EPF
Akumulatory stosowane w e-papierosach.
Awatar użytkownika
By szpenio
#1302234
A czy któryś z kolegów szczęściarzy, może cyknąć fotki tulejek przedłużających?
Ciekawi mnie czy tak jak w oryginale mają to przewężnie na rancie zapewniające trzymanie linii prostej z częścią stałą ;)

Klapnięte z N910c
Awatar użytkownika
By Rolnik
#1305855
Male porownanie
Lewy (jest lewy) :lol:
Prawy oryginal :)
generalnie widac na fotach roznice w samym przycisku/blokadzie, radelkowanie (klon bardziej jodelkowe, oryginal punktowe i oczywiscie sama elektronika/plytka wizualnie inna)
Widac rowniez (moim golym okiem) ze material jest deko inny pozatym w oryginale czuje pod palcem delikatna strukture na samym modzie(prawdopodobnie inaczej obrabiany na maszynie) klon gladki jak tylek noworodka, przycisk w klonie deko "twardszy" i toporniej dziala blokada.
Gwinty w klonie jakby luzniej/lzej chodzily niz w oryginale.
Jakie wartosci pradowo/przeplywowe ma klon to hgw (nieznam sie na tym) :)
Kto kupi Skarabäusa i chce miec pewnosc, ze oryginal niech wymaga rachunku, oryginalnego opakowania, karty itd. chyba, ze ma oba do porownania
Tyle tego

pzdr
rolnik


















Na koniec plytka niech kazdy osadzi gdzie oryginal :)



By nanak
#1305886
Uzupełniając jeszcze o informację o działaniu elektroniki i wskazań diody : mod nie posiada odcięcia zasilania, a dioda wraz ze spadającym napięciem świeci coraz słabiej, aż do całkowitego wygaśnięcia. Do tej pory udało mi się rozładować dwa ogniwa Samsung 25R w modzie (grzałka w TGT 1,1 Ohm'a), po wygaśnięciu diody i wyjęciu ich pomiary napięcia wskazywały 3,06 i 3,08 Volta, przy czym wapowanie możliwe było do samego końca z odczuwalnym spadkiem mocy rozgrzewania grzałki, jednak nie wymuszało wcześniejszej zmiany ogniwa, a powiedziałbym nawet, że mimo wygaszonej diody można by jeszcze przez jakiś czas ogniw używać, jednak dla bezpieczeństwa chemii ogniw lepiej trzymać się właśnie wskazania diodowego. Podsumowując : klon bardzo efektywnie wykorzystuje energię zgromadzoną w ogniwach i pozwala na odparowanie potężnych ilości LQ, bijąc "na głowę" klasyczne mechaniki - te dwa ogniwa pozwoliły na odparowanie niemal pięciu zbiorników w TGT, co daje ponad 20ml liquidu.
Awatar użytkownika
By Rolnik
#1306219
Chcialbym jeszcze zwrocic uwage na drobna roznice w samej glowicy klona. Po przykreceniu K4 (oryginala) wystepuje mala szpara czego niemam w oryginale.
Ten przypadek mialem tez 2 miesiace temu z oryginalem i musialem deko "dopilnikowac" izolator kayfuna, napewno w tym przypadku jak bym go jeszcze deko podpilnikowal to by tez to zniknelo w klonie. Ale teraz wiem na bank, ze jest jakas mala roznica/tolerancja w samych glowicach tych 2 zasilan.
Wiadomo, ze pin w glowicy nie jest regulowany bo taki byl zamyslunek w oryginale, zeby byly jak najmniejsze "straty pradowe". Kayfun na focie jest "zaopatrzony" w konnektor 23mm pin plusowy dokrecony do konca, foty robione deko niewygodnie 1 lapa i ceglofonem

pzdr
rolnik



Awatar użytkownika
By MarioBernatti
#1306288
Rolnik pisze:Chcialbym jeszcze zwrocic uwage na drobna roznice ...

