EPF
Awatar użytkownika
By Haze
#1201457
Zrobiło mi się trochę wolnego czasu w tygodniu więc mogłem przysiąść do Monolita. Poniżej moje spostrzeżenia:

PIERWSZE WRAŻENIA i WYKONANIE

W pierwszej chwili po rozpakowaniu jawi nam się takie oto cacko:

Obrazek

Celowo użyłem słowa "cacko" bo widać, że @Bassmaster ostro dopieścił moda. Wykonanie jest PER-FEK-CYJ-NE! Zwłaszcza jak spojrzy się na łącznik hybrydowy czy przycisk widać, że dopracowany został KAŻDY szczególik - po prostu aż miło wziąć takie coś do ręki. Wykończenie jest wręcz wzorcowe, również jeśli chodzi o tuleje, które bardzo przyjemnie trzyma się w dłoni.

Po pierwszym, przyjemnym zaskoczeniu wizualnym, przychodzi drugie, o wiele większe: JAKIE TOTO MAŁE!! Wprawdzie jakichś strasznych ilości modów nie ćwiczyłem, no ale "pare" ich miałem :wink: i mogę z całą pewnością stwierdzić, że Monolit to NAJKRÓTSZY z modów 18xxx z jakimi się spotkałem! Wystarczy spojrzeć na porównania:
(porównanie robione do PAPSa, który jest moim numerem 1 jeśli chodzi o "zgrabność" i działanie przycisku oraz do JM22 z przyczyn oczywistych; wersję 18650 porównałem z 18500 bo nie mam najdłuższych tulei do dwóch pozostałych modów)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

UWAGA - na zdjęciach przycisk Monolita jest wkręcony na maxa - normalnie, po włożeniu baterii wystaje te 3-5 mm więc o tyle wydłuża całość.

Jak widać jest krótszy nie tylko od JM-a z tradycyjną głowicą ale również od PAPSa z łącznikiem hybrydowym! A w wersji 18650 jest niewiele dłuższy od JM-a ale w wersji 18500 :D To po prostu MISTRZOSTWO ŚWIATA - gratulacje @Bassmaster :beer:


BUDOWA

Tutaj trudno odkryć Amerykę, chociaż nie do końca bo przycisk jest całkiem innowacyjny, ale po kolei:

1. Tuleja - o parametrach użytej stali, obróbce i wymiarach najlepiej opowie sam Twórca, więc ja dodam tylko że tuleja ma niesymetryczny układ gwintów - inaczej wygląda końcówka pod przycisk, inaczej pod łącznik:

Obrazek

2. Przycisk - wygląda tak:

Obrazek

i posiada rzadko spotykany mechanizm blokowania. Decydujący jest tutaj ten trzpień, który przechodzi przez pin:
* w pozycji pokazanej na zdjęciu pozwala na wduszenie przycisku i zamknięcie obwodu,
* w momencie kiedy pokręci się przyciskiem tak żeby trzpień "wpadł" w przeznaczoną dla niego dziurę sprężyna wybija ruchomą część przycisku, dzięki czemu trzpień przechodzi na drugą stronę tego talerza skutecznie blokując wciskanie przycisku,
* aby powrócić do pozycji uzbrojonej kręcimy przyciskiem lekko go dociskając, do momentu kiedy trafimy na dziurę i przepychamy go przez nią i przekręcamy.
Może to wydawać się dość skomplikowane i rzeczywiście trzeba się trochę przyzwyczaić , ale po 1-2 dniach nie ma już tematu. Poniżej widok jak wydłuża się przycisk w pozycji zablokowanej:

Obrazek

3. Łącznik hybrydowy - to talerz, który w całości wchodzi w tuleję i od góry wygląda tak:

Obrazek

Czyli standard. Ciekawy jest tutaj pin plus, który jest "pływający", tzn. przesuwa się w izolacji góra-dół, oczywiście zabezpieczony przed wypadnięciem. Zakres zmian wygląda tak:

Obrazek

Oczywiście w zależności od tego jaki gwint 510 ma wkręcany parownik. Jak się to sprawdza? W obecnej, prototypowej wersji moim zdaniem KIEPSKO - później opiszę dlaczego.


DZIAŁANIE

Jeśli przyjmiemy, że mamy odpowiednio dobraną batkę to jest ŚWIETNIE. Głównie za sprawą tego jak działa przycisk - jak rzadko kiedy tutaj faktycznie można powiedzieć, że pali na dotyk. Skok został wyliczony i dobrany IDEALNIE, myślę że jest to coś około 1 mm i wystarczy po prostu minimalnie go wcisnąć żeby odpalił. Również moc sprężyny jest dobrana optymalnie: przycisk działa lekko ale nie załącza się po odstawieniu moda do pionu. A skuteczność? 100 na 100. Również do sposobu blokowania szybko można się przyzwyczaić. REWELACJA! Prawie że lepiej od przycisku w PAPSie... Dlaczego prawie? Ano dlatego, że PAPSa można włożyć do kieszeni odbezpieczonego i jeśli jakoś mocno się nie gimnastykujemy to nie odpali (ze względu na pierścień wokół przycisku). Monolit, z takim czułym "spustem" :mrgreen: odpali na pewno.


KOMPATYBILNOŚĆ Z BATERIAMI

@Bassmaster sam prosił o sprawdzenie Monolita z różnymi bateriami i jak się okazuje dobrze czuł... Do rzeczy:

18350:

Obrazek

Wszystko jest fajnie kiedy używamy parownika, którego długość gwintu 510 plus ewentualna regulacja pinu pozwala na to żeby pin w łączniku hybrydowym był w pozycji maksymalnie schowanej (pokazane na jednym z wcześniejszych zdjęć) - wtedy Monolit działa z każdą z tych baterii.
Niestety istnieją parowniki, które mają te gwinty dłuższe i siłą rzeczy wysuwają trochę pin w łączniku. I wtedy robi się nieciekawie - wystarczy, że pin w łączniku wysunie się do pozycji "w pół drogi" (pozycja z Origenem na tym powyższym zdjęciu) i zaczynają się problemy: w konfiguracji z Origenem udało się odpalić tylko fioletowego Efesta oraz oryginała AW. Reszta batek była za długa i po prostu nie było opcji żeby przycisk chwycił gwint.

A w przypadku batek 18650:

Obrazek

jest jeszcze gorzej :( Tutaj nawet na zupełnie schowanym pinie pasują tylko VTC4 i CGR-y, reszta jest za długa. A kiedy wkręciłem Origena wysuwając pin do połowy nie pasowała ŻADNA bateria 18650!

Tak że @Bassmaster <- masz tutaj pole do popisu :wink:

PS. Dodam jeszcze tylko, że KeePower tradycyjnie wypada z gry, bo w ogóle nie wszedł w tuleje NA GRUBOŚĆ!!! Te baterie to potęga ale jednocześnie porażka :|


KOMPATYBILNOŚĆ Z PAROWNIKAMI

To kwestia ściśle związana z bateriami, bo to para bateria + parownik decyduje o tym czy uda się skręcić Monolita. Przeleciałem więc różne z moich parowników i wygląda to tak:

Obrazek

a) CLT, Origen, Magma - ich długość gwintu wraz z regulacją pozwalają uruchomić Monolita z większością testowanych baterii,
b) DiD, AL, Sfer - wchodzą bez problemu ale na tyle wypychają pin łącznika, że zadziałają tylko z najkrótszymi bateriami,
c) JMG22, Kayfun 3.1 - tutaj UWAGA - nie dają się wkręcić :shock: Jest to o tyle istotne, że te parowniczki są "dość" popularne... Od razu zaznaczam, że nie pastwiłem się drastycznie nad ich wkręcaniem żeby nie zniszczyć Thaniellowi gwintu, ale trochę siły jednak użyłem i nic. @Bassmaster <- słyszałeś o teorii za dobrych gwintów? :mrgreen: Tzn. zrobionych ze zbyt małymi tolerancjami...


SPADKI NAPIĘCIA

Spadki sprawdziłem na tradycyjnej grzałce 1 ohm ukręconej dla ProgSa:
* Sony VTC4 (18650) - napięcie baterii: 4,17V | napięcie na grzałce: 3,9V,
* fioletowy Efest (18350) - napięcie baterii: 4,16V | napięcie na grzałce: 3,6V.

Czyli w przypadku VTC4 całkiem dobrze.


PODSUMOWANIE

Monolit wygląda i pali świetnie ale w obecnej postaci nie powinien iść między ludzi bo walka z długością baterii skutecznie zepsuje mu opinię. @Bassmaster <- KONIECZNIE musisz tu jeszcze powalczyć. Czy dobrze myślę, że najprostsze wydaje się wydłużenie tulejek o te 3-4 mm?

