EPF
Nasze własne produkcje
Awatar użytkownika
By psqdny
#462746
Projekt atomizera z wymienną grzałką na siatce mesh.

Katalog projektu dostępny jest tu -> https://docs.google.com/folder/d/0BxIP0QJhXl5OdTJaMkVZSmF2RGM/edit

Jeśli macie jakieś konstruktywne uwagi to zapraszam do dyskusji.
W poniedziałek, chcę ruszyć na tokarkę, więc wolałbym wcześniej zasięgnąć waszej opinii.
Chcę wyłapać słabe punkty.

Szczegółową dokumentację dorzucę jak będzie gotowa.

-

Nie wiem, czy taka konstrukcja już jest, czy też nie.
Nie śledzę gruntownie i na bieżąco wszystkich nowinek ze świata e-p, także nie jestem świadomy powielania istniejącego projektu.
Dostałem wczoraj siatkę mesh i nie mam na czym jej spożytkować .)
Dzisiejsze próby wapowania na prototypowym sprzęcie na bazie CE2, ala SE2 przyprawiły mnie o bobra .)

---------------------------
DODANO: 21 czerwaca 2012 // wersja alpha_1.2

Trochę to trwało i w sumie cel nie został osiągnięty, ale wstawiam to co mam. Nie będę świrował, że jest źle, ale w pełni zadowolony nie jestem.




Czemu nie jestem zadowolony?
Bo palę na sznurku.. Nie udało mi się ogarnąć mesha, ale nie poddałem się jeszcze, temat nie umarł i w końcu dam radę.

Jeśli chodzi o sam projekt atomizera, to jest to wersja o średnicy fi21 dla obudowy, natomiast sam pierścień Mo ma średnicę fi22.
Fi21 jest dlatego, bo taki miałem materiał (rurka 22x2, więc nie wykonałbym gwintu M18). Tak czy inaczej, mnie akurat to nie przeszkadza, bo mam moda o średnicy fi22, więc jest ok. Pierścień Mo ma między innymi dlatego też tą średnicę.

Co znajduje się w środku można zobaczyć na rysunkach. Obecnie atom uzbrojony jest w knot 2mm złożony 4 razy, a na nim grzałka NiCr 0,18 - zwojów jest kilka, oporność 3.5 Ohm. Ładnie kopci od 5V.
To jest mój pierwszy atomizer, który zbudowałem, ale też pierwszy w użyciu, którego można nazwać modem, więc porównanie mam tylko do seryjnej chińszczyzny. Zaleta jest taka, że chmurzy zawsze tak samo .)

Konstrukcja z śrubkami wewnątrz komory spalania jest dość upierdliwa, także faktycznie k###y i inne leciały, ale więcej bluzgałem na mesh ./...
Grzałkę na knocie trzeba przygotować właściwie przed założeniem i dopiero wsunąć i przykręcić. Łeb śrubek będę chciał przetoczyć, bo gruby knot nie ułatwia sprawy.

Gdyby ktoś miał zamiar zbudować coś na bazie załączonej dokumentacji, to dwie uwagi, które powinny być naniesione.
1. osadzenia oringów powinny być dla 17x1,5 - dodatkowo szerokość rowka zrobić przynajmniej 0.2 mm w plusie
2. Zastosować drobniejszy gwint niż 14x1 w komorze spalania


Jak pali na meshu dowiecie się w następnym odcinku .) Mam nadzieję .)

---------------------------
DODANO: 11 liipca 2012

No niestety. Na razie się poddaję i mówię pas.

