EPF
Nasze własne produkcje
Awatar użytkownika
By ElCzupakabra
#843543
Witam!

Dziś chciałbym się pochwalić moją realizacją boxa na KIS-3R33S w aluminiowym pudełku. Postanowiłem, że napakuję do środka wszystkie udogodnienia jakie tylko uda mi się zmieścić, starając się jednocześnie zachować jak najlepsze walory estetyczne. Jak wyszło - ocenicie sami :)

W środku omawiany na forum na wszystkie możliwe sposoby KIS. Dolutowałem oporniki na wejściu które pozwalają na używanie do załączania microswitcha zamiast przycisku wysokoprądowego i odcinają zasilanie jeśli napięcie z baterii spadnie poniżej 6V (zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem baterii). Do potencjometru precyzyjnego dolutowałem kolejne dwa oporniki ograniczające zakres regulacji do około 3-6,25V. (rozwiązania z tematu Projekty, pomysły. Goldi, Paveletz - dzięki!)
Dodatkowo dorobiłem dwa wewnętrzne przełączniki: "ON/OFF" wyłączający główny przycisk boxa i przełącznik trybu pracy woltomierza - albo pokazuje napięcie ogniw po naciśnięciu drugiego przycisku zewnętrznego, albo pokazuje podawane napięcie po naciśnięciu głównego przycisku.
Brzmi to trochę zagmatwanie, ale mam nadzieję, że poniższy schemat i zdjęcia rozjaśnią trochę sprawę:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do wykończenia wnętrza boxa użyłem taśmy introligatorskiej do zabezpieczania grzbietów zeszytów. Brzegi laminatu i obudowę woltomierza pomalowałem na czarno. Z wyświetlacza woltomierza zerwałem folię ochronną i w jej miejsce nakleiłem folię do przyciemniania szyb w samochodach (można za darmo dostać spore ścinki w warsztatach które oklejają szyby) - zmniejszyło to jasność ledów i wyświetlacz nie daje już tak bardzo po oczach :)
Głowica 510 jest wklejona w rozwierconą monetę - stabilizuje to parownik i wzmacnia połączenie głowica-box. Całość sklejona dwuskładnikowym "płynnym metalem" Epofix-Metal. Sprężynki do baterii wziąłem z jakiegoś koszyczka na dwie AA.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak już widać na zdjęciach wieczko pudełka jest przykręcone na jedną śrubkę (zabezpieczoną przed odkręcaniem klejem do gwintów PRO-LOK Removable) i trzyma się zamknięte dzięki 4 magnesom neodymowym 4x2mm. Żeby dziury po śrubach nie straszyły na zewnątrz wkleiłem w nie ucięte główki od pozostałych śrubek. Wzór na wieczku wytrawiony metodą, którą opisałem dokładnie w wątku Wytrawianie wzorów w obudowach metalowych.
Polerowanie sobie odpuściłem - i tak złapałby rysy w kilka dni więc uznałem, że szkoda mojej roboty... Pudełko wykończyłem tylko papierami ściernymi 320-600-800-1000-2000 (ostatnie trzy na wodzie).

Ostatecznie boxik prezentuje się całkiem nieźle i działa wyśmienicie (jak to KIS ;) ). Jakość zdjęć niestety nie powala, ale światło miałem jakie miałem... Może za dnia uda mi się coś lepszego pstryknąć :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dziękuję za uwagę wszystkim którym chciało się czytać tego przydługiego posta :beer:
Awatar użytkownika
By Haze
#843548
No ładnie Ci to wyszło, pięknie upakowane :beer:
Możesz zdradzić czym wyciąłeś tak ładnie okienko pod wyświetlacz?
Awatar użytkownika
By krawatos
#843550
Elegancko, schludnie, solidnie. Też właśnie robię i już widzę ile popełniłem błędów. Gratulacje :)
Awatar użytkownika
By skrzypekq4
#843551
zarabisty box, bardzo estetycznie to wyglada od srodka. wielkie gratulacje :)
ja snie o takim boxie, ktory bedzie mial jeszcze pomiar opornosci i ladowanie na wtyczke(np. micro USB albo jack) bez wyciagania aku. tylko, ze sam tego nie zrobie, bo kompletnie sie na elektronice nie znam, umiem tylko lutowac ;)
Awatar użytkownika
By Haze
#843552
skrzypekq4 pisze:ja snie o takim boxie, ktory bedzie mial jeszcze pomiar opornosci i ladowanie na wtyczke(np. micro USB albo jack) bez wyciagania aku. tylko, ze sam tego nie zrobie, bo kompletnie sie na elektronice nie znam, umiem tylko lutowac ;)

Nie musisz sam - DNA ma to wszystko :D
Awatar użytkownika
By ElCzupakabra
#843554
Dzieki wszystkim za głosy uznania :)

Haze pisze:(...) Możesz zdradzić czym wyciąłeś tak ładnie okienko pod wyświetlacz?