Pozdrawiam, *CZAJNICZEK*

PS. Monolit leci już do Thaniella. Uprzedzam, że w pierwszych godzinach obcowania z modem przycisk parę razy wyleciał mi z niewprawionych do jego obsługi łapek i w jednym miejscu lekko się wypaczył:

Obrazek
Awatar użytkownika
By matatiti
#1201752
@Haze, wspaniała recenzja. Wspaniała do tego stopnia, że dopiero teraz jestem w stanie pozbierać się do kupy i cokolwiek napisać, po tej lekturze.
Nie przypominam sobie, bym kiedykolwiek czytał równie profesjonalny opis i nie wyobrażam sobie, by komukolwiek z nas udało się równie podejść do wysoko przez Ciebie zawieszonej poprzeczki.
Ale nie będziemy się tu pojedynkować na recki, bo nie o to tutaj chodzi ;) Prawda?
Naszym celem wyznaczonym przez mistrza Bassmaster'a jest odnalezienie wszystkich plusów, a przede wszystkim minusów, które mogą w przyszłości stanowić o sukcesie, albo o porażce Monolita.
Pierwsza lekko niepokojąca rzecz, jaką zauważył Haze, jest niepełna kompatybilność Monolita z niektórymi akusami, co dalej pociąga za sobą konkretne parowniki.
@Bassmaster, czy słusznie zasugerował Haze, że wydłużenie tub o 3-4mm rozwiązałoby ten problem i czy takie rozwiązanie nie kłóci się z Twoją nowatorską wizją Monolita?


Tapatalk
Awatar użytkownika
By raptofil
#1201756
Co do problemu ogniw i ich dlugości. Zawsze pozostaje skrócenie pinu w izolatorze lub zrobienie teleskopowego.
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1201757
Adam, pełna profecha, dzięki Ci serdeczne.

Chyba pierwszy raz, po recce tzw. rozpoznawczej prototypu, nie mam żadnych wątpliwości, wszystko jest jasne ;)


Pozdrawiam
Grzegorz
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1201857
Na wstępie chciałbym bardzo podziękować Haze za wspaniałą, profesjonalną i obiektywną recenzję - o to mi dokładnie chodziło :beer:
Takich testerów i takich recenzji życzę wszystkim, którzy produkują sprzęt do wapowania (słuchajcie tego, co mówią wasi przyszli klienci, bo sprzęt jest przecież dla nich).

No dobrze, teraz będę się tłumaczył :oops: :

Haze pisze:Niestety istnieją parowniki, które mają te gwinty dłuższe i siłą rzeczy wysuwają trochę pin w łączniku. I wtedy robi się nieciekawie - wystarczy, że pin w łączniku wysunie się do pozycji "w pół drogi" (pozycja z Origenem na tym powyższym zdjęciu) i zaczynają się problemy: w konfiguracji z Origenem udało się odpalić tylko fioletowego Efesta oraz oryginała AW. Reszta batek była za długa i po prostu nie było opcji żeby przycisk chwycił gwint.

A w przypadku batek 18650:
jest jeszcze gorzej :( Tutaj nawet na zupełnie schowanym pinie pasują tylko VTC4 i CGR-y, reszta jest za długa. A kiedy wkręciłem Origena wysuwając pin do połowy nie pasowała ŻADNA bateria 18650!

Tak że @Bassmaster <- masz tutaj pole do popisu :wink:

PS. Dodam jeszcze tylko, że KeePower tradycyjnie wypada z gry, bo w ogóle nie wszedł w tuleje NA GRUBOŚĆ!!! Te baterie to potęga ale jednocześnie porażka :|


Na przetestowanie tego właśnie czekałem. Każdy parownik jest inny, baterie z resztą też a ja nie mam ich w swojej "kolekcji" zbyt wiele. Tutaj zostały użyte parowniki z różnymi gwintami M7x0,5 (510) oraz baterie o różnych długościach i grubościach.

Haze pisze:c) JMG22, Kayfun 3.1 - tutaj UWAGA - nie dają się wkręcić :shock: Jest to o tyle istotne, że te parowniczki są "dość" popularne... Od razu zaznaczam, że nie pastwiłem się drastycznie nad ich wkręcaniem żeby nie zniszczyć Thaniellowi gwintu, ale trochę siły jednak użyłem i nic. @Bassmaster <- słyszałeś o teorii za dobrych gwintów? :mrgreen: Tzn. zrobionych ze zbyt małymi tolerancjami...


No tutaj też mnie zaskoczyłeś, mój ProgS i GbB-22- oraz co najważniejsze gwintownik wkręcały się bezproblemowo. Dziwne, że inne Twoje parowniki się wkręciły a te dwa nie :shock:

Haze pisze:Monolit wygląda i pali świetnie ale w obecnej postaci nie powinien iść między ludzi bo walka z długością baterii skutecznie zepsuje mu opinię. @Bassmaster <- KONIECZNIE musisz tu jeszcze powalczyć. Czy dobrze myślę, że najprostsze wydaje się wydłużenie tulejek o te 3-4 mm?


matatiti pisze:@Bassmaster, czy słusznie zasugerował Haze, że wydłużenie tub o 3-4mm rozwiązałoby ten problem i czy takie rozwiązanie nie kłóci się z Twoją nowatorską wizją Monolita?


Bardzo dobrze myślicie, te testy pozwolą mi na dobranie odpowiedniej długości tubek, gdyż teraz było to robione "na oko" zwłaszcza dla 18650. Nie będzie się to kłóciło z moją wizją, gdyż tylko odrobinę wydłuży Monolita.

Haze pisze:PS. Monolit leci już do Thaniella. Uprzedzam, że w pierwszych godzinach obcowania z modem przycisk parę razy wyleciał mi z niewprawionych do jego obsługi łapek i w jednym miejscu lekko się wypaczył:


Nie ma problemu, toż to prototyp :wink:

raptofil pisze:Co do problemu ogniw i ich dlugości. Zawsze pozostaje skrócenie pinu w izolatorze lub zrobienie teleskopowego.


I to jest słuszne podejście do tematu. Ale samo skrócenie nie rozwiąże problemu, tutaj najprościej byłoby dodawać do zestawu krótszy pin dla parowników z długimi gwintami M7x0,5 (510). W obecnej postaci jest on w pełni demontowalny poprzez wypchnięcie go.

Teraz pytanie do Haze:
O ile muszę wydłużyć/skrócić poszczególne tubki przy pinie plusowym wystającym do połowy tak, aby głowica przycisku łapała gwint i nie było szpary pomiędzy tubką a koronką przycisku?
Jeśli będę dodawał krótszy pin plus do zestawu, to nie będzie już sytuacji żeby wystawał on tak bardzo jak teraz, czyli w pozycji max.

P.S. Dodam jeszcze tylko, że sprężynka, która w oryginale jest zastosowana będzie w wersji finalnej miała przeciwny skręt aby odkręcała przycisk zawsze do bezpiecznej pozycji blisko kołeczka pionowego.
Awatar użytkownika
By mariogd
#1201874
I dla tego takie osoby(rzetelne)należy wybierać do testów a nie..........,który później napiszę np.
Wykonanie ok
Gwinty ok
Przycisk ok
Ogólnie ok,polecam
Pisałem przykładowo i nikogo nie chciałem urazić :beer:
Haze jak zwykle odwaliłeś rzetelną recenzje :beer:
Awatar użytkownika
By Haze
#1202230
Dzięki za słowa uznania Panowie, fajnie że doceniacie :D

Bassmaster pisze:Teraz pytanie do Haze:
O ile muszę wydłużyć/skrócić poszczególne tubki przy pinie plusowym wystającym do połowy tak, aby głowica przycisku łapała gwint i nie było szpary pomiędzy tubką a koronką przycisku?
Jeśli będę dodawał krótszy pin plus do zestawu, to nie będzie już sytuacji żeby wystawał on tak bardzo jak teraz, czyli w pozycji max.

Trochę dałem ciała, że nie pomierzyłem tego mając jeszcze Monolita; w tej chwili obstawiałbym że tuleje 350 należałoby wydłużyć o 2mm, a 650 nawet o 3-4 mm. Ale niech to potwierdzą kolejni testerzy...
Awatar użytkownika
By psn
#1202724
Witam. :)
No i mi również nie pozostało nic innemu jak pochylić czoła w kierunku Twojej recenzji Haze. *CZAJNICZEK*
Pełna profeska, w dodatku wyszło trochę mankamentów do poprawki dzięki czemu prędzej czy później Bassmaster zafunduje nam świetną rurkę do użytku codziennego. ;) Z niecierpliwością czekam na kolejne recenzje testerów, oby były równie owocne. ;)
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By Thaniell
#1210510
Witam


W zasadzie kolega Haze wyczerpał temat, więc nie pozostaje mi nic innego, jak dodać ewentualne spostrzeżenia, oraz podzielić się moją opinią na temat tego zasilania.


