EPF
Awatar użytkownika
By tinOFbeer
#1540793
Wpuszczasz w komin nośnik? Próbowałeś tak jak pisałem w jednym z wcześniejszych postów? Jednemu koledze pomagałem na pw i bóbr sobie poszedł. Zrobię jutro fotkę przy okazji zmiany nośnika.

Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Zodziu
#1540836
na szybko - kierunki zamykania i otwierania, przynajmniej u mnie tak działają :)



Bawełnę lub ff upycham w pierścień przy bazie, staram się nie wychodzić końcami poza jego obręb w dół i nie zatykać kanałów.
Wszystko działa, nie bobrzyło na kanthalu, teraz na kontroli temperatury korzystam z ss i jest bajka.
Awatar użytkownika
By DopeHat
#1540855
Powiem tak - Wy się upewnijcie na 100%, że przy skręcaniu baniaka nie zamykacie LC, a później go nie otwieracie. Ja się na tym złapałem i już chciałem to cholerstwo wyrzucać :D. Potem ogarnąłem co się dzieje i teraz jest to mój ulubiony parownik ;).
Awatar użytkownika
By Dareksa
#1541278
DopeHat pisze:Powiem tak - Wy się upewnijcie na 100%, że przy skręcaniu baniaka nie zamykacie LC, a później go nie otwieracie. Ja się na tym złapałem i już chciałem to cholerstwo wyrzucać :D. Potem ogarnąłem co się dzieje i teraz jest to mój ulubiony parownik ;).


To prawda, sam też się na tym złapałem :)
Ale fakt, że ten parownik jest trochę przekombinowany i wymaga od właściciela odrobiny cierpliwości, żeby się odwdzięczyć.

Poza tym, przynajmniej jak dla mnie, ma za nisko umieszczone AH, przez co skropliny potrafią się osadzać na modzie.
Używając go zamiennie z Billow'em v2 dochodzę też do wniosku, że jakość wykonania mogłaby być lepsza, bo do Billow'a nie ma pod tym względem startu.
Awatar użytkownika
By tinOFbeer
#1541335






Nośnik przez grzałki przewleczony prawie luźno, w kanałach tylko malutki kosmyk. Powyżej puszysty kawałek, bez żadnego dociskania do kanałów, nośnik lekko ma go tylko dotykać. Nośnik ma się kończyć przed pierścieniem, nie może wychodzić za jego obrys, jak jest za dużo to obcinamy, nie ubijamy. Przy zakładaniu baniaka patrzymy czy komin nie zahacza o nośnik.
Test: Ka1 0.4/2.5mm, dual 0.55oma, 30/70VG, 40W, buch 3 sekundowy, wypuszczenie i następny i tak kilka razy - bobra brak. Większej mocy nie próbuje bo ta już dla mnie za duża. Standardowo jadę w okolicach 32W.
By JasnY9546
#1547501
no niby już działa mi ten LC, ale wciąż nie mogę się dostać do bazy, gdyż zostaje wkręcona w baniak gdy go odkręcę. próbowałem wszystkiego, od wkręcania z całej siły pinu plusowego aby trzymało bazę (wtedy ring od LC nie kręci się wcale) po dokręcanie go z wyczuciem (baza odkręca się z baniakiem). jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
By rafik87
#1547624
JasnY9546 pisze:no niby już działa mi ten LC, ale wciąż nie mogę się dostać do bazy, gdyż zostaje wkręcona w baniak gdy go odkręcę. próbowałem wszystkiego, od wkręcania z całej siły pinu plusowego aby trzymało bazę (wtedy ring od LC nie kręci się wcale) po dokręcanie go z wyczuciem (baza odkręca się z baniakiem). jakieś pomysły?

Wykręć pin + następnie trzpień od zmiany bazy RBA, wyciągnij podstawę i zobacz czy nie poluzwała Ci się śruba sześciokątna od bazy velocity, dokręć ją kluczem 6, skręć wszystko do kupy i teraz spróbuj odkręcić
Awatar użytkownika
By BlackCashmire
#1550506
A jak z dobrym setupem na dołączonej bazie rba? Może jakaś podpowiedź? Dwie grzałki w standardowej bqzie to dla mnie za dużo..

