EPF
Akumulatory stosowane w e-papierosach.
Awatar użytkownika
By MarioBernatti
#1296601
nanak pisze:Faktycznie, mój błąd, bez obciążenia spadki są w większości modów znikome, a z parownikiem z kolei wszystko będzie uzależnione od oporności grzałki i kondycji ogniwa.


Czyli konkluzja w drugą strone, zasilanie jako rurka mało ważne :)
Awatar użytkownika
By agregat76
#1296603
Z tematu o oryginale:
E-JACK pisze:
aszer pisze:Jeszcze jedno pytanie czy też tak macie że długo wytrzymują baterie.Jade na jednej od wczoraj rano i nic non stop zielone już z niepokojem patrzę kiedy zaświeci sie czerwone.
Przez taki czas już dawno w innych modach wymieniam baterie na nowe.


Spokojnie, na pewno jak przestanie świecić można wymieniać baterię. Samo urządzenie nie odcina napięcia i można wapować nawet kiedy lampka zgaśnie ale to już lecimy na oparach. Jeśli dobrze się przyjrzeć to natężenie diody słabnie z czasem.
Czerwona dioda zapali się tylko jeśłi włożymy odwrotnie baterię. Można sprawdzić bez dokręconego parownika. Nic się nie popsuje ale Skarbek stanie się wibratorem :lol:

seiken pisze:No po trzech dniach używania muszę przyznać ,że jestem bardzo zadowolony ze robala :mrgreen:
akumulator 18650 30A starcza w moim przypadku na półtora dnia palenia ok 10ml liqidu co daje taki praktycznie sam wynik jak
na oku ustawionym na 15W *GOOD* do póki świeci zielona dioda praktycznie nie czuje spadku jakości palenia
Na takim samym akumulatorze na innych modach mechanicznych czas ten wynosił max 6h i 4ml liqidu najdłużej było to na podróbie nemka :mrgreen:
paliłem na grzałce 1.2ohm spróbowałem też no 0.3ohm ale jak dla mnie to za mocne :wink:

post1257308.html#p1257308
Awatar użytkownika
By noman1
#1296609
MarioBernatti pisze:Czyli konkluzja w drugą strone, zasilanie jako rurka mało ważne :)

Nie, rezystancje połączeń i przycisku potrafią być spore.
Jakosc mechanika ma znaczenie.
Im mniejsza rezystancja grzałki tym spadki na mechaniku będą większe.
Na grzałce 2 Ohm faktycznie jakość mechanika jest mało ważna, ale już na grzałce 0,2 jakość połączeń ma kolosalne znaczenie.

Mierzenie bez obciążenia-grzałki nie ma sensu, bo nie płynie prąd wiec i nie ma spadków.
Awatar użytkownika
By MarioBernatti
#1296714
Kończąc dzisiaj, to bym w sumie poddał pod dyskusje:
JacekTW pisze:... Jednym zdaniem: to jest mod mechaniczny. Nie licz na elektronikę. Ona spełnia właściwie tylko funkcję sprytnego przełącznika.

Ma to w sobie jakąś elektronike, czyli jak dla mnie, nie mechanik :)

Stare egonki bez stabilizacji działały identycznie. Opadające napięcie w zakresie napięć batki, świecąca lampka w trakcie działania (a i przycisk z boku :)).
A jakoś nikt takiego egonka nie nazywał mechanikiem, tylko elektronikiem.
Nie mam chęci robić testów wodnych, ale działało by to w środowisku mocno wilgotnym, albo co najmniej sie nie zepsuło ?

Qrcze, mechanika z musu używam głównie 2 razy w roku jak jeżdżę na spływy kajakowe. Czy toto można trzymać na dnie kajaka, zanurzonego w błotnistej mazi ?
Nemek i JM to spokojnie przeżywały, co najwyżej otwierałem i wylewałem wode z rurki.
A tutaj, ta niby nic nie robiąca elektronika, jak dostanie błota pod napięciem przeżyje? Będzie działać dalej ?
Awatar użytkownika
By JacekTW
#1296750
Nie jestem elektronikiem, więc pojęcie na temat tego układu mam mgliste, ale cytując wypowiedź w FT:
The board is essentially supposed to act like a MOSFET in an unregulated box, providing switching for the current without pushing it all through the switch. The original says it can handle up to 30A, and if this can do so it should be pretty good.

"Krótko mówiąc, elektronika ma za zadanie spełniać taką funkcję jak tranzystor MOSFET w urządzeniach bez regulacji, umożliwiając przepływ prądu z pominięciem przełącznika. Według specyfikacji oryginał radzi sobie z prądem do 30A, gdyby to urządzenie to potrafiło, byłoby całkiem nieźle."

