EPF
Awatar użytkownika
By Killmister13
#558767
Jakiś czas temu wzięło mnie na rysowanie... Projekt pewnie zostanie tylko na kartce do czasu, kiedy Mankos znajdzie wolną chwilę. ;)
Trochę jeszcze będzie do poprawek... z założenia ma być solidny i ma się napełniać poprzez zsunięcie tulejki.

Awatar użytkownika
By Siarek
#558773
Pomysł dobry, ale ...
a) Jeśli nie dosuszysz zbiornika to przy każdym napełnianiu łapy będziesz miał całe w lq, a ani sznur ani siatka "do sucha" nie zbierze
b) Ściąganie zbiornika przez podwójny oring na górze wygląda fajnie tylko na papierze :P
c) brak otworu odpowietrzającego przy tak małym otworze na knot = boberek.
Awatar użytkownika
By Killmister13
#558780
otwory jeszcze nie opracowane (nie dorysowałem na śrubki i u-wicka), ale myślę nad serem szwajcarskim jak w cobrze...
patrz odwrotnie, dwa oringi są na dole (bliżej zasilania), odkręcasz od zasilania, trzymasz za cap i tuleje ciągniesz w dół (tyle żeby zrobić szpare do nalania)
Awatar użytkownika
By Siarek
#558938
I przy okazji nalewając zalewasz wszystko lejąc od dołu przez knot ? :P
Pomysł jest ciekawy, ale ... mało praktyczny.
Awatar użytkownika
By Barjavel
#558984
Mam nadzieję że kolega Killmister13 się nie obrazi, że w ramach swojej nauki programu posłużyłem się jego projektem i udało się go zwizualizować. Uczę się sam dla siebie programu graficznego i projekt ten nie będzie w żaden sposób wykorzystany przeze mnie.

Obrazek
Obrazek




Obrazek


Co do samego projektu to mnie on się bardzo podoba i nie widzę problemów z napełnianiem, zsuwamy tulejkę kilka mm w dół i strzykaweczką napełniam, oringi dolne podwójne skrzętnie uszczelnią resztki LQ
Awatar użytkownika
By szperaczz
#558990
Ale zrobienie grzalki to już nie taki prosty myk. Za nisko jest srubka - ;)
Awatar użytkownika
By Barjavel
#558996
szperaczz pisze:Ale zrobienie grzalki to już nie taki prosty myk. Za nisko jest srubka - ;)


Niekoniecznie chyba, do dolnej śrubki "byle jak" przykręcamy drut kluczykiem a górę do plusa już powyżej wgłębienia, myślę że to tylko kwestia wprawy
Awatar użytkownika
By Killmister13
#559003
ożesz Ty Barjavel!!! No pięknie!!! Bosko!!! za 1,5h dostaniesz plusika :]

-- [scalono] 13 lis 2012, 22:06 --

A ja jak glupi przez ostatni miesiąc szukałem jakiegoś programu żeby to wrzucić... skończyło się na zainstalowaniu corela...
Awatar użytkownika
By Barjavel
#559004
Killmister13 pisze:ożesz Ty Barjavel!!! No pięknie!!! Bosko!!! za 1,5h dostaniesz plusika :]



Spoko, dla mnie to trening, byłem ciekawy co wyjdzie z czytania rysunku, a że zwymiarowany bardzo czytelnie i profesjonalnie to poszło dość sprawnie :) naprawdę bardzo ciekawy projekt
Awatar użytkownika
By Killmister13
#559009
Siarek, albo nie nadążam za Twoim tokiem myślenia albo nie wiem co...
Awatar użytkownika
By Barjavel
#559016
Programik o tyle ciekawy że bez problemu otwierają go programy tokarek CNC :), jakbyś chciał coś poprawić to podrzuć szkice i będę się bawił :)
Awatar użytkownika
By Killmister13
#559021
Barjavel, bardzo Ci dziękuję...

o w morde, aż mi punkty reputacji podskoczyły hahahaha

-- [scalono] 13 lis 2012, 22:33 --

Jak by ktoś chciał wiedzieć po co dwa o-ringi na dole, no, jedynie po to żeby wizualnie dobrze wyglądało :) może troszkę pomóc w prowadzeniu podczas zsuwania, Barjavel też dobrze wymyślił :)

