EPF
Awatar użytkownika
By ledn_pl
#1246470
Bassmaster pisze:Przypominam, że do testów Monolita zgłosili się:
Se55ba
Budzikson
Ledn_pl
Jaba
Bezi2

Rezerwowi testerzy:
TRNCzarny
raptofil
Speedo1544


Ostatni post Bassmastera który namierzyłem ;)
Awatar użytkownika
By bezi2
#1246586
Dziękuje serdeczne.
Awatar użytkownika
By aszer
#1250184
Mimo iż nie jestem testerem a tylko zadowolonym użytkownikiem wrzucę fotę
ProgS Monolit 18500 wersja Chocolate Milk :)



Awatar użytkownika
By bezi2
#1255740
Witam serdecznie ponieważ przypadł mi udział w testowaniu Monolita zgodnie z umową opiszę moje wrażenia z obcowania z tym nietuzinkowym zasilaniem mechanicznym.

Na wstępie zaznaczę, iż ku memu zdziwieniu dostałem do testów nie tylko obiegówkowego Monolita, ale także wersję finalną, więc miałem szansę skonfrontować działanie prototypu i wersji poprawionej - jestem pod wrażeniem zmian!

Więc chronologicznie zacznę od wersji obiegówkowej:


Po dosłaniu wydłużonych tubek skręca się prawidłowo z wszystkimi bateriami które posiadam, oraz parownikami. Tak więc problem gwintu 510 nie skręcającego się z różnymi parownikami można wsadzić do archiwum X. Dysponując trzema pinami o różnych długościach można bez problemu dostosować moda pod parownik i baterię - resztę zrobi za nas przycisk działający na zasadzie Nemesisa / Stingraya - chodzi mi o to, że góra przycisku dociśnie nam baterię do głowicy więc żadnego luzu (tzw. grzechotki) nie napotkamy. Działanie przycisku prawidłowe - załącza bezbłędnie niezależnie od tego czy naciskamy rant przycisku czy środek. Blokada przycisku działa hmmmmm średnio - nie mam do niej zaufania czy nie odblokuje się w kieszeni - generalnie sprężynka dość słabo obraca przycisk - choć to raczej wrażenie gdyż przez kilka dni nosiłem w kieszeniach i ani razu nie miałem z tym problemu. Mod odblokowany i postawione na doopce nie odpala samo czynie nawet z GbB22 i akumulatorkiem 18650 więc jest dobrze.

Jedyne czego można by się przyczepić to:
-mod postawiony na przycisku stoi krzywo (winna sprężynka),
-w górnym elemencie przycisku jest stado dziurek i po rozkręceniu nie wiadomo o który trzeba zahaczyć dyngs sprężynki by nadawała ona właściwej rotacji,
-w konektorku hybrydowym ( alias głowicy ) dziurki na kluczyk zrobione od strony parownika zamiast od spodu konektora,

Generalnie ogólne wrażenie - bardzo ciekawego zasilania .... ale nie dla mnie.

No i tu po kilku dniach rozpoczynam testowanie wersji finalnej:

Grawer na przycisku jest głęboki ( nie ma obawy że po paru miesiącach nam się wytrze) i wykonany estetycznie.



Mod jest piękny w swej ascetycznej formie. Tworzy razem z parownikiem prawdziwą jednolitą, zwartą i spójną całość - czyli monolit.



Górne gwinty o rozmiarze jedynym słusznym 20x1 skręcają się elegancko z głowicą, są wykonane prawidłowo.



Jak widać na poniższej fotce tuby są kalibru 22 i trzymają idealnie wymiar dzięki czemu elegancko licują się z parownikami.



Skok przycisku jest minimalny - poniżej 1mm jednak w zależności od konfiguracji parownik/wymienny pin w głowicy/bateria odstęp pomiędzy końcem tuby a dolnym rantem przycisku może być większy na zdjęciu ok 2mm. Nie zmienia to jednak samego skoku przycisku.



Dolne gwinty osadzone są głębiej z uwagi na konstrukcję przycisku.



Głowica Monolita jest praktycznie konektorem hybrydowym - ja najpierw solidnie dokręcałem go do parowników a potem skręcałem z zasilaniem. Baterie najwygodniej wymienia się odkręcając parownik od zasilania (wychodzi razem z konektorem).



Poniżej góra przycisku od wewnętrznej strony i spód z nową sprężynką.
W górnym elemencie przycisku widać pojedyncze miejsce na "dyngs" sprężynki oraz cztery symetrycznie rozmieszczone otwory wentylacyjne.



