EPF
Awatar użytkownika
By HaQer
#1416470
MakeZZZ pisze:W takim razie odczyt temperatury powinien być na poziomie 21 stopni przy pierwszym odpaleniu jeśli mod faktycznie czyta przy pierwszym odczycie po ODPALENIU dokładnie taką samą oporność jaką odczytał przy WKRĘCANIU ATOMIZERA. Więc wynika z tego, że zawsze powinieneś dostać 21 stopni na ekranie.


Mylisz się. Co do wcześniejszego akapitu możesz mieć rację, ale tutaj się mylisz. Twoją teorię obala nawet to, że jeżeli grzałka w chwili tego "mojego sprawdzenia temperatury" była z jakichś przyczyn rozgrzana, to mod mi na tym teście pokaże na ekranie adekwatną temperaturę. Jeżeli ją fizycznie ostudzę, to temperatura spada. Tak samo jak będę po rozgrzaniu np do 150 stopni Celsjusza klikał co kilka sekund power button, temperatura będzie co kliknięcie się obniżać w miarę zgodnie z tempem stygnięcia grzałki. Oczywiście przy takim klikaniu bardzo łatwo tą grzałkę niechcący rozgrzać, dlatego trzeba to zrobić na prawdę sprawnie i szybko. A więc nie dostaję ZAWSZE temperatury 21 stopni, ona mi się ukaże jeżeli grzałka faktycznie jest już chłodna.

Nie wiem przyjacielu, może moja logika jest inna niż Twoja, może jestem w błędzie, może obydwoje jesteśmy.
Ale opisuję to co widzę i interpretuję to logicznie. Tak samo "Sztywno i logicznie" jak działa elektronika w boxie.
Czasami trzeba też spojrzeć na sprawę z punktu widzenia głupiutkiej, schematycznej elektroniki.
By MakeZZZ
#1416475
Tak, ale o to mi chodziło. Wszędzie pisałem, że po pierwszym odpaleniu. Może nieprecyzyjnie się wyraziłem, ale o to mi właśnie chodziło :D To wciąż jest dowód na to, że z jakiegoś powodu odczyt przy wkręcaniu jest zaniżany. Nie wiem z czego to wynika. Na SX mini m muszę kilka razy kliknąć atty lock zanim jestem pewny, że oporność jest odpowiednia, ale zawsze jest >= faktycznej oporności dla stabilnych oporności=dobrego połączenia. Tutaj właśnie nie do końca. Potrafi być niższa. Mało tego potrafił mi odczytać oporność większą , a i tak nie ma nawet początku bobra pomimo, że powinniśmy otrzymać wyższe ograniczenie. Nie wiem dlaczego. Dla mnie, dostaje najlepsze palenie na TC jakie miałem. Inne ustawienia niż jestem przyzwyczajony, ale wreszcie mogę wapować na ciepłym dymie, a jednak nie dostawać zalążka bobra jak to mi się zdarza na sx350j lub dna40. Nie wiem dlaczego i tego mój prosty rozum nie jest już w stanie zrozumieć. ( No chyba, że to wynika z wykresów pbusardo, że mod nigdy nie przekracza określonej temperatury dla pewnych ograniczeń) Więc nie zrozum mnie źle. TC moim zdaniem działa, ale wciąż nie jest to urządzenie dokładniejsze od DNA40. Wręcz przeciwnie, a jednak dostarcza lepszych wrażeń dla mnie z niewiadomego mi powodu.
Awatar użytkownika
By HaQer
#1416477
MakeZZZ pisze:Mało tego potrafił mi odczytać oporność większą , a i tak nie ma nawet początku bobra pomimo, że powinniśmy otrzymać wyższe ograniczenie. Nie wiem dlaczego.


Czytasz sam siebie? Wyższy opór = Wyższa temperatura grzałki wg boxa. Gdy w teorii nagle opór by się zwiększył z jakichś powodów, mod zinterpretuje to jako "cieplejsza" niż dotychczas grzałka. Nie będziesz miał bobra, bo mod zawyży odczyt temperatury (większa różnica w stosunku do temp referencyjnej) i jeszcze bardziej Ci tą chmurkę schłodzi, bo wg niego grzałka będzie gorąca, gdy ta będzie troszkę mniej gorąca w stanie faktycznym. Więc poleci ograniczenie.
To takie trudne?

Warto też wspomnieć, że nagar po jakimś czasie troszeczkę podbije rezystancję, więc warto raz na jakiś czas przelogować grzałkę żeby mod wiedział, że jest zimna, ale ma większy opór z winy nagaru. Odczyta ją jako nową, poprawną i będzie znowu si. Oczywiście mówię o szczątkowym nagarze, w pewnym momencie lepiej już grzałkę zmienić na nową.
Objawy podbicia rezystancji przez nagar to w efekcie mniejsza chmura, jak już pisałem wcześniej. Takich rzeczy elektronika nie potrafi przewidzieć, dlatego trzeba jej to "przetłumaczyć", żeby TC działało tak jak ma działać.
Ostatnio zmieniony 26 cze 2015, 01:26 przez HaQer, łącznie zmieniany 1 raz.
By MakeZZZ
#1416479
HaQer pisze:
Nie wiem przyjacielu, może moja logika jest inna niż Twoja, może jestem w błędzie, może obydwoje jesteśmy.
Ale opisuję to co widzę i interpretuję to logicznie. Tak samo "Sztywno i logicznie" jak działa elektronika w boxie.
Czasami trzeba też spojrzeć na sprawę z punktu widzenia głupiutkiej, schematycznej elektroniki.


Wykorzystałem do tego wszystkiego proste prawa matematyki oraz fizyki. Nic tutaj trudnego i nie ma znaczenia jak działa elektronika. Wiem jak powinna. Powinna odczytywać poprawną oporność w każdym momencie i dążymy do tego, aby częstotliwość pomiarów dążyła do nieskończoności i tyle. Do tego poprawny wykres F(T)=R wgrany do elektroniki i koniec problemu. Kluczem jest dobrze wgrana oporność. Temu facetowi oporność wygrywa się z jakiegoś powodu źle. Dlaczego nie wiem.

Krótkie podsumowanie

Proste jeśli przyjmiemy dobrze wczytany wykres f(T)=R i wartości podane poniżej dla grzałki w T pokojowej. zakładamy na potrzeby rozebrania TC częstotliwość pomiarów -> nieskończoności.

Przy wczytaniu zaniżona oporność = Zawyżona temperatura po odpaleniu = zaniżona temperatura ustawionego ograniczenia
Przy wczytaniu zawyżona oporność = Zaniżona temperatura po odpaleniu = zawyżona temperatura na ustawionym ograniczeniu
Dobra oporność - wszystko jest super przy spełnionych założeniach

HaQer pisze:
MakeZZZ pisze:Mało tego potrafił mi odczytać oporność większą , a i tak nie ma nawet początku bobra pomimo, że powinniśmy otrzymać wyższe ograniczenie. Nie wiem dlaczego.


Czytasz sam siebie? Wyższy opór = Wyższa temperatura grzałki wg boxa. Gdy w teorii nagle opór by się zwiększył z jakichś powodów, mod zinterpretuje to jako "cieplejsza" niż dotychczas grzałka. Nie będziesz miał bobra, bo mod zawyży odczyt temperatury (większa różnica w stosunku do temp referencyjnej) i jeszcze bardziej Ci tą chmurkę schłodzi, bo wg niego grzałka będzie gorąca, gdy ta będzie troszkę mniej gorąca w stanie faktycznym. Więc poleci ograniczenie.
To takie trudne?


