EPF
Porady, testy, konserwacja naszych sprzętów
Awatar użytkownika
By aiji
#1730423
Wyskakuje, bo grzałka osiągnęła żądaną temperaturę i nie ma tu problemu ; ).

Wysłane z mojego SM-N910C
Awatar użytkownika
By aiji
#1730427
A to już zależy od mocy podawanej na grzałkę, długości zaciągnieć ;)...
Jak się uprzesz, to się włączy po jednym.


Wysłane z mojego SM-N910C
Awatar użytkownika
By refurbished
#1730430
macieq03 pisze:Cześć,
Ja czegoś albo nie rozumiem, albo robię coś źle.
Zacząłem i ja próby z TC.
Drut SS 316L 26ga ,średnica grzałki 2,5mm, 9 zwoi, opór prawie 0,6 Ohm.
Kręciłem bez odstępów, dziś z odstępami. Zimną, nakręconą grzałkę blokuje, TCR ustalony na 92 . Dwa machy i wyskakuje Temp protection.
Co robię nie tak, może mnie ktoś uświadomić?

Nie rozumiesz co to jest TC.
To jak ogranicznik prędkości samochodu. Szybciej nie pojedzie.
Grzałka uzyska nastawioną temperaturę i nic więcej.
Powinieneś się cieszyć, że sprzęt działa.
Bo właśnie Temp protection oznacza, że grzałka ma temperaturę, jaką ustawiłeś.

Całe szczęście, że ktoś wymyślił układ kontroli temperatury, no i że jest on fool-proof.
Awatar użytkownika
By macieq03
#1730436
Nie tak. Rozumiem co to jest TC. Rozumiem jak działa.
Nasuwa mi się taka myśl- może ( skoro do ustawień które podałem) nikt nie zgłasza zastrzeżeń to problem leży po stronie nośnika( muji) .
Może jest go za mało/źle ułożony,i nie chłodzi grzałki.
Nie, nie chodzi o to żebym mógł zaciągać się 10 sekund.
Ale po sekundzie, czy Max dwóch -stop?
Dlatego napisałem że albo nie kumam, albo coś robię źle.

Wysłane z mojego ASUS_Z00VD przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By refurbished
#1730439
Nie rozumiesz.
Temp protection nie odcina zasilania na zawsze. Jak opór chłodzonej przepływem powietrza i odparowywaniem liquidu grzałki spadnie poniżej obliczonego, prąd zostanie włączony, do momentu, gdy opór mierzony osiągnie wartość wyliczoną. Wtedy ponownie zapali się Temp protection.

Rozkręć kajtka, spójrz na grzałkę jak się ten komunikat włączy.
A na początek ssij, nawet jak się pali temp protection. Stań przed lustrem i popatrz na wyświetlacz. Ssij.
Awatar użytkownika
By macieq03
#1730441
Nic nie będę ssał ,i to w dodatku przed lustrem :)

Nie , nie mam na razie grzałki w kajtku. Mam w derringerze, wydawało mi się to lepszym rozwiązaniem przy raczkowaniu w temacie.
W takim razie, zostaje mi usiąść, wieczór i przeczytać wszystkie trzy tematy od początku. Jeszcze raz.

Wysłane z mojego ASUS_Z00VD przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By bezi2
#1736280
Macieq03 co do zasilań działających w trybie Tc na drucie SS - jedne radzą sobie z tym całkiem nieźle a inne słabo - np na Evic vtc mini Tc ustawiam tak by włączył się dopiero jak mam suszę w baniaku bo w przypadku gdy ustawię tak by osiągał zadaną temperaturę robi z grzałki pierdziawke (działa/niedziała/działa/itd), na Pico działa lepiej za to na IPV 400 i Vt75 działa super.
By skaecik
#1742312
I TCR dla SS na poziomie 98 jest za wysoki. Właściwy możesz sobie wyliczyć np. na stem-engine. Dla zwykłego, pojedynczego drutu ustaw sobie 092.

