EPF
E-palenie kontra prawodawstwo. Trawnik Attack!
Awatar użytkownika
By LogerM
#1482732
Mati tylko tyle że do walki już nie przyjdzie stanąć, popatrz na terminy. Jeśli projekt zaczną od nowa to pójdzie szybką ścieżką.
Awatar użytkownika
By matatiti
#1482740
LogerM pisze:Mati tylko tyle że do walki już nie przyjdzie stanąć, popatrz na terminy. Jeśli projekt zaczną od nowa to pójdzie szybką ścieżką.


No właśnie to jeszcze jakoś do mnie nie dociera :| Jakoś ciężko mi to jest sobie wyobrazić, choć wiem, że masz rację. Jakby nie patrzeć, to jakieś ustępstwa udało się wywalczyć i wszystko zmierzało ku "dobremu", a teraz to cholera wie jak ta ustawa będzie wyglądać, zwłaszcza bez konsultacji. Pozostaje nadzieja, że nie będzie gorzej...
Awatar użytkownika
By Deimond
#1482745
To ta ustawa teraz to była "wolna" ścieżka? pytam bo głupi w tym temacie jestem - a wielu miało pretensje (szczególnie tych od tytoniu) że nie zdążą z wprowadzeniem zmian- to przy szybszej ścieżce nie wiem co zrobią.

-- 02 paź 2015, 22:13 --

matatiti pisze:
Deimond pisze:Z drugiej strony jeśli wszystko pójdzie od nowa (konsultacje) to doświadczenia przybyło - wiec i sprawniej pójdzie i już z mniejszym stresem. :lol:


To bardzo mądra myśl i bardzo mi się podoba, że potrafiłeś wyciągnąć z tej sytuacji taki wniosek. Nie sposób się z Tobą nie zgodzić. Jeśli przyjdzie stanąć do walki od nowa i jeśli w ogóle będzie taka możliwość, to podejmiemy wyzwanie bogatsi o doświadczenia z poprzedniej komisji.

To nie miała być mądra myśl a jedynie otucha i zachęta aby ten sam skład pojechał tam gdzie był już raz w razie czego- bo ma doświadczenie . I jeszcze raz podziękowania dla wszystkich(niezależnie od forów i firm ep). *CZAJNICZEK*
Awatar użytkownika
By LogerM
#1482768
StaryChemik pisze:OK, a konkretnie jaka flacha?

Dogadamy szczegóły na PW, albo ustalamy górny limit na dwucyfrową kwotę wraz z wysyłką i zwycięzca wybiera (alkohol, liquid, baza - nie istotne - ciecz w butelce ;) ).

StaryChemik pisze:Czy przy szybkiej ścieżce na pewno nie ma konsultacji?

Gdyby miały się odbywać to już by to nie była szybka ścieżka. Projekt taki przelatuje przez sejm i senat w terminie zbliżonym do tego potrzebnego na zorganizowanie komisji. A maksymalnie tydzień później jest już podpisany (lub odrzucony) przez prezydenta.

Deimond pisze:To ta ustawa teraz to była "wolna" ścieżka? pytam bo głupi w tym temacie jestem - a wielu miało pretensje (szczególnie tych od tytoniu) że nie zdążą z wprowadzeniem zmian- to przy szybszej ścieżce nie wiem co zrobią.

Teraz był to 'tryb zwykły'. Co do branży tytoniowej problemem nie była forma ustalania projektu, a daty w nim zawarte.
Awatar użytkownika
By manifest777
#1482787
A co z projektem obywatelskim?

Pytam w kontekście, że gdyby ustawa w lepszej dla nas formie oberwała w wyniku pośpiechu przed majem, można by się o jakąś "pomoc" pokusić. Te wszystkie konsultacje, ta cała dyskusja chyba spowodowały, że mamy w Was nie lada specjalistów. Dobrać jakiegoś ogarniętego prawnika i stworzyć coś co jest zgodne z dyrektywą i oczekiwaniami środowiska.

W najbardziej optymistycznym wariancie można po prostu przepisać, to co jest w obecnym projekcie i przedłożyć jako własny.