Poza tą funkcją elektronika zapewnia jedynie ochronę przed odwrotnym włożeniem akumulatora i podstawową sygnalizację poziomu jego naładowania. Dlatego część osób uważa to urządzenie za zaawansowany mod mechaniczny. Ale oczywiście z tym, że posiada elektronikę polemizować się nie da.
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1296753
Ja się dziwię, że to wypuścili.
Nie jest to może ProVari ale w kręgach mechaników powoli zdobywa uznanie by nie powiedzieć, że rodzaj kultu.
Awatar użytkownika
By SzamanDM
#1296768
Podróba czy oryginał?
By user
#1296783
SzamanDM pisze:Ja się dziwię, że to wypuścili.
Nie jest to może ProVari ale w kręgach mechaników powoli zdobywa uznanie by nie powiedzieć, że rodzaj kultu.

Ja się zaś nie dziwię.
Dziwi mnie natomiast, co Ty robisz w wątku o klonie? Przyszedłeś nakręcić kolejnego flejma?


Click by Lenovo
Awatar użytkownika
By Rolnik
#1296913
Uzywam od prawie 4 miesiecy (co dziennie) Tajfun Skarabäus oryginal i jest to dlamnie momentalnie najlepszy "mechanik"
Najbardziej przyjemna funkcja to jest dlamnie wlozenie akusa i finito nie trzeba sie pierdzielic z regulacja przycisku, glowicy itd. zakrecam dolny cap i po zawodach :) Same wykonanie jest perfekcyjne i nie jest robiony z grubych rur jak wiekszosc standartowych mechanikow.
Jesli ta elektronika w klonie ma dzialac i wykonanie jest zblizone do oryginala to goraco polecam
Bez problemu mozna dokupic rozniaste kolorowe "pierscionki" do upiekszenia czy nawet cone /przejsciowke na 22mm




pzdr
Awatar użytkownika
By psidzyndzel
#1296919
MarioBernatti pisze:(..)A tutaj, ta niby nic nie robiąca elektronika, jak dostanie błota pod napięciem przeżyje? Będzie działać dalej ?

Zacznie się pięknie zielenić ta płyka i... zdechnie :(
Awatar użytkownika
By pok14
#1296926
MarioBernatti pisze:Qrcze, mechanika z musu używam głównie 2 razy w roku jak jeżdżę na spływy kajakowe. Czy toto można trzymać na dnie kajaka, zanurzonego w błotnistej mazi ?
Nemek i JM to spokojnie przeżywały, co najwyżej otwierałem i wylewałem wode z rurki.
A tutaj, ta niby nic nie robiąca elektronika, jak dostanie błota pod napięciem przeżyje? Będzie działać dalej ?


Zamiast ciepać sprzęt bez sensu byle gdzie kup sobie jakiś pokrowiec wodoodporny.
Albo zamów wersję FT dla kajakarzy szuwaro-bagiennych, płetwonurków.
Przynajmniej wiadomo od kogo na bazarku nie brać mechaników :lol:
Same popowodziowe :kulam
Awatar użytkownika
By jsakic19
#1301853



Pojawił się u mnie klon z FT. Zasila bardzo dobrze, organoleptycznie stwierdzam, że są naprawdę małe spadki. Elektronika działa prawidłowo, dioda świeci. Blokada jak najbarziej działa. Dla mnie to bardzo dobrze wykonany klon. Nawet z akusem 18650 bardzo dobrze się prezentuje.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2015, 10:38 przez jsakic19, łącznie zmieniany 1 raz.
By nanak
#1301959
Świetnie prezentujący się zestaw. Mój jest właśnie w torbie listonosza, więc info o diodzie i blokadzie bardzo "budujące".
Awatar użytkownika
By Rolnik
#1302052
darek11 pisze:Przepraszam za być może trywialne pytanie- a w jaki sposób ta blokada działa?

