EPF
Dyskusje o poszczególnych modelach atomizerów, aktualności i nowości.
By freezyear
#1105810
Może przy upadku coś się na gwintach delikatnie przestawiło ale objawy są identyczne jak u mnie. I setup nie ma tu nic do rzeczy jeżeli tylko knot nie zatyka kanalików. Knot ma zbierać to co wpłynie kanalikami a jak są zbyt płytkie/niedrożne to nie zbiera bo nie ma co i bobrzy.
By bartekm1
#1105852
Wszyscy maja kajtka? Mam i ja!!! [img]http://img.tapatalk.com/d/14/06/11/geheby3e.jpg[/img] Szybki set up, silica 1m x 4, 4 zwoje jakiejś taśmy z szuflady i kopci wyśmienicie. Na ta chwile senesis idzie w odstawke.
By bartekm1
#1105876
emes pisze:
bartekm1 pisze:Na ta chwile senesis idzie w odstawke.


Niech idzie, jednak wiedź, że na obecną chwilę nic nie zastąpi dobrego mesha :lol:
no nie wiem, tyle kombinacji z tym genkami... Dla mnie szkoda czasu i nerwów. Ale nie mowię ze nie masz racji, tylko w gienku bardzo cieżko uzyskać dobra powtarzalność konfiguracji
Awatar użytkownika
By Wąski
#1105980
lysy06 pisze:Tak jak pisałem dwa setupy już za mną (jeden przed chwilą) i żadnej poprawy, kanaliki drożne, watki wyjątkowo mało, jak napełniam to zaraz bobrzy, a od polowy zbiornika jest ok.
lysy06 pisze:Oporność 1 Ohm, grzałka kręcona na wiertle 2mm, drut Kanthal A1 0,3, 5 zwojów. Śrubka od regulacji powietrza na równo z atomizerem.
Z dokładnych wyliczeń wychodzi, że taka grzałka ma 0,7-0,8Ω i moc ok. 15W.
Tak to jest z "miernikami"... ;)
Tutaj trzeba zapewnić dobry transport. Daj cieńszy drut (np.0,25 1,1Ω 9,5W) lub 6 zwojów (0,3 1Ω 10W) i będzie łatwiej to opanować.
Ja przy 5 zwojach drutem 0,3 kręcę na wiertle 2,6mm (1Ω 10W).
IMO *SMOKEKING*
Awatar użytkownika
By Belmondo
#1109645
Sprzedawca powiedział, ze kanały są w porządku, wsadził watę popróbował, było wszystko ok, ale później jak wapowałem w domu znowu coś przybobrzył. Najdziwniejsze jest to, że problem pojawia sie nie po serii buchów tylko kiedy leży nieużywany przez kilkanaście minut i ciągnę pierwsza chmurkę. Spróbuje tez wsadzić plastikową tubkę, ale nie bardzo rozumiem jak miałaby ona tutaj pomóc :3
Awatar użytkownika
By Mutango
#1109654
Belmondo pisze:Najdziwniejsze jest to, że problem pojawia sie nie po serii buchów tylko kiedy leży nieużywany przez kilkanaście minut i ciągnę pierwsza chmurkę.

Akurat w Kayfunie to nie jest takie dziwne, bo na tym polega zasada działania parownika podciśnieniowego, że podczas zaciągania się, część energii zużywa się do zaciągnięcia powietrza, a część energii do wyciągnięcia liquidu z baniaka. Czyli zaciągając się, niejako "wysysasz" porcję liquidu, która wsiąka w knot, i która będzie zużyta w następnych zaciągnięciach.
Jeśli masz problem z transportem, to doraźnym rozwiązaniem jest zaciąganie się "na sucho". Czyli przed pierwszym buchem, robisz kilka mocnych zaciągnięć ale bez naciskania przycisku. W ten sposób knot się nasącza i pierwszy buch powinien być bez bobra.
Awatar użytkownika
By emes
#1109677
Belmondo pisze:Sprzedawca powiedział, ze kanały są w porządku, wsadził watę popróbował, było wszystko ok, ale później jak wapowałem w domu znowu coś przybobrzył. Najdziwniejsze jest to, że problem pojawia sie nie po serii buchów tylko kiedy leży nieużywany przez kilkanaście minut i ciągnę pierwsza chmurkę. Spróbuje tez wsadzić plastikową tubkę, ale nie bardzo rozumiem jak miałaby ona tutaj pomóc :3