Tak czytam. Podsumowanie masz na górze. Przy za wysokiej wczytanej temperaturze grzałki pierwszy pomiar po odpaleniu wskaże, że temperatura będzie niższa niż 21 stopni. Na końcu przy ograniczeniu będzie wyższa to wynika już z wykresu. Więc przy nastawieniu na 500F dostanę więcej niż 500F i to znacznie więc powinienem zacząć łapać bobra, a tak się nie dzieje.

Nie powiedziałem o hipotetycznym zwiększaniu oporności grzałki dla temperatury pokojowej w trakcie. Odbiegasz od tematu i kłócisz się o coś zupełnie innego. Ona pozostaje sobie taka sama. Wyobraź sobie, że masz grzałkę 0.1 ohm w 21 C. Wczytujesz oporność 0.2 ohm i ją lockujesz. Co się dzieje jak mod odpala pierwszy raz? Odpala na ~ 0.2 przyjmując, że jest to 21 stopni. Tak naprawdę dla 0.1 ohm jest 21 dla 0.2 jest więcej. Wtedy rozpoczynasz przygodę od tak naprawdę około 100 stopni, bo oporność jest 0.1 a Ty masz 0.2 dla 21 stopni. Efekt? Zawyżone ograniczenie. Efekt? ŁAPIESZ BOBRA
Awatar użytkownika
By HaQer
#1416482
MakeZZZ pisze:Przy za wysokiej wczytanej temperaturze grzałki pierwszy pomiar po odpaleniu wskaże, że temperatura będzie niższa niż 21 stopni. Na końcu przy ograniczeniu będzie wyższa to wynika już z wykresu. Więc przy nastawieniu na 500F dostanę więcej niż 500F i to znacznie więc powinienem zacząć łapać bobra, a tak się nie dzieje.


Nie mam sił już tego czytać. Jakim cudem pokaże, że będzie niższa niż 21 stopni? Nigdy nie pokaże niższej temperatury niż wyliczona z oporności pierwotnie zaprogramowanej. Jeżeli mod odczyta niższą oporność niż pierwotną to bezapelacyjnie rozpozna to jako nową grzałkę. Bo grzałka nie może być chłodniejsza niż otoczenie, tak na logikę. No chyba, że nagle zaczniesz palić w lodówce. No ale i wtedy mod odczytując niższy opór sam AUTOMATYCZNIE się skalibruje do nowej temperatury otoczenia, tak aby pomiar znowu był miarodajny.
Pisał o tym Mutango, Powtarzam Ci to też ja tu i teraz.

MakeZZZ pisze:Przy wczytaniu zaniżona oporność = Zawyżona temperatura po odpaleniu = zaniżona temperatura ustawionego ograniczenia
Przy wczytaniu zawyżona oporność = Zaniżona temperatura po odpaleniu = zawyżona temperatura na ustawionym ograniczeniu
Dobra oporność - wszystko jest super przy spełnionych założeniach



ODWRÓĆ TOK MYŚLENIA! Gdy elektronika odczyta wyższą oporność, to pomyśli, że grzałka jest cieplejsza niż pierwotna, bo dla Ni i Ti wraz ze wzrostem oporu wzrasta jego temperatura.
W praktyce elektronika zaprogramowana jest na tą własność drutu i na niej bazuje przy analizie temperatury.
Nie mam sił żeby Ci tłumaczyć tak oczywistej rzeczy.


MakeZZZ pisze:Wyobraź sobie, że masz grzałkę 0.1 ohm w 21 C. Wczytujesz oporność 0.2 ohm i ją lockujesz. Co się dzieje jak mod odpala pierwszy raz? Odpala na ~ 0.2 przyjmując, że jest to 21 stopni. Tak naprawdę dla 0.1 ohm jest 21 dla 0.2 jest więcej. Wtedy rozpoczynasz przygodę od tak naprawdę około 100 stopni, bo oporność jest 0.1 a Ty masz 0.2 dla 21 stopni. Efekt? Zawyżone ograniczenie. Efekt? ŁAPIESZ BOBRA


Powiedz mi, czy mod ma wgraną tabelę, która mu na sztywno mówi że 0,1 ohm oporu to jakaś tam określona z góry temperatura drutu? Nie!
Mod bazuje na tym, co zaprogramował jako zimne. To jest jego punkt wyjściowy i to uznaje kontrast do zmiany temperatury. Wie, że proporcjonalny odchyłek od punktu zwrotnego równa się inna temperatura. Jeżeli sobie na podstawie RÓŻNICY wyliczy o ile się ten opór zmienił, to na podstawie danych proporcji dopasuje temperaturę. Te proporcje są różne dla drutu Ni oraz Ti i je można nazwać WSPÓŁCZYNNIKIEM TEMPERATURY DRUTU!

@edit: Mutango, pomóż mi lub koledze to zrozumieć. Bo któreś z nas się myli.



MakeZZZ pisze:Odpala na ~ 0.2 przyjmując, że jest to 21 stopni. Tak naprawdę dla 0.1 ohm jest 21 dla 0.2 jest więcej.

Jakie WIĘCEJ???! Jeżeli zlockujesz na 0,2 zimną grzałkę to dla 0,2 jest te 21 stopni prawidłowe. O co się rozchodzi? Co znaczy w tym wypadku 0,1 ohm? Ta oporność nie istnieje. Istnieje tylko 0,2 w temperaturze pokojowej w tym momencie. Nic innego moda nie ma prawa obchodzić.
Ostatnio zmieniony 26 cze 2015, 02:01 przez HaQer, łącznie zmieniany 1 raz.
By MakeZZZ
#1416491
No dobra może prościej bo widać, że ciężko Ci idzie myślenie. Masz grzałkę 0.1 ohma. "Wczytasz" oporność, że jest 0.2 ohma, bo taką oporność pokaże Ci mod, a to oznacza, że Twój parownik lub mod nie są w temperaturze pokojowej. Od tego jest atty lock, że Twoja oporność jest zablokowana i teraz jest na poziomie 0.2 ohma. Rozumiesz? Więc w takim razie masz wczytane, że 0.2 ohma to jest oporność dla 21 stopni, bo tak przyjmuje atty lock czyli wczytana oporność=oporność dla temperatury pokojowej, a tak naprawdę grzałka ma więcej stopni, bo dla 21 stopni ma 0.1 ohma. Proste? proste. Bo tak ustaliłeś, że to jest Twoja wyjściowa oporność czyli 0.2 ohma. Dopiero Jak odczyta oporność większą od 0.2 wtedy dopiero rozpozna, że grzałka jest cieplejsza. Chyba nie do końca wiesz o czym do Ciebie mówię i walisz trywialnymi stwierdzeniami, że kontrola temperatury działa na zasadzie odczytu przyrostu R względem wartości początkowej.

I nie, bo kolega Mutango pisał o nowej grzałce. Nie o dostosowywaniu po zrobieniu atty lock, bo to się nie odbywa. To by się mijało z celem wprowadzania atty lock. Szczególnie, że jeśli mod zalockujesz oporność większą i zaczniesz palić nawet nie pozwolisz jej w ogóle spaść do poziomu temperatury pokojowej.
Awatar użytkownika
By HaQer
#1416497
MakeZZZ pisze:No dobra może prościej bo widać, że ciężko Ci idzie myślenie. Masz grzałkę 0.1 ohma. "Wczytasz" oporność, że jest 0.2 ohma, bo taką oporność pokaże Ci mod, a to oznacza, że Twój parownik lub mod nie są w temperaturze pokojowej. Od tego jest atty lock, że Twoja oporność jest zablokowana i teraz jest na poziomie 0.2 ohma. Rozumiesz? Więc w takim razie masz wczytane, że 0.2 ohma to jest oporność dla 21 stopni, bo tak przyjmuje atty lock czyli wczytana oporność=oporność dla temperatury pokojowej, a tak naprawdę grzałka ma więcej stopni, bo dla 21 stopni ma 0.1 ohma. Proste? proste. Bo tak ustaliłeś, że to jest Twoja wyjściowa oporność czyli 0.2 ohma. Dopiero Jak odczyta oporność większą od 0.2 wtedy dopiero rozpozna, że grzałka jest cieplejsza. Chyba nie do końca wiesz o czym do Ciebie mówię i walisz trywialnymi stwierdzeniami, że kontrola temperatury działa na zasadzie odczytu przyrostu R względem wartości początkowej.

