EPF
E-palenie kontra prawodawstwo. Trawnik Attack!
Awatar użytkownika
By StaryChemik
#1433736
OK, krisIs - otrzymujesz zadanie zagajania. Tylko Hofmana sobie odpuść. Czekam (myślę, że nie tylko ja) na sprawozdanie z działań.

@MakeZZZ: jako ktoś, kto od kilku lat kontaktuje się z mediami ośmielę się mieć inne zdanie. Ale myślę, że powinieneś spróbować. Także czekam na sprawozdania z działań.
Awatar użytkownika
By krisIs
#1433767
Poszły tweety do polityków i dziennikarzy, poprosiłem również kolegów ze studiów kręcących się wokół Wiejskiej w Warszawie o zainteresowanie się tematem.

Na wykopie też dodałem http://www.wykop.pl/link/2663141/konsul ... y-list-34/

@StaryChemik, dodałem Twój link, dość dobrze opisane tam wszystko w skrócie jest.
By MakeZZZ
#1433769
Widziałem, tak to spróbuje przedstawić. Czy mógłby szanowny Pan Chemik zaproponować materiały na ulotkę. Ma być krótka, zwięzła i pozytywna. Kolega właśnie zaczyna pracę, ale potrzebujemy grafik, badań i innych rzeczy. Założyłem osobny temat, proszę serdecznie wszystkich o pomoc
By Razo
#1433778
"papierosy elektroniczne i pojemniki zapasowe były zabezpieczone przed dziećmi i miały zabezpieczenie uniemożliwiające ich przypadkowe otwarcie; papierosy elektroniczne i pojemniki zapasowe były zabezpieczone przed rozbiciem i przeciekaniem oraz posiadały mechanizm zapewniający ponowne nape
łnianie bez wycieków"

Do widzenia drippery, do widzenia pyrex

Zwrócił bym w liście na to uwagę również. Dlaczego ograniczenie do 10ml w butelkach? ACE, Domestos i inne substancje żrące są do kupienia w litrowych butelkach i oprócz bezpiecznego korka nikomu nie przeszkadza, że dziecko może się napić.

Tym bardziej, że rozmiary 15ml, 20ml, 30ml też są tak samo standardowe jak 10ml, a większe opakowania to ekonomia i dbanie o środowisko naturalne.

Zwróciłbym na to uwagę. Również na to, że szklane tubki są często wręcz wymagane, by liquid nie wchodził w reakcję z pojemnikiem na ten liquid.

Powinny być tylko odpowiednio jasne ostrzeżenia w ramach instrukcji użytkowania. Produkty są dla 18+ - ludzi dorosłych i w końcu biorą oni odpowiedzialność za siebie i osoby im "podległe". W innym przypadku należałoby zakazać posiadania noży do krojenia, bo przecież dziecko w domu się dźgnie. Na rodzicu i osobie pełnoletniej ciąży odpowiedzialność zapewnienia bezpieczeństwa sobie i innym.
Awatar użytkownika
By Skinner
#1433791
Te 10 ml jest bezpośrednio w dyrektywie i z tym już nic nie zrobimy (na to był czas w zeszłym roku ...).

Stanowisko ESW:

https://www.facebook.com/ESWpublicaffai ... 845618921/

I wszystko jasne :roll: ... Jak widać ESW nie specjalnie chce coś zmieniać w projekcie ustawy który konsultowali i na który się "od kilku lat przygotowywali" ... masakra.

