EPF
Awatar użytkownika
By Haze
#1086983
horang pisze:Nie ma co panikować, Bassmaster to solidna firma :mrgreen:

Jak widać powyżej :beer:

Dzięki Bassmaster, to teraz najlepiej podeślij szyrokiemu Twój adres do wysyłki ProgSa a o dalszej obiegówce będziemy pisać we właściwym wątku.
By szyroki
#1087060
Mam już adres od Bassmastera, to jeszcze przydałby się adres kolegi Haze, żebym mógł wysłać pozostałą zawartość, wraz z tym, co chciałem dołożyć od siebie (grube druty do wersji dripper, trochę testowej samoróbki).

Dzięki twórcy za takie podejście do sprawy. Od rana denerwowałem się całą sytuacją nie na żarty, bynajmniej nie chodzi tu o pieniądze, tylko sam fakt, że dostałem sprzęt działający, a ode mnie wyjdzie niesprawny, niezależnie czy faktycznie zawiniłem ja, czy to kumulacja ostrego użytkowania, czy cokolwiek innego. Skoro mamy już w miarę jasną sytuację, to podjąłem jeszcze jedną próbę dokręcenia talerzyka - po raz kolejny rozebrałem i złożyłem całą bazę, do otworów wkręciłem pasujące śrubki i nie pomogło, dalej nie da rady wkręcić do końca (gwint czyściłem dokładnie, nawet smarowałem), w następnej kolejności złapałem osłoniętymi kombinerkami za gwint 510 i spróbowałem wkręcić "na siłę" - też nie weszło. Kombinerki były osłonięte porządnie gumą i taśmą izolacyjną, więc nie powinny uszkodzić gwintu 510. Wygląda na to, że talerzyk jest do wymiany, a cała reszta w porządku, ale zarówno to, jak i ewentualne przyczyny określi Bassmaster. Gdyby stwierdził on niewłaściwe użytkowanie, to dalej podtrzymuję swoją deklarację o pokryciu kosztów serwisu.

EDIT: Mam już adresy obu kolegów, wysyłka nastąpi dziś po południu (jeśli zdążę z pracą) lub w poniedziałek z samego rana (ok. 8.00) - należy się spodziewać jej dostarczenia we wtorek, tracking podam.
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1087610
No dobrze, obiegówkowy ProgS do mnie leci a tymczasem chciałbym pokazać jak wyglądałby górny cap i tubka w dripperze (wersja finalna):

Obrazek

Obrazek

Gwint jest taki sam jak na bazie, czyli M20,5x0,5, zwiększyłem także powierzchnię na paluchy aby miały za co złapać capa. Widząc jak łatwo odkręca się tubka od bazy nie powinno być tu żadnych problemów.
Awatar użytkownika
By Haze
#1087637
Ten soft trochę dziwnie pokazuje gwinty w przekroju (dolny rysunek), ale patrząc na górny się połapałem. Powinno być OK - najlepiej oczywiście sprawdzić to w praniu.
I jeszcze przyszło mi do głowy jedno pytanie: masz jakieś doświadczenia z gwintami "szybkimi"? Tzn. takimi że do pełnego dokręcenia wystarczy 0,5-0,75 obrotu. Jacek zastosował to w 2 wersji przycisku do JM-a i według mnie działa to genialnie - bo czasami w modach można się wkurzyć ile trzeba się nakręcić ...
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1087645
Chodzi Ci o gwinty wielozwojowe. Mogę spróbować wykonać taki ale pewniejszy będzie "klasyczny". Nie chciałbym aby użytkownikom górny cap sam się odkręcał.
Awatar użytkownika
By matatiti
#1087651
Mistrzu Bassmaster, jest jeszcze jeden szczegół, który nie daje mi spać po nocach i trochę mnie w Twoim dziele niepokoi. Wiem, że masz teraz na pewno sporo na głowie, ale może warto by było się jeszcze jakoś przed ostatecznym projektem nad tym pochylić. Zaznaczam, że totalnie mi to wyleciało z głowy w ostatnim czasie i dopiero ostatnie wydarzenia związane z obiegówką i odkręcającym się talerzykiem, mi o tym przypomniały.

Pokaż kotku, co masz w środku.