Powerbutton do lewa :) (tak jest przynajmniej w oryginale)

pzdr


Ostatnio zmieniony 11 lut 2015, 12:27 przez Rolnik, łącznie zmieniany 2 razy.
By nanak
#1302057
W klonie identycznie, to "typowa" blokada mechaniczna : wyciągnięcie przycisku o ułamek milimetra i przekręcenie w lewo. PS. Wibracja przy złej polaryzacji ogniwa też działa.
Awatar użytkownika
By szpenio
#1302234
A czy któryś z kolegów szczęściarzy, może cyknąć fotki tulejek przedłużających?
Ciekawi mnie czy tak jak w oryginale mają to przewężnie na rancie zapewniające trzymanie linii prostej z częścią stałą ;)

Klapnięte z N910c
Awatar użytkownika
By Rolnik
#1305855
Male porownanie
Lewy (jest lewy) :lol:
Prawy oryginal :)
generalnie widac na fotach roznice w samym przycisku/blokadzie, radelkowanie (klon bardziej jodelkowe, oryginal punktowe i oczywiscie sama elektronika/plytka wizualnie inna)
Widac rowniez (moim golym okiem) ze material jest deko inny pozatym w oryginale czuje pod palcem delikatna strukture na samym modzie(prawdopodobnie inaczej obrabiany na maszynie) klon gladki jak tylek noworodka, przycisk w klonie deko "twardszy" i toporniej dziala blokada.
Gwinty w klonie jakby luzniej/lzej chodzily niz w oryginale.
Jakie wartosci pradowo/przeplywowe ma klon to hgw (nieznam sie na tym) :)
Kto kupi Skarabäusa i chce miec pewnosc, ze oryginal niech wymaga rachunku, oryginalnego opakowania, karty itd. chyba, ze ma oba do porownania
Tyle tego

pzdr
rolnik


















Na koniec plytka niech kazdy osadzi gdzie oryginal :)



By nanak
#1305886
Uzupełniając jeszcze o informację o działaniu elektroniki i wskazań diody : mod nie posiada odcięcia zasilania, a dioda wraz ze spadającym napięciem świeci coraz słabiej, aż do całkowitego wygaśnięcia. Do tej pory udało mi się rozładować dwa ogniwa Samsung 25R w modzie (grzałka w TGT 1,1 Ohm'a), po wygaśnięciu diody i wyjęciu ich pomiary napięcia wskazywały 3,06 i 3,08 Volta, przy czym wapowanie możliwe było do samego końca z odczuwalnym spadkiem mocy rozgrzewania grzałki, jednak nie wymuszało wcześniejszej zmiany ogniwa, a powiedziałbym nawet, że mimo wygaszonej diody można by jeszcze przez jakiś czas ogniw używać, jednak dla bezpieczeństwa chemii ogniw lepiej trzymać się właśnie wskazania diodowego. Podsumowując : klon bardzo efektywnie wykorzystuje energię zgromadzoną w ogniwach i pozwala na odparowanie potężnych ilości LQ, bijąc "na głowę" klasyczne mechaniki - te dwa ogniwa pozwoliły na odparowanie niemal pięciu zbiorników w TGT, co daje ponad 20ml liquidu.
Awatar użytkownika
By Rolnik
#1306219
Chcialbym jeszcze zwrocic uwage na drobna roznice w samej glowicy klona. Po przykreceniu K4 (oryginala) wystepuje mala szpara czego niemam w oryginale.
Ten przypadek mialem tez 2 miesiace temu z oryginalem i musialem deko "dopilnikowac" izolator kayfuna, napewno w tym przypadku jak bym go jeszcze deko podpilnikowal to by tez to zniknelo w klonie. Ale teraz wiem na bank, ze jest jakas mala roznica/tolerancja w samych glowicach tych 2 zasilan.
Wiadomo, ze pin w glowicy nie jest regulowany bo taki byl zamyslunek w oryginale, zeby byly jak najmniejsze "straty pradowe". Kayfun na focie jest "zaopatrzony" w konnektor 23mm pin plusowy dokrecony do konca, foty robione deko niewygodnie 1 lapa i ceglofonem

pzdr
rolnik



Awatar użytkownika
By MarioBernatti
#1306288
Rolnik pisze:Chcialbym jeszcze zwrocic uwage na drobna roznice ...

"złej tanecznicy przeszkadza rąbek u spódnicy" :)
Jak na klona 5 razy tańszego to jak dla mnie wykonanie jest ogólnie bardzo dobre.
Tak, czasami o milimetr różni się od oryginała :)
Awatar użytkownika
By Rolnik
#1306343
tam jest moze 1 setka roznicy :) chcialem poprostu wylapac jak najdokladniej wszelakie odchylki, generalnie jak piszesz za ta kase wykonanie jest okidoki.
Mam teraz w lapie Skarabeusza + K4 z moimi pierscionkami i tytanowymi dripami za jakies 380€ nie biore tego na zewnatrz bo juz raz mialem padalca i szkoda a w drugiej lapie przygotowalem zestaw dla szwagra tez K4 + Skarabeusz za jakies 50€ bedzie sie cieszyl jak mlode ciele i latal z nim po hali produkcyjnej tym mozna walnac o beton i nie bedzie szkoda :)

pzdr
rolnik
Awatar użytkownika
By sawas
#1306369
Co właściwie ludzie w tym widzą? Bo zrozumiałem tylko tyle, że miga diodka, jak akus pada. Coś jeszcze, bo jakoś nie rozumiem sedna sprawy?
Awatar użytkownika
By Rolnik
#1306383
Sedno sprawy jest takie, ze to co pisze producent oryginala to mamy znikome spadki/straty pradu zasilanie--->parownik :) np. dla tych co jaraja na 0,1ohm
przytocze cytat:
(Volt-Drop)

