EPF
Porady, testy, konserwacja naszych sprzętów
Awatar użytkownika
By PucH2
#462483
@W1ck3d można mieć też 12,6 V wsadzając odpowiednia akumulatorki lion.
Awatar użytkownika
By W1ck3d
#462624
można, wszystko można ... tylko nie da rady było by palić nic a nic :p
Awatar użytkownika
By utak3r
#462652
Marudzisz. Odpowiednia grzałka i byłoby dobrze... Zaletą byłaby znaczna powierzchnia odparowywania, a co za tym idzie - fantastyczny smak :)
Warunkiem dodatkowym musiałoby być bardzo dobre doprowadzanie liquidu, żeby taką powierzchnię zdążyć nawilżyć.
Awatar użytkownika
By Paveletz
#463319
W ramach dalszych „potyczek” z KIS-em i wkurzającymi mnie wciąż spadkami napięcia pod obciążeniem, zamontowałem kondensatory Cin i Cout bezpośrednio na płytce modułu. Chociaż o takiej możliwości wspominałem już dość dawno, bo na 41 stronie tego tematu, to jednak jak dotąd nie miałem czasu ani wystarczającej motywacji by przetestować to rozwiązanie w praktyce. Wiem, że ostatnio podobnie zmodyfikowane moduły KIS pojawiły się w „kup teraz”, niemniej nie zauważyłem aby pojawiła się na Forum jakaś informacja dotycząca szczegółów metody wykonania takiej modyfikacji ani też jakiekolwiek porównanie „osiągów” zmodyfikowanego w ten sposób modułu w odniesieniu do klasycznego rozwiązania z zewnętrznymi kondensatorami elektrolitycznymi.
Obrazek
Na początek, delikatnie usuwamy ostrym narzędziem (np. szpicem pilnika „iglaka”) rezystor R6, diodę D2 i kondensator C1 (fot.A). Oczywiście, można te elementy także i odlutować, ale wymaga to pewnej ręki i odrobiny doświadczenia. Radzę też przy tej operacji dobrze uważać na „wyprowadzenia” modułu – bo dość łatwo je niechcący odłamać.
W miejscu po usuniętym rezystorze R6 wykonujemy „mostek” - z samej cyny, lub z fragmentu drucika pozyskanego np. z wyprowadzenia jakiegoś zbędnego rezystora THT. To drugie rozwiązanie jest stanowczo prostsze od strony manualnej – przykładamy w odpowiednie miejsce 1-2 cm dobrze ocynowanego drucika, przyciskamy go do punktów lutowniczych gorącym grotem, a na koniec odcinamy zbędny i wystający poza obrys płytki jego fragment.
W kolejnym kroku „przymierzamy” do odpowiednich miejsc płytki (fot.B) posiadane kondensatory SMD i w razie potrzeby odpowiednio powiększamy punkty lutownicze odskrobując „zielony” lakier izolacyjny pokrywający ścieżki.
Na koniec, kolejno wlutowujemy kondensatory Cin i Cout. Kondensator przykładamy i przytrzymujemy pesetą w odpowiednim miejscu płytki, a następnie szybko i zdecydowanie przykładamy do jego „styków” mocno rozgrzany i ostry grot lutownicy z minimalną ilością cyny. Do modyfikacji KIS-a zastosowałem dwa kondensatory tantalowe 22uF/10V TAJB226K010RNJ (EDIT: lepszy byłby na 16V, główny problem stanowią jednak jego wymiary) oraz 47uF/10V TAJB476K010RNJ w obudowie typu „B” o wymiarach 3,50x2,80x1,90mm. Ponieważ są to „tantale” przy ich wlutowywaniu w płytkę należy zwrócić uwagę na ich właściwą polaryzację.
***
Zmodyfikowany w ten sposób moduł bez problemu mieści się ponownie w swojej „fabrycznej” obudowie, a jak się przekonałem po wykonaniu serii pomiarów (na układzie który wciąż testuję) - MZ nie ma także żadnej istotnej różnicy pomiędzy „osiągami” KIS'a zmodyfikowanego „klasycznie” a modułem z wlutowanymi bezpośrednio w płytkę kondensatorami. Żadnej, oczywiście poza zyskiem miejsca w obudowie moda i prawdopodobnie - większą niż poprzednio „żywotnością” modułu.
:mrgreen:
PS: Kończę już tą „zabawę” z KIS-em, ale przy okazji wrzucę tu jeszcze gotowy schemat płytki drukowanej – właśnie pod tak jw. zmodyfikowany moduł.
Awatar użytkownika
By psqdny
#477911
@Paveletz napisałeś
Paveletz pisze: Do modyfikacji KIS-a zastosowałem dwa kondensatory tantalowe 22uF/10V TAJB226K010RNJ (EDIT: lepszy byłby na 16V, główny problem stanowią jednak jego wymiary) oraz 47uF/10V TAJB476K010RNJ w obudowie typu „B” o wymiarach 3,50x2,80x1,90mm.