Wiem 100 tys podpisów może być ciężko, ale to w końcu też jakaś opcja i w ostateczności może jednak środowisko się mocniej zaangażuje. Takiemu ESW jeśli się przedstawi, coś co sami tworzyli, to ciężko im będzie odmówić zbierania poparcia.
Awatar użytkownika
By LogerM
#1482800
Projekt obywatelski to droga przez mękę. Najpierw musi powstać komitet składający się z minimum 15 osób który potrzebuje poparcia 1000 osób (to damy radę zrobić bez problemu). Komitet składa projekt ustawy (w tym wypadu nowelizacji ustawy). Jeśli wszystko jest OK marszałek przyjmuje projekt i musimy w trzy miesiące zebrać kolejne 99000 podpisów pod projektem (ten pierwszy tysiąc zalicza się do puli czyli w sumie jest to 100000). A potem to już standardowo jak z każdym projektem obywatelskim: 3 miesiące czekamy na pierwsze czytanie, a potem projekt umiera w zamrażarce.
Awatar użytkownika
By manifest777
#1482823
Przed majem musza zdążyć. Jeśli nie zdążą to taki projekt może być im na rękę o ile się władza zmieni. PO raczej pójdzie na to co samo wypracowało teraz.

Dlatego uważam, że warto pracować nad tym co ma się teraz. Niż czekać na kota w worku. Mam nadzieję, że jednak ciąg dalszy Komisji w październiku będzie miał miejsce.
Awatar użytkownika
By LogerM
#1482848
manifest777 pisze:Mam nadzieję, że jednak ciąg dalszy Komisji w październiku będzie miał miejsce.

Ja też mam taką nadzieję, nie chce mi się biec po flaszkę dla SCh ;)
Awatar użytkownika
By LogerM
#1498478
Jest piątek przed wyborami, z ministerstwa brak odpowiedzi, pomimo licznych pytań, pozostaje powiedzieć jedno:

Chemiku poproszę o adres do wysyłki na PW...
By TRNCzarny
#1500404
Za ESW;

AKTUALNOŚCI O NAS KONTAKT English ENGLISH
AKTUALNOŚCI PAŹDZIERNIK 26, 2015
DYREKTYWA TYTONIOWA: Zasada dyskontynuacji nie obejmuje Ustawy tytoniowej. Projekt trafi do parlamentu nowej kadencji.
Bez tytułu
Projekt nowelizacji tzw. Ustawy tytoniowej, która wprowadza regulacje dotyczące e-papierosów, nie jest objęty zasadą dyskontynuacji. Zostanie przekazany do prac parlamentarnych Sejmu nowej kadencji.

Jak wynika z informacji uzyskanych przez eSmoking Association w Ministerstwie Zdrowia, projekt nowelizacji ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych ma zostać w najbliższym czasie zatwierdzony przez ścisłe kierownictwo resortu, w składzie: Minister Zdrowia – Marian Zembala, Sekretarz Stanu – Sławomir Neumann, Sekretarz Stanu – Beata Małecka-Libera, Podsekretarz Stanu – Igor Radziewicz-Winnicki, Podsekretarz Stanu – Piotr Warczyński, Podsekretarz Stanu – Anna Łukasik, Podsekretarz Stanu – Cezary Cieślukowski. Podpisany dokument zostanie skierowany następnie do Komitetu Rady Ministrów do Spraw Cyfryzacji oraz Komitetu do Spraw Europejskich. Będzie również wymagał notyfikacji Komisji Europejskiej.

– Dopóki ustawa znajduje się w ministerstwie i nie została przekazana do prac parlamentarnych, nie dotyczy jej tzw. zasada dyskontynuacji. Oznacza to, że obecny projekt Ustawy tytoniowej przejąć może kolejny rząd. Problem w tym, że nikt z uczestników konsultacji społecznych projektu nie zna treści dokumentu, który aktualnie leży gotowy do podpisu na biurku Ministra Zdrowia. Nie wiemy, jakie uwagi zgłaszane przez firmy i stowarzyszenia e-papierosowe w trakcie i po konferencji uzgodnieniowej zostały uwzględnione, a jakie zostały odrzucone… – mówi Jerzy Jurczyński public affairs stowarzyszenia eSmoking Association. Dodaje, że ostateczna treść projektu, który ma zostać lada moment zatwierdzony przez resort zdrowia, nie została do dnia dzisiejszego ujawniona w rządowym rejestrze prac legislacyjnych.

