EPF
Awatar użytkownika
By Waldip
#1456731
pawel25 pisze:A mi wyszedł taki vertical. Grzałka 0.5 oma zrobiona ze skrętki 0.2mm x 4 oraz bawełna muji. Testowane na 35W nic nie przecieka ani nie bobrzy.

Zapomniałeś o najważniejszym - jak Ci smaczy... :D
Awatar użytkownika
By xD_
#1456747
No i nadal nie moge odkrecic tej bocznej srubki od nowej bazy , a nie chce tez jej uszkodzic :P Jakies rady ?
Awatar użytkownika
By 4nine
#1456759
pawel25 pisze:A mi wyszedł taki vertical. Grzałka 0.5 oma zrobiona ze skrętki 0.2mm x 4 oraz bawełna muji. Testowane na 35W nic nie przecieka ani nie bobrzy.





Jak masz occ to ukręć sobie verticala 7-8 zwoji z Kanthala D 0,4 na fi 3mm - wyjdzie około 1ohm, przy 28W smaczy super, transport jest dobry - ale to kwestia odpowiedniej ilości nośnika lq :)
Awatar użytkownika
By Waldip
#1456766
chudy131080 pisze:Fajny koleś.
Trochę z V1,trochę z V2 i wyszło mu V3:)

No przecież to podstawy są:
V1+V2=V(1+2)=V3 :mrgreen:
Sulkov pisze:Ostukaj i opukaj ja i okolice.

Wypatatajowane z telefonu

Stara, dobra ślusarska rada... :D
Do tego możesz poszukać sobie śrubokręta z lepszym przełożeniem (dłuższego i z masywniejszą rękojeścią).
Ewentualnie spróbuj delikatnie podważać-obkiwać obudowę...
Awatar użytkownika
By KrzyWho
#1456896
Zakupiłem dziś Subtanka i bateryjke Eleaf 30W z myślą o tym, że będę mógł puszczać potężne dymy zaciągając się od razu do płuc :D Dosłownie mnie zatkało, gdy wziąłem pierwszego takiego buszka na olejku 12mg :zakrecony . Mam pytanie, na jakiej mocy tak palicie? Mam grzałkę 0.6 ohm i palę na 20W.

Wcześniej e-paliłem 2 lata na zwykłej bateryjce Volish, ale postanowiłem poszerzyć doświadczenia :)
Awatar użytkownika
By pawel25
#1456927
No to teraz porównanie.
1. Setup. Grzałka z drutu Kanthal 0.45 średnica 2mm, oporność 0.3 oma, nośnik Muji. Najlepiej smakuje na 30-35W. Słaby przepływ powietrza, mam wrażenie jakby zaraz miała się przypalić wata. Dla mnie setup nie zadowalający.





2. Setup. Grzałka ze skrętki 0.2mm x 4 średnica 2.5 mm, oporność 0.5 oma, nośnik Muji. Smak niezły na 30-35W. Dobry przepływ powietrza. Setup dobry.





3. Setup. Grzałka z drutu Kanthal 0.45 średnica 2mm, oporność 0.3 oma, nośnik Muji bardzo luźno. Smak bardzo dobry, wapowałem od 20-40W w zależności co mi było potrzeba i bardzo dobrze smaczyło. Bardzo dobry przepływ powietrza. Dodatkowo prosty w wykonaniu. Dla mnie na razie najlepszy ale będę się uczył dalej aby przynajmniej dorównać smakiem do Eleaf IJust2 KIT 0.3oma.



Awatar użytkownika
By Michaelred
#1456930
Odnosnie pkt 3
Ja to samo u siebie zauwazylem. Setup praktycznie fabryczny, bez kombinowania z microcoil. Dobrze smaczy i chmurzy :)
Oprocz tego zamiast wypychac muji na zewnatrz przez otwory wciskam ja troche do srodka zeby liquid sie tam wlal bardziej i jest OK

Tapniete z Meizu M2 Note
Awatar użytkownika
By pawel_aa
#1456938
pawel25 pisze:3. Setup. Grzałka z drutu Kanthal 0.45 średnica 2mm, oporność 0.3 oma, nośnik Muji bardzo luźno. Smak bardzo dobry, wapowałem od 20-40W w zależności co mi było potrzeba i bardzo dobrze smaczyło.

