER
BLUE METER to miernik napięcia akumulatora i spadków napięcia pod obciążeniem produkowany przez Goldiego z EPF-u i sprzedawany tutaj. Cena miernika wraz z dostawą wynosi 50 zł.
Mój egzemplarz BLUE METER-a jest czerwony. (To taki hermetyczny żart. Zainteresowanym mogę go objaśniać na PW).
W moim egzemplarzu BLUE METER-a ścianki ze złączami 510 są nieco ścięte, co powoduje, że mod i atomizer wkręcają się pod kątem. Mnie to nie przeszkadza, ale kogoś mogłoby razić. Taki wymagający klient powinien zamówić niebieski BLUE METER, który jest prostopadłościenny.
Dane producenta:
Wymiary obudowy: 46×31×16 mm
Kolor obudowy: niebieski lub czerwony
Kolor wyświetlacza: odpowiednio zielony lub czerwony
Złącza: 510
Według danych katalogowych miernik wbudowany w BLUE METER mierzy napięcie od 3,3 V. Niektóre egzemplarze mają próg 3,2, a nawet 3,15 V. Kiedy napięcie akumulatora jest na granicy progu, możliwe są następujące sytuacje:
● miernik się nie świeci,
● miernik wyświetla przydymione 0,
● miernik wyświetla jasne 0,
● miernik wyświetla jasne 0 i przydymione następne 0
● itd.
Opis miernika:
BLUE METER wkręcony do moda mierzy napięcie akumulatora, a wkręcony między mod i atomizer pod obciążeniem mierzy dynamicznie spadki napięcia, wykonując około sześciu pomiarów na sekundę. Wyświetlacz BLUE METERA jest trójpozycyjny: „3.30” oznacza 3,30 V. Obudowa BLUE METER-a jest prostopadłościenna, wykonana z niebieskiego lub czerwonego tworzywa, a na krótszych bokach obudowy są złącza 510 – męskie i żeńskie. Miernik wyświetla odpowiednio zielone lub czerwone cyfry.
ECSTT
ECSTT to miernik napięcia akumulatora i oporu grzałki sprzedawany przez FastTech jako „E-Cigarette Resistance & Voltage Tester” tutaj. Cena miernika bez dostawy wynosi 10,73 USD (ok. 32,20 zł).
Dane producenta:
Napięcie pracy: DC 3–6 V
Zakres oporów: 1–9,5 Ω
Prąd bez obciążenia: 2,8 mA
Napięcie wyjściowe: takie jak napięcie akumulatora
Maksymalny prąd: ≦ 4 A
Średnica: 16,5 mm
Długość: 50 mm
Opis miernika:
ECSTT wkręcony do moda mierzy napięcie akumulatora, a wkręcony między mod i atomizer pod obciążeniem mierzy napięcie akumulatora i opór. Wyświetlacz ECSTT ma dwie pozycje znaczące: „3.0U” oznacza 3,0 V, a „1.0r” oznacza 1,0 Ω. Miernik mierzy napięcie, opór i wraca do wyświetlania zmierzonej uprzednio wartości napięcia. Gdy nie może wykonać pomiaru, wyświetla: „8.8.8.” – liczbę Bestii powiększoną o 33%, czyli liczbę małej bestii. (To był kolejny hermetyczny żart – jeśli go nie rozumiesz, zapraszam na PW).
Obudowa ECSTT jest walcowata, wykonana z satynowanego metalu ze złączami 510 i dodatkowym gwintem eGo od strony atomizera. Wyświetlacz świeci się na czerwono.
Znając napięcie i opór, można się pokusić o wyliczenie mocy ze wzoru: P = V^2 / R. Dla hipotetycznych danych: P = 3,0^2 / 1,0 = 9 W. Takie wyliczenie jest obarczone sporym błędem, bo ECSTT podaje informację o napięciu akumulatora bez uwzględnienia spadków napięcia. Jeżeli ich nie znamy, możemy przyjąć wartość 0,5 V, co da nam wynik bliższy realnego: P = (3,0 – 0,5)^2 / 1,0 = 6,25 W :
Haka Tester
Haka Tester to miernik napięcia akumulatora, spadków napięcia pod obciążeniem, oporu grzałki i mocy urządzenia sprzedawany w Allegro przez użytkownika e-shop24pl w aukcjach „MIERNIK SMART eGo/510 WAT – WOLT – OM !!! NOWOŚĆ”. Cena miernika bez dostawy wynosi 79 zł.
