EPF
Porady, testy, konserwacja naszych sprzętów
Awatar użytkownika
By Goldi
#360780
@krakry1 - dobrze kombinujesz.
@vincent - troszkę się zamotałeś w swoim ostatnim wpisie. :D
Awatar użytkownika
By krakry1
#360781
W końcu zgłupiałem: Vincent mów, że źle - a Goldi74, że dobrze. Może masz Vincent linka do przełącznika o którym mówisz?
Awatar użytkownika
By Goldi
#360782
krakry1 pisze:W końcu zgłupiałem: Vincent mów, że źle - a Goldi74, że dobrze. Może masz Vincent linka do przełącznika o którym mówisz?

Nie zgłupiałeś. Vincent napisał dokładnie to co Ty. Tylko trochę zagmatwał swój opis. :D
Ostatnio zmieniony 11 lis 2011, 20:47 przez Goldi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By krakry1
#360783
Uff ... dzięki teraz poniał. :lol:
Awatar użytkownika
By Goldi
#360785
W tym układzie przełącznik hebelkowy jest chyba najlepszym rozwiązaniem ze względu na małe wymiary.
Awatar użytkownika
By vincent
#360786
goldi74 pisze:@krakry1 - dobrze kombinujesz.
@vincent - troszkę się zamotałeś w swoim ostatnim wpisie. :D

Amen - poprawiono. Jest dobrze. :D
Awatar użytkownika
By krakry1
#360795
i na wieki wieków ... . 8)
Awatar użytkownika
By jupiajo
#361842
vincent pisze:A jakby tam dać woltomierz analogowy, to była by namiastka "analoga" :lol: .


ten się nadaje? http://allegro.pl/voltomierz-miniaturowy-m-61-0-6-v-i1922714484.html
proszę się nie śmiać - należę do klubu :monkey:

chciałem jednak zapytać o co innego: baterie z PCB czy bez? zamierzam zastosować LM2577

b.u.m.p.
Awatar użytkownika
By boogeyman
#364356
eser mnie prosił więc wrzucam schemat lutowania KISa z jakiego ja to sobie polutowałem, obrazkowy for dummies :P Innym pewnie też się przyda. Co prawda sam go rysowałem, ale jest zatwierdzony przez majstra no i działa, więc jest dobry :)

http://dl.dropbox.com/u/15204515/vv.pdf
Awatar użytkownika
By krakry1
#365658
Ja też w końcu zmodziłem sobie Box’a. Zbudowany na module LM2596. Wyposażony w miernik napięcia i przełącznik miernika.

W pozycji przełącznika:
1 – miernik wyłączony,
2- miernik pokazuje napięcie akumulatorów,
3 – miernik pokazuje napięcie zadane na atomizer (na wyjściu za modułem LM2596)

Jest to pierwsze moje ustrojstwo o zmiennym napięciu. Wrażenia – rewelacja. Płuca urywa. Wapuję tylko na A2 BulliSmokers, więc potrzebne mi jest stałe napięcie. Raz ustawione nie musi być przeze mnie ciągle zmieniane. Tak mi się spodobało, że stwierdziłem, że w zasadzie TVP nie jest mi potrzebny – no bo i po co? TVP i ProVari to coś dla kogoś kto często zmienia sprzęt . U mnie ciągle jest to ten sam sprzęt.

Niżej zapodaję zdjęcia. Z wapującym pozdrowieniem - Hough

Obrazek

Obrazek

-- [scalono] 21 lis 2011, o 18:34 --

Na prośbę jednego z kolegów zamieszczam schemat podłączenia KrakryBoxMod'a.

Obrazek

Dla zainteresowanych podaję komponenty moda:
1. Pudełko Z 75 np. takie: http://www.nikomp.com.pl/opisy/OBC00/OBC760PC.htm lub http://www.cyfronika.com.pl/z/kat70z.htm
2. Moduł LM 2596 np. taki: http://www.ebay.pl/itm/ws/eBayISAPI.dll ... OC:PL:1123
3. Przełącznik do miernika WJN1D24E np. taki: http://www.nikomp.com.pl/cgibin/shop?sh ... d=02541da9
4. Miernik napięcia np. taki: http://www.ebay.pl/itm/ws/eBayISAPI.dll ... OC:PL:1123
5. Głowica baterii np. taka: http://www.peleon.pl/product.php?id_product=883

