EPF
Awatar użytkownika
By Haze
#1185370
Bassmaster pisze:Nie widzę problemu jeśli znajdzie się klient, który zapłaci mi za wszystko (czas, narzędzia, wadliwe sztuki itp.) a na pytanie: Ile i na kiedy? zaakceptuje odpowiedź: Odpowiednio dużo i w swoim czasie :wink:

Aluzję zrozumiałem - dałeś mi delikatnie do zrozumienia "wybij sobie z głowy takie głupie pomysły" :mrgreen: :mrgreen: (tym bardziej, że słyszałem że obróbka tytanu to MA-SA-KRA).
Ale jak znajdziesz czas to rozpoznaj proszę temat tego "poczerniania" ...
Awatar użytkownika
By aszer
#1185372
Bassmaster widziałem ze kilku kolegów pytało o zasilania i parowniki pod 26650 może to będzie dobra droga na przyszłość.
Awatar użytkownika
By Haze
#1185382
aszer pisze:Bassmaster widziałem ze kilku kolegów pytało o zasilania i parowniki pod 26650 może to będzie dobra droga na przyszłość.

To na pewno dobra idea! Jak "znam" Bassa to dla niego przejście z 18-tek na 26-tki to pewnie zmiana paru linijek w programie dla maszyny :wink:
Ale tymczasem pozostańmy przy 18-tkach bo takiego moda pakujesz w kieszeń i idziesz w miasto, a 26650 to raczej tylko domek i w dodatku jeszcze cały czas o wiele mniej popularny niż 18-tki...
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1185944
Co sądzicie o takim kształcie tubek :?:

Monolit na 18350 z Progs tankiem:

Obrazek

A tu sam Monolit na 18350:

Obrazek
Awatar użytkownika
By Thaniell
#1185947
Pod Prog'S ładnie się będzie komponować, bo też ma taki kształt, ale pod inne parowniki może wyglądać dziwnie. Trzeba by to zobaczyć na real foto, jak to wygląda z innymi atomizerami :) No chyba, że to ma być stricte pod ProgS'a.
Awatar użytkownika
By Haze
#1185959
A mi nawet z ProgSem niezbyt się podoba ... Monolit to monolit - prosta forma jest często najlepsza i ponadczasowa.
Awatar użytkownika
By se55ba
#1185975
Jednak prosta forma bardziej urzeka ;)

Tąpniętne z centrum dowodzenia wszechświatem.
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1186782
Przespałem się z tematem i jednak pierwsza wersja nadal mi się podoba, także spokojnie - myślimy podobnie.
Co do spadków napięć:

Awatar użytkownika
By MarioBernatti
#1186806
Co ten filmik miał nam pokazać, bo ja jakiś mało kumaty ?

Twój miernik raz pokazuje 3.64V, raz 3,54V, chyba na grzałce 1ohm

Batka była na max naładowana do 4.2?
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1186891
Ta bateria ma 3,7V po naładowaniu, opór na grzałce 1 Ohm, moc to ok. 12,5W :wink:
By japs
#1189296
Rób , rób Mistrzu. O jakość jestem spokojny - wiem , że będzie na najwyższym poziomie. Co do rozwiązań technicznych proponuję puścić w obieg podobnie jak z ProgSem ( są już testerzy , którzy bawią się Monolitem ) choć nie zawsze to się sprawdza. ProgS tank - rewelacja , dripper - niestety porażka, choć dobrze smaczek oddaje. Będzie wersja finalna do nabycia , zapewne u mnie wyląduje :-)
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1189329
Wersja obiegówkowa Monolitu jest już przygotowywana.
Testerzy już niedługo będą mogli sprawdzić na różnych bateriach, czy wszystko się prawidłowo skręca (interesuje mnie wielkość szpary w okolicach przycisku). Ja posiadam tylko dwa rodzaje baterii: 18350 (35mm) i 18500 (50mm) a jak jest z długościami baterii każdy wie. 18350 może mieć 35,5mm albo nawet 34mm a pak bateryjny musi być dla wszystkich rozmiarów :zakrecony
Awatar użytkownika
By mariogd
#1189332
W sprzedaży będzie wersja z trzema tubkami?czy będzie do wyboru 18350/500/650?
Awatar użytkownika
By aszer
#1189334
Z tymi bateriami to naprawdę jest rożnie.Dobrze ze w końcu jest zasilanie zobaczymy jak bedzie działać i jak to razem bedzie wyglądać.Czy wersja obiegowa to ta którą pokazywałeś w warsztacie?
Proponuje testy rozpocząć od nowicjuszy w okolicy :)
Awatar użytkownika
By aszer
#1189338
Bassmaster pisze:Co do tubek, to mam propozycję aby podczas zamawiania każdy wybierał sobie jaka długość go interesuje (oczywiście będzie można zamówić wszystkie 3 długości). ProgS tank najładniej wygląda z tubką pod 18350 (zasilanie jest odrobinę od niego dłuższe). Natomiast zasilanie pod 18350 z ProgS dripper-em niknie w zaciśniętej dłoni :cygaro:

O tu masz odpowiedź kolego :)
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1189389
aszer pisze:Z tymi bateriami to naprawdę jest rożnie.Dobrze ze w końcu jest zasilanie zobaczymy jak bedzie działać i jak to razem bedzie wyglądać.Czy wersja obiegowa to ta którą pokazywałeś w warsztacie?
Proponuje testy rozpocząć od nowicjuszy w okolicy :)


Wersja obiegowa będzie bez pierścieni ozdobnych.
To mają być przede wszystkim testy z jak największą ilością różnych rodzajów baterii i parowników (różne długości gwintów 510).
Spokojnie, wiem że chcesz być wśród testujących. Będzie lista obiegówkowa i będzie szansa zostać testerem :wink:
Awatar użytkownika
By mariogd
#1189402
Może kolega okrzemek coś napisze jak spisuję się Monolit,widziałem na innym forum zdjęcie że już testuję
Obrazek
Zdjęcie kolegi okrzemek,mam nadzieję że się nie obrazi.
Awatar użytkownika
By se55ba
#1189414
Świetnie wygląda :D
Z miłą chęcią bym przetestował działanie przycisku by móc stwierdzić czy dołączy do mnie :D

Tąpniętne z centrum dowodzenia wszechświatem.
Awatar użytkownika
By mariogd
#1189419
Fakt wygląda świetnie nawet bez ozdobnych pierścieni,można też pomyśleć nad wersją bez ozdobnych pierścieni.Jak wyżej na zdjęciu.
Awatar użytkownika
By se55ba
#1189436
No właśnie ta wersja chyba najlepsza. Dosłownie Monolit ;)

Tąpniętne z centrum dowodzenia wszechświatem.
Awatar użytkownika
By bezi2
#1189441
@Bassmaster gdybyś chciał to mogę przetestować Monolit z następującymi parownikami:
Senis20
GbB22
JMG
Kraken
Kayfun
Origen
Progs ;)

Baterie:
Aw 18650 2000 mAh
Panasonic 18650CH
Panasonic 18650PF
Panasonic 18650B
Sony 18650VT4
Aw 18490
Aw 18350

Pozdrawiam
Tapa tapa - pazurkiem po ekranie szumofonu. ;)
Ostatnio zmieniony 09 paź 2014, 20:58 przez bezi2, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By mariogd
#1189445
se55ba pisze:No właśnie ta wersja chyba najlepsza. Dosłownie Monolit ;)

Tąpniętne z centrum dowodzenia wszechświatem.


Też tak uważam bo jak wiadomo nie każdemu może podobać się wersja z ozdobnym pierścieniem.Ale o gustach się nie dyskutuję.
Awatar użytkownika
By se55ba
#1189446
@Bassmaster jak widzisz już czekamy na obieg ;)

Tąpniętne z centrum dowodzenia wszechświatem.
Awatar użytkownika
By okrzemek
#1189486
Się okrzemek nie obrazi :mrgreen: . Właśnie miałem wklejać i zastanawiałem się gdzie.
W pierwszej kolejności dzięki Marku za taką wspaniałą
zabawkę. Tak jak nie lubię guzików w dupce to tu nie mam się na razie do czego przyczepić. Skok malutki, nie grzeje się, nie zacina. Po prostu nuda ;) . wykonanie wiadomo, że extra. Do tego już Bassmaster przyzwyczaił. Poużywam kilka dni to napiszę więcej.
Jakimiś fotkami z telefonu jeszcze Was pomęczę ;)
By bard
#1189577
trzeba będzię kupić :)
może się załapię nie obiegówkę ;)
Awatar użytkownika
By saradonin
#1189728
Ja tylko na chwilkę, życzyć powodzenia.

Większość klepie w kółko to samo, tłumacząc się głupio przed samym sobą, że na nowo kawałka rury nie wymyśli (wygodna wymówka do rżnięcia z projektów kolegów z branży), a tu niespodzianka - świeży pomysł! *GOOD* Jak się taka blokada sprawdzi w użyciu, trudno powiedzieć, niemniej jednak miło widzieć coś nowego.
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1190036
Dzięki Panowie za motywujące słowa i chęć testowania, jeśli się uda to w ten weekend ruszy lista obiegówkowa. Nie będę ukrywał, że chciałbym aby na początku przetestowali Monolit-a forumowicze, których podejście do tematu jest rzetelne i przede wszystkim sprawdzone przy okazji ProgS tanka/drippera. W następnej kolejności będą to ludzie z utworzonej listy, chętnie poczytam ich recenzje i opinie.
By Krasnal45
#1190558
Dwa pytania:
1. Jeżeli to nie tajemnica, to jaki tam masz gwint w tym przycisku?
2. Na ile lekko, na ile z oporem, kręci się ten przycisk na tej blokadzie i jak długo będzie się kręcił tak a nie inaczej ( czytaj o wiele lżej), bo jednak widzę tutaj pewne ryzyko, w porównaniu z klasyczną blokadą na pierścieniu, że się toto może jednak się przy nieszczęśliwym zbiegu okoliczności odblokować np. w kieszeni.
Tak czy siak, i ja chętnie bym go pomacał, skrytykował okrutnie i zmieszał z błotem ( albo i nie :mrgreen: ) w porównaniu z kilkoma innymi oryginalnymi rozwiązaniami.
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1190725
1. Gwint na głowicy przycisku to M20x1
2. Kto wie, od tego są właśnie testy. Sprężynka jest na razie dana od CorvinusS-a, czyli bardzo delikatna. Jeśli będzie się coś odblokowywało, to damy mocniejszą lub zmienimy trochę konstrukcję.
Awatar użytkownika
By PrezesArQ
#1191056
Bassmaster pisze:1. Gwint na głowicy przycisku to M20x1
2. Kto wie, od tego są właśnie testy. Sprężynka jest na razie dana od CorvinusS-a, czyli bardzo delikatna. Jeśli będzie się coś odblokowywało, to damy mocniejszą lub zmienimy trochę konstrukcję.