I nie, bo kolega Mutango pisał o nowej grzałce. Nie o dostosowywaniu po zrobieniu atty lock, bo to się nie odbywa. To by się mijało z celem wprowadzania atty lock. Szczególnie, że jeśli mod zalockujesz oporność większą i zaczniesz palić nawet nie pozwolisz jej w ogóle spaść do poziomu temperatury pokojowej.



Jeżeli mam fizycznie grzałkę 0,1 ohma (zakładając cały czas że jest zimna) a mod "wczyta" ją jako 0,2, to oznacza że według moda taki jest jej opór razem ze stratami i wszelkimi innymi czynnikami po drodze. Elektronika będzie dla tej sumy czynników liczyć późniejsze zmiany oporu, a nie dla jakichś 0,1, które były wcześniej. Teraz jedyne zadanie zasilania jest takie, żeby rozpoznać, czy opór wróci do 0,1 czy zostanie 0.2.
0,2 ohm - tyle odczytał mod i ten opór nie spadnie, co znaczy że dla moda nigdy to nie będzie mniej, bo 0,2 to był wynik jego odczytu, dlaczego miałby spaść?

Druga sprawa, jest taka że na VT mimo że mam kłódeczkę na oporności, to ta oporność po jakimś czasie już nie raz "wskoczyła" mi na wyższy poziom. Np z zablokowanych 0,11 na 0,12. To dowodzi, że mod nie trzyma się sztywno zablokowanej oporności (niestety nie wiem jak atty lock działa na DNA i SX, ale widzę jak działa tutaj), lecz ją koryguje do stanu faktycznego. Tak jakby nie blokował oporu, a ustawiał "punkt zwrotny" na nowo, gdy po zwiększonej oporności wyświetli zapytanie czy to ta sama grzałka, a my to potwierdzimy.
Nie wiem, może ja coś źle rozumiem, ale nie miałem wcześniej kontaktu z innym TC, żeby to porównać do innych Atty Locków, więc piszę co widzę.

Posiłkując się instrukcją śmiem twierdzić że w eVicu funkcja lock służy tylko temu, żeby "zapisać" dany parownik (czyli dać znać urządzeniu że cały czas korzystamy z tego samego parownika). W efekcie żeby nie było jaj jak odkręcimy i przykręcimy z powrotem parownik i nieznacznie by się np na wskutek brudnego gwintu zwiększyły spadki. Mod mając kłódkę wie, że przykręciliśmy TEN sam parownik i go rozpozna. Jeżeli byłby wkręcony cieplejszy niż wcześniej to sobie poczeka te 3 minuty i zobaczy, czy ostygnie. Jeżeli opór nie spadnie ani trochę uzna, że to nowe spadki na drodze elektronika - grzałka i je przekalibruje, co objawia się tym co u mnie. Zablokowane 0,11 zmieniło się na 0,12. Po wybudzeniu moda, a wcześniejszym odkręceniu i wkręceniu paro. Nie zmienił oporu, dopóki nie upewnił się że nie jest on wywołany temperaturą.

A więc nie nazwał bym tego Atty lockiem, tylko blokadą danego parownika. A jak to działa na innych modach to już mnie nie obchodzi.
By MakeZZZ
#1416504
Jak sam zauważyłeś oporność rośnie wraz ze wzrostem temperatury. Jak wsadzisz na moda grzałkę o temperaturze 100 stopni (dla przykładu) to jej oporność będzie większa niż prawidłowa dla 21 stopni. Wczytasz tą nieprawidłową oporność X i ona będzie przez moda odczytywana jako oporność dla 21 stopni, a tak naprawdę będzie dla aż 100 stopni. Wtedy jak klikniesz fire to mod będzie odczytywał oporność X jako podstawową i (dla przykładu ustwiamy 300 C) od niej liczył zmianę. Skoro mod myśli, że wczytana oporność X jest dla 21 stopni to według niego przyrost temperatury jaki jest możliwy wynosi 279 stopni. Problem jest taki, że Twoja oporność jest wczytana niepoprawnie i jest dla 100 stopni zamiast 21- grzałka była rozgrzana podczas wczytywania. W takim razie mod zwiększy temperaturę grzałki o 279 stopni, ale nie od 21 stopni tylko od prawdziwych 100 stopni co da nam łącznie ograniczenie równe 379 stopni zamiast oczekiwanych 300.

Sytuacja jest dla zbyt niskiego wczytanego oporu. X - Faktyczny opór przy 21 stopniach , Z - wczytany opór, temperatura realna dla tego oporu gdzie Z<X oraz ograniczenie =300.

Przyrost temperatury od 21 do 300 = 279
Faktyczne ograniczenie Z+ 279 i ponieważ Z<X to Z+279< 300 czyli ograniczenie nigdy nie dochodzi do określonej przez Ciebie wartości.

To jest uproszczenie, bo opór nie jest liniowo zależny od temperatury, ale to już na dłuższą analizę. Tak krótko: Odchylenia będą realnie inne. Mniejsze odchylenie od ograniczenia dla Z>X oraz większe dla X>Z niż nam wyszły. To wynika z wykresu pochodnej naszej f(T)=R. I umiejscowienia w danym punkcie, ale to na kiedy indziej może pokuszę się o matematyczne uzasadnienie większych lub mniejszych odchyłów.


No i teraz najgorsza część wszystkiego czyli to jak się zachowuje evic. Wczytuje z jakiegoś powodu mniejszą oporność często na TC przez co faktyczna wartość w jakiej ogranicza temperaturę jest mniejsza co wynika z przedstawionego wcześniej uproszczonego schematu. Może zdawali sobie z tego sprawę, może to był zamysł, dlatego dostaliśmy 50 F więcej. Tego nie wiem. TC tutaj działa, ale zaniża wartości. Nie spotkałem się jeszcze ze zbyt niskim odczytem R w modach z TC. Zazwyczaj jest większy (rozgrzana grzałka), ale nigdy nie jest mniejszy niż o 0.001 ( Dla sx mini przynajmniej).
Większe odchyły zdarzają się jedynie kiedy mod zostaje wystawiony na zimno, ale tutaj odczyt jest ewidentnie zakłamany (filmik, moje doświadczenie). No i kiedy grzałka nie jest stabilna, ale to wykluczmy na razie.

Tylko czy to jest źle? Na razie jestem odmiennego zdania. Wydaje mi się, że jest to urządzenie, która dostarcza mi najprzyjemniejszego wapowania na TC jak na razie. Podobnie działa jak invader lub DNA40, ale jednak chyba troszkę lepiej.
Awatar użytkownika
By HaQer
#1416505
MakeZZZ pisze:Jak sam zauważyłeś oporność rośnie wraz ze wzrostem temperatury. Jak wsadzisz na moda grzałkę o temperaturze 100 stopni (dla przykładu) to jej oporność będzie większa niż prawidłowa dla 21 stopni. Wczytasz tą nieprawidłową oporność X i ona będzie przez moda odczytywana jako oporność dla 21 stopni, a tak naprawdę będzie dla aż 100 stopni.
Po to jest ten coil lock, żeby bez takich jaj móc wkręcić ciepłą grzałkę. Mówi wprost o tym instrukcja. Nie blokując nic wcześniej mod będzie fałszował odczyty dokładnie tak jak to opisałeś.

