EPF
Awatar użytkownika
By daras25
#483037
reed pisze:Takie pytanie lamerskie mam.
Czy jak tego Oriona obroce o 180* to czy liquid nie wyleje sie przez ten dziurek?


Na razie używam 100 % VG a to nawet ze szklanki nie chce się wylać :D ale w recenzji Scott pokazywał ze nic nie wypływa .
Awatar użytkownika
By daras25
#483040
keruj_jp pisze:Jak zrobisz duala na dwóch knotach to jednego knota zrób krótszego (lub podnieś tak 2mm) i przez niego (knot jako rurka) igłą pomalutku zatankujesz - drugi knot robi wtedy za odpowietrznik 8)


Dzięki za info ale raczej nie będę robił duala , przy pojedynczym mam saunę w pokoju i hardcore mnie nie nęci :wink:

-- [scalono] 01 lip 2012, 13:46 --

reed pisze:Ja używam zazwyczaj ~70%PG/30VG stąd pytanie :)


Ja również używam w takich proporcjach ale kupiłem gotowca " bobas bounty " - 100% VG i szkoda mi uwalic atomki dlatego leje to do baniaków .
Awatar użytkownika
By leslaw
#483176
witam wszystkich
za tydzien bede w trojmiescie jesli ktos ma smak na oriona to moge pare wziasc ze soba .Ale zadnej wysylki nie robie, tylko osobisty odbior ewentualnie dostawa na umowione spotkanie
cena jest znana
Awatar użytkownika
By daras25
#483181
leslaw pisze:witam wszystkich
za tydzien bede w trojmiescie jesli ktos ma smak na oriona to moge pare wziasc ze soba .Ale zadnej wysylki nie robie, tylko osobisty odbior ewentualnie dostawa na umowione spotkanie
cena jest znana


Witaj Les , dzięki za moda .
Mam jedno pytanie , czy można włożyć odwrotnie baterię do oriona i kick by evolv ?


Tapnięte z GT-I9100P
Awatar użytkownika
By leslaw
#483191
bateri nie mozna odwrotnie wlozyc, ale wydaje mi sie ze kick mozna dwojako wlozyc i cos izolujac napewno mozna osiagnac cel
pytanie czy warto.Na swierzej bateri jest smak odczuwalny ale juz po kilku pociagnieciach wszystko sie stabilizuje i tak zostaje przez dulgi czas
Kick przeciesz moze byc wlozony w dolny kubek odwrotnie tam gdzie jest plus.Tak mi sie wydaje nie zajmowalem sie tym zagadnieniem
baterie trzeba i tak wymienic
Awatar użytkownika
By daras25
#483195
leslaw pisze:bateri nie mozna odwrotnie wlozyc, ale wydaje mi sie ze kick mozna dwojako wlozyc i cos izolujac napewno mozna osiagnac cel
pytanie czy warto.Na swierzej bateri jest smak odczuwalny ale juz po kilku pociagnieciach wszystko sie stabilizuje i tak zostaje przez dulgi czas
Kick przeciesz moze byc wlozony w dolny kubek odwrotnie tam gdzie jest plus.Tak mi sie wydaje nie zajmowalem sie tym zagadnieniem
baterie trzeba i tak wymienic

Dzięki za odpowiedź ale do kick-a na obudowie musi być minus jeżeli jest plus to uszkodzi kick-a . W sumie masz rację że sama bateria wystarczy ale warto by było spróbować .

Tapnięte z GT-I9100P
Awatar użytkownika
By szczuro
#483205
moje zadnie jest takie, ze zadne regulacje V nie sa potrzebne , sprobowac mozna, ale jak jest dobrze ukrecona grzalka na meshu/sznurku to wszystko smiga jak nalezy
Awatar użytkownika
By leslaw
#483265
szczuro pisze:moje zadnie jest takie, ze zadne regulacje V nie sa potrzebne , sprobowac mozna, ale jak jest dobrze ukrecona grzalka na meshu/sznurku to wszystko smiga jak nalezy