Zgodnie z zasadami konstytucyjnymi, pierwsze posiedzenia Sejmu i Senatu zostanie zwołane przez Prezydenta w ciągu 30 dni od dnia wyborów, tj. najpóźniej do dnia 24 listopada br. Na pierwszym posiedzeniu Sejmu nowej kadencji dotychczasowy premier złoży dymisję. Jednocześnie Prezydent powierzy Radzie Ministrów, w tym obecnemu Ministrowi Zdrowia, dalsze sprawowanie obowiązków przez „rząd w stanie dymisji” do czasu powołania przez Sejm nowej Rady Ministrów. Jednak już na tym samym, pierwszym posiedzeniu nowego Sejmu, zaraz po przyjęciu dymisji Rady Ministrów, Prezydent może desygnować nowego premiera. Prezydent na powołanie nowego rządu wraz z pozostałymi jego członkami i odebranie przysięgi od nowo powołanej Rady Ministrów, która zastąpi „rząd w stanie dymisji”, ma tylko 14 dni od dnia pierwszego posiedzenia Sejmu.
Awatar użytkownika
By LogerM
#1500576
Ta... i niestety nadal nie znamy treści ustawy. Kontakt z MZ w pewnym momencie się po prostu urwał. Na początku był bardzo dobry, potem odpowiedzi robiły się coraz bardziej lakoniczne, na ostatnią wiadomość (wysłaną blisko tydzień przed wyborami, nawet nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Przygotowujemy kilka wersji pism zarówno do resortu, jak i do posłów problem w tym że tak długo jak nie znamy treści ustawy, tak długo nie wiemy co im wysłać. Niestety na do widzenia poprzednia koalicja rządząca wycięła nam bardzo brzydki numer.
Awatar użytkownika
By StaryChemik
#1500584
LogerM pisze:Jest piątek przed wyborami, z ministerstwa brak odpowiedzi, pomimo licznych pytań, pozostaje powiedzieć jedno:

Chemiku poproszę o adres do wysyłki na PW...

Poczekajmy jeszcze. Wybory nie kończą prac rządu. Co prawda MZ nie kwapi się do kontaktu, bo pewnie mają ważniejsze sprawy (szukanie nowej pracy to trudna sprawa, zwłaszcza jak ktoś nie ma w tym doświadczenia), ale może jeszcze coś spłodzą i opublikują.
Tak czy inaczej - musimy patrzeć na łapy następcom. Piecha... a może Chazan? Kto to wie...
Awatar użytkownika
By pol
#1500595
Minister zdrowia: Stanisław Karczewski (obecny rzecznik sztabu kampanii PiS)

"wSieci"
Awatar użytkownika
By LogerM
#1500600
StaryChemik pisze:Poczekajmy jeszcze. Wybory nie kończą prac rządu.

Nie no zakład to zakład, pisałem o publikacji przed wyborami, chybiłem, flaszka Ci się należy.
StaryChemik pisze:Tak czy inaczej - musimy patrzeć na łapy następcom. Piecha... a może Chazan? Kto to wie...

Już dziś za kulisami padło to pytanie, ja osobiście obstawiam Karczewskiego tak jak zasugerował Pol. Nie wiem tylko czy się cieszyć czy nie bo dla mnie (w temacie EIN) jest on zagadką.
Awatar użytkownika
By matatiti
#1500644
Może nie będzie tragedii, pod warunkiem, że Ministerstwo Zdrowia obejmie Konstanty Radziwił, który uczestniczył aktywnie w komisji uzgodnieniowej i zdążył już poznać nasze stanowisko oraz tematykę ep w zapisach tej ustawy. Odniosłem wrażenie, że w wielu kwestiach był naszym poglądom przychylny i oczywiście w wielu kwestiach mniej, ale nie były one już tak znaczące, jak te które udało się ugrać. Mam nadzieję, że przejmie pałeczkę i dociągnie temat tej ustawy do końca w formie obecnej i to jest w miarę "optymistyczny" dla nas scenariusz. To takie moje światełko w tunelu.
Natomiast wybór między Piechą i Karczewskim, to jak wybór między kiłą i rzeżączką. Po żadnym z nich nie spodziewałbym się niczego dobrego.
Awatar użytkownika
By manifest777
#1500668
LogerM pisze:... ja osobiście obstawiam Karczewskiego tak jak zasugerował Pol...


