EPF
Masz problem techniczny lub odkryłeś ciekawe rozwiązania? Podziel się z innymi!
By xTremo
#1801166
Hej od paru dni przesiadłem się na smoka r150 (micro one) i już od pierwszego zalania czułem, że liquid wycieka, moja teza się powtórzyła nie raz.
Najgorzej jest jak przechyle lekko w prawo od razu widzę jak się wylewa, co może być przyczyną?
Uszczelki okej, grzałka też dobrze zamontowana, znajomy wspomniał o tym, że mogą waciki przeciekać, dobrze myśli?
Awatar użytkownika
By Ariusz
#1801168
Przeciekanie przez watkę może być przyczyną przecieków, ale niedużych. Często jest to jednak uszczelka pod grzałką, która wygląda na dobrą, ale taką nie jest. Gdy wkręcasz grzałkę i czujesz na końcu nagły i twardy opór, nie czujesz pracy uszczelki, to na 99% cieknie tamtędy.
By xTremo
#1801169
@Eilchner Mogłeś już napisać przynajmniej coś mądrego, nie będę surfował po całym necie, bo mogę tutaj uzyskać odpowiedź od razu. Takie posty powinny być brane pod spam.
Szukajka działa, przejrzałem parę tematów, każdy miał inny problem, więc wolałem napisać tutaj ;)
@Ariusz Przecieki są dość spore, więc wykluczamy watkę, okej sprawdzę tą uszczelkę, dzięki.
Awatar użytkownika
By Ariusz
#1801180
Z tymi uszczelkami pod grzałkami jest tak do bani, że gdy ich nie czuć podczas wkręcania, to na bank za mała, a gdy wydaje się być w porządku, może być też za duża i gdzieś tam może się zawijać, krzywo przylegać. Ja załatwiłem to kiedyś tak, że wywaliłem ten oring zupełnie, z buteleczki po liquidzie wyciąłem małą płaską uszczelkę i umieściłem ją POD grzałką. Przykręcając grzałkę dociskałem ją i wtedy miałem pewność, że zadziała. I działała :)
By xTremo
#1801191
Za wszystkie niedopatrzenie z góry przepraszam, nigdy problemów nie miałem więc tych Waszych wszystkich pojęć nie jestem w stanie zrozumieć, analogi się nie psuły ;)
@Krasnal45 To znaczy?
@Tymon78 https://prnt.sc/gbz6c9 https://prnt.sc/gbz7xt ponownie zdjęcia uszczelek
Śmieszne jest, że ten smok jest nowy i uszczelki na starcie mogą być do wymiany.
Awatar użytkownika
By Tymon78
#1801192
Wymień w takim razie wszystkie uszczelki jakie masz w komplecie. Widzisz, to sposób najłatwiejszy.
Druga opcja : nitka pod oringiem (parę zwoi nitki).
Nikt nie mówił że będzie pięknie (chyba tylko że sprzedawca).
Awatar użytkownika
By Ariusz
#1801195
Krasnal45 pisze:
xTremo pisze:@Krasnal45 To znaczy?

To znaczy, że jest to parownik podciśnieniowy i do baniaka z żadnej strony nie ma prawa przedostawać się powietrze. Jeżeli gdziekolwiek się przedostanie, musi lać.


Czyli jeśli po wkręceniu cupa jest zwiększone ciśnienie wewnątrz baniaczka, to to może spowodować - i powoduje możliwość wycieków. Jeśli go nie ma, albo od góry uszczelka jest nieszczelna, to powinno raczej pomóc w wyeliminowaniu lania od dołu :)
Awatar użytkownika
By Ariusz
#1801199
Po prostu nie sądzę, żeby w baniaczku podciśnienie "trzymało" liquid. Z powodu takiego, że po napełnieniu parownika i zakręceniu cupa ciśnienie się w nim zwiększa, co powoduje mocniejsze nasiąkanie watki i tym samym wyciek. Zanim pojawi się podciśnienie związane z ubywaniem liquidu, ten liquid... ubywa :) I bynajmniej nie z powodu braku podciśnienia, tylko zazwyczaj wadliwych uszczelek :)
Awatar użytkownika
By Tymon78
#1801201
"Zasada podciśnienia" dotyczy 80% dzisiejszego sprzętu, od kangertech T3, vivki, kayfuna (protoplasta mtl). Dlaczego teraz ma być inaczej. Podaj swoje rozwiązanie @Ariusz
Awatar użytkownika
By Ariusz
#1801205
Jeżeli wkręcam cupa i zwiększam tym samym ciśnienie wewnątrz zbiornika, ile czasu - ile liquidu musi ubyć, żeby - najpierw to ciśnienie wyrównać, potem żeby powstało podciśnienie? I co w tym czasie "trzyma" liquid w zbiorniku?
Podciśnienie oczywiście to robi, ale znacznie później. Zanim się pojawi, coś musi powodować, że ten liquid nie wycieka...
Tym czymś są sprawne/dobre uszczelki i dobrze ułożony setup/dobra grzałka :)
Moim zdaniem :)
By Krasnal45
#1801208
Ariusz pisze:Jeżeli wkręcam cupa i zwiększam tym samym ciśnienie wewnątrz zbiornika, ile czasu - ile liquidu musi ubyć,

