EPF
Porady, testy, konserwacja naszych sprzętów
Awatar użytkownika
By Mutango
#1142122
LuziQ pisze:Jakoś wolę stosowanie P=U*U/R. Daje mi to moc 29.4W czyli skromne 7A poboru prądu (przy grzałce 0.6Ohm) z akkusa jakim jest Efest Purple, gdzie niby jest zapewniony prąd rozładowywania 25A. Oczywiście idealizując układ przy zerowych spadkach i wieczne naładowanym ogniwie.

LuziQ, cały myk polega na tym, że wzór który używasz, może być stosowany zgrubnie i tylko przy stosunkowo dużych opornościach, kiedy straty stanowią kilka procent i nie mają dużego wpływu na całość. Przy bardzo niskich opornościach, straty zaczynają tak znacząco rosnąć, że obliczenie z "twojego" wzoru, daje wynik który ma niewiele wspólnego z rzeczywistością.
Weźmy sobie takie dane początkowe
U=4V (napięcie ogniwa)
Rg=0.2Ω (oporność grzałki)
Rw=0.02Ω (oporność wewnętrzna ogniwa)
Rp=0.05Ω (oporność połączeń)

Stosując "swój" wzór, obliczasz że -> (4*4)/0.2= 80W
I większość osób jest strasznie w tym momencie podniecona, "ło jejku, jejku... jadę na 80 watach"

Jeśli osoba będzie bardziej kumata, to zważy oporności dodatkowe
i obliczy sobie że -> (4*4)/(0.2+0.02+0.05)= 16/0.27= 59.25W
I w tym momencie entuzjazm trochę spadnie, ale osoba jest nadal podniecona, "ło jejku, jejku... jadę na 60 watach"

Ale rzeczywistość jest jeszcze inna.
A jaka jest rzeczywistość?
Obliczamy prąd:
4/(0.2+0.02+0.05)=4/0.27=14.815A

Obliczamy moc na grzałce:
14.815*14.815*0.2= 43.89W

Obliczamy moc która jest zużywana poza grzałką. Po prostu idzie: na grzanie baterii, na grzanie styków, grzanie przełącznika itp... krótko mówiąc moc która idzie w pi..du:
14.815*14.815*(0.02+0.05)= 15.36W

Podsumowując:
- Osoba najmniej kumata będzie uparcie twierdzić że jedzie na 80 watach
- Osoba trochę bardziej kumata, będzie przekonana że jedzie na 60 watach
- A najbardziej kumata Osoba, będzie wiedzieć że jedzie na 43 watach,
bo duża część energii idzie po prostu w kosmos. Tak to jest przy ekstremalnie niskich opornościach.
Popatrz jaka jest różnica.
Przy grzałkach 1Ω lub więcej ta różnica nie byłaby taka wielka. Można nawet powiedzieć, że byłaby pomijalna.
Natomiast przy grzałce niskooporowej 0.2Ω, różnica jest ogromna. Bo gdzie jest 80W, a gdzie 40W? Toż to jest tylko połowa z tego, co ktoś na początku mógł sobie wyobrażać.
Awatar użytkownika
By LuziQ
#1142221
To powiedz mi jak jest przy grzałce 0,6 Ohm'a tak teoretycznie. Oczywiście żeby dokładnie sprawdzić trzeba by zmierzyć spadki, opór samej rury etc. Ale czy przy 0,6-0,8 Ohm jest czym zawracać sobie głowę? Staram się jakoś dodatkowo nie zagłębiać w to z jednej prostej przyczyny. 35 Amper poboru nie ma d**y żebym osiągnął przy moich grzałkach, a nawet 10 A nie przekraczam.
Tylko weź poprawkę na to jakbyś tłumaczył najmniej kumatej osobie. To że kilka ładnych lat temu maturę z fizyki rozszerzoną zdałem na ok 80% to nie znaczy, że teraz coś pamiętam. Co najwyżej za niedługo będę mógł coś o geomorfologii powiedzieć ;-)
Awatar użytkownika
By tajwoj
#1142224
35A nie osiągniesz nawet przy grzałce 0,1 Om z przyczyn przedstawionych przez Mutango i mnie wcześniej.
Jeśli nie chcesz się zagłębiać to po prostu - masz rezerwę i ogniwo pracuje w komfortowych warunkach.
Przy 0,6 Om wpływ innych rezystancji już nie jest tak bardzo znaczący (chociaż może być w niektórych zasilaniach).
Zresztą w tym wszystkim chyba chodzi o to żeby smak był OK.