Pierwsze przypadkowe odkręcenie się talerzyka i moim oczom ukazał się taki oto obrazek

Obrazek

Po rozebraniu

Obrazek
Obrazek

I po myciu

Obrazek
Obrazek

Czy dobrze rozumuję, że to rudawy nalot? Nie wydaję mi się, by ten nalot powstał u mnie w czasie dwóch dni użytkowania ProgS'a. Jeśli powstał więc w czasie wielokrotnego mycia, gotowania i płukania pod kranem itd. to czy, mam rozumieć, że nie zachowano prawidłowej "higieny" parownika i po każdorazowym myciu, należałoby każdy element bazy wytrzeć papierowym ręcznikiem do sucha? Rozbierać bazę po każdym płukaniu i suszyć?
Może jednak warto by było wytoczyć te elementy ze stali? Wiem, że wiąże się to z dodatkową pracą i kosztami, ale może warto o tym pomyśleć. O ile mi to specjalnie nie przeszkadza, to wiem, że znajdą się potencjalni nabywcy i użytkownicy, którzy po jakimś czasie używania ProgS'a i odkręceniu talerzyka, mogą się poczuć lekko oburzeni.

Pozdrawiam *SMOKEKING*
Awatar użytkownika
By Haze
#1087657
matatiti <- i DOPIERO TERAZ O TYM WSPOMINASZ?!?

Bassmaster <- matatiti był delikatny, ale sorry, jeżeli to jest rdza, to jest to SKANDAL :evil: Z czego jest zrobiona ta baza? Bo w żadnym z markowych parowników, których używam od roku albo i więcej, nie zauważyłem nawet jej ŚLADU ...
Awatar użytkownika
By matatiti
#1087670
Haze pisze:matatiti <- i DOPIERO TERAZ O TYM WSPOMINASZ?!?

Bassmaster <- matatiti był delikatny, ale sorry, jeżeli to jest rdza, to jest to SKANDAL :evil: Z czego jest zrobiona ta baza? Bo w żadnym z markowych parowników, których używam od roku albo i więcej, nie zauważyłem nawet jej ŚLADU ...


...wydaję mi się, że było już wspomniane na forum, w tym temacie, że niektóre elementy bazy nie są stalowe, dlatego byłem "delikatny".
Awatar użytkownika
By Haze
#1087674
matatiti pisze:
Haze pisze:matatiti <- i DOPIERO TERAZ O TYM WSPOMINASZ?!?

Bassmaster <- matatiti był delikatny, ale sorry, jeżeli to jest rdza, to jest to SKANDAL :evil: Z czego jest zrobiona ta baza? Bo w żadnym z markowych parowników, których używam od roku albo i więcej, nie zauważyłem nawet jej ŚLADU ...


...wydaję mi się, że było już wspomniane na forum, w tym temacie, że niektóre elementy bazy nie są stalowe, dlatego byłem "delikatny".

Było nie było... Wiesz, że rdza jest potężnym źródłem wolnych rodników?
Awatar użytkownika
By horang
#1087675
Używam Progsa codziennie od chwili zakupu. Po zobaczeniu fotek rozkręciłem i ... jest idealnie czysto.
Pamiętajcie, ta komora jest szczelna, jeśli zakręci się niewysuszone elementy wilgoć nie odparuje. Każda gatunkowa stal zawiera węgiel i w takich warunkach zacznie rdzewieć.
Awatar użytkownika
By Haze
#1087689
horang pisze:Każda gatunkowa stal zawiera węgiel i w takich warunkach zacznie rdzewieć.

Nie opowiadaj takich herezji - kojarzysz pojęcie "stainless steel"?
Używam od ponad roku:
* Kayfuna 3.1,
* 2 Spheroidów,
kąpię je, myję, płuczę i NIGDZIE NIE MA NAWET PLAMKI RDZY!
Awatar użytkownika
By horang
#1087704
Haze pisze:* Kayfuna 3.1,
* 2 Spheroidów,
kąpię je, myję, płuczę i NIGDZIE NIE MA NAWET PLAMKI RDZY!

Bo woda ma gdzie odparować.
Zamknij na 2 tygodnie kajtka w wilgotnym, szczelnym pojemniku.
Albo zapytaj kogoś kto zna się na stali. Nie ma czegoś takiego jak stal CAŁKOWICIE nierdzewna. Jest węgiel, może w pewnych warunkach rdzewieć. Jak nie ma węgla, to nie stal ;)
Ta komora jest całkowicie szczelna i można to uznać za błąd konstrukcyjny. Wystarczy, że Bass nawierci mikro otwór w talerzyku i po problemie.
Awatar użytkownika
By Haze
#1087714
horang pisze:Zamknij na 2 tygodnie kajtka w wilgotnym, szczelnym pojemniku.