Na początek specyfikacja samego zasilania.


Materiał: Stal nierdzewna 303

Średnica: 22mm

Wysokość w poszczególnej konfiguracji: 18350 - 53mm ( odblokowany - 55,5mm ) 18490/500 - 67,5mm ( odblokowany - 69,5mm ) 18650 - 83mm ( odblokowany - 85,5mm )

Regulowany pin "+" ( pływający )

Blokada przycisku

Otwory wentylacyjne ( w przycisku )


O samym wykonaniu nie będę się tutaj rozwodził, bo jak wiadomo jest to wersja prototypowa, a głównym celem testu jest wyłapanie niedociągnięć, co pomoże wprowadzić pewne innowacje do projektu.


Ja bliżej przyjrzałem się kompatybilności moda, z różnymi parownikami, oraz akumulatorami. Oczywiście mój arsenał akumulatorów jest ograniczony, ponieważ tak na prawdę to co mam, w zupełności mi wystarcza, więc na tym się skupiłem.


Moje akumulatory to AW IMR, Efest Purple, EH IMR, oraz dwa akumulatory bliżej nieokreślone :mrgreen:






18650





18490/500





18350





Poniżej podam wysokości poszczególnych ogniw, aby można było, to bardziej zobrazować.


AW IMR

18350 - 35,2mm

18490/500 - 49mm

18650 - 65mm


EH IMR

18350 - 35mm

18650 - 66,5mm


Efest Purple

18500 - 51mm

18650 - 67mm


No Name

18350 - 35mm

18650 - 65mm


Poniżej podaję jeszcze wysokość poszczególnych tubek zasilania.

Tuba 18350 - 51mm

Tuba 18500 - 66mm

Tuba 18650 - 81mm


Sprawa jest dość trudna, ponieważ jak wiadomo wszystkim dogodzić się nie da. Wyszedłem z założenia, że trzeba by przy przeróbce tubek, wziąć pod uwagę najpopularniejsze ogniwa jakie są używane do e-papierosów. Wiem, że są użytkownicy, którzy mają na stanie AW IMR, Efest, czy Samsung. Są też tacy, którzy posiadają Sanyo i Panasonic. I dlatego trudno będzie dopasować to zasilanie pod wszystkie te typy akumulatorów, no chyba, że mają dość zbliżoną wysokość, ale tego nie wiem, bo mam ograniczone pole manewru.


Opierając się na swoich ogniwach i pomierzywszy wszystko wzdłuż i wszerz, wyszło mi, że wziąwszy pod uwagę ogniwa AW IMR tubka 18500 jest jak najbardziej ok, ale jak wspominałem wyżej, fioletowy Efest jest już o 2mm dłuższy. Zatem żeby to wypośrodkować należałoby wydłużyć tulejkę o jakieś ~2,5mm.

Tubkę 18350 należałoby przedłużyć względem AW IMR o ~1,2mm, ale Efest znów jest dłuższy, więc końcowy wymiar tubki należałoby wydłużyć o ~3,2mm.

Natomiast tubkę 18650 należałoby wydłużyć, również o 3,2mm.

To są tylko propozycje pod akumulatory AW IMR, oraz Purple Efest ( button top ). Ktoś może używać oczywiście innych ogniw, lub choćby Efest Flat top i wtedy trzeba się posiłkować regulacją przycisku.


Nie wiem również, ale to zapewne Bassmaster wyjaśni, czy jest opcja obniżenia izolatora pinu "+", bo w moim przekonaniu jest on za wysoki. Teraz ma 3,2mm wysokości ponad talerzyk.


Fotka








Podobnie jak kolega Haze miałem problem z umiejscowieniem akumulatorów, gdy mamy dokręcony parownik. Na dobrą sprawę udało mi się tylko dopasować AW IMR 18490/500, oraz z jednym parownikiem ( Origen ) akumulator 18650 AW IMR. Reszta niestety na tą chwilę nie współpracuje, ponieważ przy dokręconym parowniku nie jesteśmy w stanie wkręcić przycisku ( talerzyk przycisku nie łapie gwintu w tubce ).


Zatem sprawa ogniw pozostaje otwarta.


Teraz chciałem omówić kwestię kompatybilności parowników.

Nie sprawdzałem co prawda wszystkich parowników, bo raczej nie o to chodziło, ale pokusiłem się o te według mnie, najbardziej popularne. Jak najbardziej wkręcił się Kayfun 3.1 ES ( oryginał ), Kayfun Lite ( oryginał ), Kayfun Lite + ( klon ), Erlkonigin ( oryginał ), Origin RDA ( oryginał ), oraz Trident RDA ( oryginał ), ProgS ( jeszcze nie sklonowany ) :zakrecony


Niestety nie wkręcił się Satburn22 ( oryginał ), BF99 ( oryginał ), a teraz szok w trampkach i moje zdumienie Taifun GT ( oryginał ) :shock: :roll:


Trzeba nad tym popracować, bo jest to dość dziwna sytuacja.


Podsumowując, zasilanie rokuje bardzo dobrze, ale trzeba jeszcze nad nim popracować. Dotyczy to dostosowania tubek pod X akumulatory, oraz kompatybilności głowicy ( talerza ) 510, z parownikami, bo teraz jest jak widać różnie i podłużnie :roll:


Jest jeszcze jedna sprawa, którą zaobserwowałem. Otóż na tą chwilę sprężyna kosi przycisk i to dość znacznie. Ktoś może tego nie zauważyć, ale ja lubię jak wszystko gra, więc zwracam uwagę na taki szczegół. Mam nadzieję, że poniższe fotki zobrazują istotę "problemu". Zapewne jest to wina użytej sprężyny i da się wyeliminować, ale zwracam na to uwagę :)


Przycisk odblokowany.









Przycisk zablokowany.












Na koniec trochę fotek, oraz filmik obrazujący działanie i samą konstrukcję zasilania :)









Głowica z omawianym izolatorem






Przycisk w pozycji zablokowanej








Konstrukcja złożonego przycisku









Izolator przycisku





Przycisk rozmontowany















Szpilka scalająca talerzyk z przyciskiem






Sprężyna przycisku z zagięciami na końcówkach ( pokaz działania i opis na filmiku )






Tutaj już tylko ciekawostka, która pokazuje, że Monolit jest mały, ale są mniejsze sztuki :P


Wersja 18350. Po lewej Monolit.








Wersja 18500. W środku Monolit.









Filmik pokazujący zasilanie, jego działanie, oraz budowę.






Mam nadzieję, że coś wniosłem do tematu i wspólnymi siłami, uda nam się doprowadzić do szczęśliwego finału produkcję tego zasilania, bo na prawdę drzemie w nim potencjał :mrgreen:


Dziękuję koledze Bassmaster za użyczenie sprzętu :beer:


Jutro, bądź pojutrze zestawik leci do kolegi matatiti.
Awatar użytkownika
By Haze
#1210537
Ha! Czyli Tobie Kay się wkręcił, ale za to Taifun nie dał rady. Podtrzymuję moją teorię, że gwint jest po prostu "za dobry".
Ciekawie też z tym przyciskiem - zapewniam, że też zwracam uwagę na takie rzeczy i na 99% u mnie tego nie było (zauważyłbym nawet robiąc zdjęcia postawionego Monolita, bo stałby przecież krzywo). Czyżby sprężynka tak się wyrobiła?
No i Thaniell, zdradź co to za maluchy, z którymi porównujesz Monolita? Fajne ...
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1210591
Thanielu, bardzo dziękuję za obszerną reckę i wszystkie uwagi dotyczące Monolita. Wiedziałem komu daję sprzęt i cieszy mnie tak fachowe podejście do tematu :beer:
Co do gwintu M7x0,5 (510), to bardzo dziwna sprawa (napisałem swoje spostrzeżenia na ten temat po recenzji Haze).
Dzięki za informacje nt. długości baterii, teraz widzę że jest duży rozstrzał pomiędzy długościami poszczególnych modeli (czasami aż 2mm!), będę musiał to uwzględnić przy wersji finalnej Monolita.
Czy da się skrócić pin plus jeszcze nie wiem, projektowałem go pod różne długości gwintów na parownikach, które wahają się w zakresie 4-5mm.
Krzywy przycisk to wina niestety sprężynki oraz zbyt dużego luzu na trzpieniu przycisku, który w chwili obecnej wynosi ok. 0,1 - 0,15mm (zredukujemy go do 0,05mm).
Cieszę się, że widzicie w Monolicie potencjał, to mi dodaje siły do dalszego dłubania :cygaro:
Awatar użytkownika
By Thaniell
#1210830
Haze pisze:Ciekawie też z tym przyciskiem - zapewniam, że też zwracam uwagę na takie rzeczy i na 99% u mnie tego nie było (zauważyłbym nawet robiąc zdjęcia postawionego Monolita, bo stałby przecież krzywo). Czyżby sprężynka tak się wyrobiła?