W tej sytuacji ponad podziałami powinni być przede wszystkim wszyscy mniejsi dostawcy. Myślę że powinni wystąpić wspólnie jako kontra dla ESW prezentując się przy tym jako przedsiębiorcy tworzący kilka tyś. miejsc pracy.
Awatar użytkownika
By hrb
#1433846
W filmiku pan Jerzy Jurczyński osobiście przyznał, że miał dostęp do prac nad ustawą i już jest przygotowany, podczas gdy większość podmiotów gospodarczych o zmianach i wymogach dowiaduje się dopiero teraz.
I tu moje pytanie: Jak to się ma do równości podmiotów gospodarczych, konkurencji itd. Bo mnie się wydaje, że UOKiK mógłby mieć jakieś zastrzeżenia do tej sytuacji...
Awatar użytkownika
By liquidmania.eu
#1433871
MakeZZZ pisze:Ale skur****ny za przeproszeniem. Wyszło szydło z worka jak bardzo przejmują się o klientów. W dupie mają wszystko prócz siebie. No do Ch***a nędzy


Tym akurat chyba nikt nie powinien być zaskoczony. Różnica pomiędzy ESW i pozostałymi graczami na rynku jest taka, że małe i średnie firmy dbają o klienta - co skutkuje dla obu zainteresowanych stron 'in plus'. Natomiast duże firmy i monopoliści budują PR (swój) - co jak widać z dbałością o dobro klienta może mieć mało wspólnego.
Awatar użytkownika
By Deimond
#1433884
W tej chwili blokują i usuwają wszystkie komentarze - bardzo muszą się bać wpadki PR-owej. Ja myślę że powinni się bać UOKiK'u i CBA. TE instytucje powinny zbadać tę sprawę.
Awatar użytkownika
By liquidmania.eu
#1433914
Obrazek
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1433915
:kulam
bueheeheee!
Awatar użytkownika
By jch-root
#1433916
Tymczasem, kolejna firma plująca nam w twarz, bezpośrednio z banerów reklamowych niniejszego forum *BOJE SIE* :twisted:




O konkurencyjnych forach wspominać nadal na "trawniku" nie można :evil: "Troszki" czuję się w tej sytuacji pogubiony :?

Awatar użytkownika
By Deimond
#1433922
Teraz się zastanawiam jak głęboko ta akcja ESW sięga - mój ulubiony sklep w Poznaniu również promuje tylko i wyłącznie produkty Aspire.
Dziwna sprawa - trochę mnie to zdziwiło bo zawsze mieli bogaty asortyment.
Awatar użytkownika
By Sulkov
#1433924
Ja zastanawiam się nad czymś innym. Jak już zostało wielokrotnie wspomniane - "„papieros elektroniczny” oznacza wyrób, który może być wykorzystywany do spożycia pary zawierającej nikotynę za pomocą ustnika".

Co by się stało, gdyby już dzisiaj wysyłać do odpowiednich instytucji zgłoszenia dotyczące tego, że suszarki, myjki parowe i inne urządzenia agd jako wypełniające definicję elektronicznego papierosa :) Hm. Może opcja warta przemyślenia?
Awatar użytkownika
By Deimond
#1433936
Sulkov pisze:Ja zastanawiam się nad czymś innym. Jak już zostało wielokrotnie wspomniane - "„papieros elektroniczny” oznacza wyrób, który może być wykorzystywany do spożycia pary zawierającej nikotynę za pomocą ustnika".

Co by się stało, gdyby już dzisiaj wysyłać do odpowiednich instytucji zgłoszenia dotyczące tego, że suszarki, myjki parowe i inne urządzenia agd jako wypełniające definicję elektronicznego papierosa :) Hm. Może opcja warta przemyślenia?

Odwrócę to troszkę - czyli jak nie ma ustnika to już nie ep.
Awatar użytkownika
By Thaniell
#1433941
jch-root pisze:Tymczasem, kolejna firma plująca nam w twarz, bezpośrednio z banerów reklamowych niniejszego forum *BOJE SIE* :twisted:




O konkurencyjnych forach wspominać nadal na "trawniku" nie można :evil: "Troszki" czuję się w tej sytuacji pogubiony :?




Bez urazy, ale jesteś tu od dziś, czy jak :? reklama nie jest od wczoraj, ani od przedwczoraj. Jak wygram w totka to zasponsoruje forum i wtedy będziemy wolni od reklam, a póki co możesz dać ze swoich na utrzymanie serwera ;)


Proponuje zająć się rzeczami ważnymi, a nie szukaniem sensacji tam, gdzie jej nie ma ;)
Awatar użytkownika
By Deimond
#1433971
Ja to widzę z innej strony - jak bardzo ESW planował to wcześniej i wszystkich wy...ten tego ał.
Awatar użytkownika
By STR
#1434018
Danielu przypomnij sobie dyskusję na temat utrzymania forum wiele osób było gotowych dać comiesięczny datek na ten cel.