Pierwsze problemy z meshem, tzn. z oksydacją zostały opanowane. Zakupiłem palnik, zrobiłem boksa na kisie, ale problem mesha pozostał.
Chodzi o to, że nie mogę dobrać właściwego knota.
Albo zalewa albo jest problem z transportem liquidu. Paliłem kilka dni na meshu. Smak samego liquidu może i dobrze oddaje, ale trochę nie leży mi ten duszący płuca dym. Liquid rozrzedziłem gliceryną apteczną z 12 na 6 mg i było ok, ale chyba specyfika smaku i ogólne problemy mnie po prostu zniechęciły. Dodatkowo dymu nie jest więcej, a mniej niż na sznurku, pomimo tego iż kopcił. Bo kopcił. Ale na grubym knocie ze sznurka, z grzałką ~3 Ohm i 5V puszczam takie chmury, że mesh się chowa.
Nie wiem na ile jest to zasługa źle dobranego mesha, a na ile sznurka, ale jak zsumuje te moje wszystkie za i przeciw, to przewaga sznurka jest na tyle duża, że po prostu odechciewa mi się ciągłego kombinowania.

No cóż mój projekt się nie sprawdził.
Prawdopodobnie za jakiś czas powrócę do tego z nowym spojrzeniem i nowym zapałem. Na razie stop. Bez regulacji dopływu liquidu szkoda nerwów.

Na podsumowanie:
Miałem trzy konfiguracje na których można było wapować:
  • rulon z mesha (zwijany z 50 mm) z rdzeniem ze sznurka
  • pełny rulon z mesha (zwijany z 70 mm) i dodatkowo bawełna na około części z knotem
  • pusty rulon z mesha (zwijany z 50 mm) i dodatkowo bawełna na około części z knotem
jednak po kilku sporych machach pod rząd czuć było siatkę, tzn. knot nie nadążał z transportem liquidu - mam na myśli tu dość wyczynowe palenie, jeśli można to tak nazwać.
Inne sprawdzane konfiguracje powodowały zalewanie.

Na sznurku podczas takiego palenia po bandzie również osusza knot, jednak z założenia ten atom miał palić od pierwszego do ostatniego macha tak samo, a do tego na meshu.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2012, 22:16 przez psqdny, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By Stw
#462756
Niezły projekt. Proponował bym zacząć od mniejszej średnicy knota. Rozumiem ze drut oporowy masz zamiar mocować śrubkami, podejrzewam że mogą być problemy z połączeniem drutu do śrubek w tak ograniczonej przestrzeni (średnica komory grzałki fi11 mm wnioskuje). Ogólnie jestem bardzo ciekaw co z tego wyjdzie powodzenia
Awatar użytkownika
By Kaszuba
#463078
Pomysł bardzo ciekawy, z ochotą rzucił bym okiem na żywca, choć pewnie na zakup się nie skuszę - fi22 nie pasuje do niczego. Może to nieistotne dla wielu chmurzących, ale ja już nie chcę wiader na kiju. 20mm pasowało by pod większość zasilałek na akusy fi18, ale raczej przy tym upakowaniu będzie niewykonalne. Mimo wszystko powodzenia życzę.
Awatar użytkownika
By daras25
#463083
Kaszuba pisze:Pomysł bardzo ciekawy, z ochotą rzucił bym okiem na żywca, choć pewnie na zakup się nie skuszę - fi22 nie pasuje do niczego. Może to nieistotne dla wielu chmurzących, ale ja już nie chcę wiader na kiju. 20mm pasowało by pod większość zasilałek na akusy fi18, ale raczej przy tym upakowaniu będzie niewykonalne. Mimo wszystko powodzenia życzę.

Wybacz mi moją niewiedzę ale nie mam pojęcia które mody na baterie 18xxx mają 20mm zew. średnicy ?
By jq0o
#463104
Zgadzam się,że średnica fi.11 bardzo utrudni mocowanie grzałki-zakładając mocowanie na śrubki.
Mocowanie śrubek powinno być po jednym i drugim końcu mesha,a nie po jego bokach-trzeba "uciekać" z drutem.
No ale brak miejsca na takie rozwiązanie.
Natomiast tam gdzie zaznaczone słaby punkt,to nie jest to taki słaby punkt.Liquid i tak musi się tam dostać po meshu,uszczelka jest wyżej,a gwintu nie trzeba uszczelniać.
Awatar użytkownika
By makomp
#463116
Kaszuba pisze:Pomysł bardzo ciekawy, z ochotą rzucił bym okiem na żywca, choć pewnie na zakup się nie skuszę - fi22 nie pasuje do niczego. Może to nieistotne dla wielu chmurzących, ale ja już nie chcę wiader na kiju. 20mm pasowało by pod większość zasilałek na akusy fi18, ale raczej przy tym upakowaniu będzie niewykonalne. Mimo wszystko powodzenia życzę.