Moje uwagi wcześniej dotyczyły fascynacji błędnie policzoną mocą.
Awatar użytkownika
By TommyBlack
#1142238
@ Mutango i tajwoj
Może to nie będzie taki straszny off?

Czy ja mam szanse jakieś na drippowanie na dripperze Tobh ,
mając zrobiony dual mc ( 2x1,5 ohma - czyli jakieś 0,7 ale na zasilaniu
z baterią 18350?
Awatar użytkownika
By TommyBlack
#1142247
Dzięki tajwoj wielkie! :drinkb
Mam różne 18350, czerwone efesty, różowe, AW IMR oryginalne i klony i jakieś jeszcze,
ale nie mam ich tu i nie pamiętam...
Na 2x1,8 mc i tych różowych efestach jest najlepiej, ale hmmm...kilka zakropień i coraz gorzej...
Kupiłbym jakieś porządne baterie, bo spodobało mi się to dripowanie, ale nie mam pojęcia jakie?
Na pewno nie te oryginalne AW IMR, kupiłem 8 szt na raz i ...eeee, szkoda gadać.
Awatar użytkownika
By noman1
#1142251
Polecam efesty filoetowe, mimo że kilka osób pisało że padają, jakoś nie zauważyłem.
Trzeba brać pod uwagę że 18350 mają kiepski stosunek pojemość-wielkość.
2x1,8mc to jednak zbyt wysoko jak na mechanika.
Najbardziej mi podchodziło 2x 0,8-1,2 mc.
Teraz po przesiadce na elektronika nie mam już takich problemów, jednak elektronika daje większą swobobę i stałe doznania w czasie ;) (niestety w normalnych pieniądzach nie ma zbyt dużego wyboru)
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1142256
U mnie na elektroniku całkiem dobrze sprawują sie samsungi od E-JACKA. Wytrzymują 2dni ale ja mam Max 24W. To tak nawiasem. W przyszłym tygodniu mam długi weekend i wreszcie mogę wyjechać bez ładowarki.
Bardzo ciekawych rzeczy sie tu dowiedziałem a temat jakby o czymś innym. ;)
Awatar użytkownika
By noman1
#1142267
TommyBlack pisze: ...a poza tym, to ja chcę się nauczyć drippowania i nie ma mi kto pomóc!

Jak kazda nauka, trzeba ćwiczyć i ćwiczyć i.....
Zrób kilka grzałek, testuj swoje setupy bo nie ma złotego środka i nie patrz na Pana Ohma czasem lepiej żyć w niewiedzy ;)

PS. sorki za wyciągnięcie cytatu z innego tematu hahahahah
Awatar użytkownika
By Landor
#1142272
To ja też wyciągnę z cytatu. Nie liczą się cyferki, tylko satysfakcja z wapowania :-D

N9005 +TapaTalk 4.7.3
Awatar użytkownika
By tajwoj
#1142630
-> TommyBlack
Zrobiłem przebieżkę moim Efest'om.
Wykres można zobaczyć tutaj;
http://tayvoy.files.wordpress.com/2014/ ... 1_05_i.png

Obydwa ogniwa zawsze pracowały razem i mimo przeszło 150 cykli idą prawie równo.
Wykres nagrzewania dla drugiego ogniwa zaczyna się później, ponieważ zapomniałem włożyć czujnika temperatury.
Program jest taki, że załącza rozładowanie na 8 sekund, następnie 12 sekund przerwy.
W serii jest sześc załączeń, po czym następuje 120 sekund przerwy i następna seria.

