EPF
Porady, testy, konserwacja naszych sprzętów
Awatar użytkownika
By Melker
#506911
utak3r pisze:Rezystor przy bramce może być 10k, może być 4k7.

Albo inna opcja: 2x14500 szeregowo na mosfet a równolegle na atomizer ?


Nie kombinuj ;) Spróbuj narysować schemat takiego czegoś, a od razu zobaczysz swój błąd ;)



Akurat ta teoria podpięcia równocześnie równolegle do atomizera i szeregowo do tranzystora była nie przemyślana, nie bd rysował ale ok - to było bez sensu :P
Jako autor tematu fajnie jednak będzie, jeżeli powiesz mi (jako chyba bardziej wyuczony w tematach elektroniki, bo złapałem tylko podstawy i MOSFETami się nie bawiłem) czy IRF1404 będzie nadawał się do użycia w e-p zasilanych z 2 podpiętych równolegle ogniw 3.7V (14500) ? :wink:
Charakterystyka dostępna w guglach więc nie bd spamował linkami :D
Awatar użytkownika
By utak3r
#506924
Z powodzeniem używałem nawet IRF520, który charakteryzuje się identycznym progowym napięciem bramki (2-4V). Co najwyżej nieco wcześniej Ci odetnie. Bardzo fajnie w tym IRF1404 wygląda rezystancja złącza - będzie minimalny tylko spadek mocy, a co za tym idzie - będzie się mało grzał :)
Awatar użytkownika
By Melker
#506931
Rozładowane TrustFire (protected) 14500 mają wdg charakterystyki rozładowanie przy 2.75V i wtedy właśnie PCB odcina całkowicie zasilanie, ale trochę martwi mnie pierwszy post tematu gdzie utak3r napisał, że
napięcie rzędu 4V i niżej, otwiera ten tranzystor tylko w małej części, nie pozwalając mu przepuścić pełnego prądu - w efekcie dając bardzo mierne wyniki.
a mówił (chyba) o IRF520 który ma progowe napięcie bramki 2-4V. IRF1404 znalazłem i padł wybór właśnie na niego ze względu na to, że jest dostępny w moim przypadku na zawołanie, a opór złącza jest minimalny. Martwi mnie jednak że te 2V również były jako minimalne napięcie otwarcia w IRF520 a ponoć zasilanie z aku 3.7V nie wystarczało do pełnego jego otwarcia... :?
Awatar użytkownika
By Melker
#506950
Nie rozumiem jaki sens ma dodawanie linków do sklepów, gdzie w/w tranzystor przy połączeniu z wysyłką to kwota 30zł, a w 2gim prawie 20zł - kupił byś ?? Wątpię ...
Awatar użytkownika
By Melker
#506953
Jedziesz z szyderą a oczywiste jest że kompletnie sensu nie ma dodawanie takich linków. Każdy, kto wkleja takie odnośniki doskonale wie, że nikt tego nie kupi płacąc za wysyłkę np. 18zł, gdzie sam produkt kosztuje 10% całości wydanej w sklepie.... :?
Awatar użytkownika
By eshaton
#506982
Melker pisze:Jedziesz z szyderą a oczywiste jest że kompletnie sensu nie ma dodawanie takich linków. Każdy, kto wkleja takie odnośniki doskonale wie, że nikt tego nie kupi płacąc za wysyłkę np. 18zł, gdzie sam produkt kosztuje 10% całości wydanej w sklepie.... :?


Ty lepiej skup się na parametrach tych mosfet-ufff co Kolega podał i podziękuj :roll: .
Awatar użytkownika
By Melker
#506985
eshaton pisze:Ty lepiej skup się na parametrach tych mosfet-ufff co Kolega podał i podziękuj :roll: .



