EPF
Awatar użytkownika
By rafal180
#1415187
No to pewnie zależy na ilu watach jedziesz, bo jak na 10W to pewnie 3000mAh 10A wytrzyma lepiej niż 2500mAh 20A, oczywiście 10A to za mało na zasilanie 50W nawet jak ktoś wapuję na 10W, ale już 20A przy 10W będzie ok.
Awatar użytkownika
By refurbished
#1415241
rafal180 pisze:No to pewnie zależy na ilu watach jedziesz, bo jak na 10W to pewnie 3000mAh 10A wytrzyma lepiej niż 2500mAh 20A, oczywiście 10A to za mało na zasilanie 50W nawet jak ktoś wapuję na 10W, ale już 20A przy 10W będzie ok.

Nie możesz liczyć amperów płynących w obwodzie grzałki i porównywać do obwodu z baterią.
Możesz w pewnym przybliżeniu, ponieważ układ elektroniczny nie jest 100% sprawny, przyjąć, że moc w obu układach będzie podobna.
Stąd moc 50W dla baterii o napięciu 4,2V spowoduje przepływ prądu rozładowania 12A, a dla napięcia baterii 3V niecałe 17A.
Podawane przez producenta 20A jako zalecany prąd rozładowania baterii okazuje się być wystarczające.
Bateria z maksymalnym prądem rozładowania 10A podziała do 30W.
Fizyki nie przeskoczysz, ale nie trzeba się jej bać.
Dla ułatwienia - gdy nastawisz moc 50W dla grzałki 0,5 oma przez grzałkę popłynie prąd o wartości 10A, a układ podbije napięcie do 5V.

Dla 10W - prąd rozładowania baterii przy napięciu baterii:
4.2V, czyli nówka, będzie 2,38A
3V, czyli rozładowanej już baterii wyniesie 3,33A - takie natężenie to nawet laptopówka udźwignie.

Fizyki nie da się oszukać.
Awatar użytkownika
By rafal180
#1415255
Ktoś mądry i sensowny, przepraszam ale teraz nie pamiętam kto :) podawał tu na forum, że takie proste wyliczenia mocy, napięcia do prądu rozładowania baterii ma się nijak bo nie jest uwzględnione wiele czynników i jak nam wyjdzie np. 17A to faktycznie może to być np. 25A, dlatego jak przy 10W wyszło 2,38A - 3,33A to faktycznie ta wartość może oscylować w granicy pewnie 7-10A, dlatego też do 10W 10A byłoby dobre, ale gdyby ktoś chciał raz na jakiś czas zwiększyć z 10W do 15W to bezpieczniejsze będą 20A. Później poszukam linka do tego postu, gdzie są wskazane ww. wyliczenia, chyba, że coś mi się pokiełbasiło to z góry przepraszam.
By emwu13
#1415265
Dzięki panowie za pomoc i szczegółowe objaśnienia :) tego właśnie spodziewam się wchodząc jako laik na forum między fachowców - pomocy a nie szydery.
Jeszcze raz DZIĘKI!!! :)

Aktualnie jadę na RBA które wskazuje 0,5ohm i mocy ~15W co zupełności mi wystarcza :D

Mam takie pytanko - czy jest ktoś kto wapuję subtanka jak analoga czy wszyscy ciągniecie bezpośrednio do płuc?
Powiem szczerze, że jakoś ta pierwsza opcja mi bardziej podchodzi ale nie udało mi się jednak jeszcze znaleźć sposobu by z satysfakcją Tak właśnie wapować na subtanku.
Może jednak się tak da i macie jakieś rady odnośnie konfiguracji bazy (?/?), oporowosci, napiecia/mocy żeby z powodzeniem Tak właśnie wapować?
Awatar użytkownika
By rafal180
#1415390
Na subtanku cieżko tak warować usta-płuca, ale można jak zrobisz grzałkę na RBA coś ok. 1-1.5ohm i na AH ustawionym na tą 2mm dziurkę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
By pawel25
#1415428
Emwu13 ustaw sobie na najmniejszy przepływ powietrza, zmniejsz napięcie i podmień ustnik na mnjejszy i próbuj może Ci przypasuje.
Awatar użytkownika
By LuziQ
#1415451
rafal180 pisze:Ktoś mądry i sensowny, przepraszam ale teraz nie pamiętam kto :) podawał tu na forum, że takie proste wyliczenia mocy, napięcia do prądu rozładowania baterii ma się nijak bo nie jest uwzględnione wiele czynników i jak nam wyjdzie np. 17A to faktycznie może to być np. 25A, dlatego jak przy 10W wyszło 2,38A - 3,33A to faktycznie ta wartość może oscylować w granicy pewnie 7-10A, dlatego też do 10W 10A byłoby dobre, ale gdyby ktoś chciał raz na jakiś czas zwiększyć z 10W do 15W to bezpieczniejsze będą 20A. Później poszukam linka do tego postu, gdzie są wskazane ww. wyliczenia, chyba, że coś mi się pokiełbasiło to z góry przepraszam.


