Cena jest jaka jest i przez nią wielu userów musi sobie odpuścić to cacko. Jednak oglądając i czytając opinie o tym modzie nie sposób oprzeć się przeświadczeniu, że jest to chyba najciekawsza pozycja w tym segmencie na rynku.
Rzeczywiście M Class jest nieco wyższa, jakieś 4 mm chyba? Ale gdzie te zaokrąglenia o których ktoś tu pisał? Ja nienajlepiej widzę, fakt, ale czuję nieźle... i nie zauważam żadnych krągłości ( w tym modzie, w tym modzie) ,natomiast wydaje mi się nieco cięższy. Niestety nie mam drutu Ni200 i mogę sobie tylko subtankować... No i jeszczcze faktura...ta szara jest jakby bardziej śliska,niż czarna w SX S.
adamk9 pisze:Warto byłoby sprawdzić tą opcję z kontrolą temperatury.
No ,niestety, bez grzałki z drutu Ni200 jest to chyba niemożliwe,ale mogę sie mylić? A drut będę miał dopiero w piątek... Poza tym, jakoś nie wskakuje mi ten tryb powerfull +...
vokalek pisze:U mnie kontrola temp dziala.... Zajebiscie bym powiedzial... I tryb power+ rowniez wskakuje
Może dlatego że masz odpowiednią grzałkę ? Ja i tak zbyt nie męczę dziś tych ustawień, wolałbym to ustawić już pod konkretną grzałkę. Jakoś wybitnie nie lubię tego gravity.
vokalek pisze:U mnie kontrola temp dziala.... Zajebiscie bym powiedzial... I tryb power+ rowniez wskakuje
Może dlatego że masz odpowiednią grzałkę ? Ja i tak zbyt nie męczę dziś tych ustawień, wolałbym to ustawić już pod konkretną grzałkę. Jakoś wybitnie nie lubię tego gravity.
Panowie powerful+ działa przy kantalu jak i przy Ni200 nie wiem mmam pojęcia dlaczego nie możesz tego ustawić, po za tym na Ni200 działa super chmury większe niż w na kantalu box wspaniale wyważony świetnie leży w ręce. Osobiście uważam że wart jest swojej ceny
Nie staraj się zrozumieć wszystkiego, bo wszystko stanie się niezrozumiałe...
Under the Joule mode, the chip is constantly controlling the temperature and making adjustments to maintain the setting. As a result, there may be a slight hum or buzzing while it is working, this is normal, Please do not worry about it.
Because the technology of M Class is the newest, and supports lower sub-ohm resistance, we suggest a 0.06-0.12 ohm base on Temco Ni-200. You can get the perfect experinces when you build the atomizer with the resistance 0.06ohm. However, if using the resistance above 0.3 ohm or Khanthal atomizers there will be variance and some unexpected behaviors may be observed in Joule mode.
marek000 pisze:Panowie powerful+ działa przy kantalu jak i przy Ni200 nie wiem mmam pojęcia dlaczego nie możesz tego ustawić, po za tym na Ni200 działa super chmury większe niż w na kantalu box wspaniale wyważony świetnie leży w ręce. Osobiście uważam że wart jest swojej ceny
Ha , Marku,gdybym ja wiedział dlaczego nie mogłem tego ustawić...wczoraj gdybym wiedział... Albo gdybym wiedział co chcialem ustawić właściwie...? Też wczoraj... Bardzo dziękuję za wszelką pomoc. Nie lubię narzekać, ale może da się coś wymyśleć ,aby to M Class było lżejsze?
To zależy co kto lubi tak na prawdę. Jeżeli wygląd, czy stal/amelinium Ci odpowiada, to można brać, ale jeżeli gustujesz w innych materiałach i wyglądzie, to umówmy się, że za te pieniądze, masz nie takie zasilanie z regulacją temperatury.
Jacek1812 pisze:A ja mam pytanie bo czaje się od wczoraj na to zasilanko i czy warto się w nie pchac panie i panowie?
Nie mogę odpowiedzieć za Panie, za Panów też nie bardzo bym chciał, mogą mi coś zrobić... ,ale w swoim imieniu mogę. To jest naprawdę rewelacyjne zasilanie,nudne wręcz,po zaaplikowaniu ogniwa,działa.Po prostu działa...Tak, wiem, cena...ale cóż zrobić? Placić i płakać... ale potem ... Mam kilka miesięcy poprzednią wersję SX Mini S , od wczoraj M Class. I nie sądzę abym żałował że kupiłem.
