EPF
By iniemamocny
#1239677
To wiele tłumaczy, robiłem na średnicy 2,9mm, widać za duża, poza tym jakieś 2mm od otworów wentylacyjnych, czyli poniżej otworów montażowych. Wychodzi 7 zwojów i opór 0.8-0.7ohma. Sprawdzę rzeczywiście mniejszą średnicę, inne umiejscowienie grzałek i poeksperymentuję znów z ułożeniem i ilością waty. Pewnie wyjdzie o jeden zwój więcej przy średnicy 2,2mm - 2,5mm, aby ten sam opór osiągnąć?
Awatar użytkownika
By agregat76
#1239685
iniemamocny pisze:To wiele tłumaczy, robiłem na średnicy 2,9mm, widać za duża, poza tym jakieś 2mm od otworów wentylacyjnych, czyli poniżej otworów montażowych. Wychodzi 7 zwojów i opór 0.8-0.7ohma. Sprawdzę rzeczywiście mniejszą średnicę, inne umiejscowienie grzałek i poeksperymentuję znów z ułożeniem i ilością waty. Pewnie wyjdzie o jeden zwój więcej przy średnicy 2,2mm - 2,5mm, aby ten sam opór osiągnąć?

http://www.steam-engine.org/coil.asp?a=true&useNaDia=true&s=dp&r=0.8&dia=0.32&id=2.2&ll=4&ws=0
By iniemamocny
#1239691
Dzięki, dzięki. Mam kalkulator, tak tylko głośno myślałem. Jeszcze zapytam, jak układacie watę aby uniknąć bobrzenia, bulgotania i wycieków?
Awatar użytkownika
By agregat76
#1239907
iniemamocny pisze:Dzięki, dzięki. Mam kalkulator, tak tylko głośno myślałem. Jeszcze zapytam, jak układacie watę aby uniknąć bobrzenia, bulgotania i wycieków?

Układam teraz trochę inaczej niż to pokazywałem wcześniej na zdjęciach. Docinam MUJI do właściwej długości, nakładam komin i układam watę na kanałach. Zakraplam liqudem, skręcam wszystko razem, zalewam baniaczek liquidem i ognia :lol: Nic nie bobrzy, nie zalewa i nie bulgocze. Nie chce mi się już bawić we wsadzanie waty do kanałów :mrgreen:

PS. Dzisiaj przeprosiłem się z Foggerem 4.0 :mrgreen: Jednak mi lepiej podchodzi niż wersja 5.0, która wylądowała w pudełku :lol:
By iniemamocny
#1240298
Kożystam z aplikacji Vaper's toolbox na andka, w roli kalkulatora między innymi, bardzo pożyteczna, uwzględnia także długość drutu od cewki do otworów mocujących.
Dziś z ciekawości zrobiłem setup o średnicy 2.49mm, bo akurat takie miałem śrubokręty pod ręką, grzałki skompresowałem przed montażem podgrzewając je w pęsecie palnikem, zamontowałem na wysokości otworów mocujących, czyli dużo wyżej niż do tej pory, a bawełnę poupychałem na sucho dopiero po zamontowaniu tulejki, po czym dopiero nawilżyłem i założyłem kominek. Nawet nieźle to wyszło, na pewno dużo wygodniej i szybciej niż do tej pory. Jest też sporo więcej miejsca, zdecydowanie będę robił grzałki tej średnicy. Przelało otworami tylko na początku, ale to moja wina bo za bardzo nawilżyłem grzałki i po prostu nadmiar sobie spłynął. Zobaczę jak to się będzie sprawować na dłuższą metę. Mogłem dać po dwa zwoje więcej na grzałkę, dałem tylko po jednym i wyszło 0.6-0.7 ohma, mam tylko nadzieję że izolator to wytrzyma :-D
By iniemamocny
#1240317
Tak, czytałem, ale gdzieś indziej czytałem że próg w foggerze to jakieś 0.5 ohma, ze względu właśnie na izolator z paraformaldehydu, a jego granica cieplna to 230 stopni Celsjusza, po czym się dekomponuje wydzielając formaldehyd, którego raczej nie chciałbym wdychać ;-) Kompletnie nie wiem skąd się wzięły te 1500℃ u Chińczyków, przy tej temperaturze to chyba piny by się świeciły na czerwono :-D
Awatar użytkownika
By agregat76
#1240330
Moim zdaniem to poniżej 0,5 nie ma co schodzić. Jak masz 0,6-0,7 to nie masz co się przejmować ;)
By iniemamocny
#1240343
Nie zamierzam schodzić niżej. Dla mnie 0.8-1.0 to właśnie taki "sweet spot", a te 0.6-0.7 to wypadek przy pracy ;-)