Czyżby chodziło Ci o moje obliczenia? Bo sensowny to nie jestem, a mądry tym bardziej :P
post1405251.html#p1405251
By swirusx84
#1415453
Ja mienilem ustnik od ego one i pasuje idealnie oryginalny ma.dla mnie za.duzy otwor.

Wysłane z mojego D5503
Awatar użytkownika
By rafal180
#1415469
Tak, chyba tak :) . Na szybko czytałem wtedy tego posta i dałem teraz plamę z tym brakiem uwzględnienia wielu czynników :) bo wyszło wsunie tyle, że trzeba pod uwagę brać dodatkowo spadek napięcia ogniwa pod obciążeniem, ale tak dziękuje za przypomnienie posta. Mądry i sensowny to możesz potraktować jako zwrot grzecznościowy :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
By emwu13
#1415496
Powiem tak...chyba się zaczynam przyzwyczajać dopłucnie hehe. Kupiłam herbatkę z liqueen'a 6mg (używałem 12mg) na próbę i zaczynam się przyzwyczajać :)
Ale dziękuję za cenne rady!
Miałem małą załamkę wczoraj na początku bo na OCC jakoś cienkie chmury szły...ale wsadziłem RBA i nie chce nic więcej <3

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Zepsulo
#1415657
Ja. 1.2 Ω - słaba chmura, okropne drapanie w gardle (jakby mały bóbr, ale to jakby nie to), smak okropny, kaszel, błeeeeee.... 0.5 Ω - słaba chmura na 25W, okrutny potworny kop, pali mi gardło, płuca i oskrzela.
Zrobiłem 1.3 Ω po swojemu na RBA, chmura lepsza od gotowca 0.5 Ω, smaczy, nic nie dusi i aż 12W wystarcza
By emwu13
#1415727
Dokładnie o tym pisałem. Te occ z zestawu jakoś nie chciały współpracować z moimi samogonami zrobionymi na powersmoku (50:50), a na rba kopci aż miło :)

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By krzysiunowak
#1415925
Obrazek
Jest i mój :D
Oczywiście na wstępie musiałem coś spierdzielić. Zrobiłem od razu swój setup na RBA , zalewam baniak, wsadzam i nagle cały liquid wylatuje... Z przyzwyczajenia w Kajtku zapomniałem, że tutaj nakręca się "nakrętkę" na komin...
Grzałka 1.6 Ohma na 2.5mm i Kanthal A1 0.32 mm. Smak i chmura eleganckie :)
By lucaskiw
#1416569
Panowie mam pytanie do naszych elektryków bo nie bardzo rozumiem. Jeżeli wapuje na grzałce 1-1.2 Ohm na ok 20W czy mogę bezpiecznie użyć w Kboxie akumulatora 10A ?
Awatar użytkownika
By Junior v2
#1416688
Jakieś info o ubranku na kboxa mini ktoś już słyszał ?
Ja znalazłem tylko tyle:

Coming Soon: Black, White, Transparent, Lime Green, Dark Blue, Light Blue, Purple, Pink
Awatar użytkownika
By Mutango
#1416744
lucaskiw pisze:A wytłumaczy mi to ktoś łopatologicznie (fizyka była dawno) w jaki sposób to liczyć?