Zawsze są jednakowoż magnesy neodymowe. A ja (może błędnie) właśnie widzę dla nich tam idealnie zaprojektowane miejsce :mrgreen:
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1191063
Już próbowałem z neodymami i niestety przycisk chodzi baaardzo ciężko właśnie ze względu na małą odległość między nimi. Sprężynka jest delikatniejsza i będzie pełniła jeszcze jedną ważną rolę przy zapobieganiu samoistnego odblokowywania się przycisku. Dzięki Okrzemku za naprowadzenie mnie na właściwy tor :beer:
By japs
#1191212
Być może za mocne te magnesy dałeś. Zawsze można obniżyć ich sprawność przez podgrzanie w piekarniku.
By japs
#1191351
Spróbować zawsze warto. Mój piekarnik oddaję do dyspozycji w godzinach nocnych gdy żona śpi. Zapraszam wszystkich chętnych na pieczenie neodymów 8) . Neodymy mają mniej wad od sprężynek i do Monolita myślę - pasowałyby idealnie. W fazie projektu przycisku , testowania , można jeszcze moderowi coś zasugerować , podpowiedzieć.
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1192552
Wersja obiegówkowa jest już gotowa:

Obrazek

Zawiera trzy tubki pod baterie: 18350, 18500, 18650, jeden dodatkowy kołeczek (gdyby testerzy zgubili poprzedni) oraz drugi przycisk (dedykowany dla ProgS tank/dripper).
Tak jak napisałem wcześniej, chciałbym aby na początku przetestowali go (jeśli nie mają nic przeciwko): Haze, Thaniell oraz matatiti ze względu na ich doświadczenie oraz profesjonalne podejście do tematu.
Lista obiegówkowa dla pozostałych testerów zostanie utworzona jutro (wtorek 14.10.2014 o godzinie 10:00) w tym dziale:
oddam-przyjme-za-darmo-f161.html
Zależy mi na tym aby testujący posiadali jak największą bazę różnych parowników (testujemy różne długości gwintów M7x0,5 czyli popularny 510) oraz baterii (ich różne długości): 18350, 18500, 18650, także proszę o zgłaszanie się osób spełniających te kryteria.
Pamiętajcie, że jest to wersja prototypowa, obiegówka ma pomóc w dobraniu odpowiednich długości tubek pod wszystkie dostępne baterie oraz parowniki.
Dodatkowo potrzebuję sprężynkę, która kręcona zgodnie ze wskazówkami zegara będzie zmniejszała swoją średnicę. Za pomoc w znalezieniu takowej będę bardzo wdzięczny (kto rozkręci przycisk będzie wiedział o co chodzi).
Awatar użytkownika
By Haze
#1192636
Bassmaster pisze:Tak jak napisałem wcześniej, chciałbym aby na początku przetestowali go (jeśli nie mają nic przeciwko): Haze, Thaniell oraz matatiti ze względu na ich doświadczenie oraz profesjonalne podejście do tematu.

Wprawdzie przetestowanie tylu kombinacji to nie takie hop-siup :wink: ale jak najbardziej nie mam nic przeciwko :mrgreen: Dzięki za zaufanie :beer:
Awatar użytkownika
By Thaniell
#1192637
Również dziękuję i podejmuję się wyzwania :) A co się tyczy takiej sprężyny, to mogę spytać.
Awatar użytkownika
By matatiti
#1192641
I ja ze swojej strony, bardzo dziękuję za możliwość ponownej przygody z Twoim dziełem Bassmaster. To dla mnie zaszczyt i wyróżnienie, znaleźć się w tak szacownym gronie. Mam nadzieję, że obcowanie z Monolitem i wrażenia z tym związane, będą dla mnie równie przyjemne jak w wypadku ProgS'a ;)
Oczywiście możesz liczyć na moją recenzję i postaram się podejść do tematu najlepiej jak potrafię.


Tapatalk
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1192670
Obiegówka ruszyła:
obiegowka-progs-monolit-t74302.html

Dziękuję Panowie za podjęcie się wyzwania, na Was zawsze można liczyć.
W pierwszej kolejności Monolit leci do Haze, potem bawi się nim Thaniell a następnie matatiti.

