EPF
By AndyOO
#1606887
To jest tryb do parowników, w których występuje problem z transportem lub gęstych płynów mogących takie problemy powodować :idea: Grzałka zasilana pulsacyjnie, z przerwami, które mają dać czas na nasycenie się knota. Taki jest zamysł twórców :idea:
Można powiedzieć, że działa, szczególnie na większych mocach i długich zaciągnięciach, gdzie czasami dochodzi do zbytniego wysuszenia knota :wink:
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1606893
A to dzięki Ci za wytłumaczenie.
Tylko, że ten tryb robi to tak w ciemno. Zawsze wg tabelki, a grzałki różnie się zachowują. No ale wypróbuję.
By AndyOO
#1606898
No kilka ustawień tego trybu jest, w "extend. function"->"heater prot" :idea:
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1607589
Pierwsze wrażenia po kilku godzinach zabawy.

Pierwsze co odpakowałem to baterie. I mały szok. Grubasy straszne z nich.
18650 przy nich to jak paluszki do pilota. :)

Później kolej na boxa.
Wykonanie pierwsza klasa. Gdzieś mi przeleciało na forum, że przyciski grzechoczą. To nie jest prawda! Nic nie grzechocze. Wszystko spasowane idealnie. Ma się wrażenie, że to produkt na długi czas.
W łapce leży idealnie ale niestety jest nieco cięższy od Oka. Kwestia przyzwyczajenia. Tak myślę.
Nie mam też żadnych "ale" odnośnie trzymania boxa w lewej lub prawej ręce. U mnie i w jednej i drugiej trzyma się go super. Nawet chyba w lewej nieco lepiej.

Po początkowym motaniu się w menu, wykasowaniu kasowalnych liczników i przywróceniu ustawień fabrycznych przyszedł czas na samodzielne zmiany w konfiguracji.
Zmiany kosmetyczne poszły szybko (jasność wyświetlacza itp.)
Następnie postanowiłem pobawić się trybem Power Boost.
I tu mały zonk. Tryb ten (1..3) działa mocniej niż w Oku. Na tyle mocniej, że przypaliłem niechcący knota. Bardzo za to przypadło mi do gustu ustawienie nr 4. Do moich 11.5W nadaje się idealnie. To powtarzalne pykanie jest całkiem fajne. :D

Jako, że w międzyczasie przyszła do mnie paczka z drutami do kontroli temperatury a knot ewidentnie mam lekko przypalony zabieram się zaraz za TC.
Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Podsumowując. Dicodes No6 ma najtrudniejsze menu z jakim miałem do czynienia. Powoli ogarniam. Jest jednak trudne. Bez instrukcji nie dałbym kompletnie rady.
Pytanie do ekspertów: Czy można jakoś po wejściu w dane ustawienia (np. zmiana trybu Power Boost na inny numerek) wyjść w pozycję menu wyżej? Czy trzeba znów od nowa wchodzić w cały gąszcz ustawień?
Mimo wszystko jak ktoś jest w miarę kumaty i obeznany z elektronicznym sprzętem powinien dać sobie rady.

Ile zwoi polecacie do TC z drutu tytanowego a ile z Ni200 i jakiej średnicy grzałka najlepsza?

Edit: Jeszcze dodam, że Hobbitowa zawieszka/etui idealnie spasowana i bardzo leciutka. Brak uwag. :D
Ostatnio zmieniony 08 mar 2016, 20:00 przez SzamanDM, łącznie zmieniany 1 raz.
By AndyOO
#1607618
SzamanDM pisze:...Pytanie do ekspertów: Czy można jakoś po wejściu w dane ustawienia (np. zmiana trybu Power Boost na inny numerek) wyjść w pozycję menu wyżej? Czy trzeba znów od nowa wchodzić w cały gąszcz ustawień?..

Niestety, nie ma opcji powrotu do menu stopień wyżej :idea: ale i tak jest dużo lepiej niż w rurkach z tym samym menu, bo mając dwa przyciski można poruszać się w górę i w dół, a w rurkach z jednym przyciskiem, tylko w jedną stronę :wink:
SzamanDM pisze:Ile zwoi polecacie do TC z drutu tytanowego a ile z Ni200 i jakiej średnicy grzałka najlepsza?

Ja używałem jedynie NiFe30 i SS316L, robiłem grzałki fi2mm 6-8 zwojów z odstępami przy drucie SS 0,30mm, a przy 0,5 8 zwojów na fi 2,5-3mm :idea: Było całkiem dobrze *CZAJNICZEK*
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1607759
Zrobiłem pierwszą w życiu grzałkę pod TC. :)
fi 2.5mm
8 zwoi
drut Ni200 0.30mm
w stanie spoczynkowym 0.1 ohm

temperatura otoczenia 21ºC

Wapuje się fajnie tylko nie do końca jestem pewien paru spraw.

