EPF
Porady, testy, konserwacja naszych sprzętów
Awatar użytkownika
By utak3r
#286759
Wychodząc naprzeciw modderom, którzy mają smykałkę techniczną, jednak niekoniecznie znają się na elektronice, chciałbym przedstawić bardzo prosty układ elektroniczny, który bez problemu wykona w domu każdy sam. Jest to układ włącznika. Zamiast używać wysokoprądowych włączników, które są dość gabarytowe, albo miniaturowych mikroswitchy, które wytrzymują ledwie od tygodnia do miesiąca - warto użyć tranzystora MOSFET, który powstał właśnie do takich zadań.
Poniższy układ działa w ten sposób, że włącznik (dowolny, nawet najmniejszy, w technologii SMD) otwiera bramkę tranzystora, powodując, że otwiera się złącze źródło-dren i tranzystor zaczyna przewodzić, w efekcie czego atomizer otrzymuje prąd.
W przypadku modów HV, dobrać odpowiedni tranzystor MOSFET jest bardzo łatwo. Ja użyłem w modelu testowym IRF520, który można kupić nawet w najbardziej zapyziałym sklepie elektronicznym za kilka złotych. W przypadku modów niskonapięciowych, trzeba się nieco bardziej wysilić, gdyż napięcie rzędu 4V i niżej, otwiera ten tranzystor tylko w małej części, nie pozwalając mu przepuścić pełnego prądu - w efekcie dając bardzo mierne wyniki. Jak przejrzę noty katalogowe najłatwiej dostępnych MOSFETów, dam znać, który należy wybrać.

Co potrzebujemy?
1. Tranzystor MOSFET.
2. Rezystor 47k.
3. Kilka drucików, zdolnych do przeniesienia wysokich prądów. Osobiście używam drutu nawojowego 0,4mm - jego izolacja jest odporna na bardzo wysokie temperatury.

Schemat ideowy układu wygląda jak poniżej:

Obrazek

Na zdjęciach poniżej pokażę, jak zbudować pająka bez płytki. Zaczniemy od tranzystora i rezystora:

Obrazek Obrazek

W takiej obudowie (TO220) wyprowadzenia są kolejno od lewej: bramka, dren, źródło. UWAGA: metalowy radiator jest podłączony do drenu!

Lutujemy odpowiednio rezystor:

Obrazek Obrazek

A dalej to już tylko kabelki:

1. + baterii idzie na włącznik(1) i na atomizer(1).
2. - baterii idzie na rezystor(1) i źródło tranzystora.
3. Z rezystora(2) na bramkę tranzystora i włącznik(2).
4. Dren tranzystora na atomizer(2).

Obrazek

W razie jakichś problemów pytać :)

ObrazekObrazek

-- [scalono] 18 kwi 2011, 13:38 --

Po przejrzeniu katalogów, do zastosowania przy 3,7V, powinien pasować np. IRLR 8743PBF, który posiada bardzo niskie napięcie progu bramki i bardzo niską rezystancję złącza (ok. 3 miliomów). Tranzystor ten jest dość popularny i nie powinno być problemów z jego zdobyciem w nawet małych sklepikach (w moim małym sklepie jest). Cena: kilka złotych. Jak kupię dzisiaj, sprawdzę i dam znać.

-- [scalono] 18 kwi 2011, 20:17 --

Reasumując: najlepszym tranzystorem do naszych potrzeb jest IRLR8743PbF. Przenosi prądy powyżej... 100A! Rezystancja złącza około 3 miliomów i napięcie przełączania bramki to około 2V. Na dodatek ma dość małą obudowę, co pozwala całość zmieścić nawet w głowicy eGo :)



Tranzystor ten wygląda nieco inaczej, jednak wyprowadzenie pinów ma analogiczne to obudowy TO220:

Obrazek

Schemat oczywiście pozostaje bez zmian.