Wierzch przycisku po zdjęciu izolatora.



Pręcik spajający przycisk.



Izolator przycisku.



Dolny kapsel przycisku



Rozmontowany przycisk. Kompletny.



Prawidłowo osadzona sprężyna w górnym elemencie przycisku.



Góra głowicy i zmontowany przycisk.



Przycisk z zdjętym izolatorem. W pozycji odblokowanej.



Zmontowany przycisk w pozycji zablokowanej.



Gwinty przycisku - odchudzone do granic przyzwoitości.



Spód głowicy.



Góra głowicy:



Gwinty głowicy - również po drakońskiej diecie i wymienne piny.





Widać że Bassmaster nie tylko ma dobry warsztat i ciekawe pomysły ale też jest otwarty na konstruktywną krytykę!

Generalnie wszystkie niedomagania wersji prototypowej usunięte:
-mod postawiony na przycisku stoi jak Pan Bóg przykazał prosto i dumnie,
-otwory pod kluczyk w konektorku zrobione na wylot - zapewniają bardzo wygodny montaż do parownika i demontaż,
-w przycisku siedzi nowa sprężynka a jej miejsce osadzenia na górze przycisku jest jednoznacznie wyznaczone przez dziurkę znajdującą się najbliżej otworu na trzpień centralny - zero dylematów typu gdzie ja mam to sobie wetknąć,

Nowa sprężynka eliminuje problem słabej rotacji przycisku teraz nie ma mowy o przypadkowym odblokowaniu przycisku w transporcie.

Wszystkie gwinty chodzą lekko i płynnie, nie ma tutaj mowy o konieczności dokręcania czegoś na siłę czy też zakleszczeniu jakiegokolwiek elementu. Jeśli chodzi o straty prądowe to jest naprawdę nieźle bardzo blisko PUB22 i Customatica, nieznacznie lepiej od GP papsa V3 - z jednym małym ale - tak jest na wyczyszczonym i przesmarowanym modzie - ponieważ elementy gwintowane są bardzo odchudzone ( zaledwie kilka zwojów na konektorku i przycisku ) - czy jest to wada - moim zdaniem nie raczej jest to coś za coś - dostajemy moda niższego prawie o jeden centymetr względem typowych na rynku a w zamian zamiast czyścić go raz na ruski rok czyścimy go dwa razy częściej, albo godzimy się z większymi spadkami.

Moda testowałem z najniższą opornością grzałki 0,5 oma - niżej nie zachodzę gdyż wapuje tylko na meshu i więcej do szczęścia nie potrzebuje w każdym razie nie stwierdziłem grzania się przycisku czy też jakiegokolwiek innego elementu moda.

Stosując kombinację 3 pinów o różnych długościach nie miałem problemu z skonfigurowaniem go z żadnym z niżej wymienionych parowników:
Pandora Shadow
Satburn22
GbB22
JMG22
JGM
Veritas
Origen V2
Senisis 20
Senisis 22
Kayfun Litle Plus

Oraz z posiadanymi bateriami:
Aw 18650
Aw 18500
Aw 18350
Efest 18650 30Amp 2100 mAh flat top
Efest 18500 15Amp
Efest 18500 15 Amp flat top
Panasonic 18650PF
Panasonic 18650CH
Sony VTC4

Więc jest naprawdę fajnie!

I było by wręcz idealnie gdyby nie jeden mankament ( w moich oczach dyskwalifikujący to zasilanie) będący następstwem zmienionej sprężynki - mod odblokowany i postawiony na dupce odpala samoczynie zasilanie, czyli jeśli zapomnimy zablokować przycisku i elegancko odstawimy w pionie moda z podpiętym parownikiem prąd jest podawany cały czas na grzałkę!!!

Tutaj mógłbym już skończyć recenzję jednak zbyt podoba mi się monolit by tak łatwo pogrzebać ten bardzo interesujący projekt, w poszukiwaniu inspiracji do rozwiązania tego problemu przegrzebałem swoje szuflady i wykopałem garść zapasowych sprężynek do różnych modów. Okazało się, że po dołożeniu dodatkowej sprężynki od JM22 v1 lub GP Papsa v3 przycisk utwardza się w wystarczającym stopniu i działa jak trzeba - można spokojnie odstawiać nie zablokowanego i blokować tylko do transportu. Utwardzenie przycisku nie wpływa na jego rotację, nadal funkcjonuje ona prawidłowo.