Jeśli chciałbyś pojarać trochę dłużej zachowując moc, to niestety czeka Cię przesiadka na 18650.
Dla Twojej grzałki byłyby OK bateryjki 2600-3000mAh (albo wiecej) i z prądem >=10A.
Awatar użytkownika
By weba
#1142636
Hmmm nie abym szukał zaczepki ale ...to chyba nie ten temat na dyskusję o ogniwach :)

Edit:
Fakt ze wiele ciekawych i przydatnych rzeczy się do wiedziałem no ale ... :)
Ostatnio zmieniony 02 sie 2014, 20:11 przez weba, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By TommyBlack
#1142699
@tajwoj :drinkb

Bardzo Ci dziękuję.Twoja fachowość , tylko potwierdza mój amatorski wniosek.
Do drippu trzeba mieć solidne baterie. A takich w rozmiarze 18350 chyba obaj nie spotkaliśmy...
Niestety, ja nie umiem chmurzyć na 18650!
Jeszcze raz bardzo wielkie podziękowania i może jeszcze będę mógł skorzystać z Twojej wiedzy,
aczkolwiek zapewne w innym Dziale.
Za sprowokowanego Off-ttopa bardzo przepraszam!
Awatar użytkownika
By TommyBlack
#1142712
Dzięki Darek! :drinkb
Tak patrzę na nią właśnie i ...cieszę się że kupiłem te fioletowe efesty,
jeśli tabelka dotyczy ich... bo najlepiej mi na nich wszystko działa.
W moim przypadku niestety, w grę wchodzą tylko 18350!
Hmmmm...choć niedawno mówiłem że dripping to jakiś głupi pomysł... :wink: :-P
Awatar użytkownika
By daras25
#1142716
Ja cały czas dripuję na 18350 i to mój podstawowy sprzęt ale nigdy nie schodzę poniżej 1 Om a do zabawy lub stacjonarnie coś większego na subohm .
Ale na 18490 AW IMR też można ukręcić coś ciekawego :wink:



LuziQ , niestety ale ta tabelka jest już nie najnowsza i nawet VTC5 na niej nie ma .
Awatar użytkownika
By Landor
#1142717
W tabelce nie brakuje Efestów fioletowych 35A tylko Sony VTC5 2600 mAh 30A. Fioletowe Efesty 35A to nic innego jak ogniwa Sony VTC4 i VTC5 (w zależności od pojemności) przykryte fioletową folią i nazwą Efest...

N9005 +TapaTalk 4.7.3
Awatar użytkownika
By daras25
#1142719
Landor pisze:W tabelce nie brakuje Efestów fioletowych 35A tylko Sony VTC5 2600 mAh 30A. Fioletowe Efesty 35A to nic innego jak ogniwa Sony VTC4 i VTC5 (w zależności od pojemności) przykryte fioletową folią i nazwą Efest...

N9005 +TapaTalk 4.7.3


.... i zawyżoną specyfikacją :?
Awatar użytkownika
By TommyBlack
#1142720
daras25 pisze:Ja cały czas dripuję na 18350 i to mój podstawowy sprzęt ale nigdy nie schodzę poniżej 1 Om a do zabawy lub stacjonarnie coś większego na subohm .
Ale na 18490 AW IMR też można ukręcić coś ciekawego :wink:



LuziQ , niestety ale ta tabelka jest już nie najnowsza i nawet VTC5 na niej nie ma .