-- [scalono] 13 lis 2012, 22:37 --

szperaczz pisze:Ale zrobienie grzalki to już nie taki prosty myk. Za nisko jest srubka - ;)

no, może i masz rację, w sumie już to słyszałem... ale dzięki temu długość całego gienia skraca się o 4,5mm ale jak się umie zwijać grzałkę na gwoździu (tudzież wiertle) to ułatwia sprawę
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 21:40 przez Killmister13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By W1ck3d
#559052
wdł. mnie ściągana tulejka to zły pomysł... zły ruch, złe miejsce trzymania gienka, tulejka się zsunie i po prostu jesteśmy... mokrzy... lepiej zrobić otwór w gwincie górnego capa na wlew paliwa ( liquidu )
Awatar użytkownika
By Killmister13
#559054
instrukcje też bede musiał napisać :D
jedną ręką trzymasz za cap, drugą obejmujesz tuleje i przy pomocy kciuka (tej drugiej ręki) odpychasz od pierwszej ręki

-- [scalono] 13 lis 2012, 22:44 --

no wiesz, dziurę też można dorobić
Awatar użytkownika
By Barjavel
#559057
W1ck3d pisze:wdł. mnie ściągana tulejka to zły pomysł... zły ruch, złe miejsce trzymania gienka, tulejka się zsunie i po prostu jesteśmy... mokrzy... lepiej zrobić otwór w gwincie górnego capa na wlew paliwa ( liquidu )


Dokładnie tak jak piszesz .... tylko wtedy przestaje to być gienek K-13 a staje się kolejnym "zwykłym" gienkiem. Wydaję mi się że w tym projekcie właśnie chodziło o takie rozwiązanie, a złe obchodzenie się z każdym sprzętem może skończyć się mniej lub bardziej przykrymi konsekwencjami
Awatar użytkownika
By szperaczz
#559061
Jakoś nie widzę tego, by przy 3 oringach tak łatwo ściągać tuleje :?
Awatar użytkownika
By Barjavel
#559068
szperaczz pisze:Jakoś nie widzę tego, by przy 3 oringach tak łatwo ściągać tuleje :?



Więc proponuję aby właściciel projektu wziął się za robotę :mrgreen: i zrobił sztukę, wszelkie wątpliwości będą rozwiane
Awatar użytkownika
By Killmister13
#559077
Tak patrze i patrze na obrazy 3D i powiem że nawet dość ładna sztuka z tego wyszła, prawie się czuję jak bym go miał w ręce... echhh rozmarzyłem się :(

-- [scalono] 13 lis 2012, 23:02 --

no tak, chętnie bym zrobić ale jedynie mam możliwość z drewna :)

-- [scalono] 13 lis 2012, 23:06 --

Barjavel, czy widzisz na tym projekcie to co ja?? w tym momencie mnie strzeliło...
u Ciebie strasznie chciałem kołnierz poprawiać na 1,5... a u siebie zawaliłem... ale wstyd...
Awatar użytkownika
By jajo
#559136
Gwint M18,5 nie standardowy. Wysokość "zębów" w tym rozmiarze w gwintach drobnozwojnych to około 0,7mm. Zostaje 0,8mm do trzymania capu górnego - mało.
Rowki pod o-ringi za wysokie w stosunku do głębokości.
Kilka błędów konstrukcyjnych jeszcze jest.
Awatar użytkownika
By Killmister13
#559173
jajo pisze:Gwint M18,5 nie standardowy. Wysokość "zębów" w tym rozmiarze w gwintach drobnozwojnych to około 0,7mm. Zostaje 0,8mm do trzymania capu górnego - mało.
Rowki pod o-ringi za wysokie w stosunku do głębokości.
Kilka błędów konstrukcyjnych jeszcze jest.

No, ten gwint to jeden mankament... Ciężko było mi go narysować, po prostu trzeba średnice pomiędzy 16mm a 20,5mm podzielić na na cap i ta głowice. Ja tu trochę źle podzieliłem... Cały czas radzilem się Mankosa (chwała mu za pomoc), powiedział że gwint zrobi każdej średnicy.