takie jest tez moje zdanie, kick nie wydluzy przydatnosci bateri (slyszalem ze nawet skraca)
zasadnicza roznica jest z nowo naladowana bateria ,bez kicka jest roznica w smaku
ale to sie tak szybko stabilizuje ze nawet nie zauwazysz kiedy.Jak napiecie spadnie ponizej 4 volt
Awatar użytkownika
By daras25
#483730
Jest możliwość przystosowania Oriona pod Kicka , zrobiłem próbę która zajęła mi ok. 15 min .
Jest to typowa prowizorka z wykorzystaniem tego co miałem pod ręką - folia aluminiowa kuchenna ( miałem taką grubszą ) i przezroczysta taśma klejąca .
Folia alu jako przewodnik , taśma klejąca jako izolator .
Folia od strony zewnętrznej musi być bardzo dokładnie odizolowana i należy pamiętać też o krawędziach ponieważ przechodzi przez nią " minus " a na obudowie tuby mamy "plus " ,
wycięta w kształcie litery " T " a następnie obklejona dwiema warstwami taśmy .
Niestety nie idzie poszaleć z izolacją i dwie warstwy to max i na trzecią nie ma miejsca .
Jedna rzecz jest ważna , nie możemy pozwolić sobie na błąd bo pożegnamy się z Kickiem :wink:

Obrazek


W miejscu styku z " minusem " oczywiście nie izolujemy folii

Obrazek


Obrazek


Do końca sam nie jestem przekonany czy to ma sens , no może jak ukręcimy grzałkę o za dużym oporze . Sam osobiście używam dobrej baterii o dużej pojemności i jest ok .
Awatar użytkownika
By giantx
#483793
Jak dobrze myślę to Orion jest taki jak każdy inny mod bez elektroniki. Więc akumulator możemy wsadzić jak chcemy, wcale plus nie musi być u góry. Tak samo tą elektronikę można wsadzić odwrotnie. Problem ewentualna sprężynka( choć i sprężynkę można przenieś)
Też myślę że jak dobra grzałka na sznurku/meshu to elektronika zbędna.
Awatar użytkownika
By daras25
#483821
giantx pisze:Jak dobrze myślę to Orion jest taki jak każdy inny mod bez elektroniki. Więc akumulator możemy wsadzić jak chcemy, wcale plus nie musi być u góry. Tak samo tą elektronikę można wsadzić odwrotnie. Problem ewentualna sprężynka( choć i sprężynkę można przenieś)
Też myślę że jak dobra grzałka na sznurku/meshu to elektronika zbędna.

Niestety oprócz ostatniego zdania reszta się nie zgadza .

Tapnięte z GT-I9100P
Awatar użytkownika
By noman1
#483827
daras25 pisze:
giantx pisze:Jak dobrze myślę to Orion jest taki jak każdy inny mod bez elektroniki. Więc akumulator możemy wsadzić jak chcemy, wcale plus nie musi być u góry. Tak samo tą elektronikę można wsadzić odwrotnie. Problem ewentualna sprężynka( choć i sprężynkę można przenieś)
Też myślę że jak dobra grzałka na sznurku/meshu to elektronika zbędna.

Niestety oprócz ostatniego zdania reszta się nie zgadza .

Tapnięte z GT-I9100P


Nie widziałem Oriona, IMO ostatnie zdanie też się nie zgadza :lol:
By luna1009
#486981
Orion DC (raczej wariacja, na jednej grzałce świetnie pracuje)

Obrazek

Obrazek
grzałki są zrobione metodą bibułkową "na mokro" (nie opalałem ich, bibułki zostały nakręcone na wilgotne knoty)

Obrazek
aby nie zgubić smaku, jedna grzałka ma 5 zwojów, druga-węższa-4zwoje (mamy i kopa i smak dobry)

Obrazek
spory wiatr był (jak to przed burzą bywa) ale nawet tu widać że dymu trochę jest ;).
O dziwo nie czuć spalenizny z bibułek, smak jest wyborny, ale kop na liquidzie 18mg trochę za duży