Z tą sprężynką to będzie trochę zabawy, według mnie powinna ona wyglądać tak (wybaczcie, ale tak mi renderuje program):

Obrazek

16mm średnicy na górze, 10mm średnicy na dole, wysokość ok. 6mm, drut grubości 0,5mm.
Awatar użytkownika
By Haze
#1201457
Zrobiło mi się trochę wolnego czasu w tygodniu więc mogłem przysiąść do Monolita. Poniżej moje spostrzeżenia:

PIERWSZE WRAŻENIA i WYKONANIE

W pierwszej chwili po rozpakowaniu jawi nam się takie oto cacko:

Obrazek

Celowo użyłem słowa "cacko" bo widać, że @Bassmaster ostro dopieścił moda. Wykonanie jest PER-FEK-CYJ-NE! Zwłaszcza jak spojrzy się na łącznik hybrydowy czy przycisk widać, że dopracowany został KAŻDY szczególik - po prostu aż miło wziąć takie coś do ręki. Wykończenie jest wręcz wzorcowe, również jeśli chodzi o tuleje, które bardzo przyjemnie trzyma się w dłoni.

Po pierwszym, przyjemnym zaskoczeniu wizualnym, przychodzi drugie, o wiele większe: JAKIE TOTO MAŁE!! Wprawdzie jakichś strasznych ilości modów nie ćwiczyłem, no ale "pare" ich miałem :wink: i mogę z całą pewnością stwierdzić, że Monolit to NAJKRÓTSZY z modów 18xxx z jakimi się spotkałem! Wystarczy spojrzeć na porównania:
(porównanie robione do PAPSa, który jest moim numerem 1 jeśli chodzi o "zgrabność" i działanie przycisku oraz do JM22 z przyczyn oczywistych; wersję 18650 porównałem z 18500 bo nie mam najdłuższych tulei do dwóch pozostałych modów)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

UWAGA - na zdjęciach przycisk Monolita jest wkręcony na maxa - normalnie, po włożeniu baterii wystaje te 3-5 mm więc o tyle wydłuża całość.

Jak widać jest krótszy nie tylko od JM-a z tradycyjną głowicą ale również od PAPSa z łącznikiem hybrydowym! A w wersji 18650 jest niewiele dłuższy od JM-a ale w wersji 18500 :D To po prostu MISTRZOSTWO ŚWIATA - gratulacje @Bassmaster :beer:


BUDOWA

Tutaj trudno odkryć Amerykę, chociaż nie do końca bo przycisk jest całkiem innowacyjny, ale po kolei:

1. Tuleja - o parametrach użytej stali, obróbce i wymiarach najlepiej opowie sam Twórca, więc ja dodam tylko że tuleja ma niesymetryczny układ gwintów - inaczej wygląda końcówka pod przycisk, inaczej pod łącznik:

Obrazek

2. Przycisk - wygląda tak:

Obrazek

i posiada rzadko spotykany mechanizm blokowania. Decydujący jest tutaj ten trzpień, który przechodzi przez pin:
* w pozycji pokazanej na zdjęciu pozwala na wduszenie przycisku i zamknięcie obwodu,
* w momencie kiedy pokręci się przyciskiem tak żeby trzpień "wpadł" w przeznaczoną dla niego dziurę sprężyna wybija ruchomą część przycisku, dzięki czemu trzpień przechodzi na drugą stronę tego talerza skutecznie blokując wciskanie przycisku,
* aby powrócić do pozycji uzbrojonej kręcimy przyciskiem lekko go dociskając, do momentu kiedy trafimy na dziurę i przepychamy go przez nią i przekręcamy.
Może to wydawać się dość skomplikowane i rzeczywiście trzeba się trochę przyzwyczaić , ale po 1-2 dniach nie ma już tematu. Poniżej widok jak wydłuża się przycisk w pozycji zablokowanej:

Obrazek

3. Łącznik hybrydowy - to talerz, który w całości wchodzi w tuleję i od góry wygląda tak:

Obrazek

Czyli standard. Ciekawy jest tutaj pin plus, który jest "pływający", tzn. przesuwa się w izolacji góra-dół, oczywiście zabezpieczony przed wypadnięciem. Zakres zmian wygląda tak:

Obrazek

Oczywiście w zależności od tego jaki gwint 510 ma wkręcany parownik. Jak się to sprawdza? W obecnej, prototypowej wersji moim zdaniem KIEPSKO - później opiszę dlaczego.


DZIAŁANIE

Jeśli przyjmiemy, że mamy odpowiednio dobraną batkę to jest ŚWIETNIE. Głównie za sprawą tego jak działa przycisk - jak rzadko kiedy tutaj faktycznie można powiedzieć, że pali na dotyk. Skok został wyliczony i dobrany IDEALNIE, myślę że jest to coś około 1 mm i wystarczy po prostu minimalnie go wcisnąć żeby odpalił. Również moc sprężyny jest dobrana optymalnie: przycisk działa lekko ale nie załącza się po odstawieniu moda do pionu. A skuteczność? 100 na 100. Również do sposobu blokowania szybko można się przyzwyczaić. REWELACJA! Prawie że lepiej od przycisku w PAPSie... Dlaczego prawie? Ano dlatego, że PAPSa można włożyć do kieszeni odbezpieczonego i jeśli jakoś mocno się nie gimnastykujemy to nie odpali (ze względu na pierścień wokół przycisku). Monolit, z takim czułym "spustem" :mrgreen: odpali na pewno.