HeatFlux w przedziale 400 - 800 mW/mm2 *BOJE SIE*

http://www.steam-engine.org/coil.asp?a=true&useNaDia=true&mat=kd&r=0.3&hfnw=20&dia=0.45&id=2&ll=9
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1457069
pawel_aa pisze:HeatFlux w przedziale 400 - 800 mW/mm2 *BOJE SIE*
Mnie to też trochę przerażało. Jeśli parownik ma duży przeciąg i zaciągamy z dość dużą siłą, to wysoki Heat Flux nie sprawia problemu. Zaciągane powietrze dość skutecznie studzi grzałkę. Jeszcze wszystko zależy jak długi jest czas zaciągania i jaki rodzaj grzałki.
Sam na odpowiednich grzałkach i dużym przeciągu korzystam z wyższego Heat Flux'a. W przeciwnym wypadku chmura jest bardzo zimna i bez smaku.
Trzymanie się właściwego HF jest zalecane do spokojnego chmurzenia, co również stosuję, ale w "spokojnych" parownikach.

________________
Tapa tapa z es piątki.
Awatar użytkownika
By pawel_aa
#1457218
Dla mnie to i 200mW/mm2 to za dużo.
Trochę nie widzę sensu robienia grzałki o tak małym HeatCapacity która grzeje jak szalona.
Te cztery zwoje przy 20W świecą pewnie jak lampka nocna a co dopiero przy prawie 1W na mm2.
Większa masa grzałki + mniejsza moc i trochę trudniej sobie krzywdę zrobić.

Ktoś na fabrycznym setupie w RBA (0,5 oma, drut 0,4mm) próbował sił na 30W i skończyło się poparzoną paszczą.
Skończyło się normalnym setupem w okolicach 1 oma i 18W.
By jarekkaminski
#1457380
Mam małe pytanko, a mianowicie znacie może rozmiar śrubek w bazie rba w subtanku mini ? Chce zamówić większą ilość na fasttechu, ale nie wiem które będą dobre. Chyba że ktoś już zamawiał i pasowały to prosiłbym o link. pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By pawel25
#1457436
Kolejny setup. Grzałka ze skrętki 0.2mm x 4, 6 zwojów, oporność 0.7 oma, nośnik Muji luźno. Bardzo dobrze oddaje smak przy 25w. Niezły przepływ powietrza. Jeżeli dobrze wyliczyłem to i bezpieczny :piwo
http://www.steam-engine.org/coil.asp?mat=kd&p=roundmulti&r=0.7&hfnw=25&str=4&dia=0.2&id=2.5&ll=9

By Glatz
#1457606
Witam. Od kilku dni użytkuję subtanka mini na bazie RBA. dzisiaj zauważyłem, że zbiera się likquid na otworach AH i po odkręceniu tanka lq znajduje się również na boxie. Pin suchy, gniazdo również. AH ustawiony mam na tą większą dziurkę. Grzałka 0,5 ohm przy wapowaniu na 15-16W. Pytanie czy to naturalne zjawisko, czy są to skropliny czy jednak coś się wylewa, czy idzie temu jakoś zaradzić, czy praw fizyki nie oszukam ? Problem zauważyłem dopiero dzisiaj, po kilku dniach używania więc wnioskuję, że to po prostu nagromadziły się skropliny i zaczęły się wylewać i jest to naturalne zjawisko pocenia się. W załączeniu foto poglądowe.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
By Nałóg Totalny
#1457608
@Glatz, to się zdarza. Rozkręć sprzęt, wykręć grzałkę. Dolną część wypłukaj, przedmuchaj i wytrzyj do sucha. Skręcając sprawdź czy z uszczelkami wszystko OK. Ja tak robię prawie przy każdym uzupełnianiu zbiornika liquidem i problem przestał istnieć. Tzn. sporadycznie mam wilgotne otwory powietrzne, ale tylko wilgotne-płyn nie ścieka po ściankach.
Teraz jak już ci wylało to bez mycia będzie ciągle wilgotno i będziesz się wkurzał - samo przetarcie wycieku i otworów powietrznych mało da.
Awatar użytkownika
By pawel25
#1457613
I dokręć pin w bazie RBA.

By El_Pirato
#1457739
cześć, skręciłem sobie grzałeczkę wyszło fajnie 0.5 ohma. do 25w kopci przyjemnie ale jak podkręce do 30w wita mnie paskudny bober. jakieś sugestie? wydaje mi się że transport popsułem.

