- wczoraj, 10:11
#1926040
Mam pomysł!
Napisałam do nich na stronę zwykłe zapytanie o jakieś tam marki epapierosów, aby sprawdzić czy na zapytania przed potencjalnym zakupem odpisują cokolwiek.
Zapłaciliśmy w czerwcu 2023 prawie 200 zł za liquidy, które do nas nie dotarły po dziś dzień. Już wam mówię co zrobimy z tym dalej.
U nas płatność szła za pośrednictwem PayPal. Niestety mąż nie opłacił tego jako zalogowany użytkownik PayPal, więc musimy do nich zadzwonić. PayPal daje 180 dni na wniesienie sporu... i mamy zamiar z tego skorzystać. To 6 miesięcy, więc do grudnia mamy czas.
Ze swojej strony Wam wszystkim polecam masowe zgłaszanie problemu z zamówieniem i żądania zwrotu za pomocą PayPala. Policja faktycznie może się wypiąć na to, działalność jest poza granicami PL. Pozew zbiorowy? Nie muszą się stawiać nawet, nikt ich nie doprowadzi przed sąd a tylko kasę wywalimy na prawników. Pod UOKiK też nie ma co iść. Natomiast jeśli nie puszczaliście płatności zwykłym przelewem a przez PayPal właśnie, to wygrzebcie wszystkie dane transakcji ze swojej skrzynki mailowej i zawalmy razem PayPal roszczeniami.
Efekt będzie taki, że PayPal będzie zmuszony zablokować konto sprzedającego. Zrobią obciążenia zwrotne i kasa wróci na nasze konta. Natomiast edymek nie będzie w stanie naciągać kolejnych osób, chyba że ktoś odważy się wysłać hajs zwykłym przelewem.
Co zrobić krok po kroku?
1. Odnaleźć dane transakcji PayPal dla swojego zamówienia na mailu. Potrzebne są numery identyfikacyjne transakcji.
2. Znajdźcie również maile z edymek, w których macie link do podglądania statusu realizacji. To wszystko warto będzie przekazać do PayPal, aby zweryfikowali sobie, że wszystkie transakcje stoją w miejscu.
3. Jeśli nie puszczaliście płatności z zarejestrowanego konta PayPal tylko np. Kartą to trzeba skontaktować się z ich infolinią i dalej powiedzą co z tym zrobić.
4. Jeśli PayPal zrobi z tego problem, to można zasypać ich social media informacjami, że wspierają nieuczciwych sprzedawców.
Tu nawet nie chodzi już o te pieniądze, ale o sam fakt. To, że są gdzieś tam poza granicami nie zwalnia ich z odpowiedzialności. Jeszcze jako dupochron ustawili sobie baner że przesyłki opóźnione... mhm.
Pamiętajcie! Jest 180 dni na zgłoszenie problemu w PayPal!