EPF
Porady, testy, konserwacja naszych sprzętów
Awatar użytkownika
By Haze
#832933
Mamy ostatnio wysyp tanich, chińskich mechaników. Dodatkowo coraz popularniejsze stają się zakupy w Fasttechu, więc postanowiłem że sprawdzę czy gra jest w ogóle warta świeczki. Kupiłem dość popularne KTS i KTS+ oraz V3 po to żeby pomierzyć jak zachowują się pod obciążeniem. Zasada i warunki pomiaru były identyczne jak tutaj, z dwoma różnicami:
* pomiary od razu robiłem na oporności 1ohm bo mechanika kupujemy raczej pod takie oporności,
* pierwsza seria pomiarów była robiona na modach w stanie WYJŚCIOWYM, zaraz po wyjęciu z wora (bez żadnych szlifów).

W zabawie udział wzięły:
Obrazek

Oraz mod 69, jako odniesienie.

No i wyniki pomiaru napięcia na surowych modach, bezpośrednio po rozpakowaniu, bez żadnych zabiegów:
Obrazek

Tudzież jak kto woli bezpośrednio straty:
Obrazek

O ile wyniki dla KTS-ów są przewidywalne to V3 zaskakuje!

Ale chwileczkę, krążą opinie, że te mody mają elementy stykowe zupełnie niepotrzebnie powleczone … czymś … wygląda to, powiedzmy, na chrom. No to nic, szlifierka w dłoń i zdzieramy … Rzeczywiście po przeszlifowaniu pinów plusowych oraz elementów zwiernych przycisku ukazuje się coś w rodzaju mosiądzu. A jak to się przekłada na napięcia? Ano tak:

Obrazek

:mrgreen: Czyli jest w sumie NIEŹLE :mrgreen:
W V3 nie ma właściwie żadnej różnicy po szlifie bo po prostu nie ma w nim czego szlifować - piny są mosiężne bez żadnych powłok.

KONKLUZJA? Oczywiście jeśli ktoś szuka moda "na całe życie" to nie polecam, ALE jeśli ktoś chce się pobawić, sprawdzić jak mu się będzie paliło na mechaniku zanim kupi coś solidniejszego to myślę, że jak najbardziej może wydać te parędziesiąt złotych.

Pozdrawiam *CZAJNICZEK*

PS. Mierzone w tym temacie mody trafią wkrótce na bazarek.
Awatar użytkownika
By k3lt
#832934
Jesli chodzi o V3, to w wersji full brass jest jeszcze lepiej. ;)
Widzialem gdzies testy na forum e-cigarattes.com albo na forum FT.
By Likwidator
#832940
Dobrze że ktoś takie testy robi!

Repuch dla ciebie za poświęcony czas i chęci :)

Właśnie kolega kupił V3, będzie miał z rana dobrą wiadomość.
Awatar użytkownika
By jsakic19
#832944
Dobra robota! Posiadam KTS+ i powiem, że jestem bardzo z niego zadowolony. Polecam początkującym z mechanikami. Spadki napięć rzeczywiście nieznaczne, nawet bez pomiaru na samo wyczucie można to określić.
Awatar użytkownika
By Haze
#832948
noman1 pisze:Pin plus w KTS-ach szlifowany z obu stron i na styku dwóch nitów ?

"Plus" szlifowany tylko od strony baterii bo nie chciałem uszkodzić przypadkiem gwintu.
Awatar użytkownika
By noman1
#832954
Jak ktoś chce polepszyć wyniki, to można przeszlifować pin plus od strony parownika oraz całe nity.
Podważamy pin plus od strony baterii i wypychamy pin plus atomizera od strony baterii.

Tak to wygląda:
Obrazek

Montaż: gumka + pin od strony parownika i gumka + pin od strony baterii, zacisnąć ;)
Ostatnio zmieniony 16 sie 2013, 13:35 przez noman1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By AndrzejGdz
#832959
noman1 pisze:Jak ktoś chce polepszyć wyniki, to można przeszlifować pin plus od strony parownika oraz całe nity.
Podważamy pin plus od strony baterii, i wypychamy pin plus od strony atomizera.

Tak to wygląda:
Obrazek

Montaż: gumka + pin od strony parownika i gumka + pin od strony baterii, zacisnąć ;)


Czy tu chodzi o KTS + ?
Ale jak to wypchnąć ?
Czy dobrze rozumie ze odkrecic parownik i ten srodkowy pin co w srodku po bokach jest gwint pchac aby wyszedl w capie gornym dołem ?