Wysłane z mojego Galaxy Ace 4
Awatar użytkownika
By erbis
#1457741
Nie podkręcać do 30W. Jeżeli na 25W jest dobrze to po co zwiększasz moc?
Ostatnio zmieniony 28 sie 2015, 13:43 przez erbis, łącznie zmieniany 1 raz.
By El_Pirato
#1457748
mam go od niedawna i się tak troszkę nim bawię. jeżdżę z mocą od dołu do góry itd :p chciałbym spróbować 50w na mega chmurkę ale jak na razie to zły pomysł :/

Wysłane z mojego Galaxy Ace 4
Awatar użytkownika
By Ceberebek
#1457759
erbis pisze:Nie podkręcać do 30W. Jeżeli na 25W jest dobrze to po co zwiększasz moc?

Dla lansu... :lol:
Ja przy grzałkach 0.5-0.6 om wapuję na 15-17W i ...wiecej nie potrzeba ;)
Jest smak,moc i chmura odpowiednia *SMOKEKING*
Awatar użytkownika
By pawel_aa
#1457763
Panowie drut! Oprócz oporności grzałki ważny jest również drut z którego jest wykonana. Grzałki 0.5 oma zrobione z drutów 0.4, 0.45 i 0.5mm to trzy zupełnie różne grzałki i do każdej z nich potrzeba innej mocy.
By Glatz
#1457766
Powiedzcie koledzy jeszcze czy przy grzałce 0,5 ohm naturalnym zjawiskiem jest po pierwszym przyciśnięciu fire odgłos głośnego "strzału" ? po kolejnych naciśnięciach już syczy normalnie tylko ten pierwszy odgłos "strzału" powoduje to, że ludzie się wokół boją, że mod zaraz wybuchnie. Wapuje na 15-16W i takie zjawisko choć rzadko się zdarzało na innych parownikach kończyło się strzałem w usta gorącą porcją lq, tutaj tego nie ma.

P.S dziękuję kolegom za rozwianie moich wątpliwości z poprzednich postów.
By fikaf
#1458001
Glatz pisze:Powiedzcie koledzy jeszcze czy przy grzałce 0,5 ohm naturalnym zjawiskiem jest po pierwszym przyciśnięciu fire odgłos głośnego "strzału" ? po kolejnych naciśnięciach już syczy normalnie tylko ten pierwszy odgłos "strzału" powoduje to, że ludzie się wokół boją, że mod zaraz wybuchnie. Wapuje na 15-16W i takie zjawisko choć rzadko się zdarzało na innych parownikach kończyło się strzałem w usta gorącą porcją lq, tutaj tego nie ma.

P.S dziękuję kolegom za rozwianie moich wątpliwości z poprzednich postów.


Strzela, jak masz kiepski setup-zazwyczaj za mało nośnika i liquid się "piecze", może to być również wina dużej zawartości wody w tym co wapujesz.
By Glatz
#1458008
Wapuję samą bazę dokładnie taką http://www.inawera.com/vbt-baza-tytonio ... -1236.html . Setup jeszcze fabryczny na fabrycznie zamontowanej grzałce, na bawełnie z zestawu. Nie wydaje mi się, żeby to była wina bazy, więc wnioskuję po Twojej wypowiedzi, żeby z nośnikiem popracować ? W sumie dałem dość sporo sugerując się wieloma filmikami na YT.
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1458112
Subtank Plus. Baza v1. Wszystko fabryczne, nierozwiercane. Air hole otwarte na full. Grzałka temperaturowa Ni200 0,32mm 9 zwojów, opór 0,13 oma w stanie spoczynku. FF nie za luźno i nie za ciasno. Upchane tyle, żeby nie uszkodzić grzałki w czasie przeciągania nośnika. Kanały na liquid odsłonięte. Nośnik lq spoczywa na podstawie bazy. Chmurzone dopłucnie na 20W 230°C. Liguid mieszany samodzielnie 50/50 PG/VG, więc wody w nim nie ma. Wypite 2 piwa, żeby ręce nie drżały przy robieniu setupu :lol:
A teraz pytanie.
Dlaczego transport nie wyrabia i po dwóch, trzech chmurach załącza się kontrola temperatury odcinając zasilanie? Czy trafiłem felerną bazę?
Już nie mam pomysłów co można poprawić, po za wymianą bazy na v2.
Macie jakieś pomysły?
Nie chcę rozwiercać oryginalnej bazy v1.