Wiem, że zwracasz ;) po prostu wpadło mi to w oko. Nie wiem czy tak się wyrobiła, czy jest to kwestia, że to nie jest stricte sprężyna dostosowana do tej konstrukcji przycisku i po prostu czasem jak wyskoczy sprężyna z otworów w talerzu, bądź przycisku, to taki jest efekt. Trzeba dać inną sprężynę i może zrobić na jednej końcówce haczyk, a na drugiej lekko go wydłużyć, aby końcówka sprężyny weszła głębiej w rozwiert przycisku.


Haze pisze:No i Thaniell, zdradź co to za maluchy, z którymi porównujesz Monolita? Fajne ...


To nie tajemnica :) Ten mały mały, to Neuron by Neurotech mods, a ten drugi to MikroB by HCV Mods :)
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1211343
Dzięki informacjom o długościach baterii obliczyłem nowe długości tubek aby 99% baterii się mieściło. I tak:
Pod 18350 - 52,5mm
Pod 18500 - 68mm
Pod 18650 - 84mm
Na razie mogłem tylko przygotować jedną rurkę pod 18350 (bateria ma 35,2mm długości) i z ProgS tankiem wygląda tak:
Obrazek

Z wciśniętym przyciskiem:
Obrazek
Awatar użytkownika
By matatiti
#1211436
Bassmaster pisze:Dzięki informacjom o długościach baterii obliczyłem nowe długości tubek aby 99% baterii się mieściło. I tak:
Pod 18350 - 52,5mm
Pod 18500 - 68mm
Pod 18650 - 84mm
Na razie mogłem tylko przygotować jedną rurkę pod 18350 (bateria ma 35,2mm długości) i z ProgS tankiem wygląda tak:
Obrazek

Z wciśniętym przyciskiem:
Obrazek


Brawo Bassmaster! Mamy pierwsze owoce i efekty wspaniałych opracowań kolegów Haze i Thaniell. Jak widać szybko wyciągnąłeś wnioski z tych jakże cennych wskazówek i jak już sam stwierdziłeś, problem z niepasującymi ogniwami zostanie w 99% rozwiązany.
Cieszy mnie to tym bardziej, bo nie będę ukrywał, że od dłuższego czasu ostrzę sobie apetyt na Monolita i bardzo mi zależy, aby efekt końcowy tego projektu, stał na najwyższym poziomie.
Na dniach Monolit będzie gościł również u mnie i muszę przyznać, że ciężko mi będzie równie profesjonalnie go ocenić, jak wcześniej uczynili to Haze i Thaniell. W ich wydaniu, to była na prawdę mistrzowska robota, za co należą się panom szczególne słowa uznania.
Ze swojej strony postaram się skupić głównie nad praktyczną i użytkową stroną tego zasilania. W granicach zdrowego rozsądku, Monolit zostanie poddany lekkim katuszom codzienności, a do tego zapozna się z moimi koleżankami z FT i nie tylko, kompatybilności z nimi.
Postaram się duży nacisk położyć na obserwację przycisku i jego innowatorskiej sprężyny, bo tutaj być może również będzie trzeba zastosować poprawki, o czym już wcześniej wspominał Thaniell.
@Bassmaster, czy z okazji nowych wymiarów tub, nie chciałbyś ich na dniach dorzucić do tej testowej obiegówki, nawet za cenę jej lekkiego spowolnienia? Jako, że mam do Ciebie przysłowiowe dwa rzuty beretem, to nie byłoby dla mnie problemem do Ciebie po nie podskoczyć. Wtedy sam zdecydujesz czy dalsze testowanie "starych" tub ma jeszcze sens, czy też nie.


Tapatalk
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1211784
No właśnie z tymi tubami jest problem, ponieważ miałem kilka z poprzednich zleceń i wykorzystałem je do Monolita. Niestety były one za krótkie i tak z tubek pod 18650 powstały pod 18500 a z 18500 powstały 18350. Na dzień dzisiejszy mam tylko jedną sztukę pod 18350 z prawidłowym wymiarem a tokarki są zawalone robotą, także nie mam jak wytoczyć nowych.
Obiegówka miała pokazać mi jak długie są baterie i gwinty na parownikach. Teraz wyszło, że np. zakładana przeze mnie długość baterii 18650 czyli 65mm była błędna, bo te batki mogą mieć 65-67mm :mrgreen: Natomiast przy parownikach wychodzi, że każdy ma inny gwint M7x0,5 (gdybym miał takie kolekcje jak Wy, to chciałbym sprawdzić je wszystkie narzynką i zobaczyć czy producenci trzymają standard).
Wracając do obiegówki, to widzę nadarzającą się okazję na spotkanie. Zapraszam do naszego warsztatu :wink:
Awatar użytkownika
By kwinto
#1211886
Witam
Mam pytanie do mistrza jak i do kolegów testerów ,a mianowicie czy element przycisku ten z gwintem "talerzyk"ma odpowiednią grubość tzn czy liczba zwoii gwintu nie jest za mała?Jeśli by tych zwoii było o kilka więcej mam wrażenie iż całość była by trwalsza jak i przycisk siedział by pewniej w tubie.Pytanie może z tych nie mających sensu ale warto zapytać mimo iż żaden z testerów nic nie wspomniał o jakimś problemie czy nieprawidłowości z tym elementem .
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1212741
kwinto pisze:Witam
Mam pytanie do mistrza jak i do kolegów testerów ,a mianowicie czy element przycisku ten z gwintem "talerzyk"ma odpowiednią grubość tzn czy liczba zwoii gwintu nie jest za mała?Jeśli by tych zwoii było o kilka więcej mam wrażenie iż całość była by trwalsza jak i przycisk siedział by pewniej w tubie.


Głowica przycisku ma grubość 3mm, czyli max 3 zwoje. Specjalnie została ona pocieniona aby uzyskać jak najmniejszą wysokość Monolita. Ja mam idealną długość tubki pod moje baterie 18500 i jeszcze nic się nie stało z gwintami a testuję Monolita od kilku miesięcy. Gdy tylko tubki będą miały prawidłowe wysokości, to głowica będzie się wkręcała zawsze na 2-3mm w nie a regulacja wysokości baterii będzie za pomocą wymiennych pinów w górnej głowicy connectora hybrydowego.
Awatar użytkownika
By matatiti
#1217645
Nie miałem czasu się pochwalić, ale od kilku dni Monolit gości w moim domu na testowaniu




Obszerną recenzję przedstawię na dniach i podzielę się swoimi spostrzeżeniami.
Proszę kolejną osobę testującą z listy o kontakt ze mną PW w celu ustalenia szczegółów wysyłki.
Mam nadzieję, że jutro uda mi się nawiedzić naszego mistrza w warsztacie i będę mógł dorzucić do test-obiegówki "poprawioną" wersję tuby 18350, tak by testujący mogli sprawdzić, jak Monolit będzie wyglądał w tej konfiguracji finalnie.
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1217732
Przypominam, że do testów Monolita zgłosili się:
Se55ba
Budzikson
Ledn_pl
Jaba
Bezi2

Rezerwowi testerzy:
TRNCzarny
raptofil
Speedo1544
Awatar użytkownika
By ledn_pl
#1217734
Już raciczkami przebieram z niecierpliwością:)

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By se55ba
#1217738
Czyli ja na kolejne zmagania?
Już wymieniam dane z Matim ;)

Tąpniętne z centrum dowodzenia wszechświatem
Awatar użytkownika
By matatiti
#1225293
Witam wszystkich modomaniaków, fanów twórczości Bassmastera i nie tylko.

Chciałbym podzielić się z Wami swoimi wrażeniami z kilkudniowego obcowania z testowym egzemplarzem Monolita.
Moi szanowni przedmówcy testerzy, powiedzieli już chyba wszystko w swych recenzjach na temat tego modelu, opierając się zarówno na swoich bogatych doświadczeniach jak i dysponując dużym zapleczem sprzętowo-porównawczym. Ja natomiast, ze swojej strony postaram się spojrzeć na tą rurkę okiem osoby poszukującej swojego ideału w tej materii, czyli osoby poszukującej swojego wymarzonego zasilania mechanicznego.