Wytapatalkowane
Awatar użytkownika
By aiji
#1742314
316 - TCR 92
304 - TCR 105
Awatar użytkownika
By krzychu44k
#1742354
No dobra,pod M1 ustawiam 092 dalej jak w temacie wyżej-.W menu (Temperatura ss) 20 w i 195 stopni i ledwo bucha....Czy trzeba blokować grzałke??Niech ktoś z doświadczeniem praktycznym pomorze i po kolei napisze jak w tym Pico to ustawić( SS 0.5 oma)..Instrukcje mi wcięło i ani rusz dalej..Dzięki
By skaecik
#1742512
Podaj drut (grubość), jak masz ustawione AH, czy zaciągasz się mocno, czy delikatnie, przy TCR 92 dla SS 316 przy full AH musiałbyś raczej ustawić ok. 27.5 wat, widocznie masz duży przepływ powietrza i bardzo dobry transport.

Wytapatalkowane
By skaecik
#1742782
Jaką masz moc ustawioną? Osiągasz te 195 stopni które chcesz? Jak nie, to podbij moc. Napływający liquid i przepływ powietrza zbijają temperaturę. Musisz kombinować ze wszystkim, nie tylko z temperaturą ;)

Wytapatalkowane
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1754615
Od długiego czasu przymierzałem się do testu drutu NiCr we współpracy z kontrolą temperatury i wreszczie nadszedł ten moment.

Sprzęt:
Wismec RX200
Mutation X v3
Grzałka:
Dual coil ze skrętki 3x NiCr 0,20 mm, 4 zwoje na wiertle 3 mm.
TCR ustawiony na 39.
Temp. 230°C.
Moc 31W.

Co chciałem osiągnąć?
Smak i zadowolenie porównywalne z chmurzeniem przy sterowaniu mocą i jednocześnie zabezpieczenie przed przypaleniem suchej waty, o co w dripperze nie trudno.
Cel osiągnąłem, chociaż ten drut jest nie najlepszy do zabawy z TC. Czasami potrafi wywalić do trybu Power, głównie przy zalaniu zimnej grzałki.
I najważniejsza rzecz przy używaniu drutu NiCr. Tu należy ustawić odpowiednią moc, a TC używać tylko do zabezpieczenia przed przypaleniem suchej waty. Pozostawienie sterowania głównie dla kontroli temperatury powoduje zbyt długie ograniczenia podawanej mocy, co sprawia, że chmurzenie staje się nieprzyjemne. Moim zdaniem, ten drut szybko się nagrzewa, ale zbyt wolno stygnie, co powoduje opisany efekt.

________________
Tapa tapa z es piątki.
Awatar użytkownika
By EricSon
#1761753
Witam,
W temacie TCR jestem praktycznie zielony, teoretycznie wiem na czym mniej więcej to polega. Przeczytałem dużo wątków na ten temat, oczywiście nie wszystkie i nie wszystko co było w nich zawarte bo czytania jest na kolejny miesiąc, lecz ważne że mniej więcej rozumiem.

Jednak mam kilka pytań co do TCR i będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi, mam nadzieje tylko że pisze to w przeznaczonym do tego wątku, jeśli nie prosiłbym o przeniesienie postu lub nakierowanie mnie na dobry wątek.
Nie przedłużając :
1. Aktualnie używam Kanthala A1, jednak z tego co się dowiedziałem i z tego co wyczytałem (jeśli dobrze zrozumiałem) na tym drucie raczej nic nie zdziałam w zakresie TCR?
2. Załóżmy ze co do pierwszego pytania mam rację, kupuje Ni lub 304/316ss, skręcam i montuję grzałkę, zostaje kwestia ustawienia dobrego TCR. Z tego co wyczytałem mogę sobie pomóc stroną: http://www.steam-engine.org/wirewiz.html ? (w samej stronie już się gubię bo z Angielskim u mnie słabo, po spolszczeniu przez cudowny translator jest jeszcze gorzej ze zrozumieniem :zakrecony ) Czy jest gdzieś wytłumaczone po Polsku krok po kroku co wpisywać na tej stronie?
3. Jaki będzie najlepszy drut do zabawy z TCR na początek?