W tej konfiguracji dymu jest naprawdę dużo, liquid znika błyskawicznie (co zrozumiałe przy DC), jeśli drugi knot zrobimy odrobinę węższy, znika problem odpowietrzania zbiornika i napełniania (robimy to igłą, obok drugiego węższego knota, drugi knot powinien mieć spory luz w otworze), położony na boku po 10-15min, nie przeciekał.
Do napędu użyłem Kanthala 0.17 podwójnie skręconego (opór na obydwu grzałkach jest stosunkowo niski, niestety nie mam pod ręką miernika (jestem na wakacjach, a tam rzadko zabieramy mierniki... :)).
Na Nikrothalu, niestety po zmianie aku na świeżo naładowany, prawie natychmiast grzałka przepalała sie przy pinie "-" (sprawdzone dwukrotnie)
Ostatnio zmieniony 10 lip 2012, 22:31 przez luna1009, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By daras25
#487037
Niezła konfiguracja luna1009 *GOOD*
Z nicro niestety miałem to samo , z tym że byłem bardziej uparty i próbowałem z 5 razy :D .
Awatar użytkownika
By szczuro
#487059
z nicro trzeba zaczynac od wiekszej ilosci zwojow, a potem redukowac /jak sie juz nazbiera odpowiednia ilosc nagaru/ lub w innym wypadku uzywac regulowanego napiecia lub nie ladowac do pelni akusow lub uzywac akusow slabszej jakosci :mrgreen:
Awatar użytkownika
By daras25
#487066
szczuro pisze:z nicro trzeba zaczynac od wiekszej ilosci zwojow, a potem redukowac /jak sie juz nazbiera odpowiednia ilosc nagaru/ lub w innym wypadku uzywac regulowanego napiecia lub nie ladowac do pelni akusow lub uzywac akusow slabszej jakosci :mrgreen:

Nie mam akusów słabszej jakości :mrgreen:
Ale ze zwojami to dobry pomysł .

Tapnięte z GT-I9100P
By luna1009
#487160
szczuro pisze:z nicro trzeba zaczynac od wiekszej ilosci zwojow, a potem redukowac /jak sie juz nazbiera odpowiednia ilosc nagaru/ lub w innym wypadku uzywac regulowanego napiecia lub nie ladowac do pelni akusow lub uzywac akusow slabszej jakosci :mrgreen:

Nie wiem gdzie jest problem, w moim przypadku przepala się zawsze między ostatnim zwojem a "-"(zaznaczone czerwoną kreską na foto, bez znaczenia czy grzałka jest owinięta wokół śruby, czy między podkładkami).
Czasami jest dobrze, od pełnego aku do rozładowania, innym razem natychmiast po zmianie na naładowany, przepala... aku niestety mam tylko AW IMR.
Teraz nową grzałkę kilka razy polałem gliceryną, na odcinkach zaznaczonych na fotce, na razie jest OK, trochę nagaru jest, nie wiem na jak długo to wystarczy...

Obrazek

chyba napięcie naładowanego aku jest za wysokie, zamówiłem jakieś egzotyczne, to sprawdzę czy będzie lepiej, niesądzę, ale warto sprawdzić
Ostatnio zmieniony 10 lip 2012, 22:29 przez luna1009, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By Siarek
#487164
Mam podobny problem, ale - z tego co gadałem z "chopakami z zagramanicy" to bierze się z czegoś innego. Orion jest strasznie upierdliwy jeśli chodzi o mega-oksydacje. Inaczej będzie kontakt na górnym capie całym (tam gdzie ci wchodzi mesh do zbiornika) albo od knota dotykającego do dna baniaka. U mnie pomogło dodatkowe oksydowanie tego środkowego odcinka i unikanie jakichkolwiek ostrych krawędzi na knocie :)
By luna1009
#487175
daras25 pisze:Wysoki pin to jest minus bo plus jest na obudowie .

heh racja, przepraszam, z rozpędu tak napisałem, tu oczywiście jest odwrotnie, we wszystkich innych jakie mam jest jw i stąd moja pomyłka, już poprawiam
By keruj_jp
#487185
Nie robiłem jeszcze duala ale jak widać na fotce to zaznaczone przez luna1009 punkty zawsze praktycznie będą suche nie nawilżane lq, więc automatycznie bardziej narażone na przepalenie.
Drut oporowy spoczywa na "gołej" podkładce i jest suchy.
luna1009, już drugi raz piszesz, pin +, mając na myśli górny pin mocujący drut oporowy, zastanawia mnie dla czego pomyliłeś pin plusowy z minusowym, Orion ma plus na obudowie, może Ty odwrotnie dajesz batkę?
Mam knota od około miesiąca, jeszcze pierwszy od zakupu, grzałkę wymieniałem jedynie z tego powodu, że zarosła mi nagarem ponieważ palę lq wysoko glicerynowe.
Używam drutu oporowego nikro 0,18.
Jeszcze nie przepaliłem grzałki!
W przeciwieństwie do cyca, gdzie grzałki padają mi jak muchy, co trzy cztery dni.
Awatar użytkownika
By ssnowak
#487256
Pierwszy zwój ma największą różnicę potencjałów w stosunku do knota. Dlatego upala się najszybciej (słabe nawilżenie też w tym "pomaga"). To jest krytyczne miejsce dla grzałki.

