EPF
Awatar użytkownika
By szpurek13
#1613502
No te akurat mam. Ale to jest różowy nie fiolet (a może tak na zdjęciu tylko u kolegi wygląda?).
Właściwie to gdzieś przez oczy przemknęły mi zielone i pomarańczowe oringi ale nie mogę znaleźć...
By ewaldus
#1613504
Ale macie problem... Kwas wszystko rozpuści oprócz stali nierdzewnej. Złoto tez kwasem oddzielają od miedzi i innego syfu. Parę minut roboty.

Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka
By duuzy
#1614018
Mam pytanko czy te bąbelki (wydaje mi się ze są jakoś pomiędzy szkłem a 'uszczelka') to normalna sprawa?[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/20160316/733ac4dc0a44cdc78787d130aac9fb18.jpg[/img]

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
By duuzy
#1614863
To jest między ceramiką a szkłem. Ok dzięki to się nie martwię

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
By Dork
#1615879
Mam trochę problem z własną grzałka, za każdym razem pieprzony bober. Drut kręcę okej, według poradników w granicach 0,5-0,6 ohma, ale nie wiem jak wate uciąć i ułożyć. Na jednym filmiku jest żeby krótko uciąć, na innym żeby bardzo daleko i dać w cholere tej waty. Który sposób jest lepszy? Próbowałem ucinac krótko, tak jak pokazywało sofly na swoim filmiku no i wate odgarniam od dziurki i 3 razy już bober. Możliwe że to wata jest zła?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Master_PiT
#1615892
Jaka baza? V1 czy v2?
W v1 przycinalem krotko, kladlem ja w dół i igłą odsłaniając kanaly.
W v2 po założeniu tulejki przycinalem 0.5cm delikatnie układając (nie wciskac) tak by przykryly otwory ale luźno (patrząc od góry przeswitywalo).
Oczywiście w grzalke ma wchodzić luźno z delikatnym oporem. Jeśli musisz ja przeciagac az sie drut wygina to źle.
Używałem muji niewybielanej.
Po obcieciu zewnetrzne płatki najlepiej zdjąć i przeciagac środek, a przed układaniem rozstrzepic by była luźna (polecam igłą troszku końce zgwałcić)
No i jaki liquid.
Po takim zabiegu przy liquidzie 50/50 wapowalem na 23W na v1 a na v2 nawet do 30W

Najważniejsze pytanie : zakrapiasz dobrze nośnik? Kilka razy na watke, jesli v2 to przez otwory także i na grzalke warto krople dać. Dla pewności możesz jeszcze przy skreconym tanku pociągnąć na sucho. Tzn zatkac otwory airflow i pociągnąć kilka razy (powinieneś ujrzeć uciekające powietrze), tylko nie przesadzaj bo się napijesz albo zacznie siorbac :mrgreen:

Grzalke krecisz z odstepami czy bez?
Bez odstępu wiekszy kop ale szybciej nagar zlapiesz i zwierza. Z odstepami lepszy smak ale mniejszy kop.
Takie były moje doznania z subtankiem. Nikt się nie musi z tym zgadzać ;)
By Dork
#1615907
Baza v2! :D prawdopodobnie spieprzyłem, bo dosyć mocno wcisnąłem watę zamiast ją ułożyć, bo już nieźle się wkurzyłem po wcześniejszym bobrze. Również używam z płatków, jednak nie zdejmowałem zewnętrznych płatków, tylko wsadziłem wszystko, wcześniej na watce dołączonej z drutem. Liquid 60/40.
Taaak, zakrapiam, teraz to już wręcz zalałem.
Z bardzo małymi, ale jednak odstępami.
Kurcze, to jutro jeszcze raz sobie przełożę watkę bez płatów zewnętrznych i zajmę się tym delikatnie. :D
Awatar użytkownika
By Master_PiT
#1616136
Zewnętrzne sa hmmm sprasowane/zbite dlatego je wyrzucam. 60/40 v2 daje rady(jeśli wata nie jest zbita). Ewentualnie spróbuj 50/50 jeśli masz problem z doborem ilości nośnika
Awatar użytkownika
By rafik87
#1616141
Dork pisze:Baza v2! :D prawdopodobnie spieprzyłem, bo dosyć mocno wcisnąłem watę zamiast ją ułożyć, bo już nieźle się wkurzyłem po wcześniejszym bobrze. Również używam z płatków, jednak nie zdejmowałem zewnętrznych płatków, tylko wsadziłem wszystko, wcześniej na watce dołączonej z drutem. Liquid 60/40.
Taaak, zakrapiam, teraz to już wręcz zalałem.
Z bardzo małymi, ale jednak odstępami.
Kurcze, to jutro jeszcze raz sobie przełożę watkę bez płatów zewnętrznych i zajmę się tym delikatnie. :D