Jestem mile zaskoczony tym modułem. Regulacja napięcia w pełnym zakresie wymaga zaledwie ok. 1/2 obrotu śrubki. Moduł pracuje stabilnie. Poza tym takie podłączenie miernika daje nam w zasadzie 4, a nie 2 pomiary napięcia:

Przy wykręconym atomizerze: pomiar napięcia akumulatorów i pomiar napięcia wychodzącego na atomizer, oraz przy wkręconym atomizerze: pomiar napięcia akumulatorów pod obciążeniem i pomiar napięcia wychodzącego na atomizer pod obciążeniem. Wiem oczywiście, że zgodnie z zasadami elektroniki te pomiary pod obciążeniem wykonuje się inaczej (chyba) - ale jednak daje to nam z grubsza obraz stanu napięcia akumulatorków i napięcia wychodzącego w trakcie pracy pod obciążeniem.
Awatar użytkownika
By Archon1
#365688
Ja też chcem ale nie umiem, elektronik zemnie żaden. Poczekam aż mnie natchnie wena twórcza to spróbuje, a jak przy tym chałupy nie spale, kot nie zdechnie czy coś nie wyleci w powietrze, to będzie sukces :-P
Awatar użytkownika
By krakry1
#365707
Ale do tego nie jest potrzebna żadna wiedza elektroniczna ... jedynie ważna umiejętność: to lutowanie. Reszta to prace ręczne na poziomie gimnazjum: robienie otworków pod przycisk, wyświetlacz itp. klejenie ... i wysłuchiwanie żony: Czemu nad tym tyle siedzisz? I po co ci to? - przecież masz już baterię :lol:
Awatar użytkownika
By adamson
#365708
krakry1 pisze:i wysłuchiwanie żony: Czemu nad tym tyle siedzisz? I po co ci to? - przecież masz już baterię :lol:


Tak jak u mnie. :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
By eser
#365782
boogeyman pisze:eser mnie prosił więc wrzucam schemat lutowania KISa z jakiego ja to sobie polutowałem, obrazkowy for dummies :P Innym pewnie też się przyda. Co prawda sam go rysowałem, ale jest zatwierdzony przez majstra no i działa, więc jest dobry :)

http://dl.dropbox.com/u/15204515/vv.pdf

Dzięki. Potwierdzam, mod działa beż zarzutu i ładnie się prezentuje *1st*
PS. odezwę się na pw.
Awatar użytkownika
By Murof
#365792
Nikt nie robił boxa na tym układzie ? http://www.suntekstore.com/goods-140023 ... odule.html

Jakoś nikt się nie chwalił, więc ja zrobiłem.
Obrazek

I już widzę grymasy u niektórych na twarzach: eeeee, bez wyświetlacza.
Niezupełnie, wyświetlacz jest, tylko zewnętrzny.
Obrazek

Po wkręceniu wskaźnika ustawiam napięcie
[IMG=http://img84.imageshack.us/img84/5173/dscn4417zm.th.jpg][/IMG]

Wykręcam wskaźnik napięcia, wkręcam atomizer lub kartomizer i gotowe.
[IMG=http://img100.imageshack.us/img100/7071/dscn4413zm.th.jpg][/IMG]

A teraz krótki komentarz. Nie chodzi o to, że brakło mi wyświetlaczy albo nie chciało mi się
go wlutować. Po prostu doszedłem do wniosku, że w takim boxie wyświetlacz na stałe dla mnie
jest zbędny. Napięcia nie zmieniam tak często a jak ustawię, to i tak później nie sprawdzam, czy się
zmienia czy nie. Wiem przecież, że się nie zmienia. A jak zapomnę jakie ustawiłem to wkręcam
wskaźnik, sprawdzam i już wiem. Można go również używać do innych modów lub baterii, ale np nie
wszystkie baterie eGo i pochodne pokazują napięcie (King Kamikaze, XPower). Po za tym taki
wskaźnik też zużywa jakąś energię z baterii w boxie, więc kolejny powód aby go tam nie było.