W poszukiwaniu innowacji

Obrazek

Czy widzieliście kiedyś taki przycisk?
Czy z prostej rurki, której zadaniem ma być możliwie jak najmniej stratne przenoszenie napięcia z akumulatora na parownik, da się wycisnąć coś więcej i jeszcze czymś nas zaskoczyć? Otóż właśnie ten przycisk, owoc geniuszu i wizjonerskiej myśli technicznej twórcy, jest najlepszym przykładem, że można nas jeszcze czymś w tej dziedzinie zaskoczyć.
Miałem okazję na własne oczy przekonać się jak wygląda projektowanie takiego przycisku i muszę przyznać, że proces jego tworzenia robi naprawdę ogromne wrażenie. Wszystko jest tam doskonale przemyślane i dopracowane do perfekcji.
Czy to oznacza, że przycisk znajdujący się w obiegówkowym pakiecie testowym, pod względem działania jest ideałem? Z pozoru mogłoby się tak wydawać, ale to mylne wrażenie. Ideałem jest przycisk uzbrojony w nową sprężynę, który będzie już w wersji finalnej Monolita, a którego miałem okazję przez chwilę podziwiać podczas ostatnich odwiedzin, w twórczym przybytku autora.
Wspomniana nowa sprężyna, nadała blokadzie tego przycisku, charakterystycznego i sprężystego wyrazu, dzięki czemu przekręcając blokadę napotykamy lekki opór i pewnego rodzaju klik. Tym samym możemy mieć pewność, że taka blokada nigdy samoczynnie nie przekręci nam się w kieszeni, co może mieć miejsce w egzemplarzu testowym, gdzie przycisk kręci się moim zdaniem ze zbyt lekkim oporem.

Obrazek

Ten przycisk działa rewelacyjnie i każdy kto miał okazję i szczęście się nim pobawić, dobrze wie o czym piszę i dlaczego zasługuje sobie na miano innowacji przez duże "i". Jego obsługa jest bardzo przyjemna i intuicyjna. Szkoda tylko, że nie mogłem wykorzystać jego wszystkich atutów z powodu przykrótkich tub, które to zostaną wydłużone w finalnej wersji.

Obrazek


Kompatybilność z chińskimi czajnikami

Jako iż nie mam w swych zasobach bogatej kolekcji ogniw do przeprowadzenia badań nad kompatybilnością akumulatorków z tubkami, a już wcześniej ten problem zdiagnozowali moi poprzednicy, to postanowiłem się skupić na popularnych klonach parowników, które akurat miałem pod ręką.

Obrazek

Wszystkie bez mniejszego problemu idealnie wkręcały się w konektor, do którego nie miałem żadnych zastrzeżeń.

Obrazek

Nie stwierdziłem też większych problemów z wkręcaniem lub wykręcaniem owego konektora. Wszystko oczywiście idealnie spasowane, gwinty jak przystało na Bassmastera, na najwyższym poziomie wykonania. Wraz z dołączonymi do zestawu pinami, można było dowolnie konfigurować konektor z parownikiem, po przez bezproblemową wymianę tychże pinów.

Obrazek

Z tego co udało mi się dowiedzieć, w zestawie finalnym będą właśnie trzy takie piny do zabawy ;)

Konfiguracja tuby 18500 wraz z parownikami klonami, wygląda następująco:

Oringen

Obrazek

Plume Veil

Obrazek

Magma

Obrazek

Kayfun 3.1

Obrazek

Odys Vouchu

Obrazek


Czy warto dla Monolita tracić głowę?

Warto. Przepraszam za słabą jakość zdjęć, które nie oddają piękna tej konstrukcji, która robi niesamowite wrażenie, a jakoś wykonania elementów stoi na najwyższym poziomie. Jeżeli tubki zostaną nie co wydłużone i przycisk zostanie ubrany w nową sprężynę, to zapowiada się prawdziwy hit innowacyjności wśród zasilań i mam nadzieję, że poszukiwacze swojego ideału będą usatysfakcjonowani. Z resztą kolejne osoby testujące Monolita, będą miały okazję to sprawdzić.

Obrazek


Organizacyjnie

Moje odwiedziny w warsztacie Bassmastera zaowocowały w kolejne elementy obiegówkowe.
Jest to poprawiona tubka 18350 czyli wydłużona o wartość mieszczącą większość ogniw tej długości, oraz zapasowy konektor wraz z wymiennymi pinami.

Obrazek Obrazek

Jak widać, tubka została niewiele wydłużona, przez co Monolit nie powinien stracić na atrakcyjności.

Dziękuję Bassmaster za kolejną możliwość obcowania z jego twórczością, co jest dla mnie wielkim wyróżnieniem, oraz przygodą i życzę kolejnym testującym kolegom podobnie miłych wrażeń.

Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na wersję finalną, która to w niedługim czasie dołączy do mojej listy marzeń wraz z ProgS Dripperem ;)
Awatar użytkownika
By se55ba
#1226695
Poproszę kolejnego na liście o wysłanie na PW danych do wysyłki ;)
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1229935
Nadszedł ten czas, aby zdradzić trochę więcej informacji na temat Monolita.
Z racji tego, że to forum jest najbliższe memu sercu :wink: oraz zbliżają się Święta Bożego Narodzenia chciałbym abyście to Wy mogli jako pierwsi zakupić to wyjątkowe zasilanie przed sprzedażą ogólnoświatową w niższej cenie (po nowym roku będzie to min. 250PLN).
Tak jak obiecałem na początku: nie trzeba kupować Monolita z całym zestawem tubek, można wybrać sobie jedną, dwie lub komplet rurek :!: (rurki są już wytoczone i mają odpowiednie długości, sprężynki będą stożkowe).

Ceny są następujące:
Monolit pod baterie 18350 - 220PLN
Monolit pod baterie 18500 - 230PLN
Monolit pod baterie 18650 - 240PLN
Tubka pod baterie 18350 - 50PLN
Tubka pod baterie 18500 - 60PLN
Tubka pod baterie 18650 - 70PLN
Monolit z kompletem baterii - 350PLN

Cena ProgS tanka/drippera została obniżona do 250PLN (dostępny w tej cenie także osobno).

Zamawiając taki zestaw: Monolit + ProgS tank/dripper cena Monolita wynosi 200PLN czyli jest niższa nawet o 17% (tylko jedna tubka w zestawie: 18350 lub 18500 lub 18650, ceny dodatkowych tubek niezależnie od długości to 50PLN każda)

:!: Czyli już za 450PLN można mieć np takie cudo :!: :

Obrazek

Dostępnych będzie 15szt. Monolitów oraz 20szt. ProgS tanków i 20szt. ProgS dripperów.

Lista ruszy już w niedzielę 30.11.2014r w moim dziale.

Garść informacji nt. zasilania:

Nazwa: ProgS Monolith
Materiał: Stal kwasoodporna w gatunku 1.4305 (oznaczenie: X8CrNiS18-9 lub 303) / Mosiądz (Mo58) / Ertacetal
Wykonanie: Wszystkie elementy są toczone lub frezowane na maszynach CNC z pełnych wałków
Średnica: 22mm
Gwinty w tubce: M20x1
Długość zasilania z baterią 18350: ok. 54,5mm
Długość zasilania z baterią 18500: ok. 70mm
Długość zasilania z baterią 18650: ok. 86mm
Głowica 510: hybrydowa, schowana w tubkę z "pływającym" pinem plus
Przycisk: prosta, innowacyjna konstrukcja ze stożkową sprężynką i blokadą ukrytą w tubce (wystarczy przekręcić o 120st. aby zablokować/odblokować zasilanie)
Piny plusowe: 3szt, wymienne w zależności od długości posiadanych baterii
Awatar użytkownika
By se55ba
#1229944
:D
Ojojoj jak ja lubię święta :D
To się dopiero nazywa świąteczna promocja ;)
No ciekawe czy starczy promocyjnych sztuk?


Tąpniętne z centrum dowodzenia wszechświatem
Awatar użytkownika
By se55ba
#1229980
Bassmaster pisze:Obrazek


Fajny świąteczny jeżyk ;)

Tąpniętne z centrum dowodzenia wszechświatem
Awatar użytkownika
By skrzypekq4
#1230159
Bassmaster pisze:Lista ruszy już w niedzielę 30.11.2014r w moim dziale.


a jakas przyblizona godzina/pora dnia? bo nie wiem czy budzik nastawiac, czy wystarczy obudzic sie jak zwykle w niedziele, okolo 15:00 ? ;)
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1230417
Niestety nie umiem podać konkretnej godziny. Przez cały weekend będę bardzo zabiegany, także proszę obserwować temat.
By budzikson
#1233448
Chciałbym się podzielić z Wami wrażeniami, krótko i na temat kilku dniowego używania testowego Monolita.

Wcześniejsi testerzy już opisali wszystko, więc w skrócie:

Co do samego designu, jest on prosty, dla osób którzy nie lubią udziwnień i innych 'esów floresów'.