-- [scalono] 14 lis 2012, 01:10 --

i chciał bym taki gwint żeby ząbek miał wysokość 0,5mm
Awatar użytkownika
By Barjavel
#559264
Ja też nie widzę problemu, może być gwint nawet 18,75 to nie przeszkadza bo i tak robiony nożem na tokarce, a co do rowków na oringi to wymiary są jak w moim Gienku a mój nie tylko na rysunku. Nie zauważyłem jakiś problemów z oringami 1,5mm.
Kol. jajo - może pokaż jeszcze tych kilka błędów konstrukcyjnych to będzie się następnym razem projektowało bez błędów, a najlepiej pokaż jakiś swój to wtedy porównanie będzie (przepraszam za złośliwość, krytykować jest łatwo dopóki się samemu nie spróbuje coś zrobić)

Wysokość zęba gwintu 0,5mm na stronę daje nam 1mm zazębienia się materiału, myślę że to nie do wyrwania.
Awatar użytkownika
By PucH2
#559266
W jednej z swoich konstrukcji, akurat nie Gieńka. Też zsuwanej, dałem rowki pod kątem, na równi z oringiem na wprowadzenie igły. Frez 3 milimetry. Po przeciwnej stronie taki sam wyfrezowany rowek odpowietrzający. Tym sposobem można pompować baniak do pełna mając igłę. Rowki te pomagają też na napełnianie prosto z butelki. W praktyce zdało egzamin i baniaczek zsuwa się tylko poniżej oringu, tak by był dalej na capie. Tym sposobem nie dawałem prowadzenia na podwójnym oringu. Możecie wprowadzić te udogodnienie do rysunku w tej konstrukcji.
Awatar użytkownika
By Killmister13
#559322
Musisz to narysować bo jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić...

Wysłane z badaBoard!
Awatar użytkownika
By jajo
#559740
Barjavel pisze:Ja też nie widzę problemu, może być gwint nawet 18,75 to nie przeszkadza bo i tak robiony nożem na tokarce, a co do rowków na oringi to wymiary są jak w moim Gienku a mój nie tylko na rysunku. Nie zauważyłem jakiś problemów z oringami 1,5mm.
Kol. jajo - może pokaż jeszcze tych kilka błędów konstrukcyjnych to będzie się następnym razem projektowało bez błędów, a najlepiej pokaż jakiś swój to wtedy porównanie będzie (przepraszam za złośliwość, krytykować jest łatwo dopóki się samemu nie spróbuje coś zrobić)

Wysokość zęba gwintu 0,5mm na stronę daje nam 1mm zazębienia się materiału, myślę że to nie do wyrwania.


W tym akurat projekcie błędów konstrukcyjnych jest sporo.
1. Projekt nie przemyślany pod względem technologicznym.
2. Dużo materiału w wiór - długi czas obróbki - wyższe koszty - większe zużycie narzędzi (a nie zapominajmy że SS to nie mosiądz).
3. Przez ten "wystający" gwint jest większy problem z nawijaniem grzałki.
4. Nie uwzględnione skosy w pogłębieniach
5. Fazy, pasowanie - tak, tak tokarz sam sobie dobierze, ale nie nazywajmy projektem czegoś co wygląda tak jak ten szkic
Awatar użytkownika
By Barjavel
#559755
kolego jajo -pozwolę odnieść się do punktów które wymieniłeś

1. Projekt jest po to aby można było wprowadzić poprawki - czy jest przemyślany czy nie to chyba indywidualne odczucia
2. Może i dużo ale czy więcej niż przy produkcji np. Cobry, czy choćby gienka którego sam robię. długi czas obróbki - może i tak ale o ile dłuższy niż inne projekty?? Większe zużycie narzędzi? to zależy na jakich narzędziach się pracuje, na mosiądzu też można zajechać narzędzie nie stosując odpowiednich dla narzędzia warunków pracy
3. Nie wydaje mi się, kwestia sposobu zrobienia grzałki, można ukręcić na wiertle i tylko przykęcić.
4. Hmm.... to faktycznie świadczy o poważnych błędach konstrukcyjnych.
5. Szkic jak to nazwałeś bardzo czytelny i zrozumiały pod warunkiem że się chce coś zobaczyć,

Rozumiem że masz za sobą dużo lepsze rysunki techniczne i chętnie zaprezentujesz jak powinno się to robić, a my "szkicownicy" na pewno wiele się nauczymy.
Awatar użytkownika
By jajo
#559786
Kolego rozumiem, że możesz uważać że tylko chce się czepiać.
Rysunki mam za sobą lepsze, jak chcesz zobaczyć typową prawdziwą złożeniówkę czy detali to postaram się specjalnie dla Ciebie wrzucić. W tej chwili mam tylko .dwg
Awatar użytkownika
By Killmister13
#559790
Dobrze Barjavel, dziabnij go, dziabnij! ugryź w kostkę! :D Normalnie jakiś ogar z piekła rodem ten Barjavel :D hehehe