Na schemacie są podane dwa takie same kondensatory 47uF/10V.
Gdzie ma przyjść ten 22uF?
Awatar użytkownika
By newelco
#477932
psqdny pisze:@Paveletz napisałeś
Paveletz pisze: Do modyfikacji KIS-a zastosowałem dwa kondensatory tantalowe 22uF/10V TAJB226K010RNJ (EDIT: lepszy byłby na 16V, główny problem stanowią jednak jego wymiary) oraz 47uF/10V TAJB476K010RNJ w obudowie typu „B” o wymiarach 3,50x2,80x1,90mm.

Na schemacie są podane dwa takie same kondensatory 47uF/10V.
Gdzie ma przyjść ten 22uF?


Przeczytaj powoli i ze zrozumieniem.
Jak byk napisane na schemacie - od 22 do 47
Paveletz zastosował 22.
Awatar użytkownika
By psqdny
#478079
newelco pisze:Przeczytaj powoli i ze zrozumieniem.
Jak byk napisane na schemacie - od 22 do 47
Paveletz zastosował 22.

Patrzyłem na ten schemat dość długo. Elektronika nie jest moją najlepszą stroną i nie znam się na takich schematach. Jak coś dla mnie jest niezrozumiałe to pytam.
Dzięki za odpowiedź, bo teraz już wiem, że jak byk jest napisane.
Awatar użytkownika
By Paveletz
#478754
Panowie - dla jasności: ostatecznie zdecydowałem się na zastosowanie tylko kondensatorów o pojemności 47uF.
Awatar użytkownika
By kedar
#483665
dziś na stacji benzynowej zauważyłem fajne metalowe pudełka,
może komuś podpasuje do boxa, były różne wzory i kolory :mrgreen:

środkowa część wieczka była wypukła i uginała się pod palcem ze 2-3mm, więc można zrobić przełącznik na mikroswitchu bez dziurawienia obudowy, tylko gwint wystawał by na zewnątrz

Obrazek
Awatar użytkownika
By Paveletz
#483886
Zgodnie z nazwą tego tematu, przestawiam kolejny pomysł na zasilanie moda. Zaznaczam jednak, że sam nie wiem jeszcze czy będzie to pomysł trafiony czy tylko ślepy zaułek mojej „modomani”...
Ale do rzeczy...
Bawiąc się ostatnio KIS-em stwierdziłem, że chyba najbardziej brakuje mi w nim drugiej linii napięcia wyjściowego do zasilania dodatkowej elektroniki moda. Stwierdziłem też, że chociaż 3A w sumie wystarczą mi do wapowania, to nauczony doświadczeniami ze stabilizatorami liniowymi, z całą pewnością nie pogardziłbym znacznie wyższymi prądami.
Tak więc, ostatecznie wygrzebałem sobie w necie i sprowadziłem „starszego brata” KIS'a – podwójny, dość mało znany, moduł KIW-3312S.
Podstawową zaletą KIW-3312S opartego na scalakach IR 3802A jest to, że jest to moduł podwójny, który po odpowiednich modyfikacjach może dostarczyć dwa niezależne swobodnie regulowane w dopuszczalnych zakresach napięcia wyjściowe. Kolejną zaletą tego modułu jest duży prąd wyjściowy wynoszący ok. 5,5 do 6A (na każdym z dwóch wyjść).
Niestety nie ma nic za darmo - moduł KIW jest minimalnie większy od KIS'a i wymaga do prawidłowej pracy trochę więcej od niego zewnętrznych elementów – a szczególnie, zajmujących dużo przestrzeni - kondensatorów. Wszystko jednak wskazuje na to, że da się ten problem nieco ominąć i zredukować ich ilość do rozsądnego minimum.
Największą jednak „wadą” modułu KIW-3312S jest bardzo skąpa ilość dotyczących go opisów i dokumentacji. Tak więc, na początek, zanim jeszcze wezmę się za lutowanie i eksperymenty, „poprawiłem” na tyle ile to możliwe i na ile potrafiłem - właśnie ten mankament:

