EPF
By djmaro
#8122
Ciekawostka z sieci:

"Jeżeli zakupiłeś towar na terenie Unii Europejskiej (czyli również w Polsce), to przysługują ci DWA lata gwarancji- tak stanowi prawo unijne, które obowiązuje również w Polsce. Nie ma najmniejszego znaczenia, czy producent “daje” tylko rok, czy 6 miesięcy. Gwarancja musi być 2 letnia i odpowiedzialnosć z tego tytułu ponosi SPRZEDAWCA.

Oto fragment http://eur-lex.europa.eu/ dyrektywy unijnej w tej sprawie:

(17) Właściwe jest ograniczenie w czasie okresu, w ciągu którego sprzedawca jest odpowiedzialny za wszelki brak zgodności, który istnieje w terminie dostawy towaru; Państwa Członkowskie mogą również zapewnić ograniczenie okresu, w ciągu którego konsumenci mogą egzekwować swoje prawa, pod warunkiem że taki okres nie wygaśnie przez upływem dwóch lat od daty dostawy; tam, gdzie w ustawodawstwie krajowym czas, w którym rozpoczyna się bieg okresu przedawnienia nie jest datą dostawy towaru, łączny czas trwania tego okresu zapewniony przez prawo krajowe nie może być krótszy niż dwa lata od daty dostawy.
Kto nam musi pomóc jeżeli sprzedawca lub producent nie chcą honorować obowiązującego prawa?

- Europejskie Centrum Konsumenckie ma swoje biuro w Polsce. Oni tam są wyłącznie po to ażeby walczyć o nasze prawa. Na ich stronie jest bardzo przydatny formularz skargi konsumenckiej (po ang.) który znacznie ułatwia pisanie skarg (ściągnij w formacie pdf). http://www.konsument.gov.pl/files/acce_just03_en.pdf

- Miejscy lub powiatowi rzecznicy konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/rzecznicy

- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/

- Federacja Konsumentów:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/ "
Awatar użytkownika
By RaVaU
#8124
Sprzedawcy i tak wynajdą jakąś lukę prawną ,aby ominąć to prawo. To tak znając życie.
Prawo prawem, a działania sprzedawców swoją drogą.
By djmaro
#8126
Oczywiscie, ze znajda z reszta powyzszy tekst nie tyczy sie tyle gwarancji co "ODPOWIEDZIALNOŚCI SPRZEDAWCY ZA BRAK ZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ".

Jak sprzedawca moze ominąć powysze wszystkie dyrektywy razem wziete?
Jesli klient dostarczy uszkodzony towar wystarczy odpowiedz serwisu (producenta czy sprzedawcy), ze produkt zostal uszkodzony z winy klienta;) dziekuje 8)
Awatar użytkownika
By lesmie
#8135
Wszystko to prawda Djmaro, ale dobrze wiemy że e papierosy, nie licząc awarii, mają żywotność ok 3, góra 4 miesiące. Po tym czasie jeśli nawet atomizer nie uległ jeszcze awarii, to przy intensywnej eksploatacji, mimo okresowego mycia, nie będzie już dymił dobrze. Akumulatorki po kilkuset cyklach ładowanie i rozładowania przez te 3-4 miesiące też nie będą już trzymały dobrze i co ? Reklamować ? Ja nie miałbym sumienia. Jeszcze przed upływem tych dwóch lat wykończylibyśmy wszystkich dostawców reklamując i żądając nowych po tych 3-4 miesiącach i tak przez dwa lata. Zapłacilibyśmy za pierwszy kupiony e papieros, póżniej już byłaby tylko ciągła darmowa wymiana w ramach gwarancji. Jaki dostawca czy producent by to finansowo wytrzymał ? Mnie jak e papieros wytrzyma miesiąc, to już póżniej nie reklamuję, nie miałbym sumienia, dokupuję tylko części które już po tym 1 miesiącu popsują się.
By djmaro
#8138
w 100% sie z Toba zgadzam "LESMIE".
Oby tylko znakomita wiekszosc z Nas e-palaczy myslala podobnie.
Awatar użytkownika
By Brzechu
#8142
Mnie zadowala gw atomizer - miesiąc, baterie - 3 miesiace, aczkolwiek jak atomizer by mi padł po tygodniu, wyslal bym, trzymali by go, odeslali nowy to na wymienioną sztukę gwarancja mogla by isc od nowa miesiąc.
Awatar użytkownika
By lesmie
#8146
Sadzę że większość z Nas myśli podobnie. Nie można winić dostawców za niską trwałość tych e papierosów i wysoką ich awaryjność, są zdani na to co otrzymają od producenta. Natomiast producenci powinni już bardziej się starać o większą trwałość i mniejszą awaryjność i dostawcy powinni ich o to "molestować" i straszyć tymi dwoma latami rękojmi.
By Dragster3
#8375
Ja dostalem od swojego sprzedawcy gwarancje na 6 miesiecy ,ale on chyba nie wiedzial co czyni.Po czwartej wymianie atomizera w przeciagu szesciu tygodni,sam mu powiedzialem ze jak wytrzyma miesiac,to kupie nowy atego nie bede reklamowal.
Awatar użytkownika
By Quzziy
#8399
Podaj namiar na tego szalenca :D
By k0s1
#8411
przeciez janty ma gwarancje na atomizer 6 miesiecy, a z tego co czytalem to smuke ma 2 lata.
Awatar użytkownika
By Quzziy
#8472
Widze ze masz cos z janty i jak jest z ta wymiana ??
By k0s1
#8509
narazie chyba maja mnie w janty dosc bo wymienilem juz chyba ze 3-4 atomizery i 2 baterie. ale jakos teraz od poltora tygodnia dziala zestaw:)
Awatar użytkownika
By Quzziy
#8530
No ale odsylasz na swoj koszt i po jakim czasie od wyslania dostajesz nowy ??
Awatar użytkownika
By eMAiX
#8591
chodzi pewnie o rękojmie to jest okres w jaki masz prawo reklamować coś co miało uszkodzenie od początku i z czasem to uszkodzenie się ujawniło czyli np. kupiłeś laptopa z gwarancja producenta na rok a po 13 miesiącach ekran Ci się rozkleił .

A gwarancja producenta to co innego...
i gwarancja sprzedawcy to co innego...

tak jak janty daje 6 miesięcy producenta a dse czyba miesiac od danego sprzedawcy...

teoretycznie można po 2 latach przyjść ale trzeba udowodnić że była to wada przy produkcji ...
Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

Premium liquidy

Próbowałem dużo różnych liquidów i sytuacja jest t[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.