Został senatorem. Chyba byłby pierwszym senatorem w roli ministra - no i się szykuje na marszałka Senatu. W poprzedniej kadencji był vice więc kandydatura naturalna.
Awatar użytkownika
By LogerM
#1500670
Fakt, przepraszam, wydawało mi się że widziałem ulotkę na której startuje do sejmu (nie mój okręg nie sprawdzałem dokładniej).
Awatar użytkownika
By matatiti
#1500757
Loger, nie mylisz się, bowiem mandat Senatora nie wyklucza sprawowania funkcji ministerialnej (co prawda Wikipedia mówi, że nie można, ale w praktyce jest to możliwe i praktykowane), więc Karczewski nadal wymieniany w roli kandydata do objęcia Ministerstwa Zdrowia. Podobnie jak Konstanty Radziwiłł oraz Grzegorz Religa, którzy startując do Senatu, również brani są w tych spekulacjach pod uwagę. Do listy kandydatów należy jeszcze dopisać dr hab. Tomasza Zdrojewskiego, Tomasza Latosa oraz Andrzeja Sośnierza. Na temat Piechy, na szczęście cisza.
Więcej na temat:
http://www.rynekaptek.pl/marketing-i-zarzadzanie/kto-ministrem-zdrowia-tomasz-zdrojewski-grzegorz-religa-czy-inni,10625.html
By Krasnal45
#1500989
Nie wiem teraz czy coś nie pokręciłem, ale coś mi się zdaje, że Piecha się nie załapał na posła?
Awatar użytkownika
By LogerM
#1507936
No (tutaj wstawić dowolny ciąg słów nieparlamentarnych):

Wnioskujemy o pozostawienie zapisów artykułu 7f w formie zgodnej z projektem z dnia 10.09.2015r. Podczas komisji przedstawiciel eSI pan Jerzy Jurczyński przedstawił wątpliwości odnośnie weryfikacji wieku kupującego, wobec których to resort
zapowiedział ponowne rozważenie tego artykułu.
Zaznaczyć należy że eSmoking Institute Sp. z o.o. jest spółką silnie powiązaną ze firmą CHIC spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa, właścicielem największej w kraju sieci dystrybucji stacjonarnej eSMOKINGWORLD, posiadającej blisko 1000 punktów sprzedaży w całym kraju, a której produkty (marki własnej "Mild") dostępne są w 25000 punktów sprzedaży. Weryfikacja wieku kupującego winna odbywać sie w oparciu o sprawdzone metody wykorzystywane na całym świecie. Opracowanie dotyczące istniejących metod weryfikacji przesyłamy jako załącznik do niniejszego pisma.


UWAGA NIEUWZGLĘDNIONA
Po ponownej analizie, mając na celu ochronę młodego pokolenia, w projekcie ustawy ponownie dodano przepisy zakazujące sprzedaży na odległość, w tym tras granicznej sprzedaży na odległość, elektronicznych papierosów.


Art. 7f. 1.
Zabrania się wprowadzania do obrotu na odległość, w tym transgranicznej sprzedaży na odległość, wyrobów tytoniowych.
2. Zabrania się wprowadzania do obrotu na odległość, w tym transgranicznej sprzedaży na odległość papierosów elektronicznych i pojemników zapasowych oraz ich części.


No to działamy dalej. Choć widząc zaangażowanie użytkowników to słabo widzę szanse na zorganizowanie sensownej akcji.
Awatar użytkownika
By mordek
#1507937
Jak czytam odpowiedzi MZ do uwag to zastanawiam się dlaczego tak gópi ludzie tam pracują i kiedy to pieprznie :|.
Awatar użytkownika
By minimaluser
#1507963
Aż mi się słabo zrobiło. W ogóle czytałem odpowiedź do mojego komentarza do tej ustawy, mam wrażenie, że odpowiadał jakiś bot...
Awatar użytkownika
By hrb
#1507976
Po jaki ch... te uzgodnienia były, jeśli w założeniu miało przejść "jak jest"? Wszelkie propozycje zmian zlane sikiem prostym i odrzucone zgodnie z jedynie słuszną linią partii MZ. Jakie obłudne i nieskładne uzasadnienia MZ.
Ot, chyba jeden z najprostszych przykładów i to powtórzony kilkukrotnie (kilka odrębnych zgłoszeń):
Określenie "palenie elektronicznych papierosów" zastąpić zgodnie ze stanem faktycznym zwrotem "używanie /.../".
Uwagi, naturalnie odrzucone i uzasadnienie:
Propozycja zawarta w uwadze dotyczącej „palenia elektronicznych” papierosów ma za zadanie zagwarantować sugerowanie przez ustawodawcę, że elektroniczne papierosy są lepszym produktem niż zwykłe wyroby tytoniowe, zatem nie może zostać uwzględniona