Właściciel oraz administracja forum postanowiła pójść inną drogą, więc tego typu komentarze nie są najlepszym argumentem.
Awatar użytkownika
By hrb
#1434025
Deimond pisze:Ja to widzę z innej strony - jak bardzo ESW planował to wcześniej i wszystkich wy...ten tego ał.

Przecież Jerzy sam powiedział, że byli przy tworzeniu ustawy, że eSmoking Institute (czyli twór ESW) jest doradcą technicznym.
Czyli w ramach ustawy, zabronili wszystkiego czym ESW się nie zajmuje i nie jest tym zainteresowany, a co było jeszcze dopuszczone przez Dyrektywę i bruździło na rynku ESW.
Nie zdziwię się, jeśli okaże się, że jedynym upoważnionym przez państwo podmiotem do opiniowania/legalizowania wprowadzanych na rynek produktów będzie właśnie eSmoking Instytute.
By Mastertext
#1434056
hrb pisze:
Deimond pisze:Ja to widzę z innej strony - jak bardzo ESW planował to wcześniej i wszystkich wy...ten tego ał.

Przecież Jerzy sam powiedział, że byli przy tworzeniu ustawy, że eSmoking Institute (czyli twór ESW) jest doradcą technicznym.
Czyli w ramach ustawy, zabronili wszystkiego czym ESW się nie zajmuje i nie jest tym zainteresowany, a co było jeszcze dopuszczone przez Dyrektywę i bruździło na rynku ESW.
Nie zdziwię się, jeśli okaże się, że jedynym upoważnionym przez państwo podmiotem do opiniowania/legalizowania wprowadzanych na rynek produktów będzie właśnie eSmoking Instytute.

A na co liczyłeś - w ESW od dawna są najwyższe ceny dzięki czemu odprowadzają najwięcej VAT, mają stoiska wszędzie wiec mają największy obrót i zatrudniają kupę ludzi, więc rząd się z nimi liczy. Taką przyjęli politykę i ją konsekwentnie realizowali, zamiast kozikować z klonami Nemesis i Kayfuna - teraz spijają miody, a za chwilę zaczną robić interesy, na których zarobią kupę kasy. Kup 5 litrów bazy i trochę zapachów, a nim Ci się skończą zapasy rzuć e-palenie.
Chyba nie liczysz na przyjście kolejnego gangstera, który wydyma całe to towarzystwo wzajemnej adoracji ku uciesze gawiedzi?
Awatar użytkownika
By hrb
#1434124
Od kiedy to rząd (politycy) liczą się z ilością zatrudnienia czy odprowadzanym VATem? To raczej "inne argumenty". W Polsce nie tworzy się ustaw "pod kogoś" w zamian za odprowadzane podatki.
Drutu, sznurka i akumulatorów nikt mi nie zabroni. Ja sobie poradzę bez baz, bez ESW, nowego sprzętu, choć szkoda, że to co mam będzie musiało mi starczyć. Ja nie pęknę. Do anali nie wrócę. Co jednak z innymi? Co z bliskimi, przyjaciółmi, ze wszystkimi którzy zaczynają czy też dopiero "się czają". Tych mi szkoda. Tych którzy tkwią w objęciach substancji smolistych, bo wiem, że nie każdemu masówka wystarczy, a i koszt zmotywowania jest nie bez znaczenia. A koszty na pewno wzrosną. Zaczynający będą wapować znacznie drożej i gorzej niż my. My mieliśmy szczęście, że zaczęliśmy odpowiednio wcześnie.
Wqr***ia mnie natomiast wyciskanie pieniędzy z ludzi kosztem ich życia i zdrowia i wmawianie im jeszcze, że to właśnie o troskę o ich zdrowie chodzi.
Gdyby chodziło o nałożenie akcyzy na nikotynę (po równo czy to w liquidach, plastrach czy gumach), trudno, to bym przełknął, ale takie zakłamanie i manipulowanie faktami, taki terror i zamordyzm względem społeczeństwa, takie nie liczenie się z obywatelami, aż prosi się o rewolucję i dekorowanie politykami suchych gałęzi.
A sprawa e-p to tylko ziarenko piachu na pustyni. Ile jeszcze q***wa można?