Cholera! Wymagam myślenia od innych...a sam robię z siebie idiotę...
Jeszcze raz dziękuję Darek!
Jasne, wystarczą mi te baterie co mam, tylko po prostu , nie muszę mieć przecież 0,7 ohma.
:piwo

Wstyd mi trochę, więc idę pogadać z gwiazdami. One zawsze ściągają mnie na ziemię.... :wink:
Awatar użytkownika
By treblaa
#1142726
LuziQ pisze:Jak dla mnie w tabelce brakuje jeszcze z Efest'ów Purple 2500 o prądzie rozładowania producenckim 35A.

Swyped on Venue 7


Landor pisze:W tabelce nie brakuje Efestów fioletowych 35A tylko Sony VTC5 2600 mAh 30A. Fioletowe Efesty 35A to nic innego jak ogniwa Sony VTC4 i VTC5 (w zależności od pojemności) przykryte fioletową folią i nazwą Efest...

N9005 +TapaTalk 4.7.3


VTC4 jako Efest (30A 2100mAh) to tak ale VTC5?! Gdzie takie?
Te 35A to według tej strony są 20A - http://dampfakkus.de/akkutest.php?id=509
Awatar użytkownika
By Landor
#1142733
VTC5 jako Efest 35A 2500 mAh z tego co kojarzę. Ale mogę się mylić.

N9005 +TapaTalk 4.7.3
Awatar użytkownika
By treblaa
#1142734
Landor pisze:VTC5 jako Efest 35A 2500 mAh z tego co kojarzę. Ale mogę się mylić.

N9005 +TapaTalk 4.7.3


"This is a rebranded LG ICR18650HE2 cell. Careful: max continuous discharge rate for this cell is 20A *NOT* 35A as advertised by Efest. According to LGs spec sheet 35A is only permissible for short periods not to exceed 75 seconds."

VTC5 mają 30A i 2600mAh ;)
Awatar użytkownika
By Landor
#1142736
No to się myliłem. Czyli Efesty wykorzystują tylko VTC4.
To jeszcze gorzej heh, te 2000 mAh; 35A to już całkiem spore oszustwo. 20A brandować jako 35A... Aż strach pomyśleć...

N9005 +TapaTalk 4.7.3
Awatar użytkownika
By treblaa
#1142739
Landor pisze:No to się myliłem. Czyli Efesty wykorzystują tylko VTC4.
To jeszcze gorzej heh, te 2000 mAh; 35A to już całkiem spore oszustwo. 20A brandować jako 35A... Aż strach pomyśleć...

N9005 +TapaTalk 4.7.3


Te są lepsze: http://dampfakkus.de/akkutest.php?id=531
"This cell is advertised as 20A. However it is based on a Panasonic NCR18650BE which is rated anywhere between 4A and 6.4A max continuous discharge. Performance test results put it on a level between NCR128650B (6.5A) and Panasonic NCR18650PF (10A) and is doing fine there. "
Awatar użytkownika
By Landor
#1142742
treblaa pisze:
Landor pisze:No to się myliłem. Czyli Efesty wykorzystują tylko VTC4.
To jeszcze gorzej heh, te 2000 mAh; 35A to już całkiem spore oszustwo. 20A brandować jako 35A... Aż strach pomyśleć...

N9005 +TapaTalk 4.7.3


Te są lepsze: http://dampfakkus.de/akkutest.php?id=531
"This cell is advertised as 20A. However it is based on a Panasonic NCR18650BE which is rated anywhere between 4A and 6.4A max continuous discharge. Performance test results put it on a level between NCR128650B (6.5A) and Panasonic NCR18650PF (10A) and is doing fine there. "

No to zaczynam się bać na poważnie. Mam dwa Efesty 15A 18500... Kupione w e-dym.pl. Jutro lub w pn wybebeszę jedno ogniwo żeby zobaczyć co siedzi w środku fioletowej folii. @treblaa dzięki za info :-D

N9005 +TapaTalk 4.7.3
Awatar użytkownika
By Landor
#1142752
noman1 pisze:Ciekawe skąd na tej stronie wiedzą jaki aku siedzi pod folią ??