Obrazek Obrazek

Tak zmontowany układzik działa świetnie zarówno na jednej baterii, jak i na dwóch. Powodzenia! :)
Awatar użytkownika
By PucH2
#286899
Próbowałeś tym tranzystorem reanimować elektronikę ego?
Awatar użytkownika
By utak3r
#286905
W sensie podmienić istniejący mosfet na płytce oryginalnej elektroniki? Trzeba by jakiegoś pająka ukuć na płytce...
Awatar użytkownika
By PucH2
#286906
utak3r pisze:W sensie podmienić istniejący mosfet na płytce oryginalnej elektroniki? Trzeba by jakiegoś pająka ukuć na płytce...

Dokładnie o to biega. To najczęściej padający element egona.
Awatar użytkownika
By utak3r
#286908
Pod warunkiem, że nic innego nie padło, to się uda. Można by się nawet pokusić o znalezienie czegoś pasującego w wersji smd, żeby nie kombinować z podlutowywaniem takiego dużego: bo nie wiem, czy razem z płytką oryginalną się zmieści.
Awatar użytkownika
By pitaszek
#286941
Witam.
Idealnym mosfetem do Egona jest: SI2307BDS 30V 3,2A, obudowa SOT23.
Charakteryzuje się niskim napięciem sterującym bramkę. Próbowałem dowiedzieć się na forum, jakiego mosfeta używają nasi naprawiacze, ale okazało się że wykorzystują tranzystory z innych, padniętych Egonów.
Podmienianie na "chybił trafił" nie wiele daje (ważny jest parametr Vgs GATE−TO−SOURCE VOLTAGE)
Dopiero po żmudnym przewertowaniu not katalogowych, i konsultacjach z elektronikiem na to wpadłem :D
Ja w Chmurniku zdecydowałem się na jeszcze większy tranzystor (mam miejsce) - NTD25P03L 35V 25A DPAK. Obydwa sprawdzone, działają idealnie, a koszt to ok 3,5 za szt.
Awatar użytkownika
By utak3r
#286952
Jeżeli nie zależy komuś na elektronice i chce zrobić tylko wyłącznik (w modach) polecam jednak omawiany wyżej IRLR 8743PBF, który kosi parametrami to, co jest zastosowane w eGo.
Awatar użytkownika
By De Dark
#287073
utak3r pisze:Jeżeli nie zależy komuś na elektronice i chce zrobić tylko wyłącznik (w modach) polecam jednak omawiany wyżej IRLR 8743PBF, który kosi parametrami to, co jest zastosowane w eGo.


Zastosowanie elektroniki ego z tranzystorem wykonawczym o podwyższonych parametrach obciążenia spełnia nasze oczekiwania a to co proponujesz to jest proste obejście :D

pitaszek dziękuję :)
Awatar użytkownika
By utak3r
#287079
Czyje spełnia, tego spełnia. Dla mnie - i nie tylko dla mnie! - elektronika eGo, choćby z najmocniejszym tranzystorem, może stanowić co najwyżej uzupełnienie mojego arsenału sprzętowego.
Awatar użytkownika
By pitaszek
#287086
Nie denerwuj się...
Masz rację, jest to świetne rozwiązanie. Podpowiedziałem tylko zainteresowanym jakim tranzystorem można naprawić elektronikę Ego, Chmurnika czy Tornado z TW. (na wszystkich sprawdzone i działające). A to dla tego, że długo szukałem uszkodzonej batki na "dawcę" i się nie doczekałem (a palić się chce, do czasu naprawy paliłem na zasilaczu...). Nie znalazłem takiej odpowiedzi na forum, mimo że kilku userów wymieniało ujarany tranzystor... Musiałem "uczyć się" czytać noty katalogowe i odpowiednio dobrać parametry feta... Potem tylko z duszą na ramieniu zamówić i wymienić. Napisałem to, żeby inni nie musieli męczyć się i wyważać otwartych drzwi.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By utak3r
#287123
Ależ oczywiście, i dziękuję za to :) Takie miłe uzupełnienie, skoro już w tym temacie się obracamy :)
Obawiam się jednak, że dla większości chętnych i tak proces wymiany będzie nieosiągalny... SOT23 będzie dla nich nie do przeskoczenia :(

Natomiast obudowa DPAK to już jak najbardziej, myślę, że każdy sobie poradzi :) Trzeba by przymierzyć, czy w eGo by się zmieściła WRAZ z płytką, ale... hm, będzie chyba ciężko.
Awatar użytkownika
By Goldi
#318645
eshaton pisze:Czy wg schematu - gdy zamiast atomizera podłączymy ładowarkę to aku będzie ładowany?