Możesz jeszcze przed nałożeniem tulejki i capa od RBA watę cienką igłą roztrzepać /napuszyć

Wysłane z X600
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1616325
Tak jest, dobry pancake jeszcze nikomu nie zaszkodził :mrgreen:



Parownik (a przede wszystkim konstrukcja bazy) co prawda inny ale zasada wciąż ta sama ;)

Pozdrawiam
Grzegorz

PS. W V2 daj troszkę więcej tej waty.
By Dork
#1616337
Dałem więcej waty i zamiast ja upychać to grzecznie pomiziałem igłą i aż tak bardzo nie odpychałem od dziurek i jest git. Dzięki panowie za pomoc. ;)
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1616383
To cieszyć się i gratulować ;) *ISH*


Pozdrawiam
Grzegorz
By neo_kris
#1619495
Cześć.
Mam do wyboru dwie bazy rba do subtanka
Obrazek
jedna ma większy otwór druga mniejszy. Z tego względu, że jedną muszę oddać nie wiem którą mam sobie zostawić a na testowanie braknie mi czasu, którą mam sobie zostawić doradźcie?
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By rafik87
#1619526
Weź tą z większą dziurą, będziesz miał lepszy transport

Wysłane z X600
Awatar użytkownika
By Mayzel
#1621919
Czy ktos uporal sie z problemem syczenia grzalki zaraz po zakonczeniu cyklu wdechu?

Czy jest to wina...
1. Zle nakreconej grzalki - nierowne, odstajace zwoje?
2. Srednica grzalki wiekszej niz 0.3mm?
3. Zle ulozony nosnik - nie przylega przy skrajnie zewnetrznych zwojach?
4. Moze taki juz urok tego parownika?

Z tego co zauwazylem, to rowno i nieodstajace zwoje od siebie maja bardzo duzy wplyw. Niestety syczenie dalej wystepuje, ale juz znacznie mniej "okazale"...

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Deimond
#1622022
A czy syczenie ma wpływ inny niż psychologiczny na Twoje wapowanie?
Awatar użytkownika
By szpurek13
#1622100
Bobra nie łapiesz? Bo tak się dzieje przy jego początkach. Grzałka jest sucha i nie jest chłodzona odpowiednio szybko.

Możliwy też jest hotspot na jednym zwoju i grzałka w tym miejscu rozgrzewa się dużo bardziej niż reszta.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Mayzel
#1622141
Bobra nie ma... smaczy ladnie. hotspotow brak - zwoje ladnie rozusniete. Mam wrazenie ze zawsze tak mialem i dopiero teraz to zauwazylem... Pytanie czy Wy tez tak macie?
Deimond pisze:A czy syczenie ma wpływ inny niż psychologiczny na Twoje wapowanie?

Z glowa mam dobrze ;) Dopoki nie strzela, nie zieje ogniem i nie probuje mnie zabic to jest OK.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
By damiks
#1622144
U mnie też ostatnio syczy coś na bazie RBA, ale moja grzałka ma już miesiąc więc może i przez to.
Awatar użytkownika
By szpurek13
#1622896
@Maizel
Nie mam tak, ale jakbym miał to winy bym szukał w słabym transporcie.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Mayzel
#1623102
mozliwe.. uzywam Fiber Freaks Pads no2... wyciekow ani bobra nie mam, ale pokombinuje.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By TrenerDaniel
#1623106
Mi syczy jak kuleje transport. Nie bobrzy ale nośnik robi się za suchy pod koniec łapania chmury i zanim nasiąknie to syczy własnie
Awatar użytkownika
By rzuwbuotny
#1623108
Ja skrecilem przed chwilą singla 8 na 2.5mm ff no 2 i nie mam ani bobra ani wyciekow ani syczenia po wzieciu buszka :)

