EPF
Masz problem techniczny lub odkryłeś ciekawe rozwiązania? Podziel się z innymi!
By Pegaz123
#1334613
Witam, jestem nowym użytkownikiem (drugi tydzień) mechanika i foggera 5.0. Wcześniej miałem Milda em i nie odpowiadało mi to. Mam zagwozdkę związaną z grzałkami. Naczytałem się trochę tego i vapowanie na zestawie Stingray X i Fogger 5.0 wydawało się dobrym pomysłem.
Na początku miałem kłopoty z liquidem, strasznie ciekł, ale mniejsza ilość waty i odsunięcie waty od ah (wcześniej trochę zachodziło i ciekło) i ukierunkowanie go tylko na kanały, nie do kanałów sprawiło, że nie cieknie nic :) . Użytkuje tego zestawu z Maxday 4000 mah 18560, ale nic nie wiem na temat tego aku. np. jaki jest amperaż, ktoś wie? Inna kwestia jest taka, że dostałem w zestawie drut oporowy Kanthal chyba D 0.25 mm. Kręciłem już kilka zestawów, ale coś nie mogę dojść do ładu i składu z tym... Może coś robię źle... Ale zacznijmy od początku. Pierwsza grzałka była z drutu dołączonego z Foggerem. Średnica 1.81 na śrubokręcie z zestawu. Było tam 6 zwojów i oporność 1.54 Ohm - długo się nagrzewał bez waty , po złożeniu było średnio :( . Potem chciałem zejść niżej do około 0.8-1 ohm'a ukręciłem więc grzałkę na 2.5 mm i 6 zwojów, na mierniku było 0.51 ohm. Błyskiem się nagrzewał, ale gryzł w gardło. Co prawdę smak był fajnie wyczuwalny na gotowych lq, nie na tym co dostałem od sprzedawcy... Chciałem zwiększyć opór, ale na mniejszej średnicy. Spróbowałem więc średnicę na 1.75 mm z większą liczbą zwojów. Najpierw ukręciłem 2 grzałki po 11 zwojów. Na tym drucie i opór wyszedł 0.21 ohm :shock: ... trochę się zdziwiłem, bo wydawało mi się, że przy długości drutu prawie 6cm powinien być wyższy... Zmniejszyłem ilość zwojów do 6 i opór wzrósł do 0.46 Ohm. :) Chmurka jest fajna i ciepła, ale nie gorąca, smak też, ale chciałem osiągnąć coś koło 1 ohm, a tu nie to o co mi chodziło... bo tu chyba akumulator za szybko schodzi. Już zupełnie zgłupiałem... Co mogę robić źle?

Pozdrawiam
Pegaz123
By Pegaz123
#1334627
Aku to jedna sprawa, ale wyniki oporności grzałki trochę mnie dziwią. Nowe aku nabyłem drogą kupna. Jest to Efest 3100 mAh 20A. Zobaczymy jak na tym bedzie sie vapowało;-)
Awatar użytkownika
By psidzyndzel
#1334653
Ja tam się nie znam Foggera nie macałem, ale pachnie mi to zwarciem gdzieś na grzałce/parowniku. Pokaż foty, mądrzejsi niż ja coś wymyślą ;)
Awatar użytkownika
By Wąski
#1334873
Pegaz123 pisze:Aku to jedna sprawa, ale wyniki oporności grzałki trochę mnie dziwią

Mnie nie dziwią. Mieszczą się w dopuszczalnym błędzie pomiaru przeciętnego miernika. *SMOKEKING*
By Revoltair
#1334894
Chyba mamy ten sam zestaw zakupiony w pamart.pl . Rzeczywiście na akumulatorze maxday 4000 Li-jon dostarczonym jako gratis z zestawem wapowanie jest średnie. Ja zakupiłem za radą doświadczonych na forum akumulator EFEST IMR 18650 2500mAh Li-MN 35A i jest zupełnie inaczej. Za tę poprawę odpowiada wydajność prądowa ogniwa. Efest daje zdecydowanie większy prąd i mimo zdecydowanie mniejszej deklarowanej pojemności starcza na prawie dwa razy dłużej, przy zupełnie innej jakości smaku i dymu na tym samym setupie.