Obrazek

Obrazek
Mała „legenda” dot. oznaczeń wyprowadzeń: białe – kanał 1, niebieskie – kanał 2, biało-niebieskie – wejścia lub wyjścia wspólne dla obydwu kanałów.

Obrazek

Kolejnym etapem już czysto „praktycznym”– oczywiście, jeszcze tylko na płytce prototypowej – zajmę się jak tylko czas mi pozwoli:
Obrazek
Wyjdzie coś z tego to ok., a jak nie – to też niewielka strata. :wink:
Awatar użytkownika
By krakry1
#483893
Pomysł bardzo fajny ... oczekuję z niecierpliwością co z tego uda Ci się wymodzić?
Awatar użytkownika
By quiet
#483894
Paveletz pisze:Zgodnie z nazwą tego tematu, przestawiam kolejny pomysł na zasilanie moda. Zaznaczam jednak, że sam nie wiem jeszcze czy będzie to pomysł trafiony czy tylko ślepy zaułek mojej „modomani”...
Ale do rzeczy...
Bawiąc się ostatnio KIS-em stwierdziłem, że chyba najbardziej brakuje mi w nim drugiej linii napięcia wyjściowego do zasilania dodatkowej elektroniki moda. Stwierdziłem też, że chociaż 3A w sumie wystarczą mi do wapowania, to nauczony doświadczeniami ze stabilizatorami liniowymi, z całą pewnością nie pogardziłbym znacznie wyższymi prądami.
Tak więc, ostatecznie wygrzebałem sobie w necie i sprowadziłem „starszego brata” KIS'a – podwójny, dość mało znany, moduł KIW-3312S.
Podstawową zaletą KIW-3312S opartego na scalakach IR 3802A jest to, że jest to moduł podwójny, który po odpowiednich modyfikacjach może dostarczyć dwa niezależne swobodnie regulowane w dopuszczalnych zakresach napięcia wyjściowe. Kolejną zaletą tego modułu jest duży prąd wyjściowy wynoszący ok. 5,5 do 6A (na każdym z dwóch wyjść).
Niestety nie ma nic za darmo - moduł KIW jest minimalnie większy od KIS'a i wymaga do prawidłowej pracy trochę więcej od niego zewnętrznych elementów – a szczególnie, zajmujących dużo przestrzeni - kondensatorów. Wszystko jednak wskazuje na to, że da się ten problem nieco ominąć i zredukować ich ilość do rozsądnego minimum.
Największą jednak „wadą” modułu KIW-3312S jest bardzo skąpa ilość dotyczących go opisów i dokumentacji. Tak więc, na początek, zanim jeszcze wezmę się za lutowanie i eksperymenty, „poprawiłem” na tyle ile to możliwe i na ile potrafiłem - właśnie ten mankament:

Obrazek

Obrazek
Mała „legenda” dot. oznaczeń wyprowadzeń: białe – kanał 1, niebieskie – kanał 2, biało-niebieskie – wejścia lub wyjścia wspólne dla obydwu kanałów.