To chyba tyle, więcej pytań nie wpada mi do głowy w tym momencie, za wszelkie odpowiedzi dziękuje z góry *SMOKEKING*
Awatar użytkownika
By sikor370
#1761755
Obrazek
Awatar użytkownika
By Krasnal45
#1761756
http://www.steam-engine.org/coil.html?mat=ss316
Na dole tej strony, masz wybór języka. jest tam na dole też instrukcja obsługi. Wiem że dość kalecznie to wygląda, ale warto się trochę skupić, poczytać ze zrozumieniem i wszystko powoli staje się jasne.
TCR, to współczynnik, dla każdego rodzaju drutu nieco inny. Wprowadzamy go do moda w odpowiedniej opcji, tak, aby mod "wiedział" z jakim ma do czynienia drutem i odpowiednio ustawił parametry elektroniki.
Z kanthalem masz rację, nie nadaje się do trybów TC a tylko do trybu Power.
Awatar użytkownika
By EricSon
#1761769
Okej pobawiłem się trochę tym engine i są w nim dla mnie dwie niezrozumiałe rzeczy:
Obrazek

Jeśli dobrze rozumiem:

1. Odległość między grzałkami?
2. średnica drutu?
Awatar użytkownika
By miblah
#1761774
Twist pitch (boisko :D) Obrazek

Skręcasz grzałkę i nie wiesz co to AWG? - https://pl.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge ;)
Drugie pole wychodzi automacyjnie...

Googla użyj :D
Ostatnio zmieniony 02 mar 2017, 16:52 przez miblah, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By TooCruel
#1761785
miblah pisze:Twist pitch (boisko :D)

I teraz dopiero mi się wszystko rozjaśniło... Dziękuję bardzo! Teraz muszę tylko pozmieniać nazewnictwo na IG pod starszymi projektami, bo wychodzi na to, że to jest np: Twist Boisko x 7 + Twist Boisko + Twist Boisko


PS Ale humor mi poprawiliście dość ostro. Google chrome tak tłumaczy?
Awatar użytkownika
By miblah
#1761789
yep! *GOOD* (konkretnie translator google podpięty pod steam-engine)

Dla potomnych "Twist pitch" znaczy: poziom intensywności skrętu, odległość oznaczona literą P na obrazie ciut wyżej.
Awatar użytkownika
By EricSon
#1761813
miblah pisze:Twist pitch (boisko :D)

Skręcasz grzałkę i nie wiesz co to AWG? - https://pl.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge ;)
Drugie pole wychodzi automacyjnie...

Googla użyj :D


A no nigdy wcześniej nie interesowały mnie Amerykańskie miary, bardziej średnice były dla mnie miernikiem czy drut mi się nada czy nie. Pojęcie "Boiska" już zrozumiałem, jednak co do samego AWG rozumiem wszystko, ale dla przykładu mam Kanthal A1 0.30mm, w Amerykańskiej mierze AWG 28 (0.321) jest najbliższą miarą, jednak nie do końca dokładną, co w takim wypadku?
Awatar użytkownika
By EricSon
#1761816
anal_destroyer pisze:W takim wypadku wpisujesz 0,3 w okienku przed "mm"


Dobrze w takim razie rozumiem w pełni wszystko, dziękuje wszystkim za poświecenie czasu, przetestuje TCR i pobawię się nim jak tylko będę miał dostęp do Ni200. *SMOKEKING*
Awatar użytkownika
By sikor370
#1761818
Ni200 jest troszke wku.wiajacy wg mnie :P
Ale dasz rade...
Awatar użytkownika
By Krasnal45
#1761822
EricSon pisze:
anal_destroyer pisze:W takim wypadku wpisujesz 0,3 w okienku przed "mm"