Jeżeli chodzi o samą elektronikę w tym boxie, to działa bardzo dobrze. Stabilizuje napięcie precyzyjnie,
bez żadnych wahań. Na co dzień używam batek 18350, do zdjęć włożone 16340 bo poprzednie się ładowały.
Swobodnie wchodzą też batki 18350 z PCB.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2012, 14:51 przez Murof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By sikorex
#365801
Jak zwykle piękna robota.
Jak się pewnie domyślasz mam zrobionego boxa na tym układzie i mogę potwierdzić pracuje super.
Wyświetlacz dokręcany hehehehe zrobiłem wykorzystując stary atomek510 niestety bez tak pięknej obudowy ( gdzie to dorwałeś? )
Ps. Nie chwaliłem się boxami bo moje lutowanie to masakra najważniejsze ze wsio działa.
I tak naprawdę dochodzę do wniosku że wyświetlacze nie są nam potrzebne ,fakt przyspieszają jedynie ustawienia ,ale można się obyć ustawiając na smak.
Awatar użytkownika
By krakry1
#366044
Super Box Murof - fajna robota.
Awatar użytkownika
By mkosmida
#366047
Murof pisze:Nikt nie robił boxa na tym układzie ? http://www.suntekstore.com/goods-140023 ... odule.html

Jakoś nikt się nie chwalił, więc ja zrobiłem.
Obrazek

I już widzę grymasy u niektórych na twarzach: eeeee, bez wyświetlacza.
Niezupełnie, wyświetlacz jest, tylko zewnętrzny.
Obrazek

Po wkręceniu wskaźnika ustawiam napięcie
Obrazek

Wykręcam wskaźnik napięcia, wkręcam atomizer lub kartomizer i gotowe.
Obrazek

A teraz krótki komentarz. Nie chodzi o to, że brakło mi wyświetlaczy albo nie chciało mi się
go wlutować. Po prostu doszedłem do wniosku, że w takim boxie wyświetlacz na stałe dla mnie
jest zbędny. Napięcia nie zmieniam tak często a jak ustawię, to i tak później nie sprawdzam, czy się
zmienia czy nie. Wiem przecież, że się nie zmienia. A jak zapomnę jakie ustawiłem to wkręcam
wskaźnik, sprawdzam i już wiem. Można go również używać do innych modów lub baterii, ale np nie
wszystkie baterie eGo i pochodne pokazują napięcie (King Kamikaze, XPower). Po za tym taki
wskaźnik też zużywa jakąś energię z baterii w boxie, więc kolejny powód aby go tam nie było.

Jeżeli chodzi o samą elektronikę w tym boxie, to działa bardzo dobrze. Stabilizuje napięcie precyzyjnie,
bez żadnych wahań. Na co dzień używam batek 18350, do zdjęć włożone 16340 bo poprzednie się ładowały.
Swobodnie wchodzą też batki 18350 z PCB.


mam ten uklad .. zasilany 2x18650 potrafi spasc o 0.1-0.2V
By Gepetto
#366126
Murof pisze:Nikt nie robił boxa na tym układzie ? http://www.suntekstore.com/goods-140023 ... odule.html

Jakoś nikt się nie chwalił, więc ja zrobiłem.
Obrazek

I już widzę grymasy u niektórych na twarzach: eeeee, bez wyświetlacza.
Niezupełnie, wyświetlacz jest, tylko zewnętrzny.
Obrazek

Po wkręceniu wskaźnika ustawiam napięcie
Obrazek


Wykręcam wskaźnik napięcia, wkręcam atomizer lub kartomizer i gotowe.
Obrazek

A teraz krótki komentarz. Nie chodzi o to, że brakło mi wyświetlaczy albo nie chciało mi się
go wlutować. Po prostu doszedłem do wniosku, że w takim boxie wyświetlacz na stałe dla mnie
jest zbędny. Napięcia nie zmieniam tak często a jak ustawię, to i tak później nie sprawdzam, czy się
zmienia czy nie. Wiem przecież, że się nie zmienia. A jak zapomnę jakie ustawiłem to wkręcam
wskaźnik, sprawdzam i już wiem. Można go również używać do innych modów lub baterii, ale np nie
wszystkie baterie eGo i pochodne pokazują napięcie (King Kamikaze, XPower). Po za tym taki
wskaźnik też zużywa jakąś energię z baterii w boxie, więc kolejny powód aby go tam nie było.

Jeżeli chodzi o samą elektronikę w tym boxie, to działa bardzo dobrze. Stabilizuje napięcie precyzyjnie,
bez żadnych wahań. Na co dzień używam batek 18350, do zdjęć włożone 16340 bo poprzednie się ładowały.
Swobodnie wchodzą też batki 18350 z PCB.