Jacek1812 pisze:A jest gdzieś instrukcja po polsku dla tego cuda?
Jacku,ale w tej instrukcji ,która jest dołączona do M Class, to naprawdę nie ma co tłumaczyć. A dodatkowo są screeny ekranów ustawień. Bez problemu odczytasz i zrozumiesz wszystko.Jest tylko jeden warunek. Musisz mieć w rękach to zasilanie...
Dotarł przed chwilą mój egzemplarz (przepiękny skurczybyk btw) i muszę przyznać, że jest ciężki jak na swoje gabaryty. Dla mnie osobiście jest to zaleta Jak dotrę do domu połączę go z Kajtkiem, ciężki to będzie związek
Nie wiem czy wczoraj nie slyszalem.... Czy nie zauwazylem..... Ale dzis wydaje mi sie ze sx grzechocze jak stare vamo.... Tak glosna przetwornice ma? Panowie czy wy tez tak macie czy to jednostkowy przypadek?
Mod odebrany. Pierwsze wrażenie to solidne wykonanie. Mod ciężki, mi to jednak nie przeszkadza, dołączając przedłużkę na akumulator mamy dobry zestaw do samoobrony . Jeżeli chodzi o obsługę to chwilę trzeba się nagimnastykować żeby się wstępnie połapać. Godzina do dwóch na naukę obsługi powinno wystarczyć, kontroli temp nie sprawdzałem z braku drutu odpowiedniego. Więcej wrażeń po dłuższym testowaniu. Jeszcze jedno. Chmura sprawia wrażenie chłodniejszej przy tej samej mocy co np. na isticku. Na chwilę obecną tyle.
Dotarł i do mnie sxmini. Mały, zgrabny, choć ciężki. Tylko jedna rzecz mnie niepokoi. Czy wam też jak się potrząśnie modem grzechoczą i to głośno te dwa male przyciski przyciski od ustawiania menu? To norma, czy z moim jest coś nie tak?
krzywy1 pisze:Dotarł i do mnie sxmini. Mały, zgrabny, choć ciężki. Tylko jedna rzecz mnie niepokoi. Czy wam też jak się potrząśnie modem grzechoczą i to głośno te dwa male przyciski przyciski od ustawiania menu? To norma, czy z moim jest coś nie tak?
U mnie to samo. Poczekajmy na więcej informacji to się okaże czy to fabryczne.
Trochę się zapoznałem z sxmini i powiem , coraz bardziej zaczyna mi się ten modzik podobać. I nawet grzechotanie coraz mniej mi przeszkadza, a w zasadzie to go prawie nie słyszę . Mistrzostwo świata, jeśli chodzi informacje na wyświetlaczu i mnogość ustawień. Na razie się w to wszystko wgryzam, ale już widzę - warto było. Mój K4 na tej samej mocy, pali o wiele lepiej niz na provari V2,5. Testował ktoś już na grzałkach NI200?
krzywy1 pisze:Dotarł i do mnie sxmini. Mały, zgrabny, choć ciężki. Tylko jedna rzecz mnie niepokoi. Czy wam też jak się potrząśnie modem grzechoczą i to głośno te dwa male przyciski przyciski od ustawiania menu? To norma, czy z moim jest coś nie tak?
No tak, kiedy się potrząsa to grzechoczą,czy jak to nazwać...ale kto Wam każe tym potrząsać ,melodyjkę trudno zagrać... Nie bardzo rozumiem w czym to przeszkadza? W trakcie chmurzenia niczego nie slychać, poza atomizerem,rzecz jasna, o ile Wasz jakies dźwięki wydaje...
Po jednym dniu zabawy z SXmini M, napiszę box warty grzechu. Jeśli chodzi o wykonanie wizualne to niema czego się przyczepić poza przyciskami od regulacji które potrafią grzechotać, sprawdziłem po wcześniejszych wpisach. Kompletnie nie zwróciłem na to uwagi w normalnym korzystaniu z box'a. Jeśli chodzi o elektronikę to jedynie mogę porównać z DNA40, ustawione wartości takie same w obu wersjach elektroniki i takie same odczucia smakowo - chmurowe. Identyczną pokazuje oporność grzałki jak i podawanie napięcia. Bardzo przypadła mi funkcja zapamiętania 5 nastawień, działa to świetnie.
gucioxxl pisze:Po jednym dniu zabawy z SXmini M, napiszę box warty grzechu. Jeśli chodzi o wykonanie wizualne to niema czego się przyczepić poza przyciskami od regulacji które potrafią grzechotać, sprawdziłem po wcześniejszych wpisach. Kompletnie nie zwróciłem na to uwagi w normalnym korzystaniu z box'a. Jeśli chodzi o elektronikę to jedynie mogę porównać z DNA40, ustawione wartości takie same w obu wersjach elektroniki i takie same odczucia smakowo - chmurowe. Identyczną pokazuje oporność grzałki jak i podawanie napięcia. Bardzo przypadła mi funkcja zapamiętania 5 nastawień, działa to świetnie.