Sprężynki pasujące można nabyć u Jacka za całe 5 złotych:
http://jmmods.eu/pl/czesci/30-jm22-spre ... ku-v1.html

Lub w Vapourart za 1,2 ojrosa:
http://www.vapourart.com/en/product/gp- ... -version-3

Sprężynka od GP Papsa V3.





Zachodzące na siebie sprężynki - Monolitowa i Papsowa.



Utwardzony przycisk.





Weryfikacja czy wystarcza miejsca i nic się nie blokuje.



Tak więc moja opinia o tym zasilaniu jest taka:
Polecam tego moda osobom posiadającym zapasową sprężynkę od GP Papsa lub Jm22 v1 - albo podobną, poszukującym małego moda mechanicznego z nie oklepanym rozwiązaniem przycisku. Generalnie najlepiej by to było zasilanie parowane z jednym parownikiem na dłużej ( z uwagi na nie regulowny pin plus głowicy - ponieważ często przy zmianie parownika potrzeba podmienić pin w głowicy moda na krótszy/dłuższy - a dodatkowe piny są małe i mogą się pogubić więc raczej nie nadają się do noszenia luzem w kieszeni). Generalnie jestem na tak, myślę że niedługo (po dopływie tzw. wolnej gotówki) uśmiechnę się do Bassmastera o Monolita bo przypadł mi ten maluch do gustu.
Do mocnych stron tego zasilania należą:
- totalnie innowacyjna koncepcja przycisku (Bass pokazał, że jednak można inaczej - BRAWO),
-małe spadki,
-bardzo małe wymiary ( praktycznie o co najmniej 1 cm krótszy od typowych zasilań na rynku)

Do słabych stron zaliczam:
-brak regulowanego pin plusa (nie zawsze każdy ma jedno zasilanie pod jeden parownik),
-konieczność dosztukowania dodatkowej sprężynki utwardzającej przycisk,
-raz na 200/300 blokowań-odblokowań sprężynka wyskakuje z otworków i trzeba rozkręcić przycisk by ją wetknąć na miejsce.

Monolit z wybranymi parownikami.

JGM (kubek na 18350)



JMG (kubek na 18350)



GBB22 (kubek na 18350)



Origen v2 (kubek na 18650)



Veritas (kubek na 18650)



Pandora Shadow+blind adapter (kubek na 18500)



Porównanie z innymi modami (tubki na 18500)


kolejno od lewej Customatic, Gp Paps v3, Monolit, JGM.

Porównanie z innymi modami (tubki na 18650 i 26650)


Kolejno od lewej Big Worker, Monolit, Gp Paps v2.5.

Dwa Monolity w towarzystwie.



Mam nadzieję że nie zanudziłem, wytrwałych pozdrawiam!
:piwo *CZAJNICZEK* :drinkb
Ostatnio zmieniony 29 gru 2014, 12:53 przez bezi2, łącznie zmieniany 1 raz.
By japs
#1255795
Super recka. Z tą totalnie innowacyjną koncepcją przycisku już nie jest tak do końca - podobną ( choć nieco inną ) koncepcję znajdziesz w rurce Lernaia Hydra od ElCigArt co nie zmienia faktu , że Monolit fajnie się prezentuje.
Awatar użytkownika
By Haze
#1255824
@bezi <- czapki z głów, nie dość że recka wręcz detaliczna, to jeszcze chciało Ci się poszukać sposobu na "miętki" przycisk :beer:
Awatar użytkownika
By matatiti
#1256089
@bezi2, wspaniała recka, odwaliłeś kawał dobrej roboty, gratulacje.
Z tego co zrozumiałem, opisałeś akurat testowy/obiegówkowy model Monolitha, gdzie siedziała w przycisku jeszcze stara sprężyna, która w obecnej serii została zastąpiona sztywniejszą i teraz problemy o których wspominasz w ogóle nie mają miejsca. Przycisk dosłownie klika sprężyście i nie ma mowy o jakimkolwiek przypadkowym odblokowaniu się go w kieszeni. Ogólnie wydaję mi się że zestaw obiegówkowy a końcowy, to dwa różne światy ;)
Przy okazji, trochę się pochwalę ;)




Stałem się szczęśliwym posiadaczem Monolitha i już nie długo podzielę się w pełni swoimi wrażeniami z jego korzystania ;)




Chciałbym, tylko rozwiać obawy co do grzania przycisku, które gdzieś tam miały po drodzę miejsce. Kochani, grzałka 0,4ohm + Efest purple 34A i przycisk zimniuteńki, jednym słowem, bajka :)
Awatar użytkownika
By ledn_pl
#1256226
Dodam tylko swoje 3 grosze bo dzięki Matiemu dane mi jest trochę pobawić się znów Monolitem. Faktycznie w tych samych konfiguracjach jego egzemplarz (finalny) nie grzeje się ani ciut. Wydaje mi się, że to była przypadłość wieku mlodzieńczego z której szczęśliwie wyrósł ;)
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1258349
japs pisze:Super recka. Z tą totalnie innowacyjną koncepcją przycisku już nie jest tak do końca - podobną ( choć nieco inną ) koncepcję znajdziesz w rurce Lernaia Hydra od ElCigArt co nie zmienia faktu , że Monolit fajnie się prezentuje.