Uniosłem się, przepraszam.
Ąby było konstruktywnie, a nie tylko "bicie piany" zachęcam do odwiedzenia i użycia:
http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12274456/komentarz
Awatar użytkownika
By Zepsulo
#1434211
hrb ja nie miałem najmniejszych szans na rzucenie nałogu z egonkami z ESW i innego chińskiego badziewia. Dopiero z godnym waperskim sprzętem z przyjemnością udało mi się, bez bólu i wyrzeczeń. Też martwi mnie to, że wielu innych nałogowych palaczy nie będzie miało takiej szansy, jak ja.
Zastanawiające jest stanowisko ESW.. Jak pisałem wcześniej, całkiem będą mieć się fajnie, gdy nowe realia nadejdą. Uczestniczyli w projekcie ustawy, ciekawe w jaki sposób i ogólnie cała sytuacja śmierdzi czymś niezdrowym. Może trzeba kogoś zainteresować problemem?
Jakimś cudem cały rynek z dnia na dzień ma zostać zamordowany i ma zostać na nim jeden gracz.
Z daleka śmierdzi czymś bardzo niezdrowym.
Awatar użytkownika
By hrb
#1434221
...i właśnie o to chodzi.
Doskonale zdaję sobie sprawę, że dla wielu analogowców, dla dwu-trzypaczkowych hardkorowców, sprzęt z ESW to może być mało.
Sam miałem kryzysy, nachodziły mnie myśli o powrocie lub choćby spróbowaniu (wiadomo jak mogłoby się to skończyć), ratował mnie jednak szybki rozwój branży, coraz to lepsze...
Dopiero samodzielne kręcenie grzałek w nieeuropejskich parownikach (ponad 2ml) pozwoliło mi na całkowite i definitywne zaprzestanie myślenia o próbowaniu. Dopiero na takim sprzęcie, analogi zaczęły mi faktycznie cuchnąć i przeszkadzać.
Kolejny temat to max. 10ml...
Zmieniając sprzęt i schodząc z mocą, okresowo wzrastała mi ilość zużywanego liquidu, przekraczając te magiczne 10ml dziennie. Gdyby nie to, że mogłem tanio namieszać... Znów paliłbym skręty z bezakcyzowego tytoniu "z druta", kupowanego na worki/kilogramy od plantatorów. Jedynym pocieszeniem byłby brak dodatków uszlachetniających...
Ja nie palę, dzięki temu wszystkiemu, czego dyrektywa i implementacja zabraniają. Przy takiej ustawie poległbym maksymalnie w miesiąc-dwa... :(
Awatar użytkownika
By szymon2626
#1434234
Dla mnie osobiście największą porażka jest "milczenie" firm z z tej branży..
małych, średnich, dużych, od sprzetu, liquidów itd.. to im powinno najbardziej chyba zależeć na zmianach? pozytywnych zmianach.
My , garstka ludzi z trawnika, epalarni, salonów czy innych vtf ma walczyć za całą Polskę e-palącą???
Owszem powinniśmy i będziemy, ale o co chodzi? Sorry ja nie rozumiem tego...