KOMPATYBILNOŚĆ Z BATERIAMI

@Bassmaster sam prosił o sprawdzenie Monolita z różnymi bateriami i jak się okazuje dobrze czuł... Do rzeczy:

18350:

Obrazek

Wszystko jest fajnie kiedy używamy parownika, którego długość gwintu 510 plus ewentualna regulacja pinu pozwala na to żeby pin w łączniku hybrydowym był w pozycji maksymalnie schowanej (pokazane na jednym z wcześniejszych zdjęć) - wtedy Monolit działa z każdą z tych baterii.
Niestety istnieją parowniki, które mają te gwinty dłuższe i siłą rzeczy wysuwają trochę pin w łączniku. I wtedy robi się nieciekawie - wystarczy, że pin w łączniku wysunie się do pozycji "w pół drogi" (pozycja z Origenem na tym powyższym zdjęciu) i zaczynają się problemy: w konfiguracji z Origenem udało się odpalić tylko fioletowego Efesta oraz oryginała AW. Reszta batek była za długa i po prostu nie było opcji żeby przycisk chwycił gwint.

A w przypadku batek 18650:

Obrazek

jest jeszcze gorzej :( Tutaj nawet na zupełnie schowanym pinie pasują tylko VTC4 i CGR-y, reszta jest za długa. A kiedy wkręciłem Origena wysuwając pin do połowy nie pasowała ŻADNA bateria 18650!

Tak że @Bassmaster <- masz tutaj pole do popisu :wink:

PS. Dodam jeszcze tylko, że KeePower tradycyjnie wypada z gry, bo w ogóle nie wszedł w tuleje NA GRUBOŚĆ!!! Te baterie to potęga ale jednocześnie porażka :|


KOMPATYBILNOŚĆ Z PAROWNIKAMI

To kwestia ściśle związana z bateriami, bo to para bateria + parownik decyduje o tym czy uda się skręcić Monolita. Przeleciałem więc różne z moich parowników i wygląda to tak:

Obrazek

a) CLT, Origen, Magma - ich długość gwintu wraz z regulacją pozwalają uruchomić Monolita z większością testowanych baterii,
b) DiD, AL, Sfer - wchodzą bez problemu ale na tyle wypychają pin łącznika, że zadziałają tylko z najkrótszymi bateriami,
c) JMG22, Kayfun 3.1 - tutaj UWAGA - nie dają się wkręcić :shock: Jest to o tyle istotne, że te parowniczki są "dość" popularne... Od razu zaznaczam, że nie pastwiłem się drastycznie nad ich wkręcaniem żeby nie zniszczyć Thaniellowi gwintu, ale trochę siły jednak użyłem i nic. @Bassmaster <- słyszałeś o teorii za dobrych gwintów? :mrgreen: Tzn. zrobionych ze zbyt małymi tolerancjami...


SPADKI NAPIĘCIA

Spadki sprawdziłem na tradycyjnej grzałce 1 ohm ukręconej dla ProgSa:
* Sony VTC4 (18650) - napięcie baterii: 4,17V | napięcie na grzałce: 3,9V,
* fioletowy Efest (18350) - napięcie baterii: 4,16V | napięcie na grzałce: 3,6V.

Czyli w przypadku VTC4 całkiem dobrze.


PODSUMOWANIE

Monolit wygląda i pali świetnie ale w obecnej postaci nie powinien iść między ludzi bo walka z długością baterii skutecznie zepsuje mu opinię. @Bassmaster <- KONIECZNIE musisz tu jeszcze powalczyć. Czy dobrze myślę, że najprostsze wydaje się wydłużenie tulejek o te 3-4 mm?

Pozdrawiam, *CZAJNICZEK*

PS. Monolit leci już do Thaniella. Uprzedzam, że w pierwszych godzinach obcowania z modem przycisk parę razy wyleciał mi z niewprawionych do jego obsługi łapek i w jednym miejscu lekko się wypaczył:

Obrazek
Awatar użytkownika
By matatiti
#1201752
@Haze, wspaniała recenzja. Wspaniała do tego stopnia, że dopiero teraz jestem w stanie pozbierać się do kupy i cokolwiek napisać, po tej lekturze.
Nie przypominam sobie, bym kiedykolwiek czytał równie profesjonalny opis i nie wyobrażam sobie, by komukolwiek z nas udało się równie podejść do wysoko przez Ciebie zawieszonej poprzeczki.
Ale nie będziemy się tu pojedynkować na recki, bo nie o to tutaj chodzi ;) Prawda?
Naszym celem wyznaczonym przez mistrza Bassmaster'a jest odnalezienie wszystkich plusów, a przede wszystkim minusów, które mogą w przyszłości stanowić o sukcesie, albo o porażce Monolita.
Pierwsza lekko niepokojąca rzecz, jaką zauważył Haze, jest niepełna kompatybilność Monolita z niektórymi akusami, co dalej pociąga za sobą konkretne parowniki.
@Bassmaster, czy słusznie zasugerował Haze, że wydłużenie tub o 3-4mm rozwiązałoby ten problem i czy takie rozwiązanie nie kłóci się z Twoją nowatorską wizją Monolita?