Mówisz - masz :mrgreen: Może być pojemnik kuchenny skropiony wewnątrz wodą? Może chcesz się założyć jak będzie wyglądał Sfer po tych 2 tygodniach? O skrzynkę Johnyego? :mrgreen: :mrgreen:


horang pisze:Albo zapytaj kogoś kto zna się na stali. Nie ma czegoś takiego jak stal CAŁKOWICIE nierdzewna. Jest węgiel, może w pewnych warunkach rdzewieć. Jak nie ma węgla, to nie stal ;)

Nie ukrywam, że ja się na stali nie znam. Może ktoś?


horang pisze:Ta komora jest całkowicie szczelna i można to uznać za błąd konstrukcyjny. Wystarczy, że Bass nawierci mikro otwór w talerzyku i po problemie.

Nie wiem czy ona jest całkowicie szczelna, ale masz rację - Bassmaster może to szybko rozwiązać, najlepiej stosując inną stal :mrgreen: I oczywiście docenić potem jakoś matatiti za to, że zaoszczędził mu dużego problemu w przypadku masowej sprzedaży...
Awatar użytkownika
By Bazyloss
#1087722
horang pisze:
Haze pisze:* Kayfuna 3.1,
* 2 Spheroidów,
kąpię je, myję, płuczę i NIGDZIE NIE MA NAWET PLAMKI RDZY!

Bo woda ma gdzie odparować.
Zamknij na 2 tygodnie kajtka w wilgotnym, szczelnym pojemniku.
Albo zapytaj kogoś kto zna się na stali. Nie ma czegoś takiego jak stal CAŁKOWICIE nierdzewna. Jest węgiel, może w pewnych warunkach rdzewieć. Jak nie ma węgla, to nie stal ;)
Ta komora jest całkowicie szczelna i można to uznać za błąd konstrukcyjny. Wystarczy, że Bass nawierci mikro otwór w talerzyku i po problemie.



bzdura totalna, stal nierdzewna jest nierdzewna głównie przez proces naturalnej lub przyspieszonej chemicznie pasywacji czyli wytrącania się warstwy tlenków chromu, używam jej w środowisku wodnym, wilgotnym i cieczach agresywnych chemicznie, również szczelnych bez dostępu tlenu atmosferycznego

w prawidłowo przygotowanym i dobranym materiale jedyna korazja jako może wystąpić , to korozja katalityczna
Awatar użytkownika
By horang
#1087766
Haze pisze:Mówisz - masz Może być pojemnik kuchenny skropiony wewnątrz wodą? Może chcesz się założyć jak będzie wyglądał Sfer po tych 2 tygodniach? O skrzynkę Johnyego?

Johnyego nie pijam, ale dobre piwko albo czysta :mrgreen:
A jak będzie wyglądał, zależy z jakiej stali. Generalna zasada. Im stal "lepsza" (bardziej wytrzymała) tym szybciej rdzewieje. Im "słabsza" tym rdzewieje wolniej. Powierzchnia polerowana ma mniejszą tendencję do łapania rdzy. Ale na każdej po jakimś czasie pojawią się rude plamki :mrgreen:
Swoją drogą Progss jest cholernie twardy. Dla porównania wziąłem na jeden dzień Kajtka (oryginał) do pracy, czyli warsztatu. Kilka rysek mu przybyło :( Progss obija się między narzędziami codziennie i właśnie go dokładnie pooglądałem. Wygląda jak w dniu kiedy go dostałem.

Na pewno zgadzamy się w jednym. To sprzęt, który będzie wykorzystywany codziennie przez różnych ludzi, którzy będą z nim robić różne rzeczy. I rdzewieć przy tym nie ma prawa :beer:

Bazyloss pisze:bzdura totalna, stal nierdzewna jest nierdzewna głównie przez proces naturalnej lub przyspieszonej chemicznie pasywacji czyli wytrącania się warstwy tlenków chromu, używam jej w środowisku wodnym, wilgotnym i cieczach agresywnych chemicznie, również szczelnych bez dostępu tlenu atmosferycznego

w prawidłowo przygotowanym i dobranym materiale jedyna korazja jako może wystąpić , to korozja katalityczna

Ja nie chemik ani materiałoznawca :mrgreen: Zwykły praktyk przez którego ręce codziennie przewijają się dziesiątki kilogramów stali. Od taniej nierdzewki po super-duper niezniszczalne stopy, których nazw nie jestem w stanie zapamiętać. I wszystkie, jak nie są odpowiednio użytkowane i zabezpieczane, szlag trafia ;)
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1087848
Może Progss jest wykonany ze stali 201 (PN 1H17N4G9), skoro jest tak wytrzymały na fizyczne "razy", jak pisze horang . A fajnie by było z chociaż z 304 (PN 0H18N9). Tak, czy siak nie wygląda to (zdjęcia z wnętrza Progssa) zbyt zachęcająco. Gdyby Kajtek 3.1 ES a zwłaszcza jego collector base był wykonany z takiej stali to skorodował by arcyszybko (tam jest cały czas mniejsza lub większa wilgoć/skropliny).