Wychodzi prosta zależność ..masz kasę - będziesz w grze :?
Awatar użytkownika
By Paveletz
#1434236
Dokładnie tak, Szymon.
Podniecamy się tym tematem już od ponad dwóch dni, a przedstawiciele najważniejszych firm branży ep nawet nie raczą zaszczyć nas swoją uwagą. Fajnie, że chociaż w ten sposób pokazują gdzie tak naprawdę mają wszystkie sprawy które nas ostatnio tak niepokoją...
Daje to do myślenia. :?
Awatar użytkownika
By gregbard
#1434238
Wszyscy mają odrobinę inny punkt widzenia, ale jakoś niewiele osób dostrzega,a może dostrzegają i milczą to, że ESW ostro majstrowało przy projekcie ustawy aby pod pozorem restrykcyjnej dbałości o nasze zdrowie zapewnić sobie pozycję monopolisty, a jeśli nie monopolisty to dominacji na rynku. Jeśli tego tematu nie przypilnują inne duże firmy to ustawa w obecnie proponowanym brzmieniu najpierw wykończy te małe i spowoduje kurczenie się rynku dużych następnie kolejno wykończy duże, których skurczony rynek zbytu nie pozwoli na inwestycje i rozwój. Roli do odegrania dla przeciętnego wapera w tym akurat nie widzę, ale nie uśmiecha mi się alternatywa zrobienia zakupów albo na wysepce ESW w mieście oddalonym o 30km albo szukania innej firmy w promieniu 200 km w której zakupy zrobię raz do roku, takie by opłacało się tyle km jechać. Gołym okiem widać manipulację. Co i kto z tym zrobi, i czy ktokolwiek coś zrobi, nie wiem, wiem że jedyną firmą z rozwiniętymi kanałami dystrybucji na dzień dzisiejszy jest ESW, i tylko ta jedna firma ma szansę na całej tej pseudozdrowotnej ustawie wygrać.
By amsaw
#1434248
Gregbard, dziś przecież Jurczyński z ESW przyznał się w fejsbukowym wystąpieniu, że ESW maczała brudne paluchy w pracach nad ustawą i jako jedyna firma jest przygotowana do wejścia ustawy w życie. Chicowe hieny już przeliczają zyski. Naszym kosztem.
By Maikeru-san
#1434250
Niestety, ale macie rację. Firmy siedzące w branży e-papierosów (oprócz ESW [POUTING FACE]) nie dają znaków, że interesują się nowelizacją ustawy. Proponowałbym wszczęcie inicjatywy, której celem byłoby powiadomienie szefostwa sklepów i właścicieli filii o istnieniu przeprowadzanej przez nas ,,akcji". Dzięki temu mielibyśmy poparcie większej ilości ludzi i ustawa mogłaby zostać ,,zedytowana" (bo nie ukrywajmy, ale zakaz sprzedaży dla młodzieży poniżej 18 roku życia to nawet dobre posunięcie).

Wysłane z mojego LG-D315 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By STR
#1434260
Małe firmy zazwyczaj kilku osobowe rodzinne interesy mają zbyt małą siłę przebicia.
Załóżmy, że jest to 30 takich podmiotów w każdym zatrudnione jest około 4 osób, co daje nam 120 miejsc pracy. Nikt takiej garstki nawet nie bierze pod rozwagę.

Znaczna część z nich już dawno próbuje dogadać się z ESW by w tej lub innej formie pozostać na rynku e-p, inni poszukują zagranicznych rynków zbytu.

Tak, więc nie liczyłbym na wielkie poparcie ze strony naszych internetowych sklepików tutaj każdy walczy o przetrwanie.
Awatar użytkownika
By Deimond
#1434262
STR pisze:Małe firmy zazwyczaj kilku osobowe rodzinne interesy mają zbyt małą siłę przebicia.
Załóżmy, że jest to 30 takich podmiotów w każdym zatrudnione jest około 4 osób, co daje nam 120 miejsc pracy. Nikt takiej garstki nawet nie bierze pod rozwagę.

Znaczna część z nich już dawno próbuje dogadać się z ESW by w tej lub innej formie pozostać na rynku e-p, inni poszukują zagranicznych rynków zbytu.

Tak, więc nie liczyłbym na wielkie poparcie ze strony naszych internetowych sklepików tutaj każdy walczy o przetrwanie.