Tapatalk
Awatar użytkownika
By raptofil
#1201756
Co do problemu ogniw i ich dlugości. Zawsze pozostaje skrócenie pinu w izolatorze lub zrobienie teleskopowego.
Awatar użytkownika
By Gwido67
#1201757
Adam, pełna profecha, dzięki Ci serdeczne.

Chyba pierwszy raz, po recce tzw. rozpoznawczej prototypu, nie mam żadnych wątpliwości, wszystko jest jasne ;)


Pozdrawiam
Grzegorz
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1201857
Na wstępie chciałbym bardzo podziękować Haze za wspaniałą, profesjonalną i obiektywną recenzję - o to mi dokładnie chodziło :beer:
Takich testerów i takich recenzji życzę wszystkim, którzy produkują sprzęt do wapowania (słuchajcie tego, co mówią wasi przyszli klienci, bo sprzęt jest przecież dla nich).

No dobrze, teraz będę się tłumaczył :oops: :

Haze pisze:Niestety istnieją parowniki, które mają te gwinty dłuższe i siłą rzeczy wysuwają trochę pin w łączniku. I wtedy robi się nieciekawie - wystarczy, że pin w łączniku wysunie się do pozycji "w pół drogi" (pozycja z Origenem na tym powyższym zdjęciu) i zaczynają się problemy: w konfiguracji z Origenem udało się odpalić tylko fioletowego Efesta oraz oryginała AW. Reszta batek była za długa i po prostu nie było opcji żeby przycisk chwycił gwint.

A w przypadku batek 18650:
jest jeszcze gorzej :( Tutaj nawet na zupełnie schowanym pinie pasują tylko VTC4 i CGR-y, reszta jest za długa. A kiedy wkręciłem Origena wysuwając pin do połowy nie pasowała ŻADNA bateria 18650!

Tak że @Bassmaster <- masz tutaj pole do popisu :wink:

PS. Dodam jeszcze tylko, że KeePower tradycyjnie wypada z gry, bo w ogóle nie wszedł w tuleje NA GRUBOŚĆ!!! Te baterie to potęga ale jednocześnie porażka :|


Na przetestowanie tego właśnie czekałem. Każdy parownik jest inny, baterie z resztą też a ja nie mam ich w swojej "kolekcji" zbyt wiele. Tutaj zostały użyte parowniki z różnymi gwintami M7x0,5 (510) oraz baterie o różnych długościach i grubościach.

Haze pisze:c) JMG22, Kayfun 3.1 - tutaj UWAGA - nie dają się wkręcić :shock: Jest to o tyle istotne, że te parowniczki są "dość" popularne... Od razu zaznaczam, że nie pastwiłem się drastycznie nad ich wkręcaniem żeby nie zniszczyć Thaniellowi gwintu, ale trochę siły jednak użyłem i nic. @Bassmaster <- słyszałeś o teorii za dobrych gwintów? :mrgreen: Tzn. zrobionych ze zbyt małymi tolerancjami...


No tutaj też mnie zaskoczyłeś, mój ProgS i GbB-22- oraz co najważniejsze gwintownik wkręcały się bezproblemowo. Dziwne, że inne Twoje parowniki się wkręciły a te dwa nie :shock:

Haze pisze:Monolit wygląda i pali świetnie ale w obecnej postaci nie powinien iść między ludzi bo walka z długością baterii skutecznie zepsuje mu opinię. @Bassmaster <- KONIECZNIE musisz tu jeszcze powalczyć. Czy dobrze myślę, że najprostsze wydaje się wydłużenie tulejek o te 3-4 mm?


matatiti pisze:@Bassmaster, czy słusznie zasugerował Haze, że wydłużenie tub o 3-4mm rozwiązałoby ten problem i czy takie rozwiązanie nie kłóci się z Twoją nowatorską wizją Monolita?


Bardzo dobrze myślicie, te testy pozwolą mi na dobranie odpowiedniej długości tubek, gdyż teraz było to robione "na oko" zwłaszcza dla 18650. Nie będzie się to kłóciło z moją wizją, gdyż tylko odrobinę wydłuży Monolita.

Haze pisze:PS. Monolit leci już do Thaniella. Uprzedzam, że w pierwszych godzinach obcowania z modem przycisk parę razy wyleciał mi z niewprawionych do jego obsługi łapek i w jednym miejscu lekko się wypaczył:


Nie ma problemu, toż to prototyp :wink:

raptofil pisze:Co do problemu ogniw i ich dlugości. Zawsze pozostaje skrócenie pinu w izolatorze lub zrobienie teleskopowego.


I to jest słuszne podejście do tematu. Ale samo skrócenie nie rozwiąże problemu, tutaj najprościej byłoby dodawać do zestawu krótszy pin dla parowników z długimi gwintami M7x0,5 (510). W obecnej postaci jest on w pełni demontowalny poprzez wypchnięcie go.