Pozdrawiam
Grzegorz
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1087853
Moi drodzy, nie skłamałem pisząc na pierwszej stronie, że wszystkie elementy ProgS-a są wykonane ze stali kwasoodpornej 303.
To co widać na zdjęciach jest tylko nalotem, który mógł powstać po umyciu elementów w wodzie, która tak jak u mnie w zakładzie ma bardzo wysoki poziom żelaza i nie wysuszenia ich przed skręceniem. Stal nierdzewna zareagowałaby w takiej sytuacji podobnie lub jeszcze gorzej.
Ze stali kwasoodpornej 303 wykonujemy wiele elementów parowników, zasilań i ustników dla naszych klientów z tego forum.
Jedyne, co mogę zaproponować, to przed skręceniem ProgS-a dokładnie go wysuszyć.
Dla tych, co chcieliby sprawdzić czy nie kłamię proszę dotknąć magnesem do elementów metalowych ProgS-a i do zwykłej stali. Kwasówka będzie przyciągana bardzo słabo lub wcale (stal nierdzewna jest przyciągana z taką samą siłą jak stal zwykła).
Awatar użytkownika
By Haze
#1087874
Bassmaster <- nikt Ci nie zarzuca jakiejś złej woli, tylko głupio to kuźwa wygląda :( Czyli mówisz, że wystarczy wycierać do sucha po umyciu i będzie ok? Sam liquid (skropliny) nie będzie wywoływał tego efektu?

Z fona
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1087885
Komora w bazie jest szczelna, także jeśli nikt specjalnie nie wleje tam liquidu i skręci wszystko tak jak powinien, to wilgoć i skropliny nie mają szans się tam dostać.
Wiem, że to brzydko wygląda, ale w szczególnych warunkach będzie się tak działo.
Kiedyś rozkręcaliśmy element wykonany przez nas z 303, który stał przy wybrzeżu i sól morska dała podobny efekt co tutaj. Po przeczyszczeniu element wyglądał jak nowy.
Awatar użytkownika
By matatiti
#1087901
Ja tu " broń Boże" nie chciałem wywołać żadnej burzy :). Wygląda po prostu na to, że byłem pierwszą osobą w obiegówce, której wypadła przyjemność zadbania o wewnętrzną "higienę" tego zacnego parownika. Oczekiwałem od Mistrza wyjaśnień i teraz rozumiem, że powstały osad powstał w wyniku zaniedbań i wody bogatej w żelazo. Choć na zdjęciach nie wyglądało to zbyt apetycznie, ale musiałem się tym z Wami podzielić, żeby na przyszłość uniknąć jakichkolwiek niedomówień i mam nadzieję, że nasz Mistrz Bassmaster nie ma mi tego za złe ;) Ze swojej strony nadal uważam ProgS'a za doskonały parownik i rzecz jasna ustawiam się po niego pierwszy w kolejce ;)


Tapatalk
Awatar użytkownika
By boogeyman
#1087923
Aż z ciekawości rozkręciłem swojego ProgSa i... Niestety też pojawiło się troszkę brązowego nalotu. Minimalne ilości, prawie niewidoczne, no ale są. Do tej pory bazy nie rozkręcałem.
Awatar użytkownika
By yetisize
#1087952
Haze pisze:Nie ukrywam, że ja się na stali nie znam. Może ktoś?


Siedzę na forum nożowym, temat tam wałkowany setki razy.
Nie ma stali nierdzewnych, są mniej i bardziej podatne na korozję.
Zapewnij wilgoć i dostęp powietrza, na każdej "nierdzewce" z czasem pojawi się powierzchniowa ruda.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2014, 17:56 przez yetisize, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Bazyloss
#1087979
wielokrotnie pojęcie stali nierdzewnej kwasoodoprnej jest błędnie podawana i nadużywane, zrobiła się juz z tego mowa potoczna, na szczęście norma z 2005r trochę to prostuje, ja dlatego unikam w ogóle używania tych nazw

1.4305 jest stopem zawierającym najwięcej węgla z całej grupy stali austenicznych (i najmniej CrNi) :( pewnie tez najłatwiejsza w mikro-obróbce, ale moim zdaniem 1.4301 była by lepsza w tym środowisku, a najlepiej 1.4306 lub 1.4401
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1088138
matatiti pisze:Ja tu " broń Boże" nie chciałem wywołać żadnej burzy :). Wygląda po prostu na to, że byłem pierwszą osobą w obiegówce, której wypadła przyjemność zadbania o wewnętrzną "higienę" tego zacnego parownika. Oczekiwałem od Mistrza wyjaśnień i teraz rozumiem, że powstały osad powstał w wyniku zaniedbań i wody bogatej w żelazo. Choć na zdjęciach nie wyglądało to zbyt apetycznie, ale musiałem się tym z Wami podzielić, żeby na przyszłość uniknąć jakichkolwiek niedomówień i mam nadzieję, że nasz Mistrz Bassmaster nie ma mi tego za złe ;) Ze swojej strony nadal uważam ProgS'a za doskonały parownik i rzecz jasna ustawiam się po niego pierwszy w kolejce ;)