"złej tanecznicy przeszkadza rąbek u spódnicy" :)
Jak na klona 5 razy tańszego to jak dla mnie wykonanie jest ogólnie bardzo dobre.
Tak, czasami o milimetr różni się od oryginała :)
Awatar użytkownika
By Rolnik
#1306343
tam jest moze 1 setka roznicy :) chcialem poprostu wylapac jak najdokladniej wszelakie odchylki, generalnie jak piszesz za ta kase wykonanie jest okidoki.
Mam teraz w lapie Skarabeusza + K4 z moimi pierscionkami i tytanowymi dripami za jakies 380€ nie biore tego na zewnatrz bo juz raz mialem padalca i szkoda a w drugiej lapie przygotowalem zestaw dla szwagra tez K4 + Skarabeusz za jakies 50€ bedzie sie cieszyl jak mlode ciele i latal z nim po hali produkcyjnej tym mozna walnac o beton i nie bedzie szkoda :)

pzdr
rolnik
Awatar użytkownika
By sawas
#1306369
Co właściwie ludzie w tym widzą? Bo zrozumiałem tylko tyle, że miga diodka, jak akus pada. Coś jeszcze, bo jakoś nie rozumiem sedna sprawy?
Awatar użytkownika
By Rolnik
#1306383
Sedno sprawy jest takie, ze to co pisze producent oryginala to mamy znikome spadki/straty pradu zasilanie--->parownik :) np. dla tych co jaraja na 0,1ohm
przytocze cytat:
(Volt-Drop)

Spannungsverlust @ 10A: ca. 0.02V
Spannungsverlust @ 20A: ca. 0.04V
Spannungsverlust @ 30A: ca. 0.07V


oczywiscie niemam pojecia jak wychodza te spadki w klonie

pzdr
Ostatnio zmieniony 14 lut 2015, 19:56 przez Rolnik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By MarioBernatti
#1306386
Po prostu zasilanie dobrze wykonane, z dobrymi parametrami prądowymi.

A cały och i ech dla modelu to nakręcili posiadacze oryginałów widząc w nim chyba jakieś tajemne moce, przez to ze jest tam troche elektroniki dla przycisku i lampeczki :)
Taka samo nakręcająca się sekta klientów tej samej firmy :)
Awatar użytkownika
By Mutango
#1306394
Sednem sprawy jest elektroniczny włącznik bezstratny (mosfet). Dla porównania włącznik klasycznego moda mechanicznego powoduje straty od kilku, do kilkudziesięciu procent strat (dużo zależy od stanu czystości). A więc w skrajnych przypadkach, ktoś z tego samego ogniwa, może odparować dwa razy więcej płynu, niż na zaniedbanym, zasyfionym mechaniku, gdzie włącznik grzeje się, i tym samym zużywa tyle samo energii co grzałka.
Awatar użytkownika
By sawas
#1306396
Już zrozumiałem po wyjaśnieniu rolnika, ale dzięki.
Nie wiedziałem za co odpowiada mosfet, teraz już wiem ;)
Awatar użytkownika
By Rolnik
#1306405
Jak dlamnie jedna z najwazniejszych funkcji/uproszczen jest to, ze wsadzi sie akusa zakreca dupcie i sie cmi :) jak praktycznie w kazdym teleskopie np. starym SVD.
W "normalnym" mechaniku robimy cuda-niewidy z ustawianiem glowicy, przycisku, wymiany srubek, skrecanie, rozkrecanie, podkladanie magnesow itd. zeby jakis akus spasowal i wkoncu to zagralo :)

pzdr
rolnik
Awatar użytkownika
By szperaczz
#1306413
No bez przesady z tymi cudami. We wszystkich mechanikach jakie miałem te zabiegi były zbędne.
Co do spadków tu podanych trochę byłbyś sceptyczny, ale może i tak jest.

.........
Awatar użytkownika
By jsakic19
#1310715
Używam już kilka dni tego klona Skarabeusza z FT, nie mam porównania z oryginałem ale stwierdzam, że to teraz najlepszy mój mechanik jeżeli chodzi o wydajność prądową. Pobił wszystkie moje klony Nemesisów. Zostało to stwierdzone bez użycia miernika :D
Awatar użytkownika
By ramti
#1311199
Ja też mam tego z ft wykonanie jak na klona bardzo fajne :-). Tylko dwa minusy znalazłem. Jeden to elektronika, a mianowicie jak włożę drugą stroną baterię to wibruje i dioda świeci na czerwono super :-), lecz jak mam parownik wkręcony to wtedy autofire jest non stop :-P (autofire + wibracja + dioda). Czy też tak macie w swoich klonach? I pytanie czy w oryginale jest podobnie?
Drugi minus to dolny kap bez bateri wkręce do końca a z baterią już nie (bateria flat top). Tak ma być czy coś jest skopane?


Sorry za jakość zdjęcia.
Awatar użytkownika
By Rolnik
#1311206
Wszystko jak w oryginale.
2 minus to jest plus bo pasuje każdy akus :) jak to w teleskopie
Możesz przyciąć wszystkie akusy i będzie równo :bry
W dolnym deklu są specjalne nacięcia/rowki żeby lepiej akusy "kontaktowlo" w oryginale są bardzo ostre, wżynają się wręcz do akusów
pzdr
Awatar użytkownika
By d1roman
#1314732
MarioBernatti pisze:Edytka do mojego wcześniejszego opisu.

