EPF
Porady, testy, konserwacja naszych sprzętów
Awatar użytkownika
By tajwoj
#1142630
-> TommyBlack
Zrobiłem przebieżkę moim Efest'om.
Wykres można zobaczyć tutaj;
http://tayvoy.files.wordpress.com/2014/ ... 1_05_i.png

Obydwa ogniwa zawsze pracowały razem i mimo przeszło 150 cykli idą prawie równo.
Wykres nagrzewania dla drugiego ogniwa zaczyna się później, ponieważ zapomniałem włożyć czujnika temperatury.
Program jest taki, że załącza rozładowanie na 8 sekund, następnie 12 sekund przerwy.
W serii jest sześc załączeń, po czym następuje 120 sekund przerwy i następna seria.

Jeśli chciałbyś pojarać trochę dłużej zachowując moc, to niestety czeka Cię przesiadka na 18650.
Dla Twojej grzałki byłyby OK bateryjki 2600-3000mAh (albo wiecej) i z prądem >=10A.
Awatar użytkownika
By weba
#1142636
Hmmm nie abym szukał zaczepki ale ...to chyba nie ten temat na dyskusję o ogniwach :)

Edit:
Fakt ze wiele ciekawych i przydatnych rzeczy się do wiedziałem no ale ... :)
Ostatnio zmieniony 02 sie 2014, 20:11 przez weba, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By TommyBlack
#1142699
@tajwoj :drinkb

Bardzo Ci dziękuję.Twoja fachowość , tylko potwierdza mój amatorski wniosek.
Do drippu trzeba mieć solidne baterie. A takich w rozmiarze 18350 chyba obaj nie spotkaliśmy...
Niestety, ja nie umiem chmurzyć na 18650!
Jeszcze raz bardzo wielkie podziękowania i może jeszcze będę mógł skorzystać z Twojej wiedzy,
aczkolwiek zapewne w innym Dziale.
Za sprowokowanego Off-ttopa bardzo przepraszam!
Awatar użytkownika
By TommyBlack
#1142712
Dzięki Darek! :drinkb
Tak patrzę na nią właśnie i ...cieszę się że kupiłem te fioletowe efesty,
jeśli tabelka dotyczy ich... bo najlepiej mi na nich wszystko działa.
W moim przypadku niestety, w grę wchodzą tylko 18350!
Hmmmm...choć niedawno mówiłem że dripping to jakiś głupi pomysł... :wink: :-P
Awatar użytkownika
By daras25
#1142716
Ja cały czas dripuję na 18350 i to mój podstawowy sprzęt ale nigdy nie schodzę poniżej 1 Om a do zabawy lub stacjonarnie coś większego na subohm .
Ale na 18490 AW IMR też można ukręcić coś ciekawego :wink:



LuziQ , niestety ale ta tabelka jest już nie najnowsza i nawet VTC5 na niej nie ma .
Awatar użytkownika
By Landor
#1142717
W tabelce nie brakuje Efestów fioletowych 35A tylko Sony VTC5 2600 mAh 30A. Fioletowe Efesty 35A to nic innego jak ogniwa Sony VTC4 i VTC5 (w zależności od pojemności) przykryte fioletową folią i nazwą Efest...

N9005 +TapaTalk 4.7.3
Awatar użytkownika
By daras25
#1142719
Landor pisze:W tabelce nie brakuje Efestów fioletowych 35A tylko Sony VTC5 2600 mAh 30A. Fioletowe Efesty 35A to nic innego jak ogniwa Sony VTC4 i VTC5 (w zależności od pojemności) przykryte fioletową folią i nazwą Efest...

N9005 +TapaTalk 4.7.3


.... i zawyżoną specyfikacją :?
Awatar użytkownika
By TommyBlack
#1142720
daras25 pisze:Ja cały czas dripuję na 18350 i to mój podstawowy sprzęt ale nigdy nie schodzę poniżej 1 Om a do zabawy lub stacjonarnie coś większego na subohm .
Ale na 18490 AW IMR też można ukręcić coś ciekawego :wink:



LuziQ , niestety ale ta tabelka jest już nie najnowsza i nawet VTC5 na niej nie ma .


Cholera! Wymagam myślenia od innych...a sam robię z siebie idiotę...
Jeszcze raz dziękuję Darek!
Jasne, wystarczą mi te baterie co mam, tylko po prostu , nie muszę mieć przecież 0,7 ohma.
:piwo

Wstyd mi trochę, więc idę pogadać z gwiazdami. One zawsze ściągają mnie na ziemię.... :wink:
Awatar użytkownika
By treblaa
#1142726
LuziQ pisze:Jak dla mnie w tabelce brakuje jeszcze z Efest'ów Purple 2500 o prądzie rozładowania producenckim 35A.

