EPF
Porady, testy, konserwacja naszych sprzętów
Awatar użytkownika
By Nałóg Totalny
#1877350
Czy udało się komuś, albo podjął próbę wstawienia do Atto mosfeta? W sensie - upalona elektronika i w miejsce płytki wstawienie tranzystora. Taki mechanik z delikatnym switchem byłby całkiem, całkiem :)
Awatar użytkownika
By mister67
#1877442
Patrząc na płytkę z elektroniką mało to wykonalne. Po pierwsze grubość niewielka, po drugie po obu stronach centralnie muszą być piny do akumulatora i atomizera. Ciężko będzie tam jeszcze wsadzić mosfet i mikrowłącznik. Ale na upaloną elektronikę jest rada. Na FT pojawił się Replacement Chip for Atto Mechanical Mod, SKU 4352400. Przy okazji wycieczki do Chin można sobie przywieźć ;).
Awatar użytkownika
By Nałóg Totalny
#1877449
Wiem, płytki niedawno się pojawiły, podobnie jak SXK Atto.
Miałem tą rurkę i elektronikę, ale gdybym miał brać jeszcze raz, to z miejsca chciałbym wywalić tą "elektronikę' i w to miejsce dolutować jakiś malutki mosfet. Miałem nadzieję, że ktoś taki manewr wykonał i podpowie jaki mosfet użył itd...:)
Zresztą ta elektronika jest bardzo łatwa do upalenia - wystarczy wsadzić odwrotnie ogniwo, albo grzałkę, która będzie potrzebowała ponad 10A i po zabiegu. Ja z tej elektroniki nie byłem zadowolony, strasznie mocno obniżała napięcie, miałem wrażenie jakbym wapował na mechaniku z ogniwem w granicach 3,5 V.
Samo Atto bardzo mi się podoba, dlatego byłbym gotów trochę pokombinować, ale w sumie tylko mosfet mi przychodzi do głowy.
Awatar użytkownika
By tajwoj
#1878035
Nie znam tej płytki ale sądząc ze zdjęć (https://www.fasttech.com/products/4352400) jest to dosyć łatwe do zrobienia.
Na płytce są dwa tranzystory o oznaczeniu R164 (SiR164). https://www.vishay.com/docs/64827/sir164dp.pdf
Mają one niezłe parametry i obydwa razem mogą pracować z prądem powyżej 30A.
Watpię, żeby zostały uszkodzone przez odwrotne włączenie ogniwa.
Tylko scalak dostał po nerkach i wyzionął ducha.
Należy usunąć prawie wszystkie elementy elektroniczne, za wyjątkiem tych MOSFET'ów i przycisku.
Prawdopodobnie przycisk jest jedną stroną podłączony do minusa. Jeśli tak, to należy to połączenie przeciąć i podłączyć go do plusa. Drugie wyprowadzenie przycisku podłaczamy do bramek MOSFET'ów (prawdopodobnie są ze sobą połączone).
Następnie między bramki MOSFET'ów a minus, podłączyć rezystor o magicznej wartości 15kOm (może być 4,7kOm do 47kOm).
Awatar użytkownika
By Nałóg Totalny
#1878136
Dzięki @tajwoj, że się odezwałeś, bo szczerze to miałem taką nadzieję :).
Czyli nie jest źle, można próbować reanimować tą płytkę., a w zasadzie zrobić tak jak mi się marzyło - na samych mosfetach.
A podpowiedz mi jeszcze, proszę - czy dobrze oznaczyłem bramkę na foto? Korzystałem z twojego linku, obudowa Power Pak SO-8 oraz https://www.icchipset.com/index.php?rou ... ct_id=2715

Obrazek
Awatar użytkownika
By tajwoj
#1878146
Tak. To jest bramka.
Wcześniej napisałem przy założeniu, że "replacement" z FT jest dokładną kopią oryginału.
Jeżeli oryginalny układ się różni to poprosze o fotki obu stron płytki.
Tak czy inaczej, rzecz jest do zrobienia.
Awatar użytkownika
By tajwoj
#1878352
OK.
Przy okazji.
Przed oczyszczeniem płytki należy zmierzyć oporność rezystora R4.
Jeżeli wartość R4 jest w granicach 1kOm do 47kOm można go zostawić.
Rezystor R6, o oznaczeniu wartości 101 (10*10^1=100), również można pozostawić.
Awatar użytkownika
By Nałóg Totalny
#1879222
Mam ogromną prośbę do Moderatora o przeniesienie tego krótkiego wątku do odpowiedniego działu. Przyda się na przyszłość. Z góry dziękuję :)
Bąbelki wypływające z atomizera

Witam, mam problem z wypływającymi bąbelkami z ato[…]

https://i.ibb.co/B60CxKN/vape-poland[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.