Teoretycznie tak. Poprzez diodę zabezpieczającą w tranzystorze.
Awatar użytkownika
By SMOOKE.PL
#318665
cichy80 pisze:utak3r
czy układ się bardzo grzeje -będę robił na tym układzie niskonapięciowym ?


Układ nie wykazuje objawów grzania się, nie pamiętam jaki ja zastosowałem w swoim modzie, ja zamiast rezystora użyłem normalnej diody (takiej świecącej), która dział podobnie jak rezystor, a dzięki niemu widzę czy układ się włącza czy nie.

Przepraszam za wygląd MOD-a, ale robiłem to na szybko, przed wyjazdem w góry :D

Obrazek

A tu z świecącą diodą (układ włączony)

Obrazek
Awatar użytkownika
By Killmister13
#320748
mam pytanie, jestem początkujący i mam zamiar zrobić moda na 2 bateriach 16340 880mAh 3,7V lub 3,6V i drugiego moda na 2 bateriach 18650 2400mAh. Czy ten układ byłby do tego dobry? Z tego co wiem to volty sie sumują przy 2 bateriach, więc czy to nie będzie za dużo na grzałkę?

-- [scalono] 30 lip 2011, 22:27 --

a i jeszcze jedno, jak to jest z tą stabilizacją napięcia, potrzebna jest czy nie? jeśli tak to jak to zrobić?

-- [scalono] 01 sie 2011, 19:51 --

utak3r, napisałeś "Tak zmontowany układzik działa świetnie zarówno na jednej baterii, jak i na dwóch (...)"
Jak połączyć 2 baterie 16340 880mAh 3,7V żeby lepiej działało, szeregowo czy równolegle?
By Irena
#321172
@Killmister13
Jeżeli połączysz dwa akumulatorki szeregowo, to napięcie na takim tworze będzie suma napięć obu akumulatorków, jeżeli połączysz równolegle to napięcie dla dwóch ogniw po 3,7V będzie dalej takie jak dla jednego 3,7V. Niestety ale na pytanie jak połączyć, aby działało "lepiej" już nie jestem w stanie odpowiedzieć :)
Ale zdecydowanie popieram zdanie kolegi noman1, lepiej się za to nie zabieraj skoro masz słabe pojęcie o prądzie. Ja w teorii potrafię coś o tym opowiedzieć i czegoś kogoś nauczyć, ale całkowity brak praktyki skutkuje tym, że wczoraj zostałem ukarany lekkim oparzeniem (a mogło być dużo gorzej) za swoją ignorancję i założenie, że przecież 4V krzywdy mi nie zrobią
Awatar użytkownika
By Killmister13
#321221
no i chodziło mi dokładnie o to, przynajmniej jakiś odzew :)
na każdym forum (jakie przeglądałem) piszą inaczej... raz że przy podłączeniu szeregowo napięcie się sumuje raz że przy równoległym... Po prostu zrobiłem już korpus, mieszczący 2x 16340 i zależy mi na dłuższej pracy tego ustrojstwa, napięcie niech zostanie takie samo. Nie było by problemu gdybym zmieścił jedną 18650...

noman1, jeśli dobrze wytłumaczysz, uwierz że wykonam z chirurgiczną precyzją ;) a jakoś się muszę nauczyć... poza tym dziękuję za ostrzeżenie :]

Irena, co Cie nie zabije to Cie wzmocni... staram się być ostrożny, 2 wypadki motocyklowe czegoś nauczyły :)
Awatar użytkownika
By noman1
#321236
Killmister13 pisze:na każdym forum (jakie przeglądałem) piszą inaczej...