Obrazek

Kolejnym etapem już czysto „praktycznym”– oczywiście, jeszcze tylko na płytce prototypowej – zajmę się jak tylko czas mi pozwoli:
Obrazek
Wyjdzie coś z tego to ok., a jak nie – to też niewielka strata. :wink:


Fajny układzik..może coś z tego będzie :-D
A tak na marginesie to po co Ci dodatkowe regulowane wyjście? Do czego chcesz je wykorzystać..pytam z ciekawości..

Tapatalk2@android
By taxi
#483897
fajny układzik ja już widzę po dwa przyciski w modach ,jeden np na 4,0V a drugi na 3,7V ustawione :D super pomysł .albo można by w modzie np dodatkowe gniazdo usb zamontować i w razie "W" może modzik posłużyć jako przenośna ładowarka np.telefonu :D dla mnie bomba .
Awatar użytkownika
By noman1
#483898
@quiet jak widac drugie napięcie nie jest regulawane, tylko stałe, 5V.
Jak pisał do zasilenia dodatkowej elektroniki typu.............. TV, DVD.... ;)

Pomysł faktycznie fajny, dwunapięciowy.
Można także dwa gwinty i mieć podłączone dwa różne parowniki na dwóch różnych napięciach.
Awatar użytkownika
By Paveletz
#483902
Dodatkowe wyjście, zamierzam ustawić na "sztywno" na ok. 5V (chociaż mogłoby być też regulowane). Przyda się to do zasilnia np. potencjometrów cyfrowych czy mini-woltomierzy o szerszej skali pomiarów np. 0-99V - wymagających zwykle dodatkowego napięcia zasilającego. Oczywiście - drugie wyjście to pewien nadmiar i można sobie bez niego poradzić, ale... :wink:
Awatar użytkownika
By Goldi
#483904
@ Paveletz z drugiej strony płytki są jakieś elementy? Pytam bo wygląda na to, że można ten moduł ładnie przeciąć na pół uzyskując dwie niezależne płytki.
Awatar użytkownika
By quiet
#483908
Norman1 drugie wyjście również może być regulowane..a pomysł ładowania komórki z moda podoba mi się..ogniwa 18650 byłyby wykorzystane :-p

Tapatalk2@android
Awatar użytkownika
By Paveletz
#483911
Nie, druga strona "czysta" - tyle, że laminat jest trójwarstwowy, co dość mocno komplikuje analizę ścieżek. Myślę jednak, że można go przeciąć - taka połówka byłaby w sam raz do konstrukcji "rurowych".

EDIT: Prawdopodobnie da się tak odseparować tylko "górną połówkę" - w przypadku "dolnej" będzie problem z pinami Vin i SS/SD. Ale i tak, to właśnie ta "górna połówka" powinna ciągnąć główne zasilanie moda - bo ma nieco lepsze parametry.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2012, 12:43 przez Paveletz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Goldi
#483914
Wewnętrzna warstwa ścieżek trochę komplikuje sprawę. Chociaż może jest to tylko warstwa zasilania lub GND.
Awatar użytkownika
By Paveletz
#487299
Kilka testów KIW'a mam już za sobą. Wyniki – hmm... kurcze, nie ukrywam, że liczyłem na trochę inne.