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By MagdalenaW
#1623698
Najłatwiejszy setup moim zdaniem na szybko to
bierzecie śrubokręt od zestawu nawijacie na nim 5 zwojów z kantala 0.4
Nawijacie w taki sposób, aby drut mocno przylegał do śrubokrętu bez równych przerw, bo to najmniej istotne. Najważniejsze, aby wasze zwoje szły równo, aby żaden w środku nie szedł po skosie w stosunku do reszty, czyli robicie tak (I I I I I ) nie tak (I I / I I) po wszystkim drut ciągle trzymany na śrubokręcie zaciskacie z całej siły, aby go ścisnąć i już macie idealnie prostą grzałkę.

Jeżeli natomiast przypadkiem wychodzi wam krzywa grzałka np.
(I I \ II) to zaciskacie drut znowu rozciągacie na całą długość śrubokrętu i zaciskacie ponownie i w ten sposób zawsze udaje mi się zrobić idealnie prostą grzałkę z równymi przerwami.

Naprawdę większej filozofii w tym niema i robię grzałkę w około 15-20 sekund.

Co do doboru waty, jeśli nawlekacie na niebieskim zestawowym zawsze tnę na około pół centymetra nośnika około 0,6-0,5 zarówno w przypadku muji jak i FF, ponieważ w muji i tak należy zerwać warstwę z każdej strony i nośnik robi podobnej grubości do FF.

Nośnik przeciągam cały przez grzałkę, aby się ułożył, po czym przewlekam w normalny sposób jak na filmikach. Po przycięciu około pól centymetra nad osłonką bazy za pomocą igiełki delikatnie rozbijam watę, która się zbija pod wpływem cięcia i to właściwie tyle cała reszta jak na 30 filmikach na youtube.
Awatar użytkownika
By MagdalenaW
#1623844
nie wkładasz drutów pod główki śrubek?

ja jak zostawiam tak jak ty że nie są idealnie pod główką to mi oporność skacze jak szalona
Awatar użytkownika
By Zepsulo
#1623852
Przy tak grubym druciku to raczej nie trzeba. No i w przypadku starej bazy RBA odkryte kanaliki.
A niebieski śrubokręcik ma 2mm średnicy.
Awatar użytkownika
By Mayzel
#1623916
@up

Na fotce jest bodajze kanthal A1 0.4mm
Obecnie mam SS316L 28ga 0.3mm
RBA plus.
MagdalenaW pisze:nie wkładasz drutów pod główki śrubek?

ja jak zostawiam tak jak ty że nie są idealnie pod główką to mi oporność skacze jak szalona

Ano skacze... ale nie jak szalone. Z reguly +/- 0.05Ohma i to tylko przy wykreceniu parownika. Po kilku wdechach normuje sie i utrzymuje sie na stale.

Wielkie dzieki za zwrocenie uwagi. Przy nastepnej wymianie zamontuje "nogi" grzalki pod glowkami...

Czytalem gdzies, ze jeszcze owijaja "nogi" wokol sruby... ale czy to ma sens, to nie wiem.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1624219
Mayzel pisze:... Przy nastepnej wymianie zamontuje "nogi" grzalki pod glowkami...


Naprawdę nie musisz ;) Wszystko zależy od drutu jaki stosujesz - jego grubości i stopu w korespondencji z zasilaniem VW/TC (SS, Ni, Ti, czy też zwykły kantal). Jeżeli używasz drutu "grubego" (takiego od 0,35mm w górę), to on się bardzo ładnie blokuje bez wchodzenia końcówki pod główkę śrubki. Wiadomo, tam gdzie korzystamy z TC stabilność połączenia drut-pin głowicy jest warunkiem koniecznym i wtedy pewnie warto podwinąć drut pod łeb śrubki.