Knot jest na potencjale obudowy (bo "zwiera" w miejscu przejścia do baniaka, lub "werżnięty" jest w niego zwój od dolnej śruby), a drut z pierwszego zwoju na potencjale śruby. Dociągając drut nakrętką podczas mocowania bardzo ładnie "wrzyna się" ten zwój w mesha. Dlatego ten zwój (i przy dolnej śrubie) trzeba zrobić ciut luźniejszy. W miarę zbliżania się do dolnej śruby różnica potencjałów, czyli napięcie między drutem a obudową maleje, dlatego drut który ma zwarcie bliżej dolnej śruby nie będzie się tak łatwo upalał, bo popłynie przez niego znacznie mniejszy prąd.

Odwrotny przypadek.
Mesh będzie dociśnięty do śruby, a drugi koniec mesha nie będzie stykał z obudową w miejscu przejścia do baniaka. Wtedy bedzie się tak zachowywać taka grzałka odwrotnie. Upali się zwój na dole pomimo dobrego nawilżenia. Tak jest w genesis djgapa, tak jest w orionie, tak będzie w każdym modzie z tego typu mocowaniem i bez izolacji knota od obudowy.

Z izolowanym (niestykającym ani do obudowy, ani do śruby) meshem mogą wystąpić jedynie przebicia między zwojami (w skrajnym przypadku między pierwszym i ostatnim z upaleniem któregoś z nich).
By luna1009
#487531
Siarek pisze:...dodatkowe oksydowanie tego środkowego odcinka i unikanie jakichkolwiek ostrych krawędzi na knocie ...

ssnowak pisze:Pierwszy zwój ma największą różnicę potencjałów w stosunku do knota. Dlatego upala się najszybciej (słabe nawilżenie też w tym "pomaga"). To jest krytyczne miejsce dla grzałki.

Knot jest na potencjale obudowy (bo "zwiera" w miejscu przejścia do baniaka, lub "werżnięty" jest w niego zwój od dolnej śruby), a drut z pierwszego zwoju na potencjale śruby. Dociągając drut nakrętką podczas mocowania bardzo ładnie "wrzyna się" ten zwój w mesha. Dlatego ten zwój (i przy dolnej śrubie) trzeba zrobić ciut luźniejszy. W miarę zbliżania się do dolnej śruby różnica potencjałów, czyli napięcie między drutem a obudową maleje, dlatego drut który ma zwarcie bliżej dolnej śruby nie będzie się tak łatwo upalał, bo popłynie przez niego znacznie mniejszy prąd.

Odwrotny przypadek.
Mesh będzie dociśnięty do śruby, a drugi koniec mesha nie będzie stykał z obudową w miejscu przejścia do baniaka. Wtedy bedzie się tak zachowywać taka grzałka odwrotnie. Upali się zwój na dole pomimo dobrego nawilżenia. Tak jest w genesis djgapa, tak jest w orionie, tak będzie w każdym modzie z tego typu mocowaniem i bez izolacji knota od obudowy.

Z izolowanym (niestykającym ani do obudowy, ani do śruby) meshem mogą wystąpić jedynie przebicia między zwojami (w skrajnym przypadku między pierwszym i ostatnim z upaleniem któregoś z nich).


Problem rozwiązany
od rana grzałka pięknie pracuje, dwukrotnie zmieniałem aku na naładowane, narazie nie przepala :), chyba rady kolegów są rozwiązaniem (może warto dokleić je do tematu "o meshu", aby innym oszczędzić walki)
dzięki Siarek i ssnowak
By swirusx84
#499149
leslaw pisze:Po urlopie zrobie z napędem 18650

piszę się na to:) oczywiście jak będzie na sprzedaż:)
Awatar użytkownika
By robcie2
#499755
macie moze jakis pomysl na miekki/strasznie czuly/przycisk?ja na poczatku wrzucilem jak kazdego do samochodu i po paru godzinach znalazlem Orionka z rozladowana bateria,stopiona tulejka i przepalona grzalka.teraz boje sie go gdziekolwiek zabierac.Po wymianie tulejki i zrobieniu nawej grzalki dziala dolej rewelacyjnie.
Awatar użytkownika
By daras25
#499818
robcie2 pisze:macie moze jakis pomysl na miekki/strasznie czuly/przycisk?ja na poczatku wrzucilem jak kazdego do samochodu i po paru godzinach znalazlem Orionka z rozladowana bateria,stopiona tulejka i przepalona grzalka.teraz boje sie go gdziekolwiek zabierac.Po wymianie tulejki i zrobieniu nawej grzalki dziala dolej rewelacyjnie.