Z pozostałą częścią Twojej wypowiedzi muszę się zgodzić.
Tylko zastanawiam się, czy te zawyżone 50 stopni jest w takim razie widoczne na dry testach evica, czy jednak to za małe podbicie aby wyraźnie bardziej ujarać watę.

Posiłkując się dry testami przeprowadzonymi na VT i porównując je do oglądanych na recenzjach innych zasilań stwierdzam że dla ustawionej danej temperatury (takiej samej jak na filmie) wata albo nabierze takiego samego malutkiego rumieńca, którego ciężko dostrzec, jak na innym modzie, albo na VT ten "rumieniec" jest nawet mniej widoczny/wcale niewidoczny.

Wiesz co? Łap piwko, bo troszkę naszego czasu na dyskusję poszło, teraz czas na sen :beer:
Ostatnio zmieniony 26 cze 2015, 14:51 przez HaQer, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By adamk9
#1416548
Panowie jest jedna prosta zasada, która wynika z mojego doświadczenia z DNA 40. Jeżeli box przy pierwszym odczycie zawyży odczyt oporności tzn. zamiast 12 poda 13 OMA, to profilaktycznie obniżam ustawienie górnej granicy temperatury o ok 20 stopni C i jest git. Po odstawieniu DNA wpada właściwa oporność i wówczas podbijam temperaturę i wapuję spokojnie. Generalnie zauważyłem, że moje DNA przy pierwszym odczycie zawyża nieco oporność ale po ponownym odłożeniu i ustabilizowaniu temperatury się poprawia. Jeżeli Evic zaniża oporność to jest to jeszcze mniej szkodliwe, bo oddala nas od boberka.
Awatar użytkownika
By Snaco
#1416623
Obsługa jest prosta, ja instrukcji nei czytałem. Coś tam "opaczałem" z interneta plus praktyka. Dodam jeszcze że parownik nie jest taki najgorszy. Na grzałce rba i Niklu jest dobrze. Nie przerobiłem wielu parowników sub ohmowych ale przez 3 lata wapowania trochę sprzętu mi przeleciało przez łapki. Myślę że dla kowalskiego nawet na fabrycznej grzałce zestaw bedzie spełnieniem marzeń. Stosunek cena-jakość jest wyjątkowo dobry.

Jako minus "bazy rba" powiem że podczas uzupełnianiu lq i odkręcaniu dolnego capa odkręca się też górna część grzałki. Za pierwszym razem została w kominie. Dlatego proponuję podczas odkręcania wyczuć moment kiedy skończy sie gwint w dolnym capie i wtedy pociągnąć. Skutkuje to wyjęciem capa razem z całą grzałką. Wówczas jedynie tylko trochę górna część grzałki jest odkręcona. Wystarczy ją dokręcić zamiast dłubać i wyciągać z komina.
Byc może jakieś mega mocne dokręcenie jej usunęło by ten kłopot jednakże mogłyby wówczas wystąpić problemy z odkręceniem jej przy zmianie grzałki.
nie lubie siłowych rozwiązań.
Nie jest to jakaś duża niedogodność ale lepiej o tym pamiętać.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1416638
HaQer pisze:@edit: Mutango, pomóż mi lub koledze to zrozumieć. Bo któreś z nas się myli.

Nie traktujcie mnie jako supereksperta, bo ja też wszystkich rozumów nie pozjadałem. Czytam Was i też nie wszystko rozumiem. Tzn czasami wydaje mi się że mówicie to samo, ale dochodzicie do tego jakimiś innymi krętymi ścieżkami. I w związku że są to inne ścieżki, to się ze sobą spieracie.
Ogólnie, to myślę że za bardzo to wszystko przeżywacie.. tabelki, wykresy, obliczenia... owszem takie testy jak PBusardo są czasami potrzebne, ale zwykły użytkownik powinien na to patrzeć z większym dystansem. Ostatecznie i tak liczą się tylko własne, organoleptyczne odczucia smakowo-paszczowe.
Powiem tak, niedawno PBusardo robił testy Invadera mini, w którym bardzo chwalił działanie modułu kontroli temperatury. Ja mam jedno i drugie. Invadera i Evica. Do tego mam cztery niklowe setupy (wszystkie drippery) w tym jeden dual coil. I tak sobie używam na przemian wszystkich tych setupów, raz w Invadrze i raz w Evicu. Nie robię żadnych pomiarów, obliczeń, nie analizuję wnikliwie wskazań. Ustawiam mniej więcej podobne wartości i opieram się tylko na własnych odczuciach paszczowo-smakowych. I nie widzę jakichś szczególnych różnic w działaniu. Owszem jakieś drobne różnice są, ale nie są to żadne rzeczy, o które można by było rozdzierać szaty. Przy bardzo mocnym wysuszeniu waty na dripperze, Invader w moim odczuciu pracuje, że tak powiem, z trochę większą kulturą. Tzn spadek mocy jest płynny i gładki. Odczucie jest takie, jakby na mechaniku ogniwo się kończyło. Natomiast w Evicu czuć jakieś impulsowe obniżanie mocy, jakiś taki ABS jakby się włącza. Ale to też nie ma kluczowego znaczenia, bo i tak jest to tylko sygnał że trzeba ponownie zakroplić drippera. A po zakropleniu, wszystko wraca do pełnej mocy. Do bobra nigdy nie doszedłem, ani w jednym ani w drugim.

Generalnie chodzi mi o to, że testy testami, ale jak sam nie sprawdzisz na własnym organizmie, to nic nie wiesz..
Awatar użytkownika
By MGK
#1416682
Otrzymałem dzisiaj drut tytanowy 0,34mm po 12 zwoi dual na kuro 2.5mm opór w granicach 0.33 ohm, w końcu mogę ukręcić normalnego micro coila, przy ni200, szlak mnie z tym trafiał. Kontrola temp. działa znakomicie na tym drucie, na razie ciężko mi napisać coś więcej ponieważ dopiero pierwszy setup nakręciłem. Z pewnością kręcenie grzałek na tym drucie jest o wiele wygodniejsze niż na ni200.
Awatar użytkownika
By jacekgothic
#1416786
W oczekiwaniu na "RBA" do eGo One z ciekawości przerobiłem grzałkę z kompletu, tą Ni200 do poziomych coil. Wybebeszyłem ją i rozwierciłem otwory do 2.2mm. Założyłem swoją grzałkę - Ni200 AWG 30 (2.55mm) 7 zwojów (luźno) na fi 2mm, muji wystaje po bokach po 1mm, wyszło 0.08 Ω i daje radę ten parowniczek *CZAJNICZEK*

-- [scalono] 26 cze 2015, 15:16 --

Edyta//
Panowie, mam pytanie.
Jak to jest z wapowaniem przy użyciu TC podczas ładowania boxa?
Wiem, że można, funkcja Pass Through jest dostępna, ale czy to się nie gryzie z pomiarem temp przez elektronikę, ponieważ jak wiadomo podczas ładowania, temperatura akumulatora wzrasta i nagrzewa całego boxa. Czy może nie ma to znaczenia, bo grzałka jest już zalogowana i zablokowana a elektronika dobiera moc do tej już wcześniej zadanej oporności a największe znaczenie ma temperatura grzałki podczas logowania jej?

