Transmisja posiedzenia Senackiej Komisji Zdrowia przerwana, ale co poszło w świat, to poszło.
Pan Minister Zdrowia kolejny raz wprowadza parlamentarzystów w błąd. Poprzednio Posłów, obecnie Senatorów. Wprowadza w błąd społeczeństwo.
Autorytatywnie wmawia, że coraz więcej jest badań potwierdzających szkodliwość EIN (e-papierosów).
Jak mawia klasyk: "karty na stół Panie Ministrze"
Pisma dołączone do odpowiedzi mają być potwierdzeniem prawdziwości pańskich słów?
>>
ministerstwo-zdrowia-w-sprawie-wypowiedzi-jaroslawa-pinkasa-t111581.htmlGdzie wyniki tych badań, na które się Pan, Panie Ministrze powołuje.
To co MZ pokazuje, to jakieś domowe wypracowania jakiś grup osób z tytułami naukowymi, bez poparcia jakichkolwiek wyników badań.
Nadal Ministerstwo Zdrowia manipuluje parlamentarzystami, np ukrywając raport Głównego Inspektora Sanitarnego. Nie było nawet wzmianki w ciągu całego procesu legislacyjnego, że taki raport istnieje.
Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę na to, że zakaz sprzedaży na odległość (sprzedaż przez internet) jest de facto ustawowym zagwarantowaniem monopolu w handlu EIN dla jednej firmy - CHIC.
Udział rynkowy CHIC kształtuje się na poziomie ok. 60-70% [wg UOKiK] oznacza to, że ustawa przekazuje 90% rynku elektronicznych inhalatorów nikotyny w ręce zagranicznego koncernu tytoniowego.
CHIC sp. z o.o. za zgodą UOKiK stała się własnością British American Tobacco.
>>
list-otwarty-do-senatorow-rp-t111221.htmlW swej wypowiedzi w czasie posiedzenia Senackiej Komisji Zdrowia, Pan Minister w trosce o zdrowie społeczeństwa stwierdził, że nie wiadomo co będzie w przyszłości w płynach do napełniania e-papierosów.
Szanowny Panie ministrze, to po co zapisy w ustawie?
Art. 2
18) pojemnik zapasowy – naczynie z płynem zawierającym nikotynę, który można wykorzystać do ponownego napełnienia papierosa elektronicznego;
21) powiązany wyrób – papieros elektroniczny, pojemnik zapasowy oraz wyrób ziołowy do palenia;
Art. 11b.
1. Papierosy elektroniczne i pojemniki zapasowe mogą być udostępniane po raz pierwszy w celu dalszej sprzedaży albo udostępniane po raz pierwszy w celu wprowadzenia do obrotu po dokonaniu przez producenta lub importera zgłoszenia /.../
3. Zgłoszenie zawiera:
2) wykaz wszystkich składników i substancji wydzielanych w wyniku korzystania z wyrobu, w podziale na marki i rodzaje, wraz z ich ilościami;
3) dane toksykologiczne dotyczące składników i substancji wydzielanych w wyrobie, w tym po podgrzaniu, ze szczególnym odniesieniem do wpływu ich wdychania na zdrowie konsumentów, uwzględniając w szczególności ich właściwości uzależniające;
4) informacje na temat dawki nikotyny i jej absorpcji podczas spożywania wyrobu w normalnych lub racjonalnie przewidywalnych warunkach;
Art. 11c
3) płyn zawierający nikotynę nie może zawierać dodatków wymienionych w art. 7c ust. 3;
4) do produkcji płynu zawierającego nikotynę zostały wykorzystane jedynie składniki o wysokiej czystości, a substancje inne niż składniki, o których mowa w art. 11b ust. 3 pkt 2, były obecne w płynie zawierającym nikotynę w śladowych ilościach, jeżeli nie ma technicznych możliwości wyeliminowania takich śladowych ilości podczas produkcji;
5) w płynach zawierających nikotynę oprócz nikotyny zostały wykorzystane jedynie składniki, które – w postaci podgrzanej lub niepodgrzanej – nie zagrażają ludzkiemu zdrowiu;
Czy to tylko forma zapewnienia wpływu opłat do Inspektora?
Panie Ministrze, co może być w płynach do napełniania EIN?
Zapewne nie słyszał Pan, że 27 czerwca 2016 r. powołany został Komitet Techniczny KT 321 ds.
Elektronicznych Inhalatorów Nikotyny oraz Płynów do ich Uzupełniania,
>>
cen-tc-437-kt-321-ds-elektronicznych-inhalatorow-nikotyny-t111332.htmlTe normy nie będą obowiązywać?