Nie wnikając zbytnio w szczegóły – z dwóch li-ion 3,7V zasilanie modułu KIW jest dość problematyczne – bo nie wykorzystamy niemal połowy pojemności akumulatorów. O prawidłowej pracy modułu możemy mówić przy Vin (stanowiącego punkt odniesienia dla pozostałych paru dodatkowych „zasilań” scalaka IR3802) wynoszącym minimalnie do ok. 7,03 -7,08V. Liczyłem na trochę niższy próg minimalnego napięcia niezbędnego do zadziałania modułu - który szacowałem wstępnie na podstawie różnych (niestety chyba niezbyt spójnych) źródeł na nawet minimalnie powyżej 6V. Teoria teorią, a praktyka praktyką. Optymalne Vin dla modułu KIW powinno wynosić ok. 7,5V lub więcej - tak więc, zasilanie KIW'a z trzech ogniw jest jak najbardziej możliwe, chociaż nie wydaje się to zbyt praktyczne w zastosowaniach "ep".
Dodatkowo, KIW'a dość ciężko się „moduje”, głownie ze względu na zastosowane w nim, naprawdę „miniaturowe” elementy smd. Moduł KIW wymaga także bardzo rzetelnego podejścia do niezbędnych mu do pracy „peryferii” – chociażby dlatego, że „zwykłe” lub źle dobrane kondensatory (Low ESR) po kilku minutach zaczynają się niemal gotować. Oczywiście, ze wszystkimi tymi problemami można sobie poradzić, ale ostatecznie uzyskany układ niestety nie będzie z całą pewnością ani prosty, ani miniaturowy.
Słowem – stary, dobry KIS 3R33S pozostał chyba nadal niekwestionowanym liderem.... :mrgreen:
Awatar użytkownika
By daras25
#495063
raptofil pisze:20$ za miernik oporności? Wole swój za 20pln ;)

Źle to sformułowałem , nie chodzi o zakup tego miernika tylko o zrobienie i sprzedaż :wink:
Awatar użytkownika
By daras25
#498431
Po dokręceniu np. głowicy od A2 sz3kli mamy bardzo poręczny przyrząd do zabaw z różnego rodzaju grzałkami , bardzo łatwo można sobie ukręcić fajnego duala :wink: .
Miernik jest zasilany dwoma bateriami AA i przy pomiarach na sucho nie przypala knota , dokładność 0,01 Ohm

Obrazek
By daras25 at 2012-08-02
Awatar użytkownika
By Nabial
#500207
gregbard pisze:w których miejscach masz punkty pomiarowe.Sorki ale bez schematu tylko goldi to ogarnie

Obrazek
Obrazek

Jak działa wersja z elektronicznym załączaniem ? Mam włącznik monostabilny który jest "jałowo" załączony . Czy to bedzie działać?
Awatar użytkownika
By ciopik
#500352
tak ten dolny schemat

-- [scalono] 06 sie 2012, 22:11 --

ssnowak pisze:Będzie

odpowiedź bezsensowna przy dwóch różnych sposobach załaczania - darowałbyś sobie
Awatar użytkownika
By ssnowak
#500369
Nabial pisze:... Jak działa wersja z elektronicznym załączaniem ? Mam włącznik monostabilny który jest "jałowo" załączony . Czy to bedzie działać?


Darowałbyś sobie brak zastanowienia o co on pyta ....
Awatar użytkownika
By Archon1
#501049
Powie m ktoś jak przylutować zasraną grzałkę do srebrnego druciku? Ukręciłem grzałkę do gianta ale cyna nie trzyma się drutu oporowego, użyłem 3 rodzajów cyn, starą prawdopodobnie z kalafonią, bez szkodliwych substancji i jakąś specjalną do produktów spożywczych (tak było napisane) jak i samej kalafonii i nic. Mam 2 lutownice, jedna 13 watowa i druga 40, żadną nie idzie tego przylutować, o co kurde chodzi, innego drutu nie mam, kiedyś lutowałem i było dobrze a teraz ni chu chu. Drut oporowy to kanthal D 0.20mm.
Awatar użytkownika
By mietek-tech
#501063
Archon1 pisze:Powie m ktoś jak przylutować zasraną grzałkę do srebrnego druciku? Ukręciłem grzałkę do gianta ale cyna nie trzyma się drutu oporowego, użyłem 3 rodzajów cyn, starą prawdopodobnie z kalafonią, bez szkodliwych substancji i jakąś specjalną do produktów spożywczych (tak było napisane) jak i samej kalafonii i nic. Mam 2 lutownice, jedna 13 watowa i druga 40, żadną nie idzie tego przylutować, o co kurde chodzi, innego drutu nie mam, kiedyś lutowałem i było dobrze a teraz ni chu chu. Drut oporowy to kanthal D 0.20mm.

