EPF
Luźne rozmowy o wapowaniu i nie tylko.
Awatar użytkownika
By hilton1
#1816759
Witam . Założyłem sobie światła do jazdy dziennej Magneti Marelli Lpq080. Podłącza się tam , dwa przewody z przekaźnika bezpośrednio do klem akumulatora , a trzeci do plusa świateł postojowych. Działają one na takiej zasadzie, że po uruchomieniu silnika , napięcie podnosi się do ok. ponad 14V ( podawanie napięcia przez alternator ) i ten wzrost napięcia powoduje zapalenie się świateł. Wszystko u mnie działa poprawnie , ale nie jestem pewien , czy ten trzeci kabel podłączyłem faktycznie do plusa świateł postojowych. I teraz mam pytanie, gdybym się pomylił i podłączył, ten trzeci kabel do minusa ( masy ) świateł postojowych , to też by te światła do jazdy dziennej działały ? Nie jestem elektronikiem , ale naszły mnie takie obawy , że mogłem się pomylić i światła działają , ale może dojść do jakiegoś zwarcia , lub przeciążenia , czy coś w tym stylu. Wiem mogę poprawność tego podłączenia sprawdzić , ale musiałbym się ponownie dostać do wiązki , a żeby się do niej dostać muszę zdemontować reflektor ,a to paskudna robota. Czy ktoś może mi odpowiedzieć , czy jeśli podłączyłem pomyłkowo, ten trzeci kabel do minusa świateł postojowych , to te do jazdy dziennej też będą działały ? bo jeśli z tym błędnym podłączeniem nie będą działały , to znaczy ,że dobrze podłączyłem i będę spokojny.
Awatar użytkownika
By Timi
#1816774
Możesz być spokojny. Nawet jeśli... to nic złego się nie stanie. Po prostu DLR'y nie będą gasnąć po włączeniu pozycyjnych.
Awatar użytkownika
By DorotaM
#1816775
hilton1, ja tam się co prawda guzik na tym znam, ale jednego jestem pewna: i tak możesz być z siebie dumny.
Mój tatulo oddał auto do elektryka by mu zamontował ledy i ... ano ma.
Teraz syn jak chce posłuchać radia, to musi włączać pozycyjne.
Gdzie on to i pod co podłączył? Nie nam wnikać, w końcu robił to spec.
No i musiał napracować się solidnie, bo trzy dni auto trzymał i 150 (dwa lata temu) za robociznę skasował. :mrgreen:
Awatar użytkownika
By pol
#1816776
hilton1 pisze:W...Podłącza się tam , dwa przewody z przekaźnika bezpośrednio do klem akumulatora , a trzeci do plusa świateł postojowych. ....
musiałbym się ponownie dostać do wiązki , a żeby się do niej dostać muszę zdemontować reflektor ,a to paskudna robota. Czy ktoś może mi odpowiedzieć , czy jeśli podłączyłem pomyłkowo, ten trzeci kabel do minusa świateł postojowych , to te do jazdy dziennej też będą działały ? bo jeśli z tym błędnym podłączeniem nie będą działały , to znaczy ,że dobrze podłączyłem i będę spokojny.

Znajdź przekaźnik świateł postojowych i tam podłącz kabelek "trzeci".