Jeśli te firmy mają zbyt małą siłę przebicia to my jaką mamy?
Próbować zawsze trzeba a nie stać i przyglądać się nadciągającemu tsunami.
Awatar użytkownika
By Thaniell
#1434277
STR pisze:Danielu przypomnij sobie dyskusję na temat utrzymania forum wiele osób było gotowych dać comiesięczny datek na ten cel.


Oczywiście masz rację i potwierdzam :) Bardziej mi chodzi o to, że to nie jest teraz rzeczą priorytetową i są na prawdę ważniejsze sprawy, niżeli przerzucanie się linkami do reklamodawców. Załatwmy sprawy dla nas najważniejsze, a potem możemy porozmawiać nad słusznością danej reklamy, bo za chwilę się może okazać, że nie będzie już nad czym dyskutować. Reklamy znikną wraz z forami o e-papierosach.


Zjednoczmy siły i walczmy, póki jest jeszcze czas.
*CZAJNICZEK*


Maikeru-san pisze:Proponowałbym wszczęcie inicjatywy, której celem byłoby powiadomienie szefostwa sklepów i właścicieli filii o istnieniu przeprowadzanej przez nas ,,akcji". Dzięki temu mielibyśmy poparcie większej ilości ludzi



Ale oni przecież doskonale wiedzą o całej akcji ;)
Awatar użytkownika
By Raknor
#1434278
Czy ESW cokolwiek przy ustawie robiła to nie byłbym taki pewny. Treść dyrektywy jest znana nie od dziś. Większość zapisów jest przecież po prostu przepisana. Może wydali jedynie niefortunny komunikat, chcąc zapewnić dotychczasowych klientów że punty sprzedaży nadal będą istnieć i nadal będzie w nich oferowane to co dotychczas. Większość ludzi używa jednak zwykłych ego i kupuje liquidy na wysepkach itp. I mogło ich interesować czy warto choćby zaczynać skoro szum jest taki ze ustawa to koniec e-p. (a kończy się tylko to co dotknie nas - sprzedaż w sieci, szybsze nowości, zakupy na FT) Co mogli realnie robić przez ten czas? Zbierać potrzebne badania czy nawiązać współprace z ośrodkami badawczymi, z producentami sprzętu itp. Nie żebym jakoś szczególnie chciał bronić ESW, ale patrzymy na ten projekt nie od dziś i tak realnie - gdzie on odbiega od dyrektywy? Z zakazem sprzedaży wysyłkowej, z półroczną karencją przed wprowadzniem nowości (ale z półrocznym okresem przejściowym na obecnie dostępne).
Jakie w ogóle jest pole manewru między dyrektywą a ustawą?

Edit (dopisano):
Przeglądane hasła, które tworzycie czy pisma, mocno skupiają się na pozytywnych skutkach przejścia na e-p, wskazują że projekt ustawy zabije rynek e-p a w niektórych propozycjach nawet zdelegalizuje e-p. A przecież tak nie jest. Te argumenty łatwo odeprzeć - ustawa nie zabrania e-p, nie zabrania sprzedaży sprzętu czy liquidów a jedynie ogranicza i stawia wymagania do spełnienia przed wprowadzeniem. Dla produktów które je spełnią daje zielone światło. Brakuje mi skierowana części uwagi, z korzyści płynących z e-p (bo przecież nie wycofują produktu) na fakt ograniczonej dystrybucji. Wskazania ze nie każdy ma w pobliży choćby tą wysepkę z produktami. Że dla części Klientów legalny produkt, którego nie można sprzedawać wysyłkowo będzie po prostu niedostępny. Albo jest tworzony monopol (ESW - co to ta UKiK)
Ostatnio zmieniony 21 lip 2015, 08:46 przez Raknor, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
By Sulkov
#1434279
Pani i Panowie. Wczoraj w mojej głowie zrodził się pewien pomysł, który w nocy został przeze mnie rozwinięty. Jak wszystkim wiadomo definicję "e-papierosa" wypełnia masa sprzętu agd, narzędzi budowlanych i praktycznie wszystkie elementy grzewcze. A co, gdyby do naszej walki zaprzęgnąć ludzi, którzy z e-papierosami nie mają nic wspólnego? Alfą i omegą nie jestem, ale wydaje mi się, że warto byłoby zrobić akcję informacyjną dla producentów i dystrybutorów owych sprzętów. Wszak nawet zwykła myjka parowa zgodnie z definicją jest e-papierosem. Być może tą drogą udałoby się znaleźć wsparcie.