Tak dla ciekawych, specyfikacja Derlin:

Kod: Zaznacz całyMATERIAL SAFETY DATA SHEET
Delrin 150SA, 550SA, CL500


EMERGENCY TELEPHONE: (856) 227-0500
Issue Date: October 1985
Revised Date: May 26, 2000
TRADE NAME: Delrin/Acetal
CHEMICAL NAME: Homopolymer Polyoxymethylene Formaldehyde
PART NAME: DNR,DNS 150SA, 550SA, CL500

1. Physical Property Data
Melting Point: 172-184C
Solubility In Water: Insoluble
% Volatile: N/A
Color: White
Odor: Slight formaldelhyde

2. Fire and Explosion Data
Flash Point: N/A

Flash Ignition Temp: 322C

Test Method: ASTM D 1929-62

Fire and Explosion Hazards: Burns with a colorless flame. Delrin dust cloud ignition temperature 440C.

Extinguishing Media: Water, carbon dioxide, foam, dry chemicals.

Special Fire Fighting Instructions: Protection from fumes of formadelhyde.


3. Hazardous Reactivity
Conditions To Avoid: Heating above 230C - forms formaldehyde.

Materials to Avoid: Strong acids and bases (decomposes forming formaldehyde). Strong oxidizing agents.

Hazardous Combustion and Decomposition Products: Formaldehyde is classified as an animal carcinogen by NTP.


4. Health Hazard Information
Acute Effects of Exposure

Ingestion: Not a probable route of exposure.

Inhalation: Formaldehyde is an upper respiratory irritant and animal carinogen. TLV 1ppm.

Eye Contact: Mechanical irritation.

Chronic Effects of Exposure: Formaldehyde released in small quantity during hot processing. Formaldehyde is listed as an animal carcinogen.


5. Emergency and First Aid Procedures
Ingestion: Not a probable route of exposure.

Inhalation: Remove to fresh air. Refer to a physician for treatment.

Skin Contact: If molten polymer contacts skin, cool rapidly with cold water. Do not attempt to peel polymer from skin. Obtain medical attention for thermal burns.

Eye Contact: Flush with water.


6. Disposal Procedures
Aquatic Toxicity: Not toxic. Not water soluble.

Spill, Leak, Or Release: Sweep up to prevent slipping hazards.

Waste Disposal: Incineration or landfill in compliance with federal, state and local regulations


7. Protective Information
Ventilation: Local exhaust at molding machine.

Personal Protective Equipment: Eye: Safety glasses. Gloves: When handling hot polymer. Respirator: If local exhaust does not keep formaldehyde concentration below 1 ppm. Other: Long sleeve cotton shirt and long pants if handling molten material.

Storage Conditions: Dry storage. Keep containers closed to prevent contamination. Open containers only in well-ventilated areas.

This material safety data sheet and the information it contains is offered to you in good faith as accurate. We have reviewed any information contained in this data sheet which we received from sources outside our company. We believe this information to be correct but cannot guarantee its accuracy or completeness. Health and safety precautions in this data sheet may not be adequate for all individuals and/or situations. It is the user's obligation to evaluate and use this product safely and to comply with all applicable laws and regulations. No statement made in this data sheet shall be construed as a permission or recommendation for the use of any product in a manner that might infringe existing patents. No warranty is made, either expressed or implied.


Wiadomo, zapewne są różne rodzaje tego materiału, ale 1400 Stopni Celsjusza to chyba żaden nie wytrzyma. Podejrzewam, że Chińczyk w ogóle zastosował inny materiał, ale nie bardzo mam czym zmierzyć temperaturę wewnątrz komory, czujnik nie podejdzie, a nic na podczerwień nie mam. Szkoda mi też izolatora żeby go potraktować wysoką temperaturą.
Awatar użytkownika
By dandy966
#1240631
Mógłbym prosić aby ktoś zrobił dokładne zdjęcie dobrze ułóżonej waty? Robię już 5 setup i dalej po zalaniu i skręceniu liquid wypływa przez airhole.
By iniemamocny
#1250377
agregat76 pisze:
iniemamocny pisze:Dzięki, dzięki. Mam kalkulator, tak tylko głośno myślałem. Jeszcze zapytam, jak układacie watę aby uniknąć bobrzenia, bulgotania i wycieków?

