Strona 1 z 1

Gwinty

Post:28 lis 2012, 23:03
autor: Willow
Jako, że planuję zlecić wykonanie tuby własnego pomysłu tokarzowi (daleko mi do sprawności majsterkowania, a i tak nie mam narzędzi/znajomych z narzędziami), a do forumowych moderów są kolejki, jak stąd na biegun południowy, potrzebuję konkretnej informacji.

Czy gwint 510 i gwint eGo mają jakieś "techniczne oznaczenia", jakie każdy tokarz zrozumie?
Czy przeciętny/mniej przeciętny tokarz będzie posiadał odpowiednią gwintownicę oraz narzynkę, czy są to bardzo nietypowe wymiary charakterystyczne jedynie dla branży ep?

Re: Gwinty

Post:28 lis 2012, 23:05
autor: MrJacek
510 to M7x0,5 i raczej nietypowy.

Re: Gwinty

Post:28 lis 2012, 23:11
autor: Barjavel

Re: Gwinty

Post:28 lis 2012, 23:17
autor: emes
MrJacek pisze:510 to M7x0,5 i raczej nietypowy.


Popraw mnie jeśli się mylę. Albo jest to gwint metryczny i jest oznaczany literą "M" czyli typowy/standard, albo nietypowy i wtedy jest samo 7x0,5. Nie ma czegoś takiego jak nietypowy gwint metryczny :) Owszem - może być rzadko spotykany/używany ale w dalszym ciągu jest to zwykłe "M".

Pozdrawiam

Re: Gwinty

Post:28 lis 2012, 23:20
autor: MrJacek
emes pisze:
MrJacek pisze:510 to M7x0,5 i raczej nietypowy.


Popraw mnie jeśli się mylę. Albo jest to gwint metryczny i jest oznaczany literą "M" czyli typowy/standard, albo nietypowy i wtedy jest samo 7x0,5. Nie ma czegoś takiego jak nietypowy gwint metryczny :) Owszem - może być rzadko spotykany/używany ale w dalszym ciągu jest to zwykłe "M".

Pozdrawiam


Mój błąd ;) rzadko spotykany może

Re: Gwinty

Post:28 lis 2012, 23:22
autor: walerka
A tak z czystej ciekawości, dlaczego to nazywa się 510?

Re: Gwinty

Post:28 lis 2012, 23:25
autor: Goldi
walerka pisze:A tak z czystej ciekawości, dlaczego to nazywa się 510?

Pewnie z takiego samego powodu co gwint 601. :wink:

Re: Gwinty

Post:28 lis 2012, 23:29
autor: pol
To tak już mają .... gwint eGo ... :lol:

Re: Gwinty

Post:28 lis 2012, 23:31
autor: Willow
Co do narzynki, to myślałem akurat o gwincie eGo - a nuż się kiedyś przyda ;)
Dzięki wielkie za szybką odpowiedź :)
Kupować narzędzi raczej nie zamierzam, bo wyszłoby drożej od zlecenia wykonania(a na jakąś większą produkcję z mojej strony nie ma raczej co liczyć, choć mogę później zamieścić na forum pełny projekt moda, jeśli się sprawdzi i jak ktoś będzie chciał to wykorzystać, to proszę bardzo ;) ), chodziło mi raczej o to, czy tokarz będzie miał coś takiego.

Re: Gwinty

Post:28 lis 2012, 23:50
autor: pol
Pokaż tokarzowi głowicę eGo, wyjmie z szuflady grzebień i wszystko będzie wiedział.