może byc tylko tak,
- szeregowo - napięcia się sumują, czyli masz 6-8,4V, prąd jest jeden,
- równolegle - prądy sie sumuja ( każdy aku daje ile może) , pojemność to suma pojemności aku-po to jest łączenie równoległe, napięcie jedno 3-4,2 V
aku powinny być jak najbardziej identyczne, jeden producent, model i najlepiej z tej samej serii

generalna zasada, w modach bez elektroniki aku tylko z PCB,
nie ładujemy aku połączonych szeregowo,

napięcie 6-8V zawsze będzie za wysokie dla "standardowych" atomizerów (nie dotyczy dedykowanych dla HV),
można je łatwo obniżyć za pomocą rezystora otrzymując w miarę równe napięcie na wyjściu - najlepiej dla jednego rodzaju atomizera, np 3Ohm

do kubka dla 18650 możesz wsadzić 2x 16340, i masz 3-4,2V albo 6-8,4V
Awatar użytkownika
By Killmister13
#321237
oki, o to chodziło. nie zależy mi na paralizatorze i wystarczy 3-4,2 V, więc połączę to równolegle. Zanim skończę tego modo pewnie będzie już Sz3klomizer (trzymam kciuki).
Z połączeniem beż elektroniki (batka, włącznik, atomizer) niema problemu, ale chciałbym żeby to był porządny sprzęcior więc zastosował bym układ na Mosfecie.
Tu mam takie małe pytanie odnośnie tego schematu, jest on rozrysowany (jak na moje oko) na kabelki, do obudowy nie przewodzącej prądu jak na zdjęciach, moja obudowa - 100% heavy metal - i chciałby żeby to było jak na przkład w indu czy innych modach, odkręcam tyłek, wkładam batke, zakręcam i działa (minus idzie po obudowie). może po prostu nie za bardzo rozumiem ten schemat...
sory że wam podnoszę ciśnienie, niestety chce moda zrobić własnoręcznie (tzn, moimi rękami z Waszymi wskazówkami:)
By Irena
#321238
To może i ja dorzucę swoje trzy grosze, taka mała powtórka ze szkoły podstawowej lub gimnazjum (nie urażając nikogo)
U - napięcie mierzone w V
I - natężenie (A) - często nazywane "prądem"
R - opór elektryczny (Ohm)

W połączeniu szeregowym akumulatorów mamy następujące zależności:
U = U1 + U2
R = R1+ R2
I = I1 = I2

W połączeniu równoległym jest gorzej:
I = I1 + I2
U = U1 = U2
R = (R1+R2)/(R1*R2)

A dodatkowo R=U/I (prawo Ohma)

Mam nadzieję, że troszkę rozjaśniłem
By user
#321247
W większości modów nie ma znaczenia czy plus czy minus biegnie poprzez metalową obudowę, jeśli chcesz zastosować ten układ to plus na obudowę.
Jak nie interesuje Cię palenie na wyższym napięciu to po co te wszystkie kombinacje, jedna bateria a po rozładowaniu wymiana na inną i gotowy układ od Peleona ten bez stabilizacji (bez 5-klik) lub ze stabilizacją (5-klik).
Największą trudność przy Twoich rozważaniach sprawi ci połączenie równoległe dwóch baterii w jednej metalowej rurze, jest to możliwe ale trzeba dobrze izolować środek.
Awatar użytkownika
By utak3r
#321258
Byłem na urlopie, dlatego się nie odzywałem :)
Teraz dodam tylko, że temperatura układu zależy od rezystancji wewnętrznej złącza źródło-dren no i od obciążenia prądowego. Czasem i owszem, może się nagrzać, zwłaszcza, gdy tranzystor jest w obudowie DPAK lub mniejszej, natomiast TO220 nie powinna się grzać, jest wystarczająco duża.
Awatar użytkownika
By Killmister13
#321403
połączenie równoległe nie zrobi problemu, ale trzeba będzie kombinować z kablami, bo to kawałek rurki i bateria jedna za drugą. A kombinuje dlatego bo zmieszczą mi się tylko 2x 16340, a one mają tylko 880mAh... a jak je zepne równolegle to coś dłużej podziałają... teraz mam X6, no i brakuje mi tych kilku godzin zeby zamknąć dzień na jednej batce.
A z drugiej strony, sam niewiem czy rzeczywiście warto tak kombinować, chyba zrobię następny (wiekszy) korpus na 18650...
Awatar użytkownika
By maco
#395420
Witam,