Jak to z tym jest?
Awatar użytkownika
By Riccardo
#1416808
jacekgothic pisze:Czy może nie ma to znaczenia, bo grzałka jest już zalogowana i zablokowana a elektronika dobiera moc do tej już wcześniej zadanej oporności a największe znaczenie ma temperatura grzałki podczas logowania jej?

Dokładnie tak powinno być.
By jaro19591
#1416874
Próbowałem złapać bobra, wysuszyłem do końca zbiornik, ale się nie udało. Elektronika działa poprawnie, odczucie faktycznie jak na mechaniku przy słabnącej baterii.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1416889
jaro19591 pisze:Próbowałem złapać bobra, wysuszyłem do końca zbiornik, ale się nie udało. Elektronika działa poprawnie, odczucie faktycznie jak na mechaniku przy słabnącej baterii.

Przydatne zwłaszcza w dripperach albo w tankach bez szklanej tubki. Jak słabnie, to znaczy że trzeba zakroplić, a w przypadku tanków, zatankować :D Waty nie przypalisz.
By jaro19591
#1416891
Czytałem o tym sporo, ale ja Niewierny Tomasz, jak się własnoocznie nie przekonam, to nie uwierzę :mrgreen: Teraz mogę sobie dalej spokojnie wapować na moich maluchach na 10W.
Awatar użytkownika
By Markovsky
#1416894
@jacekgothic z tego co mi wiadomo tc działa na zasadzie wykrywania zmiany oporności drutu wraz ze zmianą jego temperatury, zatem temperatura ogniw nie ma tu nic do rzeczy.
Awatar użytkownika
By jacekgothic
#1417509
Biały eVic z Subem mini z niebieskimi uszczelkami wygląda całkiem fajnie :beer:
Obrazek

Niestety niebieskie uszczelki po dwóch tygodniach używania suba wyglądają tak :?
Obrazek
Awatar użytkownika
By jacekgothic
#1417756
Tylko ten "biały" nie jest do końca taki biały. Gdyby porównywać do lakierów samochodowych, to można by rzec, że jest to kolo perłowy:) Ale niebieskie paski są identyczne jak kolor uszczelek w Subie mini...
Tutaj jeszcze fotka z Clopem mini.
Obrazek

Obrazek
By MakeZZZ
#1417890
Markovsky pisze:@jacekgothic z tego co mi wiadomo tc działa na zasadzie wykrywania zmiany oporności drutu wraz ze zmianą jego temperatury, zatem temperatura ogniw nie ma tu nic do rzeczy.


Ma przy wczytywaniu oporności. Później już nie.

Już trochę się nim bawię więc mogę coś więcej powiedzieć.

Zastanawiałem się nad tym przełączaniem z TC na kanthal nawet jeśli tego wcale nie chcemy. Ponieważ czegoś takiego nie miałem postanowiłem zrobić kilka symulacji i faktycznie efekt wystąpił. I już mówię z czego to wynika.
Symulacja, która dała oczekiwany rezultat to zrobienie grzałki na lemo dropie. Zrobiłem poprawną grzałkę, która działała tak jak powinna. Następnie zrobiłem dwie różne modyfikacje, które wytrąciły moda z TC na power.

1. Wczytanie za wysokiej oporności. Celowo postanowiłem rozgrzać grzałkę na innym modzie i wkręcić na evica tak, aby wyczytał za wysoką oporność. Efekt: wytrącenie z kontroli temperatury.
2. Poluźnienie jednego z połączeń grzałki. Lekko, tak aby grzałka miała stabilną podstawę oraz stabilną oporność, chociaż za wysoką. Znowu ten sam efekt.

No ale w takim bądź razie dlaczego tak się dzieje? Przeprowadziłem równoległe test na sx350j. Okazało się, że grzałka po odpaleniu na 25 wattach osiągała stabilną granicę już na 120 F co jest oczywiście zakłamanym wynikiem, bo para była ciepła. Ograniczenie ustawione na 330 stopni. Wniosek moim zdaniem jest taki, że zakłamana oporność grzałki na + to znaczy wyższa niż realnie powoduje wytrącenie z TC. Dlaczego? Wydaje mi się, że jest to logiczne, ale nie wiem czy też to tak zinterpretujecie.

Za wysoka oporność wczytana względem prawidłowej oznacza, że na początku temperatura według moda rośnie bardzo wolno i przy małej zmianie oporności temperatura przestaje rosnąć, bo liquid nie pozwala jej pójść dalej, poprzez chłodzenie grzałki. To oznacza, że mod interpretuje to jako zwykły kanthal zamiast nikiel. Efekt nie wystąpił na sx mini ( co jest logiczne), ale również nie pojawił się na DNA40 oraz Invaderze mini. Jeśli się nie mylę to nie ma żadnego problemy, o ile zrobimy prawidłową grzałkę. Tak czy inaczej mogli się tego pozbyć. Po co nam manualna zmiana na TC skoro mod robi co chce jak coś mu się nie spodoba.


Co do reszty nie mam się do czego więcej przyczepić. Mod jest moim zdaniem świetny i na razie nie mogę się od niego odczepić. Jeszcze muszę zrobić dokładne pomiary życia baterii na niklu, ale spodziewam się w najgorszym przypadku podobnego wyniku jak na sx mini. I muszę przyznać jedno. Biały jest po prostu piękny. Nie mam innych słów, żeby go opisać. Pasuje do wszystkich "srebrnych" parowników świetnie. Polecam kolor serdecznie. Czarny mi się tak bardzo nie podoba, a z pomarańczowym miałem krótką przygodę wręcz minutową :)

-- [scalono] 28 cze 2015, 01:13 --

Jeszcze jedna wada. Z jakiegoś powodu podczas palenia na gotowej grzałce w atlantisie 2 0,5 ohma w pewnym momencie opór samoistnie podskoczył do 0.72 ohma. Było to wczoraj, dzisiaj nie dostałem zakłamania, a na potrzeby testy ten zestaw stał się moim zestawem na cały dzień. Ponowne wkręcanie parownika nic nie dawało. Na sx mini odczyt był prawidłowy jak i na HB. Dopiero po wkręceniu innego parownika do evica, a później ponownie atlantisa grzałka odzyskała swój poprzedni poziom. To też może być problem z wychodzeniem z TC o ile moje przemyślenia są zgodne z faktyczną zasadą działania czyli, że zakłamana na plus oporność grzałki powoduje wyjście z TC z przedstawionego wcześniej przeze mnie powodu. Podkreślam, że mod zrobił to samoistnie, bez jakiejkolwiek ingerencji z mojej strony. Nic nie zostało zmienione w parowniku i mam pewność, że zakłamana oporność była jedynie na evicu.

Wydaje mi się, że to jest dokładnie ten problem z wychodzeniem z TC. Może ktoś powiedzieć, że jest atty lock, ale na kanthalu oporność również nie powinna się zwiększyć tak drastycznie bez żadnej ingerencji. Mod zrobił to sam, a "testy" wykazały, że był to jedynie problem moda.