(moje wrażenia po pierwszych dniach z MODem opisałem tutaj post1334247.html?hilit=fogger%205.0#p1334247 )

Również skłaniam się ku takiej podpowiedzi, żeby koniecznie pozbyć się aku Maxday, niestety nie daje rady zasilić układu. Może przy grzałkach powyżej 1,5 ohma jakoś by dymił ale przy subohmach potrzeba sporego prądu.
Awatar użytkownika
By Uxi666
#1334896
Koledzy nie wiedzą, że u pamart sie nie kupuje ?
By Revoltair
#1334907
A skąd niby mielibyśmy to wiedzieć?

Zestaw jak zestaw, tylko akumulator w gratisie dodany bez sensu. Najprawdopodobniej wypychają z magazynu nietrafiony zakup. Reszta na normalnym poziomie. W chwili zakupu było to jedyne miejsce gdzie stigraya x z foggerem 5.0 można było kupić od ręki. Gdybym miał czas i inne MODy w szufladzie to pewnie kupowałbym w innych miejscach czekając na przesyłkę i może byłoby nawet ciut taniej.
Ale stało się, sprzęt zakupiony i pomijając niedopasowany akumulator reszta jest ok. Z dostarczonej w zestawie ładowarki też nie korzystam, gdyż mam wielofunkcyjną profesjonalną ładowarkę modelarską, która jakby się zastanowić to za wyjątkiem parzenia kawy i pieczenia ciast ;) ogarnia wszelkie ogniwa, łącznie ze "stawianiem" ich jeśli zostaną rozładowane poniżej progu bezpieczeństwa.

Kolejny zakup zestawu Foggatti T22 Hybryda wraz z workiem akumulatorów i materiałów eksploatacyjnych już w goodwaper :)
Ostatnio zmieniony 15 mar 2015, 13:22 przez Revoltair, łącznie zmieniany 1 raz.
By Pegaz123
#1334912
Uxi666 pisze:Koledzy nie wiedzą, że u pamart sie nie kupuje ?

No jakoś tego nie doczytalem... Ale przy pierwszej grzalce 1,52 rzeczywiście dymil... Ci do rezystancji grzałki to pierwsza sztuke sprawdzalem najpierw na multimerze i wyszło kolo 1,5 ohm, i to potwierdziło sie na omomierzu do epapierosa... Reszta juz nie...
By Revoltair
#1334920
Ależ to wynika z praw fizyki ;) Zapotrzebowanie na prąd w Amperach spada wraz ze wzrostem oporności układu. Zatem o ile Maxday jakoś dawał radę na grzałce 1,5 Ohm to już na setupie poniżej 1 ohm nie wyrabiał. Efest ma deklarowany prąd do poziomu 35 A. Nawet jeśli realnie byłoby to na poziomie 20-25 A, to i tak będzie to sporo więcej niż z Maxday. Istotne jest też, że ogniwa Li-MN charakteryzują się większą wydajnością niż ogniwa Li-jon.

Konkluzja taka, zamień Maxday Li-jon na ogniwa na Li-MN np. Efest. Jeśli kręcisz setupy poniżej 1,5 ohm.
By Pegaz123
#1334999
Spoko, bateria to jedną sprawa, ale oporność grzałki to druga... Jutro może bede kręcił nowe grzałki i zobaczymy... Jak dalej beda problemy to wystawie fotki. Może czegos nie zauwazylem. Potrenuje jeszcze:-)
By Pegaz123
#1337198
Ukręciłem komplet grzałek. Użyłem drutu 0,4 i otrzymałem 18 zwojów. Ledwo się mieści.:)






Rezystancja jak widać zbliżona do tej z kalkulatora.
Po skreceniu całego zestawu wartość się zmieniła:?