pozwolę sobie odświeżyć trochę temat. Chciałbym zapytać bardziej doświadczonych kolegów, czy ten: IRL3713 mosfet nadaje się do powyższych zastosowań? Szukałem czegoś, co mogę kupić od ręki na Wolumenie u Piekarza.

Z tego co udało mi się wyczytać z noty katalogowej, to przenosi większe prądy w stosunku do zaproponowanego przez utak3ra IRLR8743PbF, co akurat nam nie przeszkadza, a również ma niewielką oporność źródło-dren i niewielkie napięcie progowe bramki (1-2.5V). Jedyna z wad, to to, że jest kilka złotych droższy, więc masowej produkcji nie uruchomię i moje plany na objęcie władzy nad światem w łeb strzelił :)
Awatar użytkownika
By maco
#395525
fredek pisze:Poza ceną ma jeszcze znacząco większe wymiary, no ale widać, że nie tylko liquid można nim odparowywać, przy wydajnym zasilaniu kabelki i kantal też odparujesz :)


Rozmiar w moim przypadku nie przeszkadza, bo chcę zrobić taki moduł bez pcb i microswitch przykleić do obudowy mosfeta - chodzi mi tylko o to, żeby w tubę od latarki weszło. Bardziej przeraza mnie odparowywanie kantala ;>
Awatar użytkownika
By Melker
#506675
Odświeżając temat mam pytanie: Jak obliczyć rezystancję opornika do konkretnego MOSFET'u ?
Wiele z nich ma odpowiednie parametry aby współpracować z epapierosem, ale skąd akurat taka oporność a nie inna ? :wink:
Awatar użytkownika
By fredek
#506760
Jeżeli pytasz o to co ja robiłem to nie bawiłem się w obliczenia: oporność ma być na tyle mała by szybko rozłączała mosfeta i na tyle duża by były małe straty... zwyczajnie wyjąłem z pudełka zawierającego kilkaset oporników kilka sztuk szukając czegoś z zakresie 4,7k - 100k, pierwszy sensowny, który się trafił to był 12k, sprawdziłem, że dobrze działa i nie zawracałem sobie głowy innymi wartościami ;)
Awatar użytkownika
By Melker
#506780
No i właśnie - opór ma być, jak sam powiedziałeś " na tyle mały by szybko rozłączał mosfeta i na tyle duży by były małe straty" - myślałem że jest do tego jakieś logiczne wytłumaczenie, ale skoro wybrałeś "na pałę" to chyba zrobię to samo :wink:

Jeszcze pytanie: czy przy napięciu progu bramki 2-4V będzie się otwierał w pełni przy zasilaniu 2x14500 ? Boję się tego strasznie, a w projekcie w fazie testowej utak3r użył takiego właśnie mosfeta. Chcę użyć IRF540N (Rds tylko 44mΩ, ale za to tak jak mówiłem Vgs(th)= min2/max4 V - nie za mało?
Tego którego polecał autor - IRLR8743PbF nigdzie znaleść nie mogę ... :? :


Zastanawiam się jeszcze nad IRF1404 - Rds (on)= 0.004Ω, Vgs(th)= min2/max4 V :>
Albo inna opcja: 2x14500 szeregowo na mosfet a równolegle na atomizer ?
Awatar użytkownika
By fredek
#506837
Melker pisze:No i właśnie - opór ma być, jak sam powiedziałeś " na tyle mały by szybko rozłączał mosfeta i na tyle duży by były małe straty" - myślałem że jest do tego jakieś logiczne wytłumaczenie, ale skoro wybrałeś "na pałę" to chyba zrobię to samo :wink:
...
Tego którego polecał autor - IRLR8743PbF nigdzie znaleść nie mogę ... :? :
...