Wysłane z mojego HTC One m8 przy użyciu Tapatalka
By Grauper
#1550948
tinOFbeer pisze:





Nośnik przez grzałki przewleczony prawie luźno, w kanałach tylko malutki kosmyk. Powyżej puszysty kawałek, bez żadnego dociskania do kanałów, nośnik lekko ma go tylko dotykać. Nośnik ma się kończyć przed pierścieniem, nie może wychodzić za jego obrys, jak jest za dużo to obcinamy, nie ubijamy. Przy zakładaniu baniaka patrzymy czy komin nie zahacza o nośnik.
Test: Ka1 0.4/2.5mm, dual 0.55oma, 30/70VG, 40W, buch 3 sekundowy, wypuszczenie i następny i tak kilka razy - bobra brak. Większej mocy nie próbuje bo ta już dla mnie za duża. Standardowo jadę w okolicach 32W.


Noobiaste pytanie ale cóż :)
Ktoś mi wyjaśni po co te kosmyki u góry wystające ??

I moje skromne zdanie na temat Cthulhu. Działa jak na moje całkiem znośnie jak na seta robionego w 10 min około ( szybki set zaraz po dostaniu do rączek).
Idealny parownik do dużych jak i małych setów i ogólnie dla ludzi lubiących się bawić ( 2 a w przyszłości 3 bazy). Regulacja LQ chodzi z oporami ale nie zdarzyło mi się żeby się zaciął ( przed skręceniem całości dokładnie wysmarowałem LQ cały środek). Przepływ powietrza dla mnie super, nie za duży i nie za mały ( AF otwarte na max). Jak na moje dobrze zainwestowane 140 zł :)

Ps. W temacie układania waty to na pierwszy set użyłem scottish rolla, wyczesany, przycięty i całość do kanałów tak żeby nie wystawały za pierścień ;)

Ps2. Co do 2-3 baz to też super opcja dla os. które nie lubią kolekcjonować 5-10 parowników.
Awatar użytkownika
By tinOFbeer
#1550954
Grauper pisze:Noobiaste pytanie ale cóż :)
Ktoś mi wyjaśni po co te kosmyki u góry wystające ??

Pełnią rolę takiego bufora liquidu, coś na zasadzie pancake wicking od brodacza. Przetestowałem i takie ułożenie pozwala na dłuższe zaciągnięcia bez pojawiania się posmaków przypalenia.


Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka
By fikaf
#1551294
Również zamówiłem, właśnie ze względu na te Rba w wersji jednogrzałkowej. Jakoś nie podchodzą mi double coile- przerost formy nad treścią, za dużo dymu, zazwyczaj mało miejsca i kłopotliwy, czasochłonny setup, raczej do klaudczejserów nie należę. Nakręciłem singla w granicach 1ohm i śmiało mogę powiedzieć, że parownik zostanie u mnie na dłużej. Technicznie dobrze rozwiązany, nic nie cieknie, pojemność dobra, smaczek wyśmienity, przeciąg odpowiedni. Bardzo udany parownik.
By JasnY9546
#1552219
kurde, w moim egzemplarzu starł się gwint pinu plusowego (w kostce pinu plusowego w dual coilu), da radę jakoś to naprawić albo czy e-dym uzna reklamację? od początku się przekręcał ale jakoś nie zwracałem na to uwagi. teraz nie mogę skręcić go do kupy bo się rozlatuje
Awatar użytkownika
By rafik87
#1552336
JasnY9546 pisze:kurde, w moim egzemplarzu starł się gwint pinu plusowego (w kostce pinu plusowego w dual coilu), da radę jakoś to naprawić albo czy e-dym uzna reklamację? od początku się przekręcał ale jakoś nie zwracałem na to uwagi. teraz nie mogę skręcić go do kupy bo się rozlatuje

Naprawić raczej ciężko by było, spróbuj na gwarancję oddać nie powinni robić problemów
Awatar użytkownika
By Kamal
#1553552
Może ktoś możliwość sprawdzić czy szkiełka od Subtanka Mini pasują do Naszego Cthulhu v2:)
Jakiś czas temu zamawiałem komplet szkiełek do Billowa v2, jedno okazało się za małe, idealnie jednak pasuje do Cthulhu, niestety margines błędu jest niewielki, a bezsensem jest kupowanie większej ilości tylko po to, żeby trafić felerną sztukę:D