Spannungsverlust @ 10A: ca. 0.02V
Spannungsverlust @ 20A: ca. 0.04V
Spannungsverlust @ 30A: ca. 0.07V


oczywiscie niemam pojecia jak wychodza te spadki w klonie

pzdr
Ostatnio zmieniony 14 lut 2015, 19:56 przez Rolnik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By MarioBernatti
#1306386
Po prostu zasilanie dobrze wykonane, z dobrymi parametrami prądowymi.

A cały och i ech dla modelu to nakręcili posiadacze oryginałów widząc w nim chyba jakieś tajemne moce, przez to ze jest tam troche elektroniki dla przycisku i lampeczki :)
Taka samo nakręcająca się sekta klientów tej samej firmy :)
Awatar użytkownika
By Mutango
#1306394
Sednem sprawy jest elektroniczny włącznik bezstratny (mosfet). Dla porównania włącznik klasycznego moda mechanicznego powoduje straty od kilku, do kilkudziesięciu procent strat (dużo zależy od stanu czystości). A więc w skrajnych przypadkach, ktoś z tego samego ogniwa, może odparować dwa razy więcej płynu, niż na zaniedbanym, zasyfionym mechaniku, gdzie włącznik grzeje się, i tym samym zużywa tyle samo energii co grzałka.
Awatar użytkownika
By sawas
#1306396
Już zrozumiałem po wyjaśnieniu rolnika, ale dzięki.
Nie wiedziałem za co odpowiada mosfet, teraz już wiem ;)
Awatar użytkownika
By Rolnik
#1306405
Jak dlamnie jedna z najwazniejszych funkcji/uproszczen jest to, ze wsadzi sie akusa zakreca dupcie i sie cmi :) jak praktycznie w kazdym teleskopie np. starym SVD.
W "normalnym" mechaniku robimy cuda-niewidy z ustawianiem glowicy, przycisku, wymiany srubek, skrecanie, rozkrecanie, podkladanie magnesow itd. zeby jakis akus spasowal i wkoncu to zagralo :)

pzdr
rolnik
Awatar użytkownika
By szperaczz
#1306413
No bez przesady z tymi cudami. We wszystkich mechanikach jakie miałem te zabiegi były zbędne.
Co do spadków tu podanych trochę byłbyś sceptyczny, ale może i tak jest.

.........
Awatar użytkownika
By jsakic19
#1310715
Używam już kilka dni tego klona Skarabeusza z FT, nie mam porównania z oryginałem ale stwierdzam, że to teraz najlepszy mój mechanik jeżeli chodzi o wydajność prądową. Pobił wszystkie moje klony Nemesisów. Zostało to stwierdzone bez użycia miernika :D
Awatar użytkownika
By ramti
#1311199
Ja też mam tego z ft wykonanie jak na klona bardzo fajne :-). Tylko dwa minusy znalazłem. Jeden to elektronika, a mianowicie jak włożę drugą stroną baterię to wibruje i dioda świeci na czerwono super :-), lecz jak mam parownik wkręcony to wtedy autofire jest non stop :-P (autofire + wibracja + dioda). Czy też tak macie w swoich klonach? I pytanie czy w oryginale jest podobnie?
Drugi minus to dolny kap bez bateri wkręce do końca a z baterią już nie (bateria flat top). Tak ma być czy coś jest skopane?


Sorry za jakość zdjęcia.
Awatar użytkownika
By Rolnik
#1311206
Wszystko jak w oryginale.
2 minus to jest plus bo pasuje każdy akus :) jak to w teleskopie
Możesz przyciąć wszystkie akusy i będzie równo :bry
W dolnym deklu są specjalne nacięcia/rowki żeby lepiej akusy "kontaktowlo" w oryginale są bardzo ostre, wżynają się wręcz do akusów
pzdr
Awatar użytkownika
By d1roman
#1314732
MarioBernatti pisze:Edytka do mojego wcześniejszego opisu.