Ja robiłem na tym układzie , nawet mam chyba jeszcze pare szt tej przetwornicy i powiem że jest kiepska , kiepsko stabilizuje , napięcie ustawione powyżej 4,5v spada wraz z rozładowywaniem się ogniw , troche lepiej jest na niższych napięciach , ale ogólnie kiepska sprawa :(

Pomysł voltomierza fajniutki :wink:
Awatar użytkownika
By Murof
#366159
Wymieniałem już baterie kilka razy, a napięcie nic się nie zmienia. Może to sprawa dobrych połączeń i przewodów o odpowiednim przekroju. W tym boxie na prawdę bardzo się do tych spraw przyłożyłem. Miałem już wcześniej kilka niespodzianek z powodu niedokładnego lutowania lub złych przewodów. A może po prostu trafiłem na jakiś lepszy egzemplarz (wersja eksportowa :) :) )
By Gepetto
#366164
Murof :
Chińczyk Chińczykowi nie równy :wink: Też mam z eksportu a raczej importu, nie wiem może masz racje co do tych połączeń , ale zastosowałem inny układ na tych samych połączeniach , kablach i wszystko działa idealnie
Awatar użytkownika
By mkosmida
#366166
o jakim napieciu mowisz? bo ja o tym pod obciazeniem.. batek za bardzo na testach nie rozladowalem co by potwierdzic lub zaprzeczyc slowom tampona
By Gepetto
#366171
Ja też mówie o napięciu pod obciążeniem , bez obciążenia jest wszystko idealnie, testowałem to około tygodnia i niestety napięcie leciało wraz z batkami , paliłem głownie na napięciu między 4v a 5v
Awatar użytkownika
By krakry1
#366185
Ten LM2596 który ja zastosowałem stabilizuje także pod obciążeniem bardzo dobrze. Wprawdzie widać wahnięcia rzędu 0,1-0,2V (chwilowe) ale te są do zaakceptowania (przynajmniej przeze mnie). Ja jadąc na A2 zażywam napięcia 4,0 - 4,1V (więcej nie, bo płuca urywa). Stabilizacja jest taka sama na "świeżych" aku, jak i na rozładowanych.

Jak na razie układ spisuje się b. dobrze - jedyna niewiadoma to trwałość tego LM2596.
Awatar użytkownika
By Murof
#366187
A to inna strona medalu. Pod obciążeniem sprawdzałem tylko raz na pająku i było też dobrze. Czekam na złączki do baterii i zrobię gwint do wkręcania odbiornika na górze obudowy wyświetlacza. Wtedy będę mógł częściej sprawdzać napięcie pod obciążeniem i napisze, co jest grane.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2011, 11:38 przez Murof, łącznie zmieniany 2 razy.
By Gepetto
#366189
krakry1 pisze:Ten LM2596 który ja zastosowałem stabilizuje także pod obciążeniem bardzo dobrze. Wprawdzie widać wahnięcia rzędu 0,1-0,2V (chwilowe) ale te są do zaakceptowania (przynajmniej przeze mnie). Ja jadąc na A2 zażywam napięcia 4,0 - 4,1V (więcej nie, bo płuca urywa). Stabilizacja jest taka sama na "świeżych" aku, jak i na rozładowanych.

Jak na razie układ spisuje się b. dobrze - jedyna niewiadoma to trwałość tego LM2596.


Mam ten układ w domu ale jeszcze z niego nie robiłem, chyba gabaryty mnie przeraziły :lol:
ale wypróbuje w wolnej chwili :mrgreen:
Awatar użytkownika
By krakry1
#366206
Tampon666 pisze:Mam ten układ w domu ale jeszcze z niego nie robiłem, chyba gabaryty mnie przeraziły ...
Ponoć duże też jest piękne. :mrgreen: :lol:
Awatar użytkownika
By utak3r
#366557
krakry1 pisze:Jak na razie układ spisuje się b. dobrze - jedyna niewiadoma to trwałość tego LM2596.


Nie wiem, jak Twój konkretny układ, ale ogólnie sama przetwornica wytrzymuje sporo. Ja takową katuję już trochę czasu i jest ok.
Awatar użytkownika
By Archon1
#366625
Jak powiedziałem i pokazałem dziewczynie co chcę sobie zrobić, to nieźle się uśmiała i nie rozumie poco chcę z cegłówki palić :lol:
Awatar użytkownika
By krakry1
#366748
utak3r pisze:Nie wiem, jak Twój konkretny układ, ale ogólnie sama przetwornica wytrzymuje sporo. Ja takową katuję już trochę czasu i jest ok.
Cieszy mnie bardzo ta wiadomość. :mrgreen:
Awatar użytkownika
By eser
#368233
Dla IHM rurowców pod rozwagę.
Napadła mnie znienacka taka oto idea :idea: (proszę nie sugerować się podpisem :lol: ): W kawałku rury umieścić całą elektronikę VV, z jednej strony gniazdo 510, a z drugiej głowica 510. Z góry przykręcamy atomizer/kartomizer i całość dokręcamy do obojętnie jakiego body.Tworzy to uniwersalny, mobilny układ VV. Myślę,że tańszy i łatwiejszy do wykonania.
PS. Może już było?
Awatar użytkownika
By Murof
#369598
Murof pisze:A to inna strona medalu. Pod obciążeniem sprawdzałem tylko raz na pająku i było też dobrze. Czekam na złączki do baterii i zrobię gwint do wkręcania odbiornika na górze obudowy wyświetlacza. Wtedy będę mógł częściej sprawdzać napięcie pod obciążeniem i napisze, co jest grane.