Była już KUUUUUUUUUPA tematów :roll: ja stosuje np.ten topik http://sklep.avt.pl/p/pl/488529/topnik+ ... iarka.html i tu http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... OPNIK+TS-8

Ps. można tez łączyć na tz skrętkę
Awatar użytkownika
By Archon1
#501079
mietek-tech pisze:
Archon1 pisze:Powie m ktoś jak przylutować zasraną grzałkę do srebrnego druciku? Ukręciłem grzałkę do gianta ale cyna nie trzyma się drutu oporowego, użyłem 3 rodzajów cyn, starą prawdopodobnie z kalafonią, bez szkodliwych substancji i jakąś specjalną do produktów spożywczych (tak było napisane) jak i samej kalafonii i nic. Mam 2 lutownice, jedna 13 watowa i druga 40, żadną nie idzie tego przylutować, o co kurde chodzi, innego drutu nie mam, kiedyś lutowałem i było dobrze a teraz ni chu chu. Drut oporowy to kanthal D 0.20mm.

Była już KUUUUUUUUUPA tematów :roll: ja stosuje np.ten topik http://sklep.avt.pl/p/pl/488529/topnik+ ... iarka.html i tu http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... OPNIK+TS-8

Ps. można tez łączyć na tz skrętkę


Dzięki wielkie, muszę zaopatrzyć się w ten topnik bo szału można dostać. Tylko jeszcze mi powiedz jak się go używa, sam topnik bez cyny czy pierw topnikiem a potem cyną?
Awatar użytkownika
By Archon1
#501092
mietek-tech pisze:nakładasz topik (np wykałaczką) podgrzewasz przykładasz cynę i *SMOKEKING*

Super, dziękuję :beer: Wcześniej nie miałem z tym problemów a teraz jakiś koszmar, brakuje małych, zółtych paluszków :mrgreen: Że też zachciało mi się stare gianty do życia przywrócić :-x

-- [scalono] 08 sie 2012, 14:40 --

Wydumałem sposób wymiany grzałek bez lutowania, zamiast przekładać kabelki przez otworki w kubku, wystarczy powkładać ucięte kawałki cienkiej igły od strzykawki, od spodu oczywiście przylutowane na kabelkach. Do wymiany grzałki wysuwam lekko kawałeczki igły, w otworki wkładam końce drutu (ładnie i ciasno siedzi) i wsuwam z powrotem całość z grzałeczką w kubek :D
By jar
#501427
Archon1 pisze:Wydumałem sposób wymiany grzałek bez lutowania, zamiast przekładać kabelki przez otworki w kubku, wystarczy powkładać ucięte kawałki cienkiej igły od strzykawki, od spodu oczywiście przylutowane na kabelkach. Do wymiany grzałki wysuwam lekko kawałeczki igły, w otworki wkładam końce drutu (ładnie i ciasno siedzi) i wsuwam z powrotem całość z grzałeczką w kubek :D


Ale to już było.....
Awatar użytkownika
By Archon1
#501443
jar pisze:
Archon1 pisze:Wydumałem sposób wymiany grzałek bez lutowania, zamiast przekładać kabelki przez otworki w kubku, wystarczy powkładać ucięte kawałki cienkiej igły od strzykawki, od spodu oczywiście przylutowane na kabelkach. Do wymiany grzałki wysuwam lekko kawałeczki igły, w otworki wkładam końce drutu (ładnie i ciasno siedzi) i wsuwam z powrotem całość z grzałeczką w kubek :D


Ale to już było.....

Nie widziałem, jak było to sorki :mrgreen:
Awatar użytkownika
By Melker
#508339
Witam !!
W związku z tym że pracuję nad box'em na układzie KIS-3R33S mam pytanie do tych, co już budowali lub znają się na elektronice trochę bardziej ode mnie :wink:
W układzie KIS trzeba używać włączników przynajmniej 2A, co niesie ze sobą spoooro miejsca.
Pytanie: Czy można zamiast takiego włącznika zastosować układ MOSFET ? Kto się zna ten wie co to MOSFET, i tłumaczyć nie trzeba (a dla niewtajemniczonych odsyłam do tematu: http://www.e-papierosy-forum.pl/viewtopic. ... 03&start=0 ).
Jeśli tak, to czy dobrze rozmyśliłem jak to podłączyć? Poniżej schemat:

Obrazek

KIS oczywiście zmodyfikowany aby pozbyć się sporych kondensatorów elektrolitycznych.
Z góry dzięki za pomoc! :)
Awatar użytkownika
By ssnowak
#508384
Kis ma już wbudowany taki "elektroniczny włącznik". Wystarczy go użyć (a to jak, to już zostało podane na tacy w tym wątku).