-- [scalono] 28 cze 2015, 18:54 --

Obraz cały czas pełniejszy. Dzisiaj postanowiłem sprawdzić kontrolę temperatury dokładniej. Myślałem o tym zwiększeniu oporności na atlantisie 2 i zastanawiałem się czy to może być powodem. Tego nie wiem, ale wiem jedno nagłe zwiększenie oporności pojawiło się na evicu znowu do nieszczęśliwego poziomu 0.72. Tym razem dostałem komunikat short... Szybkie odkręcenie i wkręcenie brak poprawy. Od razu na DNA i tutaj oporność wyczytana 0.14 czyli trochę za dużo, ale na potrzeby testu odpalone. Działa jak należy. Znowu powrót do evica i oporność odczytana już poprawnie po wkręceniu innego parownika najpierw. Gdyby nie fakt, że dostałem komunikat short, prawdopodobnie już bym był na power mode podczas zwiększenia oporności.

Kolejna sprawa odczyt zbyt niskiej oporności. Evic tak samo jak DNA40 automatycznie obniża oporność grzałki jeśli wyczytuje, że jest niższa niż obecna pokazana na ekranie. I w ten sposób evic postanowił pokazać 0.08 ohma na grzałce 0.116. Oczywiście reakcja moda dokładnie taka sama jak u Pana na filmiku z powodów o których wcześniej gdzieś tutaj pisałem. Prosta naprawa, zwiększenie ograniczenia, ale fakt pozostaje faktem, że jednak z jakiegoś powodu lubi czytać grzałki niżej.
By MakeZZZ
#1420091
No dobra, czas na pełniejszą recenzję z mojej strony. Trochę pisałem o kilku błędach i teraz spróbuje omówić je trochę prościej, lepiej już to rozumiejąc.


1. Najpierw wygląd. Tutaj wszystko jest super. Mam kolor biały i wygląda świetnie z każdym srebrnym atomizerem. W ręce trzyma się go świetnie. No ale to wszyscy wiemy.

2. Teraz kanthal mode. Tutaj jest wszystko prawie zawsze dobrze. Problemem są wahania oporności. Jak już wcześniej pisałem oporność na atlantisie 2 skoczyła z 0.5 na 0.72. Później zdarzały się drobne wahania w dół na maksymalnie 0.45. To już nie jest duży problem. Spowodowało to bobra jak można się domyślić. Nie wiem czy problem jest powtarzalny. Na razie w power mode zdarzyło się to tylko raz. Powtórzyło się to jednak na TC.

3. TC. O tytanie ode mnie nie będzie, bo na razie nie mam zamiaru się w to bawić. Więc tak. Kontrola temperatury działa. Nawet działa bardzo dobrze. Nie wiem na ile dokładnie jest wgrany wykres zależności temperatury od oporności. Wydaje mi się, że całkiem nieźle ewentualnie trochę zaniża ograniczenie, ale to samo w sobie nie jest takie złe, do tego nie jestem pewny czy tak się na pewno dzieje. Jest inna sprawa, która dużo bardziej przeszkadza. Zły odczyt oporności.

Teraz chwilę o teorii. Dlaczego poprawny odczyt oporności jest tak ważny. Pamiętajmy, że TC działa na zasadzie pomiaru oporności podczas wapowania i szacowania temperatury na podstawie wykresu zależności między temperaturą, a opornością. Zakładamy, że oporność wczytana na początku przez moda jest opornością grzałki w temperaturze pokojowej. Tak jest najprościej, bo kiedy grzałka leży 20 minut w jakiejś temperaturze dostosowuje się do niej i jest to dla nas najwygodniejszy (na ten moment) punkt odniesienia nazwijmy go R1. Kiedy odpalamy moda oporność grzałki rośnie wraz ze wzrostem temperatury. Kiedy grzałka osiąga zadaną przez nas temperaturę tak naprawdę mod widzi, że grzałka ma oporność R2 (odpowiednią dla danej temperatury). Następnie próbuje na bieżąco tak dostosowywać moc podawaną na grzałkę, aby utrzymać oporność na poziomie R2. W takim Razie delta R = R2- R1 to jakaś wartość przyrostu oporności, aby otrzymać naszą delta T = T2 - 21 C bo T1 = 21 stopni.

Teraz zastanówmy się co się dzieje kiedy odczyt oporności jest nieprawidłowy. Są dwie możliwości R1' < R1 lub R1' > R1 ( R1' nieprawidłowy odczyt temperatury, R1 prawidłowy odczyt dla danej grzałki). To już jest trudniejsza sprawa, ale wniosek jest bardzo prosty. Kiedy R1' > R1 to T2' > T2 oraz R1' < R1 to T2' < T2. Słownie : kiedy oporność wczytana jest wyższa niż prawidłowa to temperatura na ustawionym ograniczeniu będzie również wyższa od prawidłowej temperatury na ograniczeniu. oraz na odwrót dla za nisko wczytanej oporności względem prawidłowej, temperatura na ograniczeniu będzie niższa, niż ustawiona.

No to wróćmy do zasady działania samego moda. Z jakiegoś powodu EVIC lubi zaniżać oporność. Grzałka 0.11 w temperaturze pokojowej na DNA oraz na SX mini 0.113 jest wczytywana na Evicu w zależności od humoru od 0.08 do 0.09. Powoduje to efekt widoczny na filmiku przedstawionym w tym dziale wcześniej. Odczyt oporności był za niski względem prawidłowego i powodowało to, że realna temperatura była mniejsza od temperatury ustawionej na ograniczeniu. Dlatego pary praktycznie nie było. To zasadnicza wada, ale da się z nią żyć. Od razu mówię, że naprawienie tego tak jak to zrobił ten facet jest tylko chwilowym rozwiązaniem niestety. Można łatwo to naprawić zwiększając nasze ograniczenie. Jak mod źle odczytuje oporność ( za niską) zwiększamy ograniczenie oraz watty i dostajemy świetne doznania i zero przypalonej bawełny.

4. No to jeszcze to wychodzenie z TC. Pisałem, że mi się to nie zdarzyło. Myliłem się. Wyszedł mi z TC ale nie odpalił, bo pokazał komunikat short. Znowu to nieszczęsne 0.72 ohma. Również myliłem się, że powodem może być źle odczytana oporność. Mod nie zwiększa wczytanej oporności kiedy jest zablokowana. Jedynie pozwala sobie na zmniejszenie. Wychodzenie z TC ma pewnie jakiś inny logiczny powód, ale ja nie mogę go odnaleźć. Jedyne co wiem to, że problem występuje. Miesiąc może powie więcej o powtarzalności błędy. Na razie zdarzyło się to raz.

Moim zdaniem jest to świetny mod i na razie się od niego nie odkleiłem. Prócz tych kilku wad wszystko jest świetne. Mam tylko nadzieję, że nic więcej nie wyjdzie.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1420128
MakeZZZ pisze:Z jakiegoś powodu EVIC lubi zaniżać oporność. Grzałka 0.11 w temperaturze pokojowej na DNA oraz na SX mini 0.113 jest wczytywana na Evicu w zależności od humoru od 0.08 do 0.09.

Mnie się nigdy nic takiego nie zdarzyło. Oporność odczytywana jest zawsze taka sama jak gdzie indziej. Raz mi się bodajże zdarzyła różnica, ale w odwrotną stronę. Oporność na Invaderze 0.10, na Evicu 0.11, ale na obu działał praktycznie identycznie, przy tych samych ustawieniach temperatury i mocy. Więc nie było żadnego problemu. Może mam jakąś lepszą sztukę...
By MakeZZZ
#1420277
Mutango pisze:
MakeZZZ pisze:Z jakiegoś powodu EVIC lubi zaniżać oporność. Grzałka 0.11 w temperaturze pokojowej na DNA oraz na SX mini 0.113 jest wczytywana na Evicu w zależności od humoru od 0.08 do 0.09.