Sprawdziłem pod obciążeniem, działa identycznie jak moduł KIS. Przy napięciu 4,5V, grzałka 2,1 Ohma, spadki rzędu kilku setnych V. I tak trzyma do rozładowania batek.

@eser, pomysł interesujący. Tylko tak sobie myślę, nie do obojętnie jakiego body by pasowało, jak napisałeś. Tylko do body na dwie batki, a więc body dedykowane do tego urządzenia. A to już komplikuje sprawę, bo samego body praktycznie nie można by używać, chyba że będzie to body regulowane, na różne batki. To takie moje przemyślenia na szybko, ale gdyby nad tym popracował, kto wie co by wyszło.
Awatar użytkownika
By eser
#369631
Murof pisze: bo samego body praktycznie nie można by używać, chyba że będzie to body regulowane, na różne batki.

To fakt, ale blokując przycisk power już można. Wyjściem jest także, równoczesne naciśnięcie przycisku w body i w "części elektronicznej" :D
By Will_away
#369711
@eser: pomysł genialny :) mały step-up, bez żadnych przycisków i będzie gites na jednej batce;)
Awatar użytkownika
By fredek
#370271
Skuszony Waszymi zabawami z modułem KIS zrobiłem sobie regulowane zasilanie do wapowania w domu.
Układ: voltomierz, kis, przełącznik, koszyczek na 2 szt. 18650, kondensatorki, wyłącznik, przełącznik miernika, dodatkowo wyjście na ładowarkę modelarska do ładowania i oczywiści złącze do zasilania e-papieroska.
Obudowa aluminiowa z odzysku.


Fotka kiepska bo tylko telefon mam pod ręką.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2011, 08:45 przez fredek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By analog3
#370287
Ja swoje 1-wsze kis -wlasnie na 2 batki 18650-uzywam do dzis juz ze 2 m-ce ,ale wstydze sie pokazac bo to jest w pelni klubowy okaz-probny pajak z dlugimi kablami wrzucony do duzego pudla,ale dziala w chalupie non-stop uzywany i jest ok -2 batki 18650 to jest poprostu pelny komfort.
Awatar użytkownika
By fredek
#370313
No ja się troszkę pobawiłem dremelkiem, lakierowaniem, wewnątrz całkiem schludnie to wygląda - zabawa na 2 wieczory :)
Zastanawia mnie tylko trochę mała dokładność stabilizacji napięcia, wychodzi że wynosi ok 40 mV, czyli całkiem spore wahania. Coś schrzaniłem, czy ten układ tak ma?
Awatar użytkownika
By analog3
#370320
Ja nie widze roznicy miedzy LM2596-a KIs-em ,ale ja jestem klubowicz -powiem tak ,róznicy nie czuje w uzytkowaniu-no moze 2-3 ostanie machy i wtedy wiem ,ze to koncowka batek.
Pewnie "elektrycznie"-sa lepsze-wydajniejsze,ale to mi najzupelniej wystarcza,no i najwazniejsze-zrobilem sobie sam i zawsze moge zrobic :D :D :D nastepne *CZAJNICZEK*no i oczywiscie dziekuje Kolegom klubowiczom za ......wszystko :D
Awatar użytkownika
By utak3r
#370382
fredek pisze:Zastanawia mnie tylko trochę mała dokładność stabilizacji napięcia, wychodzi że wynosi ok 40 mV, czyli całkiem spore wahania.