EDIT

Juz zajarzylem o co chodzi i piny przeszlifowane i namaszczone pasta ENSTO.
Awatar użytkownika
By k3lt
#832973
jsakic19 pisze:
Julia pisze:Co to jest to V3?
Jakoś mnie ominęło...

http://www.fasttech.com/products/0/1000 ... -cigarette


To jest caly zestaw z ladowarka i akusem.
Tu jest samo body: http://www.fasttech.com/products/1411/10005075/1398603 (calosc z mosiądzu)
Mosiądz + Aluminium (gwinty chyba chromowane): http://www.fasttech.com/products/1411/10005075/1398601
Awatar użytkownika
By k3lt
#833232
V3 jest z mosiadzu ew. mosiadz / aluminium, ten ktory wkleiles to mosiadz / SS niczym wiecej raczej sie nie rozni.
A masz jakis powod zeby nie wierzyc? :-P
By mmalyy
#833243
W przypadku CHRL obowiązuje klauzula ograniczonego zaufania :D
Awatar użytkownika
By Haze
#833258
jomat pisze:a tego V3 to łatwo pomylić z szybkozłączką hydrauliczną :D

DOKŁADNIE :mrgreen: Ale jak dla mnie to coś w sobie ma! A przycisk chodzi prawie jak w GUSie, rewelacyjnie - nic tu nie przekombinowali, wszystko jest proste jak konstrukcja cepa i, jak widać po pomiarach, się to sprawdza.
Awatar użytkownika
By Mutango
#835388
Haze pisze:Ale chwileczkę, krążą opinie, że te mody mają elementy stykowe zupełnie niepotrzebnie powleczone … czymś … wygląda to, powiedzmy, na chrom. No to nic, szlifierka w dłoń i zdzieramy … Rzeczywiście po przeszlifowaniu pinów plusowych oraz elementów zwiernych przycisku ukazuje się coś w rodzaju mosiądzu...

Właściwie to nie wiemy dokładnie czy potrzebnie, czy niepotrzebnie powleczone "czymś". Potrzebowalibyśmy prawdopodobnie jakichś dłuższych testów eksploatacyjnych. Nie wiemy, bo nie wiemy czym jest dokładnie to "coś w rodzaju mosiądzu". Bo rodzajów mosiądzu może być bez liku. Jedne mogą stosunkowo długo utrzymywać "czystość nawierzchni", inne z kolei mogą się zacząć pokrywać paskudną patyną zaledwie w ciągu kilku dni. W związku z powyższym nie wiemy czy aby utrzymać przyzwoite parametry, musielibyśmy zabieg szlifowania powtarzać raz na rok, raz na pół roku, raz na miesiąc, a może raz na tydzień?..
Więc może jest tak, że w przypadku powyższych modów, powleczenie "czymś" jest rodzajem mniejszego zła? Że strata jest spora, ale stosunkowo długo niezmienna, nie pogarszająca się? Natomiast zdarcie "czegoś" polepsza parametry, ale tylko "na chwilę"?
Oczywiście, pytania retoryczne, bo nie wiemy...
Awatar użytkownika
By Haze
#835407
Mutango pisze:Więc może jest tak, że w przypadku powyższych modów, powleczenie "czymś" jest rodzajem mniejszego zła? Że strata jest spora, ale stosunkowo długo niezmienna, nie pogarszająca się? Natomiast zdarcie "czegoś" polepsza parametry, ale tylko "na chwilę"?

Słuszna uwaga - na 90% jest tak jak piszesz.
A najlepsze, że dotyczy to również "markowych" modów. Weźmy kosztującego jakieś 6 stów moda 69: jak jakiś miesiąc temu robiłem porównanie strat w modach to dawał ładne 4V (straty minimalne). Odpalony do tych testów (w międzyczasie trochę na nim popalałem) pokazał za pierwszym razem 3,3V!! Przeszlifowanie gwintów i pinów niewiele pomogło (3,6V), dopiero jak dobrałem się do elementów stykowych przycisku wrócił do poziomu wyjściowego. Tak że cudów nie ma - o mechaniki TRZEBA DBAĆ :D
Awatar użytkownika
By Mutango
#835420
Haze pisze:A najlepsze, że dotyczy to również "markowych" modów. Weźmy kosztującego jakieś 6 stów moda 69: jak jakiś miesiąc temu robiłem porównanie strat w modach to dawał ładne 4V (straty minimalne).