Obrazek
By JasnY9546
#1557698
Kamal pisze:Może ktoś możliwość sprawdzić czy szkiełka od Subtanka Mini pasują do Naszego Cthulhu v2:)
Jakiś czas temu zamawiałem komplet szkiełek do Billowa v2, jedno okazało się za małe, idealnie jednak pasuje do Cthulhu, niestety margines błędu jest niewielki, a bezsensem jest kupowanie większej ilości tylko po to, żeby trafić felerną sztukę:D

Obrazek


ogólnie powinny pasować, szkła dedykowane do cthulhu mają 22x29mm a te do subtanka mini 22x30. nie wiem jak z ich średnicą wewnętrzną, ale raczej jest taka sama
Awatar użytkownika
By rafik87
#1557787
JasnY9546 pisze:
Kamal pisze:Może ktoś możliwość sprawdzić czy szkiełka od Subtanka Mini pasują do Naszego Cthulhu v2:)
Jakiś czas temu zamawiałem komplet szkiełek do Billowa v2, jedno okazało się za małe, idealnie jednak pasuje do Cthulhu, niestety margines błędu jest niewielki, a bezsensem jest kupowanie większej ilości tylko po to, żeby trafić felerną sztukę:D

Obrazek


ogólnie powinny pasować, szkła dedykowane do cthulhu mają 22x29mm a te do subtanka mini 22x30. nie wiem jak z ich średnicą wewnętrzną, ale raczej jest taka sama

A mi się wydaje, że szkło od mini jest grubsze, ale ręki sobie za to nie dam uciąć. Jak wrócę do domu za około godzinę to sprawdzę i się podziele informacją

Tapnięte z Zopo ZP700
By Gawlo
#1570074
fikaf pisze:Również zamówiłem, właśnie ze względu na te Rba w wersji jednogrzałkowej. Jakoś nie podchodzą mi double coile- przerost formy nad treścią, za dużo dymu, zazwyczaj mało miejsca i kłopotliwy, czasochłonny setup, raczej do klaudczejserów nie należę. Nakręciłem singla w granicach 1ohm i śmiało mogę powiedzieć, że parownik zostanie u mnie na dłużej. Technicznie dobrze rozwiązany, nic nie cieknie, pojemność dobra, smaczek wyśmienity, przeciąg odpowiedni. Bardzo udany parownik.


Też robie grzałki w okolicach 1ohm (kanthal 0,4mm 9 zwojów na srednicy 2,4mm ) stosuje FF#2 cholera mam juz dość, na jednym setupie raz mam wyciek a raz bobra, przed chwila wyciągnąłem moda z kieszeni caly mokry, szlak mnie trafi, czesto zdarza się wycek :/ próbowałem juz na różne sposoby wkladania FF konce proste, ucinane pod skosem caly czas ten problem :/ FF wkladam delikatnie w kanał, tak że zachodzi na niego ok 1-2mm reszta jest otwarta. Jesli chodzi o skropliny to mam je caly czas miedzy modem a parownikiem.

zastanawiam sie nad kupnem nowego parownika, ale z grzałkami bo mam juz dosc mokrych kieszeni i plam :/ Jak możecie cos polecić to byłbym wdzięczny, albo pokazac jak dobrze zrobic setup single bo jest masakra
By koronzon
#1570427
Gawlo pisze:
fikaf pisze:Również zamówiłem, właśnie ze względu na te Rba w wersji jednogrzałkowej. Jakoś nie podchodzą mi double coile- przerost formy nad treścią, za dużo dymu, zazwyczaj mało miejsca i kłopotliwy, czasochłonny setup, raczej do klaudczejserów nie należę. Nakręciłem singla w granicach 1ohm i śmiało mogę powiedzieć, że parownik zostanie u mnie na dłużej. Technicznie dobrze rozwiązany, nic nie cieknie, pojemność dobra, smaczek wyśmienity, przeciąg odpowiedni. Bardzo udany parownik.