Upakowane po same brzegi ;)

Okienko pod wyświetlacz wycinałem najpierw "zgrubnie" dremelem z tarczką do cięcia metalu zostawiając około 0,5-1mm marginesu. Potem powiększałem otwór pod wymiar pilnikami "iglakami". Żmudna robota, bo trzeba co chwila przypasowywać wyświetlacz czy już da się go wepchnąć, a jeszcze nie ma luzu...

skrzypekq4 pisze:(...) bedzie mial jeszcze pomiar opornosci i ladowanie na wtyczke(np. micro USB albo jack) bez wyciagania aku. (...)


Nie wiem czy to możliwe do upchnięcia w tym pudełku... Chyba że wsadzisz DNA20 z dedykowaną ładowareczką :D
Awatar użytkownika
By skrzypekq4
#843555
Haze pisze:
skrzypekq4 pisze:ja snie o takim boxie, ktory bedzie mial jeszcze pomiar opornosci i ladowanie na wtyczke(np. micro USB albo jack) bez wyciagania aku. tylko, ze sam tego nie zrobie, bo kompletnie sie na elektronice nie znam, umiem tylko lutowac ;)

Nie musisz sam - DNA ma to wszystko :D


slyszalem o tym DNA ale sie jakos nie przylozylem nigdy, do przeczytanai tematu o tej elektronice. a, tu prosze, jedno zdanie i wyjasnia mi wszystko :)

-- [scalono] 31 sie 2013, 02:10 --

ElCzupakabra pisze:
skrzypekq4 pisze:(...) bedzie mial jeszcze pomiar opornosci i ladowanie na wtyczke(np. micro USB albo jack) bez wyciagania aku. (...)


Nie wiem czy to możliwe do upchnięcia w tym pudełku... Chyba że wsadzisz DNA20 z dedykowaną ładowareczką :D




tzn. ladowarka upchnieta jest wtedy w BOXie?
Awatar użytkownika
By krawatos
#843558
No nie mogę się napatrzeć. To najpiękniejszy, najlepszy alu box jaki do tej pory widziałem. Naklejałeś coś na wyświetlacz?
Awatar użytkownika
By ElCzupakabra
#843559
krawatos pisze:No nie mogę się napatrzeć. To najpiękniejszy, najlepszy alu box jaki do tej pory widziałem. Naklejałeś coś na wyświetlacz?


Dziękuję!

Napisałem w pierwszym poście - na wyświetlaczu jest folia przyciemniająca do szyb samochodowych. Wyświetlacz jest czerwony - w tym świetle wyszedł jakiś dziwny kolor, jak zrobię zdjęcia w dzień będzie lepiej widać :)
Awatar użytkownika
By krzych.s
#843560
Haze pisze:
skrzypekq4 pisze:ja snie o takim boxie, ktory bedzie mial jeszcze pomiar opornosci i ladowanie na wtyczke(np. micro USB albo jack) bez wyciagania aku. tylko, ze sam tego nie zrobie, bo kompletnie sie na elektronice nie znam, umiem tylko lutowac ;)

Nie musisz sam - DNA ma to wszystko :D

Jassssne, i kosztuje 20 razy więcej :P :)

Ładny boksik, ale wnioski dla mnie (będę za chwile robił):
- wszerz jest mniej poręcznie chyba niż wzwyż z tego co widzę
- woltomierz mógł mieć jeden microswitch - astabilny - w jednej pozycji (wciśnięty) złączony z obwodem baterii, w drugiej wpięty w obwód parownika - jego wyłączenie gwarantuje wtedy "power" (ten do wapowania)
- microswitch z blokadą na "power" zamiast przełącznika? (ciekawe czy takie sprzedają)