Swyped on Venue 7


Landor pisze:W tabelce nie brakuje Efestów fioletowych 35A tylko Sony VTC5 2600 mAh 30A. Fioletowe Efesty 35A to nic innego jak ogniwa Sony VTC4 i VTC5 (w zależności od pojemności) przykryte fioletową folią i nazwą Efest...

N9005 +TapaTalk 4.7.3


VTC4 jako Efest (30A 2100mAh) to tak ale VTC5?! Gdzie takie?
Te 35A to według tej strony są 20A - http://dampfakkus.de/akkutest.php?id=509
Awatar użytkownika
By Landor
#1142733
VTC5 jako Efest 35A 2500 mAh z tego co kojarzę. Ale mogę się mylić.

N9005 +TapaTalk 4.7.3
Awatar użytkownika
By treblaa
#1142734
Landor pisze:VTC5 jako Efest 35A 2500 mAh z tego co kojarzę. Ale mogę się mylić.

N9005 +TapaTalk 4.7.3


"This is a rebranded LG ICR18650HE2 cell. Careful: max continuous discharge rate for this cell is 20A *NOT* 35A as advertised by Efest. According to LGs spec sheet 35A is only permissible for short periods not to exceed 75 seconds."

VTC5 mają 30A i 2600mAh ;)
Awatar użytkownika
By Landor
#1142736
No to się myliłem. Czyli Efesty wykorzystują tylko VTC4.
To jeszcze gorzej heh, te 2000 mAh; 35A to już całkiem spore oszustwo. 20A brandować jako 35A... Aż strach pomyśleć...

N9005 +TapaTalk 4.7.3
Awatar użytkownika
By treblaa
#1142739
Landor pisze:No to się myliłem. Czyli Efesty wykorzystują tylko VTC4.
To jeszcze gorzej heh, te 2000 mAh; 35A to już całkiem spore oszustwo. 20A brandować jako 35A... Aż strach pomyśleć...

N9005 +TapaTalk 4.7.3


Te są lepsze: http://dampfakkus.de/akkutest.php?id=531
"This cell is advertised as 20A. However it is based on a Panasonic NCR18650BE which is rated anywhere between 4A and 6.4A max continuous discharge. Performance test results put it on a level between NCR128650B (6.5A) and Panasonic NCR18650PF (10A) and is doing fine there. "
Awatar użytkownika
By Landor
#1142742
treblaa pisze:
Landor pisze:No to się myliłem. Czyli Efesty wykorzystują tylko VTC4.
To jeszcze gorzej heh, te 2000 mAh; 35A to już całkiem spore oszustwo. 20A brandować jako 35A... Aż strach pomyśleć...

N9005 +TapaTalk 4.7.3


Te są lepsze: http://dampfakkus.de/akkutest.php?id=531
"This cell is advertised as 20A. However it is based on a Panasonic NCR18650BE which is rated anywhere between 4A and 6.4A max continuous discharge. Performance test results put it on a level between NCR128650B (6.5A) and Panasonic NCR18650PF (10A) and is doing fine there. "

No to zaczynam się bać na poważnie. Mam dwa Efesty 15A 18500... Kupione w e-dym.pl. Jutro lub w pn wybebeszę jedno ogniwo żeby zobaczyć co siedzi w środku fioletowej folii. @treblaa dzięki za info :-D

N9005 +TapaTalk 4.7.3
Awatar użytkownika
By Landor
#1142752
noman1 pisze:Ciekawe skąd na tej stronie wiedzą jaki aku siedzi pod folią ??

Hmmm bo ją zdjęli? ;-)

N9005 +TapaTalk 4.7.3
Awatar użytkownika
By pol
#1142766
noman1 pisze:
Landor pisze:
noman1 pisze:Ciekawe skąd na tej stronie wiedzą jaki aku siedzi pod folią ??

Hmmm bo ją zajęli? ;-)

Zdjąłem z 3100, zero jakichkolwiek oznaczeń na ogniwie.

Widocznie trafiłeś na oryginał.
Awatar użytkownika
By noman1
#1142769
pol pisze:Widocznie trafiłeś na oryginał.

No własnie, zobaczmy wykres rozładowania Efesta 2500, 5A z tej strony:
http://dampfakkus.de/akkutest.php?id=509 - :shock: 804mAh

a z tej: http://lygte-info.dk/review/batteries20 ... %20UK.html - 2200 mAh
i wniosek: Usual a battery with unspecified cell will not get better rating than acceptable, but there is no doubt this is a very good cell that is used here.

