By LogerM - 22 cze 2016, 00:33
Posty: 3067
Rejestracja: 28 cze 2012, 00:39
Posty: 3067
Rejestracja: 28 cze 2012, 00:39
- 22 cze 2016, 00:33
#1673340
Zembalę ponosi już fantazja, jego dzisiejsza ustawka z Pinkasem była żenująca. W nagrodę za dobrze wykonane zadanie od BigP jutro do Sejmowej Komisji Etyki leci takie oto pisemko.
Informuję szanowną komisję iż poseł Marian Zembala (Platforma Obywatelska) podczas obrad podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (druk nr 432) swoją wypowiedzią wprowadził w błąd posłów podkomisji sugerując, że papierosy elektroniczne są obłożone dodatkowymi podatkami w krajach takich jak Francja czy Wielka Brytania oraz iż są to urządzenia służące do podgrzewania tytoniu. Cyt:
Chciałbym się upewnić, że rzeczywiście tak jest że e-papierosy w Polsce są opodatkowane na zasadach ogólnych. To znaczy tylko podatek VAT bez akcyzy - proszę zwrócić uwagę - bez akcyzy. W kraju w którym zależy nam bardzo na tym aby paliło mniej i żeby oszczędzać. Tymczasem we wszystkich krajach jest tego typu akcyza, a w niektórych na których się wzorujemy: Francja czy Wielka Brytania jest dodatkowy podatek od wyrobów z podgrzewanym tytoniem. Wiemy o co chodzi.
Wypowiedzi takie w ustach byłego Ministra Zdrowia, który jest nie tylko odpowiedzialny za projekt omawianej ustawy, ale również na całym jej etapie silnie lobbuje przeciw głosowi społeczeństwa są niedopuszczalne. Zarówno w Wielkiej Brytanii jak i we Francji papierosy elektroniczne są opodatkowane tak samo jak w Polsce, czyli na zasadach ogólnych, tak jest też w większości państw Unii Europejskiej. Co również należy pokreślić papierosy elektroniczne nie są urządzeniami podgrzewającymi tytoń, co zawarto w definicjach ustawowych.
Tym samym pod znakiem zapytania stoi czy poseł Marian Zembala piastując funkcję Ministra Zdrowia i składając podpis pod projektem ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, był świadomym swojego postępowania oraz jego następstw. Jeżeli tak, oznacza to, iż rozumie on różnicę pomiędzy elektronicznym papierosem, a urządzeniami określanymi mianem nowatorskich wyrobów tytoniowych i w pełni świadomie wprowadził w błąd posłów podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Jeżeli jednak był jej nieświadomy należy całą ustawę gruntownie zbadać, gdyż oznacza to, że wszystkie kolejne wypowiedzi posła Mariana Zembali podczas kolejnych podkomisji wprowadzały w błąd członków podkomisji, wpływając być może na ich decyzje dotyczące kolejnych punktów nowelizacji. Zaznaczam tutaj, że poseł Marian Zembala wypowiadał się wielokrotnie o tych urządzeniach tworząc złudzenie posiadania wiedzy w temacie, tym samym mógł uchodzić wśród członków komisji za swego rodzaju eksperta. Poseł w toku prac komisji wielokrotnie również powoływał się na badania w celu uprawomocnienia wygłaszanych przez siebie tez. Nigdy jednak badań tych komisji nie zaprezentował, a tezy wygłaszane przez posła są sprzeczne z wynikami badań polskich i zagranicznych naukowców. Raporty z tychże były przekazywane resortowi w toku konsultacji społecznych, zostały one jednak wówczas zignorowane.
Dlatego proszę członków szanownej komisji o podjecie kroków mających za zadanie sprawdzenie czy poseł Marian Zembala nie naruszył zasad etyki poselskiej poprzez złamanie zasady rzetelności oraz czy wypowiedzi i podejmowane przez posła działania nie stoją w sprzeczności z interesem publicznym, zarówno bowiem kierowane przez niego w 2015 roku Ministerstwo Zdrowia jak i jego późniejsze wypowiedzi całkowicie ignorują wyniki badań oraz wnioski z raportów dotyczących elektronicznych inhalatorów nikotyny (pot. papierosów elektronicznych).
Na życzenie komisji odpowiednie raporty o których mowa wcześniej zostaną przedstawione.
Na czas działań związanych z akcyzą ignoruje wszystkie zapytania o bazar.