Też robie grzałki w okolicach 1ohm (kanthal 0,4mm 9 zwojów na srednicy 2,4mm ) stosuje FF#2 cholera mam juz dość, na jednym setupie raz mam wyciek a raz bobra, przed chwila wyciągnąłem moda z kieszeni caly mokry, szlak mnie trafi, czesto zdarza się wycek :/ próbowałem juz na różne sposoby wkladania FF konce proste, ucinane pod skosem caly czas ten problem :/ FF wkladam delikatnie w kanał, tak że zachodzi na niego ok 1-2mm reszta jest otwarta. Jesli chodzi o skropliny to mam je caly czas miedzy modem a parownikiem.

zastanawiam sie nad kupnem nowego parownika, ale z grzałkami bo mam juz dosc mokrych kieszeni i plam :/ Jak możecie cos polecić to byłbym wdzięczny, albo pokazac jak dobrze zrobic setup single bo jest masakra

Przed kupnem Cthulhu v2 spotkałem się z wieloma opiniami że parownik przecieka, mimo wszystko zaryzykowałem i nie żałuję. Watę zmieniam co 4-5 dni (wcześniej Muji teraz FF no.1) i w ciągu niecałych dwóch miesięcy użytkowania wylał tylko raz (nie zakręciłem LQ, chociaż z drugiej strony nadal bardzo rzadko zakręcam przed zalaniem i nie mam problemów z wyciekami).
Do setupów też się specjalnie nie przykladam. Roluje kawałek waty na grubość pozwalającą na swobodne przejście przez grzałkę, obcinam końcówki, delikatnie rozcapierzam i wkładam w kanaliki tak, aby końce były TYLKO zakryte przez piersień od LQ a nie widoczne poza pierścieniem.

[img]//images.tapatalk-cdn.com/16/01/23/4da97ec8d8b9acdbaecde59ef8132ad6.jpg[/img]

Tak to u mnie wygląda, sorry za jakość.
By Gawlo
#1570442
robie dokladnie tak jak Ty, tylko ostatnio przestalem uzywac tego pierscienia trzymajacego wate, i udalo mi sie pare razy zrobic sety ktore byly dobre aczkolwiek kazdy przeciekl chociasz raz, do nalewania lq zawsze zakrecam lq control bo jak nie zamkne to cieknie.
Zaraz spróbuje zrobic tak jak ty na FF#1 i jak bedzie cieklo to mnie tez zaleje :P
By koronzon
#1570456
Gawlo pisze:robie dokladnie tak jak Ty, tylko ostatnio przestalem uzywac tego pierscienia trzymajacego wate, i udalo mi sie pare razy zrobic sety ktore byly dobre aczkolwiek kazdy przeciekl chociasz raz, do nalewania lq zawsze zakrecam lq control bo jak nie zamkne to cieknie.
Zaraz spróbuje zrobic tak jak ty na FF#1 i jak bedzie cieklo to mnie tez zaleje :P

Właśnie zastanawiają mnie tak sprzeczne opinie co do tego parownika. Jak pisałem, nie zakręcam nawet LQ podczas tankowania a i tak nie wylewa (poza wspomnianym przypadkiem).
Pomijam już fakt że z parownikiem sporo chodzę i żadnych problemów z tym nie mam.
Awatar użytkownika
By HDK
#1575183
Dzisiaj dotarł i do mnie. Wszystko na szybko umyte i nakręcony setup "na kolanie". Nic nie cieknie, bobra też nie łapie. Gwinty trochę ostre, ale do zaakceptowania. Airflow optymalny. Chmurka też w porządku. Pierścień od LC chodzi z wyraźnym oporem, ale bez problemu da się go przekręcić. Po kilku godzinach obcowania i jednym baniaku, większych wad nie znalazłem. Jeśli po kilku dniach coś się znajdzie, to na pewno się podzielę. Jedynie uszczelki budzą trochę moje obawy, bo są dość cienkie i były tak zapakowane, że kształtem przypominają raczej zużytą gumkę do włosów. Jednak po zamontowaniu wizualnie są ok, no i też nic nie cieknie.
Awatar użytkownika
By Tecumseh
#1575195
koronzon pisze:
Gawlo pisze:robie dokladnie tak jak Ty, tylko ostatnio przestalem uzywac tego pierscienia trzymajacego wate, i udalo mi sie pare razy zrobic sety ktore byly dobre aczkolwiek kazdy przeciekl chociasz raz, do nalewania lq zawsze zakrecam lq control bo jak nie zamkne to cieknie.
Zaraz spróbuje zrobic tak jak ty na FF#1 i jak bedzie cieklo to mnie tez zaleje :P