Re: Gwinty

Post:29 lis 2012, 00:04
autor: Willow
Racja, nie pomyślałem o czymś tak oczywistym :oops:
Dzięki za radę. Jak będę wiedział, jak to jest z gwintem eGo, to podzielę się w tym temacie ;)

Re: Gwinty

Post:29 lis 2012, 00:07
autor: szperaczz
Gwint EGO raczej nie ma zastosowania w modach, zawsze można użyć przejsciowki ;)

Re: Gwinty

Post:29 lis 2012, 00:11
autor: emes
Willow pisze:Racja, nie pomyślałem o czymś tak oczywistym :oops:


E tam... Nie myli się tylko ten co nic nie robi...
Tylko nie zapomnij pochwalić się swoją produkcją. :)

Pozdrawiam

Re: Gwinty

Post:29 lis 2012, 00:12
autor: wodz11
szperaczz pisze:Gwint EGO raczej nie ma zastosowania w wodach, zawsze można użyć przejsciowki ;)

Pewnie nie, bo szybko rdza go złapie ;)

Re: Gwinty

Post:29 lis 2012, 00:12
autor: pol
szperaczz pisze:Gwint EGO raczej nie ma zastosowania w wodach, zawsze można użyć przejsciowki ;)

Bywają :lol:
milczek-skromnie-przedstawia-dzielo-rak-wlasnych-t32025.html

Re: Gwinty

Post:24 sty 2013, 21:18
autor: Willow
Dobra jeszcze jedno pytanie:
-jak się tworzy poprawne techniczne oznaczenie gwintu?
7 x 0,5 oznacza średnicę "rdzenia" 7 mm i wysokość gwintu 0,5 mm? Co oznacza ta literka "M"? Oznaczenie dla gwintu "męskiego" i "żeńskiego" jest takie samo? Mam już projekt w głowie, muszę teraz to tylko w zrozumiały dla tokarza sposób rozrysować.

Prośba do kogoś, kto dysponuje wspomnianym "grzebieniem": moglibyście pomierzyć gwint eGo? Prośba wynika z tego, że mieszkam we Wrocławiu, a polecony mi zakład jest w Gliwicach[moje miasto rodzinne], więc chcę tam pojechać już z gotowym, przemyślanym projektem, a nie jeździć dwa razy lub nanosić poprawki na szybko [bo wiadomo, jak to się kończy].

Kolejne pytanie związane z moim projektem, niezwiązane bezpośrednio z tematem: jaka jest średnica wewnętrzna tuby 22 mm? Jak zmierzyłem mojego Simple, to wyszło 18,5 mm, ale przy 22 mm zewnętrznej to już się kawał blachy robi [masa], a mam wątpliwości, czy przy np. 19 mm nie będą latały akusy w środku.

Proszę o konkretne odpowiedzi na zadane pytania, a nie rozwodzenie się nad tym, czy gwint eGo ma zastosowanie w MODach [w moim ma być i nie musi to nikomu pasować, projekt jednoegzemplarzowy].

Re: Gwinty

Post:24 sty 2013, 21:32
autor: Absztyfikant
M, oznacza metryczny, następnie jest średnica rdzenia i skok gwintu
Oczywiście są różne rodzaje gwintów nie tylko metryczne
Moja sugestia kupić głowice ego za 6 zł wysłać i powiedzieć chce taki. 10 zl kosztów a masz pewność, że nie będzie akcji typu nie zrozumieliśmy się :D

Re: Gwinty

Post:24 sty 2013, 21:40
autor: Willow
Właśnie na głowicę mam nieco inny pomysł, dlatego nie chcę im dać typowej głowicy na dłużej, bo jeszcze się nie zrozumiemy i zrobią typową głowicę. Chcę im dać rysunek techniczny, na podstawie którego zrobią mi całe body.

Edyta:
A co oznacza, że gwint jest "metryczny"? Chodzi o skok?

Re: Gwinty

Post:24 sty 2013, 21:43
autor: prymus140
Są gwinty metryczne i calowe.Literka M oznacza gwint metryczny.

Re: Gwinty

Post:24 sty 2013, 21:44
autor: Goldi
Willow pisze:A co oznacza, że gwint jest "metryczny"? Chodzi o skok?

Metryczny czyli mierzony w milimetrach, w odróżnieniu np. od calowego.

Re: Gwinty

Post:24 sty 2013, 21:59
autor: Willow
A jak jest z wysokością samego gwintu? Czy jest standardowa dla wszystkich czy np. proporcjonalna do średnicy "rdzenia"?