Masz jeszcze odruchy z "analogów". Tego nie ciągnie się z siłą ile fabryka dała. Tak jak w przypadku analogów miałeś "przeciągnięcie", tak tutaj masz bobra. Trochę delikatności :lol:
By smutnyjoe
#1110525
Napełnianie od dołu było trochę po piwie i i za mocno ze średnio pasujacej buteleczki do mojej nakrętki z igła... To juz nieważne ;) jutro rano zacznę kręcić grzałki, jeszcze poszukam tutaj jakichs dobrych setupow, słyszałem o jakichś specjalach, double barrelach itd itp ale jeszcze za bardzo się nie orientuje ;)
By Polan
#1113930
Panowie i Panie proszę o pomoc :)

Mam Kaytka 3.1 EHPRO i chciałem go poużywać z konektorem hybrydowym, wszystko ekstra ale leje dołem po gwincie konektora.

Nie mam już do niego siły testowałem setup taki sam jakiego używam na Kaytku Lite Plus oraz każdy jaki mi przyszedł do głowy.
Leje tylko po gwincie 20., sprawdzałem izolator, setup ( wielokrotnie ), jest chyba szczelny. ( w AH ani kropelki ).
Dobrze myślę ? Jak setup dobry to nie ma prawa nic zalewać ?

Pomożecie ? Ta sztuka kaytka mnie pokonała...
Awatar użytkownika
By Szczepanx
#1113934
Za nisko grzałka - jak nie pomaga, w kubku ( odkręć śrubkę pinu + i wykręć ten dół kaytka [podstawka która ma 2-3mm] i wyłóż ją watą/szmatą - wata się nasączy, a pinem nie wyleje - tak robiłem jak lało i było dobrze )
By Polan
#1113957
Testowałem rożne wysokości grzałki...
Numer z watką jest tak zwanym półśrodkiem - jak nic się nie uda to nie będzie wyjścia :)
Awatar użytkownika
By emes
#1114268
Polan pisze:Testowałem rożne wysokości grzałki...
Numer z watką jest tak zwanym półśrodkiem - jak nic się nie uda to nie będzie wyjścia :)


Jeszcze raz ;) Dolne zwoje grzałki powinny być na wysokości łbów śrub. W innym przypadku strzelający lq wali do ah i dlatego masz w końcu wycieki.
Oczywiście zakładam, że tankujesz lq zgodnie z tym co napisane było wcześniej tj. do góry nogami ;)
Awatar użytkownika
By Mutango
#1114633
emes pisze:Chodzi o gwint na śrubie od konektora którą wkręca się w centerpin. Czy mam to narysować? :mrgreen:
Chodzi nie o gwint na śrubie od centerpina, tylko o gwint 20... ale mniejsza o to. Chyba mnie nie rozumiesz. Mnie chodzi tylko i wyłącznie o zadziwiające, ciekawe zjawisko. Autor opisuje to w taki sposób, że na dole się leje, a jednocześnie w kanale powietrznym jest sucho. Ty mówisz, że grzałka pluje. Ale przecież grzałka pluje do kanału powietrznego. Musiałoby najpierw zalać kanał, i to porządnie, a dopiero później lać dołem na gwint. Nie ma innej drogi. Jeśli grzałka pluje i zalewa gwint, a jednocześnie kanał AH pozostaje suchy, to znaczy że jest to zjawisko nadprzyrodzone ;)
Awatar użytkownika
By emes
#1114647
Mutango pisze: Nie ma innej drogi. Jeśli grzałka pluje i zalewa gwint, a jednocześnie kanał AH jest suchy, to znaczy że jest to zjawisko nadprzyrodzone ;)