EDIT:
BTW Schemat jest zły, do tego co chcesz osiągnąć - włącznik jest dalej w obwodzie zasilającym KIS (wysokoprądowym). Przypatrz się dobrze temu jak jest to zrobione w linkowanym przez Ciebie wątku :wink: .
Ostatnio zmieniony 23 sie 2012, 16:02 przez ssnowak, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
By Goldi
#508386
ssnowak pisze:Kis ma już wbudowany taki "elektroniczny włącznik". Wystarczy go użyć (a to jak, to już zostało podane na tacy w tym wątku).

Mniej więcej tu się to zaczyna: viewtopic.php?p=436786#p436786
Awatar użytkownika
By Melker
#508389
Ok, ma taki włącznik więc po co każdy wstawia tak wytrzymałe włączniki (2-3A) ?
Rozumiem, że chodzi o to ? :

Obrazek

Gdy na ON/OFF pada masa wtedy KIS jest wyłączony, gdy się ją odłącza - KIS działa - dobrze rozumiem? I nie potrzeba już w tym przypadku superwytrzymałego switha ?
Awatar użytkownika
By Goldi
#508390
Ten schemat jest OK, jednak wymaga przycisku NC. Poniżej schemat ze standardowym mikroswitchem NO. Rezystory R1 i R2 po 1kOhm. Dodatkowo dobierając ich wartość można ustalić minimalne napięcie przy którym KIS już się nie załączy.

Obrazek
Awatar użytkownika
By Melker
#508392
No właśnie, przyniósł i jestem mu wdzięczny bo układ KIS jest dla mnie chyba jeszcze czarną magią - długo zastanawiałem się po co wszyscy pakują do tego tak gigantyczne włączniki po 2 - 3 Ampery skoro KIS ma nóżkę "ON/OFF" ... Wszystko więc wyjaśnione (chyba że jednak ten włącznik jednak nie wystarczy taki zwykły, malutki, chiński .. ? :P ) :wink:
Awatar użytkownika
By Goldi
#508393
W układzie z rezystorami wystarczy malutki chiński mikroswitch. :wink:
Awatar użytkownika
By Melker
#508394
No to chyba mam już wystarczająco dużo informacji - trzeba teraz zebrać się za robotę (niestety już po weekendzie) :?
Piękne to pewnie nie będzie, ale chmurzyć mam nadzieję będzie dobrze :D
Awatar użytkownika
By ssnowak
#508699
Kis ma bardzo "kruche" wyprowadzenia. Ustabilizuj je mechanicznie klejem po połączeniu z przewodami jak już będzie wszystko "na gotowo" (bo pewnie będzie łączony tradycyjnie "na pająka").
Awatar użytkownika
By ghostcat
#523600
do boxa zamiast kisa. :mrgreen:
Jak kolwiek kis od Ciebie Goldi sprawdza się znakomicie to do szału doprowadzają mnie kabelki "na pająka". Znalazłem (jako, że nie mam pojęcia o elektronice :-) ) metodę domową drukowania płytek, ale wolałbym jakieś gotowe kompaktowe rozwiązanie.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 23

Hej, leżał epet w plecaku i gdy wracam po godzinie[…]

nie chcę się włączyć

kupiłam oxva slim xpro w grudniu, nagle dzisiaj ni[…]

Około dwa tygodnie temu zrobiłem dwa liquidy z aro[…]

Baza nikotynowa

Siema. Tak jak w temacie. Poszukuję jakiegoś skle[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.