Blokada u mnie działa, za delikatny byłem :)
Koledzy mi pokazali, jak to sie robi :)



MarioBernatti pisze:Po prostu zasilanie dobrze wykonane, z dobrymi parametrami prądowymi.

A cały och i ech dla modelu to nakręcili posiadacze oryginałów widząc w nim chyba jakieś tajemne moce, przez to ze jest tam troche elektroniki dla przycisku i lampeczki :)
Taka samo nakręcająca się sekta klientów tej samej firmy :)

Tajemną mocą może być dla niektórych np. próba zablokowania przycisku :mrgreen:
Awatar użytkownika
By MarioBernatti
#1315246
Szczególnie jak to własnie było cienko sklonowane
Obcęgami nie chciało mi sie działać :)

Zobaczymy w dwu następnych egzemplarzach jak bedzie
Niby do trzech razy sztuka :)
Awatar użytkownika
By jsakic19
#1315301
MarioBernatti pisze:Obcęgami nie chciało mi sie działać :)


Myślę, że jednak tu nie o obcęgi się rozchodzi :mrgreen: Przyznaj się lepiej, że nie wiedziałeś o co kaman z tym przyciskiem ;)
Awatar użytkownika
By gregbard
#1338362
Ok... głowica w nim jest na wcisk czy na gwincie wkręcana?
Awatar użytkownika
By szpenio
#1338397
Głowica jest na wcisk.
Nie może być wykręcana ponieważ elektronika od strony gławicy jest do niej przylutowana.
Z boczku jak wiadomo jest przycisk, wiec na logikę nie da się tym obrócić w żadną strone.
Zresztą gdzieś na YT jest filmik jak koleś wyciąga całość z rurki :)

Klapnięte z N910c
Awatar użytkownika
By Rolnik
#1338401
Generalnie caly mod jest nierozbieralny (oprócz rozkrecanych czesci samej tuby)
Dampfmacher podczas prezentacji oryginalu (YT) mial do dyspozycji od SmokerStore sam "modul srodka i przycisku" do celow pokazowych.
Ale wierze w forumowych specjalistow, napewno to rozpracuja na czynniki pierwsze i przy odrobinie zdolnosci przerobia go na Skarabäus klon PRO2 :kulam

pzdr
rolnik
11:45 widac bebechy :)
Awatar użytkownika
By maksioo
#1344626
Tak wiec dotarl i do mnie, Typhoon z ft;) wykonanir bardzo ladne, gwinty chodza lekko, zadnycj zadziorow, spasowanie rowniez bardzo dobre. Z klonem GT II wyglada poprostu wspaniale. Dioda swieci na zielono, nie udalo mi sie jeszcze doprowadzic do minimalnego rozladowania aku. Natomiast gdy odwrocilem bieguny dioda zaswiecila sie na czerwono i zawibrowal. Pytanie czy jesli aku juz jest u kresu dioda zacznie swiecic na czerwono czy tylko bedzie swiecic slabszym swiatlem?? A i jeszcze jedno, wymiarami zblizony do hektora ale waga duuzo mniejsza. Tak prezentuje sie z GT II i bell cap'em


Awatar użytkownika
By seiken
#1344644
maksioo pisze:Pytanie czy jesli aku juz jest u kresu dioda zacznie swiecic na czerwono czy tylko bedzie swiecic slabszym swiatlem??

Będzie świecić coraz słabiej a potem zgaśnie
Awatar użytkownika
By maksioo
#1345628
Nie, dokrecam dolny cap wylazi gorny, brak reakcji na wciscniecie guzika, rano dzialal pozniej juz nie:/
By nanak
#1345639
Górny cap z przylutowaną elektroniką jest na wcisk, trafił Ci się luźniej osadzony, mod doznał wstrząsu (może podczas upadku), albo użyłeś zbyt dużej siły przy dokręcaniu dolnego capa i jedno z tych zdarzeń spowodowało poluzowanie i obecne wysuwanie się górnego capa. Problemem może być przemieszczenie się górnego capa (z elektroniką) w "normalnej" pozycji przycisku, bo mógł on uszkodzić mikrowłącznik, ale tego dowiesz się wyjmując cap z elektroniką całkowicie z rurki. Pamiętać jednak należy, by najpierw ustawić przycisk w pozycji "zablokowany", bo tylko wtedy jest on odsunięty on microswitcha i nie naraża go na uszkodzenia podczas przemieszczania się elektroniki w rurce.
Poszukiwany wyjątkowy parowniczek.

Hejo kochani, Przez lata korzystania z EIN przez […]

Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.