Spokojnie matitati, ja się broń Boże nie gniewam. Cieszę się, że zamieszczacie tu wszelkie informacje nt. ProgS-a.
Nie mam nic do ukrycia i nie mam zamiaru nikogo oszukiwać, dlatego wszystko w tym temacie będzie poruszone, rozebrane na czynniki pierwsze i wyjaśnione :wink:

yetisize pisze:1.4305 jest stopem zawierającym najwięcej węgla z całej grupy stali austenicznych (i najmniej CrNi) :( pewnie tez najłatwiejsza w mikro-obróbce, ale moim zdaniem 1.4301 była by lepsza w tym środowisku, a najlepiej 1.4306 lub 1.4401


1.4301 czyli popularna 304 byłaby lepsza ale jest trudna w obróbce a w szczególności jeśli trzeba w niej zrobić małe gwinty np. M2 (kto choć raz gwintował w 304, ten wie). Z 1.44XX toczyłem tylko 1.4418 - twardy materiał i klient wybrał go tylko dlatego aby mu się gwint M5 tak szybko nie wyrabiał.
1.4305 czyli 303 jest tutaj najlepszym kompromisem.

boogeyman pisze:Aż z ciekawości rozkręciłem swojego ProgSa i... Niestety też pojawiło się troszkę brązowego nalotu. Minimalne ilości, prawie niewidoczne, no ale są. Do tej pory bazy nie rozkręcałem.


No właśnie, mógłbyś zamieścić jakieś zdjęcia? Zobaczyłbym od której strony jest najwięcej nalotu.
Awatar użytkownika
By boogeyman
#1088156
Bassmaster pisze:
No właśnie, mógłbyś zamieścić jakieś zdjęcia? Zobaczyłbym od której strony jest najwięcej nalotu.


Proszę, dużo nie widać bo dużo go nie ma.

Obrazek

E: i teraz ja nie mogę bazy skręcić :lol: Gwint nie chce złapać, IMO jest za płytki w bazie i konektor nie łapie, można by zrobić troszkę głębszy.
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1088177
boogeyman pisze:Proszę, dużo nie widać bo dużo go nie ma.


Wygląda na to, że tu wilgoć dostała się od spodu po pinie plusowym, bo tylko w jego okolicy widać nalot (chyba, że zdjęcie po prostu nie ukazuje innych miejsc).

Aby skręcić wszystko do kupy trzeba poluzować odrobinę "długą wieżę" a następnie nałożyć dolny dekielek i dopychając go lekko do bazy kręcić w prawą stronę (tak w prawą!), aby znaleźć miejsce gdzie nitki gwintu się zsuną jedna z drugiej. Dopiero gdy to nastąpi dokręcić dekielek w lewo.
Awatar użytkownika
By boogeyman
#1088198
Tak, tylko w tym miejscu.
I masz rację z luzowaniem, zauważyłem że pin+ nie jest do końca centralnie i wykrecenie wierzy trzymającej ten talerz pomoże skręcić całość.
Awatar użytkownika
By Haze
#1088309
Częściowo muszę odszczekać :oops: - Spheroidy nie są jednak takie idealne. Jak ostatnio je otwierałem to było to paru tygodniach używania i wtedy było czysto. Ale dzisiaj otworzyłem Sfera, gdzieś tak po pół roku i ujrzałem takie coś:

Obrazek

Generalnie lekka masakra, owszem, po 3 minutach w wodzie z płynem do naczyń wszystko znika bez śladu, ale jakoś mnie to nie pociesza. Tak że horang, Bassmaster <- częściowo zwracam honor :beer:

A dlaczego "częściowo"?? Ano DLATEGO:

Obrazek

Baza Kayfuna w sekundę po rozkręceniu, nic nie czyszczone żeby było widać że zbiera się tam sporo skroplin, a NALOTÓW NIE MA ANI ŚLADU! Od poprzedniego rozkręcenia minęły ze 2-3 miesiące. Czyli co? Ruscy nie pożałowali na stali?