Swoją drogą, w modzie z 6 stów mogliby się już postarać o jakąś grubszą warstwę złota (czy tam czegoś innego szlachetnego). Ale w przypadku 69 i tak nie jest najgorzej. Strata 0.06V na miesiąc to nie jest tak źle. Powiedzmy że raz na rok zrobisz dokładniejsze czyszczenie i będzie dobrze. Idzie z tym żyć. W przypadku "chińszczyzny" podejrzewam że może być znacznie gorzej.
Awatar użytkownika
By k3lt
#835421
Mutango pisze:
Haze pisze:A najlepsze, że dotyczy to również "markowych" modów. Weźmy kosztującego jakieś 6 stów moda 69: jak jakiś miesiąc temu robiłem porównanie strat w modach to dawał ładne 4V (straty minimalne).

Swoją drogą, w modzie z 6 stów mogliby się już postarać o jakąś grubszą warstwę złota (czy tam czegoś innego szlachetnego). Ale w przypadku 69 i tak nie jest najgorzej. Strata 0.06V na miesiąc to nie jest tak źle. Powiedzmy że raz na rok zrobisz dokładniejsze czyszczenie i będzie dobrze. Idzie z tym żyć. W przypadku "chińszczyzny" podejrzewam że może być znacznie gorzej.


0.6V a nie 0.06V
Awatar użytkownika
By Mutango
#835422
k3lt pisze:0.6V a nie 0.06V

Chodzi o różnicę strat, pomiędzy tym co było miesiąc temu i teraz.
Miesiąc temu było 4V, dzisiaj 3.94
Chyba dobrze liczę:
4 - 3.94 = 0.06V
Awatar użytkownika
By Goldi
#835424
Mutango pisze:
k3lt pisze:0.6V a nie 0.06V

Chodzi o różnicę strat, pomiędzy tym co było miesiąc temu i teraz.
Miesiąc temu było 4V, dzisiaj 3.94
Chyba dobrze liczę:
4 - 3.94 = 0.06V

Nawet nie 0,6V a jeszcze więcej. :zakrecony
Haze pisze:jak jakiś miesiąc temu robiłem porównanie strat w modach to dawał ładne 4V (straty minimalne). Odpalony do tych testów (w międzyczasie trochę na nim popalałem) pokazał za pierwszym razem 3,3V!! Przeszlifowanie gwintów i pinów niewiele pomogło (3,6V), dopiero jak dobrałem się do elementów stykowych przycisku wrócił do poziomu wyjściowego.
Awatar użytkownika
By Haze
#835429
Mutango pisze:Chyba dobrze liczę:
4 - 3.94 = 0.06V

Dobrze liczysz :D tylko nie chodzi o różnicę 4-3,94 (to można traktować praktycznie jak błąd pomiarowy). Chodzi o to, że przez miesiąc średnio intensywnego używania straty wzrosły o 0,7V.
No i zastanawiam się czy jest to w ogóle do ominięcia?? Fizyka jest nieubłagana - taki element stykowy musi wielokrotnie łączyć prądy rzędu 4-5A więc nagar od przerywania łuku musi się zbierać i grubsza powłoka niewiele tu raczej zmieni.
Pocieszające jest tylko to, że proces nie jest liniowy, tylko zachodzi "nasycenie", podejrzewam że po kolejnym miesiącu strata nie wynosiłaby 1,4V tylko pewnie najwyżej 0,8.
Awatar użytkownika
By Mutango
#835437
A to przepraszam, nie doczytałem dokładnie. Porównałem tylko 4V z tym co wcześniej było na wykresie...
Rzeczywiście strata, również na modzie 69, jest bardzo duża w pierwszym miesiącu.
Też mi się wydaje że proces nie powinien być liniowy. Przecież nie będzie tak, że po pół roku (bez czyszczenia) wartość spadnie do 0V :D
Awatar użytkownika
By LogerM
#835439
Haze pisze:No i zastanawiam się czy jest to w ogóle do ominięcia??