No albo ja głupi jestem, albo co ma piernik do wiatraka i na co MZ odpowiada?
Jeśli to jest rzeczywiście właściwa odpowiedź na właściwym miejscu, to po pierwsze e-p są lepszym produktem (tzn. mniej szkodliwym), no bo qrfa są i potwierdzają to wszelkie badania i MZ nie ma na to wpływu i mimo wielkich chęci nie jest w stanie sprawić, by było choćby tak samo trujące jak palenie tytoniu, a po drugie (i tu już nie rozumiem) palenie jest szkodliwe a "używanie" co? "zdrowe"? Czyli "używanie narkotyków" sugeruje, że jest to zdrowe? Czyli "palenie elektronicznych papierosów" jest be i tego nie wolno zmieniać, ale "używanie narkotyków" już jest OK?
To nie są uzasadnienia, to są odpowiedzi w stylu: (młodsi mogą nie zrozumieć)
Pytają Pierwszego Sekretarza "Dlaczego w sklepach brakuje mięsa?"
- A w Ameryce to murzynów biją.

Co oni biorą w tym ministerstwie? Ups... przepraszam... Co oni PALĄ w tym ministerstwie, bo na pewno im to mocno szkodzi...
Ostatnio zmieniony 06 lis 2015, 13:08 przez hrb, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By minimaluser
#1507980
matatiti pisze:Jedyne co nam teraz pozostaje i czym możemy jeszcze powalczyć, to pisanie listów do polityków i Prezydenta. To jest właśnie ten moment, kiedy ta akcja nabierze swój sens.

I chyba ruszę w końcu swoje 4 litery i w przyszły weekend, przy większym luzie, napiszę parę listów i porozsyłam. Trzeba walczyć...
Awatar użytkownika
By Pude!lek
#1507983
Jeszcze tylko muszą zbankrutować wszystkie koncerny tytoniowe i farmaceutyczne. Wówczas może i pokaże się cień szansy na pozytywne rozpatrzenie naszych wniosków.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
By hrb
#1507985
No tośmy sobie podyskutowali z debilem.
Sprowadził nas do swojego poziomu i pokonał doświadczeniem.

Miejmy nadzieję, że nowi politycy nie połapali się jeszcze kto, za co i ile, i że opłaci się stanąć po stronie wyborcy...

hop hop hop ;) PISZEMY
Awatar użytkownika
By pok14
#1507989
hrb pisze:Miejmy nadzieję, że nowi politycy nie połapali się jeszcze kto, za co i ile, i że opłaci się stanąć po stronie wyborcy...

Nowa ekipa kupuje dobry klej coby się do koryta i stołków fest przykleić.
Teraz będą kombinować jak i od kogo zajumać kasę żeby sfinansować swoje wyborcze obietnice.
Nowi politycy staną po jedynej słusznej stronie, swojej stronie.
Ktoś już palec szykuje żeby precyzyjnie pokazać gdzie i na czym można zarobić.
Awatar użytkownika
By jsakic19
#1507995
Pude!lek pisze:Jeszcze tylko muszą zbankrutować wszystkie koncerny tytoniowe i farmaceutyczne. Wówczas może i pokaże się cień szansy na pozytywne rozpatrzenie naszych wniosków.