Pasuje np. do SILBULA, który ma średnicę 24mm :mrgreen:
Awatar użytkownika
By daras25
#463155
daras25 pisze:
Kaszuba pisze:Pomysł bardzo ciekawy, z ochotą rzucił bym okiem na żywca, choć pewnie na zakup się nie skuszę - fi22 nie pasuje do niczego. Może to nieistotne dla wielu chmurzących, ale ja już nie chcę wiader na kiju. 20mm pasowało by pod większość zasilałek na akusy fi18, ale raczej przy tym upakowaniu będzie niewykonalne. Mimo wszystko powodzenia życzę.

Wybacz mi moją niewiedzę ale nie mam pojęcia które mody na baterie 18xxx mają 20mm zew. średnicy ?

Jak na razie wiem o dwóch -
1.Precise
2. Wizard - jeszcze w prodikcji
Awatar użytkownika
By Aloowak
#463963
Projekt bardzo fajny, ale mocowanie grzałki jest kiepskie, już sobie wyobrażam te wszystkie k***y przy próbach odpowiedniego naciągnięcia i dokręcenia drucika. Lepiej by było jakby można nakręcić drucik na mesha i włożyć druciki do dziurek, a śrubki do przykręcenia od spodu dać, byłoby więcej miejsca i wygodniej. Np zamiast tworzyć gwint 510 i mocowanie grzałki jako jeden element, pomysł nad rozwiązaniem jakie jest zastosowane w cycu V2, tam sam gwint i +pin masz dokrecane, takie rozwiązanie pozwoliloby na utrzymanie porządnego styku, regulację wysokości pinu dodatniego, łatwość montażu itd itp:) Przemyśl to.
Awatar użytkownika
By psqdny
#464816
Zaktualizowałem projekt w oparciu o wasze sugestie (Alpha 1.1).

Jest mniejszy knot, co prawda poszedłem tylko na fi2,5, ale moje początkowe założenie było takie, aby knot nie miał problemów z transportem liquidu. Jeśli będzie coś nie tak, to zastosuje małe oringi na końcach mesha, co przy okazji uszczelni miejsca widocznego gwintu.

Jest powiększona komora spalania.
Mam nadzieję, że uda się zrobić podtoczenie przy dnie na fi15+.
Dodatkowo siatka została obrócona o kąt 30 stopni, co spowodowało lepsze ułożenie śrub mocujących względem mesha.

No i wielce oczekiwany wymiar zewnętrzny fi20, też jest, bo przecież nikt nie chce wiader na kiju .)

Zmieniłem trochę rozwiązanie mocowania złączki 510.
Nie o to chodziło, ale nie mam lepszej i bardziej pewnej koncepcji. Nie jestem zachwycony, ale może w praniu coś się wyjaśni.

Co z tego wyniknie - się okaże.
Dzięki za wasze uwagi.
By jq0o
#465021
Powiększenie średnicy komory spalania do fi.13 to ułatwienie,nie eliminujące jednak kłopotów związanych z precyzyjnym zamocowaniem grzałki w otworze fi.13.
Podtoczenie przy dnie na fi.15 da się zrobić,ale poza tym,że łeb śruby będzie miał więcej miejsca,to więcej nic nie daje.
Ogólnie fajna konstrukcja.
Ludziska mają jednak kłopoty z zamocowaniem grzałki nawet na wystających słupkach,a co dopiero tutaj...
Awatar użytkownika
By Stw
#465081
Może by tak zamiast śrubek zastosować coś na wzór ceramicznego kubka z CS3 czyli na wcisk druciki od grzałki bo tak czy siak nawijanie na śrubki drutu w przestrzeni fi13 to robota dla zegarmistrza
Pomocy

Witam! Kupiłem e papierosa EGO-CE8 1800mAH,niestet[…]

Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.