Proces jest do ominięcia, wystarczy zrezygnować z tego co dumnie nazywa się przyciskiem mechanicznym lub zmienić jego konstrukcję w taki sposób aby ulegał on samo czyszczeniu jak bóg nakazał. Oczywiście przycisk taki będzie wymagał znacznie większych umiejętności od zarówno tokarza jak i projektanta ale nie są to jakieś technologie kosmiczne z którymi był by jakiś większy problem. Inna metoda (najprostsza) to stosowanie powłok które nie ulegają tak łatwo utlenianiu.
Awatar użytkownika
By kurok
#835445
Trochę to dziwne, że tak szybko powstają tak duże spadki. Używam chińskich przycisków 2A i nie zauważyłem tak szybkiej ich degradacji.
Przyciski 1A rzeczywiście do miesiąca ulegają zużyciu, ale nie przez spadki i brak styku, a przez to że tworzywo ulega stopieniu i rozsypują się.
Proces zachodzenia styków na pewno też nie jest liniowy. Przyciski te długo działają dobrze, a gdy są już spadki to znaczy, że koniec ich żywota bardzo bliski i nie ma na co czekać.
Awatar użytkownika
By Haze
#835447
LogerM pisze: ... ale nie są to jakieś technologie kosmiczne z którymi był by jakiś większy problem. Inna metoda (najprostsza) to stosowanie powłok które nie ulegają tak łatwo utlenianiu ...

A znamy jakiegoś moda, w którym coś z tych rzeczy zastosowano?
Awatar użytkownika
By Goldi
#835452
Haze pisze:
LogerM pisze: ... ale nie są to jakieś technologie kosmiczne z którymi był by jakiś większy problem. Inna metoda (najprostsza) to stosowanie powłok które nie ulegają tak łatwo utlenianiu ...

A znamy jakiegoś moda, w którym coś z tych rzeczy zastosowano?

I nastała cisza. :D
Awatar użytkownika
By k3lt
#835453
Ciekawy jestem czy ktos kiedys probowal zastosowac Kwas Szczawiowy z mechami ss/brass ?
Moze StaryChemik moglby sie wypowiedziec, podobno bardzo skutecznie oczyszcza mosiadz, kosztuje to grosze.
Wiekszosc stykow, przyciskow itd to przeciez mosiadz pytanie tylko jaki wplyw mialby np. na oringi zeby sie nie okazalo ze cale uszczelnienie do wymiany. :mrgreen:
Awatar użytkownika
By LogerM
#835457
Haze pisze:A znamy jakiegoś moda, w którym coś z tych rzeczy zastosowano?


Nie znacie bo idzie się najniższej linii oporu. Przyciski zasadniczo maja tą samą konstrukcję czyli:

1. Przycisk boczny to przepołowiony pin z bocznym stycznikiem który łącząc obie części pinu robi zwarcie.
2. Przycisk dolny czyli zwarcie bieguna ujemnego do obudowy za pomocą sprężyny.

Czyli zasadniczo jedna płaska powierzchnia styka się z inną płaską powierzchnią bez dodatkowych tarć.

I te dwie zasadnicze konstrukcje są odtwarzane w każdym kolejnym produkcie zwanym modem, klasyczne kopiuj wklej. Jeden człowiek obmyślił reszta bez zastanowienia powiela. Niedawno jedna konstrukcja miała szanse na przełamanie tego betonu lecz niestety jak się okazało osławione złote magnesy nie brały udziału w procesie dostarczania napięcia i cały misterny plan szlag trafił. Projekty odpowiednie są, zgaduję że w projektowaniu odpowiednich rozwiązań Tajvoy dopomagał nie tylko mi, niestety jeszcze projekty nie ujrzały światła dziennego.
Awatar użytkownika
By PucH2
#835460
Pierwszy Polski mod miał styki z srebra technicznego. Niestety konstrukcja nie była rozwijana i miała inne wady wieku dziecięcego.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2013, 13:10 przez PucH2, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By saradonin
#835461
Haze pisze:
LogerM pisze: ... ale nie są to jakieś technologie kosmiczne z którymi był by jakiś większy problem. Inna metoda (najprostsza) to stosowanie powłok które nie ulegają tak łatwo utlenianiu ...