________________
Tapa tapa z es piątki.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2015, 23:49 przez amisiek1969, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By rafal180
#1458114
Tzn. Włącza się kontrola temperatury obniżająca moc ? Jeżeli tak to chyba normalne, na tym polega kontrola temperatury, widocznie po 2-3 zaciagnieciach temp. grzałki osiąga te 230C i mod obniża moc aby ją utrzymać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
By Deimond
#1458118
amisiek1969 pisze:Subtank Plus. Baza v1. Wszystko fabryczne, nierozwiercane. Air hole otwarte na full. Grzałka temperaturowa Ni200 0,32mm 9 zwojów, opór 0,13 oma w stanie spoczynku. FF nie za luźno i nie za ciasno. Upchane tyle, żeby nie uszkodzić grzałki w czasie przeciągania nośnika. Kanały na liquid odsłonięte. Nośnik lq spoczywa na podstawie bazy. Chmurzone dopłucnie na 20W 230°C. Liguid mieszany samodzielnie 50/50 PG/VG, więc wody w nim nie ma.
A teraz pytanie.
Dlaczego transport nie wyrabia i po dwóch, trzech chmurach załącza się kontrola temperatury odcinając zasilanie? Czy trafiłem felerną bazę?
Już nie mam pomysłów co można poprawić, po za wymianą bazy na v2.
Macie jakieś pomysły?
Nie chcę rozwiercać oryginalnej bazy v1.

________________
Tapa tapa z es piątki.



Nie pomogę Ci ale napiszę że dałem spokój sobie z TC jak mi czasem postrzelało gorącymi odłamkami w paszczę - wolę niklu unikać(uj wie jak to w przypadku suchej grzałki działa na nasz układ oddechowy) - jakoś lepiej sobie radzę z kanthalem i tyle. Dodatkowo przypałętało się mi jakieś zapalenie krtani chyba bo czuje dyskomfort. Wcześniej nie miałem takich problemów.Jak nie ma potrzeby to mi wystarcza zwykły druciol z żelaza.
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1458125
Raczej to wina odpowietrzania, ponieważ po zaciągnięciu nie widać bąbelków powietrza wędrujących do baniaka. Dopiero gdy dmuchnę w ustnik, to baniak dostaje odpowietrzenie i pojawia się powietrze w środku. Po takim zabiegu wszystko jest w porządku przez kolejne dwie, trzy chmury. Później sutuacja się powtarza do kolejnego dmuchnięcia.
Podejrzewam, że winę ponosi baza RBA.

[edit]
Drucik mam błyszczący, więc raczej nie ma mowy o utlenianiu i wydzialaniu szkodliwych związków. Subtank również nie pluje liquidem do paszczy. Brakuje mu natomiast transportu. Radzę sobie we właśnie opisany sposób, ale to nie tak ma działać.
________________
Tapa tapa z es piątki.
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1458131
rafal180 pisze:.....widocznie po 2-3 zaciagnieciach temp. grzałki osiąga te 230C i mod obniża moc aby ją utrzymać.

To nie tak. Po tych 2-3 zaciągnięciach chmura prawie zanika. Ewidentnie wata robi się sucha. Jak wcześniej napisałem - dmuchnięcie w parownik pomaga, więc ewidentnie kuleje transport i nie mam już pomysłów, jak sobie z tym poradzić. Walczę z tym już drugi tydzień.

[edit]
Nie potrzebuję dużo. Może jakaś podpowiedź, wzmianka, sugestia, nakierowanie na właściwy trop, a poradzę sobię z tym problemem.
________________
Tapa tapa z es piątki.
Awatar użytkownika
By Deimond
#1458138
Ja tam pierdykam te TC i nikle - verticala nawinąłem kanthalem ( nie nichrome) i jestem zadowolony - smaczy chmurzy - po cholere mi kolejna męczarnia z czymś co i tak sobie sam potrafię uregulować mocą i odpowiednim przepływem powietrza(mocą zaciągania). A tak box mod za Ciebie reguluje. Jakoś nie ufam temu dziadostwu zważając jak sztywno to jest liczone i ile po drodze może wystąpić komplikacji:D

Albo powiem inaczej - jak znasz dobrze wapowanie to nie potrzebne Ci TC.
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1458147
Na dripperze TC działa prawidłowo. Problem jest na Subtanku i tu szukam rozwiązania.