Tak czy inaczej, w tym wątku, trochę przez przypadek wyszedł ważny wniosek dla użytkowników tego typu modów: WARTO CO JAKIŚ CZAS ROBIĆ GRUNTOWNY PRZEGLĄD PAROWNIKÓW, NAWET TYCH "MARKOWYCH"!
Awatar użytkownika
By okrzemek
#1088401
Taki kamyczek do dyskusji.
Niektóre aromaty zawierają sól, np. Graham cracker zwykły. Sól nie odparowuje. Pewnie zostaje w skroplinach czy gdzieśtam w parowniku. Pewnie może mieć wpływ na stan parownika :) .

Progs ma izolowaną komorę z tego co kojarzę?
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1088540
Haze pisze:Czyli co? Ruscy nie pożałowali na stali?


Nie wiem z jakiego materiału Kayfun jest wykonany, gdyby ktoś podał tak jak ja rodzaj użytej stali moglibyśmy coś wywnioskować.

okrzemek pisze:Progs ma izolowaną komorę z tego co kojarzę?


Tak, komora z liquidem jest odizolowana od komory z pinem plusowym i izolatorami. Dwie sytuacje mogłyby doprowadzić do przedostania się liquidu z górnej komory do dolnej:
1. Gdy nie dokręci się którejś z dwóch wież, wtedy liquid cieknie pod oringami.
2. Gdy liquid skapnie z grzałki do komina powietrznego i wydostanie się na zewnątrz otworami powietrznymi a my nie wytrzemy tego, wtedy pocieknie dalej do łączenia parownika z zasilaniem i może się dostać do pinu plusowego.
Awatar użytkownika
By Faja
#1088938
Ja dodam to że kajtek ma zbiornik z liquidem a ProgS ma w gąbce i temu mniej cieknie.
Awatar użytkownika
By matatiti
#1089144
Moim skromnym zdaniem, to nie chodzi tu o jakiekolwiek zciekanie liquidu. Osad korodujący wewnętrzne elementy bazy, powstaje w wyniku płukania jej pod bieżącą wodą z kranu. Wodą twardą i bogatą w żelazo. Sam liquid ma raczej marne szanse by się tam dostać.


Tapatalk
By szyroki
#1090205
Dużo pracy miałem ostatnio, więc nie dałem rady wpisać tu numerów śledzenia. Wczoraj parę minut po 8.00 rano wysłałem paczki do Bassmastera (ProgS) i Haze (filtry, liquidy, druty - ode mnie też dołożone sporo grubych drutów 0,5 i 0,55 pod drippera oraz trochę własnej produkcji liquidu).

tracking ProgS: http://emonitoring.poczta-polska.pl/?nu ... 1859972219
tracking reszta obiegówki: http://emonitoring.poczta-polska.pl/?nu ... 1859972202
Awatar użytkownika
By Haze
#1091055
szyroki <- dzięki za info, paka już u mnie. Więcej opiszę w wątku obiegówki. Azbee <- możesz też tam zajrzeć?
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1092011
ProgS z obiegówki jest już u mnie (dotarł dzisiaj).
Górny cap i tubka od tanka mają już mocno zmęczone krawędzie od podważania ich ostrymi narzędziami :? dlatego podczas ich demontażu wyciskamy cap paluchem od wewnętrznej strony tubki (siedzi dosyć mocno na gumowym oringu ale schodzi).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tutaj główny winowajca przerwanej obiegówki:

Obrazek

Po lewej "obiegówkowy" talerzyk a po prawej nówka.
Gwint M7x0,5 jest "zjechany" prawie do zera i nie nadaje się do niczego, natomiast większy M16x0,5 lewy ma zagniecioną pierwszą nitkę, która z kolei zagniotła nitkę na głowicy i dlatego nie można było dokręcić go do końca.
Gwint na głowicy uratowałem, także wraca ona do obiegu, natomiast talerzyk daję nowy.
Na przyszłość informuję, że w głowicy i na talerzyku jest LEWY gwint i należy go dokręcać w LEWO, inaczej będzie powtórka z rozrywki :wink: .

Resztę informacji dotyczących obiegówki zamieszczę w temacie, który założył Haze:
progs-obiegowka-t64453.html
Awatar użytkownika
By Haze
#1098400
Rozkręcałem ostatnio mojego NOWEGO :mrgreen: ProgSa (jeszcze raz dzięki Bassmaster) i chyba już trochę bardziej rozumiem dlaczego ten dolny talerz został tak zmasakrowany - powody są trzy:

1. Po pierwsze dlatego, że się sam wykręca podczas normalnego użytkowania :mrgreen:.
2. Poza tym jest na lewym gwincie co też nie pomaga - pewnie parę osób zapomniało o tym i próbowało wkręcać go w prawo.
3. Trzeci powód wynika z rozwiązania zastosowanego w bazie:

Obrazek

Proszę się nie śmiać z bohomazów :wink: , na zdjęciu wygląda to tak:
Obrazek

Jak widać na rysunku talerz z pinem plusowym leży w bazie na podkładce i jest w niego wkręcony jeden ze słupków. I na ten trzpień nakręca się dolny talerz (z izolatorem). I wszystko jest fajnie w teorii...
Natomiast praktyka jest taka, że jeśli porządnie dokręci się słupek do tego wewnętrznego talerza to go trochę "ściąga" w kierunku słupka, i całość, a więc również trzpień plusowy odchyla się od pionu - tak jak pokazano poniżej (w sposób oczywiście przesadzony żeby lepiej było widać o co chodzi):

Obrazek

I jak teraz na taki przechylony trzpień nałoży się dolny dekiel to oczywiście nie jest on w osi z wewnętrznym gwintem bazy i trzeba się trochę namęczyć żeby gwinty ładnie załapały.
Jeśli o mnie chodzi to po paru minutach walki w rękach wkręciłem talerz w zasilanie i wtedy, mając jego pewne zamocowanie, dokręciłem bazę "pracując" nią tak żeby trzpień plusowy był w pionie.
Awatar użytkownika
By Faja
#1098457
A ja jestem ciekawy po co użytkownik (uszkodnik) wykręca ten talerzyk jak majster wkręci. A majster po wkręceniu talerzyka i sprawdzeniu powinien postawić na gwincie 3 punkty i po kłopocie. :-)
Awatar użytkownika
By Haze
#1098514
Faja pisze:A ja jestem ciekawy po co użytkownik (uszkodnik) wykręca ten talerzyk jak majster wkręci. A majster po wkręceniu talerzyka i sprawdzeniu powinien postawić na gwincie 3 punkty i po kłopocie. :-)

Bo:
a) sam się wykręca podczas żonglowania pomiędzy zasilaniami,
b) z czasem w bazie pojawiają się zaczątki rdzy i inny syf.

Z fona
Awatar użytkownika
By refurbished
#1098519
Haze pisze:[...]
b) z czasem w bazie pojawiają się zaczątki rdzy i inny syf.

Z fona


@Haze, rany, gorszej antyreklamy nie mogłeś koledze zrobić!!!
Jeżeli po tak krótkiej obserwacji pojawiły się zaczątki rdzy, na nierdzewce, to co będzie dalej???
Strach pomyśleć.
Awatar użytkownika
By Faja
#1098548
Haze pisze:
Faja pisze:A ja jestem ciekawy po co użytkownik (uszkodnik) wykręca ten talerzyk jak majster wkręci. A majster po wkręceniu talerzyka i sprawdzeniu powinien postawić na gwincie 3 punkty i po kłopocie. :-)

Bo:
a) sam się wykręca podczas żonglowania pomiędzy zasilaniami,
b) z czasem w bazie pojawiają się zaczątki rdzy i inny syf.

Z fona


Te punkty są po to aby samo się nie odkręcało a w razie potrzeby da się odkręcić.
Awatar użytkownika
By Haze
#1098562
refurbished pisze:
Haze pisze:[...]
b) z czasem w bazie pojawiają się zaczątki rdzy i inny syf.

Z fona


@Haze, rany, gorszej antyreklamy nie mogłeś koledze zrobić!!!
Jeżeli po tak krótkiej obserwacji pojawiły się zaczątki rdzy, na nierdzewce, to co będzie dalej???
Strach pomyśleć.


Zajrzyj na poprzednią stronę wątku...

Z fona
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1099110
Haze pisze:Jak widać na rysunku talerz z pinem plusowym leży w bazie na podkładce i jest w niego wkręcony jeden ze słupków. I na ten trzpień nakręca się dolny talerz (z izolatorem). I wszystko jest fajnie w teorii...
Natomiast praktyka jest taka, że jeśli porządnie dokręci się słupek do tego wewnętrznego talerza to go trochę "ściąga" w kierunku słupka, i całość, a więc również trzpień plusowy odchyla się od pionu - tak jak pokazano poniżej (w sposób oczywiście przesadzony żeby lepiej było widać o co chodzi):

Obrazek

I jak teraz na taki przechylony trzpień nałoży się dolny dekiel to oczywiście nie jest on w osi z wewnętrznym gwintem bazy i trzeba się trochę namęczyć żeby gwinty ładnie załapały.
Jeśli o mnie chodzi to po paru minutach walki w rękach wkręciłem talerz w zasilanie i wtedy, mając jego pewne zamocowanie, dokręciłem bazę "pracując" nią tak żeby trzpień plusowy był w pionie.