1. Czy kalibrację robi się na suchej grzałce bez knota czy dopiero po założeniu knota i zakropieniu?
2. Zauważyłem, że mimo trybu TmpCtrl mogę regulować waty i czuć tą regulację w chmurzeniu. O co tu chodzi?
3. Zauważyłem, że gdy odłożę boxa na dłuższy czas to w trybie wyświetlania "Rezystancja cewki, temperatura cewki" pokazuje mi temperaturę 11ºC. Coś źle zrobiłem?
Awatar użytkownika
By aiji
#1607768
Coś chyba tak,co prawda niklu nie używam,ale na ss i Ti po
ostygnieciu mam 20,21.
Z knotem i na mokro.
Zmieniasz moc startu-szybciej się nagrzewa.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
By Greeg6043
#1607773
Na przykładzie evica Vtc mini:
1 jak masz gotowy, wystudzony setup to wtedy blokujesz grzałkę (zalany, skręcony, gotowy do użycia).
2 Waty mimo ustawienia kontroli temperatury da się zwiększać, kontrola polega na osiągnięciu zadanej temperatury, ale nie przekroczeniu jej. Znaczy tyle że ustawiam tyle watów, aby jak najszybciej uzyskać pożądaną temperaturę. Osobiście ustawiam tak żeby po około sekundzie wyskakiwał komunikat "Protection"
3 nie mialem dicodesa w ręce, evic nie pokazuje aktualnej temperatury, tylko taka jaka jest zadana.
Domyślać sie mogę, że dicodes pokazuje aktualną temperaturę a Ty zablokowałeś ciepłą grzałkę
Awatar użytkownika
By aiji
#1607776
Dico tez przelicza temp.z TCR, ale lepiej ją kontroluje niż vtc.
Z niklem może być jeszcze tak,że przy tak małych opornościach lekki brak kontaktu lub opór "pasozytniczy" wpływa na dokładność.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1607787
Dzięki koledzy za odpowiedzi.
Już jest ok. Wyczekałem i zrobiłem kalibrację jeszcze raz. Teraz po odczekaniu pokazuje mi 0.1ohm/20ºC

Z tego co piszecie mogę spokojnie dać np. 30wat i zwiększyć temperaturę na wyższą niż 210ºC (tak mam domyślnie)? Bobra nie będzie i grzałka się obroni? :D
By Greeg6043
#1607791
O to loto w TC właśnie;) na kajtku dla przykładu mam ustawione 30W i 225*C. Bobra jeszcze nigdy nie złapałem
Awatar użytkownika
By aiji
#1607792
Możesz dać i 40-wszystko zależy jak Ci smakowo i parowo będzie pasowało, ja przy opornościach 0.4-0.8Ohma ustawiam od 28-do 35W.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1607801
Świetnie to wszystko działa. :D
Jestem zadowolony i boxa raczej nie oddam :D
Ciekawe jak długo mi grzałka wytrzyma bo tych od TC nie można przepalać. Robiło mi się ją nad wyraz sprawnie.

:beer: dla Was
i :beer: :beer: dla AndyOO :piwo

Sprzęt jest naprawdę bardzo zacny i wart zakupu.
Awatar użytkownika
By aiji
#1607807
Cały czas się waham czy kupić Dino boxa,czy jednak DNA 200-korci DNA,bo nie miałem, ale No.6 to jednak klasa.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
By AndyOO
#1607827
aiji pisze:...czy jednak DNA 200-korci DNA,bo nie miałem, ale No.6 to jednak klasa...

Dna200 korci, jednak uważam, że mocy nadmiar, a i możliwość grzebania EScribe, to dla mnie zbędny bajer, kiedy są mody takie Dicodes i porządne mechaniki :mrgreen:
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1607837
W zasadzie to i No6 ma tryb mechanika. Nawet próbowałem na mojej standardowej grzałce i wcale fajnie kopciło.

Ja może trochę podniecony jestem świeżym zakupem, ale powiadam raz jeszcze warto było i polecam.
DNA jakoś mnie nie kusi a na Dicodesy napalałem się od wielu miesięcy już.
W zasadzie w zasilania jestem zabezpieczony na ciężkie czasy, ale jak coś jeszcze będzie ciekawego to może kupię. Z parowników chodzi za mną Taifun Air. Właściwie mam tylko dwa porządne parowniki TGT1 i 2. Przydałoby się zrobić jeszcze zapasy. Ciężkie czasy bliżej niż dalej niestety.
Awatar użytkownika
By aiji
#1607874
AndyOO pisze:
aiji pisze:...czy jednak DNA 200-korci DNA,bo nie miałem, ale No.6 to jednak klasa...