Dobrze w takim razie rozumiem w pełni wszystko, dziękuje wszystkim za poświecenie czasu, przetestuje TCR i pobawię się nim jak tylko będę miał dostęp do Ni200. *SMOKEKING*

W przypadku niklu, pamiętaj o naprawdę dobrych i wydajnych ogniwach. O Efestach, czy AWT, raczej zapomnij.
Awatar użytkownika
By EricSon
#1761835
Krasnal45 pisze:
EricSon pisze:
anal_destroyer pisze:W takim wypadku wpisujesz 0,3 w okienku przed "mm"


Dobrze w takim razie rozumiem w pełni wszystko, dziękuje wszystkim za poświecenie czasu, przetestuje TCR i pobawię się nim jak tylko będę miał dostęp do Ni200. *SMOKEKING*

W przypadku niklu, pamiętaj o naprawdę dobrych i wydajnych ogniwach. O Efestach, czy AWT, raczej zapomnij.


Sony VTC5 będą odpowiednie? Co do drutu sam nie wiem co wybrać, najlepiej na początek coś mało wkurzającego, bo za czasów mesha włosy z głowy wyrywałem i parowniczek do dziś się kurzy :lol:
Awatar użytkownika
By sikor370
#1761837
SS bym sugerowal..
Bo nawet jak stwierdzisz, ze w dupe z ta cala kontrola temperatury to ta sama grzalke w trybie power uzyjesz :P

Ps. Bo z takiego niklu zrobic dual coila to juz jest maly wyczyn...
Awatar użytkownika
By anal_destroyer
#1761841
Ja tak zrobiłem ;) Pobawiłem się tym TCR chwilę i zarzuciłem waty ;) Jeśli się zdecydujesz na SS to proponuje 28 ewentualnie 26 AWG. Ja mam jeszcze 24, ale dla mnie jest nie do użytku i jeszcze nie wiem do czego ten drut się nada. Na jakiś większy parownik i milion wat chyba...
Awatar użytkownika
By bazant
#1779441
Podłączam się do tematu z problemem dotyczącym kontroli temperatury. Evica vtwo mini używam od niedawna i dopiero się go zasadniczo uczę, ale do rzeczy.
Zrobiłem nową grzałkę w subtanku mini z ss316L. oporność wyszła 0.63 ohma. Ustawiłem tryb ss316, 190 stopni, 10W mocy. Grzałkę zablokowałem "kłódką".