Może jedna kropelka która dodatkowo nasączy nośnik w grzałce :mrgreen:
Proszę Cię, przestań zmieniać fizykę bo Einsteina i tak nie dogonisz :mrgreen:
Awatar użytkownika
By Marksista
#1801209
Ariusz pisze:Po prostu nie sądzę, żeby w baniaczku podciśnienie "trzymało" liquid. Z powodu takiego, że po napełnieniu parownika i zakręceniu cupa ciśnienie się w nim zwiększa, co powoduje mocniejsze nasiąkanie watki i tym samym wyciek. Zanim pojawi się podciśnienie związane z ubywaniem liquidu, ten liquid... ubywa :) I bynajmniej nie z powodu braku podciśnienia, tylko zazwyczaj wadliwych uszczelek :)

Na czas napełniania zamykasz dopływ LQ do grzałki. Utrzymywanie LQ bez wycieków to nie tylko podciśnienie, także sposób "owatowania" grzałki, gęstości LQ i tego jak mocno otwierasz LC.
Fizyka płynów. Ot co.
Awatar użytkownika
By Ariusz
#1801211
Marksista pisze:Na czas napełniania zamykasz dopływ LQ do grzałki. Utrzymywanie LQ bez wycieków to nie tylko podciśnienie, także sposób "owatowania" grzałki, gęstości LQ i tego jak mocno otwierasz LC.
Fizyka płynów. Ot co.

Tak, zamyka się i co to oznacza? Że ciśnienie się zwiększa, o tym pisałem.

Nie zmieniam @Krasnal45 praw fizyki :) Tylko skoro tak kurczowo trzymacie się teorii podciśnienia trzymającego liquid, to wyjaśnijcie mi proszę, co trzyma ten liquid wtedy, gdy panuje nadciśnienie?
By Krasnal45
#1801213
Gdzie ty masz to nadciśnienie? Podczas przykręcania capa?Już Ci napisałem, że jest ono tak ogromne, że będzie w stanie popchnąć do przodu może jedną kropelkę....
Nie panowie, ja już dziękuję za tę dyskusję :mrgreen:
Przy szczelnym baniaku, możesz odkręcić bazę z dołu i nic z baniaka już nie ma prawa wylecieć.
Awatar użytkownika
By Ariusz
#1801216
Ależ ja doskonale wiem, o czym mówisz :) Tylko że:
Przy używanej już i nasączonej watce, po zalaniu, mogę się bawić wkręcając i wykręcając cup i obserwować, jak poziom liquidu obniża się lub podnosi. Różnica poziomów może wynieść 2, nawet 3 mm, w malutkim Merlinie. Uważam, że dokręcenie tworzy relatywnie spore ciśnienie, mogące z powodzeniem spowodować wylanie się liquidu. Jednak po zakręceniu nic nie cieknie... Przy właściwym setupie, rzecz jasna :)
Awatar użytkownika
By McGrinn
#1801275
Ariusz pisze:Ależ ja doskonale wiem, o czym mówisz :) Tylko że:
Przy używanej już i nasączonej watce, po zalaniu, mogę się bawić wkręcając i wykręcając cup i obserwować, jak poziom liquidu obniża się lub podnosi. Różnica poziomów może wynieść 2, nawet 3 mm, w malutkim Merlinie. Uważam, że dokręcenie tworzy relatywnie spore ciśnienie, mogące z powodzeniem spowodować wylanie się liquidu. Jednak po zakręceniu nic nie cieknie... Przy właściwym setupie, rzecz jasna :)