Układam teraz trochę inaczej niż to pokazywałem wcześniej na zdjęciach. Docinam MUJI do właściwej długości, nakładam komin i układam watę na kanałach. Zakraplam liqudem, skręcam wszystko razem, zalewam baniaczek liquidem i ognia :lol: Nic nie bobrzy, nie zalewa i nie bulgocze. Nie chce mi się już bawić we wsadzanie waty do kanałów :mrgreen:

PS. Dzisiaj przeprosiłem się z Foggerem 4.0 :mrgreen: Jednak mi lepiej podchodzi niż wersja 5.0, która wylądowała w pudełku :lol:
Już drugi setup zrobiłem według Twojego przepisu i jest za każdym razem rewelacja. Nie pchać w kanały, przyciąć na odpowiednią długość, nałożyć komin, ułożyć bawełnę na kanałach, zakroplić, skręcić, zalać i gotowe. Zero przecieków, bobrzenia przy 20w na 0.8ohm, a mniej nerwów :-)
By zakrzu1908
#1252566
Zakupilem wczoraj foggera 5.0 i zalewam liquidem i wylatuje odrazu AH ,co jest? Widzialem kilka problemow takich ale zaden nie byl wyjasniony co jest tego przyczyna?
By iniemamocny
#1252581
Zalewasz z zamknietym pierscieniem, dokrecasz gorny cap do konca dopiero po odwroceniu tanka, mimo to może się zdazyc ze przy nasaczaniu bawelny nalecialo do AH, wystarczy wytrzec, nie powinno wiecej leciec. To oczywiscie pod warunkiem ze dobrze ulozyles bawelne.
By zakrzu1908
#1252585
Wlasnie jestem zielony w modach bo to jest moj pierwszy i pierwsza grzalka i nie jestem pewien czy dobrze ulozylem bawelne
By zakrzu1908
#1252588
a tak przy okazji dlaczego mam w polowie otwarte AH nie moge dalej odkrecic zeby bylo w pelni odsloniete?
By iniemamocny
#1252590
Przeczytaj kilka postow wczesniej. Fogger niekoniecznie jest najlepsza opcja do nauki robienia wlasnych setupów.
Awatar użytkownika
By agregat76
#1252594
Nic. Taka konstrukcja parownika. Chcesz mieć całkowicie otwarte AH to wywal pierścień regulacyjny.
By iniemamocny
#1252595
Taki projekt, ten typ tak ma- trzeba kombinowac z wlasna modyfikacja lub zdjac Air ring, tylko wtedy przy napelnianiu trzeba palcami zatkac otwory powietrzne.
Awatar użytkownika
By agregat76
#1252598
I poczytaj też temat o Fogger v4. Masz tam też opisy setupów. Układanie bawełny w wersji 4 i 5 niczym się nie różni.
By zakrzu1908
#1252600
a tak swoja droge gdzie moge dostac jakis drut 0,45 cos kolo tego?
By Modzin
#1255274
Zaczynam dopiero z MODami i mam do was pytanie.

Mam baterie SLB EGO V3, czy pociągnie ona Fogga?
By iniemamocny
#1255304
No to jak bateria ego ma się do modów? Jak zrobisz grzałkę a raczej grzałki o łącznym oporze 1.8-2 ohm to ostatecznie może być, ale na prawdę nie tędy droga. A co będzie jak jedna z grzałek Ci się przerwie? Do foggera należy stosować mody mechaniczne lub elektroniczne, baterie ego są za słabe i nie do tego zastosowania przewidziane.
By Modzin
#1255332
Rozumiem, zatem zakupie także baterie. Aż tak bardzo zielony w tym temacie nie jestem, tylko myślałem że jest jakaś szansa że EGO pociągnie :)
By iniemamocny
#1255354
Pociągnąć - pociągnie, ale w wąskim zakresie w jakim działa bateria ego (zakres podaje producent).
By Modzin
#1255374
Możecie polecić mi jakiegoś MODa elektronicznego w rozsądnej kwocie tak do ~150zł? Najlepiej w E-Dymie. Może Vamo V5?
Awatar użytkownika
By matatiti
#1255386
Modzin pisze:Możecie polecić mi jakiegoś MODa elektronicznego w rozsądnej kwocie tak do ~150zł? Najlepiej w E-Dymie. Może Vamo V5?