Hmmm bo ją zdjęli? ;-)

N9005 +TapaTalk 4.7.3
Awatar użytkownika
By pol
#1142766
noman1 pisze:
Landor pisze:
noman1 pisze:Ciekawe skąd na tej stronie wiedzą jaki aku siedzi pod folią ??

Hmmm bo ją zajęli? ;-)

Zdjąłem z 3100, zero jakichkolwiek oznaczeń na ogniwie.

Widocznie trafiłeś na oryginał.
Awatar użytkownika
By noman1
#1142769
pol pisze:Widocznie trafiłeś na oryginał.

No własnie, zobaczmy wykres rozładowania Efesta 2500, 5A z tej strony:
http://dampfakkus.de/akkutest.php?id=509 - :shock: 804mAh

a z tej: http://lygte-info.dk/review/batteries20 ... %20UK.html - 2200 mAh
i wniosek: Usual a battery with unspecified cell will not get better rating than acceptable, but there is no doubt this is a very good cell that is used here.

Chyba niemiecka strona ma jakieś podróbki, bo nie wiem skąd takie rozbierzności.
Awatar użytkownika
By treblaa
#1142771
noman1 pisze:
pol pisze:Widocznie trafiłeś na oryginał.

No własnie, zobaczmy wykres rozładowania Efesta 2500, 5A z tej strony:
http://dampfakkus.de/akkutest.php?id=509 - :shock: 804mAh

a z tej: http://lygte-info.dk/review/batteries20 ... %20UK.html - 2200 mAh
i wniosek: Usual a battery with unspecified cell will not get better rating than acceptable, but there is no doubt this is a very good cell that is used here.

Chyba niemiecka strona ma jakieś podróbki, bo nie wiem skąd takie rozbierzności.

Eeee skąd te 804mAh?
"gemessen bei 2A bis 3V 2352mAh"
Awatar użytkownika
By tajwoj
#1147318
-> DrDollar

Na stronie którą podałeś, wartości w tabelce podane są wzięte:
These ratings are general guidelines taken from information on the internet and NOT all from the manufacturers

Czyli w niektórych przypadkach od Wróża Macieja.
Jeszcze popatrzę...
Chyba przeważnie z tego źródła.
By DrDollar
#1147339
Nie będę się tutaj spierał. Tabelka stronę wcześniej też 100% pewności nie daje. Ta którą wysĺałem jak dla mnie jest tylko orientacyjna więc raczej jasne jest, że nie lepiej nie schodzić do granic rezystancji podanych w niej i dla własnego bezpieczeństwa warto zachować pewien zapas łomów na grzałce.
Awatar użytkownika
By Wąski
#1153088
Mam prośbę.
Poszukuję wiarygodnych źródeł podających rezystancje wewnętrzne akumulatorków. Różne źródła różnie podają... *SMOKEKING*
Awatar użytkownika
By Wąski
#1153815
Mierzyłem obciążając różnymi rezystancjami (b. małe alfa ;)) i dochodzę do wniosku, że albo tak małe rezystancje wewnętrzne są zmienne w zależności od obciążenia i bardzo nieliniowe, albo metody teoretyczne w praktyce są z jakiegoś nieznanego mi powodu o kant potłuc. Wyniki są bardzo niestabilne. Pomiary robiłem różnymi sposobami - zarówno znalezionymi w necie jak i wydumanymi samodzielnie.
Dlatego pytam o jakieś źródła informacji. Kiedyś gdzieś znalazłem, że rezystancja wewnętrzna zmienia się od ok. 0,1Ω w nowych akku do nawet 0,3Ω w przechodzonych. I to niby mniej więcej się sprawdzało do czasu, aż przeleciałem pobieżnie ten wątek. :kulam

Pytam dlatego, bo w przypadku ekstremalnie niskich oporów grzałek i dużych prądów, ma to kolosalne znaczenie. Jest to o3wiście psu na buty i dla fanów szalonego brodacza... ;)
Ot, dla mnie zwykła ciekawość.