Przycisk działa normalnie, tak jak powinien czyli poprawnie. Sama blokada jest ciekawa i trudno spotkać z podobną na rynku.
Inne podobne, które miałem jak np. w Foggatti Hybrid by Foggy mechanizm blokady jest trochę uciążliwy (ze względu na samoistne przekręcanie).
Skok przycisku minimalny.

Hybrid Connector - top cap - poprawnie wykonany.
W poprawionym 510, wkręcają się wszystkie atomki. Dodatkowe piny ułatwiają dostosowanie zasilania pod swój zestaw akusa i parownika.

Powierzchnia moda jest miła w dotyku - zapewne taka sama jak w ProgS Dripper/Tank. Nie jest to taki chamski brushed jak w nie których modach, co jest jak dla mnie na plus (zapewne finalnie zostanie taka sama).

Akumulatory AW i Efest Purple (w moim przypadku flat) są w 100% kompatybilne z ProgS Monolit.

Cena tego zasilania jest mała. Jednym słowem Monolit jest wart swojej ceny, ponieważ w tej cenie dostajemy gotowego do działania moda, którego nie trzeba modyfikować do poprawnego działania (jak w przypadku klonów) oraz coś co jest oryginalnego i pochodzi z Polski.

Kilka fotek:






Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1235884
Znalazłem mały błąd w moim opisie:
Za 350PLN można nabyć Monolita z kompletem tubek a nie baterii *LOL*
Dlatego zamieszczam go jeszcze raz.

Nadszedł ten czas, aby zdradzić trochę więcej informacji na temat Monolita.
Z racji tego, że to forum jest najbliższe memu sercu :wink: oraz zbliżają się Święta Bożego Narodzenia chciałbym abyście to Wy mogli jako pierwsi zakupić to wyjątkowe zasilanie przed sprzedażą ogólnoświatową w niższej cenie (po nowym roku będzie to min. 250PLN).
Tak jak obiecałem na początku: nie trzeba kupować Monolita z całym zestawem tubek, można wybrać sobie jedną, dwie lub komplet rurek :!: (rurki są już wytoczone i mają odpowiednie długości, sprężynki będą stożkowe).

Ceny są następujące:
Monolit pod baterie 18350 - 220PLN
Monolit pod baterie 18500 - 230PLN
Monolit pod baterie 18650 - 240PLN
Tubka pod baterie 18350 - 50PLN
Tubka pod baterie 18500 - 60PLN
Tubka pod baterie 18650 - 70PLN
Monolit z kompletem tubek - 350PLN

Cena ProgS tanka/drippera została obniżona do 250PLN (dostępny w tej cenie także osobno).

Zamawiając taki zestaw: Monolit + ProgS tank/dripper cena Monolita wynosi 200PLN czyli jest niższa nawet o 17% (tylko jedna tubka w zestawie: 18350 lub 18500 lub 18650, ceny dodatkowych tubek niezależnie od długości to 50PLN każda)

:!: Czyli już za 450PLN można mieć np takie cudo :!: :

Obrazek

Dostępnych będzie 15szt. Monolitów oraz 20szt. ProgS tanków i 20szt. ProgS dripperów.

Lista ruszyła w niedzielę 30.11.2014r w moim dziale:
lista-na-zasilanie-progs-monolit-t77116.html

Garść informacji nt. zasilania:

Nazwa: ProgS Monolith
Materiał: Stal kwasoodporna w gatunku 1.4305 (oznaczenie: X8CrNiS18-9 lub 303) / Mosiądz (Mo58) / Ertacetal
Wykonanie: Wszystkie elementy są toczone lub frezowane na maszynach CNC z pełnych wałków
Średnica: 22mm
Gwinty w tubce: M20x1
Długość zasilania z baterią 18350: ok. 54,5mm
Długość zasilania z baterią 18500: ok. 70mm
Długość zasilania z baterią 18650: ok. 86mm
Głowica 510: hybrydowa, schowana w tubkę z "pływającym" pinem plus
Przycisk: prosta, innowacyjna konstrukcja ze stożkową sprężynką i blokadą ukrytą w tubce (wystarczy przekręcić o 120st. aby zablokować/odblokować zasilanie)
Piny plusowe: 3szt, wymienne w zależności od długości posiadanych baterii

-- [scalono] 05 gru 2014, 21:13 --

Dzisiaj odebrałem sprężynki, są stożkowe jak zapowiadałem (fi 19mm na fi 8mm wysokość 15mm). Mam ich 500szt także będę chyba po dwie dawał do zestawu :mrgreen:

Obrazek

Mechanizm teraz działa jak powinien:

Awatar użytkownika
By ledn_pl
#1239703
:bry Witam,

Monolita otrzymałem w zeszłym tygodniu i cieszył mnie przez weekend.

Po recenzjach pierwszych Kolegów szczerze mówiąc ciężko jest cokolwiek dodać :(

W paczce znalazłem:

Obrazek

+ przepyszny liquid od Matatiti który posyłam dalej gdyż mam zapas ;)

Na początek skręcanie "do kupy".
Gwinty bardzo dobrze chodzą. Zero problemów ze złożeniem sprzętu, żadnych zadziorów czy tym podobnych (nie żebym ich oczekiwał - tak piszę).

Na pierwszy ogień poszedł fioletowy Efest 35a z "cyckiem" i jego nie udało mi się zamontować (na moje oko zabrakło min. 2-3mm).

Kolejny był Keeppower ale już płaski i ten wszedł jak do siebie do domu.







Testowany z Origen Genesis V2. Na grzałkach 0,6Ω-1Ω (mesh) wszystko w idealnym porządku.
Przy zejściu do 0,4Ω (single, mesh) dość wyczuwalnie się nagrzewał.

Taka sama sytuacja miała miejsce przy aku Sony VTC4.
Można to odebrać jako plus bo na dworze zimno i można łapy było ogrzać.

W dalszej kolejności zabawa z fioletami 18350, oryginalnymi AW oraz żółtymi Ultrafire ubranymi w czapkę w postaci Origen Drippera (0.8Ω dual, szmata) i Vochdysa.(1Ω single, szmata)
Aku wchodziły bez najmniejszych problemów.




Vochdys mimo większej średnicy też się prezentował miło dla oka:





Podsumowując:

+ Bardzo małe i poręczne zasilanie ze świetną i b. wygodną blokadą w przycisku sprzedawane za małe pieniądze
- Przy niskich opornościach odczuwalnie grzeje się bardziej niż JM i trzeba trochę "potańczyć" żeby dobrać do niego aku o odpowiedniej długości.

Bardzo dziękuję za możliwość przetestowania Monolita.

Paczka dziś lub najpóźniej jutro poleci do kolegi Jaba (dogadane, dane już mam)

Pozdrawiam
Tomek
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1240167
Bardzo dziękuję wszystkim testującym za dotychczasowe recenzje Monolita :beer:
Wasza pomoc przy tym projekcie jest nieoceniona a oto jej efekty:

Obrazek

Obrazek

"Soczysty" grawer :cygaro:

Obrazek

Każdy Monolit jest z zestawem 3szt. pinów plusowych dla różnych długości baterii i gwintów w parownikach (piny o długościach: 2,5 3,5 i 4,5mm)

Obrazek

Ja posiadam takie oto baterie:

Obrazek

A tak wygląda ProgS dripper na Monolicie z odpowiednimi ogniwami w środku (przycisk odblokowany).

18650:

Obrazek

18500:

Obrazek

18350:

Obrazek

Dzisiaj zostały nadane pierwsze przesyłki z Monolitami do kupujących, pozostało jeszcze 9szt.
By AndyOO
#1240662
Cóż, jestem jednym z pierwszych, którzy otrzymali Monolit'a i Tank'a z ostatniej listy :D
Właśnie wykonałem pierwszy setupik i *SHOCK* Mam parę parowników, klonów kajtka, wapowałem na TGT, ale Tank Kol. Bassmaster jest po prostu za.. super :beer:
Jako, że wątek o zasilaniu, to u mnie, na płaskich efestach fioletowych, zero problemu ze spasowaniem aku. Regulacja pinu w parowniku to bardzo ułatwia. Skok przycisku bajecznie krótki i łączy za każdym razem :!:

Dziękuję Twórcy za ekspresową wysyłkę.
Awatar użytkownika
By jaba
#1242401
Monolit u Mnie,
wnikliwe testy w niedzielę :)

Ps. nie ma kluczyka do głowicy którego nie miał też kolega ledn, ale On sobie z tym poradził i Ja też dam radę.
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1243238
Pytacie się o wagę poszczególnych wersji Monolita (bez baterii), to proszę bardzo:

18350 (54,6g)
Obrazek

18500 (66,4g)
Obrazek

18650 (76,9g)
Obrazek
Awatar użytkownika
By jaba
#1245898
Dziś rozstałem się z obiegówkowym Monolitem i trochę żal że tak krótko, ale inni testerzy czekają więc już wysłany
00259007733494361580

A teraz trochę wrażeń,
po przybyciu Monolita za bardzo chciałem jarnąć na Nim od razu po wypakunku z pudła,
a tu zonk - haczący guzik :| , myślę sobie ki ...., niemożliwe :monkey:
i dopiero po rozkręceniu guzioła okazało się że sprężynka nie siedzi w jednym z dwóch rowków służących do jej stabilizacji.
Sprzęt złożyłem do kupy, wyłożyłem swoje ogniwa:
Obrazek

i start,
składanie wszystkiego, we wszystkich możliwych konfiguracjach z trzema parownikami - których używam,
czyly GkmF, Tobh clon, Nautilus,

na wszytkich bateriach oprócz srebrej 18650 od kol. wojtazo dało radę złożyć faję, więc uznaję to za bardzo dobry wynik,
skok guzika w zależności od zastosowanego ogniwa waha się o jakieś tam milimetry, dla mnie nie istotne, jest bardzo płynnie itd...., wszystko bdb.