To chyba wątek na temat Foggera, a nie poszukiwań zasilanek ;p
Na forum to już jest chyba 10tki wątków na temat poszukiwań moda do 150zł, więc używając opcji "szukaj" nie powinieneś mieć problemów z ich odnalezieniem.
Awatar użytkownika
By skygge
#1255464
Szukaj moda który uciągnie grzałki poniżej 1 Oma, najlepiej od 0,5 (to już te które mają min. 30W), Vamo ma limit minimum 1,2 Oma.

2 grzałki 1,2 Oma połączone równolegle dadzą 0,6 Oma, tego Vamo nie da rady pociągnąć. Możesz robić grzałki dłuższe (o ile się zmieszczą) lub z cienkiego drutu tak, żeby jedna grzałka miała min. 2,4 Oma, ale nie tędy droga... Vamo z racji słabej mocy nie nagrzeje ich odpowiednio i będzie słabo chmurzyć.
Awatar użytkownika
By talent
#1255771
ma ktoś może foto z sigelei 100w? najlepiej gdyby i box i fogger były czarne, ale żadnym zjdęciem nie pogardzę :)
By Modzin
#1256733
A więc zakupiłem Vamo V7 i Foggera 5.

Ciągłe mi leje przez Air flow, jak mam ułożyć wate aby nie lało?

Nie umiem sobie z tym poradzić.
By zakrzu1908
#1257161
Witam skrecilem 6 zwoji na drucie 0.5 z bawelna i doslownie pali mi sie drut jak jaram . Ktos cos poradzi
Awatar użytkownika
By agregat76
#1257165
zakrzu1908 pisze:Witam skrecilem 6 zwoji na drucie 0.5 z bawelna i doslownie pali mi sie drut jak jaram . Ktos cos poradzi

Dwie grzałki po 6 zwój z drutu 0,5mm?
By iniemamocny
#1257169
zakrzu1908 pisze:Witam skrecilem 6 zwoji na drucie 0.5 z bawelna i doslownie pali mi sie drut jak jaram . Ktos cos poradzi
Chcesz sobie krzywdę zrobić? Na jakim drucie? Na kanthalu?, jakim, d, a1? Jakiej średnicy te grzałki? Zbyt nisko oporowe te grzałki ukręciłeś. To microcoile chociaż?
Ostatnio zmieniony 30 gru 2014, 18:13 przez iniemamocny, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By agregat76
#1257170
zakrzu1908 pisze:Tak

A zdrowie Ci niemiłe? Toż to ok. 0,2Ω :shock:
Zrób grzałki z cieńszego drutu, np. 0,30, 0,32, 0,35, 0,37. Tutaj masz kalkulator: http://www.steam-engine.org/coil.asp?a=true&useNaDia=true&s=dp&r=0.2&dia=0.5&id=2&ll=4

EDIT:
Pozmieniaj parametry w kalkulatorze: rodzaj drutu, grubość drutu, oporność docelowa, wewnętrzna średnica cewki.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2014, 18:14 przez agregat76, łącznie zmieniany 1 raz.
By iniemamocny
#1257181
To przy takim oporze nie dziwne ze kanthal d Ci się topi. Najpierw ogarnij grzałki, później się martw o przecieki.
By iniemamocny
#1257186
Ja też tak układałem na początku i nic dobrego z tego nie wynikło. W tym temacie masz kilka postów o tym jak robić to poprawnie.
By zakrzu1908
#1257577
Nie zabardzo ogarniam tej strony steam engine chcialbym tylko wiedziec ile mam zwoji skrecic na drucie 0,3 oraz na 0,5
By zakrzu1908
#1257584
okey dzieki tylko jesli jeszcze bys mogl napisac co dane oznaczenia znacza naprzyklad AWG itd
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

Premium liquidy

Próbowałem dużo różnych liquidów i sytuacja jest t[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.