Po jakimś czasie używania na mierniku pojawiło się 1,66 ohm, a niedawno mierzyłem i wyszło


Przy innym pomiarze pokazało 1,16 ohm.

Co może być nie tak? Jestem początkujący, ale ambitny;)

Poprawiłem :)
Ostatnio zmieniony 17 mar 2015, 23:24 przez Pegaz123, łącznie zmieniany 2 razy.
By Krasnal45
#1337222
Duże fotki, takie jak te Twoje, wstawiaj w znacznikach [obraz_800][/obraz_800]
Jestem leniem i nie chce mi się każdej przeklejać *SMOKEKING*
By hensik
#1337329
Witam.

Pierwsze primo - czy w ogóle opalasz grzałki i sprawdzasz czy ładnie się rozgrzewają?
Drugie primo - za dużo tego drutu i będzie mocno słabo (wolno się będzie grzał).
Trzecie primo - rozkręcałeś całego foggera? Może coś siedzi w środku albo jest źle dokręcone i chwilowe zwarcia robi.
Czwarte primo - przy tak szerokim setupie jestem pewien, że jak jest założona wata to grzałka się rusza jak porąbana przy zakładaniu komina.
Piąte primo - masz w końcu tego efesta?

Podsumowując: odpowiedz na moje pytania to coś podumamy. Rozbierz foggera i złóż ponownie po drodze sprawdzając, czy wszystko jest ładnie skręcone. Zrób setup z drutu 0.3 - 032 maksymalnie o oporności około 1 oma na średnicy ~2mm opalając wcześniej drut zapalniczką, a po założeniu grzałek sprawdź czy się ładnie grzeją i ewentualnie usuń hot spoty. To podstawa, bez tego oraz informacji na ten temat daleko nie zajedziemy. Potem daj watę, nasącz ją lq, ułóż i dokręć komin. Po dokręceniu komina włącz na chwilę zasilanie i słuchaj czy nie ma ostrego syczenia - wtedy jest możliwość, że zrobił się hot spot.

Pozdrawiam, życzę udanego majsterkowania i dobrej nocy.

Edit: Jeszcze jedno. Spróbuj odsunąć jakoś słupek minus od tej podstawy idącej chyba jako plus (od środka). Pin minus jest strasznie blisko tego klocka... ciekaw jestem, czy tam sobie czasami przebicie nie fruwa.
By Krasnal45
#1337354
Pegaz123 pisze:Ukręciłem komplet grzałek. Użyłem drutu 0,4 i otrzymałem 18 zwojów. Ledwo się mieści.:)






Rezystancja jak widać zbliżona do tej z kalkulatora.
Po skreceniu całego zestawu wartość się zmieniła:?



Po jakimś czasie używania na mierniku pojawiło się 1,66 ohm, a niedawno mierzyłem i wyszło


Przy innym pomiarze pokazało 1,16 ohm.

Co może być nie tak? Jestem początkujący, ale ambitny;)

Poprawiłem :)
By Pegaz123
#1337726
Rozebrałem całego Foggera, przeczyściłem i skręciłem. Miałem do dyspozycji Kanthala 0,25, 0,4 i bliżej nie określony, który dostałem jako gratis z zestawem (Kanthal z e-dymu jest matowy i szary, z zestawu błyszczący srebrny). Zrobiłem support z 0,25. 7 zwojów i oporność wyszła 0,74ohm. Po złożeniu oporność sie nie zmieniła, ładnie i równo się rozgrzewa. Po kilku próbach oporność bez zmian:). Troszkę spróbowałem odsunąć (-) wieżę i cos tam sie oddaliło, minimalnie ale jednak... A tak a propos da się odkręcić (-) wieżę? Próbowałem i nic... Mam też efest'a i jest dużo lepiej:-). Zobaczę jak bedzie po kilku użyciach... Ale już widze, że jest lepiej. Dzięki za pomoc. Będę testował i sie uczył :)
Awatar użytkownika
By Wąski
#1337759
Ile razy można tłumaczyć, że pomiar rezystancji w okolicy 1Ω miernikami (nawet takimi za kilka stów), to jest jakaś horrendalna pomyłka?!
O wyświetlaniu setnych części oma nie wspomnę. :palm
To jest zabawka - jakiś tam wskaźnik i nic więcej.
Awatar użytkownika
By TommyBlack
#1337777
Wąski pisze:Ile razy można tłumaczyć, że pomiar rezystancji w okolicy 1Ω miernikami (nawet takimi za kilka stów), to jest jakaś horrendalna pomyłka?!
O wyświetlaniu setnych części oma nie wspomnę. :palm
To jest zabawka - jakiś tam wskaźnik i nic więcej.