Re: Gwinty

Post:24 sty 2013, 22:01
autor: Goldi
Willow pisze:A jak jest z wysokością samego gwintu? Czy jest standardowa dla wszystkich czy np. proporcjonalna do średnicy "rdzenia"?

Proporcjonalna, dokładne wymiary podane są w tabelach gwintów.

Re: Gwinty

Post:24 sty 2013, 22:35
autor: Absztyfikant
Goldi pisze:
Willow pisze:A jak jest z wysokością samego gwintu? Czy jest standardowa dla wszystkich czy np. proporcjonalna do średnicy "rdzenia"?

Proporcjonalna, dokładne wymiary podane są w tabelach gwintów.


Proporcjonalne? w żadnym wypadku raczej określone normą ISO :wink:
http://www.luktom.com.pl/pobierz/tabela_skoskow.pdf
a tak ps ego nie jest metrycznym gwintem wg normy :wink:

Re: Gwinty

Post:24 sty 2013, 22:38
autor: Goldi
Absztyfikant pisze:Proporcjonalne? w żadnym wypadku raczej określone normą ISO :wink:
http://www.luktom.com.pl/pobierz/tabela_skoskow.pdf
a tak ps ego nie jest metrycznym gwintem :wink:

Proporcjonalne w sensie, że czym większy gwint tym większa jego wysokość. Oczywiście wszystkie wymiary są jasno określone w tabelach.

Re: Gwinty

Post:24 sty 2013, 22:57
autor: Barjavel
W prztpadku gwintu 7x0,5 wysokosc nitki gwintu wynosi 0,4mm

Re: Gwinty

Post:24 sty 2013, 22:58
autor: sator75
Nie kombinujcie już bo chłopina nic nie wytoczy ;-)
Tutaj konkretna tabelka http://www.pg.gda.pl/~wlitwin/pkm/3_gwinty%20metryczne.pdf

Re: Gwinty

Post:24 sty 2013, 23:27
autor: Willow
To wie ktoś w końcu, jak z tym gwintem eGo? :)
I czy przy średnicy wewnętrznej 19 mm aku nie będą latały zbyt mocno w środku?

Re: Gwinty

Post:24 sty 2013, 23:30
autor: sator75
Gwint ego to 12x0,75 lub 12x0,5 , jutro zmierzę to podam Ci dokładnie .
Średnica 19 ciut dużo ale do niektórych aku jak znalazł , mocniej skręcisz moda i nie będzie latać ;-)

Re: Gwinty

Post:24 sty 2013, 23:33
autor: kurok
Willow pisze:czy przy średnicy wewnętrznej 19 mm aku nie będą latały zbyt mocno w środku?

W tej skromnej kwestii moge tylko dodać, że przeciętne batki mają 18.2-18.4, dość rzadko 18.5 lub więcej.

Re: Gwinty

Post:25 sty 2013, 07:59
autor: milczacy
odrobina wąskiej taśmy klejącej owiniętej na końcówkach baterii i po kłopocie ;)

Re: Gwinty

Post:27 sty 2013, 17:22
autor: Willow
@sator75: I jak, zmierzyłeś już ten gwint eGo? :)

Re: Gwinty

Post:27 sty 2013, 19:27
autor: Habi
Ten dział to chyba Tips & Tricks,a nie szybkie pytanie.Jak sama nazwa mówi dział jest o niekonwencjonalnych rozwiązaniach.Otwieram temat z ciekawości a tu najzwyklejsze pytanie o gwint.Coś nie halo.

Re: Gwinty

Post:27 sty 2013, 19:55
autor: Murof
Gwint eGo to gwint metryczny M12x0,5.
Czyli średnica zewnętrzna gwintu 12 mm, skok gwintu 0,5 mm.

P.S. Ten temat rzeczywiście jest w nieodpowiednim dziale.