W przypadku modów elektronicznych oporność grzałki jest nieistotna przy doborze ogniwa. Liczy się tylko moc na jakiej będziesz jechał. Bierzesz sobie najniższe napięcie przy jakim mod odcina zasilanie, czyli zazwyczaj ok 3.3V i mnożysz to przez wydajność prądową ogniwa:
3.3V*10A= 33W
W układzie idealnym można by powiedzieć, że możesz przy takim ogniwie chmurzyć na 33W
Ale w świecie realnym jest kilka dodatkowych czynników, które powodują że ta wartość powinna być obniżona. Np sprawność przetwornicy nie jest 100 procentowa, więc nie wygeneruje na wyjściu takiej mocy, jaką dostanie na wejściu. Albo też nie należy ogniwa zarzynać na skrajnych wartościach, bo może mieć krótszą żywotność... Tak czy inaczej, bezpieczniej jest od tej wartości odjąć jakieś 10-20%
Czyli można powiedzieć, że na ogniwie 10-amperowym można chmurzyć mniej więcej do mocy 26-28W. Oporność grzałki nieistotna (taka jaką mod przyjmie).
Awatar użytkownika
By e_sat
#1416764
Mutango super wyjasniłeś, mnie też potrzeba nauki tak myślę jak to się ma w mechaniku? Startuję z wyższym napięciem i potem spada....od roku wapuje na mechanikach i bardzo mi to odpowiada.

PS. Nie zamierzałem rymowac, ale tak wyszło poetycko :lol:
Awatar użytkownika
By Mutango
#1416795
W mechaniku przeciwnie, oporność jest istotna, bo ma bezpośredni wpływ na prąd jaki będzie wymuszony w obwodzie ogniwa.
Bierzesz tym razem najwyższe możliwe napięcie, czyli 4.2V i dzielisz przez wydajność prądową:
4.2V/10A= 0.42Ω
I tutaj również bezpieczniej jest przyjąć wartość oporności o 10-20% wyższą
Czyli dla ogniwa 10A w mechaniku, bezpieczną minimalną opornością będzie ok 0.5Ω
Przy średnim napięciu 3.7V osiągniesz moc około (3.7*3.7)/0.5= 27W (w rzeczywistości będzie nieco niższa ze względu na oporności pasożytnicze)
By Razo
#1416831
PBusardo dostał potwierdzenie od Kangera, że od lipca zaczynają dostarczać poprawioną wersję zasilania w zestawie.

Zmiany to m.in.:

- spring-loaded + pin
- poprawiona dokładność elektroniki
Awatar użytkownika
By e_sat
#1416862
Mutango pisze:W mechaniku przeciwnie, oporność jest istotna, bo ma bezpośredni wpływ na prąd jaki będzie wymuszony w obwodzie ogniwa.
Bierzesz tym razem najwyższe możliwe napięcie, czyli 4.2V i dzielisz przez wydajność prądową:
4.2V/10A= 0.42Ω
I tutaj również bezpieczniej jest przyjąć wartość oporności o 10-20% wyższą
Czyli dla ogniwa 10A w mechaniku, bezpieczną minimalną opornością będzie ok 0.5Ω
Przy średnim napięciu 3.7V osiągniesz moc około (3.7*3.7)/0.5= 27W (w rzeczywistości będzie nieco niższa ze względu na oporności pasożytnicze)


I tak w praktyce u mnie jest, że wykonując grzałki do Kayfuna, nie robię opornosciach jak 0,8 - 0,9. Dzięki Mutango
By styks1
#1416961
Bateria w suboxie jest na maks. naładowana kiedy gaśnie całkowicie wyświetlacz?
By styks1
#1417167
Goldi pisze:Tak.
Coś chyba z moim suboxem jest nie tak. Ładuje sie juz 4 h i ekran nadal nie gasnie tylko pokazuje ikone baterii na wyswietlaczu z 4 paskami. Po odlaczeniu kabla i ponownym podlaczeniu ostani pasek na ikonie baterii znowu zaczyna mrugac tak jakby sie dalej ładowana bateria :?

Ładowarka 5V 1A. Aku Samsung 25R.
Awatar użytkownika
By krzysiunowak
#1417197
A wsadź baterię do zwykłej ładowarki i zobacz czy jest naładowana.

Mi czasem mruga bateria. Znika cała jej zawartość i pokazuje że pusta by po chwili wrócić do prawidłowego stanu.
Przez chwile mi też źle czytał oporność na Magmie (pokazywał nawet 5.8 Ohma).

Grunt, że na Subtanku i Kajtku śmiga :)
By styks1
#1417319
Nie posiadam zwyklej ladowarki. Tak samo dzieje sie z drugim akumulatorem. Wyswietlacz nie gasnie tylko pokazuje na maks naladowana ikone baterii. Moze tak ma byc...
Awatar użytkownika
By kudlatyEOS
#1417916
Dotarł i do mnie subox.

Do tej pory z elektroniki posiadałem jedynie istick 30W. i do niego mogę porównać subox-a.