Jak to robiłem to miałem naprawdę mało czasu, także się nie doktoryzowałem tylko szybko zrobiłem :lol:
Działa kilka miesięcy idealnie to, że tak powiem, przestało mnie to interesować.

Co do IRLR8743PbF to kiepsko szukasz http://pl.farnell.com/international-rec ... dp/1551908 ;)

Co do parametrów mosfetów to ważne jest by Voltage Vgs było mniejsze od minimalnego napięcia którego chcesz używać (czyli pewnie od 3V), rezystancja Rds ma być jak najmniejsza i oczywiście prądy mosfet musi wytrzymywać sensowne.

Zauważ też, że mosfet z kanałem N steruje minusem, natomiast z kanałem P nadaje się do sterowania plusem zasilania.
Awatar użytkownika
By Melker
#506900
Vgs u autora na tranzystorze jak to opisał "testowym" ma 2-4V i twierdzi, że na baterii 3.7V tranzystor nie otwiera się w pełni.
Ten, który wybrałem z ogólnie dostępnych (IRF1404) tak jak mówiłem stawia opór 44mΩ więc bardzo mało, próg otwarcia bramki jest taki jak w IRF520 czyli 2-4V - stąd pytanie, bo mam wątpliwości, czy przypadkiem ta wartość minimalna (Vgs) nie jest podana jako na prawdę minimalna, gdzie otwarcie występuje, jednak nie w 100%.

Ale podsumowując: Opór 44mΩ i napięcie otwarcia bramki 2-4V jest odpowiednie wdg Ciebie do użycia w e-p przy zasilaniu z pojedyńczego ogniwa 3.7V ?
Awatar użytkownika
By utak3r
#506906
Rezystor przy bramce może być 10k, może być 4k7.

Albo inna opcja: 2x14500 szeregowo na mosfet a równolegle na atomizer ?


Nie kombinuj ;) Spróbuj narysować schemat takiego czegoś, a od razu zobaczysz swój błąd ;)
Awatar użytkownika
By Melker
#506911
utak3r pisze:Rezystor przy bramce może być 10k, może być 4k7.

Albo inna opcja: 2x14500 szeregowo na mosfet a równolegle na atomizer ?


Nie kombinuj ;) Spróbuj narysować schemat takiego czegoś, a od razu zobaczysz swój błąd ;)



Akurat ta teoria podpięcia równocześnie równolegle do atomizera i szeregowo do tranzystora była nie przemyślana, nie bd rysował ale ok - to było bez sensu :P
Jako autor tematu fajnie jednak będzie, jeżeli powiesz mi (jako chyba bardziej wyuczony w tematach elektroniki, bo złapałem tylko podstawy i MOSFETami się nie bawiłem) czy IRF1404 będzie nadawał się do użycia w e-p zasilanych z 2 podpiętych równolegle ogniw 3.7V (14500) ? :wink:
Charakterystyka dostępna w guglach więc nie bd spamował linkami :D
Awatar użytkownika
By utak3r
#506924
Z powodzeniem używałem nawet IRF520, który charakteryzuje się identycznym progowym napięciem bramki (2-4V). Co najwyżej nieco wcześniej Ci odetnie. Bardzo fajnie w tym IRF1404 wygląda rezystancja złącza - będzie minimalny tylko spadek mocy, a co za tym idzie - będzie się mało grzał :)
Awatar użytkownika
By Melker
#506931
Rozładowane TrustFire (protected) 14500 mają wdg charakterystyki rozładowanie przy 2.75V i wtedy właśnie PCB odcina całkowicie zasilanie, ale trochę martwi mnie pierwszy post tematu gdzie utak3r napisał, że
napięcie rzędu 4V i niżej, otwiera ten tranzystor tylko w małej części, nie pozwalając mu przepuścić pełnego prądu - w efekcie dając bardzo mierne wyniki.
a mówił (chyba) o IRF520 który ma progowe napięcie bramki 2-4V. IRF1404 znalazłem i padł wybór właśnie na niego ze względu na to, że jest dostępny w moim przypadku na zawołanie, a opór złącza jest minimalny. Martwi mnie jednak że te 2V również były jako minimalne napięcie otwarcia w IRF520 a ponoć zasilanie z aku 3.7V nie wystarczało do pełnego jego otwarcia... :?
Awatar użytkownika
By Melker
#506950
Nie rozumiem jaki sens ma dodawanie linków do sklepów, gdzie w/w tranzystor przy połączeniu z wysyłką to kwota 30zł, a w 2gim prawie 20zł - kupił byś ?? Wątpię ...
Awatar użytkownika
By Melker
#506953
Jedziesz z szyderą a oczywiste jest że kompletnie sensu nie ma dodawanie takich linków. Każdy, kto wkleja takie odnośniki doskonale wie, że nikt tego nie kupi płacąc za wysyłkę np. 18zł, gdzie sam produkt kosztuje 10% całości wydanej w sklepie.... :?
Awatar użytkownika
By eshaton
#506982
Melker pisze:Jedziesz z szyderą a oczywiste jest że kompletnie sensu nie ma dodawanie takich linków. Każdy, kto wkleja takie odnośniki doskonale wie, że nikt tego nie kupi płacąc za wysyłkę np. 18zł, gdzie sam produkt kosztuje 10% całości wydanej w sklepie.... :?