To tylko luźna myśl. Na dokładne przestudiowanie projektu pewnie nie będę miał czasu przed weekendem :(
Awatar użytkownika
By Sulkov
#1434299
Myjka parowa według definicji z projektu jest doskonałym e-papierosem. Zgadzam się z klepaniem po głowie, ponieważ definicja e-p jest tak bardzo nieprecyzyjna, że można setki sprzętów codziennego użytku zaklasyfikować jako e-p.
Awatar użytkownika
By Deimond
#1434304
Sulkov pisze:Myjka parowa według definicji z projektu jest doskonałym e-papierosem. Zgadzam się z klepaniem po głowie, ponieważ definicja e-p jest tak bardzo nieprecyzyjna, że można setki sprzętów codziennego użytku zaklasyfikować jako e-p.

Myślę że jednak lepiej nie zwracać ustawodawcy uwagi - bo im gorzej dopracowana ustawa tym masz szersze pole do obrony wymawiając się np. Sprzedażą myjki parowej.
Awatar użytkownika
By Sulkov
#1434306
Deimond pisze:Myślę że jednak lepiej nie zwracać ustawodawcy uwagi - bo im gorzej dopracowana ustawa tym masz szersze pole do obrony wymawiając się np. Sprzedażą myjki parowej.


Sprzęt jest najmniejszym problemem. Powiedziałbym wręcz, że żadnym. Schody są z bazami/liquidami. Wybieg o którym piszę nie ma na celu obalenia wszystkiego tylko zdobycie czasu, który jest na wagę złota. Im więcej argumentów podważających sens i logikę ustawy, im więcej poprawek - tym więcej czasu na działanie.
Awatar użytkownika
By Raknor
#1434313
tylko mnie nie zlinczujcie :P

O tym czy produkt jest podobny i czy myjka to e-p chyba będzie decydował inspektor, rozumiem że nikt o zdrowych zmysłach nie uzna suszarki do włosów za e-p.

I doprecyzuję poprzedni post

Chyba za mocno skupiamy się na wyartykułowaniu korzyści jakie niesie przejście ze zwykłych papierosów na e-papierosy. Czy na badaniach dotyczących e-palenia. Niektóre hasła (mówię o tych nie tylko tu ale ogólnie o wygłaszanych opiniach) idą tak daleko, że głoszą iż nowa ustawa oznacza powrót do palenia analogów. a przecież projekt ustawy nie delegalizuje e-p, nadal mogą być one oferowane klientom. Fakt, żeby mogły być sprzedawane muszą być zgłoszone przebadane i musi minąć 6 m-cy, ale mamy okres przejściowy 6 miesięczny. Więc w tym zakresie walczymy o wygraną już bitwę.

Problematyczne wydaje się zrównanie warunków dopuszczenie do obrotu liquidów i e-papierosów. O ile przy liquidach (gotowych, bazach, dodatkach aromatach) badania i okresy przejściowe mogą mieć sens, bo chcę wapnować bezpieczne czyste liquidy nie garażową produkcję, o tyle przy sprzęcie wydają się bezcelowe. Bo jak przebadać np szkodliwość rurki z SS - moda mechanicznego? To samo dotyczmy atomizerów. Nie wiem jak to ma wyglądać praktycznie, chyba pkt dotyczące wydzielania substancji będą pomijane a jedynie podawane dane producenta lub importera, mechanizm otwierania oraz napełniania (jeżeli dotyczy) oraz proces produkcyjny wyrobu. To w takim razie po co okres przejściowy dla sprzętu? Nie ma wyników badan toksykologicznych z którymi inspektor powinien mieć czas się zapoznać. Nie rozumiem też ograniczenia pojemności atomizera do 2 ml. To nie dość że bezzasadnie ogranicza ofertę to zmusza do częstszego napełniania pomimo że ustawa poświęca sporo uwagi szczelności i wyciekom ze sprzętu, wymagając choćby opisu napełniania przy zgłoszeniu e-papierosa. (edit: ok - wynika dyrektywy)