UWAGA NIEUWZGLĘDNIONA :( i tyle w temacie.
Awatar użytkownika
By Martin Eden
#1508002
Witam.
W naszym kraju politycy i urzędnicy nie liczą się z głosem i opiniami społeczeństwa . Fakt znany od wielu lat i niestety nic się nie zmienia. Uważają , że zawsze oni mają rację. Niezależnie od opcji politycznej , która rządzi tak było , jest i będzie . My natomiast musimy pomyśleć w jaki sposób w tej nowej , niedalekiej przyszłości funkcjonować . Zostaniemy zmuszeni do kombinowania , omijania przepisów i ich łamania , trzeba tylko znależć na to sposoby. Taka będzie rzeczywistość , dobrze że pomysłowość Polaków jest bardzo duża. Teraz trzeba się po prostu przygotować do tego co nam szykują . Zabezpieczyć w sprzęt i płyny można na kilka / kilkanaście / dobrych miesięcy , pózniej zobaczymy jak to będzie z funkcjonowaniem nowego prawa.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By jsakic19
#1508007
Jak dla mnie jest jeszcze cień nadzieji, konsultacje trwają akurat w momencie zmiany rządu. Projekt ustawy nie trafił jeszcze na Stały Komitet Rady Ministrów jest jeszcze trochę czasu. Nie wiem jak do końca wygląda legislacja ale chyba Stały Komitet może jeszcze "cofnąć" w razie potrzeby projekt ustawy do ponownych konsultacji.
Awatar użytkownika
By Pude!lek
#1508009
Jakby nie patrzeć uwaga kluczowa. I nie została nieuwzględniona, bo ktoś nad tym posiedział i doszedł do pewnych wniosków.
Około roku 2001-2002 miałem wątpliwą przyjemność pracować w państwowym urzędzie. Widziałem jak się załatwia większość spraw gdzie istnieją przeciwstawne racje. W skrócie - kto nie smaruje, ten nie jedzie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
By jupiajo
#1508025
Już po wyborach, a jeszcze śmieci z ministerstwa nie wyrzucone i dalej gniją i śmierdzą. Minister samym wywiadem zabił więcej ludzi niż uratował jako lekarz przez całe życie. Trzeci świat.
Awatar użytkownika
By Skinner
#1508047
Nie liczył bym na to że nowa władza coś z tym zrobi. Przepchną tak jak jest bo lepiej kupy nie tykać. A jak (kiedy) się okaże, że bubel to powiedzą "to nie my" ....


Tak na szybko:

powiązany wyrób – papieros elektroniczny i pojemnik zapasowy oraz wyrób ziołowy do palenia;


czyli e-papieros to nie tylko e-papieros ale i "powiązany wyrób"

papieros elektroniczny – wyrób, który może być wykorzystywany do spożycia pary zawierającej nikotynę za pomocą ustnika lub wszelkie elementy tego wyrobu, w tym kartridże, zbiorniki i urządzenia bez kartridża lub zbiornika; papierosy elektroniczne mogą być jednorazowego użytku albo wielokrotnego napełniania, za pomocą pojemnika zapasowego lub zbiornika lub wielokrotnego ładowania za pomocą kartridży jednorazowych


zatem każdy czajnik i nawilżacz powietrza itp sprzęty to e-papierosy ... nie da się napisać na opakowaniu że produkt nie jest przeznaczony do inhalowania płynów z nikotyną bo może być do tego użyty. Nie da się też sprzedawać e-papierosów jako latarek czy innych zapalniczek. Ale nigdzie nie ma definicji co to jest ustnik ani kartridż jednorazowy.

Aha, oczywiście e-papieros to e-papieros, zasilanie - to e-papieros, parownik to e-papieros, akumulator to e-papieros, knot z bawełny to e-papieros ...

palenie papierosów elektronicznych – spożycie pary zawierającej nikotynę za pomocą papierosa elektronicznego;


Pomijając idiotyczne "palenie" - e-papieros z zerówką to nie e-papieros i jego się nie pali tylko ... nie wiadomo co.

system sprawdzania wieku – system obliczeniowy, który w jednoznaczny sposób potwierdza elektronicznie wiek konsumenta;


Coś tam jak widać próbowali ale dali sobie spokój ...

ochrona prawa niepalących do życia wśrodowisku wolnym od dymu tytoniowego lub pary pochodzącej z papierosów elektronicznych;


Przy czym para z zerówek się nie liczy ... Generalnie zerówki jako nie e-papierosy wymykają się wszelkim nakazom i zakazom.