Blokada u mnie działa, za delikatny byłem :)
Koledzy mi pokazali, jak to sie robi :)



MarioBernatti pisze:Po prostu zasilanie dobrze wykonane, z dobrymi parametrami prądowymi.

A cały och i ech dla modelu to nakręcili posiadacze oryginałów widząc w nim chyba jakieś tajemne moce, przez to ze jest tam troche elektroniki dla przycisku i lampeczki :)
Taka samo nakręcająca się sekta klientów tej samej firmy :)

Tajemną mocą może być dla niektórych np. próba zablokowania przycisku :mrgreen:
Awatar użytkownika
By MarioBernatti
#1315246
Szczególnie jak to własnie było cienko sklonowane
Obcęgami nie chciało mi sie działać :)

Zobaczymy w dwu następnych egzemplarzach jak bedzie
Niby do trzech razy sztuka :)
Awatar użytkownika
By jsakic19
#1315301
MarioBernatti pisze:Obcęgami nie chciało mi sie działać :)


Myślę, że jednak tu nie o obcęgi się rozchodzi :mrgreen: Przyznaj się lepiej, że nie wiedziałeś o co kaman z tym przyciskiem ;)
Awatar użytkownika
By gregbard
#1338362
Ok... głowica w nim jest na wcisk czy na gwincie wkręcana?
Awatar użytkownika
By szpenio
#1338397
Głowica jest na wcisk.
Nie może być wykręcana ponieważ elektronika od strony gławicy jest do niej przylutowana.
Z boczku jak wiadomo jest przycisk, wiec na logikę nie da się tym obrócić w żadną strone.
Zresztą gdzieś na YT jest filmik jak koleś wyciąga całość z rurki :)

Klapnięte z N910c
Awatar użytkownika
By Rolnik
#1338401
Generalnie caly mod jest nierozbieralny (oprócz rozkrecanych czesci samej tuby)
Dampfmacher podczas prezentacji oryginalu (YT) mial do dyspozycji od SmokerStore sam "modul srodka i przycisku" do celow pokazowych.
Ale wierze w forumowych specjalistow, napewno to rozpracuja na czynniki pierwsze i przy odrobinie zdolnosci przerobia go na Skarabäus klon PRO2 :kulam

pzdr
rolnik
11:45 widac bebechy :)
Awatar użytkownika
By maksioo
#1344626
Tak wiec dotarl i do mnie, Typhoon z ft;) wykonanir bardzo ladne, gwinty chodza lekko, zadnycj zadziorow, spasowanie rowniez bardzo dobre. Z klonem GT II wyglada poprostu wspaniale. Dioda swieci na zielono, nie udalo mi sie jeszcze doprowadzic do minimalnego rozladowania aku. Natomiast gdy odwrocilem bieguny dioda zaswiecila sie na czerwono i zawibrowal. Pytanie czy jesli aku juz jest u kresu dioda zacznie swiecic na czerwono czy tylko bedzie swiecic slabszym swiatlem?? A i jeszcze jedno, wymiarami zblizony do hektora ale waga duuzo mniejsza. Tak prezentuje sie z GT II i bell cap'em


Awatar użytkownika
By seiken
#1344644
maksioo pisze:Pytanie czy jesli aku juz jest u kresu dioda zacznie swiecic na czerwono czy tylko bedzie swiecic slabszym swiatlem??