Ale ogólnie bardzo dobrze zrobiony. Gratki :). Mój pewnie będzie brzydszy :D
Awatar użytkownika
By skrzypekq4
#843563
krzych.s pisze:Jassssne, i kosztuje 20 razy więcej :P :)


sama elektronika owszem, ale w ogolnym rozrachunku calego zasilania, ta roznica wyjdzie taka, ze box bedzie kosztowal moze troche ponad 2 xrazy wiecej, a ile dodatkowych funkcji przybedzie. czyli ostatecznie DNA nie jest takim drogim rozwiazaniem. moze dzialac na 1 ogniwie, mierzy opornosc i np. da sie ladowac bez wyciagania ogniwa z zasilanai.
Awatar użytkownika
By krzych.s
#843564
Nie no, nie przesadzaj. Składając boksa z KISa w wersji minimum to mniej więcej kosztuje 10 zł (KIS+oporniki+potek montażowy). A wersja "wypas" jest nieekonomiczna tylko dlatego, że wszystko osobno - woltomierz, potek wieloobrotowy, mikroswitche, jakby Ci to chinole złożyli tak jak słada się DNA20 w kupkę to by kosztowało jakieś 15 zł.

A pudełko do batek musisz w obu przypadkach kupić.

KIS za darmo jest.
Awatar użytkownika
By skrzypekq4
#843566
@krzych.s, ja mowie o sytuacji gdy sam tego nie skladam, jak juz wyzej napisalem, nie ma o tym zadnego pojecia, a moje zdolnosci manulane ograniczaja sie do rozkrecania srubek, ze skrecaniem czegos w calosc mam juz klopot ;)

konczmy juz ten OT, bo temat o boxie na KISie, idzie w strone DNA :)
Awatar użytkownika
By krzych.s
#843567
Ja tam nic o DNA20 nie piszę, ja tylko o KISie, bo DNA20 za drogie :P

A składanie proste jest. Cierpliwości tylko trzeba :). Jak kiedy chińczyki się domyślą co z KISem należy robić to zaczną sprzedawać już gotowe ;)
Awatar użytkownika
By jaba
#843599
bardzo fajnie wyszło, ale moim zdaniem pudełko z amelinium nie nadaje się do codziennego użytkowania - za bardzo wchodzi w reakcję z potem ręki, miałem alu boxa i właśnie z tego powodu sprzedałem,
ale za samo wykonanie :beer:
By Rafto
#843604
Porządek wewnątrz obudowy i patent z klapką na 3 magnesy. Rispekt :beer:
Awatar użytkownika
By xacax
#843605
fajne! jeszcze tylko pomiaru oporności grzałki mi w kisie brakuje, gdyby nie to to byłoby idealnie :D

PS obudowa to HM1550P z obudów alu typu hammond Piekarza?
By mattoid1973
#843618
Miałem to wczoraj w "ręcach" i się pobawiłem. KIS jak KIS, każdy kto używał wie jak działa, ale wykonanie w rzeczywistości wygląda o niebo lepiej niż na zdjęciach (a trzeba było żonę poprosić o zrobienie zdjęć, to by i to wyglądało pro :))

noman1 pisze:Bardzo piekny boxik, wielofunkcyjny :) tylko monete mogles schowac do srodka, jakos razi estetycznie

Uwierz mi, że tam już nie ma gdzie. Wszystko w środku jest tak upakowane, że akumulatory trzeba prawie młotkiem wbijać, po uprzednim spiłowaniu pina plusowego na płasko :)

Rafto pisze:Porządek wewnątrz obudowy i patent z klapką na 3 magnesy. Rispekt :beer:

Magnesy są tylko dwa. Po dodaniu trzeciego nie dało by się wyjąć jednego akumulatora.
Awatar użytkownika
By Ratio
#843722
Ale cudo! Gdzie takie pudełko można dostać? Może też się pokusze o zbudowanie takowego ;) Jest świetny!

Sent from my N1 using Tapatalk 4 Beta
Awatar użytkownika
By Haze
#843725
Ratio pisze:Ale cudo! Gdzie takie pudełko można dostać? Może też się pokusze o zbudowanie takowego ;) Jest świetny!

Np. tutaj *CZAJNICZEK*
Awatar użytkownika
By Mutango
#843736
Fajny boksik, z charakterem.
Wprawdzie sam nie za bardzo lubię trzymać aluminium w ręku, ale to nie ma znaczenia, bo nie dla mnie ten box, a ktoś inny może lubieć ;)

ps. Wydaje mi się że walnąłeś się na rysunku schematu. Jedna strona dzielnika napięcia (przy przełączniku elektronicznym) powinna zapewne iść na masę. Czyli prawdopodobnie opornik 10k nie na Vin, tylko na GND
Awatar użytkownika
By ElCzupakabra
#843773
noman1 pisze:Bardzo piekny boxik, wielofunkcyjny :) tylko monete mogles schowac do srodka, jakos razi estetycznie


Monety nie da rady schować do środka. Jej celem oprócz wymienionego wcześniej jest również podniesienie głowicy o 2mm do góry - inaczej nawet po maksymalnym przycięciu nie chciała się zmieścić do środka (opierała się o górny laminat).

xacax pisze:obudowa to HM1550P z obudów alu typu hammond Piekarza?