Mnie się nigdy nic takiego nie zdarzyło. Oporność odczytywana jest zawsze taka sama jak gdzie indziej. Raz mi się bodajże zdarzyła różnica, ale w odwrotną stronę. Oporność na Invaderze 0.10, na Evicu 0.11, ale na obu działał praktycznie identycznie, przy tych samych ustawieniach temperatury i mocy. Więc nie było żadnego problemu. Może mam jakąś lepszą sztukę...


Może tak, może ja mam pecha. Na filmiku facet ma dokładnie ten sam problem. Zaniża mi stale oporność w porównaniu do innych modów. Tak jak mówię mi to nie przeszkadza. Szybka zmiana ustawień i nie ma problemu. Jaką wersję posiadasz?
Awatar użytkownika
By Mutango
#1420332
MakeZZZ pisze:Jaką wersję posiadasz?

Nie mam pojęcia. A jak się sprawdza wersję?
By MakeZZZ
#1420341
Wyłączasz moda i klikasz około 13-20 razy fire. Włączy się i klikasz dalej, aż nie pokaże wersji. Moja wersja to 1.18
By MakeZZZ
#1420420
Mutango pisze:Wersja 1.18

Najświeższa grzałka którą wczoraj zrobiłem na Derringerze
http://www.steam-engine.org/coil.asp?a=true&useNaDia=true&mat=ni200&r=0.109&hfnw=40&dia=0.4&id=2.7&ll=6&ws=0.1
Invader mini - odczyt 0.10Ω
Evic VT - 0.11Ω
Sprawdzałem kilka razy, logując na zimno.


Logowanie to jedno, a docelowa oporność to co innego. Tak to działa u mnie. Potrafię zablokować 0.11, a skończyć na 0.08 (grzałka 0.11). Nie wiem może ja coś przeoczyłem, może mam jakieś pyłki na stykach. U mnie taki efekt występuje. Obecnie na subtanku, wcześniej na doge v2 :lol: (sprawdza się świetnie do testów na TC i w sumie tylko do tego na ten moment) oraz lemo 2. Za każdym razem dostawałem mniejszą oporność. Tak jak mówię, nie ma dla mnie problemu, szczególnie, że zmiana ograniczenia to jest sekunda na evicu co bardzo sobie chwalę.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1420554
MakeZZZ pisze:Logowanie to jedno, a docelowa oporność to co innego. Tak to działa u mnie.

Logowanie, to zapisanie w pamięci oporności grzałki w temperaturze 70°F (21.1°C). To jest oporność odniesienia. "Docelowe oporności", to zmiana na skutek zmiany temperatury drutu, i tych nie należy zapisywać w pamięci, bo służą do określenia offsetu, i aktualnej temperatury. Tak to działa u mnie.

MakeZZZ pisze: Potrafię zablokować 0.11, a skończyć na 0.08 (grzałka 0.11).

A ja tak nie potrafię, o ile nie kombinuję z logowaniem grzałek na ciepło. Po prostu nie bawię się modem jak małpa grzechotką, nie odkręcam, nie przykręcam bez przerwy tego samego parownika. Jeśli mod z jakiegoś powodu pyta, czy to jest nowa grzałka, a nie jest, to po prostu odpowiadam NIE (gałka w lewo). I wówczas mod zawsze powraca do oporności zapisanej na samym początku, czyli do prawidłowej oporności odniesienia.
By MakeZZZ
#1420626
Mutango pisze:
MakeZZZ pisze:Logowanie to jedno, a docelowa oporność to co innego. Tak to działa u mnie.

Logowanie, to zapisanie w pamięci oporności grzałki w temperaturze 70°F (21.1°C). To jest oporność odniesienia. "Docelowe oporności", to zmiana na skutek zmiany temperatury drutu, i tych nie należy zapisywać w pamięci, bo służą do określenia offsetu, i aktualnej temperatury. Tak to działa u mnie.

MakeZZZ pisze: Potrafię zablokować 0.11, a skończyć na 0.08 (grzałka 0.11).

A ja tak nie potrafię, o ile nie kombinuję z logowaniem grzałek na ciepło. Po prostu nie bawię się modem jak małpa grzechotką, nie odkręcam, nie przykręcam bez przerwy tego samego parownika. Jeśli mod z jakiegoś powodu pyta, czy to jest nowa grzałka, a nie jest, to po prostu odpowiadam NIE (gałka w lewo). I wówczas mod zawsze powraca do oporności zapisanej na samym początku, czyli do prawidłowej oporności odniesienia.


No właśnie nie do końca o to mi chodzi. Docelową opornością nazwałem oporność na której kończę jako oporności zalogowanej. Rozumiem co masz na myśli, to nieszczęśliwe określenie z mojej strony. Wsadzam zimny parownik z niklem na evica. Dostaje prawidłowy odczyt na poziomie 0.11. Nic nie odkręcam, wapuje normalnie i gdy go na trochę tylko zostawiam, a później wracam widzę oporność 0.08. Bez żadnej mojej ingerencji. No chyba, że odstawienie moda na bok to moja ingerencja. Nie ma tutaj żadnej zabawy. Dodam, żeby nie było wątpliwości, że temperatura w pokoju w tym czasie nie zmienia się, bo pozostaje w tym samym pokoju przez cały ten czas. Więc chodzi mi o to, że mój evic samoistnie obniża zalogowaną oporność. DNA też mi to robi i nie mam pretensji. Działa to świetnie, ale tutaj (przynajmniej mi) schodzi poniżej właściwej oporności grzałki.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1420639
MakeZZZ pisze:Wsadzam zimny parownik z niklem na evica. Dostaje prawidłowy odczyt na poziomie 0.11. Nic nie odkręcam, wapuje normalnie i gdy go na trochę tylko zostawiam, a później wracam widzę oporność 0.08. Bez żadnej mojej ingerencji.

No to u mnie Evic nic takiego nie robi. Gdyby tak się zachowywał, to bym się go pozbył.

Jeszcze się można zastanowić, czy to nie jest wina parownika (że zmienia oporność), złego zamocowania grzałki, zwarć między zwojowych, tudzież niepewnego połączenia parownika z modem.. Ale tu jest mi się trudno wypowiadać na odległość...


noman1 pisze:@MakeZZZ, a na pewno miałeś zablokowaną grzałkę, kłódeczkę ??

To nie ma znaczenia. Nie powinien się tak zachowywać, nawet bez locka.
By MakeZZZ
#1420646
Miałem zablokowaną oporność. Nie wiem czy nie powinien się tak zachowywać. Chwalę to na DNA. Jeśli wczytam za wysoką oporność to ona spada, jeśli mod odczyta niższą oporność znaczy, że nie wczytałem jej poprawnie, więc naprawia mój błąd. Tutaj tak samo próbuje to robić tylko, że spada za nisko. Na ten moment jest to 0.09 i działa dobrze, dużo lepiej niż na 0.08 wcześniej. Wczytanie początkowe było na poziomie 0.11 i to jest prawidłowa oporność.