PS
Teraz dopiero wlazłem na Twoją stronkę z pomiarami. Czapki z głów. Nie mam więcej pytań. *PIWKO*
Awatar użytkownika
By tajwoj
#1153820
Rw dla prądu stałego mozna wyliczyć z takiego np. rozładowania:

http://tayvoy.com/lg-lgdbmg11865/ (na dole strony wykres dla rozładowania impulsowego).

Przy prądzie około 14,5 A, napięcie na ogniwie spadało o około 0,4V, co daje Rw około 0,028 Om, czyli 28 miliOm.

Gdy dopiszę pare linijek do programu rozładowarki, będę miał wyniki natychmiast.
Teraz muszę brać wartości z pliku rejestracji rozładowania np.
https://www.dropbox.com/s/96uch5ziuesyu ... _025_i.txt

Mam już tryb impulsowy, więc zrobię pomiary z wyliczeniem Rw dla wszystkich ogniw jakie posiadam.
Być może komuś się to przyda.
Awatar użytkownika
By malina01321
#1184824
A ja pale 0.15 Oma na 100W:

Obrazek

A grzałka autora ma tyle:

Obrazek

Jeśli oczekujesz, że znajdziesz tutaj gotowy przepis na te "wytwornice dymu" jakie pokazują na filmikach niektórzy IDIOCI to szkoda Twojego czasu.
- więc polecam 4 grzałki o łącznej rezystancji 0.15 Oma :)
Awatar użytkownika
By Haze
#1184847
malina01321 pisze:A ja pale 0.15 Oma na 100W

Rozumiem, że 4x0,6 ohma. A można wiedzieć przy jakim napięciu?
Awatar użytkownika
By pok14
#1184867
Haze fajny poradnik ale.....
Teraz moda na dripery i dripowanie. Dla całkowitych szczypiorków poleciłbym najpierw rozpoznanie walką.
Zanim kupią dripera, mechanika, druty, waty, akusy i inne potrzebne szpeje niech sprawdzą czy im to całe dripowanie pasuje.
Zacząć można od zwykłych atomizerów 510,801,901 i bezmostkowców.
Żeby potem nie było hektolitrów łez wylewanych w wątkach: polecili, nie pasuje, nie potrafię, dolewać trzeba co chwilę, chmury małe, bobry wielkie itp, itd.
Także mała uwaga co do driperów ( klonów).
Są klony i klony, nie każdy to shit. Niektóre są naprawdę dobre i nie straszne im niskie oporności i wysokie temperatury. Ale o tym już nie klikam bo wywołam kolejną "wojnę klonów".
Awatar użytkownika
By Haze
#1184876
pok14 pisze:Teraz moda na dripery i dripowanie. Dla całkowitych szczypiorków poleciłbym najpierw rozpoznanie walką.
Zanim kupią dripera, mechanika, druty, waty, akusy i inne potrzebne szpeje niech sprawdzą czy im to całe dripowanie pasuje.
[...]
Żeby potem nie było hektolitrów łez wylewanych w wątkach: polecili, nie pasuje, nie potrafię, dolewać trzeba co chwilę, chmury małe, bobry wielkie itp, itd.

Nie wnikam - zwróć uwagę, że wątek nie jest zatytułowany "Ludzie! Drippujcie bo warto", nikogo nie namawiam, tylko pokazuję jak zacząć...


pok14 pisze:Zacząć można od zwykłych atomizerów 510,801,901 i bezmostkowców.

Najlepiej daj jakiś przykład.


pok14 pisze:Są klony i klony, nie każdy to shit. Niektóre są naprawdę dobre i nie straszne im niskie oporności i wysokie temperatury.

Być może masz rację - ale kluczowe jest tu słowo NIEKTÓRE :mrgreen:
Pomocy

Witam! Kupiłem e papierosa EGO-CE8 1800mAH,niestet[…]

Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.