Re: Gwinty

Post:27 sty 2013, 21:19
autor: Willow
Temat jest w modomanii i dotyczy specyfikacji gwintów, które zamierzam umieścić w moim modzie. Tematów o budowie moda od zera nie widziałem żadnych, więc nie dopisywałem się do innych tematów. W szybkim pytaniu temat zginie, a tu może się przydać dla kogoś, kto będzie również chciał zbudować coś swojego bez wcześniejszych dośwadczeń konstruktorskich.

Edyta:
Aha, no i dzięki Murof :)

Re: Gwinty

Post:20 lip 2013, 22:48
autor: Chines88
W razie potrzeby podaję wszystkie rodzaje gwintów występujące w e-papierosach:

901- M8 x 0.75
801- M9 x 0.75
510- M7 x 0.5
401- M7 x 0.5

Chyba tyle, może komuś się przydadzą, a jak nie to przynajmniej się nie zgubią.:D

Re: Gwinty

Post:20 lip 2013, 22:56
autor: pol
Chines88 pisze:W razie potrzeby podaję wszystkie rodzaje gwintów występujące w e-papierosach:
...

901, 801, 510, 401
To nie wszystkie typy gwintów występujących w ep.

Re: Gwinty

Post:20 lip 2013, 23:22
autor: HaQer
Jeszcze jest np 601 i parę innych ;]

Re: Gwinty

Post:24 lip 2013, 01:00
autor: jsakic19
Czy ktoś używał zestaw naprawczy do gwintów 510? Warto takie coś zakupić czy lepiej regenerować gwint np. u jakiegoś tokarza? Jak to wygląda cenowo? Jest to opłacalne bo chodzi mi o regenerację gwintu w Vamo.

Re: Gwinty

Post:24 lip 2013, 01:07
autor: pol
Nie wejdzie tam przejściówka 510>eGo?

Re: Gwinty

Post:24 lip 2013, 01:08
autor: jsakic19
pol pisze:Nie wejdzie tam przejściówka 510>eGo?


Już nie... Nie wiem czy regeneracja to coś opłacalnego, bo jeżeli nawet ta usługa będzie powyżej 30 zł to sobie daruje - to naprawdę stare Vamo ale działa bezbłędnie oprócz - zerwanego gwintu :|

Re: Gwinty

Post:24 lip 2013, 01:12
autor: pol

Re: Gwinty

Post:04 sie 2013, 23:59
autor: Tianski
Co od regeneracji w vamo.
Można uzyć czegoś takiego przjeciowka 510 /ego:
Obrazek
rozkrecić, wyjac piny z uszczelkami i w otwór wsadzić pin + od vamo

Obrazek
Uciąć zniszczony gwint (dolna zielona kreska) , tak zeby została podkładka i w nią wbić, wkrecić przejscówkę, dolutowac kable "+" i masy - tylko nie wiem czy te 8 mm nie bedzie za dużo gla gwintu ego/,
ew poszukac podkładki która ma 18 mm średnicy i 3 mm grubości, zrobić w niej gwint - i mamy vamo z wymiennym gwintem.

Re: Gwinty

Post:09 sie 2013, 01:35
autor: Wąski
Mam zapamiętany taki link o gwintach: post232483.html#p232483

Re: Gwinty

Post:15 wrz 2013, 01:12
autor: NoxLux
Witam, sam chce zrobić stalowe body (dokładnie z nierdzewki, polerka na lustro). W planach mam bardzo prostą budowe, czyli 2 rurki z gwintem zewnętrznym z czego jedna będzie miała włącznik a druga gwint pod claromizer i złączka z gwintem wewnętrznym. I tu pojawia się moje pytanie, co z elektroniką ? Czy między akumulatorem a claromizerem jest jakiś sterownik itp. ? Co do akumulatorka mogę się dostosować z wymiarami body. Tokarke i umiejętności mam więc fajnie by było zrobić coś swojego :)

Re: Gwinty

Post:15 wrz 2013, 11:58
autor: Tianski
Zależy pod co chcesz zrobić, jak pod sznurek to mozesz nawet elektornikę z ego/ spinera wrzucić, jak pod mesh to bez eletroniki - czyli gwint, rura i włacznik. No ale to nie ten dział...