Nie mam z tym większego problemu. Może ktoś inny znajdzie taki problem u siebie i będzie wiedział, że to nic strasznego, wystarczy zwiększyć ograniczenie. Szczerze wolę za niską oporność niż za wysoką.
By Master of Free
#1422962
Witam. Myśle nad zakupem tego boxa wraz z atomizerem (zestaw z e-dyma ze względu na obecny rabat 20%), jednak po przeczytaniu wszystkich stron, sam już nie wiem... Jest tu tyle pozytywnych aspektów jak i pewnie drugie tyle negatywnych... Prosiłbym wiec o prostą opowiedź posiadaczy, będąc na moim miejscu kupilibyście jeszcze raz ? Z góry dziękuje za każdą odpowiedz ponieważ bardzo mi to pomoże ;) pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Mutango
#1422969
Box jest git. Atomizer słaby. Jedyną jego zaletą jest, że kolorystycznie pasuje do boxa. I na tym kończą się jego zalety.
Uprzedzając kolejne pytania, w peleon.pl można kupić samego boxa za 280zł.
Awatar użytkownika
By MGK
#1422999
Master of Free pisze:Witam. Myśle nad zakupem tego boxa wraz z atomizerem (zestaw z e-dyma ze względu na obecny rabat 20%), jednak po przeczytaniu wszystkich stron, sam już nie wiem... Jest tu tyle pozytywnych aspektów jak i pewnie drugie tyle negatywnych... Prosiłbym wiec o prostą opowiedź posiadaczy, będąc na moim miejscu kupilibyście jeszcze raz ? Z góry dziękuje za każdą odpowiedz ponieważ bardzo mi to pomoże ;) pozdrawiam


Pewnie że bym go kupił jeszcze raz, świetny box, za te pieniądze nie widzę lepszego na chwilę obecną. Jedyne co mnie w nim denerwuje od samego początku to to piszczenie, bo piszczy, ale jest słyszalne tylko w ciszy. Co do całego tego pitolenia, to brałbym to wszystko tak przez pół, bo połowa tych jęków i stęków to chyba się z próżni bierze, przynajmniej takie odnoszę wrażenie po dwóch tygodniach ciągłego używania tego boxa.

Chyba że chcesz sobie kupić tego evica do składania modłów i kontemplacji na temat jego działania, to w takim wypadku odpuść sobie, odłóż kilka tysięcy i kup sobie Wapari, zbuduj kapliczkę i schizuj że tam guziczek zadziała setną sekundy za wolno :lol: :mrgreen:
Awatar użytkownika
By jacekgothic
#1423001
Mój tyka a pisk jest ledwo słyszalny i to dopiero po przyłożeniu do ucha.
Natomiast tykanie słyszę z odległości około 50cm, oczywiście jak jest całkowicie cicho.
Bateria ze sporym zapasem wystarcza na cały dzień, obsługa jest dziecinnie prosta.
Czy kupiłbym go jeszcze raz? Oczywiście, że tak :D
Awatar użytkownika
By Mutango
#1423597
astapaa pisze:Mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tym pikaniem?

Burza w szklance wody.
Jak przyłożysz moda do ucha, to słyszysz coś w rodzaju pracy zegarka. Nie oznacza to żadnej felernej sztuki, tylko jest to normalna praca moda związana z systemem permanentnego pomiaru oporności.
Cytat z manuala (strona 9):
eVic-VT has some characteristic sounds in operation. These sounds are very low in volume, and can typically only be detected by holding the device close to the ear. eVic-VT boost circuit inductor emits a continuous high-frequency buzz, and the switching system that detects atomizer resistance produces an intermittent ticking noise rather like that of a quartz watch. These noises are normal, and should not cause concern in any device that is otherwise functioning normally. When the device goes into standby after a period of 3 minutes without use, or if the power button is pressed 5 times, all such noises will immediately cease.
By astapaa
#1423600
Okey, dzięki za odpowiedź :) Czyli widzę, że jest to coś co przeszkadza perfekcjonistom lub tym co nie mają się do czego przyczepić.. jeszcze raz dzięki za odpowiedź
Awatar użytkownika
By Mutango
#1423603
No jak komuś przeszkadza tykanie zegarka na ręku, to może również przeszkadzać tykanie moda. A właściwie to mniej będzie przeszkadzać, bo zegarek tyka 24 godziny na dobę, a mod tyka tylko podczas używania. Trzy minuty po ostatnim użyciu, tykanie wyłącza się.
Awatar użytkownika
By jacekgothic
#1423612
Mutango pisze:
Jak przyłożysz moda do ucha, to słyszysz coś w rodzaju pracy zegarka.


Zależy jaki ma się słuch. Ty słyszysz po przyłożeniu do ucha, ja z odległości pół metra :lol:
Na początku irytowało mnie to okrutnie, ale przyzwyczaiłem się jakoś do tego, bo prócz tych dźwięków evic jest bardzo fajny, więc było warto przywyknąć :D

Dobrze, że nie piszczy jak cewki w GTX 970, bo pozbyłbym się zasilania w pięć sekund :beer:
Awatar użytkownika
By Mutango
#1424277
Dwa tygodnie maltretowania, a na wicku żadnej, najmniejszej ryski. To się nazywa farba ceramiczna :D

Obrazek
Awatar użytkownika
By kubadadej
#1432413
Szybkie pytanko. Czy u któregoś z użytkowników wystąpił problem samoczynnego przestawienia się z np. VW na *C?
Awatar użytkownika
By Mutango
#1432436
kubadadej pisze:Szybkie pytanko. Czy u któregoś z użytkowników wystąpił problem samoczynnego przestawienia się z np. VW na *C?

Mnie się tego legendarnego zjawiska do dzisiaj nie udało wywołać. A kombinowałem jak koń pod górę. Podejrzewam że trzeba coś sknocić przy robieniu setupu na niklowej grzałce... jakaś luźna śrubka, czy brudny styk, nie wiem... Zresztą większość niklowych grzałek robię w okolicy 0.1Ω, i jak ręcznie przełączę na VW to nic się nie dzieje, jest komunikat "Atomizer Low" i tyle.
By MakeZZZ
#1432515
Mi się zdarzyło. Samoczynnie przeskoczył mi na WW jak nagle wyczytał grzałkę 0.73 ohma. Nie ma jakiegoś problemu większego z tym
Awatar użytkownika
By adamk9
#1433764
No doszedł mój z GB. Jak na razie jest jak najbardziej ok, nawet ten atomek nie jest taki denny jak wynika z niektórych postów.
Obrazek
Obrazek
Logowanie atomka bez problemów. Jestem pozytywnie zaskoczony.... no ale poczekajmy jeszcze.
Awatar użytkownika
By Michaelred
#1434087
a ja czekam juz miesiac az laskawie wysla z Gearbesta, nie ma co to jednak gowniany sklep jest... :evil:
Odnosnie samego zasilania. Jaka wersje FW macie ? Czy dalej wystepuje problem "ostrego startu" na 30W na W mode (bez TC) i na ile moze byc to uciazliwe przy zwyczajnym kopceniu na mocy 20W?
Awatar użytkownika
By Mutango
#1434127
Michaelred pisze:Czy dalej wystepuje problem "ostrego startu" na 30W na W mode (bez TC) i na ile moze byc to uciazliwe przy zwyczajnym kopceniu na mocy 20W?

To raczej nie wygląda na "problem", tylko na celowo zaprogramowane w celu szybkiego rozgrzania zimnej grzałki. Bo występuje w trzech przypadkach, kiedy grzałka jest teoretycznie zimna:
- po dłuższym uśpieniu
- po uruchomieniu pięcioklikiem
- po dokręceniu nowego parownika
Czy to uciążliwe? Nie wiem, bo nie mam takiego parownika, na którym byłoby uciążliwe. Na Kajtku Lite zazwyczaj chmurzę na 13-15W, i ostry start nie stanowi dla niego żadnego problemu. Półsekundowy impuls 30W jest zbyt krótki żeby zrobił na kajtku wrażenie. Myślę że problem może być tylko w naprawdę małych parowniczkach, gdzie chmurzy się grubo poniżej 10W, a grzałki wykonane są z cieniutkich drutów.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Pomocy

Witam! Kupiłem e papierosa EGO-CE8 1800mAH,niestet[…]

Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.