Widziałem konstrukcję Hydry i moim zdaniem, to oprócz podobnego montażu kołeczka w przycisku, to nie ma dużego podobieństwa. Tam są blaszki jako sprężynki, blokada jako zewnętrzny pierścień i jak pamiętam potrzeba specjalnych kluczyków aby całość rozkręcić. Konstrukcja bardzo ciekawa ale to dwa odrębne światy. Może ktoś ma Hydrę i zrobi porównanie z Monolitem, podeślę mu wtedy wersję obiegówkową.

Bezi <- wspaniała recka finalnej wersji, cieszę się że wady jak i zalety Monolita zostały pięknie opisane i obfotografowane. Z dodatkową sprężynka będę walczył w tym roku i pojawi się ona w kolejnej partii (dzięki Bezi za pomysł, jesteś super betatesterem).
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1259123
Michaj pisze:jest może w planach wersja 20mm ?


Średnica 22mm jest bardziej popularna.
Nic nie stoi jednak na przeszkodzie abym takie zasilanie wykonał na życzenie klienta po negocjacji ceny takiego prototypu, albo jeśli zbierze się odpowiednia ilość osób (min. 20). Wtedy możemy wypuścić wersję fi 20mm.
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1264028
Ostatni ProgS Monolit z pierwszej partii jest jeszcze dostępny w promocji z ProgS tank lub dripper.
Komu, komu bo szuka ON domu *SMOKEKING*
By AndyOO
#1273357
dawid111 pisze:...Nie jest to dla pokazu skręcone, on w takiej konfiguracji prawidłowo działa :O ...


Tak, on w tej konfiguracji działa prawidłowo :shock: :mrgreen:
Jednak, nie z każdą baterią czy atomkiem, ale różnice są niewielkie.
Awatar użytkownika
By matatiti
#1273370
Pamiętacie panowie, że mamy w zestawie trzy różnej długości, łatwowymienialne piny ;) ?

Dawid, przy flat topowych batkach, ten skok jest praktycznie niewidoczny :)
Awatar użytkownika
By yetisize
#1273490
Mam tylko jeden problem z monolitem
Od początku progs się ciężko wkręcał, z czasem się jako tako wyrobił. Nie próbowałem innego parownika, nie było potrzeby.
Dziś chciałem zmienić mesh w TGT, zawsze to robiłem na mechaniku, PV wariuje przy układaniu.
Mam 2 sztuki TGT. Jedno wkręca się z bardzo dużym oporem, z duszą ma ramieniu kręciłem czekając kiedy zatnie się na amen. Jakoś poszło.
Drugie tylko 1/4 obrotu i koniec. Nie ma szans go wkręcić.
Za dokładnie wykonany 510 w złączu hybrydowym?
Mógłby ktoś sprawdzić jak jest u niego? Może mam felerne po protu?
By AndyOO
#1273531
Jak dostałem Monolith'a, to wkręcałem cały arsenał jaki wtedy miałem, TGT klon VB, squape klon ehpro, squape R ft, foggera 4,1, aqua II klon i parę innych, nie było problemów :idea:
Awatar użytkownika
By Bassmaster
#1273779
yetisize pisze:Mam tylko jeden problem z monolitem
Od początku progs się ciężko wkręcał, z czasem się jako tako wyrobił. Nie próbowałem innego parownika, nie było potrzeby.
Dziś chciałem zmienić mesh w TGT, zawsze to robiłem na mechaniku, PV wariuje przy układaniu.
Mam 2 sztuki TGT. Jedno wkręca się z bardzo dużym oporem, z duszą ma ramieniu kręciłem czekając kiedy zatnie się na amen. Jakoś poszło.
Drugie tylko 1/4 obrotu i koniec. Nie ma szans go wkręcić.
Za dokładnie wykonany 510 w złączu hybrydowym?
Mógłby ktoś sprawdzić jak jest u niego? Może mam felerne po protu?