Poczekamy nawet dni kilka, jak tylko skusisz sie o dokladniejsze porownanie SX350J vs DNA40 (czy aby ktorys z nich inaczej sie mie zachowuje).
- rozpoznawanie setup'u Ni200 - zachowanie elektroniki po 'dobiciu' do granicy ustawionej max. temp - stan druta i waty po ok. 15ml LQ - ogolne wrazenia w uzytkowaniu DNA vs SX
Ty zbieraj info, a ja sie juz ucze na pamiec 'Run To The Hills'.
MakeZZZ pisze:I jak działa kontrola temperatury? I jak się sprawdzają joule? ktoś już może się wypowiedzieć ?
Niech sie wypowiedza inni. Ja bawilem sie kilka godzin boxem znajomego i szczerze chyba dna jest lepsze do temperatury a SX do "kanthalowego" wapowania. Powod? Yihi uzylo modulowanego sygnalu w kontroli temperatury. Ale moze niech wypowiedza sie osoby, ktore maja go na co dzien.
MakeZZZ pisze:I jak działa kontrola temperatury? I jak się sprawdzają joule? ktoś już może się wypowiedzieć ?
Niech sie wypowiedza inni. Ja bawilem sie kilka godzin boxem znajomego i szczerze chyba dna jest lepsze do temperatury a SX do "kanthalowego" wapowania. Powod? Yihi uzylo modulowanego sygnalu w kontroli temperatury. Ale moze niech wypowiedza sie osoby, ktore maja go na co dzien.
Ja słyszałem opinie, że działa zdecydowanie lepiej niż dna40
W tej recenzji pod koniec mówi, że działa zdecydowanie lepiej niż dna 40. I co masz na myśli mówiąc, że używa modulowanego sygnału? Ja w recenzji pbusardo poniżej widzę, że od Dna 40 działaniem się prawie nie różni
MakeZZZ pisze:I jak działa kontrola temperatury? I jak się sprawdzają joule? ktoś już może się wypowiedzieć ?
Na szybko ukręcona grzałka z NI200 ; 0.32; 12 zwoi opór 0,14 oma
Pierwsza zabawa z kontrolą temperatury i działa świetnie od pierwszego strzału. Wrażenia , dopiero odparowałem jeden baniak na K 3.1 trochę mało ale bobra nie złapałem nawet łapiąc buch za buchem. Na pewno jest potencjał z w/w funkcji box'a.
TommyBlack pisze:...no ale z braku Ni200 używam Subtanka z 1,5 omową ,zwykłą grzałką.
Czy poza brakiem kontroli temperatury, coś jeszcze wtedy nie działa? Tak siem wohom, qpić czy nie qupić... W sumie ponad 10-15W nigdy nie wychodziłem.
Jesli nie używasz grzałek na drucie Ni200, kontrola temperatury i tak Ci nic nie da, nawet gdybyś ją jakimś sposobem włączył. Wtedy używasz M Class ze wszystkimi typowymi funkcjami, jakie były w S Class.Zawsze jednak gdzieś masz w zakonotowaną możliwość przejścia na nikiel. Czyli zasilanie uniwersalono-przyszłościowe.Jednak aby to w pełni wykorzystać trzeba mieć wlasne grzałki na Ni200.Te fabryczne, a używalem Smoka 0,2 oma, jakoś wielkiego wrażenia na mnie nie zrobiły. Tak z czystej i przekornej ciekawości ,założyłem tego Smoka VTC z grzałką 0,2 oma na Stingraya z ogniwem 18350.I... o dziwo, dało się chmurzyć i nawet nie było tak źle.
Ja do M Class'a założyłem Subtank'a Mini ze zrobionym dziś w południe setupem 8 zwojów Ni200 AWG26, skręconych na 2,5mm. Prawie "sweet spot" - 0,061 Oma. Limit temperatury 180*C, Standard. Ustawienia Dżuli:
- 24,5J w pomieszczeniach - 27,5J na dworze
Temperaturę trzyma w ryzach nawet jak podkręcę go do 35-40J. Załadowanego mam do środka Sony VTC5 (jakby ktoś potrzebował namiary na sklep to śmiało - 30zł za sztukę). Jakieś 2/3 akumy pozostało. Wykonana aktualna praca: 13442 J.