Wąski - pytanie do fachowca: :)
A jak traktować wskazania oporności grzałek w boxach? Takich jak np. SX Mini,Sigelei,Hana,ZNA ?
Pytam z czystej ciekawości,bo z reguły wyświetlają,mnie przynajmniej,oporność jaką przewidziałem...
Z jednym wyjątkiem,ale już nie używam,gdzie Box wyświetlał mi 2,4 oma na grzałce 1,8 oma.
Awatar użytkownika
By Wąski
#1337835
TommyBlack pisze:A jak traktować wskazania oporności grzałek w boxach?

Jako bardzo mało dokładny bajer. Na oko błąd wskazania to jest ±50% albo i więcej. Ot, robią taką opcję i gawiedź ma radochę... ;)
To że często pokazują lepiej, nie jest dowodem na nic. Raz na ileś pomiarów pokażą błędnie i potem są takie wątki jak ten. *SMOKEKING*
Awatar użytkownika
By Mutango
#1337840
Z tymi 50%, to chyba raczej przesadzasz. Mod elektroniczny na podstawie zmierzonej oporności, oblicza jakie napięcie musi ustawić, żeby wyszła określona ilość watów. Powiedzmy że ktoś sobie ustawia 20W, to przy -50% niedokładności, dostałby w rzeczywistości 10W, (przy 20W pokazywanym na wyświetlaczu). W praktyce nie dałoby się tego używać.
Awatar użytkownika
By Wąski
#1337847
Mutango pisze:Z tymi 50%, to chyba raczej przesadzasz.
Niestety nie przesadzam. Tak to jest i nic na to nie poradzę. Liczyłem błędy pomiaru dla różnych profesjonalnych (sic) multimetrów za kilka stów - one mają taką tabelkę z błędami. Niestety, z moich poszukiwań w necie, 99% ludzi obeznanych z elektroniką nie potrafi tej tabelki odczytać prawidłowo... :( Nawet na elektroda.pl duby smalone bredzą w tym temacie.
Drugi rok badam to zagadnienie.

Jeśli ktoś chce koniecznie poznać dokładniej wartość rezystancji, a ma uczulenie na mój kalkulator (33% ankietowanych je ma... ;) ), to można inaczej. Należy zmierzyć multimetrem co najmniej metr drutu, a potem zmierzyć linijką długość rozwiniętej grzałki. Resztę łatwo wyliczyć z proporcji znanych ze szkoły podstawowej. Błąd pomiaru "miernikiem" metra drutu nie jest wtedy aż tak duży. Ale to są szczegóły które można znaleźć w każdym podręczniku metrologii. Błąd, to błąd. :mrgreen:
Można też wziąć rezystancję metra drutu z tabeli - będzie najdokładniej, pod warunkiem że producent drutu nie dał ciała... Wtedy bez mikroomomierza za kilka(naście) tysięcy złotych ani rusz... :lol:
Ostatnio zmieniony 18 mar 2015, 20:07 przez Wąski, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By TommyBlack
#1337950
@&@ Wąski&Mutango :wink:

No to coś tu nie jest jasne.Nie ma to dla mnie jakiegoś specjalnego znaczenia,podobnie jak to co wyświetlają boxy.
Jakoś to działa, nawet jeśli wynik pomiaru oporności grzałki nie jest zbyt dokładny.
Grzałka zrobiona jako 2 omy, na SX Mini wyświetla się jako 2,07 oma, ta sama grzałka, w tym samym Subtanku ale na ZNA50 już jest widoczna jako 1,9 oma.
Według tych wskazań ja sobie na tych boxach ustawiam ilość Watów.Na Sx Mini jest to 10 W, na ZNA to 11 W. Sądzę że na niższej oporności grzałek wyniki byłyby jeszcze inne.
No ale też przecież według czegoś te Waty musze ustawiać?
Na Hanie mam Kyfuna z grzałką 1,1 oma ( pomiar Hany) bo natywnie ona miała mieć 0,8 oma :) i mam 14,5 W.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1337964
TommyBlack pisze:@&@ Wąski&Mutango :wink:

No to coś tu nie jest jasne.

No mnie się nie pytaj, bo dla mnie też nie jest jasne. Jeśli pomiar oporności faktycznie ma aż tak duży rozrzut, ±50% czyli praktycznie pomiar losowy, to również moc którą mod wygeneruje jest losowa, bo ustawianie mocy odbywa się na podstawie pomiaru oporności. W przypadku DNA40 również funkcja kontroli temperatury jest bezużyteczna, bo kontrola temperatury również odbywa się na podstawie pomiaru oporności.
Awatar użytkownika
By TommyBlack
#1337978
Mutango pisze:
TommyBlack pisze:@&@ Wąski&Mutango :wink:

No to coś tu nie jest jasne.

No mnie się nie pytaj, bo dla mnie też nie jest jasne. Jeśli pomiar oporności faktycznie ma aż tak duży rozrzut, ±50% czyli praktycznie pomiar losowy, to również moc którą mod wygeneruje jest losowa, bo ustawianie mocy odbywa się na podstawie pomiaru oporności. W przypadku DNA40 również funkcja kontroli temperatury jest bezużyteczna, bo kontrola temperatury również odbywa się na podstawie pomiaru oporności.


Dzięki Mutango :) ,zobaczę co powie Wąski...
Do kontroli temperatury niestety nie mogę się w żaden sposób odnieść...ponieważ nie mam jeszcze takiego boxa.Chciałbym mieć,ale kompletnie nie mam pojęcia
co móglbym kupić.Owszem,przeczytałem i obejrzałem kilka recenzji.I to był błąd.Bo teraz to już nie wiem co chciałem kupić... :wink: :-P
Awatar użytkownika
By Wąski
#1337990
Mutango pisze:bo ustawianie mocy odbywa się na podstawie pomiaru oporności.

Nie jestem tego pewien. :roll:
Można to zrobić bez pomiaru oporności. Nie znam zagadnienia układów projektowanych dla e-papierosów, nie będę się spierał.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1338014
Wąski pisze:
Mutango pisze:bo ustawianie mocy odbywa się na podstawie pomiaru oporności.

Nie jestem tego pewien. :roll:
Można to zrobić bez pomiaru oporności. Nie znam zagadnienia układów projektowanych dla e-papierosów, nie będę się spierał.

To jest dosyć łatwo sprawdzić. Bo większość nowoczesnych modów wyświetla jednocześnie trzy parametry: P, U, R
Więc można je podstawiać do wzoru z prawa Ohma:
P=(U*U)/R

- jeśli te parametry będą się zgadzać z prawem Ohma (oczywiście w jakimś zaokrągleniu), to znaczy że podstawą pomiaru mocy dla moda jest oporność
- jeśli oporność jest "losowa" i nie ma nic wspólnego z pomiarem mocy, to praktycznie nigdy parametry nie będą się zgadzać ze wzorem