Teraz pytanie do Haze:
O ile muszę wydłużyć/skrócić poszczególne tubki przy pinie plusowym wystającym do połowy tak, aby głowica przycisku łapała gwint i nie było szpary pomiędzy tubką a koronką przycisku?
Jeśli będę dodawał krótszy pin plus do zestawu, to nie będzie już sytuacji żeby wystawał on tak bardzo jak teraz, czyli w pozycji max.

P.S. Dodam jeszcze tylko, że sprężynka, która w oryginale jest zastosowana będzie w wersji finalnej miała przeciwny skręt aby odkręcała przycisk zawsze do bezpiecznej pozycji blisko kołeczka pionowego.
Awatar użytkownika
By mariogd
#1201874
I dla tego takie osoby(rzetelne)należy wybierać do testów a nie..........,który później napiszę np.
Wykonanie ok
Gwinty ok
Przycisk ok
Ogólnie ok,polecam
Pisałem przykładowo i nikogo nie chciałem urazić :beer:
Haze jak zwykle odwaliłeś rzetelną recenzje :beer:
Awatar użytkownika
By Haze
#1202230
Dzięki za słowa uznania Panowie, fajnie że doceniacie :D

Bassmaster pisze:Teraz pytanie do Haze:
O ile muszę wydłużyć/skrócić poszczególne tubki przy pinie plusowym wystającym do połowy tak, aby głowica przycisku łapała gwint i nie było szpary pomiędzy tubką a koronką przycisku?
Jeśli będę dodawał krótszy pin plus do zestawu, to nie będzie już sytuacji żeby wystawał on tak bardzo jak teraz, czyli w pozycji max.

Trochę dałem ciała, że nie pomierzyłem tego mając jeszcze Monolita; w tej chwili obstawiałbym że tuleje 350 należałoby wydłużyć o 2mm, a 650 nawet o 3-4 mm. Ale niech to potwierdzą kolejni testerzy...
Awatar użytkownika
By psn
#1202724
Witam. :)
No i mi również nie pozostało nic innemu jak pochylić czoła w kierunku Twojej recenzji Haze. *CZAJNICZEK*
Pełna profeska, w dodatku wyszło trochę mankamentów do poprawki dzięki czemu prędzej czy później Bassmaster zafunduje nam świetną rurkę do użytku codziennego. ;) Z niecierpliwością czekam na kolejne recenzje testerów, oby były równie owocne. ;)
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By Thaniell
#1210510
Witam


W zasadzie kolega Haze wyczerpał temat, więc nie pozostaje mi nic innego, jak dodać ewentualne spostrzeżenia, oraz podzielić się moją opinią na temat tego zasilania.


Na początek specyfikacja samego zasilania.


Materiał: Stal nierdzewna 303

Średnica: 22mm

Wysokość w poszczególnej konfiguracji: 18350 - 53mm ( odblokowany - 55,5mm ) 18490/500 - 67,5mm ( odblokowany - 69,5mm ) 18650 - 83mm ( odblokowany - 85,5mm )

Regulowany pin "+" ( pływający )

Blokada przycisku

Otwory wentylacyjne ( w przycisku )


O samym wykonaniu nie będę się tutaj rozwodził, bo jak wiadomo jest to wersja prototypowa, a głównym celem testu jest wyłapanie niedociągnięć, co pomoże wprowadzić pewne innowacje do projektu.


Ja bliżej przyjrzałem się kompatybilności moda, z różnymi parownikami, oraz akumulatorami. Oczywiście mój arsenał akumulatorów jest ograniczony, ponieważ tak na prawdę to co mam, w zupełności mi wystarcza, więc na tym się skupiłem.


Moje akumulatory to AW IMR, Efest Purple, EH IMR, oraz dwa akumulatory bliżej nieokreślone :mrgreen:






18650





18490/500





18350





Poniżej podam wysokości poszczególnych ogniw, aby można było, to bardziej zobrazować.


AW IMR

18350 - 35,2mm

18490/500 - 49mm

18650 - 65mm


EH IMR

18350 - 35mm

18650 - 66,5mm


Efest Purple

18500 - 51mm

18650 - 67mm


No Name

18350 - 35mm

18650 - 65mm


Poniżej podaję jeszcze wysokość poszczególnych tubek zasilania.

Tuba 18350 - 51mm

Tuba 18500 - 66mm

Tuba 18650 - 81mm


Sprawa jest dość trudna, ponieważ jak wiadomo wszystkim dogodzić się nie da. Wyszedłem z założenia, że trzeba by przy przeróbce tubek, wziąć pod uwagę najpopularniejsze ogniwa jakie są używane do e-papierosów. Wiem, że są użytkownicy, którzy mają na stanie AW IMR, Efest, czy Samsung. Są też tacy, którzy posiadają Sanyo i Panasonic. I dlatego trudno będzie dopasować to zasilanie pod wszystkie te typy akumulatorów, no chyba, że mają dość zbliżoną wysokość, ale tego nie wiem, bo mam ograniczone pole manewru.