Zabrania się wprowadzania do obrotu na odległość, w tym transgranicznej sprzedaży na odległość papierosów elektronicznych i pojemników zapasowych oraz ich części.


No nie skomentuję :palm

Zabrania się reklamowania i promocji wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych, rekwizytów tytoniowych i produktów imitujących wyroby lub rekwizyty tytoniowe, symboli związanych z używaniem tytoniu oraz papierosów elektronicznych lub pojemników zapasowych, rekwizytów papierosów elektronicznych lub pojemników zapasowych i produktów imitujących papierosy elektroniczne lub pojemniki zapasowe lub rekwizytów papierosów elektronicznych lub pojemników zapasowych, symboli związanych z używaniem papierosów elektronicznych lub pojemników zapasowych (...) w środkach usług informatycznych


No to e-papierosy znikają z sieci ...

Oczywiście pozostała idiotyczna procedura rejestracji 6 m-cy przed planowanym wprowadzeniem do obrotu każdego e-papierosa, płynu i części zapasowej m.in.:

wykaz wszystkich składników i substancji wydzielanych w wyniku korzystania z wyrobu, w podziale na marki i rodzaje, wraz z ich ilościami,

dane toksykologiczne dotyczące składników i wydzielanych substancji w produkcie, w tym po podgrzaniu, ze szczególnym odniesieniem do wpływu ich wdychania na zdrowie konsumentów, uwzględniając w szczególności ich działanie uzależniające,

informacje na temat dawki nikotyny i jej absorpcji podczas spożywania wyrobu w normalnych lub racjonalnie przewidywalnych warunkach,

opis procesu produkcji


Oczywiście pomijając koszty powyższych badań - zgłoszenie jest płatne - ok. 4000PLN zgadnijcie kto za to zapłaci?

W przypadku istotnej modyfikacji (cokolwiek to znaczy) - powtórka.

Aha każdy podmiot który sprowadza dany produkt - zgłasza go sam i nie ma znaczenia że ktoś już zgłosił ten przedmiot (chyba że kupujemy go do dalszej odsprzedaży od firmy która już dokonała zgłoszenia).

Oczywiście max 10ml i max 20mg/ml - ale na to już wpływu nie ma.

W płynach zawierających nikotynę, oprócz nikotyny, wykorzystywano jedynie składniki, które – w postaci podgrzanej lub niepodgrzanej – nie zagrażają ludzkiemu zdrowiu.

papierosy elektroniczne dawkują nikotynę w jednolity sposób w normalnych warunkach użytkowania


Tak już widzę chętnych żeby się pod czymś takim podpisać ...

papierosy elektroniczne i pojemniki zapasowe są zabezpieczone przed dziećmi i mają zabezpieczenie uniemożliwiające ich przypadkowe otwarcie; papierosy elektroniczne i pojemniki zapasowe są zabezpieczone przed rozbiciem i przeciekaniem oraz posiadają mechanizm zapewniający ponowne napełnianie bez wycieków


Żegnajcie drippery, żegnajcie liquidy w szklanych butelkach, żegnaj pyrex'ie ...

Będzie obowiązkowe ostrzeżenie zdrowotne (30% pudełka):
Wyrób zawiera nikotynę, która powoduje szybkie uzależnienie. Niezalecany dla osób niepalących.


Zaraz, zaraz, ani słowa o raku i śmierci? To jednak jest zdrowiej niż przy analogach czy nie ???

Producenci i importerzy papierosów elektronicznych lub pojemników zapasowych są obowiązani do przekazywania Inspektorowi corocznego sprawozdania, zawierającego:

wyczerpujące dane na temat wielkości sprzedaży, w podziale na marki i rodzaje wyrobu

informacje co do preferencji różnych grup konsumentów, w tym ludzi młodych, osób niepalących i głównych grup dotychczasowych użytkowników

streszczenia wszelkich badań rynku przeprowadzonych w wyżej wymienionym zakresie, wraz z ich przekładem na język angielski


Żegnaj tajemnico handlowa. Teraz kolejki w sklepach się wydłużą - bo sprzedawca będzie sporządzał notatki służbowe ...

No i po co im te streszczenia badań skoro udowodnili, że i tak ich nie czytają?