Masz rację. Dokręcanie górnego cupa może jak najbardziej powodować wtłaczanie LQ do "komory spalania" - o ile parownik nie ma LC lub ma nieszczelny.
Awatar użytkownika
By PucH2
#1801276
Z tą "komorą spalania" to żeś pojechał. Pewnie dlatego cieknie bo się nie odpala. :lol:
Awatar użytkownika
By PucH2
#1801278
Pośmiałem się czytając. @xTremo zmieni liquid o większej zawartości gliceryny lub bez wody i smok ozdrowieje. Tak jest doktory.
Awatar użytkownika
By McGrinn
#1801279
@PucH2

No przecież było w cudzysłowie :wink: :lol: .

@Krasnal45

A nie wiem czy taki jest, spotkałem się takim o nieszczelnym LC :wink: . W każdym razie górny cup zadziała w takim przypadku jak tłok pomki.

@PucH2

Najprawdopodobniej tak będzie.
Awatar użytkownika
By McGrinn
#1801285
Krasnal45 pisze:
McGrinn pisze: W każdym razie górny cup zadziała w takim przypadku jak tłok pomki.

Od momentu zetknięcia się capa z uszczelką (oringiem) do momentu końcowego dokręcenia, czyli jakieś 0.1, może 0.2mm :lol:


Owszem. Poparłem tylko częściowo rozumowanie kolegi, nie wiem do czego pijesz :wink: .
By Krasnal45
#1801286
@McGrinn
Ja do niczego nie piję :mrgreen: Tylko ten "tłok pompki".... :mrgreen: Wybacz, dawno się tu tak nie ubawiłem.

A już to:
Różnica poziomów może wynieść 2, nawet 3 mm, w malutkim Merlinie

... to całkiem rozwaliło system :lol:
Ostatnio zmieniony 23 sie 2017, 20:03 przez Krasnal45, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Timi
#1801287
@Ariusz
Prosta sprawa.
Odkręć sobie górny cap np. w TGT3, K5, Bachalorze itp. Otwórz LC i obserwuj potop :wink:
Oczywiście w prawidłowo zrobionym setupie czyli z delikatnym nadtransportem. Jak napchasz waty ile wlezie w kanały to potopu nie będzie. Zaobserwujesz jedynie lekki przeciek i to po dłuższym czasie. Ale co to za wapowanie na tak "uszczelnionym" parowniku *BLUSH*
Awatar użytkownika
By McGrinn
#1801288
@Krasnal45

Chodziło o zasadę działania, porównanie, nie powiedziałem, że wytłoczy cały baniak :wink: .

Aaaa to jakoś pominąłem w jego wypowiedzi... żadne 3 milimetry, kilka kropel może.
Ostatnio zmieniony 23 sie 2017, 20:05 przez McGrinn, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By PucH2
#1801289
Nie spierać się bo smok zdechnie. Lekarstwo podane i wątkotwórca będzie bestie leczył. A pompki mu nie ruszamy bo nie wypada o tej godzinie :lol:
Awatar użytkownika
By Tymon78
#1801290
Ajjajajajaj, jeszcze dwa lata temu byłem bardziej obeznany, teraz robię swoje i nie mam biedy. Niestety brakuje mi argumentów.
Ten temat robi się stary....
Awatar użytkownika
By Gabriel
#1801302
@Krasnal45 przecież dużo jest jeszcze parowników podciśnieniowych, niemających LC. Dla przykładu: Zephyrus, Zephyrus v2, Goblin mini v2, Diablo RTA, Toptank, Bellus, Ijoy Tornado, Hastur i cała gama Smok-ów. Naturalnie wszystkie one mają tak zwany Top filling. :beer:
Baza nikotynowa

Siema. Tak jak w temacie. Poszukuję jakiegoś skle[…]

ursa nano miga 3 razy na biało

Przy włożonym podzie przy zaciąganiu się dioda mig[…]

https://i.ibb.co/Q6VVz26/freemax-gal[…]

JBL SMOKE BOX (JBL GO E-PAPIEROS)

Witam forumowiczów. Jest to mój pierwszy post w[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.