Właśnie zastanawiają mnie tak sprzeczne opinie co do tego parownika. Jak pisałem, nie zakręcam nawet LQ podczas tankowania a i tak nie wylewa (poza wspomnianym przypadkiem).
Pomijam już fakt że z parownikiem sporo chodzę i żadnych problemów z tym nie mam.

Potwierdzam, żadnych problemów z wyciekami czy tez futrzakiem.
Awatar użytkownika
By szkielu
#1595309
A ma ktoś może problem z tym,że nie da się przekręcić liquid control bo kręci się razem z podstawą , w której są airhole? Co to może być za przypadłość?
Zmieniłem uszczelki , przesmarowałem gwinty , sprawdziłęm skręcenie trzpienia do bazy RBA ...i nadal ten sam problem :(
Awatar użytkownika
By szkielu
#1595322
Oczywiście. Składałem i rozbierałem go wiele razy :)
W sumie mam takie wrażenie jakby pierścien od LQ klinował się z podstawą i górą. Jak zablokuje podstawę to odkręca górę. Jak zblokuje górę i podstawę to da się przekręcić.
no ale odpada chodzenie z imadłem w kieszeni ;) żeby móc liquid uzupełniac
Awatar użytkownika
By Hugo_cek
#1596033
szkielu pisze:Oczywiście. Składałem i rozbierałem go wiele razy :)
W sumie mam takie wrażenie jakby pierścien od LQ klinował się z podstawą i górą. Jak zablokuje podstawę to odkręca górę. Jak zblokuje górę i podstawę to da się przekręcić.
no ale odpada chodzenie z imadłem w kieszeni ;) żeby móc liquid uzupełniac


Wymień oring pod pierścieniem od LC na ten z górnego dekla (od korka wlewu, że tak powiem). Lc działa wtedy bardzo przyjemnie, ten z góry(oring) można sobie śmiało podarować.
Awatar użytkownika
By HDK
#1596748
Uwaga Panowie na pin plusowy, który mocuje bazę. Kręciłem bez wyczucia i gwint zerwałem. później już się zaczęło wszystko kręcić.
W sumie jest on dość mocno obciążony(pin), bo wszystko trzeba mocno skręcić z powodu tej nieszczęsnej kontroli liquidu, która chodzi mimo wszystko topornie.
Jeśli chodzi o samo użytkowanie, to jest ok. No ale za tą cenę wykonanie mogłoby być lepsze. Chodzi mi głównie o gwinty, które są dość ostre i nie chodzą zbyt gładko. W klonie byłoby to do przełknięcia. W oryginale nie.
By JasnY9546
#1596917
Czy to możliwe, że w moim cthulhu jest uszkodzony oring i powoduje on brak ciśnienia, a przez to mizerny transport? Nie mogę wyciągnąć więcej niż 30w, a i tu po paru zaciągnięciach pojawia się bóbr. Próbowałem już setek ułożeń waty, zawsze to samo - bóbr albo jego połączenie z wyciekami w pozycji leżącej. Walczę od stycznia, ale jakoś ostatnio straciłem już zapał.
Awatar użytkownika
By rafik87
#1596931
JasnY9546 pisze:Czy to możliwe, że w moim cthulhu jest uszkodzony oring i powoduje on brak ciśnienia, a przez to mizerny transport? Nie mogę wyciągnąć więcej niż 30w, a i tu po paru zaciągnięciach pojawia się bóbr. Próbowałem już setek ułożeń waty, zawsze to samo - bóbr albo jego połączenie z wyciekami w pozycji leżącej. Walczę od stycznia, ale jakoś ostatnio straciłem już zapał.