Ha, i tutaj robicie to inaczej niż ja (wybaczcie, ale wszystko wychodzi później w praniu).
Podczas skręcania bazy wkręcamy w nią najpierw: izolator płaski, pin plusowy, izolator pinu i dekielek. Skręcając obserwujemy od drugiej strony (gdzie jest komin powietrzny) czy otwór w pinie plusowym pokrył się z otworem na dłuższą "wieżę" w bazie. Jeśli tak, to wkręcamy dopiero dłuższą "wieżę" (nie do końca, chodzi o to aby pin plusowy już się nam nie obracał). Dokręcamy kluczykiem dekielek i dopiero potem "wieżę".
Co do pokrywania się elementów rdzawym nalotem (nie chodzi tu o rdzę perforacyjną), to ma to miejsce gdy nie wysuszymy ich przed skręceniem, to wszystko.
Awatar użytkownika
By Haze
#1099265
Bassmaster pisze:Podczas skręcania bazy wkręcamy w nią najpierw: izolator płaski, pin plusowy, izolator pinu i dekielek. Skręcając obserwujemy od drugiej strony (gdzie jest komin powietrzny) czy otwór w pinie plusowym pokrył się z otworem na dłuższą "wieżę" w bazie. Jeśli tak, to wkręcamy dopiero dłuższą "wieżę" (nie do końca, chodzi o to aby pin plusowy już się nam nie obracał). Dokręcamy kluczykiem dekielek i dopiero potem "wieżę".

O! I to jest bardzo dobra koncepcja!
Awatar użytkownika
By Daro1971
#1104157
Witam.
Na początku chciałbym bardzo podziękować organizatorowi obiegówki ,koledze Haze i poprzednim testero-darczyńcom *THX*
Całość dotarła do mnie w nienaruszonym stanie i bardzo dobrze zabezpieczona , w takim też stanie zobowiązuję się odesłać następnemu szczęśliwcowi . Haze - wszystko dotarło do mnie jak widać na twoich fotach z przed wysyłki.
Nie pamiętam ,który z kolegów wrzucił do obiegówki drut 0,5, ale bardzo mu za to dziękuję.Najgrubszy ,który do tej pory używałem to 0,3 postanowiłem wypróbować tego grubasa. Microcoil na frezie 2,4 mm opór 0,9 ohm mierzony na Orionie , w to oczywiście sławetna ściera Tami i jest rewelacja. Gdyby nie było drutu 0,5 w paczce , sam nigdy bym go nie wypróbował, a naprawdę warto,oczywiście pod kontem waty/szmaty.
Oddawanie smaku , mocy jak na dripera przystało bardzo dobra. Łatwość kręcenia setupu rewelacyjna,po zmianie górnego oringu dekielek górny schodzi z leciutkim oporem (dla mnie w sam raz). Oczywiście zgadzam się z propozycją rynienki i lekkiego nafrezowania górnego dekielka .
Co mi się nie podoba? Nie podoba mi się wysokość całego dripera .Moim skromnym zdaniem driper ma być niski z załorzenia,tym bardziej że jest to średnica 22 a nie np. 16. Zlikwidował bym ten ala tank, co by obniżyło całą konstrukcję - moim skromnym zdaniem coś co jest do wszystkiego jest z reguły do niczego. Mamy na rynku wysyp naprawdę zgrabnych driperów, więc bym się zastanowił. Oczywiście jeżeli chodzi o jakość spasowania , wykonania - ja nie mam się do czego przyczepić *ISH*
Ciąg dalszy nastąpi.
Awatar użytkownika
By sliwa404
#1106536
Śrubka w pinie jest tak mocno wkręcona w ten słupek, że za cholere nie idzie tego wykręcić. Odkręca się cały słupek. Jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1106579
Wykręć ją całkowicie i złap "wieżę" kombinerkami (tylko nie za gwint!) a śrubkę spróbuj odkręcić śrubokrętem. Nie zgub gumowego oringu pod nią (choć jak pamiętam jeden powinien być w zapasie).
Awatar użytkownika
By sliwa404
#1106659
Bassmaster, tak też zrobiłem, udało się. Nie chciałem chwytać narzędzi bez pozwolenia, a napociłem się przy tym co nie miara.
A więc tak, jeden o-ring został(na całe szczęscie na pinie +) a ten drugi wyjąłem podczas wykręcania, co by bardziej to wkręcić, a oring schowałem do torebki i są teraz tam dwa. Jeśli trzeba to założe, ale wydaje mi się to zbędne, ze względu na to, że to pin minusowy jest.
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1106663
Oba oringi są niezbędne aby liquid nie przedostał się do komory z pinem plusowym (po to są). Pamiętajcie, żę otwory pod "wieżami" są na wylot! Także lepiej załóż ten brakujący :wink:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.