Pozdrawiam
Grzegorz

PS. Na pokazanych przez Ciebie fotografiach mocowanie drutu jest OK *ISH*
Awatar użytkownika
By MagdalenaW
#1624367
U mnie jak nie wkładam pod główki śrubek to nawet 0,4 kanthal skacze z opornością.
Dla mnie mocowanie drutu pod śrubki jest najbardziej problematyczne z całego robienia grzałki :D

Chyba nie mam dość siły, aby dokręcać wystarczająco mocno śrubki i przez to, gdy poprawiam i ustawiam później prosto grzałkę nad airhole to za każdym razem mi jakiś drucik wyskoczy spod główki.
Awatar użytkownika
By snoopher
#1624639
MagdalenaW pisze:U mnie jak nie wkładam pod główki śrubek to nawet 0,4 kanthal skacze z opornością.
Dla mnie mocowanie drutu pod śrubki jest najbardziej problematyczne z całego robienia grzałki :D

Chyba nie mam dość siły, aby dokręcać wystarczająco mocno śrubki i przez to, gdy poprawiam i ustawiam później prosto grzałkę nad airhole to za każdym razem mi jakiś drucik wyskoczy spod główki.


Zawsze możesz spróbować lekko zawinąć drut wokół główki śrubki i wtedy dokręcić :)
Awatar użytkownika
By rzuwbuotny
#1625936
Nie wiem dlaczego, ale zgubiłem smak w subtanku... Miałem wcześniej microcoila 2,5mm 6 zwoi na ff i było ok. Wczoraj zrobiłem grzałkę z odstępami na muji i za bardzo strzelało, więc zmieniłem na ten sam microcoil co wcześniej i znów ff, transport wszystko ok, brak bobra, ale nie mam teraz smaku... Baza v2, liquidy te same i na lemo i na griffinie smaczy tak jak powinno :/
Awatar użytkownika
By amisiek1969
#1625946
Za wysoko umieszczona grzałka nad mawiewem powietrza.

________________
Tapa tapa z es piątki.
Awatar użytkownika
By MagdalenaW
#1625961
a może zwyczajnie się przepaliłeś skoro używasz jednego liquidu ciągle?

ja bardzo szybko tracę smak liquidów dlatego mało sobie ich zawsze nalewam i ciągle zmieniam(jedyny plus FF)
Awatar użytkownika
By rzuwbuotny
#1625971
No właśnie obnizylem teraz ja tak 2 max 3mm nad ah i jest lekka poprawa, ale nadal nie jest to samo. Co do liquidow, mam aktualnie pod ręką 6 różnych smaków, na reszcie parownikow jest lepiej. No nic będę kombinował z setupem, dziękuję za odpowiedź :)

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By Groobson
#1627433
Mam problem z swoim subtankiem. Gdy robię własną grzałkę to wszystko pięknie chodzi, ale po po dwóch dniach grzałka ma suche strzały, na dodatek muji robi się po bokach brązowa. W miejscu gdzie są zwoje jest biała. Ostatnio taki efekt pokazuję się dość często, czy to na kupnych grzałkach czy rba. Kręciłem już na nim wiele grzałek, a problem zaczął się od jakiegoś tygodnia.
Awatar użytkownika
By LICHU
#1628215
Idzie gdzieś dostać nano kit do subtanka mini? Jaka in ma wtedy pojemność?
By kuba240
#1630086
Witam mam taki problem iż mój subtank mini robi mi zwarcie tylko dość nietypowe bo tak jakby przy tym pierścieniu od powietrza on ma tam takie delikatne luzy i nieraz jak nic nie dotykam to mi smaży właśnie w tym miejscu a jak docisnę ten pierścień to jest dobrze puszcze zwarcie przekręcę go trochę tak żeby nie wskoczył na ząbek to jest dobrze i za chwilę znowu zwarcie bazę rba oblukałem nie widzę nic niepokojącego wkręcałem nawet grzałkę occ ta kwadratowa tak samo dodam że na początku to mi bateria wcale nie czytała tego kangertecha ale później się doczytała xd ale też nie zawsze tak samo jak mi go nie czyta to przycisnę albo przekręcę trochę to działa próbowałem odkręcać to do tego opornika powietrza ale nie idze niczym tego odkręcić wkręcałem go też do różnych baterii ale to tez nie przyniosło efektu
Awatar użytkownika
By Mayzel
#1630129
to jeszcze nie koniec !!! nie ma kropki na koncu :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
  • 1
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.