Pewnie że jest sucho, bo jak już zadziałała grawitacja i lq znajduje się na dole to ah jest suchy. Wystarczy, że kilka kropel przeleci bocznymi otworami przez centerpin i na dole robi się sadzawka. Ponieważ konektor ma mniejszy bufor niż oryginalny cap, to zaczyna zasuwać po gwincie śruby konektora.
Podnieść grzałkę, wykombinować lepsze uszczelnienie śruby od konektora (można użyć silikonu od starej grzałki vivi) i powinno być dobrze :)
By Polan
#1114906
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mam nadzieję, że coś widać :)
Dopiero co kupiłem tego kaytka - może odesłać na reklamację?
-------------------
Wysłane z telefonu
Awatar użytkownika
By Stw
#1114974
Skropliny, strzały z grzałki itp. Masz poprostu nieszczelny konektor i tam ci cieknie to co nazbiera się w "komorze konektora" (nie wiem jak to nazwać). Jak się zmieści to napchaj tam trochę tami, waty, chusteczki
By Polan
#1115035
Hmm twierdzicie, że kaytek bez "lapacza kropel" zgubił swoją szczelność/ ciśnienie? I jak uszczelnie słupek plusa przed wkreceniem śrubki i konektora to będzie ok?

Bo (nie wiem czy widać to na zdjęciu) śruba +'a jest sucha. A różne wariacje grzałek ( poprawnych) nie zmienia tu nic.
W innym kaytku nie leje mi AH więc teoria, że to skropliny lub strzelając grzałka mi tu nie pasują...

-------------------
Wysłane z telefonu
Awatar użytkownika
By emes
#1115047
Polan pisze:Hmm twierdzicie, że kaytek bez "lapacza kropel" zgubił swoją szczelność/ ciśnienie? I jak uszczelnie słupek plusa przed wkreceniem śrubki i konektora to będzie ok?


Będzie tak samo jak do tej pory z tą różnicą, że przestanie się lać przez pin konektora :P Do tej pory najmniejsza kropelka zasuwa po gwincie. Po uszczelnieniu zyskasz jakiś tam bufor.
Uszczelnienie w tym miejscu ma się nijak do szczelności całego kaytka. Gdyby tak było to musiałbyś po każdym zaciągnięciu się uszczelniać ah :lol:
Kilka kropelek lq w "buforze" na dobę jest normalnym zjawiskiem (szczególnie przy zalewaniu od góry). Jeśli jednak zacznie lać z ah (zamiast gwintu) to sprawdź całego kaytka pod względem uszkodzonych oringów.
Awatar użytkownika
By Stw
#1115048
W lite masz choćby mniejsza przestrzeń w AH aby się skropliny osadziły... druga sprawa spróbuj używać z orginalnym konektorem 510 od kaytka i zobacz ile ci się lq nazbiera jak bedzie się lało przez ah to albo masz skopany setup albo nieszczelność. Spróbuj ocenic czy to co cieknie to lq czy "skropliny" łatwiej będzie ci wtedy znaleźć przyczynę tej powodzi
Awatar użytkownika
By BlackJacK
#1116186
Mam prosbe, nie widzialem podobnego pytania wiec: wie ktos jakie wymiary ma srubka blokujaca otwor wlewowy do Kajtka Lite+? Ewentualnie wiecie czy gdzies w pl sklepie da sie kupic albo ma ktos zapas i chcialby jedna sprzedac? ;) napelnianie w parku....

Sorry za brak pl znakow - na szybko w tramwaju ;p
Awatar użytkownika
By [H3]
#1116191
Thaniell pisze:To jest bodajże M2.5, a czapka ma 5mm średnicy. Kupisz w każdym markecie lub motoryzacyjnym.