DZIĘKUJĘ, szkoda tylko że nie mam pojęcia gdzie dostać je za normalną cenę i jak wogóle je podłączyć. Chyba jednak zostanę przy IRF1404 :wink:
By Abeel
#802795
Odgrzeję trochę temat.
http://www.sklep.cyfronika.com.pl/pl/p/ ... -SO8/27674
Nie znam się na elektronice, ale ten ma chyba zbliżone parametry do tego co szukałeś (jeśli nie, to mają też inne w ofercie). Masz jak coś na miejscu, bo sklep z Krakowa :)

A teraz kilka pytań laika:
1. Jakie to daje napięcie na wyjściu? Bez stabilizacji czyli takie jakie daje bateria?
2. Jest opcja wymiany samego tego mosfeta na oryginalnej elektronice ego-t upgrade pozostawiając całą resztę?
3. Czy w przypadku zastosowaniu elektroniki z twista/spinnera otrzymamy coś na wzór kicka?

Napiszę może po co mi to wiedzieć, to może ukierunkowuje trochę odpowiedzi. Chciałbym przerobić elektronikę w ego-t upgrade pod baterie 18650 (Joyetech v1), bo z tą oryginalną mam problem, który mnie irytuje, a jeśli dobrze zrozumiałem to przy tej modyfikacji będzie ona bardziej odporna na spadki napięcia plus można zastosować grzałki o niskiej oporności (mesh). Cel to uzyskanie głowicy jaka była do tej pory pod zwykłego szurkowca plus możliwość układania grzałki i palenia na meshu (na meshu nie koniecznie, ale miło by było).
Jeśli chodzi o 3 pytanie, to mam w planach wykonanie własnego moda na 1x18650, gdzie miałbym trochę miejsca na wciśnięcie tego potencjometra i efekt chciałbym uzyskać taki w tutku, ale dodatkowo mieć możliwość wybrania napięcia jak w kicku.
By Tabsik
#802803
Abeel pisze:Odgrzeję trochę temat.
http://www.sklep.cyfronika.com.pl/pl/p/ ... -SO8/27674
Nie znam się na elektronice, ale ten ma chyba zbliżone parametry do tego co szukałeś (jeśli nie, to mają też inne w ofercie). Masz jak coś na miejscu, bo sklep z Krakowa :)

A teraz kilka pytań laika:
1. Jakie to daje napięcie na wyjściu? Bez stabilizacji czyli takie jakie daje bateria?
2. Jest opcja wymiany samego tego mosfeta na oryginalnej elektronice ego-t upgrade pozostawiając całą resztę?
3. Czy w przypadku zastosowaniu elektroniki z twista/spinnera otrzymamy coś na wzór kicka?

Napiszę może po co mi to wiedzieć, to może ukierunkowuje trochę odpowiedzi. Chciałbym przerobić elektronikę w ego-t upgrade pod baterie 18650 (Joyetech v1), bo z tą oryginalną mam problem, który mnie irytuje, a jeśli dobrze zrozumiałem to przy tej modyfikacji będzie ona bardziej odporna na spadki napięcia plus można zastosować grzałki o niskiej oporności (mesh). Cel to uzyskanie głowicy jaka była do tej pory pod zwykłego szurkowca plus możliwość układania grzałki i palenia na meshu (na meshu nie koniecznie, ale miło by było).
Jeśli chodzi o 3 pytanie, to mam w planach wykonanie własnego moda na 1x18650, gdzie miałbym trochę miejsca na wciśnięcie tego potencjometra i efekt chciałbym uzyskać taki w tutku, ale dodatkowo mieć możliwość wybrania napięcia jak w kicku.


1. Tak
2. W Joye V1 minus baterii jest połączony galwanicznie z obudową - aby podawać napięcie na pin plusowy, należałoby zastosować MOS FET logic-level z kanałem p, w którym bramkę przyłączamy przez przycisk do masy, źródło do plusa baterii, dren - do pinu na parownik.
Na przykład ten: http://www.tme.eu/pl/details/ap20p02gj-hf-3tb/tranzystory-z-kanalem-p-tht/apec/# - "2.5V Gate Drive Capability"
3. Nie do końca. W Kicku reguluje się moc, w Spinnerze - napięcie.