Przykład:
Obrazek
Jeśli 4.58 do kwadratu, podzielone przez 0.7 wynosi ok 30, to znaczy że wyświetlana oporność nie jest tutaj "losową ozdóbką", tylko czynnikiem który został użyty do ustawienia mocy.
By hensik
#1338160
Nie chcę nikogo obrażać, lecz wszyscy nauczyciele, profesorowie oraz projektanci układów, których spotkałem na swojej drodze (krótkiej to krótkiej ale jednak) twierdzą, że błąd przy takich pomiarach to kilka - kilkanaście procent. Wybacz Wąski, ale chyba raczej praktyka wielu osób przemawia na Twoją niekorzyść. Powiedz mi, dlaczego zawsze licząc przed robieniem grzałki odcinek drutu i licząc opornosc podwójnej grzałki za pomocą wzoru - opornosc na modzie było poprawna, ewentualnie +/- 0.1 oma przy grzałkach 1 om? I dlaczego nie wyświetlało mi nigdy 0.5 ani 1.5 oma? Na tym forum chyba sami farciarze są, skoro nikt nie miał błędów na poziomie 50%.
Awatar użytkownika
By szpurek13
#1338237
Nie wiem jak to się w końcu ma. Ważne, że działa. Ale fakt hensik ma trochę racji bo z Twojego kalkulatora korzystam i różnica wychodzi rzędu 0,1 oma (rzadko 0,2).
Parafrazując klasyka: Działa? Działa. Po chuk drążyć temat :lol:

PS. Ładna liczba postów :)
Awatar użytkownika
By pol
#1338240
Czytam, czytam i zaczynam się zastanawiać czemu laboratoria pomiarowe przepłacają grubą kasę za mierniki laboratoryjne, gdy za kilka zł mogą zakupić boxa e-p i mieć dokładny pomiar rezystancji....
By hensik
#1338284
Jak to mówią na studiach - skoro nie potrafisz wyjaśnić tak, aby druga osoba zrozumiała to nie rozumiesz zagadnienia. Tak więc, kolego Wąski - jak pisałem, nie chce nikogo obrażać ani nic jednakże skoro twierdzisz, może pokazać +/- 50% to proszę, wytłumacz łopatologicznie, dlaczego, Twoim zdaniem, większość pomiarów się zgadza. Metrologii jeszcze nie zgłębiałem, ale mimo wszystko skoro jakoś to działa, to niestety trochę dziwne są Twoje teorie i tu nie ma żadnego najazdu ani nic. Po prostu wysnuć teorię może każdy, gorzej z udowodnieniem jej prawdziwości, a skoro teoretycznie masz rację (w co nie wątpię skoro badacz to zagadnienie) to warto by było to wytłumaczyć tak, byśmy zrozumieli. W tym momencie stoimy na gruncie "tak jest i już, a to, że praktyka pokazuje inaczej to mnie nie obchodzi" :(

@pol Nie dziwne, że się zastanawiasz, bo to jest doprawdy ciekawe i jak widać na forum przy dobrej woli "wiedzących" można by było się czegoś dowiedzieć, ale ciężko przyjąć do wiadomości ot tak coś, co jest sprzeczne z doświadczeniem. Przecież byśmy wyłapali te błędy, gdyby chodziło o takie wartości - zapewne spora część forum robi grzałki z wyliczonego kawałka drutu (w tym ja) i ani razu nie miałem więcej różnicy niż 0.1, może 0.2 oma robiąc grzałki 1-1.5om. 0.2 to nie jest 50% z jedynki.
Awatar użytkownika
By Wąski
#1338316
Hensik, nie czas i miejsce uczyć tu podstaw metrologii. To nie są moje teorie. :lol:
Jeśli sam nie zgłębisz abecadła, to musisz przyjąć na wiarę, że błąd pomiaru zależy głównie od wartości mierzonej. Rezystancji w okolicy 1Ω, nie mierzy się tanimi miernikami. Do 1000zł, urządzenia pomiarowe w metrologii są jeszcze w klasie "tanie". Ale jak się kto uprze, to proszę bardzo.