Problemem jest brak sprzedaży wysyłkowej. Rozumiem ze jest to konsekwencją zakazu sprzedaży osobom nieletnim, ale czy znacie jakiś inny produkt dopuszczony do sprzedaży od 18 rż. który może być sprzedawany wysyłkowo? W jaki sposób weryfikowany jest wiek nabywcy? Może warto podsunąć takie rozwiązanie o ile istnieje. Bo obecnie zapis może powodować że legalny produkt, jakim są e papierosy będzie niedostępny dla sporej grupy odbiorców. Nie w każdej miejscowości są wyspecjalizowane punkty sprzedaży. Choć ustawa zezwala na sprzedaż w innych punktach ale bez ekspozycji. Można by iść z argumentami w stronę monopolu, ale nie tylko ESW, który już zapowiedziało gotowość, może oferować produkty. Inni producenci też mają przecież prawo dokonać zgłoszenia liquidów czy ich składników i dystrybuować we własnej lub zewnętrznej sieci sprzedaży. Rozumiem ze raz zgłoszony produkt będzie mógł oferować każdy, o ile nie będzie miał ograniczonego zakupu hurtowego umowami na wyłączność sprzedaży między producentem a firmą zgłaszającą.

Argumenty o liczbie miejsc pracy mogą wydać się wątpliwe, bo o ile ustawa wykluczy sprzedawców działających tylko w sieci, to teoretycznie wzmacnia pozycję sprzedawców posiadających punkt/punkty stacjonarne, a wiec znakomitą większość zatrudnionych w branży.

Rozumiem emocje, bo coś mnie trafiło jak przeczytałem projekt w ubiegłym tygodniu, ale realnie - o co walczymy. Co dodatkowo narzuca ustawa w stosunku do dyrektywy? Diabeł będzie tkwił w szczegółach dopuszczenia do sprzedaży, możliwościach ośrodków badawczych, tego co zrobią firmy obecnie istniejące na rynku. Mamy kilku producentów własnych liquidów, baz i dodatków. Jakie będą mieli możliwości zgłoszenia swoich produktów a później wprowadzenia ich do własnej zewnętrznej sieci sprzedaży. Czy będzie dostępny jakiś wykaz zgłoszonych produktów (wg dyrektywy "Państwa członkowskie zapewniają udostępnianie ogółowi społeczeństwa poprzez stronę internetową informacje otrzymane na podstawie zgłoszeń"), gdyby i inni sprzedawcy chcieli mieć dany produkt w ofercie? Czy dany produkt będzie zgłaszany tylko jeden raz (wg Dyrektywy i projektu zgłasza producent, importer), czy każdy detaliczny sprzedawca musi go zgłaszać osobno? Bo u mnie w mieście 28.000 mieszkańców mamy 2 wysepki i kilka/kilkanaście miejsc gdzie można kupić LQ czy sprzęt. Fakt, sprzęt podstawowy, zwykłe ego. Ale gdyby współpracowały z dużą firmą (bez nazw :P ) to przecież w takim lokalnym sklepiku tak jak obecnie mogę kupić znany na forum LQ tak mógłbym zamówić i moda. Kwestia tego jak zmieni się rynek i co zrobią po zmianach dostawcy.

Edit: małe dopiski po ponownym zapoznaniu się z:
tpd-art-18-fakty-i-mity-t59531.html
Ostatnio zmieniony 21 lip 2015, 11:47 przez Raknor, łącznie zmieniany 2 razy.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Pomocy

Witam! Kupiłem e papierosa EGO-CE8 1800mAH,niestet[…]

Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.