Nie dokładnie, bo użyłem akurat obudowy BS31, ale ma praktycznie te same wymiary co hammondowska HM1550P

mattoid1973 pisze:(a trzeba było żonę poprosić o zrobienie zdjęć, to by i to wyglądało pro :))


Tak właśnie zrobię - jutro dorzucę kilka nowych fotek :)

Mutango pisze:Wydaje mi się że walnąłeś się na rysunku schematu. Jedna strona dzielnika napięcia (przy przełączniku elektronicznym) powinna zapewne iść na masę. Czyli prawdopodobnie opornik 10k nie na Vin, tylko na GND


Masz rację! To mój pierwszy schemat elektroniki robiony w programie :) Niżej prawidłowa, poprawiona wersja:

Obrazek
Awatar użytkownika
By xacax
#844236
ElCzupakabra pisze:
xacax pisze:obudowa to HM1550P z obudów alu typu hammond Piekarza?

Nie dokładnie, bo użyłem akurat obudowy BS31, ale ma praktycznie te same wymiary co hammondowska HM1550P


Jest mniejsza! Czyt. na boxa jak znalazł. Tego właśnie chciałem. :beer:
A szukałem, szukałem, szukałem i znaleźć tak odpowiedniej nie mogłem... albo znów trzeba szkła w okularach zmienić, albo po prostu już nic nie może mi pomóc... :mrgreen:


Pokusiłbym się jeszcze jedynie o lepsze zabezpieczenie wyświetlacza np. kawałkiem cienkiej pleksi.
Ale to może przez to że nie mam zaufania do elementów układu na żywca wychodzących z boxa.


PS (mały, malutki offik... :P )
jakby znalazły się 4 chętne osoby z wawy/okolic to mogę złożyć zamówienie na ww. obudowy, w piekarni, wyjdzie wtedy już po kosztach hurtowych, do odbioru od mojej osoby, jak coś to PW
Awatar użytkownika
By ElCzupakabra
#844239
xacax pisze:Pokusiłbym się jeszcze jedynie o lepsze zabezpieczenie wyświetlacza np. kawałkiem cienkiej pleksi.
Ale to może przez to że nie mam zaufania do elementów układu na żywca wychodzących z boxa.


Nie da rady - będzie wystawać z obudowy. W środku wyświetlacz opiera się bezpośrednio na KISie, a ten jest przylutowany na laminacie oddzielającym elektronikę od baterii. Żeby wcisnąć ochronną plexę musiałbym chyba spiłować laminat pod KISem :) Już teraz wyświetlacz wystaje poza boxa na 0,35mm ;)
Awatar użytkownika
By xacax
#844240
no widzę właśnie że większość elementów jest na styk upchana :D
Choć... De facto, jakby się wyświetlacz równał z obudową zawsze mogła by byc doklejona cienka płytka plexi bezpośrednio na obudowę i nie powinno to zaburzyć ogólnego wyglądu (tak, wiem, marudzę :P)
fakt faktem i tak jest elegancko, właśnie takie wykonania przekonały mnie że box ma rację bytu
(a jeszcze bardzo nie dawno zarzekałem się że box u mnie w życiu nie zagości... eh, ludzie, że też wy musicie robić takie małe cudeńka...)
Awatar użytkownika
By ElCzupakabra
#844593
Zgodnie z zapowiedzią - dzisiaj kilka nowych fotek. Tym razem lepszej jakości :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
By PiotrekMK
#844602
Jeśli posiadasz dremelka to zapodaj końcówkę do szczotkowania metali i będzie ładniutko choć już teraz modzik pierwsza klasa
Awatar użytkownika
By ElCzupakabra
#845783
michalodz88 pisze:Deżawu ;) dobra robota kolego :)


Dziękuję!

Nie ukrywam, że twoje boxy też były dla mnie inspiracją - pozwoliłem sobie podłapać kilka ciekawych rozwiązań :)
Awatar użytkownika
By michalodz88
#850058
ElCzupakabra pisze:
michalodz88 pisze:Deżawu ;) dobra robota kolego :)


Dziękuję!