Wykonanie lepsze, masywniejsze, nie grzechoczą przyciski. Co do jego wnętrzności ( elektroniki ) nie wypowiem się, gdyż jak dla mnie odparowuje liquid dobrze.
Obecnie fabryczna grzałka RBA ( nie chciało mi się kręcić ) + muji + 15W + otwory średnie ( chyba 2x2mm )
Smak podobny do kajtka LITE+, jednak chmurka zdecydowanie większa, a dzięki większym kanałom powietrza nie dostaję żylaków za uszami.

Jeśli chodzi o trwałość to wypowiem się za jakiś czas. Jedyne co mnie irytuje, to klapka baterii. Jeśli lekko docisnę ją od dołu ( tak aby doszła do końca na górze ) To mam przerwę w zasilaniu ( podnosi aku i rozłącza )

Pewnie za jakiś czas lekko zeszlifuję ramkę w której są osadzone magnesy.

Ogólnie jak za taką cenę to jestem bardzo zadowolony. Jutro sprawdzę własne typy grzałek ( wolę coś o większej oporności i na grubszym drucie )

Teraz tylko czekać na jakieś etui i będę zadowolony w 100% ( jak na taką cenę zestawu )

Co właśnie zauważyłem, w Istick-u lepiej działa 5 klik, nie trzeba robić go tak dokładnie jak w subie.
By pmagfikk
#1418047
Witam. Tez mam taki problem z ladowaniem. Przez cala noc wyswietlacz niewygasil sie. O 8 rano odlaczylem a o 9 juz jedna kreska ubyla. Aku 3100 efest.
Awatar użytkownika
By Feli89
#1418176
Witam niewiem czy dobry temat ale poszukuje sylikonowego etui na suboxa w necie znalazlem grafike ale tylko grafike :-( brak jakich kolwiek namoarow na sklep
Moze ktos z was wie gdzie dostane takie cos ??
Obrazek
Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam

Wysłane z mojego ST25i przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Faja
#1418343
Albo zrobić z koszulki termicznej.

Tapatalkiem z SX-T3.
Awatar użytkownika
By Nałóg Totalny
#1418514
Ja swojego jeszcze nie odpalałem (ma być jako prezent ). Oględziny wykazały jeden mały problem - pierścień regulacji powietrza "za Chiny" nie chciał się obracać. Dopiero nakręcenie na ProVari i parę kropelek glikolu załatwiło częściowo sprawę. Częściowo bo o wyraźnych klikach można zapomnieć. W szczelinie gdzie są dziurki (na obwodzie pierścienia) widać jakieś czarne zanieczyszczenia nieusuwalne pęsetą z wacikiem. Przypuszczam, że są to pozostałości niedokładnie nałożonej tej kosmicznej czarnej powłoki lakierniczej.
Rozbierał ktoś Subtanka na czynniki pierwsze, tak żeby zdemontować pierścień i doczyścić toto porządnie ?
Proszę o jakąś wskazówkę . Acha i jeszcze taka sprawa, jednemu z kolegów zaczęła złazić po myciu z płynem do naczyń (czy też mydłem) czarna powłoka - próbował ktoś odkażać atomizer spirytusem ? Nie mam w tej chwili w domu tej cudownej substancji, bo bym sprawdzil - dlatego pytam.
Awatar użytkownika
By jch-root
#1419275
Dzisiaj odebrałem swojego "Subox mini" zamówionego w "e-dym.pl". Czytając posty dotyczące problemów z ładowaniem poprzez adapter sieciowy (1A), mogę potwierdzić, że wbudowana ładowarka (w moim egzemplarzu) nie sygnalizuje zakończenia procesu ładowania ogniwa (wyświetlacz nie wyłącza się). Zainstalowałem naładowany akumulator (według wskazań ładowarek "Nitecore D4 V2" oraz "Soshine H2") Mimo naładowanego ogniwa "Subox mini" oznajmia dalszy proces ładowania :( Wygląda to na jakiś "bug" :cygaro: :piwo

PS. W załączonej instrukcji obsługi napisne jest: "Once fully charge, the OLED will off"

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
By Smule
#1419458
hej jest mały problem !
Dzisiaj bawiłem się trochę bazą RBA, udało mi się wyciągnąć 0,4 ohma (drut 0,5, kręcone na śrubokręcie z zestawu, 5 zwojów bodajże, zwoje ułożone blisko siebie), ale podczas vapowania czuć było lekką spaleniznę. Baterii zdarzało się szaleć po przepaleniu grzałki (przepalałem używając baterii), np. nagle wyskakiwało 9,9 ohma jednak nie za każdym razem. Ostatecznie poddałem się i jutro jadę do kumpla ogarnąć problem, jednak piszę w innej sprawie :D