Oczywiście badania tylko w certyfikowanych laboratoriach (czyli raczej drogo i długo) plus inspektor, który może wszystko, w tym dowalić dla producentów importerów kary do 200000PLN dosłownie za wszystko.

Kto pali wyroby tytoniowe lub papierosy elektroniczne w miejscach objętych zakazami określonymi w art.5 podlega karze grzywny do 500zł.

1) na terenie przedsiębiorstw podmiotów leczniczych i w pomieszczeniach innych
obiektów, w których są udzielane świadczenia zdrowotne,
2) na terenie jednostek organizacyjnych systemu oświaty, o których mowa w
przepisach o systemie oświaty, oraz jednostek organizacyjnych pomocy
społecznej, o których mowa w przepisach o pomocy społecznej,
3) na terenie uczelni,
4) w pomieszczeniach zakładów pracy innych niż wymienione w pkt 1 i 2,
5) w pomieszczeniach obiektów kultury i wypoczynku do użytku publicznego,
6) w lokalach gastronomiczno-rozrywkowych,
7) w środkach pasażerskiego transportu publicznego oraz w obiektach służących
obsłudze podróżnych,
8) na przystankach komunikacji publicznej,
9) w pomieszczeniach obiektów sportowych,
10) w ogólnodostępnych miejscach przeznaczonych do zabaw dzieci,
11) w innych pomieszczeniach dostępnych do użytku publicznego.


Nie dotyczy zerówek. I nie dotyczy palarni - wspólnych dla wszystkich ...
Awatar użytkownika
By manifest777
#1508058
Czyli Komisja Uzgodnieniowa to notariusz? Zgodzili się na wniesienie uwag strony społecznej - owszem - ale po to by tylko napisać, że je głęboko rozważyli i mają je głęboko gdzieś.

Czytając to nie bardzo jestem w stanie sobie wyobrazić jak to będzie wyglądało w praktyce. Przecież generalnie wszystko, co nie zawiera nikotyny nie może być objęte restrykcjami bo może mieć inne przeznaczenie niż to objęte ustawą. Drut, wata, części. Już widzę atomizery sprzedawane w częściach: tulejka A, tulejka B, bolec mosiężny, instrukcje na chińskich serwerach jak złożyć.

Jest jeszcze "furtka apteczna", nikotynowa terapia zastępcza e-papierosem nie podlega ustawie - wystarczy zarejestrować jako wyrób medyczny.
Awatar użytkownika
By hrb
#1508060
Dla mnie kluczowym sformułowaniem jest "zawierający/a/e nikotynę", czyt. "nie dotyczy zerówek"
Od jakiegoś czasu jadę na zerówkach i już jestem ciekaw reakcji "stróżów prawa" na moje "niepalenie" w miejscu publicznym. Zapas sprzętu mam, więc jako ochotnik piszę się na testera, co będzie gdy...
Jedną rurkę i jeden parownik zaryzykuję w razie gdyby chcieli rekwirować i w ramach rozrywki po sądach mogę "się pociągać". Jest ryzyko - jest zabawa :)
A do palarni na pewno nie pójdę.
By Polan
#1508064
Szlak mnie trafi - My swoje Oni swoje.
Koniec z pieprzeniem głupot!

CZAS WYJŚĆ NA ULICĘ!
Musimy się zorganizować i protestować.
Awatar użytkownika
By krisIs
#1508071
No ja też to widzę kolorowo - pracuję na pływalni (kasa), wapuję sobie bez ograniczeń jeśli akurat nikogo w pobliżu nie ma. Szef problemu nie ma (pytał czy to szkodliwe - pokazałem badania - stwierdził, chcesz to możesz kopcić).

No to teraz mi (lecę na 6mg) przyjdzie zalewać baniak zerówkami a do kieszeni bezsmakowe 6mg i od czasu do czasu sobie polizać kropelkę oraz wydruk ustawy z zaznaczonymi przepisami.

Załamuję ręce nad poziomem ignorancji i braku jakiejkolwiek samokrytyki naszych polityków i urzędników.

Co mnie jeszcze rozbawiło (jeden o kartoflach, drugi i kapuście):

Obrazek
Pomocy

Witam! Kupiłem e papierosa EGO-CE8 1800mAH,niestet[…]

Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.