Dane producenta:
Napięcie: 3–15 V
Opór: bez ograniczeń
Moc: bez ograniczeń
Średnica: 14 mm
Długość: 56 mm
Waga: 20 g
Opis miernika:
Haka Tester wkręcony do moda mierzy napięcie akumulatora, a wkręcony między mod i atomizer pod obciążeniem mierzy na zmianę napięcie pod obciążeniem, opór grzałki i moc urządzenia, oznaczając je kolorami. Wyświetlacz Haka Testera jest trójpozycyjny:
● „3.00 ■” oznacza 3,00 V;
● „1.0 ■” oznacza 1,0 Ω;
● “9.0 ■” oznacza 9,0 W.
Miernik mierzy napięcie, opór i moc w pętli. Gdy nie może wykonać pomiaru napięcia, wyświetla: „–L– ■”.
Obudowa Haka Testera jest walcowata, wykonana z satynowanego metalu ze złączami 510 i dodatkowym gwintem eGo od strony atomizera. Wyświetlacz świeci na czerwono, a diody sygnalizują rodzaj pomiaru: czerwona – napięcie, pomarańczowa – opór i zielona – moc.
Napięcie jest wyświetlane w systemie trójpozycyjnym, a opór i moc – w dwupozycyjnym, przykładowo: 3,44 V; 2,3 Ω i 5,0 W. Znając napięcie i moc można się pokusić o dokładniejsze wyliczenie oporu ze wzoru: R = V^2 / P. Dla przykładowych danych: R = 3,44^2 / 5,0 ≈ 2,37 Ω.
Porównanie
BLUE METER pozwala na ciągły pomiar spadków napięcia. ECSTT nie mierzy spadków napięcia i po wyświetleniu napięcia i oporu powraca do trybu wyświetlania napięcia. Haka Tester mierzy wszystko, czego nam potrzeba, a w połączeniu z kalkulatorem pozwala obliczyć dokładną wartość oporu.
Po co to komu:
● BLUE METER to urządzenie dla dociekliwych badaczy spadków napięć (i lubiących wspierać polskich moderów);
● ECSTT to urządzenie dla zadowalających się wiedzą o stanie akumulatora i oporze grzałki (i niebojących się zakupów w FastTechu);
● Haka Tester to urządzenie dla tych, którzy chcą wiedzieć wszystko (i mają na koncie 79 zł plus sumę na pokrycie kosztów wysyłki).
Zestawienie
Pomiary (Apache V2 i Senisis)
* z uwzględnieniem hipotetycznego spadku napięcia rzędu 0,5 V.
Jak widać, rozrzut pomiarów pomiędzy tymi urządzeniami może być duży. Nie ma to znaczenia o tyle, że jeżeli korzystamy z jednego urządzenia, to bardziej interesuje nas relacja obecnych rezultatów do przeszłych lub przyszłych niż faktyczne ich wartości.
Zdjęcia
Fot. 1. BLUE METER (czerwony), ECSTT i Haka Tester
Fot. 2. BLUE METER – pomiar spadków napięcia
Fot. 3. ECSTT – pomiar oporu grzałki
Fot. 4. Haka Tester – pomiar mocy urządzenia
Powyższa recenzja ukazała się pierwotnie w Świecie Papierosów. Ponieważ ostatnio dowiedziałem się, że ŚP blokuje niektóre treści dla niezarejestrowanych użytkowników, postanowiłem powielić moją recenzję w EPF-ie. Jeżeli łamie to jakieś reguły, niewątpliwie zostanę o tym uprzejmie poinformowany przez moderatora, a niniejszy wątek zostanie usunięty.