Nie ukrywam, że twoje boxy też były dla mnie inspiracją - pozwoliłem sobie podłapać kilka ciekawych rozwiązań :)


Jedyna rzecz nad którą mógłbyś jeszcze popracować to ta moneta ;) Na moje oko to lepiej było by wpuścić gniazdo 510 tak żeby było równo z monetą, wtedy rzeczywiście spełniło by to swoją funkcje i podpierało parownik jak to jest w mechanikach, i w zależności jakich parowników używasz zrobić sobie w niej nacięcia bądź zostawić płasko.
Awatar użytkownika
By ElCzupakabra
#850080
Też o tym pomyślałem, ale niestety za późno - tzn. jak już gniazdo i moneta były przyklejone do boxa. Teraz nie bardzo chce mi się to rozrywać. Mógłbym w zasadzie spiłować ten rant od gniazda 510 na równo z monetą, ale wtedy parowniki będą mi wciskać pin + do środka boxa...
Awatar użytkownika
By michalodz88
#850631
następny box na pewno będzie 2x lepszy od pierwszego ;) w każdym razie mnie się podoba lubię jak coś jest solidnie wykonane ;)
Awatar użytkownika
By koper89
#897280
Jakbyś mógł jeszcze dać namiary gdzie dostać takie przyciski :)
Z góry wielkie dzięki
Awatar użytkownika
By ElCzupakabra
#897958
To najzwyczajniejsze przyciski tact switch 6x6mm. Takie jak ten:
Obrazek
Ja kupiłem je na jednym ze stoisk z elektroniką na Warszawskiej Giełdzie Elektronicznej w przejściu podziemnym koło GUS :)
Awatar użytkownika
By ElCzupakabra
#898180
Jasna sprawa! Oczywiście, że to 12mm. Wczoraj jak pisałem posta to nie zmierzyłem :oops: Tak czy inaczej są to najzwyczajniejsze tact-switche dostępne pewnie w każdym sklepie z elektroniką :)
Awatar użytkownika
By ElCzupakabra
#1195957
Nieprawda :)
Patrząc na to zdjęcie - środkowa nóżka potencjometru idzie na Vadj (to jasne), wygięta NAD nią prawa nóżka idzie (przez opornik) na masę, a lewa nóżka idzie przez opornik na Vout. Zdjęcie trochę "spłaszcza" stan faktyczny - ten lut który jest na lewej nóżce przed potencjometrem tylko łączy nóżkę z opornikiem, nie dotyka ścieżki na płytce. Nóżka z lutem jest "w powietrzu", do ścieżki dolutowany jest dopiero drugi "wąs" opornika.
By ParDez
#1196101
ElCzupakabra pisze:Nieprawda :)
Patrząc na to zdjęcie - środkowa nóżka potencjometru idzie na Vadj (to jasne), wygięta NAD nią prawa nóżka idzie (przez opornik) na masę, a lewa nóżka idzie przez opornik na Vout. Zdjęcie trochę "spłaszcza" stan faktyczny - ten lut który jest na lewej nóżce przed potencjometrem tylko łączy nóżkę z opornikiem, nie dotyka ścieżki na płytce. Nóżka z lutem jest "w powietrzu", do ścieżki dolutowany jest dopiero drugi "wąs" opornika.

Faktycznie na zdjęciu wygląda tak jakby wąs opornika był dolutowany do masy na płytce.
Ja tak kombinuję aby zamiast takiego rozwiązania zastosować przełącznik suwakowy, tylko nie wiem czy dwupozycyjny, który ma wyprowadzenia w sumie na 12 nóżek czy jednopozycyjny na 3 nóżki ?
Awatar użytkownika
By lukiboss2
#1196212
Wszystko pięknie, ale gwint na moje oko trochę wystaje co psuje całą tą piękną otoczkę bo powstaje szpara między parownikiem a boxem.
Awatar użytkownika
By MGK
#1491077
Bardzo fajny box, ostatnio same dziady się pokazywały w dziale Home Made więc warto temat odkopać, dobra robota ! :)
Awatar użytkownika
By MGK
#1491570
Hej a w ogóle to jak tam, box dalej Ci służy ? Może jakieś modyfikacje przeszedł ?
Awatar użytkownika
By ElCzupakabra
#1494200
Nie przeszedł żadnych modyfikacji. Dość szybko przestałem go używać bo przerzuciłem się na mody z regulacją VW. Leży sobie w szufladzie i się kurzy... może wystawię go na bazarze i ktoś się nim zaopiekuje :)
Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

Premium liquidy

Próbowałem dużo różnych liquidów i sytuacja jest t[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.