Chyba niemiecka strona ma jakieś podróbki, bo nie wiem skąd takie rozbierzności.
Awatar użytkownika
By treblaa
#1142771
noman1 pisze:
pol pisze:Widocznie trafiłeś na oryginał.

No własnie, zobaczmy wykres rozładowania Efesta 2500, 5A z tej strony:
http://dampfakkus.de/akkutest.php?id=509 - :shock: 804mAh

a z tej: http://lygte-info.dk/review/batteries20 ... %20UK.html - 2200 mAh
i wniosek: Usual a battery with unspecified cell will not get better rating than acceptable, but there is no doubt this is a very good cell that is used here.

Chyba niemiecka strona ma jakieś podróbki, bo nie wiem skąd takie rozbierzności.

Eeee skąd te 804mAh?
"gemessen bei 2A bis 3V 2352mAh"
Awatar użytkownika
By tajwoj
#1147318
-> DrDollar

Na stronie którą podałeś, wartości w tabelce podane są wzięte:
These ratings are general guidelines taken from information on the internet and NOT all from the manufacturers

Czyli w niektórych przypadkach od Wróża Macieja.
Jeszcze popatrzę...
Chyba przeważnie z tego źródła.
By DrDollar
#1147339
Nie będę się tutaj spierał. Tabelka stronę wcześniej też 100% pewności nie daje. Ta którą wysĺałem jak dla mnie jest tylko orientacyjna więc raczej jasne jest, że nie lepiej nie schodzić do granic rezystancji podanych w niej i dla własnego bezpieczeństwa warto zachować pewien zapas łomów na grzałce.
Awatar użytkownika
By Wąski
#1153088
Mam prośbę.
Poszukuję wiarygodnych źródeł podających rezystancje wewnętrzne akumulatorków. Różne źródła różnie podają... *SMOKEKING*
Awatar użytkownika
By Wąski
#1153815
Mierzyłem obciążając różnymi rezystancjami (b. małe alfa ;)) i dochodzę do wniosku, że albo tak małe rezystancje wewnętrzne są zmienne w zależności od obciążenia i bardzo nieliniowe, albo metody teoretyczne w praktyce są z jakiegoś nieznanego mi powodu o kant potłuc. Wyniki są bardzo niestabilne. Pomiary robiłem różnymi sposobami - zarówno znalezionymi w necie jak i wydumanymi samodzielnie.
Dlatego pytam o jakieś źródła informacji. Kiedyś gdzieś znalazłem, że rezystancja wewnętrzna zmienia się od ok. 0,1Ω w nowych akku do nawet 0,3Ω w przechodzonych. I to niby mniej więcej się sprawdzało do czasu, aż przeleciałem pobieżnie ten wątek. :kulam

Pytam dlatego, bo w przypadku ekstremalnie niskich oporów grzałek i dużych prądów, ma to kolosalne znaczenie. Jest to o3wiście psu na buty i dla fanów szalonego brodacza... ;)
Ot, dla mnie zwykła ciekawość.

PS
Teraz dopiero wlazłem na Twoją stronkę z pomiarami. Czapki z głów. Nie mam więcej pytań. *PIWKO*
Awatar użytkownika
By tajwoj
#1153820
Rw dla prądu stałego mozna wyliczyć z takiego np. rozładowania:

http://tayvoy.com/lg-lgdbmg11865/ (na dole strony wykres dla rozładowania impulsowego).

Przy prądzie około 14,5 A, napięcie na ogniwie spadało o około 0,4V, co daje Rw około 0,028 Om, czyli 28 miliOm.

Gdy dopiszę pare linijek do programu rozładowarki, będę miał wyniki natychmiast.
Teraz muszę brać wartości z pliku rejestracji rozładowania np.
https://www.dropbox.com/s/96uch5ziuesyu ... _025_i.txt

Mam już tryb impulsowy, więc zrobię pomiary z wyliczeniem Rw dla wszystkich ogniw jakie posiadam.
Być może komuś się to przyda.
Awatar użytkownika
By malina01321
#1184824
A ja pale 0.15 Oma na 100W:

Obrazek

A grzałka autora ma tyle:

Obrazek

Jeśli oczekujesz, że znajdziesz tutaj gotowy przepis na te "wytwornice dymu" jakie pokazują na filmikach niektórzy IDIOCI to szkoda Twojego czasu.
- więc polecam 4 grzałki o łącznej rezystancji 0.15 Oma :)
Awatar użytkownika
By Haze
#1184847
malina01321 pisze:A ja pale 0.15 Oma na 100W