Opierając się na swoich ogniwach i pomierzywszy wszystko wzdłuż i wszerz, wyszło mi, że wziąwszy pod uwagę ogniwa AW IMR tubka 18500 jest jak najbardziej ok, ale jak wspominałem wyżej, fioletowy Efest jest już o 2mm dłuższy. Zatem żeby to wypośrodkować należałoby wydłużyć tulejkę o jakieś ~2,5mm.

Tubkę 18350 należałoby przedłużyć względem AW IMR o ~1,2mm, ale Efest znów jest dłuższy, więc końcowy wymiar tubki należałoby wydłużyć o ~3,2mm.

Natomiast tubkę 18650 należałoby wydłużyć, również o 3,2mm.

To są tylko propozycje pod akumulatory AW IMR, oraz Purple Efest ( button top ). Ktoś może używać oczywiście innych ogniw, lub choćby Efest Flat top i wtedy trzeba się posiłkować regulacją przycisku.


Nie wiem również, ale to zapewne Bassmaster wyjaśni, czy jest opcja obniżenia izolatora pinu "+", bo w moim przekonaniu jest on za wysoki. Teraz ma 3,2mm wysokości ponad talerzyk.


Fotka








Podobnie jak kolega Haze miałem problem z umiejscowieniem akumulatorów, gdy mamy dokręcony parownik. Na dobrą sprawę udało mi się tylko dopasować AW IMR 18490/500, oraz z jednym parownikiem ( Origen ) akumulator 18650 AW IMR. Reszta niestety na tą chwilę nie współpracuje, ponieważ przy dokręconym parowniku nie jesteśmy w stanie wkręcić przycisku ( talerzyk przycisku nie łapie gwintu w tubce ).


Zatem sprawa ogniw pozostaje otwarta.


Teraz chciałem omówić kwestię kompatybilności parowników.

Nie sprawdzałem co prawda wszystkich parowników, bo raczej nie o to chodziło, ale pokusiłem się o te według mnie, najbardziej popularne. Jak najbardziej wkręcił się Kayfun 3.1 ES ( oryginał ), Kayfun Lite ( oryginał ), Kayfun Lite + ( klon ), Erlkonigin ( oryginał ), Origin RDA ( oryginał ), oraz Trident RDA ( oryginał ), ProgS ( jeszcze nie sklonowany ) :zakrecony


Niestety nie wkręcił się Satburn22 ( oryginał ), BF99 ( oryginał ), a teraz szok w trampkach i moje zdumienie Taifun GT ( oryginał ) :shock: :roll:


Trzeba nad tym popracować, bo jest to dość dziwna sytuacja.


Podsumowując, zasilanie rokuje bardzo dobrze, ale trzeba jeszcze nad nim popracować. Dotyczy to dostosowania tubek pod X akumulatory, oraz kompatybilności głowicy ( talerza ) 510, z parownikami, bo teraz jest jak widać różnie i podłużnie :roll:


Jest jeszcze jedna sprawa, którą zaobserwowałem. Otóż na tą chwilę sprężyna kosi przycisk i to dość znacznie. Ktoś może tego nie zauważyć, ale ja lubię jak wszystko gra, więc zwracam uwagę na taki szczegół. Mam nadzieję, że poniższe fotki zobrazują istotę "problemu". Zapewne jest to wina użytej sprężyny i da się wyeliminować, ale zwracam na to uwagę :)


Przycisk odblokowany.









Przycisk zablokowany.












Na koniec trochę fotek, oraz filmik obrazujący działanie i samą konstrukcję zasilania :)









Głowica z omawianym izolatorem






Przycisk w pozycji zablokowanej








Konstrukcja złożonego przycisku









Izolator przycisku





Przycisk rozmontowany















Szpilka scalająca talerzyk z przyciskiem






Sprężyna przycisku z zagięciami na końcówkach ( pokaz działania i opis na filmiku )






Tutaj już tylko ciekawostka, która pokazuje, że Monolit jest mały, ale są mniejsze sztuki :P


Wersja 18350. Po lewej Monolit.








Wersja 18500. W środku Monolit.









Filmik pokazujący zasilanie, jego działanie, oraz budowę.






Mam nadzieję, że coś wniosłem do tematu i wspólnymi siłami, uda nam się doprowadzić do szczęśliwego finału produkcję tego zasilania, bo na prawdę drzemie w nim potencjał :mrgreen:


Dziękuję koledze Bassmaster za użyczenie sprzętu :beer:


Jutro, bądź pojutrze zestawik leci do kolegi matatiti.
Awatar użytkownika
By Haze
#1210537
Ha! Czyli Tobie Kay się wkręcił, ale za to Taifun nie dał rady. Podtrzymuję moją teorię, że gwint jest po prostu "za dobry".
Ciekawie też z tym przyciskiem - zapewniam, że też zwracam uwagę na takie rzeczy i na 99% u mnie tego nie było (zauważyłbym nawet robiąc zdjęcia postawionego Monolita, bo stałby przecież krzywo). Czyżby sprężynka tak się wyrobiła?
No i Thaniell, zdradź co to za maluchy, z którymi porównujesz Monolita? Fajne ...
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.