To jest drugi przypadek na tym forum .
W tym pierwszym przypadku użytkownik obwiniał baterie ale prawdopodobnie to była wina zbyt czułego włącznika .
Jeżeli chodzi o pomysł jak tego uniknąć to najprościej nasunąć o-ring na tubę pod włącznik , oczywiście nie będzie to ładnie wyglądało ale na wyjścia mogło by być ok , podczas wapowania można go zsuwać na baniak . O-ring powinien być dosyć " ciasny" , może przezroczysty silikon nie rzucałby się tak w oczy .
Awatar użytkownika
By leslaw
#499821
witam
problem ten rozwiaze pewnie jakis z modeli moich akcesoriow
ktore wkrotce beda dostepne
















Awatar użytkownika
By Lutor
#499822
ten ala szkocka koszula jest super
Awatar użytkownika
By leslaw
#503625
Witam
Na vapor wall otwozylem konkurs na foto Oriona jesli ktos jest zainteresowany to zapraszam
By user
#508287
Lesław, czy dasz tu info o dostępności tych etui/nosidełek do Oriona?
Awatar użytkownika
By robcie2
#508304
reed pisze:Lesław, czy dasz tu info o dostępności tych etui/nosidełek do Oriona?


i przy okazji linka do tego konkursu foto :D
Awatar użytkownika
By Brusisko
#514313
170 €
Awatar użytkownika
By laguna
#514316
no chyba nie... - poprzedni był za 100, to teraz 70% drożej?
Napisałem do konstruktora.
Czy ktoś z użytkowników może podać dokładną wagę z pełnym zbiornikiem i aku 16340? - porównamy do Silbula zz 16340 + Vivi Nova

Po przeczytaniu tego tematu założyłem do Silbul'a aku 16340 i zaczynam się cieszyć małym gabarytem :)
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2012, 01:12 przez laguna, łącznie zmieniany 1 raz.
By djMarco
#514317
170€ na 100%

Nie wiem ile wczesniej kosztowal ale teraz kosztuje tyle

Wysyłane z mojego GT-P7500 za pomocą Tapatalk 2
Awatar użytkownika
By Siarek
#514318
16340 to V1, on kosztował 100 euro. V2 był na 18350/18650 i kosztował 160e. Najnowszy, v2.1(+), jest na 18350/650 i ma zbiorniki z pyrexu, kosztuje 170e
Awatar użytkownika
By laguna
#514321
no ale bez problemu jak jest na 18350 wrzucić można 16340 - długości niemal identyczne (i tak zależy od producenta)
Lubię takie gadżety, ale 170 EUR to za to nie dam :)

będę wdzięczny za odp. na pytanie dot. wagi - porównamy
Awatar użytkownika
By Siarek
#514332
16340 to że tak powiem "uj nie ogniwo" :P Już na 18350 ciężko cały baniak bez problemu wypalić, na 16340 by była masakra.
I ciężko nazwać "gadżetem" coś, po zakupie czego bez problemu ludzie pozbywają się VV :lol:
Awatar użytkownika
By laguna
#514410
Mam 18350 i 16340 firmy AW
16340 - 750mAh
18350 - 700mAh
różnica w pracy żadna, wiadomo to "chwilówki" w działaniu, ale czasami chodzi o miniaturyzację :)

Chodzi mi tylko o możliwość porównania wagi - czekam na użytkowników Oriona
potrzebna dokładna waga z batką 18350 lub 16340

Silbul z 18350 lub 16340 + pełna Vivi Nova 2,5 waży 175g, a jego długość z dripem 141mm
Awatar użytkownika
By daras25
#514417
Nie mam przy sobie teraz Oriona ale ok. 150mm ma z baterią 18650
Możesz zdradzić Laguna do czego mają służyć tak dokładne pomiary :wink:
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2012, 11:09 przez daras25, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By laguna
#514418
daras, to jak będziesz miał przy sobie to zmierz i zważ ale z 18350 - będziemy mieli porównanie
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13
Pomocy

Witam! Kupiłem e papierosa EGO-CE8 1800mAH,niestet[…]

Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.