Rozumiem, że 4x0,6 ohma. A można wiedzieć przy jakim napięciu?
Awatar użytkownika
By pok14
#1184867
Haze fajny poradnik ale.....
Teraz moda na dripery i dripowanie. Dla całkowitych szczypiorków poleciłbym najpierw rozpoznanie walką.
Zanim kupią dripera, mechanika, druty, waty, akusy i inne potrzebne szpeje niech sprawdzą czy im to całe dripowanie pasuje.
Zacząć można od zwykłych atomizerów 510,801,901 i bezmostkowców.
Żeby potem nie było hektolitrów łez wylewanych w wątkach: polecili, nie pasuje, nie potrafię, dolewać trzeba co chwilę, chmury małe, bobry wielkie itp, itd.
Także mała uwaga co do driperów ( klonów).
Są klony i klony, nie każdy to shit. Niektóre są naprawdę dobre i nie straszne im niskie oporności i wysokie temperatury. Ale o tym już nie klikam bo wywołam kolejną "wojnę klonów".
Awatar użytkownika
By Haze
#1184876
pok14 pisze:Teraz moda na dripery i dripowanie. Dla całkowitych szczypiorków poleciłbym najpierw rozpoznanie walką.
Zanim kupią dripera, mechanika, druty, waty, akusy i inne potrzebne szpeje niech sprawdzą czy im to całe dripowanie pasuje.
[...]
Żeby potem nie było hektolitrów łez wylewanych w wątkach: polecili, nie pasuje, nie potrafię, dolewać trzeba co chwilę, chmury małe, bobry wielkie itp, itd.

Nie wnikam - zwróć uwagę, że wątek nie jest zatytułowany "Ludzie! Drippujcie bo warto", nikogo nie namawiam, tylko pokazuję jak zacząć...


pok14 pisze:Zacząć można od zwykłych atomizerów 510,801,901 i bezmostkowców.

Najlepiej daj jakiś przykład.


pok14 pisze:Są klony i klony, nie każdy to shit. Niektóre są naprawdę dobre i nie straszne im niskie oporności i wysokie temperatury.

Być może masz rację - ale kluczowe jest tu słowo NIEKTÓRE :mrgreen:
Awatar użytkownika
By pok14
#1184881
nikogo nie namawiam, tylko pokazuję jak zacząć...

To Ci się tak tylko wydaje. Potem będzie i tak na Ciebie :lol:

Najlepiej daj jakiś przykład

Jaki przykład?
To właśnie od tych atomizerów zaczęło się dripowanie. Czy były przykręcane do egonów, mechaników, boxów, diabłów, Iwanów, to od nich zaczął się de facto dripping. Pojemność nikczemna, co chwilę zakraplanie.
Takie były początki i myślę że wypada o tym wspomnieć i zachęcić początkujących aby w ten sposób spróbowali zanim pójdą w koszty mniejsze lub większe.
Awatar użytkownika
By Haze
#1184889
pok14 pisze:
Najlepiej daj jakiś przykład

Jaki przykład?
To właśnie od tych atomizerów zaczęło się dripowanie. Czy były przykręcane do egonów, mechaników, boxów, diabłów, Iwanów, to od nich zaczął się de facto dripping. Pojemność nikczemna, co chwilę zakraplanie.
Takie były początki i myślę że wypada o tym wspomnieć i zachęcić początkujących aby w ten sposób spróbowali zanim pójdą w koszty mniejsze lub większe.

Po prostu przykład. Jaki konkretnie atomizer? Jak się nazywa? Gdzie go kupić? Bo ja niespecjalnie kojarzę (wapuję dopiero niecałe 2 lata).
Awatar użytkownika
By pok14
#1184890
Awatar użytkownika
By pok14
#1184913
daras25 nie naburmuszaj się :wink:
Haze miał problem ze skojarzeniem atomków.
Można też dobierać sprzęt stopniowo do umiejętności, ważne żeby się nauczyć. :D
Obrazek
Awatar użytkownika
By Mutango
#1184932
malina01321 pisze:A ja pale 0.15 Oma na 100W:

Jak mawiał major Kaleta: "to nie jest takie proste" ;)
Przy tak niskich opornościach należałoby brać pod uwagę oporności "nadwyżkowe", które są źródłem strat. A więc oporności na styku gniazda, czy na gwincie, lub na śrubach mocujących grzałki, oporność wewnętrzną źródła zasilania itd, itp... O ile przy grzałkach o "normalnej" oporności, można to sobie pomijać, o tyle przy grzałkach tak niskooporowych, staje się to bardzo ważne. A im mniejsza oporność tym bardziej ważne się to staje. W skrajnych przypadkach, suma oporności nadwyżkowych może być nawet wyższa niż oporność samej grzałki (czy zespołu grzałek). A oznacza to ni mniej, ni więcej że owszem źródło zasilania generuje sobie 100W (i nawet może to na wyświetlaczu pokazywać), ale sam zespół grzewczy wykorzystuje z tego mniej niż 50%, a reszta idzie w kosmos. W warunkach pozalaboratoryjnych nie jest to proste, ani do obliczenia, ani do pomierzenia.
Awatar użytkownika
By Riccardo
#1184935
Mi się wydaje, że zamysłem tego poradnika jest „jak zacząć i nauczyć się kręcić grzałki żeby móc mieć duże chmury”. Takie pytania pojawiają się co chwilę. A właściwie są ograniczone do „co kupić żeby mieć filipińską chmurę”. I nie chodzi w tym poradniku o naukę dripowania, a właśnie robienia wydajnych setupów. Czy wręcz jakichkolwiek :mrgreen:
Uważam, że najlepiej uczyć się na driperze, gdzie jak coś nie wyjdzie, to szybko można to zmienić/wymienić. Bez opróżniania zbiornika.
A jeśli ktoś chce dripować bez robienia własnych grzałek, wtedy faktycznie warto mu polecić atomizery (bez)mostkowe.
Awatar użytkownika
By Haze
#1184942
Mutango pisze:
malina01321 pisze:A ja pale 0.15 Oma na 100W:

Jak mawiał major Kaleta: "to nie jest takie proste" ;)
Przy tak niskich opornościach należałoby brać pod uwagę oporności "nadwyżkowe", które są źródłem strat. A więc oporności na styku gniazda, czy na gwincie, lub na śrubach mocujących grzałki, oporność wewnętrzną źródła zasilania itd, itp... O ile przy grzałkach o "normalnej" oporności, można to sobie pomijać, o tyle przy grzałkach tak niskooporowych, staje się to bardzo ważne. A im mniejsza oporność tym bardziej ważne się to staje. W skrajnych przypadkach, suma oporności nadwyżkowych może być nawet wyższa niż oporność samej grzałki (czy zespołu grzałek). A oznacza to ni mniej, ni więcej że owszem źródło zasilania generuje sobie 100W (i nawet może to na wyświetlaczu pokazywać), ale sam zespół grzewczy wykorzystuje z tego mniej niż 50%, a reszta idzie w kosmos. W warunkach pozalaboratoryjnych nie jest to proste, ani do obliczenia, ani do pomierzenia.

No właśnie - w teorii jest fajnie:

Obrazek

Jak widać moc generowana na jednej grzałce jest tutaj mniejsza niż w tym moim jednogrzałkowym przykładzie czyli fajnie (to o tym wspominał @noman).

Jedyne co niepokoi to, że pin plusowy parownika i cała reszta po drodze muszą (przynajmniej w teorii) wytrzymać prąd 25A :shock: No i jeszcze dochodzą efekty opisane przez @Mutango.

A ponadto skoro po stronie wtórnej mamy 100W to przetwornica po stronie pierwotnej musi wziąć pewnie ze 30A z dwóch batek...

@malina <- jakich używasz baterii i na jak długo starczają?

Generalnie to proponuję pozostać przy tym prostym przykładzie jednogrzałkowym bo to przecież poradnik dla początkujących. Dalsze rozważania są niewątpliwie ciekawe, ale niekoniecznie dla nowicjuszy...
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1184943
Riccardo pisze:Uważam, że najlepiej uczyć się na driperze, gdzie jak coś nie wyjdzie, to szybko można to zmienić/wymienić. Bez opróżniania zbiornika.


Zdecydowanie tak. Nie oszukujmy się, drippowanie na 510,801,901 może i ma swój urok ale ani smakowo, ani chmurnie nie zbliży się do współczesnego, właściwie skonfigurowanego RDA. Dostanie dobrej 306 (z mostkiem, bez mostka) graniczy prawie z cudem, pozostało Cisco po 10 EUR za atomek...a to i tak nie to. A może Cisco HH357 1.8 za groszowe 28 EUR ? :twisted:

Ja rozumiem nostalgię za początkami ale pragnę tylko przypomnieć romantycznym dinozaurom ( :mrgreen: ), że to że za ich początków było pięknie na 510,801,901 wcale nie oznacza, że wciąż jest :twisted: RDA rulezzz *CZAJNICZEK*

Dzięki Adam, za kolejne ciekawskie opracowanie *GOOD*

Pozdrawiam
Grzegorz
Pomocy

Witam! Kupiłem e papierosa EGO-CE8 1800mAH,niestet[…]

Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.