Będzie świecić coraz słabiej a potem zgaśnie
Awatar użytkownika
By maksioo
#1345628
Nie, dokrecam dolny cap wylazi gorny, brak reakcji na wciscniecie guzika, rano dzialal pozniej juz nie:/
By nanak
#1345639
Górny cap z przylutowaną elektroniką jest na wcisk, trafił Ci się luźniej osadzony, mod doznał wstrząsu (może podczas upadku), albo użyłeś zbyt dużej siły przy dokręcaniu dolnego capa i jedno z tych zdarzeń spowodowało poluzowanie i obecne wysuwanie się górnego capa. Problemem może być przemieszczenie się górnego capa (z elektroniką) w "normalnej" pozycji przycisku, bo mógł on uszkodzić mikrowłącznik, ale tego dowiesz się wyjmując cap z elektroniką całkowicie z rurki. Pamiętać jednak należy, by najpierw ustawić przycisk w pozycji "zablokowany", bo tylko wtedy jest on odsunięty on microswitcha i nie naraża go na uszkodzenia podczas przemieszczania się elektroniki w rurce.
Awatar użytkownika
By maksioo
#1345787
Spoko, moge go wyciagnac bez problemu. Microswitch zalacza sie ale tylko na nanosekunde. Jest jakas mozliwosc naprawienia go czy tylko wymiana poprzez wylitowanie i wlutowanie?? Co do przycisku tak robilem, podciagalem, blokowalem i tak wyciagalem elektronike. Mod nie upadl, ewentualnie faktycznie zbyt mocno dokrecilem.
By nanak
#1346165
Myślę, że można prościej niż klejenie na stałe : niewielka ilość folii aluminiowej i wstawienie capa na wcisk powinno być stabilne, a co najważniejsze nadal rozbieralne,
ale najpierw trzeba zdiagnozować, czy na pewno to tylko mikroswitch jest uszkodzony i wymienić go, najlepiej w jakimś serwisie elektronicznym/komórkowym.
Awatar użytkownika
By Isia
#1412112
I ja od tygodnia go mam :) *TANIEC* ,ostatnim moim mechanikiem był IHM kolegi darekz (styczeń 2012) od tamtych czasów nie kupiłam żadnego,bo mi przycisk w dupce nie odpowiadał :( ,ten ma to co lubię :D
przycisk z boku
jest lekki i ładnie wygląda - babski punkt widzenia :lol:
mogę różne akumulatory załadować
ma płaską głowice i możliwość jej regulacji przez pierścień
dzięki elektronice jaka tu jest pali ładnie-równo
nie muszę martwić się,że rozładuję do ''0'' akumulator
nic nie musiałam kombinować,aby go odpalić
po prostu działa jak powinien *ISH* :D
Awatar użytkownika
By skrzypekq4
#1436367
moj chinski pazdzierz, powiedzial dzisiaj papa... nie podaje napiecia, dioda sie nie swieci; przy odwrotnym wlozeniu aku, prawidlowo swieci na czerwono i brzeczy. elektronike wygrzebalem ze srodka, nie widac na niej nic spalonego, nie smierdzi spalenizna, nie bylo niczym zalane. profilaktycznie wykapalem w IPA, rozebralem i przeczyscilem mikrostyk. niestety bez efektu... :(
przytrafilo sie komus cos takiego? jakis pomysl lub patent na naprawe? najprosciej byloby pewnie wymienic cala elektronike, tylko pojecia nie mam skad ja wziac? moze ktos z Was wie gdzie to zdobyc, albo oryginalna gdzie mozna nabyc?
Awatar użytkownika
By Rolnik
#1436385
Tu masz ory od Pro

To jest tylko service/wymiana/upgrade na Pro, nie sprzedaja elektroniki czyli wyslesz starsza wersje i wymienia na nowa.
Ciekawe jak by zareagowali jak bys wyslal tam clona :D

pzdr
Awatar użytkownika
By Pamoko
#1436399
Od kilku dni jestem i ja właścicielem klona Skarbeusza. Zgadzam się z opinią @Isi z poprzedniej strony wątku. Ładny, prosty w obsłudze, uniwersalny jeżeli chodzi o baterie (wszystkie wchodzą - zaleta "teleskopowego" zakręcania). Blokada też chodzi bardzo ciężko. Na początku nie chciała wcale:), ale kilka razy pomogłem kombinerkami i trochę się "poluzowała". Wielkość jak dla mnie optymalna, a z batką 18350 jest śmieszna :lol: Kayfun 4 z dripkiem jest dłuższy od moda :wink:


Awatar użytkownika
By d1roman
#1436556
Rolnik pisze:
Tu masz ory od Pro

To jest tylko service/wymiana/upgrade na Pro, nie sprzedaja elektroniki czyli wyslesz starsza wersje i wymienia na nowa.
Ciekawe jak by zareagowali jak bys wyslal tam clona :D

pzdr


Bitte schicken Sie Ihren Skarabäus inklusive des Upgrade-Beleges zu uns, da sonst die Zuordnung Ihres Gerätes nicht gewährleistet ist.