________________
Tapa tapa z es piątki.
Awatar użytkownika
By pawel_aa
#1458183
fikaf pisze:
Glatz pisze:Powiedzcie koledzy jeszcze czy przy grzałce 0,5 ohm naturalnym zjawiskiem jest po pierwszym przyciśnięciu fire odgłos głośnego "strzału" ? po kolejnych naciśnięciach już syczy normalnie tylko ten pierwszy odgłos "strzału" powoduje to, że ludzie się wokół boją, że mod zaraz wybuchnie. Wapuje na 15-16W i takie zjawisko choć rzadko się zdarzało na innych parownikach kończyło się strzałem w usta gorącą porcją lq, tutaj tego nie ma.

P.S dziękuję kolegom za rozwianie moich wątpliwości z poprzednich postów.


Strzela, jak masz kiepski setup-zazwyczaj za mało nośnika i liquid się "piecze", może to być również wina dużej zawartości wody w tym co wapujesz.

To jeszcze wytłumacz, dlaczego strzela tylko za pierwszym razem...
Awatar użytkownika
By pawel25
#1458184
A mnie się wydaje że nie równomiernie rozgrzewa się grzałka.
Awatar użytkownika
By STRUNA
#1458186
amisiek1969 pisze:Na dripperze TC działa prawidłowo. Problem jest na Subtanku i tu szukam rozwiązania.

________________
Tapa tapa z es piątki.

Spróbuj może zwiększyć średnice grzałki i upchać w nią więcej nośnika.
Zaobserwuj jak wygląda wilgotność nośnika przed grzałką, jeśli sucho to zostaje rozwiercanie.
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1458211
Dzięki za pomoc. Wygląda na to, że trafiłem niedopracowany egzemplarz. Nic nie wierciłem. Musiałem lekko podpiłować zadzior pozostały po prodykcji - dosłownie włosek w kanale transportującym liquid. Zauważyłem go dopiero pod lupą.
Teraz parownik działa prawidłowo.

________________
Tapa tapa z es piątki.
Awatar użytkownika
By Mutango
#1458255
W sumie wszystko normalnie. Jak transport kuleje, to w trybie VW łapiesz bobra, a w trybie TC spada moc. Musi spadać, bo TC nie dopuszcza do przegrzania zbyt suchej grzałki. To jest tylko kwestia zrozumienia, jak to działa.
By Dym0
#1459109
Witam ponownie.
Przesiadlem sie na subtanka mini v2.
Wszystko byloby dobrze gdyby nie fakt ze strasznie ciezko zakreca sie atomizer w porownaniu z moim zwyklym subtankiem, ale nie o tym chcialem. Jestescie mi w stanie powiedziec czy gdzies dostane gorna czesc od bazy rba? Albo sama uszczelke ktora sie w niej znajduje. Zauwazylem ze jest lekko naderwana i musialo sie to stac przy zakrecaniu calego atomizera. Boje sie ze z czasem przez ta uszczelke zacznie sie dostawac liquid a co za tym idzie bede go mial w ustach. Jest to malutka, biala uszczelka
Awatar użytkownika
By agregat76
#1459111
Zmierz uszczelkę i poszukaj w internecie. Może znajdziesz zamiennik. A jak nie, to kup nową bazę RBA.
By Dym0
#1459117
No wlasnie tez tak myslalem ze albo cos dobiore albo zostaje nowa baza...tylko placic za sama baze 40zl mi sie nie widzi bo za nowke subtanka mini zaplacilem 100zl. Szkoda ze nie daja takich w zestawie
Awatar użytkownika
By pawel25
#1459119
A gdzie kupiłeś?
By Dym0
#1459132
Mowisz ze nic przeciekac nie bedzie? Mimo wszystko jestem pedantem i lubie miec kompletny sprzet jak z pudelka. Kupilem na allegro za 97 a wysylki nie placilem bo kolega tez zamawial bo w ogole nie mial :P
Awatar użytkownika
By pawel_aa
#1459133
Mam jedną bazę bez tej uszczelki i odkąd pamiętam nic się nie działo, żadnego przeciekania.
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 77
Lost vape

Witam mam problem z moim lost vape.Od miesiąca grz[…]

Aspire Boxxer-odważny krok

https://i.ibb.co/rZHBSpM/Aspire-Boxx[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.