Samo wykonanie stoi na najwyższym poziomie, widać że to nie rękodzieło a dotyk najnowszej obrabiarki :mrgreen:
Bassmaster naprawdę świetna robota.

Ogólnie rura jest fajna, nawet bardzo, jedynie (jak dla Mnie z tą głowicą jest czasem za dużo zabawy), ale wszystko rekompensuje genialny guzik.
Bardzo dziękuję za możliwość zabawy tą rurą, było fajnie :D

i jeszcze garść fotek z konfigów jakie poskładałem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek Mati, dobry sos :cygaro: :cygaro: :cygaro:
Awatar użytkownika
By bezi2
#1246466
jaba pisze:Dziś rozstałem się z obiegówkowym Monolitem i trochę żal że tak krótko, ale inni testerzy czekają więc już wysłany
00259007733494361580 ...ciach


Jako że Monolit leci do mnie na testy, uprzejmie proszę o wskazanie kolejnego testera, gdyż temat dotyczący obiegówki obiegowka-progs-monolit-t74302.html - zapodział się w czeluściach forumowych i nie wiem do kogo mam po zakończeniu testów wysłać. Pozdrawiam serdecznie.
*CZAJNICZEK*
Awatar użytkownika
By ledn_pl
#1246470
Bassmaster pisze:Przypominam, że do testów Monolita zgłosili się:
Se55ba
Budzikson
Ledn_pl
Jaba
Bezi2

Rezerwowi testerzy:
TRNCzarny
raptofil
Speedo1544


Ostatni post Bassmastera który namierzyłem ;)
Awatar użytkownika
By bezi2
#1246586
Dziękuje serdeczne.
Awatar użytkownika
By aszer
#1250184
Mimo iż nie jestem testerem a tylko zadowolonym użytkownikiem wrzucę fotę
ProgS Monolit 18500 wersja Chocolate Milk :)



Awatar użytkownika
By bezi2
#1255740
Witam serdecznie ponieważ przypadł mi udział w testowaniu Monolita zgodnie z umową opiszę moje wrażenia z obcowania z tym nietuzinkowym zasilaniem mechanicznym.

Na wstępie zaznaczę, iż ku memu zdziwieniu dostałem do testów nie tylko obiegówkowego Monolita, ale także wersję finalną, więc miałem szansę skonfrontować działanie prototypu i wersji poprawionej - jestem pod wrażeniem zmian!

Więc chronologicznie zacznę od wersji obiegówkowej:


Po dosłaniu wydłużonych tubek skręca się prawidłowo z wszystkimi bateriami które posiadam, oraz parownikami. Tak więc problem gwintu 510 nie skręcającego się z różnymi parownikami można wsadzić do archiwum X. Dysponując trzema pinami o różnych długościach można bez problemu dostosować moda pod parownik i baterię - resztę zrobi za nas przycisk działający na zasadzie Nemesisa / Stingraya - chodzi mi o to, że góra przycisku dociśnie nam baterię do głowicy więc żadnego luzu (tzw. grzechotki) nie napotkamy. Działanie przycisku prawidłowe - załącza bezbłędnie niezależnie od tego czy naciskamy rant przycisku czy środek. Blokada przycisku działa hmmmmm średnio - nie mam do niej zaufania czy nie odblokuje się w kieszeni - generalnie sprężynka dość słabo obraca przycisk - choć to raczej wrażenie gdyż przez kilka dni nosiłem w kieszeniach i ani razu nie miałem z tym problemu. Mod odblokowany i postawione na doopce nie odpala samo czynie nawet z GbB22 i akumulatorkiem 18650 więc jest dobrze.

Jedyne czego można by się przyczepić to:
-mod postawiony na przycisku stoi krzywo (winna sprężynka),
-w górnym elemencie przycisku jest stado dziurek i po rozkręceniu nie wiadomo o który trzeba zahaczyć dyngs sprężynki by nadawała ona właściwej rotacji,
-w konektorku hybrydowym ( alias głowicy ) dziurki na kluczyk zrobione od strony parownika zamiast od spodu konektora,

Generalnie ogólne wrażenie - bardzo ciekawego zasilania .... ale nie dla mnie.

No i tu po kilku dniach rozpoczynam testowanie wersji finalnej:

Grawer na przycisku jest głęboki ( nie ma obawy że po paru miesiącach nam się wytrze) i wykonany estetycznie.



Mod jest piękny w swej ascetycznej formie. Tworzy razem z parownikiem prawdziwą jednolitą, zwartą i spójną całość - czyli monolit.



Górne gwinty o rozmiarze jedynym słusznym 20x1 skręcają się elegancko z głowicą, są wykonane prawidłowo.



Jak widać na poniższej fotce tuby są kalibru 22 i trzymają idealnie wymiar dzięki czemu elegancko licują się z parownikami.



Skok przycisku jest minimalny - poniżej 1mm jednak w zależności od konfiguracji parownik/wymienny pin w głowicy/bateria odstęp pomiędzy końcem tuby a dolnym rantem przycisku może być większy na zdjęciu ok 2mm. Nie zmienia to jednak samego skoku przycisku.



Dolne gwinty osadzone są głębiej z uwagi na konstrukcję przycisku.



Głowica Monolita jest praktycznie konektorem hybrydowym - ja najpierw solidnie dokręcałem go do parowników a potem skręcałem z zasilaniem. Baterie najwygodniej wymienia się odkręcając parownik od zasilania (wychodzi razem z konektorem).



Poniżej góra przycisku od wewnętrznej strony i spód z nową sprężynką.
W górnym elemencie przycisku widać pojedyncze miejsce na "dyngs" sprężynki oraz cztery symetrycznie rozmieszczone otwory wentylacyjne.



Wierzch przycisku po zdjęciu izolatora.



Pręcik spajający przycisk.



Izolator przycisku.



Dolny kapsel przycisku



Rozmontowany przycisk. Kompletny.



Prawidłowo osadzona sprężyna w górnym elemencie przycisku.



Góra głowicy i zmontowany przycisk.



Przycisk z zdjętym izolatorem. W pozycji odblokowanej.



Zmontowany przycisk w pozycji zablokowanej.



Gwinty przycisku - odchudzone do granic przyzwoitości.



Spód głowicy.



Góra głowicy:



Gwinty głowicy - również po drakońskiej diecie i wymienne piny.





Widać że Bassmaster nie tylko ma dobry warsztat i ciekawe pomysły ale też jest otwarty na konstruktywną krytykę!

Generalnie wszystkie niedomagania wersji prototypowej usunięte:
-mod postawiony na przycisku stoi jak Pan Bóg przykazał prosto i dumnie,
-otwory pod kluczyk w konektorku zrobione na wylot - zapewniają bardzo wygodny montaż do parownika i demontaż,
-w przycisku siedzi nowa sprężynka a jej miejsce osadzenia na górze przycisku jest jednoznacznie wyznaczone przez dziurkę znajdującą się najbliżej otworu na trzpień centralny - zero dylematów typu gdzie ja mam to sobie wetknąć,

Nowa sprężynka eliminuje problem słabej rotacji przycisku teraz nie ma mowy o przypadkowym odblokowaniu przycisku w transporcie.

Wszystkie gwinty chodzą lekko i płynnie, nie ma tutaj mowy o konieczności dokręcania czegoś na siłę czy też zakleszczeniu jakiegokolwiek elementu. Jeśli chodzi o straty prądowe to jest naprawdę nieźle bardzo blisko PUB22 i Customatica, nieznacznie lepiej od GP papsa V3 - z jednym małym ale - tak jest na wyczyszczonym i przesmarowanym modzie - ponieważ elementy gwintowane są bardzo odchudzone ( zaledwie kilka zwojów na konektorku i przycisku ) - czy jest to wada - moim zdaniem nie raczej jest to coś za coś - dostajemy moda niższego prawie o jeden centymetr względem typowych na rynku a w zamian zamiast czyścić go raz na ruski rok czyścimy go dwa razy częściej, albo godzimy się z większymi spadkami.