A więc nie tak do końca, że nie sprzedają. Chodzi o to, że jeśli im nie wyślesz Skaraba i nie przełożą elektroniki osobiście, nie gwarantują poprawnego działania.
Awatar użytkownika
By Rolnik
#1436605
@d1roman, mylisz pojecia albo nie rozumiesz co oni pisza po niemiecku :) SmokerStore robi tylko i wylacznie wymiane calej elektroniki (lacznie z przyciskiem) w "starej" rurce.
Wypelniasz odpowiedni formularz placisz kase i do tygodnia masz "starego" Skarabäusa z nowymi bebechami (mam ten temat oklepany) dla tego starego sprzedalem dolozylem 7 dych i mam w tej samej cenie nowego (nowa rura/graver itd.) Wizualnie jest tylko mala zmiana przy guziorku ( w starym miejsce do blokady w nowym tego brak bo 5-cioklik) i sama zakretka/dupa jest deko inna (z izolatorem) i jest brak wibratora :lol:

pzdr
Awatar użytkownika
By d1roman
#1436623
Rolnik pisze:@d1roman, mylisz pojecia albo nie rozumiesz co oni pisza po niemiecku :) SmokerStore robi tylko i wylacznie wymiane calej elektroniki (lacznie z przyciskiem) w "starej" rurce.
Wypelniasz odpowiedni formularz placisz kase i do tygodnia masz "starego" Skarabäusa z nowymi bebechami (mam ten temat oklepany) dla tego starego sprzedalem dolozylem 7 dych i mam w tej samej cenie nowego (nowa rura/graver itd.) Wizualnie jest tylko mala zmiana przy guziorku ( w starym miejsce do blokady w nowym tego brak bo 5-cioklik) i sama zakretka/dupa jest deko inna (z izolatorem) i jest brak wibratora :lol:

pzdr

Przelej mi 70€ na konto, :D to za tydzień udowodnię Ci, że elektronika będzie u mnie i
daruj sobie ten opis Skarabeusza,- przeczytaj co jest napisane w moim podpisie. :mrgreen:

Bez urazy, ale nie tylko Ty znasz język i nie rób się bardziej niemiecki niż rodowity Niemiec.
Tak gwoli informacji mieszkałem i pracowałem w DE ponad dekadę swojego życia i nie były to sezonowe wyjazdy na budowę lub zbiór ogórków. :lol:
pozdrawiam, bez odbioru
Awatar użytkownika
By skrzypekq4
#1441104
ponowie pytanie o ta elektronike do klona, widzial ktos moze takowa w jakims sklepie albo gdzies...? ewentualnie pomysl wpadl mi jeszcze taki, zeby zrobic nowa plytke na mosfecie, tylko nie wiem jaki mosfet najlepiej do tego wybrac? oryginalna odpuszczam, bo to m ija sie jednak z celem, zeby do klona ja pakowac, no i z tego co czytam, to chyba i delikatnie sie rurka zmienila aby ta PRO mozna bylo zaaplikowac...
Awatar użytkownika
By d1roman
#1441236
Takiej samej elektroniki do klona Skaraba w PL nie kupisz. Ale czy nie prościej byłoby dowiedzieć się w serwisie GSM lub RTV, co jest uwalone i ten element wymienić?
Awatar użytkownika
By skrzypekq4
#1441245
przejzalem ta plytke pod lupa, to na tych czesciach nawet zadnych oznaczen nie ma :( nie sadze, aby jakis serwis RTV czy GSM, zechcialby cokolwiek z tym robic, nie wiedzac z czym ma do czynienia...
Awatar użytkownika
By d1roman
#1441288
Krasnal45 pisze:@d1roman, powodzenia w poszukiwaniu fachowca, który się podejmie naprawy tego ustrojstwa :wink:

Powodzenia życz komu innemu, ja mam ory :mrgreen:
Awatar użytkownika
By gregbard
#1441294
skrzypekq4 pisze:przejzalem ta plytke pod lupa, to na tych czesciach nawet zadnych oznaczen nie ma :( nie sadze, aby jakis serwis RTV czy GSM, zechcialby cokolwiek z tym robic, nie wiedzac z czym ma do czynienia...

Jeśli płytkę masz już wydłubaną, winowajcą jest najprawdopodobniej uwalony mosfet, w serwisie powinni sobie poradzić z dobraniem czegoś o niskim RDSOn i parametrach pewnie zbliżonych do tych stosowanych w homemade boxach na mosfecie. Dont panic, nie zapytasz nie będziesz wiedział. Masz może zdjęcia swojej płytki?
Awatar użytkownika
By gregbard
#1441308
Krasnal45 pisze:
...najprawdopodobniej...

Słowo klucz. Jak staniesz nagle autem na drodze, to NAJPRAWDOPODOBNIEJ zabrakło Ci benzyny :mrgreen:

Toż najlepiej usiąść i se popłakać... Od pisania ani w baku benzyny nie przybędzie, ani elektronika się nie naprawi. Na płytce jest raptem kilka części, w tym microswith który jest do sprawdzenia i wymiany samodzielnie...
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.