Na początku - wszystko super, idealnie. Próbowałem z trybem preheat na 12W - też super, chociaż jakiejś zasadniczej różnicy nie było. Sprzęt trochę odstał, po kilku minutach biorę go do ręki i.. nie za wiele się dzieje. Chmury praktycznie nie ma, temperature protection załącza się na.. 21 stopniach celsjusza -.-
Zapewne reset ustawień pomoże, ale chciałbym wiedzieć, czy to ja coś robię nie tak, czy ten typ tak ma czy może to jakaś awaria?
Awatar użytkownika
By bofh
#1779445
@bazant Po mojemu zwalony setup i coś "wisi w powietrzu". Popraw setup, podokręcaj śrubki grzałki. Ale jedna uwaga - SS316 ma TCR ~120 a SS316L to u mnie TCR ~92-94. Jeżeli grzałkę z SS316L dam w tryb SS316 to temperatura optymalna jest na po1iomie 190 stopni, a przy ustawieniu manualnym TCR na 94 podobny efekt mam przy 210 stopniach...
Awatar użytkownika
By bazant
#1779497
Hm, ukręciłem nową grzałkę i póki co jest dobrze. Mam chociaż wrażenie, że kontrola temperatury nie działa najlepiej, bo przy 100 stopniach Celsjusza chmurzy identycznie jak na 190. No i nie wiedzieć czemu, na tych samych ustawieniach puścił mi okropną, gorącą chmurę ze swądem przyjaranej celulozy (której używam zamiast bawełny).
Awatar użytkownika
By miblah
#1779527
@bazant Definitywnie sobie nie radzisz z tematem TC ;) Jak ustawiłeś tryb dla SS, a masz ss316l, to wyliczenie odbywa się dla złego drutu (bo jest dla ss304). Jak nie zablokowałeś rezystancji na chłodnej grzałce, to po każdym uśpieniu może próbować liczyć dla innych parametrów. Nie wiem, co w tym wątku piszą, ale sądzę, że te wszystkie rzeczy tu wyjaśniono. Z instrukcji dołączonej do boxów nic dowiedzieć się sensownego nie można.
Najrozsądniej ustawić parametr tcr do druta samemu, na trybie własnym. Elektroniki różnych producentów, ciut się w błędach pomiaru różnią, dlatego czasem warto, np. dla drutu ss316l ustawić tcr zamiast na 92, to na 88, albo 95, 105. Trzeba "pokminić" ;)
Awatar użytkownika
By miaziol
#1805292
Generalnie największym problemem jest prawidłowy pomiar rezystancji grzałki nie każdy sprzęt na rynku radzi sobie dobrze z tym. Moja presa dopiero za którymś razem prawidłowo loguje grzałkę gdzie na vt200 jest to od strzała. nie ma to jak kiepskiej jakości złącza. Niestety ale ss wymaga mnóstwa kombinacji na niektórych zasilaniach.
By juventinho
#1806175
A ja ci powiem zainstaluj arctic fox jeśli chcesz się bawić na evicu w TC. Ustaw drut SS316l TFR a jak masz problemy z odczytem oporności przez evica na zimnej grzałce zawsze możesz wpisać oporność ręcznie. Ja czasem tak robię na skomplikowanych grzałkach z SS, patrzę na wykresy i przy temperaturze 215 ustawiam oporność żeby chmura, smak i chłodny dym były a opór nie latał w górę i w dół. Piękna sprawa a jakie proste jak dojdziesz o co kaman. Dual fused clapton z ss działa jak po sznurku na tej konfiguracji
Awatar użytkownika
By miaziol
#1806234
Widzisz w duszy mam ręczne wpisywanie oporności, mam arcticfoxa. To ma działać od strzała bez kombinacji. Do VT200 wkręcam parownik sczytuje oporności i wapuję. Oporność oczywiście pokrywa się ze wskazaniami miernika. Miernik z kompensacją oporności na kablach. Popracuj sobie na dobrej klasy modzie to zrozumiesz co mówię w kwestii jakości gniazda atomizera.
Awatar użytkownika
By Gabriel
#1806236
miaziol pisze:Widzisz w duszy mam ręczne wpisywanie oporności, mam arcticfoxa. To ma działać od strzała bez kombinacji. Do VT200 wkręcam parownik sczytuje oporności i wapuję. Oporność oczywiście pokrywa się ze wskazaniami miernika. Miernik z kompensacją oporności na kablach. Popracuj sobie na dobrej klasy modzie to zrozumiesz co mówię w kwestii jakości gniazda atomizera.

Zgadzam się z kolegą na 100 % *SMOKEKING* Od kiedy mam VT Inbox jestem mega zadowolony. Wkręcam parownik, blokuję oporność grzałki i tyle w temacie, po prostu cieszę się wapowaniem w TC , bez jakiś udziwnień jak na Evicu czy też Pico. Dla mnie elektronika DNA Evolv-a wymiata. :D
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Sigelei Sobra 198w

Witam, mam problem z Sigeleiem Sobrą . Wypadł mi r[…]

ZAKUP E PAPIEROSA

Mam zamiar kupic Drag Mini oraz Zeus Sub-Ohm wypow[…]

Witam,od pewnego czasu mam problem z zespołem grze[…]

SMOK RPM 40, spalenizna

Cześć, Mam problem z moim RPM40, mianowicie po za[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.