Teraz troszkę poważniej:
To jest projekt, żadnej konstrukcji jeszcze nie było, jeśli ktoś ma ochotę to może skopiować pierwszy rysunek i coś nabaźgrać od siebie.
Jajo, Twój punkt 1 i 2 to dla mnie jedno, może nie być przemyślany technologicznie ale na pewno funkcjonalnie będzie bez zarzutu (inne gienki ponoć działają)
Barjavel ma rację w punkcie 2
jak i w punkcie 3
ja nie mam pojęcia o co chodzi w punkcie 4 (więc Ogar Piekielny pewnie ma rację)
punkt 5 (gwinty) wyjaśni Mankos... MANKOS gdzie jesteś potrzeba mi pomocy... (znowu...)

PO PIWIE DLA WSZYSTKICH ZA BURZĘ MÓZGÓW, ale nie żreć mi się tu :D

-- [scalono] 14 lis 2012, 21:28 --

jajo pisze:Kolego rozumiem, że możesz uważać że tylko chce się czepiać.
Rysunki mam za sobą lepsze, jak chcesz zobaczyć typową prawdziwą złożeniówkę czy detali to postaram się specjalnie dla Ciebie wrzucić. W tej chwili mam tylko .dwg


Ja tam nie wątpię, ja tylko prosty stolarz jestem i narysowałem najładniej jak potrafiłem (ostatnie takie cuś robiłem na technice w "potstawufce")
Awatar użytkownika
By gerard88
#560289
Ciekawy pomysł z tym napełnianiem baniaka :) Jedynie co mnie tu martwi - to tak jak już ktoś zauważył - ciężko się będzie mocowało drut do dolnego pinu. Jeśli pozostajesz przy takim rozwiązaniu to może dołożysz do niższego pinu/śruby jakiś dystans (2-3mm).

EDIT: może jeszcze jakiś mały otwór odpowietrzający dla lepszego nasączenia knota.
Awatar użytkownika
By Killmister13
#560367
O, dobry pomysł z dystansem! W sumie to i można by tą płaszczyznę pod grzałkami podnieść o te 2-3mm, hmmm tylko że po głębszym namyśle, jak to zrobię to cała idea tej miednicy pójdzie się...
No przyznaję racje, dla niektórych ta "miednica" może być uciążliwa jeśli nie robią grzałki na wiertle, ale uwicka i tak nie nawiną na wsadzonym knocie :]

co do tego otworu odpowietrzającego, to można by zrobić kolejną dziurę wcisnąć kołek silikonowy i wbić do niego odpowiednio przyciętą igłę?
By Richmen
#560846
jajo pisze:Zostaje 0,8mm do trzymania capu górnego - mało.

Ludzi nie przesadzajcie. Niby jaka siła tam działa ze 0,8 -mało?
@Killmister13 wielkie gratki za próbę odejścia od standardów. Chociaż według mnę taka konstrukcja nie wygodna bo przy każdym napełnianiu trzeba odkręcać parownik, a ja dużo pale.
Masz tu jeszcze jeden sposób na wyeliminowanie kłopotliwego nakręcania grzałki.
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam Riczi.
PS: wzorek nie jest do użytku komercyjnego.
Awatar użytkownika
By Barjavel
#560857
Richmen - możesz wrzucić rzut ze skosa od góry. Dolny cap jest wkręcany w komin?? kurcze jakoś kiepsko widzę
Awatar użytkownika
By Killmister13
#560859
No, ja też okrutnie kopce, nie zawsze też jest możliwość napełnić baniak na siedząco, dlatego taki właśnie jest plan... Będzie prościej... Bo w większości trzeba zdjąć cap, odkręcić srubke, skorzystać ze strzykawki itp. A tak wystarczy mieć przy sobie tylko buteleczke z płynem.

Wysłane z GT-S8500 za pomocą badaBoard!
Awatar użytkownika
By Killmister13
#560887
Riczi, też bardzo ładne Twoje 3d, nawet odbicie słońca jest! mam pytanie co do Twojego projektu, czy to jest średnica 22mm? Ja jak rysowalem swojego to się ukombinowalem jak zmieścić otwory na kont z jednej strony żeby nie wjechać na rowek pod oringa a drugiej na słupek wewnątrz tulejki, a Ty tam jeszcze ten duży gwint zmieściłes.