A znamy jakiegoś moda, w którym coś z tych rzeczy zastosowano?
Nie bardzo wiem o jakie dokładnie chodzi autorowi, ale coraz więcej zasilań ma różnego rodzaju powłoki na elementach stykowych:
  • rod - Super-T stosuje je od dawna w Precise+ sprawdzają się rewelacyjnie ograniczając spadki oraz zabiegi konserwacyjne do minimum (raz na dobrych kilka tygodni wystarczy wytrzeć zwykłą chusteczą ewentualnie zabrudzenie, nie powstaje warstwa tlenków)k
  • pallad - w nowych produktach Super-T (aczkolwiek nie mam pojęcia jak to wypada w praktyce)
  • złocone - wbrew pozorom niedrogie i coraz bardziej popularne, ograniczają konserwację do minimum, niestety w tym co mam, zauważyłem ścieranie się powłoki na styku z 'cyckiem' baterii :/
  • srebrne - z tego co się orientuję stosowane w 69 oraz Poldiac'u
Awatar użytkownika
By LogerM
#835462
O dziękuję Puszku :D Czyli jednak konstrukcje takie już były tylko rynek się uwstecznił zamiast pójść do przody raz wytyczoną drogą :)
Awatar użytkownika
By Haze
#835466
saradonin pisze:
  • rod - Super-T stosuje je od dawna w Precise+ sprawdzają się rewelacyjnie ograniczając spadki oraz zabiegi konserwacyjne do minimum (raz na dobrych kilka tygodni wystarczy wytrzeć zwykłą chusteczą ewentualnie zabrudzenie, nie powstaje warstwa tlenków)k
  • pallad - w nowych produktach Super-T (aczkolwiek nie mam pojęcia jak to wypada w praktyce)
  • złocone - wbrew pozorom niedrogie i coraz bardziej popularne, ograniczają konserwację do minimum, niestety w tym co mam, zauważyłem ścieranie się powłoki na styku z 'cyckiem' baterii :/
  • srebrne - z tego co się orientuję stosowane w 69 oraz Poldiac'u

O! Czyli trzeba by się przyjrzeć Precisowi. Co do srebra to właśnie w tym moim 69 jest ono zastosowane ...

EDIT: jeszcze tylko tak nieśmiało dodam, że w sumie to robimy lekkiego off-topa :wink:
Awatar użytkownika
By Mutango
#835494
saradonin pisze:[*]złocone - wbrew pozorom niedrogie i coraz bardziej popularne

Jeśli jest to standardowa powłoka PVD ok 5 mikronów (taka jak w zegarkach pozłacanych), to kosztuje dosłownie grosze. Czasami jest zegarek w wersji stalowej i w wersji pozłacanej i nie ma między nimi żadnej różnicy w cenie, bo nie ma powodu żeby ten ułamek grama złota cokolwiek w cenie zmienił.

saradonin pisze:niestety w tym co mam, zauważyłem ścieranie się powłoki na styku z 'cyckiem' baterii :/

Bo taka warstwa jest za cieniutka. Moim zdaniem żeby to miało sens, warstwa powinna mieć co najmniej 50 mikronów. I też nie kosztowałoby to setek dolarów, tylko kilka, może kilkanaście dolarów..
Awatar użytkownika
By venom_666
#835502
na znienawidzonym przez wszystkich Fasttechu widziałem srebrne styki do lutowania...
Jakies niewielkie pieniądze to kosztowało, a może być fajnym sposobem na elektyczny tuning mechaników ;-)
Awatar użytkownika
By PrezesArQ
#835820
Mutango pisze:Jeśli jest to standardowa powłoka PVD ok 5 mikronów (taka jak w zegarkach pozłacanych), to kosztuje dosłownie grosze.
(...)
Bo taka warstwa jest za cieniutka. Moim zdaniem żeby to miało sens, warstwa powinna mieć co najmniej 50 mikronów. I też nie kosztowałoby to setek dolarów, tylko kilka, może kilkanaście dolarów..


O ile to jest powłoka PVD, bo złocenie odbywa się także glawanicznie.
W przypadku galwanizerii nie zawsze grubsza powłoka jest lepsza. Nie wiem jak się to ma ze złotem i jak się zachowuje powłoka po złoceniu, nie mniej jest ona nakładana taką metodą galwaniczną, jak na przykład chromowanie, cynkowanie czy srebrzenie.
Pracuję w firmie galwanicznej i powiem z doświadczenia, że powłoka przy zbyt grubej warstwie zaczyna się łuszczyć i kruszyć.
Tak jak wspomniałem, nie wiem jak się ma sprawa ze złotem, ale tak samo występuje różnica materiałów (powłoki i bazy pod powłokę).
Awatar użytkownika
By venom_666
#843480
zależy jaka chińszczyzna...
KTS jest na papierosek.pl
inne rózne modele też i u nich i na innych stronach.
Generalnie 90% dostępnych na rynku to wyroby chińskie
Baza nikotynowa

Siema. Tak jak w temacie. Poszukuję jakiegoś skle[…]

ursa nano miga 3 razy na biało

Przy włożonym podzie przy zaciąganiu się dioda mig[…]

https://i.ibb.co/Q6VVz26/freemax-gal[…]

JBL SMOKE BOX (JBL GO E-PAPIEROS)

Witam forumowiczów. Jest to mój pierwszy post w[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.