Moda testowałem z najniższą opornością grzałki 0,5 oma - niżej nie zachodzę gdyż wapuje tylko na meshu i więcej do szczęścia nie potrzebuje w każdym razie nie stwierdziłem grzania się przycisku czy też jakiegokolwiek innego elementu moda.

Stosując kombinację 3 pinów o różnych długościach nie miałem problemu z skonfigurowaniem go z żadnym z niżej wymienionych parowników:
Pandora Shadow
Satburn22
GbB22
JMG22
JGM
Veritas
Origen V2
Senisis 20
Senisis 22
Kayfun Litle Plus

Oraz z posiadanymi bateriami:
Aw 18650
Aw 18500
Aw 18350
Efest 18650 30Amp 2100 mAh flat top
Efest 18500 15Amp
Efest 18500 15 Amp flat top
Panasonic 18650PF
Panasonic 18650CH
Sony VTC4

Więc jest naprawdę fajnie!

I było by wręcz idealnie gdyby nie jeden mankament ( w moich oczach dyskwalifikujący to zasilanie) będący następstwem zmienionej sprężynki - mod odblokowany i postawiony na dupce odpala samoczynie zasilanie, czyli jeśli zapomnimy zablokować przycisku i elegancko odstawimy w pionie moda z podpiętym parownikiem prąd jest podawany cały czas na grzałkę!!!

Tutaj mógłbym już skończyć recenzję jednak zbyt podoba mi się monolit by tak łatwo pogrzebać ten bardzo interesujący projekt, w poszukiwaniu inspiracji do rozwiązania tego problemu przegrzebałem swoje szuflady i wykopałem garść zapasowych sprężynek do różnych modów. Okazało się, że po dołożeniu dodatkowej sprężynki od JM22 v1 lub GP Papsa v3 przycisk utwardza się w wystarczającym stopniu i działa jak trzeba - można spokojnie odstawiać nie zablokowanego i blokować tylko do transportu. Utwardzenie przycisku nie wpływa na jego rotację, nadal funkcjonuje ona prawidłowo.

Sprężynki pasujące można nabyć u Jacka za całe 5 złotych:
http://jmmods.eu/pl/czesci/30-jm22-spre ... ku-v1.html

Lub w Vapourart za 1,2 ojrosa:
http://www.vapourart.com/en/product/gp- ... -version-3

Sprężynka od GP Papsa V3.





Zachodzące na siebie sprężynki - Monolitowa i Papsowa.



Utwardzony przycisk.





Weryfikacja czy wystarcza miejsca i nic się nie blokuje.



Tak więc moja opinia o tym zasilaniu jest taka:
Polecam tego moda osobom posiadającym zapasową sprężynkę od GP Papsa lub Jm22 v1 - albo podobną, poszukującym małego moda mechanicznego z nie oklepanym rozwiązaniem przycisku. Generalnie najlepiej by to było zasilanie parowane z jednym parownikiem na dłużej ( z uwagi na nie regulowny pin plus głowicy - ponieważ często przy zmianie parownika potrzeba podmienić pin w głowicy moda na krótszy/dłuższy - a dodatkowe piny są małe i mogą się pogubić więc raczej nie nadają się do noszenia luzem w kieszeni). Generalnie jestem na tak, myślę że niedługo (po dopływie tzw. wolnej gotówki) uśmiechnę się do Bassmastera o Monolita bo przypadł mi ten maluch do gustu.
Do mocnych stron tego zasilania należą:
- totalnie innowacyjna koncepcja przycisku (Bass pokazał, że jednak można inaczej - BRAWO),
-małe spadki,
-bardzo małe wymiary ( praktycznie o co najmniej 1 cm krótszy od typowych zasilań na rynku)

Do słabych stron zaliczam:
-brak regulowanego pin plusa (nie zawsze każdy ma jedno zasilanie pod jeden parownik),
-konieczność dosztukowania dodatkowej sprężynki utwardzającej przycisk,
-raz na 200/300 blokowań-odblokowań sprężynka wyskakuje z otworków i trzeba rozkręcić przycisk by ją wetknąć na miejsce.

Monolit z wybranymi parownikami.

JGM (kubek na 18350)



JMG (kubek na 18350)



GBB22 (kubek na 18350)



Origen v2 (kubek na 18650)



Veritas (kubek na 18650)



Pandora Shadow+blind adapter (kubek na 18500)



Porównanie z innymi modami (tubki na 18500)


kolejno od lewej Customatic, Gp Paps v3, Monolit, JGM.

Porównanie z innymi modami (tubki na 18650 i 26650)


Kolejno od lewej Big Worker, Monolit, Gp Paps v2.5.

Dwa Monolity w towarzystwie.



Mam nadzieję że nie zanudziłem, wytrwałych pozdrawiam!
:piwo *CZAJNICZEK* :drinkb
Ostatnio zmieniony 29 gru 2014, 12:53 przez bezi2, łącznie zmieniany 1 raz.
By japs
#1255795
Super recka. Z tą totalnie innowacyjną koncepcją przycisku już nie jest tak do końca - podobną ( choć nieco inną ) koncepcję znajdziesz w rurce Lernaia Hydra od ElCigArt co nie zmienia faktu , że Monolit fajnie się prezentuje.
Awatar użytkownika
By Haze
#1255824
@bezi <- czapki z głów, nie dość że recka wręcz detaliczna, to jeszcze chciało Ci się poszukać sposobu na "miętki" przycisk :beer:
Awatar użytkownika
By matatiti
#1256089
@bezi2, wspaniała recka, odwaliłeś kawał dobrej roboty, gratulacje.
Z tego co zrozumiałem, opisałeś akurat testowy/obiegówkowy model Monolitha, gdzie siedziała w przycisku jeszcze stara sprężyna, która w obecnej serii została zastąpiona sztywniejszą i teraz problemy o których wspominasz w ogóle nie mają miejsca. Przycisk dosłownie klika sprężyście i nie ma mowy o jakimkolwiek przypadkowym odblokowaniu się go w kieszeni. Ogólnie wydaję mi się że zestaw obiegówkowy a końcowy, to dwa różne światy ;)
Przy okazji, trochę się pochwalę ;)




Stałem się szczęśliwym posiadaczem Monolitha i już nie długo podzielę się w pełni swoimi wrażeniami z jego korzystania ;)




Chciałbym, tylko rozwiać obawy co do grzania przycisku, które gdzieś tam miały po drodzę miejsce. Kochani, grzałka 0,4ohm + Efest purple 34A i przycisk zimniuteńki, jednym słowem, bajka :)
Awatar użytkownika
By ledn_pl
#1256226
Dodam tylko swoje 3 grosze bo dzięki Matiemu dane mi jest trochę pobawić się znów Monolitem. Faktycznie w tych samych konfiguracjach jego egzemplarz (finalny) nie grzeje się ani ciut. Wydaje mi się, że to była przypadłość wieku mlodzieńczego z której szczęśliwie wyrósł ;)
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1258349
japs pisze:Super recka. Z tą totalnie innowacyjną koncepcją przycisku już nie jest tak do końca - podobną ( choć nieco inną ) koncepcję znajdziesz w rurce Lernaia Hydra od ElCigArt co nie zmienia faktu , że Monolit fajnie się prezentuje.


Widziałem konstrukcję Hydry i moim zdaniem, to oprócz podobnego montażu kołeczka w przycisku, to nie ma dużego podobieństwa. Tam są blaszki jako sprężynki, blokada jako zewnętrzny pierścień i jak pamiętam potrzeba specjalnych kluczyków aby całość rozkręcić. Konstrukcja bardzo ciekawa ale to dwa odrębne światy. Może ktoś ma Hydrę i zrobi porównanie z Monolitem, podeślę mu wtedy wersję obiegówkową.

Bezi <- wspaniała recka finalnej wersji, cieszę się że wady jak i zalety Monolita zostały pięknie opisane i obfotografowane. Z dodatkową sprężynka będę walczył w tym roku i pojawi się ona w kolejnej partii (dzięki Bezi za pomysł, jesteś super betatesterem).
MODBOX NA MOSFECIE+DOROBIENIE PWM

Witam modomaniaki *SMOKEKING* *SMOKEKING* *SMOK[…]

Drag nano

Od Listopada jestem właścicielem Draga nano. Użytk[…]

Jaki atomizer?

Witam, na wstępie chcę zaznaczyć, że jestem total[…]

Asmodus Reborn 168W czy Dovpo Nickel ???

Witam .. Mam pytanie? Chcę kupić dobrego boxa , my[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.