Sprawdź przepisy dotyczące włączania świateł "dziennych".
Wujek google podpowiada
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awia ... y_dziennej
Awatar użytkownika
By hilton1
#1816778
Wszystko jest zgodnie z przepisami i wszystko działa poprawnie, tylko zastanawiam się , co by się działo, lub co by się stało, gdybym się pomylił i ten trzeci przewód zamiast pod plus świateł pozycyjnych podłączył pod minus ( masę ).
By rebeliant86
#1816781
Jeżeli gasną to dobrze podłączyłeś. Mam te same ledy tylko w okrągłej obudowie, aby gasły to potrzebują sygnału w formie podanego napięcia, więc muszą je dostawać, więc jest wszystko ok. :) Jak byś podpiął pod masę to nie dostawały by sygnału i by nie gasły.
Awatar użytkownika
By hilton1
#1817098
Bardo, bardzo serdecznie dziękuję Wszystkim za zainteresowanie się moim tematem, oraz za poświęcony czas i podzielenie się swoją wiedzą. Szczególne podziękowanie dla kol@Timi , kol@rebeliant86. Dzięki również kol@DorotaM za podbudowanie mojego Ego, aż mi klatę do przodu wydęło :D
Zawsze byłem i jestem zdania , że to forum jest fajne . :D
Bardzo serdecznie pozdrawiam Wszystkich :D
Awatar użytkownika
By hilton1
#1819212
Witam ponownie. Odkopuję nieco temat, ponieważ pojawił się u mnie kolejny i myślę , że dzięki Wam ostatni dylemat w tym temacie, a mianowicie : chcę sobie wewnątrz samochodu zrobić , kontrolkę do tych świateł, abym był zawsze pewien , że one świecą i w tym celu kupiłem diodę na 12V, ale przypomniało mi się , że te światła zasilane są prądem z alternatora , czyli trochę ponad 14V ( w moim przypadku dokładnie 14,44 V ) i teraz mam pytanie , czy przy takim prądzie , ta dioda ( kontrolka ) nie przepali mi się ???
Awatar użytkownika
By Pesio
#1819221
Przypomniała mi się historia jak jeden z użytkowników malucha zamomtował sobie kontrolke od ręcznego, mechanik potem mówi że tą kontrolke to chyba jakiś elektroman montował

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
By Krasnal45
#1819222
Ja tez nie jestem zwolennikiem "choinki" w aucie. Jakakolwiek kontrolka ma się zapalić dopiero wtedy, kiedy coś jest nie teges. Toleruję tylko bardzo delikatne podświetlenie deski. Reszta sygnalizacji "na ciemno".
Awatar użytkownika
By DorotaM
#1819223
No to jak już raz tu pojechałam...
Mój M zamontował kiedyś teściowi wewnątrz samochodu kontrolkę (piszczącą) w celu przypominania mu o wyłączaniu świateł.
( Notorycznie zapominał o ich wyłączaniu i co rusz dzwonił po ema by przyjechał z prostownikiem, bo on już i natychmiast musi jakoś odpalić auto, które znów nie działa.)
Efekt? Po tygodniu od rozruchu tego dobra, do teściowej przyszedł sąsiad z parteru by poprosić o: litość.
Świecące mu do tego czasu prosto w okna reflektory hyundaia teścia jakoś przeżył,
ale pakiet tego świecącego i piszczącego cholerstwa pod oknami był już ponad Jego siły.
( Akumulator w aucie wytrzymywał do około 4-5 rano, potem to piszczenie stawało się już tylko jękiem. )
A teściowi jak to pomogło. :mrgreen:
Jeździł ze stoperami w uszach, do czasu gdy teściowa go na tym nie przyłapała.
Morał: kontrolkę trzeba było "uziemić" i zostawić jako wizualną pamiątkę dobrych chęci,
dla dobra ogółu i spokoju miru domowego teściów i ich sąsiadów.
A teściowi kupić jego własny prostownik.

hilton1, myślisz, że sama kontrolka Ci pomoże?
A gdyby tak ją... w pakiecie z brzęczkiem? :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
By pawel_aa
#1819288
hilton1 pisze:Fajnie, fajnie pożartowaliśmy sobie , ale wracając do meritum sprawy , przepali mi się ta dioda , czy nie ??? :roll:

Jeśli prąd masz w Voltach to wszystko jest możliwe :mrgreen:
W specyfikacji diody powinny być podane maksymalne i minimalne napięcia przy jakich pracuje poprawnie.
Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

Premium liquidy

Próbowałem dużo różnych liquidów i sytuacja jest t[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.