Wysłane z GT-S8500 za pomocą badaBoard!
Awatar użytkownika
By szperaczz
#560889
Chyba kolega przekombinował. Gdzie knot, gdzie pin plus?

Wysyłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk 2
By Richmen
#560900
Barjavel pisze:Richmen - możesz wrzucić rzut ze skosa od góry. Dolny cap jest wkręcany w komin?? kurcze jakoś kiepsko widzę

Dobrze widzisz. Nie wiem czi rzut od góry (od strony dripu), ale masz od dołu.
Obrazek
@Killmister13 Nie wymiarowałem, tylko chciałem pokazać wzór. Niestety starzeje, a rysunek nie za bardzo czytelny dla mnę. Ale jak zewnętrzny ma być 20, to jeszcze kilka zmian w wymiarach trzeba wprowadzić.

Pozdrawiam Riczi.

@szperaczz to jest tylko rysunek poglądowy a nie gotowy projekt. Jak komusz biedzę potrzebne to mogę dorysować resztę wraz z wymiarami.
Awatar użytkownika
By Killmister13
#560919
Szperacz, nawet ja jeszcze pinu nie narysowalem :-]
Wiesz jak jest, najpierw trza bude narysować potem psa wprowadzić :-D

Wysłane z GT-S8500 za pomocą badaBoard!
Awatar użytkownika
By Barjavel
#560946
Mnie się wydaje że w takim rozwiązaniu zabraknie miejsca na otwór średnicy 2,5 pod knot, no ale to trzeba by w programie zobaczyć albo na kartce policzyć :)
Awatar użytkownika
By szperaczz
#560961
Killmister13 pisze:Szperacz, nawet ja jeszcze pinu nie narysowalem :-]
Wiesz jak jest, najpierw trza bude narysować potem psa wprowadzić :-D

Wysłane z GT-S8500 za pomocą badaBoard!

Tylko jak zabraknie wejścia, to pies koło budy będzie siedział.
Przy takiej konstrukcji średnica to min 22mm, a i tak nie wiem czy otwór 2,5mm tam się zmieści ;)

Wysyłane z mojego GT-P5100 za pomocą Tapatalk 2
Awatar użytkownika
By Killmister13
#560988
Ale za to jaki ładny brelok do kluczy będzie! :-]
Ja u siebie narysowalem otwór 2mm ale 2,5mm powinna się zmieścić. Tak się zastanawiam nad tymi otworami, może by zrobić jak w cobrze, 6 dziur na śruby imbusowe 2,5mm. Taki gienio by pewnie wszystkim dogodzil...?

Wysłane z GT-S8500 za pomocą badaBoard!
By Richmen
#561096
Na szybkiego, chyba nic nie zapomniałem.
gwint zewnętrzny M12x0,5
otwór na mesz 2,5
Obrazek
Awatar użytkownika
By Killmister13
#561250
No i się zastanawiam, jak w twoim rysunku niema kołnierza na tuleje to po co ten gwint, nie lepiej jedna całość? Choć wtedy by wyglądało jak to moje bej jednego oringa :D
By Richmen
#561345
Kołnierz na tulejkę jest na kominku, a gwint na górnym kapę - zęby przykręcić komin.
Dobra zaraz znajdę chwile czasu i narysuje wszystko.
Wyszło cóż takiego : otwór na mesz 2,5mm, rzeczywista pojemność 2,7
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek






Pozdrawiam Riczi
Awatar użytkownika
By Killmister13
#561885
no, no, no... Riczi, to teraz mnie rozdrażniłeś... Widzę że tu każdy ma jakieś pojęcie o bawieniu się w programach do projektowania po mną... Wczoraj próbowałem i podziękowałem...

Riczi, to wygląda bardzo ładnie, po odkręceniu capa napełnianie, dobrze wymyślone ale widzę tu dwie rzeczy do poprawki (przemyślenia i przeprojektowania).
1. Nie wiem czy jakiś tokarz da radę wydrążyć cap'a w środku tak jak to narysowałeś
2. Za co złapiesz podczas odkręcania capa (wiadomo że lekki opór będzie podczas odkręcania przez oringa a drugą ręką chyba nie będziesz trzymał za tuleję?) I u Ciebie wskazany będzie taki kołnierz pomiędzy konektorem 510 a tuleją który będzie miał taką średnicę jak tuleja.