Jeśli chodzi o oryginał - to jest M2,5. W markecie M2,5? w motoryzacyjnym? *BOJE SIE*

Swego czasu zjeździłęm pół wawy sklepów metalowych, castoram, obich, nomich itp.. w końcu zamówiłem na allegro :lol:

P.S. Oczywiście nie mówimy o ocynku.. musi być nierdzewki :D
By defy
#1118693
Zasilanie aw 3.7 2000mAh.
Nie odejmuje oporności kabli.
Tak sobie myslę że watka słabo podaje płyn albo płyn zmienił swój skład niby ta sama firma ale dostawca inny.
Miałem takie liquidy,że musialem robic opory 1.8 i więcej bo nie szło inaczej palić,wiec rozwiazań może być wiele myślałem ,że już ktoś miał taki problem ale może razem coś wymyslimy.
Teraz spać,spać,spać jutro sie odezwę
A jeszcze jedno nowa spirala zaczyna wygrzewać się od środka ,po jednym dniu zaczyna od pinu plus ponadto przy tym pinie jest dużo syfu i w tym miejscu ma tendencje do przepalania
Dobrej nocy *SMOKEKING*
Awatar użytkownika
By Konditoran
#1118711
To odejmij, bo ta grzałka 1.3 w rzeczywistości może mieć ok 0.8, a 1.8 może mieć 1.3. Przeczyść dokładnie śrubki, umyj klirek. Może coś Ci pochodzi i zwiera grzałke.

Nabaźgrane z HTC Desire X
By defy
#1120589
Konditoran pisze:To odejmij, bo ta grzałka 1.3 w rzeczywistości może mieć ok 0.8, a 1.8 może mieć 1.3. Przeczyść dokładnie śrubki, umyj klirek. Może coś Ci pochodzi i zwiera grzałke.

Nabaźgrane z HTC Desire X



Miałeś racje , w moim przypadku opór kabli to 0.5 czyli jechałem na 0.8 i niżej .
Dzięki
Awatar użytkownika
By Wąski
#1120854
Co to macie za kable?! *BOJE SIE*
Metr drutu z miedzi o średnicy 1mm ma rezystancję ok. 40mΩ. Zwróćcie uwagę, że 1mΩ (miliom) to jest 1/1000Ω.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2014, 18:05 przez Wąski, łącznie zmieniany 2 razy.
By Krasnal45
#1120866
Wąski, też się już nad tym zastanawiałem, ale moje standardowe kable do miernika za 15 zeta, pokazują 0,6oma :kulam ups.....to nie miernik a probówka :lol:
Awatar użytkownika
By kwinto
#1120882
Moje kable kupowane na e-bayu maja 2ohm I to jest dopiero zastanawiajace ,dodam jeszcze ze kable ktore byly dolaczone do miernika mialy 0,4ohm
Awatar użytkownika
By Mutango
#1120907
Straty nie są w miedzi, tylko na stykach. I w dodatku częściej wewnątrz miernika, niż na samych kablach. Zrób sobie zwarcie omomierza na krótko (jakąś pincetą czy czymś) i też nie pokaże 00.0 Tanie omomierze szybko się rozkalibrowują. Stukniesz w przełącznik zakresów i pokaże inny opór..
Awatar użytkownika
By Wąski
#1120913
Mutango, o to właśnie chodzi. Chciałem naprowadzić na kurs. Wtedy łatwiej zrozumieć. ;)

A teraz poznajmy błąd pomiaru tanich mierników! Wtedy skończy się podawanie rezystancji z dokładnością po przecinku. Nawet nie będzie pewności czy zmierzona grzałka ma 1Ω czy może 2Ω.
To nie są mierniki, to są tylko jakieś tam wskaźniki rezystancji. Było o tym nie raz, ale urban legend jest widać nieśmiertelna. :mrgreen:
By remczar
#1123039
Na poczatku zaznacze, ze w swoim czasie przeczytalem ten watek w calosci i staram sie go sledzic na biezaco, jednak cos moglo mi umknac. Od kiedy mam swojego kautka 3.1 od jakichs 3 tygodni, wyprobowalem juz kilka setapow na microcoilu, jednak doayc czesto powraca problem ze zbierajacym sie liquidem pod drip tipem. Nie jest tego wiele, ale jednak. Jest uszczelka w miejscu gdzie komin wchodzi do top capa i nie zalewa mi pina w modzie. Grzalka ok 1-2 mm nad airholem. Uzywam sciereczek bawelnianych z rossmana. Co moze byc przyczyna? Za malo sciery? Dodam, ze zawsze napelniam kautka od gory zatykajac kanal powoetrzny w podstawie. Z gory dzieki za pomoc.