Możliwe, że dostałeś głowicę z nominalnym gwintem a nie "wuluzowanym". Przed Świętami mogłem dać przez pomyłkę starą część (są takie same na pierwszy rzut oka, różnią się jedynie luzem na gwincie) :oops: . Mam Twoje dane na PW, także jutro wysyłam za free prawidłową głowiczkę z izolatorem.
Awatar użytkownika
By yetisize
#1273835
Bajka, dziękuję!
To się nazywa wzorowy backup :D

Bassmaster pisze:Możliwe, że dostałeś głowicę z nominalnym gwintem a nie "wuluzowanym". Przed Świętami mogłem dać przez pomyłkę starą część (są takie same na pierwszy rzut oka, różnią się jedynie luzem na gwincie) :oops: . Mam Twoje dane na PW, także jutro wysyłam za free prawidłową głowiczkę z izolatorem.
Awatar użytkownika
By matatiti
#1273843
Znając Bassmastera, jego podejście do klienta i swojej pracy, to wcale mnie nie dziwi taki bieg wydarzeń :) To się nazywa profesjonalizm.
A u mnie nuda :( Nic się nie grzeje, przycisk chodzi jak lalunia i wszystko się ładnie wkręca i wykręca. Nic tylko się cieszyć i czerpać radość z użytkowania Monolitha :)


Awatar użytkownika
By se55ba
#1273845
Chyba zaczynam wam zazdrościć tego Monolicika ;)
Matatiti tobie również tego SuperProgSa :D
To będzie chyba mój kolejny wydatek :(
Bassmaster ukłony za podejście ;)
Awatar użytkownika
By yetisize
#1273866
U mnie do dziś też nuda, całe szczęście że jakoś udało mi się starą grzałkę do taifuna zamontować z powrotem, dobrze że na spokojnie ją wyciągałem :D

Obrazek

a skok mam taki, mógłby być mniejszy, ale wolę mieć pewność, że stabilnie i mocno pin minusa baterii dotyka:

Obrazek
By AndyOO
#1273972
To dla Kolegi se55ba :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
By se55ba
#1273990
AndyOO pisze:To dla Kolegi se55ba :twisted:
Obrazek

Bardzo kusi, oj bardzo :D
Po tym jak fotoreckę Matatiego przeczytałem to spać nie mogę :D
By bard
#1274514
Pytanie mam, czy Wam też raz na czas przycisk się wykręca?
3 czy 4 razy na dzień muszę go dokrecać.
By AndyOO
#1274564
Na początku tak miałem, ale wystarczy odrobinkę mocniej dokręcić po wymianie baterii i nie ma problemu :idea:
Awatar użytkownika
By yetisize
#1278057
Głowica dotarła, nowa działa idealnie, dziękuję!


yetisize pisze:Bajka, dziękuję!
To się nazywa wzorowy backup :D

Bassmaster pisze:Możliwe, że dostałeś głowicę z nominalnym gwintem a nie "wuluzowanym". Przed Świętami mogłem dać przez pomyłkę starą część (są takie same na pierwszy rzut oka, różnią się jedynie luzem na gwincie) :oops: . Mam Twoje dane na PW, także jutro wysyłam za free prawidłową głowiczkę z izolatorem.
By bard
#1281189
Problem się rozwiązał po rozłożeniu i przeczyszczeniu wszystkiego.
Przycisk potraktowałem jeszcze Kontakt S i jakby luźniej działa.
Awatar użytkownika
By matatiti
#1302103
Być może Ameryki nie odkryłem, ale mając ogniwo z wystającym plusem i regulowany pin w naszym parowniku, możemy ominąć pływający pin w konektorze Monolitha.




Dzięki temu, skracamy skok przycisku i nie musimy się męczyć mając przydługi gwint parownika (z regulowanym pinem), oraz baterię z wypukłym pin plusem.
By Bober33
#1396269
dobrze kol. yetisize i matatiti napisali NUDA =) nuda nuda. a tak na serio to już od dłuższego czasu użytkuję Monolita I ProgSa - warte są każdej złotówki
jedyny minus to to że tu naprawdę nic się nie dzieje =)
if you know what i mean =P
Smoant Levin PK-mały,wielki pod

https://i.ibb.co/k3tQNQN/vape-poland[…]

Zastanawiałeś się kiedyś, ile może kosztować najd[…]

UWAGA! Na blogu Starego Chemika BARDZO WAŻNE informacje! Dotyczą zdrowia i życia.