Ty lepiej skup się na parametrach tych mosfet-ufff co Kolega podał i podziękuj :roll: .
Awatar użytkownika
By Melker
#506985
eshaton pisze:Ty lepiej skup się na parametrach tych mosfet-ufff co Kolega podał i podziękuj :roll: .



DZIĘKUJĘ, szkoda tylko że nie mam pojęcia gdzie dostać je za normalną cenę i jak wogóle je podłączyć. Chyba jednak zostanę przy IRF1404 :wink:
By Abeel
#802795
Odgrzeję trochę temat.
http://www.sklep.cyfronika.com.pl/pl/p/ ... -SO8/27674
Nie znam się na elektronice, ale ten ma chyba zbliżone parametry do tego co szukałeś (jeśli nie, to mają też inne w ofercie). Masz jak coś na miejscu, bo sklep z Krakowa :)

A teraz kilka pytań laika:
1. Jakie to daje napięcie na wyjściu? Bez stabilizacji czyli takie jakie daje bateria?
2. Jest opcja wymiany samego tego mosfeta na oryginalnej elektronice ego-t upgrade pozostawiając całą resztę?
3. Czy w przypadku zastosowaniu elektroniki z twista/spinnera otrzymamy coś na wzór kicka?

Napiszę może po co mi to wiedzieć, to może ukierunkowuje trochę odpowiedzi. Chciałbym przerobić elektronikę w ego-t upgrade pod baterie 18650 (Joyetech v1), bo z tą oryginalną mam problem, który mnie irytuje, a jeśli dobrze zrozumiałem to przy tej modyfikacji będzie ona bardziej odporna na spadki napięcia plus można zastosować grzałki o niskiej oporności (mesh). Cel to uzyskanie głowicy jaka była do tej pory pod zwykłego szurkowca plus możliwość układania grzałki i palenia na meshu (na meshu nie koniecznie, ale miło by było).
Jeśli chodzi o 3 pytanie, to mam w planach wykonanie własnego moda na 1x18650, gdzie miałbym trochę miejsca na wciśnięcie tego potencjometra i efekt chciałbym uzyskać taki w tutku, ale dodatkowo mieć możliwość wybrania napięcia jak w kicku.
Coś na 25mm podobnego do SMPL

Witam Coś na 25mm podobnego do SMPL i w takiej ce[…]

Akcyza - Jedziemy z koksem!

Braliście udział w akcji w 2015? To zasady są Wam […]

Jest okazja działać!!! http://epapieros.edu.pl/wa[…]

Do tej pory wapowałem na zwykłym drucie kanthal A1[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.