Zacytuję taki swój przykład, który kiedyś porachowałem:

"Tanie mierniki uniwersalne zwane multimetrami, mają dokładność pomiaru rezystancji na zakresie np. 200Ω nie lepszą niż np. 2,5%+6d (przykład z tabliczki błędów jakiegoś lepszej klasy multimetra). Często mają dużo gorzej...
Zatem np. dla drutu 10cm o mierzonej rezystancji w okolicach 1,4Ω, błąd pomiaru będzie tu masakrycznie duży — 1,4*2,5/100+0,6= 0,63Ω, czyli rzeczywista wartość rezystancji drutu, będzie gdzieś między 0,8 a 2Ω! Jeśli chcemy koniecznie mierzyć rezystancję tanim multimetrem, róbmy to na metrowym odcinku, wtedy mierząc drut w okolicy 14Ω, błąd będzie wynosił 14*2,5/100+0,6=0,95Ω. Czyli po przeliczeniu na 10cm będziemy mieć rezystancję między 1,3 a 1,5Ω.
To są podstawy metrologii. Multimetr w pomiarach tak małych rezystancji, może służyć jako jakiś tam wskaźnik, a nie dokładny miernik."


PS
Próżno szukać w necie prawidłowego sposobu liczenia takich błędów. Najczęściej źle to jest rachowane, a potem wszyscy się dziwią... Cóż, takie czasy... pokolenie neostrady i bzdur zamieszczanych gdzie popadnie. ;) Cały mój wysiłek skierowałem na wyprostowanie urban legend jakie na Naszym Forum znajduję. Całego świata nie nawrócę. :mrgreen:
A że można kupić "dedykowane" mierniki do e-papierosów, że w różnych boxach to mamy? Słowo klucz — marketing. Klient kupi, więc się robi.
:bry
Ostatnio zmieniony 19 mar 2015, 01:45 przez Wąski, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By pol
#1338323
Dyskutować możemy długo... tylko o czym...

Większość "humanistów" przyjmuje na wiarę, że pomiar wskaźnikiem rezystancji z jakim mamy do czynienia w sprzęcie e-p jest dokładnym wskazaniem.
Każdy technokrata patrzy na te "pomiary" z przymrużeniem oka i z uśmiechem na twarzy.
Awatar użytkownika
By szpurek13
#1338358
Ja nie traktuje je jako dokładne a przybliżone. Fakt rozrzut na roznym sprzęcie jest. Właśnie sprawdziłem subtanka.
S100w+ - 1om
Miernik - 0,92
Vamo - 1,1oma
Pomiary na pewno nie są dokładne i z tym się zgadzam.

Wyklepane na Note 3
Awatar użytkownika
By Haze
#1338403
NIE RÓBCIE ROCKET SCIENCE Z POMIARU REZYSTANCJI. Gadanie, że można to traktować tylko jako wskaźnik to tak samo jak powiedzenie, że wskazanie prędkościomierza w samochodzie to tylko sugestia, bo rzetelny pomiar prędkości trzeba by zrobić systemem laserowym z nanosekundowym zegarem atomowym :mrgreen: Zgoda (do pewnego stopnia), ale jak podczas jazdy widzę "na liczniku" 80 km/h to niespecjalnie się przejmuję czy w rzeczywistości jadę 83 czy 76... I tak samo jest w przypadku multimetrów - teoretyczny błąd może być faktycznie dość duży ale elektronika jest w tej chwili na takim poziomie, że nawet miernik za dychę daje REALNY błąd pomiaru rzędu ±10% i tego polecam się trzymać.
A nowicjuszom przypominam jeszcze żeby przy pomiarach multimetrami pamiętali żeby od wyniku pomiaru na wyświetlaczu odjąć zawsze rezystancję kabli.
By Qński
#1338437
Ja już was kompletnie nie rozumiem...
Po co wam te wszystkie wzory, przeliczniki, kalkulatory?? Czy naprawdę jest to takie ważne, żeby przeliczać wszystko z dokładnością do setnych "łoma"?? Kiedyś, to się po prostu wapowało... A teraz?? Fizyka kwantowa i matematyka stosowana :palm
Ludzie... Kręcicie grzałkę, montujecie, upychacie watę lub inne pierdoły, podkręcacie pod zasilanie i jazda...
Po kiego wała te wszystkie pomiary i zastanawianie się, czy box prawidłowo obliczył rezystancję??
Kopci i smakuje?? To powinno wystarczyć, a wy stwarzacie sobie tylko problemy...
Kilka lat temu, w erze penów i innych 901, nikt się nie zastanawiał jaką oporność ma atomizer i czy bateria daje 10W czy 20W...
Ja się nad tym wszystkim nie zastanawiam... Ukręcę grzałkę, podkręcam parownik i kopcę. Za mała chmura? Podwyższam napięcie i jazda...
Zwolnijcie trochę, bo szkoda życia na takie problemy...
By Qński
#1338462
psidzyndzel pisze:Ale po ukręceniu patrzysz w okienko i myślisz "znowu 1,6 łoma" ;)