Przyjdź na spota w marcu z parownikiem to obadam go swoim okiem i coś poradzimy ;)

Wysłane z X600
By JasnY9546
#1596955
rafik87 pisze:
JasnY9546 pisze:Czy to możliwe, że w moim cthulhu jest uszkodzony oring i powoduje on brak ciśnienia, a przez to mizerny transport? Nie mogę wyciągnąć więcej niż 30w, a i tu po paru zaciągnięciach pojawia się bóbr. Próbowałem już setek ułożeń waty, zawsze to samo - bóbr albo jego połączenie z wyciekami w pozycji leżącej. Walczę od stycznia, ale jakoś ostatnio straciłem już zapał.

Przyjdź na spota w marcu z parownikiem to obadam go swoim okiem i coś poradzimy ;)

Wysłane z X600


Dobrze się składa, akurat miałem do was wpaść :)

Tak tinOFbeer, próbowałem i nic
By FlashGordon
#1605208
Mam ten parownik. 30min poświęciłem na zrobienie setupu, 2x kanthal A1 0,4 po 9 zwojów 2,5mm w stylu microcoil, 1ohm każdy, czyli 0,5 w równoległym połączeniu. Nośnik FF - 1, przeciągnięte z lekkim oporem (w przypadku muji trzeba dać więcej luzu, bo bardziej puchnie). Do kanałów LQ wsunąłem nośnik tak aby wystawał za obręb pierścienia, następnie lekko igłą podciągnąłem do góry, by już nie wystawał. Nie leje, nie bobrzy, chmura mięsista, gęsta. Smak bardzo dobry.
Pierwszy setup zrobiony niedbale i lał jak cholera. Także zalecam każdemu poświęcić nieco więcej czasu, a parownik się odwdzięczy.

Miałem bawić się w TC i wyższe moce, ale mój kbox 50W, wystarcza, więc chyba daruje sobie ;)
By XED1
#1621895
Wczoraj go zakupiłem :)
Po pierwszym setupie byłem zniesmaczony, ale powalczyłem z nim trochę i dzisiaj już subtank leży na półce a ja odparowuję już czwarty baniak i jest na prawdę bajka :)
Nic nie cieknie, chmurka przyjemna a smaczek bardzo wyraźny co mnie w sumie najbardziej cieszy.
Co do wykonania to nie mam się do czego przyczepić.
Jedyne co mi je pasuje, to to o czym już wcześniej koledzy wspomnieli...opary z AH które paprają boxa i co jakiś czas trzeba przecierać.Po za tym na razie nic nie zauważyłem i mam nadzieję, że tak już pozostanie :)
Awatar użytkownika
By piehot
#1638433
Jeśli ma wymiary 22mm x 29mm to powinny pasować te od Zephyrus v1 i v2
By XED1
#1660934
Używam już go prawie dwa miesiące i stwierdzam, że to najlepszy parownik jaki miałem :)
Smak kozacki, chmura ogromna, żadnych wycieków ( może leżeć na boku całą noc i nawet kropeczki nie ma).
Trzeba z nim troszkę się pobawić, ale nie ma nic za darmo ;p
Awatar użytkownika
By patrykowski
#1693815
Zastanawiam się nad nim jako zapas na przyszłość, ale mam pytanie zanim go kupię. Jestem przyzwyczajony do Neboxa, czyli takiego Subtanka z max otwartym AH. Czy na Cthulhu przepływ powietrza jest odpowiedni na dopłucne chmurzenie? Bardziej jedna grzałka niż podwójna.
Awatar użytkownika
By tunajerzy
#1693848
Z czystym sumieniem mogę polecić. Parownik trochę zapomniany, nawale nowinek a szkoda. Przepływ powietrza jest trochę większy, niż w subtanku mini, więc nie ma problemu z wapowaniem dopłucnym. Tylko z takim subtankiem, mogę porównać. Po zakupie, warto zwrócić uwagę, czy właściwe oringi są we właściwych miejscach. Zdarzały się problemy z liquid control, spowodowane niewłaściwym oringiem.
By XED1
#1694076
Jeden z dwóch moich ulubionych :)
Polecam jak najbardziej, co do przepływu powietrza jest naprawdę spory ;)
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.