Chcesz zamontować fabryczną elektronikę od Spinnera, czy ją zmodyfikować? Jeśli to drugie - nie będzie tak prosto, bo jest tam przetwornica obniżająco - podwyższająca (buck-boost) i ma co najmniej 2 tranzystory. Przykład dla elektronicznych nerdów ;) EDIT2 - czasami wystarczy jeden ;)
EDIT: Kupiłem body Joy'a na wyprzedaży w Peleonie, jak mi zacznie świrować to przetestuję to rozwiązanie.
By domel_gl
#802974
witam
Dostałem upalonego moda IHM DarekZ i chciałbym go przerobić na sterowanie mosfetem (do wykorzystania mam na już BUZ11). Niestety aku 18650 bez PCB i mam obawy o ich żywotność po przeoczeniu, że już pora na ładowanie.
Czy istnieje możliwość dopasowania do układu np diody zenera by przy spadku napięcia na aku do powiedzmy 3,2V mosfet nie miał możliwości przewodzenia? (lub dużego spadku)
By Abeel
#807383
Z tym kickiem to wyskoczyłem i nie doczytałem VV=/=VW i to proste jak drut.

Elektroniki spinnera nie będę przerabiał, jak będą miał działającą to jednak wrzucę taką jaka jest, natomiast pytanie mam takie czy do tego układu mosfet+włącznik można dorzucić potencjometr czy jednak to wymaga już innych podzespołów? Chodzi mi o zrobienie elektroniki VV do moda zasilanego 1aku 18650. Już miałem kupować kissa od Goldiego, ale ten moduł wymaga zasilania szeregowego, a 1 moda chciałbym zrobić nie za dużego, a baterii 18340/18350 nie mam i chcę wykorzystać 1x18650.
Awatar użytkownika
By Muchomor
#807580
Abeel pisze:...... natomiast pytanie mam takie czy do tego układu mosfet+włącznik można dorzucić potencjometr czy jednak to wymaga już innych podzespołów? .....

Zobacz sobie zdjęcia elektroniki Vamo VV http://www.peleon.pl/product.php?id_product=2019
W Twoim przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie kupienie jakiejś gotowej elektroniki, lub całego moda.
By Abeel
#815013
Faktycznie moduły z step upem są strasznie duże (dziwne, że ta elektronika z twista/spinnera jest taka mała).
Mam jeszcze jedno i ostatnie pytanie co do tego układu na Mosfecie, odcina to zasilanie jak bateria ma niski poziom napięcia, czy konieczne jest stosowanie baterii z PCB?
Awatar użytkownika
By Goldi
#815014
Abeel pisze:Faktycznie moduły z step upem są strasznie duże (dziwne, że ta elektronika z twista/spinnera jest taka mała).

No i to właśnie źle świadczy o elektronice Twista lub Spinnera.

Abeel pisze:Mam jeszcze jedno i ostatnie pytanie co do tego układu na Mosfecie, odcina to zasilanie jak bateria ma niski poziom napięcia, czy konieczne jest stosowanie baterii z PCB?

Ten klucz jest tylko (albo aż) kluczem i niczym więcej. Czyli nie kontroluje napięcia ogniwa.
By danielq
#1181506
Przepraszam za dokonanie tematu. Ale właśnie zrobiłem sobie mechanika i nie mam pojęcia jak podłączyć do niego ten tranzystor i włącznik. Gubię się w tych wszystkich opisach :/ mógłby mi to ktoś wytłumaczyć dokładniej? Z góry dziękuję. Jakims prostym rysunkiem też nie pogardze :D