Stary setup po odparowaniu ok. 30-35ml LQ wyglądał nastepująco (prawie jak wyżej tylko, że 7 zwojów - 0,057 Oma):
Nowy, aktualny setup wygląda tak:
Po przewinięciu sprawdzenie czy nic się nie grzeje tam gdzie nie powinno:
Raport zużycia zapewne pojawi się za kilka dni. Na chwilę obecną mogę stwierdzić, że bardzo ciężko będzie mi wrócić do Kanthala na czymkolwiek. Jak założyłem OCC do Subtanka i pociągnąłem to myślałem, że haftnę tak mi zajeżdża metalem. Fogger z Nichromem to samo i tak samo Doge na Kanthalu.
Co do samego zasilania nie mogę się (prawie) do niczego przyczepić. Wykonanie naprawdę z wysokiej półki. Niektórzy się uskarżali, że nie mogą pierwszego prowadzenia gwintu złapać od kapsla akumulatorka. Jakoś tego nie doświadczyłem. Ergonomia jest świetna. Profil idealnie wpasowuje mi się w rękę. Pomimo jego wagi, wręcz nie chce mi się go odkładać.
I teraz miecz obosieczny: czujnik grawitacyjny. Podoba mi się np. automatyczny obrót ekranu, niby taki detal, wręcz głupota, ale nie trzeba ręki przekrzywiać albo co gorsza głowy. Ale właśnie ten sam czujnik, wprowadza zamęt gdy np. poruszam się po menu, gdyż nie zawsze chce człowiek trzymać urządzenie poziomo, wyświetlaczem skierowanym w sufit, albo co gorsza łeb przekrzywiać o 90 stopni aby bezproblemowo przeczytać to co znajduje się na OLEDzie, podczas gdy samo zasilanie stoi pionowo. Inaczej wiąże się to z niepożądaną ingerencją w ustawienia. Liczę na to, że być może w aktualizacji oprogramowania (o ile takowa się pojawi), dodadzą jakąś funkcję wyłączenia czujnika w pewnych okolicznościach.
To tyle z moich uwag.
A tu takie w plenerze:
A co do grzechotania przycisków, opinię pozostawiam wam:
Jak korzystałem jeszcze z Kanthala to wskazywał ~3,36V. Takie samo wskazanie ukazuje się na mierniku po wyssaniu akumy przez nikiel. SX300 w HB50 odcinał przy wskazaniu ~3,20V co w rzeczywistości było wartością ~3,10V, bo miał to do siebie że przekłamywał o 0,1V. Tylko pod obciążeniem na tym 3,20 napięcie bieżące spadało nawet do 2,7V. Trochę za nisko. Mimo wszystko wolę odcięcie w SXmini - bezpieczniejsze dla akumy.
edit 18.05.2015: No i się doczekam mojej funkcji zablokowania czujnika grawitacyjnego Zapowiedzi nowego opro dla eMki
Witam wszystkich. Mam pytanie jak przepalacie grzałkę (czy niklowych sie nie przepala?) gdy próbuje to zrobic włącza sie zabezpieczenie dry coil. Pozatym jestem mega zadowolony ze sprzętu
A teraz prośba do użytkowników Ni200. Chciałbym przeprowadzić pewną mini ankietę. Czy bylibyście tak mili i zwrócili uwagę na licznik dżuli ile macie wykonanej pracy na jednym akumulatorku? Tzn. do pierwszego komunikatu "Check Battery". Jeśli byłoby to możliwe prosiłbym o taki format:
Atomizer: Subtank Mini Grzałka: 8 zwojów, Ni200 Soft, AWG26 na 2.4mm Ustawienie dżuli: 24,5J Temperatura: 180°C Akumulatorek: Sony VTC5 Wskazanie licznika: 21701,2J
Fotografia nie jest konieczna, aczkolwiek mile widziana.
Chcę po prostu zorientować się mniej więcej jak prądożerny jest "Temp Control".
Kurcze chce zainstalować sterowniki wiem że musze wejść w system link ale cos niechce mi rozpoznać urządzenia może ktoś coś pomoże wiem że trzeba odpowiednio przechylić emke ale coś mi nie idzie fookk