Ale nie zastanawiam się, czy pomiar jest idealny i czy ustawione 30W to rzeczywiste 30W...
Jak działa to po kiego grzyba szukać dziury w całym??
Awatar użytkownika
By Tymon78
#1338473
Czy poziom naładowania aku,czy wskazania oporności,podawanego napięcia - to tylko orientacja...
Ale jak tak bardzo wierzymy elektronice, to poprawiamy,czyścimy,dokręcamy.
W mniej wprawnych łapkach lub sklonowanych zabawkach (gorszej jakości) - prowadzi to w końcu do jednego, do uwalenia sprzętu...i tylko klub smutku pozostaje.
Do e -p trzeba dorosnąć i niecudować zbyt wiele.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1338511
Haze pisze:NIE RÓBCIE ROCKET SCIENCE Z POMIARU REZYSTANCJI. Gadanie, że można to traktować tylko jako wskaźnik to tak samo jak powiedzenie, że wskazanie prędkościomierza w samochodzie to tylko sugestia, bo rzetelny pomiar prędkości trzeba by zrobić systemem laserowym z nanosekundowym zegarem atomowym :mrgreen: Zgoda (do pewnego stopnia), ale jak podczas jazdy widzę "na liczniku" 80 km/h to niespecjalnie się przejmuję czy w rzeczywistości jadę 83 czy 76... I tak samo jest w przypadku multimetrów - teoretyczny błąd może być faktycznie dość duży ale elektronika jest w tej chwili na takim poziomie, że nawet miernik za dychę daje REALNY błąd pomiaru rzędu ±10% i tego polecam się trzymać.
A nowicjuszom przypominam jeszcze żeby przy pomiarach multimetrami pamiętali żeby od wyniku pomiaru na wyświetlaczu odjąć zawsze rezystancję kabli.

Z Haze się mogę zgodzić. W zakresie pomiaru około 1Ω, błąd ±10% wydaje mi się realny.

pol pisze:Czytam, czytam i zaczynam się zastanawiać czemu laboratoria pomiarowe przepłacają grubą kasę za mierniki laboratoryjne, gdy za kilka zł mogą zakupić boxa e-p i mieć dokładny pomiar rezystancji....

Płacą grubą kasę, bo dla laboratorium błąd ±10% jest gigantyczny i nie do przyjęcia. Natomiast dla moda e-p jest to błąd zupełnie znośny.

I żeby nie było, nie mam hopla na punkcie pomiaru oporności. Na co dzień, w większości używam modów mechanicznych, więc nawet nie mam okazji gapienia się w wyświetlacz. A multimetru już nawet nie pamiętam kiedy ostatnio użyłem. Oporność swoich grzałek znam zanim jeszcze je nakręcę, po prostu na podstawie rodzaju drutu oraz ilości zwojów które mam zamiar nakręcić.
Awatar użytkownika
By Tymon78
#1338549
To "mechanicznie" do sprawy podchodzisz, i bardzo dobrze bo nie ma nic gorszego niż waper który ufa czipom.... często za kilkadziesiąt złotych.
@Mutango, znasz zalety i wady swoich zabawek, ot i wszystko. Zdrowe podejście.
Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

Premium liquidy

Próbowałem dużo różnych liquidów i sytuacja jest t[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.