Tapatalk - SII
Edit. Naprzyklad na tym zdjęciu rezystor podłączony jest pomiędzy źródło a dren. A na schemacie pod bramkę.. Nie rozumiem
Awatar użytkownika
By Goldi
#1182768
danielq pisze:Edit. Naprzyklad na tym zdjęciu rezystor podłączony jest pomiędzy źródło a dren. A na schemacie pod bramkę.. Nie rozumiem

Na schemacie i zdjęciu rezystor podłączony jest tak samo. Środkowa nóżka tranzystora to dren a nie bramka.
Awatar użytkownika
By kissu
#1182824
Ja mam pytanie, gdzie jest haczyk w takim mosfecie?
Mogę używać moda z tym mofsetem i dowolnym przyciskiem tak samo jak moda mechanicznego? Czy są jakieś straty bądź ograniczenia?

Jak mam sprzedawcy wyjaśnić do czego potrzebuję ten tranzystor? Podać napięcie jakie dają nasze akusy i prąd jaki biorą nasze setupy czy jak?
Awatar użytkownika
By mordek
#1182831
@kissu: z tego co pamiętam, to przy zakupach, szukasz takiego z niskim napięciem progowym (przełączania) i wysokim, dopuszczalnym prądem drenu (czyli maksymalny prąd przy jakim układ będzie przewodził prąd do atomizera).

Dlatego, szukaj czegoś co wytrzyma Twoje setup`y.
Awatar użytkownika
By kissu
#1183056
Właśnie telefon mi chodzi jak gowno.... A pilnie potrzebuje. Przepraszam

-- [scalono] 02 paź 2014, 12:43 --

Przeczytałem tematy, ale dalej nie wiem czy lepiej użyć 10k czy 40k... jaka jest różnica, bo w obydwu tematach 90% to kłótnie albo ładowarki do ego...
By MJAY
#1225688
Wziąłem się za swojego pierwszego boxa mechanicznego z drewna i mam problem... Użyłem rezystora 47k 0.25w i tranzystora irl3705n tutaj zrobiłem obrazek jak wszystko połączyłem *MUR* Obrazek niestety nie działa :( co zrobiłem źle ?
Awatar użytkownika
By gregbard
#1225694
No... wziąłeś, połączyłeś i co? Pomyliłeś bramkę i źródło mosfeta?
By feliksb56
#1303819
Witam.Mam pytanie,czy do metalowej rurki INDU wkładając ten układ to wystarczy obrócić baterie puścić plus na obudowę,oraz zamienić kable przy atomizerze???. Posiadam MOSFET 2203n.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 lut 2015, 18:32 przez feliksb56, łącznie zmieniany 2 razy.
By eQub
#1304478
Witam.
Dłubnąłem BFa mechanika no i do guziczka zrobiłem układzik z obrazka Goldiego,wszystko polutowane identycznie,użyłem do zabawy IRL1404 i opornik 10Mohm.
Po włożeniu akusa napięcie jest podawane na atomka przez cały czas,zmierzone 2,45V,jak wcisnę fire kopci normalnie jednak po puszczeniu znów 2,45V,zwary raczej wykluczam bo już pająka robiłem na zewnątrz,kabelki nigdzie nie zwierają,konektor też zwarcia nie ma,guik też ok bo po wylutowani też 2,45 podaje. :(
Ktoś podpowie co nie tak?
Może ten IRL 1404 nieodpowiedni lub opornik,ja niestety polutować polutuję ale żebym coś z tego kumał to już niekoniecznie.
Powoli cierpliwości zaczyna brakować,proste niby a ogarnąć nie mogę :evil:

Blaszkę która wystaje z IRL z dziurką obciąłem bo wleźć na miejsce nie chciało,może to ma jakieś znaczenie? :evil:
By eQub
#1304494
Być może,nie mam pojęcia zupełnie:(
Może ktoś podpowie coś mądrego póki jeszcze sklep otwarty:)
Rozumiem,że żeby było jak powinno to w spoczynku nie powinno chyba wcale dawać napięciu,po co ma się smażyć w kieszeni :mrgreen:
Przy 2,5V dymi,marnie ale dymi :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 13 lut 2015, 13:28 przez eQub, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Goldi
#1304508
Rezystor w tym układzie służy do zamykania tranzystora wtedy gdy przycisk nie jest naciśnięty. Jego optymalną wartością wydaje się wartość w okolicy 15kOm, 10MOm to stanowczo za dużo.
By eQub
#1304512
Rozumiem ze należy zmienić rezystor na 15kOm i powinno być ok?
Mam chyba w domku jeszcze 10kOm lub 1kOm,były by ok?
Nie pamiętam dokładnie który czy lepiej dymać do sklepu?
Awatar użytkownika
By Goldi
#1304516
15k pojawia się na wielu schematach, ale to raczej wynik jego powielania na różnych stronach. Jak masz 10k to użyj takiego, jak nie masz to kup coś pomiędzy 10k a 47k.
By eQub
#1304521
Ok,spróbuję.Dzięki.

-- [scalono] 13 lut 2015, 14:09 --

Po wlutowaniu innego opornika,nie wiem jednak czy to 1kOm czy 10kOm podawane napięcie w spoczynku teraz jest 2,00V,czyli spadło ciut.
Cóż,trzeba dymać do sklepiku,coś pomiędzy 15kOm a 47kOm,bliżej chyba jednak 47 lub coś po środeczku.:)
Zdam relację bliżej wieczorka.

Sprawdziłem i jednak jest to 1kOm czyli kiszka.
Dymam do sklepu:)

-- [scalono] 13 lut 2015, 19:53 --

Ok,więc teraz kupiłem kilka oporników,21kOm,34kOm,41kOM i 43kOM.
Na ostatnim jest najmniejsze napięcie,nie wiem czy mój multimetr jest do kitu,czy jakość lutów też ma wpływ na wynik,w każdym bądź razie wskazania nie zeszły na żadnym z oporników poniżej 0,6V.
Mierzyłem też w taki sposób ,że na założonym atomku z grzałką w spoczynku zmierzyłem i pokazuje 0,po wciśnieciu guzika pokazuje napięcie,w tym przypadku ok 3,14(akus padnięty,wyjęty z boXa z DNA30,ma 3,34V)
Teraz już jestem głupi,naprawdę głupi bo te "prundy" dla mnie to czarna magia.
Złożyłem dwa boxy na DNA i problemu nie było a tu taki malutki układzik rozłożył mnie na łopatki.

HELP
Awatar użytkownika
By krisIs
#1440944
Odgrzeję kotleta troszkę..
Otóż zmontowałem całego boxa zgodnie z zaleceniami, mosfet jedyny jaki dostałem u mnie w mieście to IRFZ44N.
Napięcie w konektorze (tym z FT) po naciśnięciu guzika wynosi 4,19 (mierzone epetkowym miernikiem Eleaf), natomiast po podpięciu czy to kayfuna czy też mutatanta mosfet pierońsko się grzeje. Po kilkunastu sekundach dopiero zaczyna delikatnie grzać się grzałka.

Testowałem na Vivi Nova i trochę szybciej się nagrzewa.
Oporności:
Kayfun 0,8
Mutation 0.5
Vivek 1.8

Gdzie mam szukać przyczyny tak mocnego rozgrzewania się mosfetu.

Z góry dzięki :)
Awatar użytkownika
By gregbard
#1457491
Postanowiłem napisać w temacie cokolwiek, po tym jak ze zdziwieniem odkryłem że dział homemade w tematach na 3 pierwszych stronach zawiera "nic" wyprodukowane przez kolejnych mądrych inaczej Januszów Inżynierii a tematy które są wartościowe leżą pod coraz głębszą warstwą guana.
Poszukiwany wyjątkowy parowniczek.

Hejo kochani, Przez lata korzystania z EIN przez […]

Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.