Po zmianie grzałki na nówkę OCC 1,5 ohma, spalenizna jest dalej wyczuwalna :( Czyżbym coś sfajczył/popsuł?
Ostatnio zmieniony 29 cze 2015, 23:42 przez Smule, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
By Ceberebek
#1419617
jch-root pisze:Dzisiaj odebrałem swojego "Subox mini" zamówionego w "e-dym.pl". Czytając posty dotyczące problemów z ładowaniem poprzez adapter sieciowy (1A), mogę potwierdzić, że wbudowana ładowarka (w moim egzemplarzu) nie sygnalizuje zakończenia procesu ładowania ogniwa (wyświetlacz nie wyłącza się). Zainstalowałem naładowany akumulator (według wskazań ładowarek "Nitecore D4 V2" oraz "Soshine H2") Mimo naładowanego ogniwa "Subox mini" oznajmia dalszy proces ładowania :( Wygląda to na jakiś "bug" :cygaro: :piwo

PS. W załączonej instrukcji obsługi napisne jest: "Once fully charge, the OLED will off"

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Na prośbę powyższego kolegi sprawdziłem ładowanie akusa przez USB u siebie.
Również po "naładowaniu do pełna" - wyświetlacz nie wygasza się. Świeci ikonka baterii ze wszystkimi "pełnym" belkami.
Ładowanie trwało ok.3.5 h. Podpiętego zostawiłem na całą noc i nic się nie zmieniło-wyświetlacz nadal świecił. Po przełożeniu akusa do ładowarki nittecore - wskazała stan naładowania do 4.18V i doładowała do 4.20V.
Osobiście i tak ładuję aku w zewnętrznej ładowarce - więc nie przejmuję się tym problemem za bardzo :)
Awatar użytkownika
By jch-root
#1419626
@Ceberberek - dziękuję, u mnie po nocy ładowania (w garnku z przykrywką - BHP ;) ) , rownież nie wyłączył się wyświetlacz.

"Carpe diem"!
"Miej serce i patrzaj w serce"!
Awatar użytkownika
By ElCzupakabra
#1419642
U mnie też po naładowaniu do pełna wyświetlacz nie gaśnie. Pokazuje cały czas pełną baterię.

A tak przy okazji - czy możecie zmieniać ustawienia mocy gdy box jest podłączony do ładowarki kablem? U mnie się nie da - nie reaguje na przyciski + i -, natomiast u znajomego się da, moc zmienia się normalnie...

PS: Dajcie już spokój z tym ładowaniem w garnku. @jch-root - telefon też ładujesz w garnku? ;)
Awatar użytkownika
By jch-root
#1419643
@ElChupakabra - telefon ładuje w garnku, tylko dwa pierwsze cykle :P

edit: W moim egzemplarzu przyciski + i -, działają podczas ładowania.

"Carpe diem"!
"Miej serce i patrzaj w serce"!
Awatar użytkownika
By Faja
#1419822
Pamiętać że zasilanie musi być przynajmniej 5V 1,5A. Moja bateria Akumulator IMR Efest 18650 3100mAh po naładowaniu w boksie, sprawdzona w Nitecore D4 miała 4,2V a w
Ładowarka NITECORE UM10 miała 95% chciała dalej ładować.
Awatar użytkownika
By Nałóg Totalny
#1420427
malina pisze:On to chce umyć, nie grzałkę OCC
Obrazek


No właśnie, to ja ponowię swoje pytanie : czy ktoś próbował zdemontować pierścień regulacji powietrza ? U mnie od nowości jest zatarty i bardzo ciężko chodzi. Trzeba usunąć pozostałości powłoki lakierniczej a bez demontażu sprawa będzie ciężka. W/g mnie jest to raczej nierozbieralne , ale obym się mylił.
Awatar użytkownika
By pawel25
#1420433
Awatar użytkownika
By szpurek13
#1420466
U niektórych ta baza rozkręcała się "sama". Ja aby dostać się do środka musiałem użyć metod "inwazyjnych". Spróbuj w gumowych rękawiczkach.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Pomocy

Witam! Kupiłem e papierosa EGO-CE8 1800mAH,niestet[…]

Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.