MALY001 pisze:Sean4 pisze:Ja bym się nie bawił na Twoim miejscu. Na gwarancji sklep powinien wymienić od razu, a po gwarancji można ją nadal tanio kupić. Zepsuta ładowarka może zepsuć papierosa. Jednemu z moich klientów "ugotowała" 3 baterie. Wymieniłem wszystko, bo sytuacja była jasna, ale zasadniczo w takich przypadkach sprzedawca może nie uznać gwarancji (nie tylko jeśli chodzi o E-P, również inny sprzęt elektroniczny) wymigując się przebiciem na sieci itp itd.
może nie uznać tylko jeśli udowodni ze uszkodzenie wniknęło z naszej winy...
w przypadku braku udowodnienia naszej winy lub naszej ingerencji w sprzęt reklamacja musi zostać uznana
Prawda jest taka, że tego się udowodnić zwykle nie da (nie opłaca), więc każdy uczciwy sprzedawca wymieni wszystko:) Druga prawda jest taka, że ludzie którzy uszkodzili sprzęt z własnej zawinionej lub nie winy zwykle są uczciwi i nie reklamują tego. Trzecia prawda jest taka, że nieuczciwi ludzie też się zdarzają. Po obu stronach. Ale zgodnie z zasadą "ukradł śniadanie to obiadu nie dostał" sami się karają. Zły sprzedawca straci klientów, podejrzany klient straci możliwość zakupów.