Dna200 korci, jednak uważam, że mocy nadmiar, a i możliwość grzebania EScribe, to dla mnie zbędny bajer, kiedy są mody takie Dicodes i porządne mechaniki :mrgreen:

Mocy to ja nie wykorzystam No.6,ale korci grzebalstwo ;)).
Jakbym zauważył źe puszczasz swojego,to byłby mój. ;).

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
By AndyOO
#1607883
Spoko, spoko, ale Dani Box, zostaje ze mną *BOR*
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1607994
By nie było tak pięknie znalazłem pewną wadę.
Otóż box wisi bokiem na zawieszce. Tak sobie myślę jak to obejść. Przydałaby się drugie oczko na sznurek z drugiej strony etui.
Latem nie będzie problemu, ale zimą gdy gwałtownie zmienia mi się temperatura otoczenia wycieki z parownika są bardzo prawdopodobne w takiej pozycji.
Cóż, nie można mieć wszystkiego.
Awatar użytkownika
By aiji
#1607995
Ale to wada pokrowca,więc się nie liczy,napisz do Hobbita ;)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1609279
Co jeszcze wyszło w praniu:

1. Kalibrację muszę wykonywać ok. raz na dobę. Coś się rozkalibrowuje w trakcie używania. Czasem jest tak, że po dłuższym nieużywaniu boxa temperatura grzałki schodzi poniżej temperatury otoczenia. Np. przed chwilą miałem 16ºC mimo, że w pokoju nadal jest 21ºC. Ponowna kalibracja to poprawia. Nie wiem czy to cecha mojego modelu czy tak już po prostu jest.

2. Wczoraj wybrałem się na piwko. Planowałem dwa. Ale skończyło się na jednym bo bateria mi siadła. Wychodząc z domu miałem na obrazku połowę baterii i 3.5V. W knajpie jednak z tego 3.5V błyskawicznie zrobiło się 2.6V i koniec wapowania. Bateria była prawie po dobie używania. Jednak nie spodziewałem się, że tak szybko nagle zejdzie.
By AndyOO
#1609294
Co do tych zmian temperatury, też mi się zdarza na DniBox'ie, a co do akumulatora, to na TC kończy się szybciej niż VW, jak zaobserwowałem :idea:
Awatar użytkownika
By aiji
#1609295
Ad.1
Nie dociekając przyczyny-przeklamania temperatury masz na tej samej oporności? Ja mam tak,źe trzy dni temu logowałem grzałkę na 0.54Ohm,dziś pokazuje (wystudzona)0.49Ohm i temp
2stC.Nie jestem tak mądry,by to tłumaczyć-może nagar,poluzowana srubka? Na razie pełny baniak,wiec nie sprawdzę,może ktoś mądrzejszy ;) podpowie.
Ad.2
Takie numery robi mi zielony efest,Keeppower 4200 IMO jest dużo lepszy.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1609612
Oporność zeszła z 0.1 na 0.09 na wystudzonej grzałce. Może tu jest przyczyna.
Awatar użytkownika
By szoferek
#1624223
Wa mać. Kupiłem 2 sztuki Keeppower 4500mAh i są za długie. A już mi się japa cieszyła. :(
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1627389
Może tu się dopukam o pomoc.
Mam jakiś dziwny problem z dualami na no6 i kontrolą temperatury.
Temat tu:
dual-coil-i-kontrola-temperatury-t106499.html

Może ja czegoś nie wiem. Może to wynika z ograniczeń prądowych zasilania. Chciałbym rozwiązać tę zagadkę.
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1717012
Jako, że omyłkowo dostałem drut NiCr zamiast Ni200 to go sobie wykorzystuję.
Przy okazji testów tego drutu wyszła pewna sprawa. Może komuś to się przyda.
Otóż włączyłem sobie tryb PBoost (w ramach VW) i okazało się, że po odłożeniu moda na dłuższą chwilę, za pierwszym razem booster się nie załącza.
Myślałem z początku, że to drut za zimny. Jednak nie. Przyczyna była gdzieś indziej.
Otóż No6 ma opcję automatycznego wyłączania moda po jakimś czasie od nieużywania.
W innych trybach to automatyczne wyłączenie jest niezauważalne bo mod automatycznie włącza się po przyciśnięciu głównego przycisku.
Standardowo wyłączanie moda jest ustawione na 5 minut.
Należy ten czas wydłużyć by booster odpalał się od razu.
U mnie wystarczyło wydłużyć czas do 30min.
Robimy:
Extend. Func. -> Mod Menu -> SwOffT -> 30 (albo 60, jak kto woli)

i mamy pewność, że podbicie mocy zadziała w ciągu 30/60 minut od odłożenia moda.
Mam proble z Nordem5

Zakupiłem go wczoraj w sklepie, dostałem z nim w o[…]

Problem ze sprzętem

Hej, mam Urse Nano 2 i w ciągu 2 tygodni spaliły m[…]

Pomocy

Witam! Kupiłem e papierosa EGO-CE8 1800mAH,niestet[…]

Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.