Przy tak małej konstrukcji przetwornicy, bez filtrowania i z tak małą częstotliwością, to tu same szumy mają nawet i do 100mV ;) To normalne.
Awatar użytkownika
By boogeyman
#375838
Panowie, problem z KISem :( zdarzają się spadki o ok 0,5-1v, niezależnie od parownika. Bez obciążenia wszystko jest ok. Luty wyglądają ok, co to może być? Stawiam na kondensator od strony atomka, ale na elektronice nie znam się ;)
Awatar użytkownika
By Kszywho
#375844
Boogey- spadek 1V?? To naprawdę dużo! Ja mam czasem wahania 0,1-0,3V i podejrzewam kondensator, albo spadki na włączniku. Ale ogólnie takie spadki jak u mnie <ale to spadki "wyświetlaczowe", a nie mierzone miernikiem> nie powodują u mnie dyskomfortu epalenia, więc na razie się tym nie martwię.
Awatar użytkownika
By boogeyman
#375847
Tak, właśnie takie duże :( do soboty box działał wzorowo, potem zaczęły sie problemy i z upływem czasu coraz częściej spada napięcie.
Dodam że nie jest to tak że ustawie np. 4.8v i po wkreceniu atomka od razu spada. Po prostu czasami trzyma ustawione napięcie a czasami spadnie nawet o 1v. Taki niekontrolowany tajwoj :lol:
Awatar użytkownika
By sikorex
#375904
eser pisze:Dla IHM rurowców pod rozwagę.
Napadła mnie znienacka taka oto idea :idea: (proszę nie sugerować się podpisem :lol: ): W kawałku rury umieścić całą elektronikę VV, z jednej strony gniazdo 510, a z drugiej głowica 510. Z góry przykręcamy atomizer/kartomizer i całość dokręcamy do obojętnie jakiego body.Tworzy to uniwersalny, mobilny układ VV. Myślę,że tańszy i łatwiejszy do wykonania.
PS. Może już było?

masz na myśli coś takiego?
http://www.happyvaper.com/The_Ego_Boost ... ooster.htm
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Ds3zqV8SAM
pomysł ciekawy tylko mniejszy rozmiar by się przydał.
Awatar użytkownika
By eser
#375916
Dokładnie o tym myślałem, ale znacznie później od prezentowanego :(.
Awatar użytkownika
By krakry1
#375917
Ten prezentowany "Booster" to straszny niewypał - sam się nim interesowałem swego czasu - dziadostwo psuje się bardzo szybko.
Awatar użytkownika
By adamson
#375935
boogeyman pisze:Panowie, problem z KISem :( zdarzają się spadki o ok 0,5-1v, niezależnie od parownika. Bez obciążenia wszystko jest ok. Luty wyglądają ok, co to może być? Stawiam na kondensator od strony atomka, ale na elektronice nie znam się ;)


Uszkodzony kondensator lub potencjometr.
Awatar użytkownika
By boogeyman
#375937
adamstasiek pisze:
boogeyman pisze:Panowie, problem z KISem :( zdarzają się spadki o ok 0,5-1v, niezależnie od parownika. Bez obciążenia wszystko jest ok. Luty wyglądają ok, co to może być? Stawiam na kondensator od strony atomka, ale na elektronice nie znam się ;)


Uszkodzony kondensator lub potencjometr.


Dzięki, w takim razie jutro będę walczył ;) Zauważyłem jeszcze że spadki pojawiają się najczęściej pod koniec rozładowania ogniw, po wymianie na nowe przez spory czas trzyma zadane napięcie. Wraz ze spadkiem aku zadane napięcie coraz skacze.
Awatar użytkownika
By adamson
#375940
W takim razie obstawiam potencjometr, u mnie tak było i po wymianie potka wszystko oki. ;)
Awatar użytkownika
By boogeyman
#375941
Oki, mam nadzieję że to będzie potek, łatwiej będzie mi go wymienić niż kondensatory :)
Awatar użytkownika
By Kszywho
#375972
boogeyman pisze:Oki, mam nadzieję że to będzie potek, łatwiej będzie mi go wymienić niż kondensatory :)

To zdolna bestia jesteś. Ja bym się cieszył z kondensatorów- 2 nóżki przylutować i po krzyku. A w potencjometrze masz 3 nóżki. No i jeszcze trzeba go odkleić i przykleić na nowo :mrgreen:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 23
Szukam czegoś dobrego

Dzień dobry. Mój drugi post tutaj, a zarazem wiem,[…]

Problem z paleniem w OXVA slim pro.

Siema, Mam dość irytujący problem z OXVA slim pro[…]

Liquider

Miał ktoś do czynienia z tymi liquidami? Jak wraże[…]

Premium liquidy

Próbowałem dużo różnych liquidów i sytuacja jest t[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.