Następna sprawa... skąd wziąć czerwone oringi???

-- [scalono] 17 lis 2012, 12:42 --

wysokość 47mm, pięknie to wygląda tylko ciekawi mnie ile do tego nalesz (jaka jest długość samej komory na płyn?)
Awatar użytkownika
By jajo
#562048
Killmister13 pisze:Riczi, to wygląda bardzo ładnie, po odkręceniu capa napełnianie, dobrze wymyślone ale widzę tu dwie rzeczy do poprawki (przemyślenia i przeprojektowania).
1. Nie wiem czy jakiś tokarz da radę wydrążyć cap'a w środku tak jak to narysowałeś
2. Za co złapiesz podczas odkręcania capa (wiadomo że lekki opór będzie podczas odkręcania przez oringa a drugą ręką chyba nie będziesz trzymał za tuleję?) I u Ciebie wskazany będzie taki kołnierz pomiędzy konektorem 510 a tuleją który będzie miał taką średnicę jak tuleja.



1. Nożem wytaczakiem, choć dla tak małych wymiarów trzeba by robić pewnie nóż lub przerabiać, tak czy siak ciężkie do obróbki w małym warsztaciku

2. Można dać lewy gwint i odkręcać gdy parownik jest przykręcony do zasilania
Awatar użytkownika
By Killmister13
#562076
no Jajo, wreszcie do rzeczy :D
Co do tego drugiego punktu, ja bym jednak zrobił taki kołnierzyk, co prawda wtedy nie dało by się ściągnąć tulejki dołem ale po co...
Awatar użytkownika
By ataman
#562102
jajo pisze:
Killmister13 pisze:Riczi, to wygląda bardzo ładnie, po odkręceniu capa napełnianie, dobrze wymyślone ale widzę tu dwie rzeczy do poprawki (przemyślenia i przeprojektowania).
1. Nie wiem czy jakiś tokarz da radę wydrążyć cap'a w środku tak jak to narysowałeś
2. Za co złapiesz podczas odkręcania capa (wiadomo że lekki opór będzie podczas odkręcania przez oringa a drugą ręką chyba nie będziesz trzymał za tuleję?) I u Ciebie wskazany będzie taki kołnierz pomiędzy konektorem 510 a tuleją który będzie miał taką średnicę jak tuleja.



1. Nożem wytaczakiem, choć dla tak małych wymiarów trzeba by robić pewnie nóż lub przerabiać, tak czy siak ciężkie do obróbki w małym warsztaciku

2. Można dać lewy gwint i odkręcać gdy parownik jest przykręcony do zasilania



Z rysunku @Richmen wynika że dolny cap , komin i górny cap ( ten z oringiem)wykonane są jako całość , więc nie ma problemu z przykręcaniem.
Tylko jak to napełniać ?. Może (ktoś już taki pomysł miał- nie pamiętam kto) na górnym capie, w rowku na oring , wyfrezować kanałek np. 2 mm. Oczywiście troszkę głębiej niż podtoczenie (rowek na oring). Przy okazji był by to odpowietrznik.
Awatar użytkownika
By Killmister13
#563998
No przecież jak się odkręci górny cap to wychodzi razem z oringiem, i jest szpara między gwintem a tuleja.

Wysłane z badaBoard za 9.84zł!
Awatar użytkownika
By ataman
#564018
Tak masz rację *WŁEB* *WŁEB* . Zwracam honor. Jednym słowem projekt bardzo ciekawy *GOOD* .
Awatar użytkownika
By lekki
#564025
ciekawy projekt, acz nie wroze finalizacji jesli tworca nie ogarnia obslugi programow i zadaje pytania w stylu
"Następna sprawa... skąd wziąć czerwone oringi???" Ale dobrze ze cos sie dzieje
+za checi i pomysly

Maseczki muszą wrócić na twarze. Minister Zdrowi[…]

Mocny Buch i co dalej?

Dzień dobry, Od 10 lat palę jedynie Mocny Buch od[…]

Zestaw powiększający do hussar x

Witajcie Nie sądziłem, a jednak się udało, i bardz[…]

Akcyza - Jedziemy z koksem!

Braliście udział w akcji w 2015? To zasady są Wam […]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.