Sent from my iPhone using Tapatalk
By freezyear
#1123053
Prawdopodobnie skropliny. Moje Ehpro mają podobnie, chyba górny cap jest ciut inaczej zrobiony niż z pozostałych klonach i po kilku dłuższych zaciągnięciach zbiera się trochę skroplin które zatykają wylot z komory spalania. Mało upierdliwe, wystarczy delikatnie dmuchnąć i znikają :)
By remczar
#1123058
Wlasnie nie wyglada to na skropliny bo ma kolor liquidu i jest dosyc geste. Oczywiscie nie jest to mega upierdliwe ale super by bylo jakby tam go nie bylo, bo czasem przy zaciagnieciu piecze w jezyk ;)

Edit: zapomnialem dodac, ze uzywam nano kita z ego2.pl


Sent from my iPhone using Tapatalk
By freezyear
#1123110
Skropliny mogą mieć kolor liquidu, u mnie np. mają. Nie mam Nano Kita ale po mojemu skraca on mocno drogę dymu od grzałki do dripa więc to co z reguły skrapla się w komorze spalania może w tym przypadku skrapla się wyżej. Ale to niech się wypowie ktoś bardziej zorientowany, ja sobie tak tylko głośno myślę :)
By remczar
#1123146
Ok. Dzieki. W takim razie ne bede cudowal skoro "to jest normalne". Myslalem, ze moze za kazdym razem popelniam jakis jeden i ten sam blad przy robieniu setapu, a jestem w tym swierzakiem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Awatar użytkownika
By hilton1
#1124446
Nie chce się wymądrzać, ale ja obstawiam , że to liquid, a przyczyną jest zbyt nisko umieszczona grzałka nad kanałem powietrznym, powinna być na wysokości 2 do 3 mm nad kanałem.
By remczar
#1124450
Nie wymądrzasz się, a każda rada jest cenna, jednak jeszcze zanim kupilem kaytka o tym czytałem i zwracam uwagę na to aby była dosyć wysoko i wydaje mi się, że ok 2mm nad kanałem jest. Jak będę znów miał moda, to zrobię setup, żeby była jeszcze wyżej i zobaczymy czy to coś zmieni. Na razie na Spinnera nawet go nie montuje ;)
By freezyear
#1124458
hilton1 pisze:Nie chce się wymądrzać, ale ja obstawiam , że to liquid, a przyczyną jest zbyt nisko umieszczona grzałka nad kanałem powietrznym, powinna być na wysokości 2 do 3 mm nad kanałem.

Wysoka/niska grzałka nie ma nic wspólnego z problemem kolegi. Nie leje się mu przez AH (przy zbyt niskiej grzałce będzie się lało) ani do dolnego zbiornika tylko pojawiają się skropliny na połączeniu dripa i górnego capa. Normalna rzecz, w moim też są...
By user
#1124459
freezyear pisze:
hilton1 pisze:Nie chce się wymądrzać, ale ja obstawiam , że to liquid, a przyczyną jest zbyt nisko umieszczona grzałka nad kanałem powietrznym, powinna być na wysokości 2 do 3 mm nad kanałem.

Wysoka/niska grzałka nie ma nic wspólnego z problemem kolegi. Nie leje się mu przez AH ani do dolnego zbiornika tylko pojawiają się skropliny na połączeniu dripa i górnego capa. Normalna rzecz, w moim też są...


Przychylę się do opinii kolegi.
Można to łatwo zaobserwować, wypełniając lukę pomiędzy końcem dripa, a dnem drip-hole.
Niestety, fizyki nie oszukamy, metalowy cap, róznica temperatur i skropliny mają miły zakątek do mnożenia się.
Wypełniając tą lukę pozbywamy się tego efektu, bo skropliny z kominka spływają z powrotem do komory.
Awatar użytkownika
By Stw
#1124469
Zupełnie normalna rzecz skropliny pod dripem. Można podłożyć np pasujący oring lub jakaś podkladke
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 32
Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

Premium liquidy

Próbowałem dużo różnych liquidów i sytuacja jest t[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.